Advertentie | |
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Het zal er ook van af hangen hoe leuk iemand autorijden vindt - zowel in zijn eigen kar als in het algemeen
![]() ![]()
|
![]() |
Ik ben er ook erg blij mee dat ik een Eriba Puck uit de jaren '70 op de kop heb weten te tikken.
En ook dat de zoektocht naar een trekhaak voor m'n auto succesvol is afgerond. En met het 1100cc motortje met maarliefst 45 pk (fabrieksopgave van 30 jaar terug...) hoef ik natuurlijk niet te proberen om met 130 km/u over de Autoroute du Soleil te scheuren, maar op vlakke weg is 90 km/u echt geen probleem en op de beruchte hellingen bij Luik ben ik nog diverse auto-caravan combinaties voorbij gereden. Dus het gaat allemaal best. Maar wat wil je ook, de auto+caravan+bagage wegen gezamenlijk minder dan het leeggewicht van een gemiddelde moderne middenklasser. En de caravan: achterin een tafel die om te bouwen is tot 2 persoons bed en voorin een keukentje met wasbakje, gasfornuis en koelkast. Ook een gaskachel is in de caravan aanwezig. Who needs more? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Maar goed, autorijden zelf vind ik wel erg leuk hoor en gewoon Koos Nutteloos rondrijden doe ik ook geregeld, maar dat neemt niet weg dat autorijden het liefst toch wel zo comfortabel mogelijk moet gebeuren. Aangezien mijn pa een comfortabele reisauto heeft (die ook nog eens op LPG rijdt), neem ik die mee voor lange(re) afstanden ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Jij bent de baas van dit topic ![]() |
![]() |
|
Dagelijks vervoer: Golf IV TDI met 211.000 op de teller. Afgelopen maart gekregen met 193.000 op de teller.
![]() Hobbie-project die ook nog rijdend is. Inmiddels wel de velgjes gecoat, de verlichting toch maar van duplo-lampen naar gewoon halogeen en voorzien van blauwe nummerplaten.
||
Citaat:
![]() Op vakantie (klikbaar) ![]() |
![]() |
|
Sinds gisteren mijn nieuwste aanwinst
![]() ![]() ![]() ![]() Er moet nog wel wat aan gedaan worden. Ten eerste moet de koppeling vervangen worden (die is totaal versleten) en is er zeker nog werk aan de versnellingsbak - een veel voorkomend mankement bij dit model en als het nu nog niet de moeite waard is kan hij nog wel een hele tijd mee voordat het opgelost hoeft te worden. En er zijn drie stevige roestplekken aan de carrosserie (zie foto 1) maar die zijn vrij makkelijk te verhelpen. De auto is in 1993 door een liefhebber volledig gerestaureerd. De bodem is dus hard en verder is hij erg netjes voor een auto van 32 jaar oud, of zelfs maar 15 (sinds de restauratie). Maar hij moet ook nog even gewoon gepoetst worden ![]() Voor zijn leeftijd is het nog een vrij luxe bak ook - Saab was toen ook al een luxer merk. Zo heeft-ie onder andere een freewheel en mogelijk zelfs stoelverwarming (documentatie ontbreekt en is moeilijk te vinden, maar 96-ers van een ouder bouwjaar hadden dat wel). Het absolute toppunt is de stuurversnelling, de grote hendel rechts van het stuur (foto 3). Dat is gewoon briljant ![]() Het rijdt ook geweldig, maar erg vermoeiend. Gisteren hem van Maastricht naar Breda gebracht (hij staat nu bij een kennis die monteur is) wat twee uur duurde en dat is best nog een lange rit. Veel lawaai, geen radio - maar wel leuke reacties van mensen ![]() ![]() Edit:/ O, en hij is écht tweedehands ![]()
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke. Laatst gewijzigd op 26-09-2008 om 12:37. |
![]() |
|
smerige kleur maar verder echt geniale auto
![]() Ik moet geloof ik mijn auto ook weer eens wassen en op de foto doen ![]() ![]()
|
De kleur is er wel een beetje vaal geworden, en het is idd een beetje een hangt-van-de-lichtinval-af-kleur. Voor het model uit 1976 en 1977 was de variant groen die toen verkrijgbaar was opaalgroen. Maar de eigenaresse vond dat niet zo'n mooie kleur en bij de restauratie in 1993 heeft de restaurateur hem (zodat het kentekenbewijs niet aangepast hoefde te worden) een andere tint groen gespoten. Als het goed is, is hij nu dus veronagroen, wat er eigenlijk meer zo hoort uit te zien. Wat overigens wél een Saab-kleur is, maar dan voor het model uit 1972.
Tenzij ik een paar namen door elkaar haal; ik zou nog even op het blikje verf moeten kijken wat ik erbij heb gekregen, maar de auto staat nogal ver weg ![]() Maar ja, bij een auto van zo'n leeftijd in redelijke staat én voor dat budget heb je de kleur niet echt voor het uitkiezen. En overspuiten is nog wat te duur ![]() En net vanavond vernomen dat het vervangen van de koppeling in totaal 400 euro gaat kosten, dus hopelijk komt er niet veel meer bij ![]()
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke. Laatst gewijzigd op 27-09-2008 om 01:47. |
![]() |
|
Maar bepaalde auto's 'mogen' ook wel een vieze kleur hebben, hoort bij de charme, vind ik dan. Het misstaat niet, maar ik vind het gewoon een vieze kleur
![]() Nou vind ik groen zowieso helemaal niks. (toch heb ik zowel een groene als een bauw/groene auto _O-)
|
![]() |
|
|