Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Maar het is om 23.00 afgelopen (degene met wie ik ga heeft geldredome gemaild!) dus dat red ik met gemak met de trein; laatste 0.20 ofzo. En tis max 15 min met de bus. Maar zonde dat je niet kan! ![]() |
![]() |
|
Damn zeg, ik zie hem een avond niet. Vanmorgen werd ik nog naast hem wakker, vanmiddag zag ik hem nog een uurtje en nu mis ik hem al zo erg dat ik bijna in tranen zit
![]() ![]()
|
Dankjulliewel
![]() De dagen duren lang, en ik weet niet wat ik voor mijn zus kan betekenen momenteel. Ik kan er voor haar zijn, haar helpen, haar steunen, maar ik kan haar echte 'maatje' niet zijn. Haar echte maatje wordt straks begraven, en dan breekt de keiharde periode pas aan. Het is ook zo moeilijk om mijn vriend bij ons thuis te hebben, mijn zus zei zelf al dat ze niet tegen 'stelletjes om haar heen' kan. Begrijpelijk, maar voor mij ook wel een lastig pakket. Mijn vriend is dan ook niet bij mij thuis te vinden. En dat is maar beter ook denk ik. Aan de andere kant weet ik dat het allemaal weer goed gaat komen, over hoe lang weet ik niet. Ik hoop dat ze haar geluk opnieuw vind, en ik weet zeker dat mijn zwager er ook zo over gedacht zou hebben/denkt.
||
Citaat:
Ja, ik wilde ook met de trein; maar ook die zal stampvol zitten en die haal ik dus niet met mijn werk. Ik kan 'm om 19:00 hebben en dan ben ik er om 19:50 ongeveer, maar dan heb je heel slechte plaatsen, dat is te laat omdat je ook nog met die pendelbussen moet gaan. Dus ik heb tegen mijn vriendin gezegd dat ze maar met iemand anders moet gaan. Overigens betwijfel ik het of je wel op tijd zal zijn; ervaring heeft me geleerd dat zodra zoiets is afgelopen, het zo'n twintig pendelbussen duurt voor je erin kunt ![]() ![]() In ieder geval veel plezier! Ik haal het ooit wel in.. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Verdorie wat is het vroeg, moet om zeven uur beginnen. En het is gelukkig nog maar een nachtje maar sinds ik werk kijk ik nóg meer uit naar het weekend. En stiekem heb ik zin om te bellen naar mijn baas en zeggen "ik heb zin in uit te slapen" maar ik denk niet dat hij dat leuk vindt
![]() |
![]() |
|
even snel hoor, zit al op mn werk
maar moest ff zeggen dat ik behoorlijk baal heb ruzie met mn broer om wat gezeik en uiteraard wilde mn vader vanmorgen al alles weten GA WEG! ik ben net wakker en nog steeds moe.. ga fietsen stelen ofzo nu gaat hij dus bij mn broer antwoorden halen grrrr
|
Ik beloof mezelf elke keer dat ik ga leren maar het schiet niet op, ik stel alles uit en lees niet wat ik moet doen. Ik heb nog 4 dagen (+vandaag) tot m'n tentamen, waarom begin ik dan niet gewoon?
![]() Okee optimisme: ik ga nu aan de slag, 1.5 uur lang en dan minstens 15 bladzijden lezen. Vandaag proberen zoveel mogelijk hiervan uit te lezen en vanavond presentatie maken. Morgenochtend dan alles afmaken hopelijk. En als ik het volhoud dan mag ik vanavond nog even iets leuks doen (wat moet ik nog verzinnen, maargoed). ![]()
|
Verwijderd
|
Oh ik vind mezelf echt enorm stom op het moment. En daar word ik chagrijnig van en daar wordt het niet veel beter van.
Ik móet mezelf een schop onder mn kont geven. Gewoon eens volhouden. To do lijst: - 3 hoofdstukken lezen voor morgen - een uur zwemmen - goed en gezond eten en dan niet alleen overdag en 's avonds gaan vreten - opschrijven/invullen wat ik eet. als ik te weinig eet dan is het niet zo gek dat ik s avonds ga vreten. als ik te veel/genoeg eet moet ik mezelf écht in bedwang gaan houden. - sleutels kamer inleveren - dozen uitpakken - uh de rest bedenk ik nog even.. en ik mis hem, maar hij komt morgen weer terug <3 |
![]() |
|
Verwijderd
|
Alom motivatie hier. Ik ben om kwart voor 9 opgestaan ook al had ik geen wekker gezet en al heb ik pas om half vijf werkgroep. En nu heb ik alweer 6 hoofdstukken van mijn statistiek-boek gelezen. Nu ga ik oefeningen doen, want ik wil dit keer echt een hoog cijfer op het tentamen halen. (Streber. Ach, nou ja.) Ik loop lekker voor met Immunologie, dus ik hoef volgende week maar 3 zelfstudie-opdrachten te maken of zo, paar werkgroepen, paar colleges, dat is alles. Kan ik mij mooi even richten op het statistiek-tentamen en het bio-organische chemie-tentamen.
Het gaat verrassend goed. Ik heb al een paar weken lang bijna voortdurend een goed humeur. Heerlijk. En aankomende zondag is het vijf maanden geleden dat ik aan am heb gedaan. Heb er totaal geen behoefte aan ook, ik wil het niet meer. Misschien ben ik er nu wel echt voor altijd van af. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Hm, ik vrees dat mijn visite laat komt, die mogen eerst nog in de file staan. Tenzij ze de andere route nemen, maar dat zie ik ze nog niet doen. Ik heb met de huismeester geregeld dat onze koelvriescombi beneden mag staan van zaterdagavond tot maandagochtend. Dan zou het moeten lukken... Als mijn vader even helpt. En ik hoop dat we de nieuwe niet toch te vroeg aan hebben gezet. Had de gebruiksaanwijzing duidelijker geweest, en had ik Vriendje gesnapt, dan hadden we het niet zo gedaan. Maar ja. Ze werken allebei, zonder kuren, dus ik krijg er wel steeds meer vertrouwen in. Hebben we alleen een koelvriescombi in de gang staan als m'n visite komt, maar ja. En nu moet ik echt aan mijn huiswerk, ik moet nog een boek doornemen voor geschikte informatie en een tekening maken (dat is echt zo niks voor mij...). |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
@ Darkside: wat studeer je nu dan? *nieuwsgierig*
@ Maanmeisje: ik had vorig jaar een soortgelijke aanvaring met een spin, terwijl ik aan het inpakken was omdat ik ging verhuizen. Steeds dook hij weer op, echt super eng. Uiteindelijk heb ik bij de buren aangebeld en hebben zij hem weggehaald. @ Redhair: wat een rotsituatie. Je snapt inderdaad niet dat iemand zoiets doet, net alsof je niks voor hem betekend hebt. Dat hij dan ook niet even nadenkt en wacht totdat jullie tenminste elk een eigen kamer hebben. OT: net een leuk college gehad. Misschien dat ik m'n scriptie toch bij letterkunde moet gaan doen, dan heb ik tenminste meteen primaire bronnen en heb ik de teksten als uitgangspunt. Veel makkelijker dan bij oude geschiedenis of archeologie, waar ik me eerst moet inlezen via secundaire bronnen. Nouja, ik ga eerst maar eens met die archeoloog over mijn laatste scriptievoorstel praten, dan zien we wel weer verder. Nu zo lekker lunchen, dan nog even wat Homerus vertalen en dan naar huis. Ik hoop dat ik nog gebeld ga worden of ik vanavond kan werken, anders ga ik naar de koopavond. Ik moet nieuwe schoenen. |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
ik ga het doen. ik moet wel. wat geeft mij het recht om mn gezondheid en mn leven te verkloten? Vicieuze cirkel, maar ik ga er uit komen. In eerste instantie voor mn ouders en mn zussen, en voor hem. Als ik het blijkbaar voor mezelf niet kan, dan maar voor iemand anders. Ik moet wel.
En straks, als het me lukt/gelukt is, weet ik zeker dat ik trots op mezelf zal zijn. Vanaf nu geen keuze meer, vanaf nu is het afgelopen. Ik heb het de afgelopen dagen zovaak hier neer willen zetten, maar ik wilde het niet, omdat ik me er dan aan moet houden. Maar bij deze: ik ga goed voor mezelf zorgen. Ik ga genoeg eten. Ik ga niet te veel eten. Ik ga niet te weinig eten. Ik ga, boven alles, niet compenseren. Ik ga niet mijn darmstoornis gebruiken om een evt. opkomende eetstoornis te verhullen. Ik ga niet mezelf verwaarlozen. Dit is mijn leven, ik ga er wat van maken. Ik kan best op een gezonde manier een gezond lichaam krijgen. Vandaag eet ik 7 boterhammen en avondeten en 2 stuks fruit en yoghurt en vanavond nog iets lekkers. En ik heb baantjes gezwommen. Ik kan het. Ik moet het. Ik wil het, dus ik kan het. Ik wil het kunnen. |
![]() |
|
![]() |
Nu hij weet dat hij geen kans meer maakt en dat dit zo'n beetje het einde is, is niets meer goed of leuk genoeg. Hulp neemt 'ie alleen nog aan van z'n zoon, mijn 'grote broer', zelfs z'n vrouw heeft niets meer in te brengen. Ik vind het op zich niet gek, álles heeft hij ervoor over gehad om beter te worden. Hij is vrij plotseling gestopt met alles wat slecht was en is zó goed om z'n gezondheid gaan denken, wat dat betreft ben ik écht trots op 'm. Maar is het het dan ook niet waard om de periode die nu komt zo af te sluiten, dat de mensen om 'm heen die laatste maanden kunnen herinneren als iets moois? Misschien een hele rare gedachte van me..?
![]() ![]() En het gaat de laatste dagen heel goed met het minderen, jeej ofzo ![]()
|
Ik ben echt enorm vrolijk om de een of andere reden.
![]() Ik loop helemaal bij met de studie (niet zo raar met maar 1 vak, maar goed) Ik heb net het uitzendbureau gebeld en ik sta nu voor volgende week 11 uur ingepland en 's avonds, dus het gaat me geen 'studietijd' kosten. Het is nog lekker vroeg en ik ben al klaar dus ik ga zo eens kijken of ze nog wat lekkers hebben in de kantine/mensa en daarna naar huis en naar de koopavond. En morgen ga ik naar Groningen en daar een oud-studiegenootje meeten en een artikel dat ik eindelijk gevonden heb kopiëren. En 's avonds komt vriendje. ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|
@Thoughtful: ik kan me het gevoel wel een beetje voorstellen hoor. In de praktijk moet wel heel anders zijn dan in theorie. Nu is alles nog fijn overzichtelijk
![]() OT: whoej presentatie af en ik hoef nog maar 45 bladzijden te lezen. Dat krijg ik vanavond nevernooit af, maar ik heb morgenochtend ook nog. Ik hoop dat het lukt, dan heb ik het weekend om te leren. En verdorie, het gaat nog een week duren voor ik B. weer zie. Zo lang heeft er nog nooit tussen gezeten. En zelfs volgend weekend wordt het lastig om goed in te plannen, bluh. Maar dan weet ik dus nu wel dat ik 'm echt wel mis. Ohhh eten.
|
Verwijderd
|
Tja, wat zal ik er van zeggen....
Voel me niet heel slecht, maar ook weer niet zo goed als vorige week. Vandaag gesprek gehad bij het GGz, was in ieder geval beter dan de vorige keer. En aan m'n verslag gewerkt, ging ook weer wat beter dan gisteren. En verder weet ik niet wat ik moet typen. M'n hoofd is vol en leeg tegelijk. ![]() Vanavond ER kijken ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Bericht van 't psychiatrisch ziekenhuis op m'n voicemail; dat ik kan bellen om voor volgende week een afspraak te maken. Hallo, de vorige keren kreeg ik telkens heel fijn een brief met de datum en tijd van de afspraak, waarom nu niet?
![]() Ik ga morgen al m'n moed verzamelen, dan luister ik nog een keer het berichtje af, probeer ik haar naam te ontcijferen en dan bel ik het secretariaat voor een afspraak voor - als het even kan - dinsdag. *ademt uit* En als ik dan genoeg moed heb, bel ik meteen de studentenbalie om een afspraak met een studentdecaan te maken... En als het niet gaat, dan doet m'n man 't maar gewoon voor me ![]() Ze klonk overigens een beetje streng, die therapeute... ![]() |
![]() |
|
Succes Andijvie
![]() OT: Met mij gaat het goed! Ik heb vandaag als middageten gewoon brood gegeten en net pizza als avondeten en het was een lekkere pizza en ik heb maar één keer hoeven kokhalzen en niet meer overgegeven sinds dinsdag en ik luister Pink Floyd want ik ga morgen naar een concert waar ze nummers van Pink Floyd spelen dus nu bereid ik me vast voor. En vanochtend ging ik voicechatten en dat was geweldig, mensen verstaan mijn Engels en Vogelvrij is onuitspreekbaar ![]()
|
![]() |
Ik ben bang. Keibang. Als ik het nu niet haal vergeef ik het mezelf geloof ik nooit meer. Heb ik de goede keuze gemaakt? Ik ben nog steeds keiboos op mezelf. Waarom ben ik niet gewoon iets slimmer?
Maar verdomme dit is wat ik wil! Dat staat vast. Ik wil niets liever. En vechten zal ik ervoor want te dom ervoor zijn kan niet, dat accepteer ik niet, dat mag ik niet, dat moet niet. Waarom ben ik niet gewoon perfect? ![]()
|
Pff.. Ik word er zo moe van. Dan gaat t de hele tijd goed, en dan ineens niet meer! Zonder reden, heel apart. Nou.. Gaat wel weer over. Proberen wat leuks te gaan doen. De kapster komt zo.. Maar heb een knoop in mn maag dus kan er niet echt heel veel zin in hebben..
Komop.. Gewoon ff doorheen.. ![]()
|
![]() |
Dank jullie wel.
![]() Het is een rotsituatie, het is hartstikke klote, maar hij doet in principe niets verkeerd. Ik weet dat ik veel voor hem betekend heb, anders woonden we niet acht maanden samen. Alleen onze hele relatie hebben we meer op de ander gelet dan op onszelf, hebben we steeds meer met de ander rekening gehouden, meer aan de ander gedacht, meer over de ander zorgen gemaakt. We dachten bijna alleen maar aan elkaar en niet aan onszelf. We moeten voor onszelf kiezen, hij moet voor zichzelf kiezen. Het is uit, hij moet niet meer zo veel rekening met mij houden. Hij moet gewoon door en dat wil en doet hij ook. Ja, het is snel, dat geeft hij zelf ook toe, maar waarom zou hij zich tegen laten houden omdat ik me rot voel? Ik ben blij dat hij zich wel oke voelt, ik ben blij dat hij niet in een zwart gat valt, nog depressiever wordt, alleen voor mij is dit zo fucking snel. Maar als hij zich er goed bij voelt, dan moet hij zo doorgaan. Het ligt er alleen zo dik boven op. Hij is naar haar toe geweest gister, ze heeft hem een belachelijk knuffeltje met een hartje gegeven. Gister was de tweede keer dat ze elkaar zagen, hij kende haar voor vrijdag niet, als ik hem mag geloven. Hij heeft een hekel aan zulke knuffeltjes, maar nu staat het gezellig naast zijn computer. Ik heb weer zo lopen janken. Hij troostte me lief, blijft me lief troosten, zegt dat ik mijn gevoel er gewoon uit moet gooien, dat hij het snapt dat ik me zo voel. Ze hebben elkaar twee keer gezien en ze geeft hem zoiets klefs. Zo ken ik hem helemaal niet. Voor hij mij ging troosten toen ik dat knuffeltje had gezien had hij eerst met haar gebeld. Ik snap hem niet, ik snap het allemaal niet. En hij blijft zo lief tegen me en troost me, maar ik weet echt niet meer wat ik moet doen. het gaat zo fucking snel, het ligt er zo dik boven op. Er komt steeds iets nieuws bij, waardoor ik verdrietig word. Hij heeft zoveel voor me betekend. Hij was er toen mijn vader dood ging, hij heeft me door veel dingen heen geholpen, door hem ben ik over dingen heen gekomen. Ik ben blij dat het uit is, maar moest daar nog gewoon even aan wennen. Had even de tijd nodig om te wennen dat het uit is, even de tijd nodig om het echt af te sluiten, een deel van mijn leven af te sluiten, maar dat is nu zo moeilijk. Ik voel me zo waardeloos omdat ik zo veel jank. Ik wil dat het weg is, dat ik het gewoon kan accepteren, maar het is zo moeilijk en ik voel me zo'n aansteller. Ik heb helemaal nergens meer zin in, wil niets meer, helemaal niets. Er is zo veel chaos in mijn kop, dat kende ik niet meer. Die ritalin bracht veel rust, het ritme wat ik had ook. Het ging lekker, ritalin, school, werk, geen gedoe. En nu ben ik hartstikke emotioneel, zijn er zoveel vragen in mijn hoofd, zoveel frustratie en onrust en ik weet niet wat ik er tegen moet doen, ik weet niet hoe het weg moet. Mijn kamer is halfleeg, het is lelijk, ik voel me er niet thuis. Ik heb geen bed, geen geld, ik weet echt even niet hoe ik verder moet. Godverdomme, het had zo goed kunnen zijn, als zij er niet was. Nu is het klote en ik word gek en moe van mezelf, zo moe van mezelf. Ik wil het zo graag accepteren, ik wil gewoon doorgaan, maar ik voel zoveel en weet niet eens wat ik precies voel. What's the point? Ik wil hem niet terug, dus jaloezie is het niet. Al lijken de vragen die in mijn hoofd spoken wel jaloers. Ik zit er zo doorheen, ik wil helemaal niets meer. Ik wil niet meer janken, ik word zo gek. Zo godvergeten gek. Gaweggaweggaweg kutvragenenonrustenverdriet in mijn kuthooooofd. ![]()
|
Ik zit heel erg te twijfelen of ik nog een stage moet doen nadat ik in principe afgestudeerd ben (doe American Studies). Het is in principe niet verplicht. Of dat ik er nog een andere master achteraan moet doen. Of dat ik maar gewoon even helemaal moet gaan stoppen met studeren, een half jaartje moet gaan werken en dan een half jaar lang in Australie kangaroes moet gaan kijken ofzo.
