Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-01-2008, 21:28
metallica
metallica is offline
Citaat:
En dan nu huiswerk... taak 4 lezen, sommen maken, aan mn prakticum beginnen, om 6 uur koken, vanavond geen joint want ik ben er nu nog duf van. Let's go girl *zucht*
Tadaaa! Klaar Nu slapen, morgen komt de dag die me al een hele week slapeloze nachten bezorgd dus hopelijk is dat daarna voorbij. Of het moet al zo kut gaan dat ik helemaal in een gat val, maarja we zien wel.
Oud 15-01-2008, 21:47
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Jezus, ik wou dat ik wist waarom ze zo afstandelijk doet. We zijn toch haar beste vriendinnen, als ik me niet vergis. Ik ga er toch maar naar vragen, maar ik ben bang voor wat ze terugzegt. Misschien zou ze zeggen dat we uit elkaar zijn gegroeid. Of dat we haar zijn gaan vervelen. Of dat JJ er wat mee te maken heeft. Als dat zo is, sla ik hem in elkaar, echt. Ze is verdomme mijn beste vriendin! Leuk, als een jongen daar zo makkelijk tussenkomt. Vertrouwt ze ons niet? Denkt ze dat we haar niet begrijpen? Dat we haar hebben laten zitten omdat we weinig les met haar hebben? Waar zijn die pauzes dan voor, met je vrienden praten. Hoi! Ken je mij nog, een van je beste vriendinnen sinds de brugklas?
Oud 15-01-2008, 22:03
Ruudje
Ruudje is offline
ik weet het even niet meer...
Met citaat reageren
Oud 15-01-2008, 22:44
kroot
kroot is offline
@ sonho: ow meisje toch... van minder wegen en dus minder eten word je ook niet gelukkiger. Ik had/heb een positieve box waar je motivatie in kan vinden, heb je niet ook zoiets?

Oeps. Ik was iets helemaal vergeten gelukkig dat hij mij erover opbelde en vroeg hoe het ermee stond. Dus nu heb ik het na 3 uur sibeliusen af! Maar ohoh ik moet niet denken wat er gebeurd was als ik het vergeten zou zijn.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2008, 08:19
Gothic
Gothic is offline
Ik voel me zo kut. Ik heb ontzettend slecht geslapen, ik doe niet anders de afgelopen dagen. Ik ben kapot, zo ontzettend moe. Terwijl ik vorige week zoveel geslapen heb toen ik griep had ...

En dat tentamen zo. Ik ga het niet halen. Ik ga gewoon een tentamen niet halen en dat gebeurt me normaal gewoon niet . Ik wil op vakantie van de zomer. Dus dan moet het volgend jaar... Maar ja. Misschien is het niet het einde van de wereld, maar zo voelt het nu even wel
Oud 16-01-2008, 08:56
Pruts0r
Pruts0r is offline
De lange, serieuze (en moeilijke) gesprekken vliegen me om de oren. Maar het voelt goed om mensen te helpen. En gisteren in een gesprek met zo ongeveer mijn beste vriendin, bleek dat ze zich al 4 jaar voor iets schaamde, ik weet nog steeds niet wat, maar ik merkte wel dat de vragen die ik stelde behoorlijk wat emotie losmaakten. Want ze viel af en toe behoorlijk tegen me uit. Gelukkig kon ik haar duidelijk maken dat ze zich daar niet schuldig om hoeft te voelen, want dat deed ze wel. Eerst viel ze behoorlijk tegen me uit (was wel op msn, maar toch) en toen zei ze meteen erachteraan dat dat was wat ze bedoelde, dat ze me kwetste met dingen die ze nu ineens zou kunnen zeggen.

