|
|
Bekijk resultaten poll: wie wint de tour | |||
Contador |
![]() ![]() ![]() ![]() |
11 | 73.33% |
Evans |
3 | 20.00% |
Leipheimer |
1 | 6.67% |
Anders |
0 | 0% |
Aantal stemmers: 15. Je mag niet stemmen in deze poll |
![]() |
|
Topictools | Zoek in deze topic |
Advertentie | |
|
![]() |
|
Ben heel erg benieuwd wat jullie van de reactie van Boogerd vonden voor de start!
zoiets als: Ik ben helemaal kapot, ik heb verschrikkelijk te doen met Rasmussen (kerel kan nooit meer aan de bak, carriere kapot) en hij is het niet helemaal eens met de Rooij, hij vindt dat ze dr niets over te vertellen hadden.
|
Rasmussen betuigt spijt aan Raborenners
door onze Telesportredactie PAU - Michael Rasmussen heeft zichzelf, maar zeker ook zijn voormalig ploeggenoten bij Rabobank, een slechte dienst bewezen. De ontslagen Deen bekende zijn leugens en bood aan de Raborenners zijn excuses aan. "Hij heeft gezegd dat hij spijt heeft van de situatie, aldus Michael Boogerd. Boogerd is niet kwaad op zijn voormalige Deense ploegmakker. "Ik ben niet kwaad op hem, maar op de situatie. Ik kan in alle eerlijkheid zeggen dat ik niet boos ben." De Nederlander wil niet direct alles geloven. " Het enige dat ik weet is dat hij de interne regels van de ploeg heeft overtreden. Volgens mij zijn er wel ergere dingen in het leven dan dat wat hij heeft gedaan. Zijn leven is kapot. Hij komt nooit meer als wielrenner aan de bak. Dit blijft hem altijd achtervolgen.
|
Rasmussen ontkent leugens in eigen land
door onze Telesportredactie PAU - Michael Rasmussen zit in zak en as. Terwijl hij tegenover Rabobank zijn leugens heeft bekend, blijft de Deen in eigen land alles ontkennen. De tot woensdag trotse drager van de gele trui in de Ronde van Frankrijk begrijpt niet waarom hij door Rabobank uit koers is gehaald. "Ik heb niet gelogen ", verklaarde hij tegenover de Deense krant BT. Rasmussen bleef zelfs benadrukken dat hij tijdens zijn inmiddels beruchte trainingsverblijf wel degelijk in Mexico zat en niet in Italië. Rasmussen zou in 4 tot en met 26 juni in Mexico zijn geweest. Maar oud-renner Davide Cassani verklaarde dat hij de Deen in die periode in Italië heeft gezien. Dat is volgens Rasmussen complete onzin. "Het is een grote klap voor mij, maar ook voor de overige Raborenners." Ook In andere Deense kranten ontkent Rasmussen dat hij woensdagavond aan directeur Theo de Rooij van de Raboploeg heeft toegegeven dat hij in juni in Italië verbleef in plaats van Mexico. Rasmussen spreekt in een krant over een dollemansbesluit van de Raboploeg, genomen door Theo de Rooij. "Hij liegt." -- benieuwd wat hiervan waar is ![]()
|
Ik kan het alleen maar eens zijn met Prudhomme. Dit is het beste wat deze Tour kon overkomen. Volgens mij is dit ook de enige manier om de sport een heel klein beetje van haar geloofwaardigheid terug te geven.
Rasmussen is inderdaad niet positief bevonden, maar het lijkt me naďef om te denken dat hij niet aan de verboden snoepjes heeft gezeten. Als je niets te verbergen hebt hoef je als renner helemaal niet te liegen over de plaats waar je een maand aan een stuk zit om de tour voor te bereiden. Als je daarover zowel controleinstanties als je eigen ploeg verkeerd inlicht/vergeet in te lichten/whatever moet je idd bereid zijn om de consequenties te ondergaan, en niet achteraf beginnen huilen. Anderzijds zal dit ontslag wel meerdere redenen hebben. Zoals een vrij hevige druk van zowat de hele wereld (behalve Nederland??) op Rabobank om dit spelletje te stoppen.
Laatst gewijzigd op 26-07-2007 om 15:05. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() ![]() ![]()
|
als je de reactie van McQuaid gehoord hebt, hij is er erg blij mee dat ze aan 'zero-tolerance' doen bij de rabobank.
Ik denk dat dit precies de bedoeling is geweest van de Rabobank. Ze wilden Rasmussen al weghebben eigenlijk, en omdat ze niet precies weten waar ze met hem aan toe zijn (toegegeven, hij is een beetje mysterieus en vaag bezig met zijn administratie e.d., waarom?) vinden ze dit reden genoeg om hem uit de tour te zetten, voor ze eventueel moeilijkheden met hem zouden krijgen. Misschien heeft hij gelogen over zijn verblijfsplaats omdat hij in alle rust wilde trainen, misschien wilde hij een poosje alleen zijn zonder zijn vrouw (raar, maar waarom niet?), het hoeft niets met doping te maken te hebben. Het enige dat hij tot nu toe verkeerd heeft gedaan en waarom hij ontslagen is en direct uit de tour gehaald is, is dat: liegen over zijn verblijfsplaats, is dat nou zo erg ![]() Ik zie het dus nu, voor zover ik er iets zinnigs over kan zeggen, als een laffe actie van Rabobank om eventueel gezichtsverlies te voorkomen. Ze hebben Rasmussens leven verpest en de tour van de hele ploeg, die keihard voor hem gewerkt hebben en hun eigen kansen opgegeven hebben voor hem. De tour zou zeer waarschijnlijk gewonnen worden, maar Rabobank was bang dat ze nog ergens achter zouden komen dat ze nog niet wisten. Heel jammer, ik heb nu de tour opstaan, maar het leeft totaal niet meer, ook niet bij de commentatoren merk ik... |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Bah.. hoe politiek en economische factoren weer boven de renners komt te staan.. en vooral, hoe gemákkelijk dat ook gebeurd.. tot ik de echte reden weet van het liegen van Rasmussen (doping?) beschouw ik het als een zeer laffe actie van de Rabobank.
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Maar uiteindelijk hij heeft niet positief getest dus kan hij in principe bij betere ploegen geraken. IK vind het toch maar grof wat ze met hem hebben gedaan. Rijden die ploegmaats zich helemaal suf ik kan menchov wel begrijpen dat hij dan gewoon afstapt. Voor Boogerd moet dit zeker hard aankomen. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Rasmussen is niet ontslagen bij zijn ploeg voor dopinggebruik, maar omdat hij de interne reglementen heeft overtreden. Sanctie: ontslag. Maar Rasmussen was niet meer gewenst in de tour omdat voor iedereen duidelijk werd dat hij de boel simpelweg liep te belazeren, en nog niet een klein beetje. (Nog?) niemand heeft hem kunnen betrappen op dopinggebruik. Maar wil dat zeggen dat hij clean was? Ik en met mij miljoenen mensen denken van niet. Heeft Bjarne Riis - msiter 60% - in het jaar dat hij de tour won een positieve test afgelegd? Natuurlijk niet. Hij gebruikte doping die nog niet opgespoord kon worden, en wel op zo'n grote schaal dat zijn bloed meer overeenkomsten bleek te hebben met perenstroop dan met zuiver bloed. Dat soort excessen, of het nu gaat over mannen als Pantani en Riis pakweg 10 jaar geleden, Ulrich het afgelopen decennium of Vinokourov/Rasmussen/... in deze tour, moet er simpelweg uit. Het gaat allemaal niet alleen om 100% waterdicht bewijs voor of tegen. Wat de tour nodig heeft is een elan van betrouwbaarheid.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar laten we niet vergeten dat Rabobank Rasmussen zelf uit de strijd heeft genomen, dus dit hele verhaal gaat niet op in die specifieke situatie. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Het is zeker mogelijk dat hij dingen gebruikt die men (nog) niet kan aantonen. Maar voor mij is hij nog geen dopingzondaar tot het bewezen is ook al heeft hij een grote fout gemaakt door te liegen.
||
Citaat:
|
Menchov heeft een paar jaar geleden de Vuelta op een manier gewonnen zoals Contador nu de Tour lijkt te gaan winnen, omdat verdomde Heras toen won, maar doping gebruikt bleek te hebben. Menchov stond tweede in het klassement maar won toch de Vuelta. Hij was daar ook helemaal niet blij mee.
Vorig jaar lijkt Pereiro de Tour gewonnen te hebben omdat de nummer 1, Landis, betrapt werd. Nu gaat Contador misschien de Tour winnen omdat de nummer 1, Rasmussen eruit wordt gezet. Ik kan me voorstellen dat Discovery niet blij is met de gele trui. En Rasmussen is niet betrapt op doping, maar ik vraag mezelf al sinds gisteravond/vannacht af: waarom in godsnaam zou Rasmussen liegen over zijn verblijfplaats? Optie 1: Rasmussen gebruikt of heeft doping gebruikt in de aanloop naar de Tour Optie 2: Rasmussen heeft nooit doping gebruikt In het geval van optie 2; waarom zou Rasmussen zijn Tour, zijn inkomen, zijn geloofwaardigheid, zijn baan op het spel zetten door te liegen over zijn verblijfplaats voor de Tour? Er moet iets achter zitten, er moet een verklaring voor zijn en die zou ik graag aan het licht zien komen. Dit neigt toch naar een dopingkwestie. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Wedervraag is overigens geen antwoord.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Nja of hij wou gewoon alleen rustig trainen, of de reden van Theo de Rooy was de reden helemaal niet, dat er wel meer achter zit
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Of niet? Nu ik het zo bedenk trouwens, had De Rooy het goedgevonden dat Rasmussen ook tegen de media en de UCI zou gaan liegen over zijn verblijfplaats? Waarschijnlijk ook niet, dus dat zou weer een reden kunnen zijn voor Rasmussen om alles geheim te houden. Feit is dat is een zeer ingewikkelde zaak is die van alle kanten zeer dubieus is.. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
En dan nog wat; welke informatie heeft Rabobank? Want waar het nu op lijkt, is dat een Italiaanse commentator Rasmussen heeft gezien in Italie op het moment dat hij in Mexico hoorde te zitten. Is dat alle informatie die de ploeg heeft? De Rooy zegt dat Rasmussen bekend heeft, maar tegen de Denen ontkent hij dat hij in ITalie is geweest en dat het onmogelijk is dat iemand hem daar heeft gezien, 'want toen zat ik in Mexico'.
Als dit echt alle informatie is die de ploeg heeft, dan vind ik dat enigzins aan de magere kant. Want wat nu als (vergeef me voor een volgende wilde theorie) die Italiaanse commentator nu niet zo gesteld is op Rasmussen en 'per ongeluk' laat vallen dat hij hem gezien heeft in Italie op het moment dat hij wist dat Rasmussen in Mexico hoorde te zitten. Dan zou 1 zo'n man al het gebeurde kunnen laten veroorzaken? Dat lijkt me toch raar als dat zomaar kan? Dus heeft Rabobank dan nog meer informatie die wij allemaal niet hebben? Dat houden ze dan ook goed geheim, want alles lekt uit in deze tijd. Oh en dan nog wat, ik vind het ook wel wat vreemd dat Breukink niets wist van het feit dat Rasmussen eruit gezet is en dat er geen overleg is geweest (blijkbaar) tussen de Rooy en de ploegleider.. |
![]() |
||
Citaat:
Slaaptijd! Ben toch benieuwd waar het allemaal heen gaan ![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat: