![]() |
||
Citaat:
![]() Uiteindelijk is het namelijk toch wat t kind wil. Het kan ook wachten tot na zn rijbewijs en als ie het binnen heeft rustig beginnen met roken. Als ik wou gaan roken was ik echt niet gestopt door zo'n paar stomme regeltjes. Het is ook een bepaald vertrouwen wat ze in mij hebben, doordat ze het niet-roken niet hoeven te koppelen aan een beloning. Met een bepaalde opvoeding kun je dat wel bereiken bij een kind. |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Met de negatieve benadering daarentegen.. My god, ik moet er niet aan denken dat ik ergens verslaafd aan was geraakt. Met al een alcoholist in de familie zou ik gezien zijn als faler nr 2, en zou dat kaartje even kut zijn om op je geplakt te krijgen of te houden.
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
Je moet gewoon niet roken punt uit
![]() en natuurlijk zijn er opvoed tactieken om dit te voorkomen dat je kind niet gaat roken. Maar daar zijn volgens mij wel wat boeken over. kijk anders op www.bol.com ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
nee hoor ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Is toch meteen een goede stimulans te stoppen? Ok, ik ben de kwaaiste niet, als rokers dit weekend nog stoppen mogen ze van mij nog onderaan de wachtlijst ![]() Een soort pardonregeling, past wel in dit kabinet dacht ik.. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Hou alsjeblieft op. Nix straf of beloning. Gwn niet doen. En dat is helemaal niet moeilijk. Wel als je eenmaal verslaafd bent, maar waarom begin je er dan ook aan? |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
Iedereen beslist voor zichzelf of hij/zij gaat roken, en als hij/zij dat wil doen (en je bent minstens 16) is dat zijn goed recht. Hier gaat de discussie niet meer over mééroken, maar over het roken zelf. En ook al is dat ongezond en verslavend, als iemand dat wil doen, is dat zijn goed recht. En om welke reden je dat wil doen (is het nu om stoer te doen, omdat je het lekker vindt, omdat je het gezellig vindt, of om een andere reden), maakt helemaal niet uit. Als jij wil roken, doe je dat. Je mag nog altijd zelf kiezen of je gezond of ongezond leeft, of dat nu een domme beslissing is of niet. En ik heb het dus niet over roken als andere mensen er last van hebben, ik heb het over het roken op zich, waarover ook jij (niet alleen jij natuurlijk, maar ik quote jou nu) het nu hebt.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Niet beginnen met roken is inderdaad niet moeilijk. Hoewel: ik zag gisteravond op het station in alkmaar noord kereltjes van 12 al heel stoer doen met peuken in hun bekkies. Dan vraag ik me toch af hoe moeilijk het is om aan groepsdruk te ontkomen.... En in dit geval zou ik straffen ook best wel willen uitdelen, al was het maar omdat je op 12 jarige leeftijd wel WEET dat roken slecht is, maar nog niet de consequenties echt tot je door kan laten dringen... Stoppen met roken is vreselijk moeilijk. En ik word een beetje moe van het betweterige toontje van jou, en je mede anti rokertjes, jullie hebben nooit gerookt, nooit een poging gedaan tot stoppen, en weten dus van niks. Het enige dat jullie kunnen herkauwen is wat de media je voorschotelen, en blaten hoe erg dat het allemaal wel niet is. Prima, jullie mening, en ik ga er voor een gedeelte ook best wel in mee. Maar als je je niet kan of wil inleven in een ander, doe dan ook niet de moeite om een discussie op gang te houden, want dan blijft dit een topic zonder echte discussie waarde, maar dan is het het gewoon een herhaling van opgekotste voorgegeneraliseerde meningen. |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
uit welke ervaring?? |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() Voor de rest: ik probeer me wel in te leven in een ander. Ga maar es teruglezen wat ik bijv. heb gezegd over rokende patienten. En best, als het zo moet: Roken is idd je goed recht. Maar kom naderhand niet piepen. Laatst gewijzigd op 27-05-2007 om 19:59. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
en ook als het mis zou gaan, zul je me niet horen piepen, want ik ben nog net wel zelfbewust genoeg om dat aan mezelf te wijten... |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() En als ik moet kiezen tussen iets lekkers en daarvan genieten terwijl dat slecht voor je is, of allemaal gezonde dingen die ongelooflijk goed voor je zijn maar helemaal niet leuk (bijvoorbeeld elke zaterdagavond om 22u netjes in je bed liggen zonder sigaretten of drank of luide muziek), dan kies ik resoluut voor de slechte dingen. ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
ever heard of? |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
- met roken schaadt je ook de gezondheid van anderen - roken en kanker is VEEL sterker gerelateerd dan bier en kanker. Wist je dat 90% van de longkankergevallen rokers zijn of ex-rokers? Die getallen bestaan niet bij de leverkankers en alcohol ![]() Ik ga hem nog sterker maken. Het verloop van longkanker (de epidemiologie) wereldwijd volgt EXACT de trend van het roken. In de zestiger jaren (schat ik zo ongeveer) nam het roken sterk toe, maar alleen onder mannen. Vrouwen zag je veel minder met een sigaret. Later begonnen de vrouwen de mannen rap in te halen. Wat zie je nu? Een jaar of 10 terug ongeveer begon de incidentie van longkanker onder mannen gigantisch te stijgen, vrouwen bleef een beetje gelijk. Nu begint het lichtjes te dalen (mensen zijn minder gaan roken) maar nu begint die van de vrouwen ongelooflijk te stijgen. OMdat hun *rookpiek* later kwam dan die van de mannen. Dus ik vind drank + leverkanker en zon + huidkanker niet vergelijkbaar. Maar dat is mijn mening erover. Ik vind het best als mensen niet onder de indruk zijn van dit soort bewijzen, maar ik vind het niet echt leuk dat ze het gaan vergelijken met zonnen en luide muziek in disco's. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
die vergelijking ging om eventuele operaties. Want roken doe je zelf= mogelijk longkanker Zonnen doe je zelf= mogelijk huidkanker naar de discotheek= mogelijk gehoorbeschadiging jullie niet rokers willen ( terecht??) niet mede opdraaien voor die onkosten. en vinden het ( onterecht??) niet goed dat er dan aan transplantatie of andere vormen van genezing wordt gewerkt. ik heb hetzelfde bij huidkanker door overmatig liggen bakken op het strand, en bijgehoorbschadiging door mp3 en discotheekbezoek. Laatst gewijzigd op 28-05-2007 om 10:37. |
![]() |
||||||
Citaat:
Citaat:
En over je tweede opmerking: nee, dat wist ik niet, ik heb er ook nooit naar gezocht ofzo, het interesseert mij niet echt. Toch vind ik dat het ergens wél te vergelijken is, als we het over roken zelf hebben. Vooral dan met alcohol en leverkanker. Als je geregeld alcohol drinkt, verhoogt de kans op leverkanker ook aanzienlijk. Misschien niet even veel als met roken (en longkanker dan), maar waar trek je dan de grens? Ik heb even op google gezocht, en hier een paar dingen die ik gevonden heb: Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ben jij arts of doe jij een geneeskunde-opleiding ofzo? Heb je dan ook geen cijfers over alcohol en kanker? ![]()
||
Citaat:
||||
Citaat:
En nee, ik ben geen arts, ik ben 20 haha ![]() Citaat:
Nee hoor, dat heb ik nergens gezegd. Ik heb juist iets heel anders gezegd, --> Citaat:
Laatst gewijzigd op 28-05-2007 om 17:29. |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
|||
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|||
Citaat:
Maar het is dus absoluut niet zo dat willens en wetens in sigarettenfabrikanten belegd is. Helaas is de 'snelle' media over 't algemeen niet zo genuanceerd om dat even uit te leggen. Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||