Maar dat doet ze niet. Het is juist goed dat die emotie loskomt, dan kun je die dingen bespreekbaar maken en dat is wat vooral zij nodig heeft. En daar wil ik haar in helpen en ik merk dat ik vrij goed weet in te schatten waar ik moet zoeken voor bepaalde dingen. En als ze tegen me uitvalt, dan kwetst ze me daar niet mee. Het doet wel pijn, maar niet omdat ze uitvalt tegen mij, maar omdat ik de pijn voel die zij voelt door de dingen die ze mee heeft gemaakt en nog niet heeft verwerkt.
Oud 16-01-2008, 08:56
Verwijderd
De zon schijnt en dan is de dag goed.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2008, 09:06
Pruts0r
Pruts0r is offline
Hier schijnt de zon door een gat in de wolken. ^^
Oud 16-01-2008, 09:55
Verwijderd
ik werd vol goede moed wakker. zo'n gevoel van: vandaag gaan we er voor!
EN DAT IS GEWOON BINNEN EN HALF UUR WEER WEG!
aaaargh ik word echt gewoon gék geloof ik.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2008, 10:20
Verwijderd
Pff, gisteren was echt een rotdag - waarom kan je stemming zomaar omslaan Maar nu is t weer goed, lekker uitgeslapen want dat was echt even nodig, en nu lekker ontbijten en thee drinken en aan school werken, en morgen mn chick zien
Met citaat reageren
Oud 16-01-2008, 10:25
Verwijderd
shitshitshit hebben ze ineens het rooster omgegooid! waarom in vredesnaam! het stond allemaal allang in osiris en ik heb afspraken gemaakt op basis van dat rooster. Nu zit ik in een andere werkgroep op vrijdag om 9u! dan moet ik kwart voor 8 met de trein uiterlijk, en dat red ik niet. Ik red het echt niet, ik ben nu al steeds bekaf als ik opsta, dat kan niet ook nog eerder! *paniek*
Met citaat reageren
Oud 16-01-2008, 10:25
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
*knuffel* voor sonho, sterkte ermee.

Mijn zelfbeeld is wel radicaal veranderd in een jaar tijd, eigenlijk. Op alle fronten, maar toch ook vooral hoe ik mijn lichaam zie. Mensen die eetstoornismensen begeleiden zouden een gat in de lucht springen als al hun mensen hun lichaam ineens zo realistisch zouden zien. Jammer dat realistisch nog wel altijd betekent dat ik het lelijk vind, maar ach. Beter lelijk en realistisch dan lelijk en onrealistisch En er wordt aan gewerkt, hoe minder maagpijn ik heb, hoe meer ik kan eten, ik ben helemaal verbaasd nog over dat ik gisteren zoveel kon avondeten. O, laat het alsjeblieft een tijdje zo gaan, laat alles even goed gaan zodat ik het aan kan als het straks weer wat minder gaat...

En ik heb een dilemma en het is stom, maar dat zal ook wel goedkomen.
[edit] Oké, dat is al opgelost. Ja

Laatst gewijzigd op 16-01-2008 om 10:32.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2008, 10:50
Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Citaat:
Ik twijfel of ik 2 of 3 tentamens ga doen. De 3e is mondeling, dus dat kan ik ook wat verder uitstellen, zodat ik wat meer tijd heb voor de andere 2, maar ergens voelt het ook als falen...
Waarom voelt het als falen? Ben blij dát je überhaupt de mogelijkheid hebt om 1 tentamen nog wat uit te stellen. Ik zou het wel doen hoor, als je ze zo alledrie haalt.

OT: ben weer thuis en het stond er nog Ik ben gewoon zo ongeveer 3 weken niet thuis geweest. Ik ga zo denk ik naar m'n ouders huis om daar nog ff te leren. Ik ga vanavond toch bij ze eten, dan ben ik er alvast en daar heb ik veel ruimte voor al m'n papierzooi.

Ik heb nu alles voor m'n tentamen geleerd en het is echt voor het eerst dat ik 1 dag van tevoren klaar ben. Hoevaak is het niet voorgekomen dat ik op de dag zelf nog om 5 of 6 uur opstond om te leren, als ik om 11 uur tentamen had? Hoeveel stress had ik niet altijd, onrealistische planning, te laat beginnen en ook nog eens de helft niet bijgehouden tijdens de colleges etc. etc. Met dit laatste vak en tentamen van deze studie heb ik mezelf eindelijk bewezen dat het mogelijk is om alles bij te houden tijdens de colleges en zonder stress een tentamen te leren en daar op tijd mee klaar te zijn. Dus voor iedereen hier: er is nog hoop, ooit, aan het eind van je studie..
Met citaat reageren
Oud 16-01-2008, 11:46
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Vanmiddag naar de huisarts geweest.. Eigenlijk ging ik er vanuit dat ik me vast hypochondrisch opstelde, maar uiteindelijk bleek de hele grote bult die ik al jaren op mijn teen heb maar waarmee ik nooit naar de huisarts wilde, een cyste te zijn Dusssssss ben ik na het verwijderen hiervan nu 10 kilo lichter hahaha. (Ik vond het wel vreemd dat hij handschoenen noch desinfectie gebruikte )

Vandaag voel ik mij super moe. Had veel opdrachten willen afmaken, maar door de falende hardware is dat geenszins gelukt.

To-do-list morgen
inschrijven in nieuwe gemeente
ibg bellen (again -_-)
scarlet bellen
zorgverzekeraar bellen
geldverstrekker bellen
hi bellen ivm adreswijziging
telefoonverzekering opzeggen
tandartsbezoek
verslag afmaken
gesprek uittypen
toetsingsinkomen wijzigen bij de balstingdienst
teveel ontvangen zorgtoeslag overmaken aan de belastingdienst
Al best veel gedaan Om 13 uur naar gemeentehuis, 16.15 uur naar tandarts. En tussendoor de andere dingen fixen! Productieve dag!

Laatst gewijzigd op 16-01-2008 om 14:25.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2008, 11:56
Verwijderd
Ik heb net mijn behandelaar gebeld. Ik voel me zo ontzettend slecht en ik kan niet meer en ik ben op. Nou heb ik om half 5 een afspraak, maar wat moet ik zeggen? Wat zou hij nou voor me kunnen doen?
Met citaat reageren
Oud 16-01-2008, 12:13
Verwijderd
hmpf
Met citaat reageren
Oud 16-01-2008, 12:54
Verwijderd
Citaat:
Waarom voelt het als falen? Ben blij dát je überhaupt de mogelijkheid hebt om 1 tentamen nog wat uit te stellen. Ik zou het wel doen hoor, als je ze zo alledrie haalt.
Goeie vraag....
Dat is iets zeer hardnekkigs in m'n hoofd denk ik.
En ik twijfel nu nog meer, want één tentamen is veranderd van open --> gesloten boek, en nu is het misschien wat haalbaarder om ze alle 3 te doen.

Naja, ik kijk nog wel even...
Met citaat reageren
Oud 16-01-2008, 13:15
Redhair
Redhair is offline
K. heeft gister niets laten horen. Ik werd net wakker en heb last van mijn longen en nergens zin in. Ben bang dat ik hem en C. nu kan vergeten en dat wil ik niet, maar dat is mijn straf. Ik heb een relatie verneukt, zwaar verneukt.
Wat wil ik nou zeggen? Ik voel me fucking klote, kan wel janken en heb vanalles kapot gemaakt om een stom avontuurtje. Ik mag niet janken, dit is allemaal mijn eigen schuld.
Oud 16-01-2008, 13:19
Verwijderd
ik weet niet of je hier wel kunt spreken van 'schuld' redhair. als C. en K. jou nu zomaar ineens laten vallen, zijn het misschien niet de goede vrienden die je dacht dat ze waren? Als je je echt zo ongerust maakt kun je misschien zelf even contact opnemen? ik denk dat t wel los loopt hoor
Met citaat reageren
Oud 16-01-2008, 13:58
Pruts0r
Pruts0r is offline
Ik ben al de hele morgen wakker en thuis, helemaal niets uitgevoerd. Ik ben heel eventjes op school, een half uurtje, en ik heb de decaan al gemaild, over problemen met enkele tentamens, ik heb de tutor gemaild dat ze die ene jongen, die er nooit was, dezelfde beoordeling moesten geven als mij en iemand anders uit het groepje, omdat die jongen dus echt wel genoeg reden had om er niet te zijn en ik heb een leraar van school even gemaild dat ik wel middelbare scholiertjes door de school heen wil begeleiden, omdat me dat heel leuk lijkt.

En nu eventjes nog wat drinken, en dan nog eventjes een uurtje heel hard leren. ^^ In een vrijwel leeg lokaal, op één andere jongen na, die heel eventjes wat eten is ofzo, ik weet het niet, want ik ken hem niet, en ik heb lekker de Beatles opstaan. ^^ You say, goodbye, I say hello! <3 (8)
Oud 16-01-2008, 15:08
Pruts0r
Pruts0r is offline
Ik heb nu nog niet heel erg veel gedaan, maar dat is niet erg. Ik heb namelijk in mijn planning pas vanaf morgen leerwerk ingepland. En dadelijk in de trein eventjes 2 pagina's uit mijn hoofd leren, waarin de mitose en cytokinese helemaal uit worden gelegd, met behulp van afbeeldingen en tekst. En dan kan ik vanaaf nog eventjes wat dingetjes samenvatten.
Oud 16-01-2008, 15:21
Yana
Yana is offline
Ja, jammer is dat altijd.. dan voel je je zo goed, loop je op wolken en lukt het qua ritme -maar niet echt qua hoeveelheid- best aardig met eten.. komt er ineens iets tussen, lukt het niet meer, gaat alles overhoop en begint het spel van overeten en compenseren weer opnieuw. Het is maar goed dat mn vriend vanavond komt en dat we samen gaan eten, want uit mezelf had ik het niet gedaan.
Oud 16-01-2008, 16:12
indigo
indigo is offline
Nattigheid, mensen, dankjewel, ik kreeg er tranen van in mijn ogen, jullie zijn zo lief voor elkaar! Het kan dan wel 'maar' internet zijn, maar ik geloof/ zie wel dat heel veel mensen er toch iets aan hebben, dat is mooi .

Citaat:
@ indigo: Doe maar rustig aan hoor. En wat voor kleins stoms? *stuurt vrolijkheid*

OT: "Overmorgen" is vanavond pas en bah nu ben ik toch wel zenuwachtig. Bang voor kritiek, bang om zelf niet uit mijn woorden te komen. Maar nou ja, hoe meer ik erover praat, hoe meer ik besef dat het niet zo gek is dat het stroef gaat, dat het niet verboden is dat we elkaar gewoon niet zo liggen, en misschien moet ik dat als dit gesprek niks oplevert ook maar gaan accepteren. Maar goed, niet op de zaken vooruitlopen, eerst deze avond maar eens afwachten. En mij kennende denk ik er dan weer heel anders over.

Verder gaat het goed!
@Thoughtful: Okee, dan wacht ik even tot mijn volgende tentamen (volgende week) . Hm, het ging over mijn zusje die iets zei en we begrepen elkaar verkeerd en ik was moe, nouja, het schoot niet op. En wat moest je gisteravond doen? En viel het inderdaad mee? Ik hoop het!

OT: pffft. Ik ben nu eventjes thuis maar verder deze week elke avond weg en laat thuis. Wel allemaal leuke dingen, maar ik moet ondertussen ook nog leren en bestuursdingen doen en oja practica voorbereiden en naar de uni gaan. Maar na mijn tentamen: vrijheid
Oud 16-01-2008, 17:23
Verwijderd
Weer eens bij mijn bahandelaar geweest.. Afgesproken dat ik nu naar mijn ouders ga en veel afleiding ga zoeken. Morgen heb ik weer een afspraak met hem en dan start ik weer met medicatie. Gaat het morgen niet... Dan waarschijnlijk weer opname...
Het gaat over... het gaat over... het gaat over... Maar verdomme hoe lang duurt dat nog en verdomme wie garandeert mij dat het dan een keer niet meer terug komt
Met citaat reageren
Oud 16-01-2008, 17:34
Meissiej
Meissiej is offline
Voel me best oke, of eigenlijk weer oke. Want het was even een paar dagen minder.
Oud 16-01-2008, 17:47
Heksjuh
Heksjuh is offline
Ik ben gezakt voor blok 1. Ik had een vijf voor mijn hertentamen. Ik had ook niet verwacht dat ik het had gehaald, maar dat maakt het niet minder erg.
Toen ik het net wist, vond ik het ook niet zo erg. Na het tentamen baalde ik al dat al mijn leren voor niks was geweest, want het tentamen ging zo slecht. Toen ik veel minder goed had geleerd had ik ook een vijf.
Ik vond het eigenlijk niet zo erg. Het eerste tentamen was eigenlijk niet zo moeilijk en had ik met wat extra leren wel gehaald. Dus ik had al bedacht dat ik dan wel in de zomer al zou leren, en dan volgend jaar gewoon het tentamen met de eerstejaars maken, maar gewoon het tweedejaar in en geen lessen volgend van blok 1. Ik heb alle antwoorden van werkcolleges enzo toch al, en die practica waren echt niet nuttig. Maar nu heb ik een mail van de studieadviseur doorgestuurd gekregen van een studievriendin, en daarin staat: "In principe moet je dan gewoon het eerstejaars blok volgen (en kun je niet daarnaast een tweedejaars blok volgen)." Dus dan heb ik gewoon een jaar studievertraging omdat ik 1 vak niet haal. Want de rest van het tweedejaar kan ik ook wel vergeten, want alle blokken sluiten aan. Ik vind het echt belachelijk, ik kan makkelijk blok 1 en tweedejaarsblokken naast elkaar volgen met mijn planning.
Nu voelt het wel als falen. Ik wil geen jaar studievertraging. Ik moet dan straks een jaar collegegeld betalen, voor acht weken college en 1 tentamen (of twee, als ik het weer niet haal).
Het enige voordeel is dat ze het nog moeten overleggen, dus het is nog niet zeker. Maar ik ga ervanuit dat de beslissing zo blijft.
Verdomme.
Oud 16-01-2008, 17:57
Verwijderd
@heksjuh: wat rot voor je ({)
Heb je nu door één tentamen een heel semester niet gehaald? Je had toch ook een heleboel voldoendes gehaald?

