Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Dat van dat plaatjes oefenen had ik aan het eind wel heel erg ja, dat is inderdaad wel een nadeel. Maar bij mij op de CD-rom zat wel een uitgebreide uitleg bij elke fout. En ja, de vragen op het examen zijn net iets anders gesteld. Maar toch had ik hetzelfde aantal fout op de CD-rom als op mijn examen.
Het is gewoon een kwestie van niet onderschatten en goed leren, en of je dat nou het beste doet met theorieles, met een boek of met een CD-rom maakt geen zak uit. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Tuurlijk helpt goed leren,, maar soms zitten er ook tricky vragen tussen, ik had zelf een keer dat er een vraag die ik fout had er dubbel inzat (weliswaar 1x met een motor en één keer met een auto), en als je dan 7 fout hebt is dat wel minder. óf dat je moet zeggen of een auto goed inhaalt en dat je dan maar moet zeggen of hij genoeg afstand neemt tot de fiets/whatever wat hij dan inhaalt, wat subjectief is. En er zijn al in ieder geval 4 vragen gesteld die niet in mijn boek stonden. Het probleem is ook dat ik veeels te veel doordenk over vragen, terwijl het simpel is. Allemaal geen goede 'excuses' dat ik al 3x ben gezakt, maar alleen leren is niet altijd de 'sleutel tot succes', goed leren kan ik wel, (mag ik hopen als 6VWO-er) Maaaargoed genoeg blabla, morgen moet ik het gewoon halen ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Cornel, je kunt het ook overdrijven hoor. Het is voor een groot deel ook regeltjes toepassen en ik heb er zelf nooit last van gehad dat ik plaatjes uit mijn hoofd zat te leren. Ik ben het met je eens dat theorielessen nuttig zijn, maar je hoeft niet als een fundamentalistische lespromotor iedereen die lessen aan te willen praten
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Na iedere theorieles die ik gehad heb kom ik toch weer iets wijzer thuis. ![]() |
![]() |
|
Ik had even 'n vraagje... Beetje te onzinnig om er 'n topic over te beginnen:
De eerste 5 jaar nadat je je rijbewijs hebt behaald, heb je toch 'n beginnersrijbewijs met dat puntensysteempje? Als ik in deze periode geen auto bestuur, verloopt die beginnersrijbewijs dan tóch?
||
Citaat:
![]() http://rijbewijs.cbr.nl/index.asp?pageid=109 http://www.verkeerenwaterstaat.nl/on...nersrijbewijs/ |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
Hoi Cornel vorige keer heb ik mijn theorie gehaald met 1 fout met zelfstudie, nou kan ik wel goed leren (alleen de praktijk gaat langzaam) dus voor mijn nieuwe theorie aanvraag doe ik ook weer gewoon zelfstudie en verwacht het wel te halen. Op de cd rom enzo gaat het ook wel weer goed dus dat komt heus wel goed met zelfstudie
|
![]() |
||
Citaat:
Heb geen zin om na een jaar en weer meerdere keren gezakt te zijn aan de gang te blijven en opnieuw (4e) keer theorie doen, vandaar dat ik er een beetje vaart achter zet. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() En maandag avond tussen 19:30 en 21 uur heb ik weer theorie (waarschijnlijk mijn laatste voor het theorie examen) Trouwens ik beschouw die theorielessen meer als een uitje. ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Komop zeg. Ik ben nu momenteel ook voor mijn theorie-examen aan het leren(THUIs natuurlijk) en ik weet zeker dat de arbeidsproductiviteit thuis gewoon een stuk hoger ligt dan als je met een stuk of 15 man aan een tafeltje zit. Een 2de reden is dat ik het zonde van mijn tijd vind om daar een hele avond voor uit te trekken. Sommige mensen hebben nu eenmaal een druk leven en leren gewoon op de momenten dat ze vrij zijn. En zoals sommige al zeggen, het zijn gewoon regeltjes. |
![]() |
|
Ik vind het ook zonde van je geld.
Daarnaast klinkt het alsof je een slechte cd-rom hebt Cornel. Want je hebt het over het 'uit je hoofd leren van plaatjes', maar een goede cd-rom heeft zóveel vragen dat je slechts een enkele keer een bekende tegen komt. Daarnaast heb ik destijds ook nog gewoon gebruik van oefenboeken. Jaja, die bestaan ook nog. Daar staan duizenden vragen in. Knappe kop die ál die vragen oefent en ook nog eens uit z'n hoofd leert. En als je zelfs na al die vragen nog steeds het idee áchter de plaatjes niet snapt, moet je imo ook geen auto rijden.
||
Citaat:
![]() Bij de theorieles bij mijn rijschool zaten maar 4 mensen in het klaslokaal. ![]() Maargoed ik zie wel wat ik de 27 september as op het examen ervan maak. ![]() |
![]() |
|
Waar heb je dan zo'n moeite mee? Het zijn echt maar basisregeltjes. Je moet wat bordjes uit je hoofd leren, een aantal snelheden en leren dat rechts voorrang heeft als je geen bordje bent tegengekomen die wat anders zei over de voorrang.
Dat is heel kort door de bocht natuurlijk en tuurlijk moet je ook een aantal uitzonderingen leren, maar alsnog vind ik het bijzonder weinig voorstellen. En ik heb makkelijk praten, want ik kan goed leren. Maar in mijn omgeving heb ik toch gezien dat zelfs mensen die veel moeite hebben met leren, hier toch wel uit kwamen.
||
Citaat:
Vragen als 'mag je hier inhalen met dichte mist' en 'mag je hier 80?' (buiten bebouwde kom met heel veel sneeuw) kan je beter beantwoorden met nee. Ja, wettelijk gezien mag het wel, maar omdat het heel gevaarlijk is dus eigenlijk (liever) niet. ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Had het hier vandaag nog over met mn instructeur, omdat we een bord tegenkwamen dat een inhaalverbod ophief, en dat was vlak voor een donkere, onoverzichtelijke bocht. Echt te krom. ![]() Verder ging het wel lekker geloof ik vandaag, alleen beetje moeite met bochtje achteruit langs de stoeprand. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
Bij dit soort vragen wordt meestal gevraagt of het verstandig is dat je 80 gaat rijden op een besneewd wegdek buiten de bebouwde kom, terwijl het wettelijk gezien wel toegestaan is. Ook het voeren van mistachterlicht is niet verplicht wel toegestaan, immers mistachterlicht is niet verplicht wel verstandig om op je auto te hebben. Ook bij het parkeren buiten de bebouwde (rijbaan of berm) worden vaak vragen gesteld is het toegestaan om hier verlichting te voeren, of moet u hier verlichting voeren?
Hier wat info over het rijden in mist, klik op de afbeelding (balk) voor meer details. ![]() |
![]() |
|
Ik zou het zo wel halen zei ze. Behalve dat ik wel in mn dode hoek moest kijken vóór het richting aangeven, dat deed ik de hele tijd vandaag.
2 keer hard geremd voor spelende/fietsende kindjes hm, en vrij laat voetgangers gezien die voorrang hadden, zodat ik op de andere weghelft stond. Dat was eigenlijk alles wat verkeerd ging ![]() ![]()
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Mistachterlicht is al zeer geruime tijd verplicht onderdeel van een automobiel (medio jaren '80 vorige eeuw iirc). Mistvóórlichten zijn echter niet verplicht.
Daarbij zijn er ook regels mbt het aanzetten van je mistlampen. Deze zijn HIER te lezen. De datum die KIET-2 noemt (1998) heeft betrekking met het verplicht stellen van mistachterlicht voor aanhangers en caravans zwaarder dan 750 kilo of breder dan 2,60 meter. (1) Vanaf 1 jan. 2005 is het mistachterlicht verplicht voor alle aanhangwagens en caravans. (2) |
![]() |
|
Ik had al het idee dat het langer was, maar ik kon eigenlijk alleen die datum en info over mistachterlichten op aanhangers/caravans vinden
![]() ![]()
|
![]() |
De vraag die ik waarschijnlijk fout had op mijn theorie-examen ging over parkeren.
Op een weg buiten de bebouwde kom stond langs de kant een 'verboden stil te staan' bord (wat uiteraard automatisch betekent dat je er ook niet mag parkeren). De auto stond echter in de berm geparkeerd met als vraag: 'Mag dat?' Wat denken jullie? Ik heb ja geantwoord, maar het zou heel goed kunnen dat dat fout is.
||
Citaat:
![]() Er is op deze vraag ook een variant, zoals moet je verlichting voeren/toegestaan bij parkeren buiten de bebouwde kom. Op de rijbaan, parkeerhavens, vluchtstroken buiten de bebouwde kom moet het. In de berm buiten de bebouwde kom hoef het niet, is het wel toegestaan. Edit/aanvulling: hier kun je het nog eens rustig nalezen. ![]() http://www.gratistheorie.nl/auto/index.php Laatst gewijzigd op 12-09-2007 om 15:15. |
![]() |
|
![]() |
Ik ben sinds 21 juli bezig, 32 lessen van 50 minuten gehad, nog 18 te gaan en dan heb ik op 19 oktober examen.
![]() Had vorige week TTT, helemaal verknald omdat ik veel te hard door bochten en over rotondes ging (zenuwen). ![]() ![]() Ik hoop echt dat ik het haal. |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Dat vind ik maar onzin. Ik heb nu bijna 4 jaar rij-ervaring, maar als je mij een rij-examen laat afnemen ben ik strontzenuwachtig hoor. En reken maar dat ik ook fouten ga maken en zo'n TTT zou verknallen.
|
Zo'n TTT test vind ik persoonlijk iets overbodig, als de instrukteur jou tijdens de rijlessen nauwelijks tot niet meer hoeft te corrigeren (ingreep) dan zit je eigenlijk al op examennivo. Bij de ene leerling kan dat al bij 20 lessen zijn, bij de ander pas na 50 lessen of meer.
Zodra ik mijn theorie gehaald hebt ga ik toch al proberen en datum te plannen voor een praktijk examen, schijnt dat veel rijscholen zelf uitmaken wanneer een leerling af mag rijden (dit ivm score slagingspercentage op de site van het CBR) De leerling heeft in zo'n geval weinig inspraak! |
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik mocht er overigens zelf voor kiezen. Mijn instructeur vond het in de meeste gevallen geldklopperij, maar in mijn geval wel zinvol ![]()
|||
Citaat:
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ik denk dat er 2 redenen zijn waardoor de meesten zenuwachtig zijn: 1. Een algemene nervositeit voor zulke belangrijke toetsen. 2. Nervositeit voor wat komen gaat, onwetendheid zoals Krummeltje het al noemt. Bij nummer 1 helpen extra lessen totaal niet, want je blijft er zenuwachtig voor. Bij nummer 2 helpt die TTT dus al voldoende, omdat de onwetendheid weg is. Extra lessen zijn dan niet nodig.
|
Even wat anders, onlangs belde ik mijn rijschool met de vraag of ik binnenkort een praktijkexamen kon aanvragen, kreeg ik als ontwoord dat de rijschool zelf beslist wanneer een kandidaat op mag gaan. Dit is voor mij nieuw, volgens mij willen rijscholen de leerling zolang mogelijk aan het lijntje houden (dmv veel lessen = kassa!) Heb nog nooit meegemaakt dat rijscholen gaan bepalen wanneer ik wil afrijden (is mijn geld tenslotte!) Als motivatie gaf mijn rijschool aan dat hun slagingspercentage niet in gevaar mag komen indien een leerling zakt. Hebben meerdere mensen deze ervaring of is dit een incident waar ik allen last van hebt!?
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Maargoed eerst die theorie halen (de 27 september as examen) dan zie ik wel verder. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Bij ons is de regel een beetje dat als je je theorie hebt gehaald, je de TTT en het examen kan aanvragen. (in de meeste gevallen heb je dan al zo'n 20 lessen gehad en ze gaan uit van een gemiddelde). Tussen de TTT en het examen zitten dan weer zo'n 12 lessen gemiddeld. Maar ze zijn wel van mening dat de slagingskans voor het examen minimaal 70% moet zijn. Ik vind het wel een beetje geldklopperij wat jouw rijschool doet. Kijk, het is niet aan jou om te bepalen of je er klaar voor bent, maar ze kunnen je wel wat meer laten weten en een schatting maken wanneer je ongeveer examen kan doen. Of gewoon met jou overleggen over hoe je ervoor staat en wat er evt nog verbeterd moet worden. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Twintig lessen! Ik was na negentien lessen al afgereden! ![]() Slimste is ook om je theorie op je verjaardag te halen, kun je direct een aanvraag indienen en dan kun je daar je lessen op afstemmen. ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |