Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
je moet meer rekening met de ander houden als je samenwoont en ik denk dat er weinig mensen zijn waarbij het een positieve verandering is om op je 19e te gaan samenwonen (helemaal als je rechtstreeks van je ouders komt), maarhey, uitzonderingen daargelaten.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Ik zeg niet dat je relatie het niet waard is om minder vrij voor te zijn, maar t ontkennen heeft ook geen zin. In een relatie (zeker als je samenwoont) hou je altijd rekening met de gevoelens van de ander, met het voortbestaan van een 'ons'. Daar krijg je veel voor terug, maar je levert er ook iets voor in. Niet onoverkomelijk, wel waar.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Mijn vriend ziet mijn ouders ook niet al te vaak omdat ik niet in de buurt van mijn ouders woon, maar toch zijn ze daar heel erg makkelijk in. Na 1 ontmoeting hebben ze hem eigenlijk al volledig geaccepteerd en ik denk niet dat ze moeilijk zouden doen in het geval van zo'n vakantie. Ook al kennen ze hem niet door en door, ze hebben hem geaccepteerd als mijn vriend en dus als iemand die erbij hoort. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Bovendien is er een discussie over gaande, dus dan is het vrij logisch dat ik erop terugkom en mijn standpunten kenbaar maak/ verduidelijk. overigens heb ik zelf, noodgedwongen, ook een tijdje samengewoond. |
![]() |
||
Citaat:
en ja wat betreft die vakantie, ik denk ook dat het goed was geweest (de betreffende vakantie is al voorbij, mn ouders gaven vandaag pas aan dat ze erover dachten hem mee te vragen aangezien mijn broer opeens niet meer meeging) als ie wel gewoon was meegegaan. we zijn nu trouwens zo'n 16 maanden samen, en aangezien ik het heus niet zo lang uit zou houden met de een of andere freak, had zo'n vakantie eigenlijk alleen maar positief gewerkt denk ik.. maar goed we zullen zien. morgen overdag komt ie iig hierheen en als het goed is zijn beide ouders dan thuis dus dan kunnen ze iig niet meer zeuren dat ie ze zogenaamd zou 'ontlopen'. denk eerder dat het overduidelijk een koppelactie vanuit mij is, maarja, dat mag soms ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ja er zijn mensen bij wie het fout gaat, maar goed dat zijn vaak de gevallen waarbij ik het van mijlenver al zag aankomen en dat was waarschijnlijk ook mis gegaan op hun 30e ![]() Ik vind samenwonen zo veel teruggeven voor wat ik er voor moet opgeven, ik geef namelijk bijna niets op. ja, even overleggen of hij niet toevallig al wat gepland heeft als ik hier met vriendinnen de hele avond wil zijn of even melden dat je wat later thuis bent. Maar dat is het, en dat zijn dingen die ik sowieso normaal vind, met wie je dan ook in huis woont. maar goed, er zijn vast ook mensen die er wel een heleboel voor moeten opgeven blijkbaar gezien de reacties hier ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
|||
Citaat:
Zelf ben ik erg blij met m'n eigen appartementje, eigen leven, eigen vrienden, etc. Als ik een keer een avond alleen wil zijn, prima. Als ik na 't hockeyen m'n vuile zooi op de grond wil knikkeren en onder de douche wil duiken, prima. M'n vriendin en ik hebben beiden een eigen appartement, eigen baan, en een eigen leven. En eigenlijk vind ik dat wel heel erg relaxed zo. Trouwen kan altijd nog. Dus; het is compleet persoonlijk. Sommige mensen willen graag continue bij mekaar zijn en altijd samen slapen en wakker worden, andere mensen kijken daar heel anders tegenaan. Mja, ik kan me er niks bij voorstellen, samenwonen op je 17e en ik vind het nogal burgerlijk, maar ieder z'n ding. Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Kan hier trouwens niet gewoon een apart topic over worden gemaakt ![]() |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Laatst gewijzigd op 16-03-2007 om 09:24. |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
![]() Nou goed, ieder zn eigen mening ![]() |
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Neem nu het voorbeeld van Crimson, die krijgt de kans van haar leven, dat soort dingen kan je alleen op jonge leeftijd doen en staat nu voor een heel lastige keuze. Samenwonen is fantastisch, maar ik vind dat je eerst het een tijdje alleen moet wonen, miss je studie moet afmaken, voordat je zo een stap zet. Het is namelijk een financiële en relationele verplichting, verplichtingen zijn niet altijd negatief, maar ze verplichten je wel tot dingen. Overigens heb ik in 1 post in dit topic iets gezegd over samenwonen en quotte ik de post van Luna omdat ik het daar volledig mee eens was, ik hoefde daar zelf niets aan toe te voegen dus. Miss dat ik je ergens tegen het zere been gestoten heb, maar als je kritiek levert, lever dan ajb terechte kritiek. |
![]() |
||
Citaat:
![]() En ja, ik begrijp beide kanten van het verhaal ook wel. Wel vind ik dat als je gaat samenwonen en je bent alleen nog maar met elkaar bezig je sowieso verkeerd zit. Mijn vriend en ik hebben een tijdje samengewoond (oke, zo noemden we dat niet, maar het was het wel) en we hadden allebei heel vaak andere dingen te doen en mijn vrienden heb ik echt niet verwaarloosd. Volgens mij is het echt de manier waarop je in een relatie staat, en dat kan zelfs al als je niet samenwoont 'verkeerd' zijn. En tsja... prima als mensen het zelf nog niet willen, maar MIJ heeft het iig nooit belemmerd.
||
Verwijderd
|
Citaat:
nou moet ik zeggen dat als ik de kans zou krijgen een half jaar weg te gaan en ik wil het écht heel graag ik het dus ook echt wel zou doen. tuurlijk zou ik m missen, maar dat heeft niets met samenwonen te maken. het liefst zou ik willen dat ie meegaat trouwens, maar zo niet laat ik me er dus mooi niet van weerhouden ![]() |
![]() |
|
![]() |
[QUOTE]Chloe Siere schreef op 16-03-2007 @ 09:56 :
[B]Die mensen die zo lopen te piepen kunnen gewoon geen normale relatie onderhouden (in combinatie met het samenwonen). Het ligt compleet aan jezelf als je te veel inlevert op het moment dat je gaat samenwonen. Ik kan heel goed een relatie opbouwen, dus ik weet niet waar jij over oordeelt? Ik heb alleen totaal geen huisje boompje beestje behoefte. Het zou me niet verbazen als ik dat ook nooit krijg. Ik vind de Nederlandse leefwijze een verschrikking. Als mensen zo nodig samen willen wonen, moeten ze dat vooral niet laten. Mij lijkt het een ramp en wat ik in mijn omgeving zie, bevestigt mijn visie.
||
Citaat:
Woensdag zijn we uit eten geweest, en daarna naar het bos. In het donker, met een zaklamp. Maar de batterij bleek leeg te zijn. ![]()
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
Hoe voel jij je op relationeel gebied topic #59 Bloem | 500 | 31-03-2007 10:48 |