OT:
Eigenlijk moet ik vanavond nog weg, maar ik heb echt geen zin. Ik weet wel dat het goed is enzo, afleiding, maar ik wil echt niet.

Wat moet ik nou?
Met citaat reageren
Oud 16-01-2008, 17:58
Nienna*
Nienna* is offline
@ Heksjuh: Balen zeg! Ook vervelend dat het zo geregeld is. Maar *knuf*, het komt allemaal wel goed met jou!

OT: Nu nog twee paragrafen wiskunde maken. Waarom krijg ik altijd zo'n demotivatie-gevoel in toetsweken? Dan móet ik leren, maar dan heb ik er echt geen zin in. Ik ga wiskunde maken en dan misschien nog wat Latijn (het ligt eraan hoe lang ik met wiskunde bezig ben).

En pfoe, ik zou best wel weer eens een vriendje willen hebben. Het is alweer anderhalf jaar geleden en ik weet ook wel dat het aan mij ligt, maar voor mijn gevoel kom ik niemand leuks tegen.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2008, 17:59
Redhair
Redhair is offline
Ave, ik zou het wel begrijpen als ze me even niet meer moeten. Beeld maar even in dat je sinds kort bevriend bent met een een meisje, en het blijkt al snel dat dat meisje een verhouding heeft met de vriend van een goede vriendin, die je al jaren kent. Die relatie gaat uit en die goede vriendin komt daardoor bij jou wonen.
Zij worden nu zo geconfronteerd met haar verdriet en woede, die mede dankzij mij er is. Ik weet niet of ik dan nog wel dat meisje om me heen wil hebben.

Ik voel me gewoon schuldig, ik ben zo moe. Dit was niet de bedoeling, het is totaal uit de hand gelopen en er is te veel mee kapot gemaakt. Ik wil met N. praten, ik wil gewoon met iemand praten en mijn verontschuldigingen aanbieden. Ik wil met hem praten en zeggen waarom ik eerlijk ben geweest en hoe hij me gekwetst heeft door te liegen en te zeggen dat het me spijt dat zijn relatie op deze manier is uitgegaan en vragen waarom hij gelogen heeft en weetikveelwatnogmeer, ik wil met N. praten. Er is te veel gebeurd, het is te erg geworden.
Oud 16-01-2008, 18:05
Heksjuh
Heksjuh is offline
Lienepien: ik weet niet precies hoe het zit. Zoals ik het begrepen heb, moet ik volgend jaar blok 1 opnieuw volgen en mag ik daardoor niet aan de tweedejaarsvakken beginnen. Als ik genoeg studiepunten haal, ga ik dus wel door naar het tweedejaar, maar ik mag/kan de vakken niet volgen omdat ik nog een eerstejaars vak moet doen. Ik hoef dan volgend jaar alleen dat vak nog te doen, maar omdat ik dan een deel van het tweedejaar mis kan ik geen tweedejaarsvakken volgen. De vakken die ik gehaald heb, hoef ik niet over te doen.
Ik vind het echt belachelijk dat je niet aan je tweedejaar kan beginnen omdat je nog 1 vak moet doen. Maar de studieadviseur zou het laten weten als er een definitief besluit is genomen. Als dat dezelfde beslissing is als nu, ben ik het er niet mee eens en dat ga ik ze laten weten ook. Of misschien mail ik morgen de studieadviseur met mijn mening erover, want ik vind dat het wel kan (eerstejaars en tweedejaars blok naast elkaar).
(sorry voor het lange verhaal)
(})

Nienna: dankjewel (})
Succes met je toetsweek!
Oud 16-01-2008, 18:10
rare kwast
rare kwast is offline
weer zo een lange rot werk dag, ik ben alleen maar moe en confused..
nu smste hij weer dat ie het alsnog wil proberen.. net nu ik een beetje vrede had met t feit dat we vrienden zouden zijn/blijven
Oud 16-01-2008, 18:12
duivelaartje
duivelaartje is offline
@Heksjuh: Balen zeg! Echt zo jammer dat je het eerste vak niet hebt gehaald. Maar de rest ga je wel halen. Kennen jullie bij diergeneeskunde niet de periodes zoals de rest van de UU studies? Of hebben jullie soms blokken van 3 weken, en dan weer van 10 ofzo..?
Met citaat reageren
Oud 16-01-2008, 18:24
Iduna
Iduna is offline
diepe shit
Met citaat reageren
Oud 16-01-2008, 18:32
Verwijderd
Citaat:
Lienepien: ik weet niet precies hoe het zit. Zoals ik het begrepen heb, moet ik volgend jaar blok 1 opnieuw volgen en mag ik daardoor niet aan de tweedejaarsvakken beginnen. Als ik genoeg studiepunten haal, ga ik dus wel door naar het tweedejaar, maar ik mag/kan de vakken niet volgen omdat ik nog een eerstejaars vak moet doen. Ik hoef dan volgend jaar alleen dat vak nog te doen, maar omdat ik dan een deel van het tweedejaar mis kan ik geen tweedejaarsvakken volgen. De vakken die ik gehaald heb, hoef ik niet over te doen.
Ik vind het echt belachelijk dat je niet aan je tweedejaar kan beginnen omdat je nog 1 vak moet doen. Maar de studieadviseur zou het laten weten als er een definitief besluit is genomen. Als dat dezelfde beslissing is als nu, ben ik het er niet mee eens en dat ga ik ze laten weten ook. Of misschien mail ik morgen de studieadviseur met mijn mening erover, want ik vind dat het wel kan (eerstejaars en tweedejaars blok naast elkaar).
(sorry voor het lange verhaal)
(})

Nienna: dankjewel (})
Succes met je toetsweek!
Ja, als ze echt moeilijk blijven doen kan je altijd nog naar de examencommissie stappen, maar hopelijk is dat niet nodig! Zijn er van de zomer geen herkansingen?

OT: Ik denk dat ik niet ga. Maar dan moet ik nu afbellen. En ik durf niet zo goed...

[edit] Afgebeld. Wat ben ik ook een stom wijf. Pure vermijding. Maar ik heb al zoveel gedaan deze week waar ik tegenop zag.

Echt, gaat dit ooit nog over?

Laatst gewijzigd op 16-01-2008 om 18:41.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2008, 19:16
Verwijderd
Krrrrrriebels, waah ik ben zo vrolijk en het moet eruit *dansje doe* Apart, stemmingswisselingen. Ga zo maar even schrijven denk ik, en morgen met mn chick Amsterdam in 's avonds ennn daar slapen <3
Met citaat reageren
Oud 16-01-2008, 19:42
moon
moon is offline
Ben ik ook weer eens, terug uit een vakantie Londen. Best leuk gehad, al hoef ik er niet naar terug....pfffff wat een drukte!
Verder gaat het met mij nog steeds wat wisselend, de ene dag (heel) goed, de andere dag (heel) slecht. Frustrerend, maar niks aan te doen. De nachten zijn hoofdzakelijk slecht, ik val van de ene nachtmerrie in de andere, gelukkig zijn het altijd periodes waarin ik zoveel nachtmerries heb, dus ook nu zal het wel weer overgaan.
Oud 16-01-2008, 19:52
Redhair
Redhair is offline
Ooh gelukkig, K. smste toenstraks wat ik vanavond deed. Nu is een vriend hier, samen koken en eten, hoop dat K. straks nog even langs kan komen. Ik begin eindelijk een beetje verliefd te worden lijkt wel. Onmogelijke liefde, dat is het, het kan nooit wat worden, maar het voelt wel fijn.
Oud 16-01-2008, 20:47
Verwijderd
oh bah bah bah bah bah ik ben het zat zat zat zo zat
ik leer me echt al weken helemaal de tyfus, ben ontzettend druk met papers opdrachten honoursprogramma bijeenkomsten etc etc etc en er komt gewoon geen einde aan. Ik heb al geen kerstvakantie gehad door de drukte, en nu moet ik nog steeds door.
Maar goed morgen mn laatste tentamen, dan hoop ik écht is 1,5 week rust te hebben aan mn hoofd.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2008, 21:00
Pruts0r
Pruts0r is offline
Hoe leuk is het om gewoon zinloze spelletjes met elkaar te spelen via msn, gewoon een object in gedachten nemen en de ander moet het raden. ^^ Het is zo'n simpele gedachte, maar dat zijn juist de dingen waar ik waarde aan hecht in een goede vriendschap, dat je zulke dingen kunt.
Oud 16-01-2008, 21:16
Verwijderd
Citaat:
@ sonho: ow meisje toch... van minder wegen en dus minder eten word je ook niet gelukkiger. Ik had/heb een positieve box waar je motivatie in kan vinden, heb je niet ook zoiets?
Ja ik heb wel een motivatiekaart maar daar kijk ik eigenlijk nooit in. Ik denk ik daar toch maar iets anders op moet verzinnen. Misschien is een doos wel handig, met verschillende dingen erin voor crisis/motivatiedip etc. Dankje.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2008, 21:37
metallica
metallica is offline
Citaat:
Weer eens bij mijn bahandelaar geweest.. Afgesproken dat ik nu naar mijn ouders ga en veel afleiding ga zoeken. Morgen heb ik weer een afspraak met hem en dan start ik weer met medicatie. Gaat het morgen niet... Dan waarschijnlijk weer opname...
Het gaat over... het gaat over... het gaat over... Maar verdomme hoe lang duurt dat nog en verdomme wie garandeert mij dat het dan een keer niet meer terug komt
Geeft een hele, hele, hele dikke knuf. Het komt echt goed meis, even doorbijten voor morgen. Ik zie nu pas dat je morgen dus nog thuis bent, maar als je wil komen ben je welkom he... E. is nu als het goed is echt van het toneel verdwenen, dus ik kan me weer richten op de mensen waar t echt om gaat...
Oud 16-01-2008, 21:51
Verwijderd
O god, nog 300 woorden, dan ben ik er voor altijd vanaf.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2008, 21:57
metallica
metallica is offline
Slapen <3
Oud 16-01-2008, 22:33
Missy1234567890
Vandaag al met al nog 6 uur geleerd (herhaald) Ik begin nu wel zenuwachtig te worden, al ken ik het denk ik wel goed. Maar ik ben bang dat ik heel veel verbanden ga vergeten, omdat het een mondeling tentamen is. (Al heb ik geen flauw idee wat er gevraagd gaat worden) Morgen in de trein nog even een vertaling doorlezen en nog wat samenvattingen die ik gemaakt heb. In totaal kan ik morgen nog 2 uur leren, dan zal ik toch echt wel genoeg geleerd hebben?
Ik hou maar in m'n gedachten dat ik er niet meer aan had kunnen doen en dan zien we het wel.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2008, 00:23
Redhair
Redhair is offline
Na het eten gingen we naar een cafeconcert. Ik, die vriend, wat huisgenoten. Daar waren D. en nog wat vrienden. Met huisgenoten eerst nog wat coke gesnoven, beste wat ik ooit heb gehad. Altijd troep, behalve de laatste keer, maanden geleden. Maar dit is echt beter spul. Na een paar biertjes was ik zo vaag, alles voelde zo goed. Dit is de coke die D. de laatste tijd vaker gebruikt, dus dat was ook zorgwekkend. Als ze hier maar niet verslaafd aan raakt, dat zou echt een ondergang zijn.
Om twaalf uur belde ik K. nog, maar belde hem wakker. Hij zei dat hij me morgen wel weer zou bellen. Ooh kut, het lijkt echt alsof ik verliefd op hem begin te worden. Onmogelijk, fucking onmogelijk. Als N. en ik nooit wat gedaan hadden was alles zo veel beter geweest. Nu kan ik niets met K. beginnen. Met N. zijn de gevolgen nog bezig, zijn ex woont nu bij K., dan kan ik nooit wat met K. doen. K. probeert me al een poos te versieren en eindelijk voel ik genoeg maar het is onmogelijk. Shit.
Die vriend die bij mij was is die gast waar N. verblijft. Zij was toenstraks ook nog daar. Hij moest doorgeven dat ik niet bang moest zijn en mezelf niet gek moest maken. Hij zei dat ik mezelf niet gek maakte maar gek gemaakt wordt. Maar ze zou niet naar mijn huis komen, die moeite was ik niet waard. Alleen als ik haar op straat tegen kom ben ik mijn haar kwijt.
Als ze dat doet ga ik dood.

En wat ben ik toch een junkie, ik blijf een junkie. December geen drugs, maar december is een moeilijke maand. Goed, januari geen drugs, maar toen was ik alweer 80 uur wakker geweest en vandaag die coke. Blow alleen niet meer, dat is wel goed. Hmm, net samen met huisgenoten laatste beetje coke opgerookt, nu heerlijk slapen. Ooh, plofjes roken en slapen is zoo relax.
Oud 17-01-2008, 07:29
Missy1234567890
Zenuwachtig. En moe , niet echt denderend geslapen vannacht.
Over een kwartiertje de trein in, hoop dat ik nog tijd heb om even snel koffie te halen. En dan nog ff leren, ff concentreren. En dan mag het snel 11 uur worden, ik heb genoeg van dat geleer.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2008, 08:30
Verwijderd
Gisteren viel het me ineens op hoe goed het eigenlijk op stage gaat. Met nukkige cliënten, een doktersafspraak, een afgesproken wandeling, taxigeld dat niet klopte, zalf die gesmeerd moest worden en carnavalsspullen die van de zolder af moesten, liep het allemaal een beetje in de soep. Toen ik daar de deur uitliep twijfelde ik nog aan mezelf, want 'heb ik het wel goed gedaan?' maar toen ik het nog eens allemaal zat na te vertellen aan een collega, werd me duidelijk hoeveel ik de afgelopen tijd heb geleerd en hoe zeker ik van mezelf werd. Ik heb het goed gedaan op die manier. Zo. Lekker puh.
Niet alleen op praktisch gebied heb ik veel geleerd (ik laat het vlees niet meer aanbranden! ), maar met name over mezelf. Ik ben zoveel vrijer, mijn muur is eindelijk omlaag aan het gaan en het werkt. Eigenlijk wist ik al lang dat het zou werken, maar ik moest eerst even keihard op mijn gezicht gaan. Ik ben zo ontzettend blij met mijn stagebegeleidster. Ze prikt recht door me heen, zie waarom ik doe zoals ik doe en krijgt me aan het janken. Hoera!

En verder vind ik het ontzettend schattig dattie zo bezorgd is, maar deze keer kan ik het. Omdat ik de afgelopen twee maanden geen contact met hem wilde zoeken, had de behoefte gewoon niet. Ikkanhetikkanhetikkanhet.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2008, 09:35
Heksjuh
Heksjuh is offline
Citaat:
@Heksjuh: Balen zeg! Echt zo jammer dat je het eerste vak niet hebt gehaald. Maar de rest ga je wel halen. Kennen jullie bij diergeneeskunde niet de periodes zoals de rest van de UU studies? Of hebben jullie soms blokken van 3 weken, en dan weer van 10 ofzo..?
Ik weet niet hoe jullie periodes zijn, maar bij ons hadden we eerst twee blokken tegelijk in acht weken. Nu heb ik steeds een blok van vier weken.

Citaat:
Ja, als ze echt moeilijk blijven doen kan je altijd nog naar de examencommissie stappen, maar hopelijk is dat niet nodig! Zijn er van de zomer geen herkansingen?
Ik heb geen idee. Ik ga vanavond wel even in de studiegids kijken en ik denk dat ik de jaarkern ook ga mailen, misschien kunnen zij iets doen.

Bedankt voor de lieve woorden en adviezen
Oud 17-01-2008, 09:47
Verwijderd
Ik merk wel dat de lamp zn werk begint te doen. Het gaat nog niet goed, nee, dat was ook niet logisch geweest. Maar ik word iets eerder wakker en ik heb niet meer de hele dag dat enorme zware gevoel. Nu nog maar af en toe
Ik wilde dat ik kon zeggen: gister ging het goed. ik wilde dat ik kon zeggen: vandaag zal het ook goed gaan. Maar verder dan 'giser ging beter' kom ik niet, en zo zal vandaag ook gaan. Tuurlijk, alle vooruitgang is vooruitgang. En, kijk, zie mij! ik vecht, ik doe mijn best. Maar dat deel van mij dat helemaalgeenzin heeft, is er nog. En soms wint het.
Maar ik ben mezelf niet meer. Ik ben niet meer dat meisje dat áltijd vrolijk was, overal zin in had. Dat meisje met die gekke plannen en het lef ze uit te voeren. Dat meisje dat lief was, attent was en klaarstond voor anderen. Dat meisje met dromen en idealen. Dat meisje dat op haar bek durfde te gaan, dat meestal niet deed, maar het niet erg vond als het wel gebeurde: omdat ze geloofde in zichzelf.
Nu ben ik dat meisje dat te veel waarde hecht aan hoe ze eruit ziet en daar nooit tevreden mee is. Dat meisje dat urenlang voor de spiegel zou kunnen staan om te kijken of haar heupbotten al iets meer uitsteken. Dat meisje dat niet al te ver vooruit durft te kijken omdat vandaag doorkomen al moeilijk genoeg is. Dat meisje dat niet meer de energie op kan brengen voor iedereen, omdat ze zo weinig energie over heeft. Dat meisje dat blijkbaar liever dun is dan gezond. Liever slank dan groot, omdat ze niet meer op wil vallen. Dat meisje dat alles weet, inclusief hoe ze het goed zou moeten doen, maar het niet doet.
De balans is weg. Maar ik hou vast aan de momenten dat ik nog wel de slappe lach heb, of vooruit kijk naar de zomer en blij wordt van de gedachte aan slippers, jurkjes en de zon. Dat ik nog kan genieten van liefde.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2008, 10:04
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Ik weet niet hoe jullie periodes zijn, maar bij ons hadden we eerst twee blokken tegelijk in acht weken. Nu heb ik steeds een blok van vier weken.
Wij hebben gewoon steeds 10 weken, twee vakken tegelijk.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten