Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Verkeer & Vervoer
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-07-2008, 20:56
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Mijn Peugeot 206:

[afbeelding]

[afbeelding]
Rap karretje
109 pk op nog geen 1000 kg
Oud 27-07-2008, 12:14
Verwijderd
Citaat:
[afbeelding] Na een paar kleine modificaties
Wat is er allemaal aan gedaan? Geverfd is duidelijk, maar verder?

Citaat:
Mijn Peugeot 206:

[afbeelding]

[afbeelding]
Ziet er goed uit
Oud 27-07-2008, 19:01
Rachel
Rachel is offline
Ik heb een Peugeot 207 sinds vrijdag
En ja; geen commentaar verder

Zal nog foto's maken en posten
Oud 28-07-2008, 18:05
nps
nps is offline
Citaat:
Wat is er allemaal aan gedaan? Geverfd is duidelijk, maar verder?
Nieuwe dempers, nieuwe(re) remmen, banden achter nieuw, voor 2ehands, nieuw koelsysteem, nieuwe koppeling... en daarna inderdaad gespoten.

Oud 28-07-2008, 19:53
MTpower
MTpower is offline
Duur grapje
Oud 28-07-2008, 20:35
nps
nps is offline
Sponsoring, geen cent aan kwijt geweest. Auto gaat naar t goede doel.
Oud 29-07-2008, 09:34
KIET
KIET is offline
Citaat:
Ik besef me net dat mijn ge-wel-di-ge auto hier nog helemaal niet in staat, dus bij deze dan maar
[afbeelding]
Je zei wel dat je er geen lange afstanden mee kan rijden, maar op de camping in Vrchlabi (800 km van Emmen) stond er precies zo eentje uit Nederland En de inzittenden leefden nog.
Oud 29-07-2008, 20:02
Qimm
Qimm is offline
Even mijn schatje posten
Ter ere van de behaalde 220000 km mochtie gewassen, gewaxt en op de foto

Oud 29-07-2008, 22:03
MTpower
MTpower is offline
Heb m'n excel wat zitten pimpen

Oud 29-07-2008, 23:10
Qimm
Qimm is offline
Why?
Oud 30-07-2008, 13:24
Joh@n
Joh@n is offline
Omdat het kan!
Oud 30-07-2008, 14:04
MTpower
MTpower is offline
Omdat ik het wel grappig vond.
Het is echt een ontzettend lelijk en traag ding en ik kon die matjes + neon buisjes voor 20 euro kopen, dus waarom niet
Oud 30-07-2008, 18:16
Qimm
Qimm is offline
Wat ongelovelijk fóut Ben blij dat je het niet hebt gedaan omdat jedenkt dat het mooi is
Oud 30-07-2008, 18:32
Rachel
Rachel is offline
Vroemmmm

Oud 30-07-2008, 23:35
Verwijderd
Leuke car
Oud 31-07-2008, 10:02
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Wat ongelovelijk fóut Ben blij dat je het niet hebt gedaan omdat jedenkt dat het mooi is
Het kán wel mooi zijn, maar niet bij een hyundai excel
Oud 31-07-2008, 10:02
MTpower
MTpower is offline
Nice
Oud 31-07-2008, 14:08
KIET
KIET is offline
Citaat:
Het kán wel mooi zijn, maar niet bij een hyundai excel
Als mijn broertje dat had gedaan in de vakantie, dan had niemand meer bij hem in de auto willen zitten
Overigens, toen heeft hij wel keurig 1:19 kunnen halen (met 90 km/h, maar wel volbeladen), dus het kán bij hem ook wel.
Oud 31-07-2008, 18:04
Joh@n
Joh@n is offline
Mijne glimt harder

Oud 31-07-2008, 20:32
Rachel
Rachel is offline
Citaat:
Leuke car
Citaat:
Nice
Dankje
Oud 01-08-2008, 09:29
Joh@n
Joh@n is offline
Alleen nog even die je voelt je lekkerder sticker eraf halen en de dealerreclame
Oud 01-08-2008, 13:06
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
[afbeelding]
Het geheel!

[afbeelding]
Binnenkant (bijna volledig leeg + kijkje van nieuwe velg!)
Vind ik 'n vette bak, tijdje terug even over nagedacht om zo'n zwarte te kopen.
Oud 01-08-2008, 13:11
Methuselah
Methuselah is offline
Wat 'n lekker autootje.

