Advertentie | |
|
![]() |
|
Ik zou er ook niet van opkijken als ik iets te enthousiast een rotonde neem en er op word aangesproken
![]() Maar ik denk dat je als agent gewoon die afweging moet maken; checken of iemand nog meer rare fratsen gaat uithalen of iemand gelijk aan de kant zetten. Nadeel van het eerste is dus als je er te lang mee wacht en het gaat toch mis, je het gewoon voorkomen had kunnen hebben. Volgens mij is blazen sowieso bijna standaard als je staande wordt gehouden, dus is er nog de kans dat ze er niet eens van uit zijn gegaan dat ze dronken was maar gewoon protocol opvolgden.
|
Nee, snelheidsovertredingen, 2x door rood licht (net aan, dacht dat ik nog door oranje kon
![]() Ik was veel te gehaast ![]() Geen idee waarom, want ik moest nergens heen. Ik reed nog achter iemand op een 80 weg die constant 70/75 reed. Ik zat mezelf op te vreten achter het stuur en toen hij nog door oranje kon en ik moest remmen voor rood ging ik helemaal door het lint. Ik moet me echt meer ontspannen achter het stuur merk ik wel ![]()
||
Citaat:
![]() Nee. Net een heel stuk achter iemand moeten rijden die constant 50 reed (op teller) op een 80 weg, met geen mogelijkheid tot inhalen ivm onoverzichtelijkheid. Toen eerst even op z'n bumper gezeten, maar dat had geen effect. Toen met m'n lichten geseind, daardoor ging ie nog even iets langzamer rijden ![]() Toen maar m'n koplampen zover mogelijk naar boven laten schijnen en er een tijdje met groot licht achter gereden. Tot 'ie eindelijk even aan de kant ging zodat ik er voorbij kon. pffff ![]() Maargoed, een examinator had het waarschijnlijk niet goed gevonden ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Beter neem je dan wat meer afstand dan normaal zodat je snelheid kunt maken op je eigen baan om er dan langs te gaan. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
Ik denk dat ik gezakt zou zijn - dit speelt zich natuurlijk in Duitsland af.
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
![]() Zie eerst zelf maar de ervaring op te doen, dan piep je wel anders. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Overigens heb ik voor 160km/h zo'n 100M nodig. ![]() |
![]() |
|
![]() |
Wat worden sommige mensen hier snel geirriteerd als iemand bv bumperkleeft.
Hier in Curacao is het allemaal normaal. Enkele voorbeelden; - Rechts of Links inhalen maakt niet uit - Stoppen op de ring(mag je 80 in curacao) om iemand even uit te laten stappen is normaal - Stoplicht hebben hier andere betekenis., Groen is doorrijden, Oranje is keihard doorrijden . Rood is stoppen. Rem je bij oranje? Dan is je achterbak wat kleiner. - Met de fiets tussen het verkeer rijden is stoer. - Elke bocht die je maakt gebeurt met piepende banden. - Regelmatig valt er bij de voorganger wat van de auto af(wieldop etc)(let daarom ook goed op). - Hier heeft doorgaande verkeer op kruispunt voorrang. - Rechts voorrang kennen ze niet? Hoe kom je als auto ertussen? Toeter 1x en steek je hand op. - 1X toeteren= Heee vriend. 2x toeteren= Hele goeie vriend 3x toeteren lang= Boos |
![]() |
|
Italie is uh... ja spannend, maar prima te doen hoor. Weggedrag is niet zo erg, wegwijzers zijn belabbert en heeeeeeeeeeeel veel 1 richtingsverkeer
![]()
||
Ronald Goedemondt had een heel gaaf stukje over het rijden in Italië:
Citaat:
![]() Polen/Tsjechië en meer van dat soort landen vind ik eigenlijk wel meevallen. Je moet alleen even in je hoofd terugschakelen naar een iets defensievere rijstijl en er rekening mee houden dat ze daar nogal, ehm, 'moedig' zijn in het verkeer ![]() ![]() Het grootste gedeelte van het rijden in het buitenland is rekening houden met een andere verkeersmentaliteit, en daar wat meer op inspelen. Het is even wennen, maar het hoeft niet per se lastiger te zijn. Hoewel de kans op deuken in een drukke Italiaanse stad wel wat groter is...
||
Citaat:
Ik was nog geen 10km over de grens, reed 90, werd ingehaald door een vrachtwagen die me op de vluchtstrook drukte. Na even goed opletten viel me op dat iedereen zo ver mogelijk rechts reed en over het midden inhaalde. De strepen staan daar voor de sier op de weg. Ook de (kwaitatief slechte!) binnenwegen waren een belevenis, er werd daar nog wel eens >100 gereden ![]() Maar je moet gewoon goed opletten en je aanpassen aan de rest endan is het wel goed te doen
|
O, ik heb daar al genoeg rare dingen meegemaakt. Dat ze daar als idioten rijden tov hier zal ik niet ontkennen
![]() ![]()
|
Ik verbaasde me er in de Ardennen al over hoe hard ze daar over die smalle 'berg'weggetjes rijden. Ik reed echt zo hard als ik durfde, m'n vriendin vond het in ieder geval niet leuk
![]() En ik werd alsnog links en rechts ingehaald en mensen die vol op je bumper in komen rijden. Eenmaal binnen de bebouwde kom viel het allemaal wel mee, alleen vond ik de voetgangers daar nogal veel lef hebben voor zo'n kwetsbare verkeersgroep (zonder te kijken het zebrapad opspringen terwijl er verkeer aan komt). Heb meerdere keren met piepende banden moeten stoppen voor een zebrapad ![]() Meerdere mensen overigens, je hoorde bijna constant piepende banden..
|
![]() |
Ik schrok me helemaal de tyfus in Italië, maar wat hierboven al gezegd is: zodra je doorkrijgt dat ondanks de chaos er niet elke tien tellen een ongeluk gebeurt om je heen, gaat het goed.
Ik zou vandaag gezakt zijn, zeker weten, want ik heb m'n auto wel een keer of tien laten afslaan, ik zeilde bochten door op een manier die m'n passagier bijna misselijk maakte, en m'n kijktechniek was ronduit ruk. Wat wil je. Van bijna-dood barrel met zo goed als kassiewijlen koppeling, remmen op z'n retour en zonder stuurbekrachtiging, naar een auto mét stuurbekrachtiging waar verder alles tip-top in orde is. Van personenauto naar half-busje (= dikke streep van deuren door achteruitkijkspiegel, kijken zal ik vanaf nu vooral via m'n dikke zijspiegels moeten doen).
|
Verwijderd
|
Nee, vandaag niet geslaagd.
Overschrijding van de maximum snelheid met 40km/u, met piepende banden over een rotonde & door bochten, door rood licht gereden (stoplicht bleef hangen in een soort loop met het fietserslicht dat steeds op groen, rood, groen rood ging waardoor het voor mij rood bleef en ik had haast). Ik denk niet dat er ook maar 1 instructeur bestaat die je dan nog laat slagen ![]() |
![]() |
|
De eerste keer in Tsjechië schatte ik een bocht wat verkeerd in omdat ik die niet verwacht had in het type weg
![]() ![]() ![]()
|
Ik weet niet hoe erg een examinator het zou vinden als je een auto die linksaf wil en op het midden van het kruispunt stilstaat, rechts voorbij gaat, maar voor de doorstroming heb ik het toch maar gedaan. Verder heb ik wel "netjes" gereden gisteren, zelfs met een bumperklever achter me die vond dat ik niet hard genoeg ging (in de 50- en 60-zones, maar buiten de bebouwde kom reed hij zelf geen 80... gemiddelde-rijder).
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
Gisteren zou ik niet zijn geslaagd. Ik reed in de auto van mijn ouders, en die rijd duisent anders dan mijn voormalig auto. Aangezien dit een tamelijk nieuwe, snelle auto is, reed ik te hard. Dit kwam ook omdat ik de matrixborden boven de snelweg niet had gezien (spitstrook was open, dus 80km/u ipv 100km/u). Mijn auto maakte meer geluid bij hoge snelheid dan de auto van mijn ouders en dat is verwarrend
![]()
|
Verwijderd
|
Gisteren in mijn eigen auto wel geslaagd, geen problemen gehad, niet asociaal gereden ofzo. In de Saab 9-3 2.0t zou ik duidelijk niet geslaagd zijn. Die auto is echt veel sneller dan de Micra en de afleesbaarheid van de snelheidsmeter valt ook tegen. Zodoende reed ik dus in de bebouwde kom ineens 90 ipv 50 (en het ding was nog stiller dan mijn auto bij 30
![]() ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Pas nog een stukje gereden in de auto van m'n baas, vrij nieuwe passat. Ging prima, maar wel op de snelheid letten. Rijdt een stuk rustiger/stiller dan een excel ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik ben wel blij dat die Saab maar een leenauto is, wat een belegen ding zeg, echt een bejaardenbak (maar wel een snelle ![]() |
![]() |
|
Die passat was dan niet de snelste (geen idee wat voor blok... 1.6 FSI volgens mij), maar wel érg comfortabel. De remmen vond ik minder relaxed, ik hoefde er nog maar naar te kijken en m'n gezicht werd eraf gerukt door de G krachten
![]() Bij die excel moet ik aardig doordouwen voordat ie eindelijk stopt ![]()
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Leren, voor je plezier? Se7enUp | 12 | 21-06-2012 16:28 | |
Verkeer & Vervoer |
Zou je vandaag geslaagd zijn? #3 Verwijderd | 500 | 21-05-2009 12:15 | |
Verkeer & Vervoer |
Zou je vandaag geslaagd zijn? #2 Daboman | 500 | 04-02-2009 18:37 | |
Verkeer & Vervoer |