![]() |
||
Citaat:
En los daarvan herinner ik me ooit ergens gelezen te hebben, dat je bij een inspannende toets (wiskunde ofzo ![]() En verder, ik merk ook dat mijn emoties mijn lichaam beïnvloeden. Bijvoorbeeld de brok in je keel die je kan krijgen bij verdriet. Of angst, of de vlinders van verliefdheid! Dus ik neem aan dat het gewoon met je gevoel te maken heeft, waardoor je hoofd zwaar voelt/waardoor jij je hoofd als zwaar ervaart. |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Hardere klappen (dus dingen waar je blauwe plekken van kunt krijgen) zijn gevaarlijker, omdat je daarmee (vroegtijdig) weeën kunt opwekken.
||
Citaat:
|
per ongeluk een elleboogje zal niet zo veel kwaad kunnen. (als moeder en kind zelf verder gewoon gezond zijn en het een normale zwangerschap is). Maar je moet niet de falcon punch proberen (google dat maar op google images als je niet weet wat dat is)
||
Verwijderd
|
Citaat:
De hik komt door spastische samentrekkingen van de middenrifspier, het kan helpen als je die spier met een schok beweegt (door plotseling de adem in te houden, of plotseling heel hard uit te ademen zoals je bij een gil doet, of door te nep-hoesten) of door hem even stil te houden en te ontspannen (bijvoorbeeld door langzaam een glas water leeg te drinken). |
![]() |
||
Citaat:
Ik denk dat fruit het beste ontbijt is. Verder andere dingen met zowel gecompliceerde koolhydraten als snelle koolhydraten (suikers). Bijvoorbeeld havermout of brinta met banaan of suiker.
|
Wat betekent het als je een kwaadaardige moedervlek hebt? Is dit hetzelfde als een melanoom? En betekent dat ook dat je huidkanker hebt?
(Als ik via Google probeer te zoeken krijg ik vooral waar je bij een moedervlek op moet letten en niet de antwoorden die ik zoek.)
|
Houdt vaak helemaal niets in. Oorzaken kunnen zijn gebruik van diuretica of andere oorzaken van verhoogde uitscheiding door bijvoorbeeld een teveel aan aldosteron, verminderde kaliumintake, een intracellulaire shift van kalium door een alkalotische toestand (hyperventilatie), gastro-intestinaal verlies door braken/diarree, foutje van het lab etc.
|
Verwijderd
|
Als het licht verlaagd is kan dat ook gewoon door een schommeling komen. Eet een keer een banaan en het is weer goed
![]() Als je bloed getest wordt op meer dan 15 dingen is de kans groot dat één daarvan net op of over het randje van normaal is, zonder dat er echt iets aan de hand is. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
Dus 3 seconden lijkt me wel erg snel.
||
Verwijderd
|
Volgens wikipedia:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
-Als je teveel zout binnenkrijgt gebeurt het omgekeerde van als je teveel water binnenkrijgt heb ik begrepen. Dus als je de verhouding goed houdt, betekent dat dat je onbeperkt in kan nemen? Kunnen je nieren meer dan 12 liter per dag aan als je er veel zout bij eet?
-is het beter om te snuiten of je neus op te halen? |
![]() |
|
als je isotoon zout opdrinkt zul je uiteindelijk alsnog je electrolytenbalans om zeep helpen, omdat in je lijf meer zit dan alleen water en natrium en chloor. En als je electrolytenbalans om zeep is, heb je een probleem. Als je dat erbuiten denkt, kan je lijf alsnog geen 12 liter vocht wegwerken, dus je raakt dan overvuld (met overal oedeem enzo)
Als je een trauma aan je hoofd hebt gehad moet je niet je neus snuiten, omdat je dan met de druk die je op je hoofd hebt vanalles kapot kunt maken. Verder maakt het niet uit of het snot nou via je keel en je maag wegloopt of dat je het snuit.
|||
Citaat:
Als jij zout eet gebeurt eigenlijk het zelfde. Stel je eet 5 gram zout dan scheiden je nieren ook gewoon weer die 5 gram uit. Zo simpel werkt het. Aan het einde van het nefron wordt gewoon meer water teruggeresorbeert via een hormoon genaamd ADH. Hierdoor stijgt de osmolariteit van de urine en plas je het zout gewoon weer uit. En bovengenoemde moet ook wel want anders hou je te veel vocht vast. De nieren houden de water en zout balans gewoon in evenwicht. Het is natuurlijk niet aan te raden om zo veel zout te eten aangezien dit slecht is voor hart en bloedvaten. Citaat:
Oedeem is ophoping van vocht tussen de cellen in. Ook wel de interstitiele ruimte genoemd. Deze ruimte is middels het endotheel (speciale cellaag) gescheiden van de haarvaten.
||
Citaat:
Bij ophalen van je neus heb je minder kans op een re-infectie door je vieze zakdoek.
|
Verwijderd
|
@die vraag over kippenvel
http://www.nu.nl/wetenschap/2397873/...verklaard.html Gaat alleen over muziek luisteren en het artikel gaat niet echt diep maar het is een begin. : Oh en ik zie dat het ook niet echt gaat om het feit dat je kippenvel krijgt als je iets mooi vindt, Dit is toch niet echt een nuttige reactie geweest :'D |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Het enige verschil is dat mensen vaak in een zakdoek snuiten, waardoor je weerstand creeert en een valsalva manoeuvre krijgt. Als je zoals voetballers je neus snuit (1 vinger op het andere neusgat en hoppa!) dan lijkt mij het verschil in druk verwaarloosbaar.
|
Verwijderd
|
De zakdoek is het probleem niet, want zakdoeken zijn niet luchtdicht, maar het probleem is dat veel mensen bij het neus snuiten beide neusgaten dichtknijpen (waardoor ze ook toeteren bij het snuiten). Daarmee verhoog je de druk in je neus en je bijholtes en bovendien is het niet erg effectief want het snot komt er dan ook nauwelijks uit. Beter gebruik je je wijsvinger om 1 neusgat dicht te houden terwijl je met de duim alleen maar losjes de zakdoek op z'n plaats houdt, en blaas je rustig door dat neusgat naar buiten, en daarna andersom. Op die manier snuiten mag ook gewoon als je een bloedneus hebt.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Leven na de dood ** | 74 | 16-03-2009 09:27 | |
De hemel als 'eindstation'? wondersbestaan | 151 | 23-03-2004 09:35 | |
Een keerpunt in de geschiedenis. De val van het atheïsme... BiL@L | 62 | 17-09-2003 04:17 | |
kerstofobie: IK HAAT KERST! frankzinnig | 71 | 30-03-2003 07:46 | |
Huiswerkvragen: Exacte vakken |
Doping juutje_17 | 8 | 06-04-2001 13:37 |