Aan de ene kant is zo'n stage natuurlijk goed voor de werkervaring. Die heb ik nu niet. Alleen zou ik niet weten waar ik dan stage zou moeten lopen. Daarbij komt nog de kans dat je misschien niet eens een vergoeding krijgt, en ik kan naast een 40-urige stage niet ook nog eens gaan werken. En mijn lening bij de IBG is me eigenlijk al te hoog....Bovendien ben ik dan eigenlijk al afgestudeerd, ik zou net zo goed voor een gewone baan bij dezelfde bedrijven als die ik aan moet schrijven voor een stage kunnen solliciteren (die je dan vervolgens niet aannemen omdat je geen ervaring hebt...). Of ik zou er nog een andere master achteraan moeten gaan doen. Alleen zou ik ook niet weten welke precies. En of ik daar dan eventueel weer voor wil verhuizen (heb mijn bachelor in Utrecht gedaan, doe nu de master in Groningen). Als ik zo naar mijn klasgenoten kijk ben ik wel in het nadeel. (Bijna) iedereen is op uitwisseling geweest (ik niet, ik deed de bachelor op een andere universiteit, daar werd het niet zo gepromoot, dat ik overgestapt ben is eigenlijk mijn uitwisseling). Velen zijn van plan toch wel een stage te volgen of hebben het al gedaan en anderen zijn alweer met hun tweede master bezig of hebben plannen daarvoor. Op zich lijkt optie 3 me nog de beste optie. Als ik zoiets nu niet doe komt het er waarschijnlijk nooit meer van. Bovendien heb ik nu nog geen vaste baan, eigen huis, man en kinderen. Daar komt nog bij dat ik me nu eigenlijk net een elastiekje voel dat te ver uitgerekt is. Ik heb geen energie meer over. Het kost me nu al moeite om me op mijn huiswerk te concentreren. Ik heb al 4 jaar last van lichamelijke klachten en 2,5 jaar van psychische. Waar ik overigens ook al van alles aan gedaan heb wat niet helpt (fysio, haptonoom, dietist, psycholoog, alternatieve geneeswijzen, faalangsttraining, assertiviteitstraining, noem maar op). Ik heb de laatste jaren gewoon alles maar weggedrukt omdat ik dat stomme papiertje wilde halen. Ik vermoed dus ook dat dat er allemaal wel uit zal komen als ik een vaste baan of een stage ga zoeken, en dan ben ik mijn baan/stage dus weer kwijt... Wat zouden jullie doen als je mij was? ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Pff, er maalt zoveel rond in m'n hoofd. M. had vandaag weer eens wat, een jongen uit onze klas roddelt over, hij zegt dat ze verwaand is en dat ze denkt dat ze iedereen kan krijgen. Na ja dat is dan ook zo, maar het is ook zo wat om dat te zeggen. Sowieso M. en W. hadden het daar al uitgebreid over gehad en dan hoor ik het ook eens. Dat is met wel meer dingen zo, dan praten hun er eerst samen over en dan vertellen ze het mij ook maar even. Soms gaat het over kleine dingen, maar zoals vandaag over dat roddelen, ik neem aan dat je daar toch wel als vriendinnen zijnde over kan praten met elkaar. Nou, blijkbaar niet dus. Maar ik vind het ook wel leuk om naar school te gaan, want dan zie ik hem weer.
![]() |
![]() |
|
@ Redhair: Ik vind dat je er volwassen mee omgaat. Je reactie is volkomen natuurlijk. Ik vind het wel nobel van je dat je hem zo goed "begrijpt".. ik zou het niet kunnen. Sterkte!
OT: OMG Het is best lang terug dat ik me zo... goed voelde. Ik heb lekker gesport, heb het hartstikke heet, maar ik voel me gewoon goed. Morgen een leuke dag voor de boeg, vroeg naar bed, de volgende ochtend werken, dan het hele weekend leren (hoop ik!). Ik heb goede voornemens. Het gaat me lukken. Dat is een noot voor mezelf: dit gaat me lukken. Ik ga mijn diploma halen. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Ctrl + V Topic #66 Retro*Love | 500 | 19-04-2007 10:19 |