Als ik werk heb krijg ik misschien 'n auto van de zaak, ben eens benieuwd.
Oud 01-08-2008, 13:33
Rachel
Rachel is offline
Citaat:
Alleen nog even die je voelt je lekkerder sticker eraf halen en de dealerreclame
Ach, daar kan ik allemaal niet zo mee zitten hoor
Oud 01-08-2008, 13:42
Joh@n
Joh@n is offline
Wel zo netjes, hou niet zo van reclame rijden (en ja, ik weet dat er een sticker op zit nog, maar die heb ik er zelf op gedaan)
Oud 04-08-2008, 09:58
Verwijderd
Citaat:
Je zei wel dat je er geen lange afstanden mee kan rijden, maar op de camping in Vrchlabi (800 km van Emmen) stond er precies zo eentje uit Nederland En de inzittenden leefden nog.
Het is natuurlijk subjectief. Ik vind het absoluut geen auto om lange afstanden mee te rijden, maar het kán natuurlijk wel. Ik stap alleen al gebroken uit als ik met m'n Micra naar Utrecht ben gereden, dus mij zul je niet in de Micra in Vrchlabi vinden. Ook niet meer in Utrecht trouwens
Oud 11-08-2008, 01:22
KIET
KIET is offline
Het zal er ook van af hangen hoe leuk iemand autorijden vindt - zowel in zijn eigen kar als in het algemeen Ik heb al eens meegemaakt dat twee lui met een Arola - zo'n ouder 45-km wagentje - helemaal naar Tsjechië waren komen rijden. Als je maar hard genoeg wil, dan lukt het kennelijk wel
Oud 11-08-2008, 01:45
Dysmorphofobist
Dysmorphofobist is offline
Was jij toevallig op 5 augustus in Harselaar? Ik meen daar naast een soortgelijke auto te hebben gestaan, ik wilde vol gas wegtrekken (echter reed er een vrachtwagen van rechts door het rood, waardoor we niet konden opentrekken).
Oud 24-08-2008, 13:11
Ivo
Ivo is offline
Even wat foto's er bij van mijn auto met daarachter de bijpassende nieuwste aanwinst:

Oud 24-08-2008, 17:08
Verwijderd
Geniaal, een mini station met antieke caravan
Oud 24-08-2008, 19:37
Rachel
Rachel is offline
@ Ivo; wat ziet dat er schattig uit!
Oud 24-08-2008, 19:38
MTpower
MTpower is offline
Gave combinatie
Oud 24-08-2008, 19:48
PV
PV is offline
hij kan bijna in de kofferbak mee
Oud 24-08-2008, 20:25
Ivo
Ivo is offline
Ik ben er ook erg blij mee dat ik een Eriba Puck uit de jaren '70 op de kop heb weten te tikken.
En ook dat de zoektocht naar een trekhaak voor m'n auto succesvol is afgerond.

En met het 1100cc motortje met maarliefst 45 pk (fabrieksopgave van 30 jaar terug...) hoef ik natuurlijk niet te proberen om met 130 km/u over de Autoroute du Soleil te scheuren, maar op vlakke weg is 90 km/u echt geen probleem en op de beruchte hellingen bij Luik ben ik nog diverse auto-caravan combinaties voorbij gereden. Dus het gaat allemaal best. Maar wat wil je ook, de auto+caravan+bagage wegen gezamenlijk minder dan het leeggewicht van een gemiddelde moderne middenklasser.

En de caravan: achterin een tafel die om te bouwen is tot 2 persoons bed en voorin een keukentje met wasbakje, gasfornuis en koelkast. Ook een gaskachel is in de caravan aanwezig. Who needs more?
Oud 24-08-2008, 23:38
KIET
KIET is offline
Erg gave combinatie idd
Oud 25-08-2008, 11:14
Verwijderd
Citaat:
Het zal er ook van af hangen hoe leuk iemand autorijden vindt - zowel in zijn eigen kar als in het algemeen Ik heb al eens meegemaakt dat twee lui met een Arola - zo'n ouder 45-km wagentje - helemaal naar Tsjechië waren komen rijden. Als je maar hard genoeg wil, dan lukt het kennelijk wel
Ik zie dit nu pas
Maar goed, autorijden zelf vind ik wel erg leuk hoor en gewoon Koos Nutteloos rondrijden doe ik ook geregeld, maar dat neemt niet weg dat autorijden het liefst toch wel zo comfortabel mogelijk moet gebeuren. Aangezien mijn pa een comfortabele reisauto heeft (die ook nog eens op LPG rijdt), neem ik die mee voor lange(re) afstanden
Oud 25-08-2008, 13:39
Dysmorphofobist
Ik zag dat de Audi waar ik mee mag rijden op autojunk staat:

Oud 25-08-2008, 20:45
Stalker
Stalker is offline
Citaat:
Even wat foto's er bij van mijn auto met daarachter de bijpassende nieuwste aanwinst:

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Jij bent de baas van dit topic
Oud 25-08-2008, 20:45
Stalker
Stalker is offline
Citaat:
Ik zag dat de Audi waar ik mee mag rijden op autojunk staat:
[afbeelding]

[afbeelding]
Maar niet je eigen auto dus niet boeiend
Oud 25-08-2008, 21:54
Dysmorphofobist
Citaat:
Maar niet je eigen auto dus niet boeiend
Ik ben wel degene die er altijd in rijdt.
Oud 27-08-2008, 18:50
coopergirl
coopergirl is offline
@ Ivo, wat waanzinnig leuk
Oud 27-08-2008, 20:32
Tuinkabouter !!
Tuinkabouter !! is offline
Dagelijks vervoer: Golf IV TDI met 211.000 op de teller. Afgelopen maart gekregen met 193.000 op de teller.

Hobbie-project die ook nog rijdend is. Inmiddels wel de velgjes gecoat, de verlichting toch maar van duplo-lampen naar gewoon halogeen en voorzien van blauwe nummerplaten.

Oud 12-09-2008, 18:11
Joh@n
Joh@n is offline
Citaat:
Was jij toevallig op 5 augustus in Harselaar? Ik meen daar naast een soortgelijke auto te hebben gestaan, ik wilde vol gas wegtrekken (echter reed er een vrachtwagen van rechts door het rood, waardoor we niet konden opentrekken).
Nope, ik ken dat hele plaatsje ook niet

Op vakantie (klikbaar)

Oud 22-09-2008, 21:53
nps
nps is offline
niet alleen show:

http://www.ruschmedia.nl/patrol
Oud 23-09-2008, 00:47
KIET
KIET is offline
Als je je maar vermaakt.
Oud 23-09-2008, 07:49
Verwijderd
Grappig filmpje, al probeert het muziekje het wel iets té spectaculair te maken volgens mij
Oud 26-09-2008, 12:32
KIET
KIET is offline
Sinds gisteren mijn nieuwste aanwinst Een Saab 96L V4 uit 1976 :

Er moet nog wel wat aan gedaan worden. Ten eerste moet de koppeling vervangen worden (die is totaal versleten) en is er zeker nog werk aan de versnellingsbak - een veel voorkomend mankement bij dit model en als het nu nog niet de moeite waard is kan hij nog wel een hele tijd mee voordat het opgelost hoeft te worden. En er zijn drie stevige roestplekken aan de carrosserie (zie foto 1) maar die zijn vrij makkelijk te verhelpen. De auto is in 1993 door een liefhebber volledig gerestaureerd. De bodem is dus hard en verder is hij erg netjes voor een auto van 32 jaar oud, of zelfs maar 15 (sinds de restauratie). Maar hij moet ook nog even gewoon gepoetst worden

Voor zijn leeftijd is het nog een vrij luxe bak ook - Saab was toen ook al een luxer merk. Zo heeft-ie onder andere een freewheel en mogelijk zelfs stoelverwarming (documentatie ontbreekt en is moeilijk te vinden, maar 96-ers van een ouder bouwjaar hadden dat wel). Het absolute toppunt is de stuurversnelling, de grote hendel rechts van het stuur (foto 3). Dat is gewoon briljant

Het rijdt ook geweldig, maar erg vermoeiend. Gisteren hem van Maastricht naar Breda gebracht (hij staat nu bij een kennis die monteur is) wat twee uur duurde en dat is best nog een lange rit. Veel lawaai, geen radio - maar wel leuke reacties van mensen Voor normaal gebruik heb ik denk ik liever de 121, hoewel dat mogelijk geen probleem is omdat een kennis van mij hem waarschijnlijk gaat gebruiken. En anders staat hij gewoon bij mij op de oprit als tweede auto in de oldtimerverzekering

Edit:/ O, en hij is écht tweedehands De vorige eigenaresse had hem in 1976 gekocht en reed er tot gisteren nog steeds in, dus ik ben echt maar de tweede eigenaar.

Laatst gewijzigd op 26-09-2008 om 12:37.
Oud 26-09-2008, 18:33
Qimm
Qimm is offline
smerige kleur maar verder echt geniale auto Ziet er nog echt netjes uit.
Ik moet geloof ik mijn auto ook weer eens wassen en op de foto doen Die staat er nog helemaal niet op, en dat kan natuurlijk niet. krijg ik problemen met mijn archief
Oud 27-09-2008, 00:05
KIET
KIET is offline
De kleur is er wel een beetje vaal geworden, en het is idd een beetje een hangt-van-de-lichtinval-af-kleur. Voor het model uit 1976 en 1977 was de variant groen die toen verkrijgbaar was opaalgroen. Maar de eigenaresse vond dat niet zo'n mooie kleur en bij de restauratie in 1993 heeft de restaurateur hem (zodat het kentekenbewijs niet aangepast hoefde te worden) een andere tint groen gespoten. Als het goed is, is hij nu dus veronagroen, wat er eigenlijk meer zo hoort uit te zien. Wat overigens wél een Saab-kleur is, maar dan voor het model uit 1972.
Tenzij ik een paar namen door elkaar haal; ik zou nog even op het blikje verf moeten kijken wat ik erbij heb gekregen, maar de auto staat nogal ver weg
Maar ja, bij een auto van zo'n leeftijd in redelijke staat én voor dat budget heb je de kleur niet echt voor het uitkiezen. En overspuiten is nog wat te duur

En net vanavond vernomen dat het vervangen van de koppeling in totaal 400 euro gaat kosten, dus hopelijk komt er niet veel meer bij

Laatst gewijzigd op 27-09-2008 om 01:47.
Oud 28-09-2008, 21:20
Qimm
Qimm is offline
Maar bepaalde auto's 'mogen' ook wel een vieze kleur hebben, hoort bij de charme, vind ik dan. Het misstaat niet, maar ik vind het gewoon een vieze kleur

Nou vind ik groen zowieso helemaal niks. (toch heb ik zowel een groene als een bauw/groene auto _O-)

Regels voor berichten