Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-03-2009, 11:59
Quruxleey
Quruxleey is offline
Ok, ik heb Belinda Stratton en Joyce Goggin idd zien lopen op die open avond. Maar verder niet gesproken.
Ben nu echt super benieuwd wanneer ik iets te horen krijg!

Nou bedankt voor het beantwoorden van al die vragen . Ik hou je op de hoogte!
Advertentie
Oud 13-03-2009, 14:24
East
East is offline
Citaat:
Weet jij toevallig of diegene zich vroeg of laat had ingeschreven? Ik heb me nl vrij laat ingeschreven voor AUC en heb nog niks gehoord. Dus ik vraag me af of dat er dan iets mee te maken heeft ..
Hee! Zij had zich vroeg ingeschreven. Ik heb 't ook pas heel laat ingeleverd allemaal (lees: op de deadline zelf ) en heb behalve een bevestigingsmailtje nog niets gehoord... Maar eigenlijk wil ik toch liever naar UCU dus t maakt me niet zoveel uit.

Trouwens, @Alyssia: wat balen zeg! Zoals iemand anders ook al zei... Er moeten helaas koppen rollen
Veel succes met RA in ieder geval... vriendinnetje van mij zit daar en die heeft 't heel erg naar haar zin!
Oud 13-03-2009, 14:59
Verwijderd
Ik lees stiekem al een tijdje mee, dus besloot me nu toch maar eens aan te melden.

Ik heb me alleen aangemeld voor AUC, vanwege de vrijheid (het niet altijd samen hoeven eten), de stad Amsterdam en het bredere beta stuk. En ik ben aangenomen !! Ik vond het interview 100% meevallen, het was zelfs leuk! Had een gesprek met Marijk van der Wende (de dean!) en. Ramon Puras (head of Sciences).

Dus Les, wij worden studiegenootjes

Laatst gewijzigd op 13-03-2009 om 15:13.
Oud 13-03-2009, 15:15
les
les is offline
Citaat:
Ik lees stiekem al een tijdje mee, dus besloot me nu toch maar eens aan te melden.

Ik heb me alleen aangemeld voor AUC, vanwege de vrijheid (het niet altijd samen hoeven eten), de stad Amsterdam en het bredere beta stuk. En ik ben aangenomen !! Ik vond het interview 100% meevallen, het was zelfs leuk! Had een gesprek met Marijk van der Wende (de dean!) en. Ramon Puras (head of Sciences).

Dus Les, wij worden studiegenootjes
Wat leuk!
Welke major wil je gaan doen?
Oud 13-03-2009, 15:17
Verwijderd
Citaat:
Wat leuk!
Welke major wil je gaan doen?
Science, met als thema Life, Evolution, Universe.. Jij Health and Well-being toch?
Oud 13-03-2009, 15:23
les
les is offline
Citaat:
Science, met als thema Life, Evolution, Universe.. Jij Health and Well-being toch?
Ja! Jij hebt dan ook early application gedaan neem ik aan? Kreeg je dan ook vorige week vrijdag bericht?
Oud 13-03-2009, 15:30
Verwijderd
Citaat:
Ja! Jij hebt dan ook early application gedaan neem ik aan? Kreeg je dan ook vorige week vrijdag bericht?
Ik kreeg vrijdag avond, vrij laat, bericht per mail. En de brief kwam woensdag. Ik had me een paar dagen voor het einde van de early application ingeschreven en ik had 10 februari mijn interview..
Oud 13-03-2009, 15:35
les
les is offline
Citaat:
Ik kreeg vrijdag avond, vrij laat, bericht per mail. En de brief kwam woensdag. Ik had me een paar dagen voor het einde van de early application ingeschreven en ik had 10 februari mijn interview..
Ik had ook op 10 februari interview! Misschien heb ik je gezien? Ik moest om 20 over 11.
Oud 13-03-2009, 15:37
Verwijderd
Citaat:
Ik had ook op 10 februari interview! Misschien heb ik je gezien? Ik moest om 20 over 11.
Ik ook om 11:20!!! Dan hebben wij volgens mij zelfs met elkaar gesproken! Ik heb geloof ik aan je gevraagd hoe het ging! Je was met je moeder toch? En ik was in de stress omdat ik twee treinen eerder genomen had en nog bijna te laat was
Oud 13-03-2009, 15:47
les
les is offline
Citaat:
Ik ook om 11:20!!! Dan hebben wij volgens mij zelfs met elkaar gesproken! Ik heb geloof ik aan je gevraagd hoe het ging! Je was met je moeder toch? En ik was in de stress omdat ik twee treinen eerder genomen had en nog bijna te laat was
Wij hebben inderdaad nog met elkaar gesproken & je vertelde toen inderdaad dat je twee treinen eerder had genomen en toch nog bijna te laat was.. Je kwam ergens uit de buurt van Eindhoven toch?
Ik moet zeggen dat dit wel erg toevallig is
Oud 13-03-2009, 18:57
Verwijderd
Grappig dit!

Ik heb niet meegedaan met die essay competition. Ik had niet de tijd om mijn essay nog verder uit te breiden en te verbeteren.

Ik heb me aangemeldt bij UCU en AUC, en hoewel ik eerst liever naar de UCU ging, begin ik wel te twijfelen.
Ik vind het een groot voordeel dat je bij de AUC meer vrijheid hebt.
Daarnaast heeft 'de eerste zijn' zowel voordelen als nadelen.
Hoe kijken jullie aan tegen heel veel faciliteiten (sport bijv.? ) die waarschijnlijk nog niet geregeld zijn?

Nog niks gehoord van de AUC, maar dan ook vlak voor de deadline aangemeldt.
'zenuwachtig'

PS: waar komt iedereen vandaan? Ik uit de kop van Noord-Holland.. plaatsje Hippolytushoef genaamd.
Oud 13-03-2009, 19:09
Verwijderd
Citaat:
Grappig dit!
Hoe kijken jullie aan tegen heel veel faciliteiten (sport bijv.? ) die waarschijnlijk nog niet geregeld zijn?
PS: waar komt iedereen vandaan? Ik uit de kop van Noord-Holland.. plaatsje Hippolytushoef genaamd.
Persoonlijk zie ik die vrijheid ook als een zeer groot voordeel. Bij UCU eet je altijd samen en dat zag ik niet zo zitten.
Daarnaast denk ik dat AUC een project is dat absoluut niet mag mislukken, omdat er zoveel geld in is gestoken. En ze dus ook alles op alles zullen zetten om het te laten slagen! Tot nu toe vind ik dat alles prima geregeld is (bevestiging van ontvangst, binnen twee weken een uitnodiging voor interview etc.).
Wat faciliteiten betreft maak ik me niet echt zorgen. De campus is op het sciencepark en daar is geloof ik al een sportschool en een hele hoop andere dingen! En Amsterdam heeft natuurlijk gewoon alles
Verder kom ik uit Helmond in Noord-Brabant. Hihi, de overstap naar Amsterdam is dus best groot! Maar ik heb er super zin in!
Oud 13-03-2009, 19:48
East
East is offline
Citaat:
Grappig dit!

Ik heb niet meegedaan met die essay competition. Ik had niet de tijd om mijn essay nog verder uit te breiden en te verbeteren.

Ik heb me aangemeldt bij UCU en AUC, en hoewel ik eerst liever naar de UCU ging, begin ik wel te twijfelen.

Nog niks gehoord van de AUC, maar dan ook vlak voor de deadline aangemeldt.
'zenuwachtig'

Ik wou eerst ook liever naar AUC, maar nu gaat mn voorkeur toch meer uit naar Utrecht. Je moet inderdaad samen eten, maar je hebt wel een keukentje voor als je het even niet ziet zitten. En je kan altijd bij vriendinnen in de stad zelf terecht, of althans, veel vrienden van mij gaan naar Utrecht dus ja En daarbij is natuurlijk de reputatie van UCU echt al gevestigd, terwijl er bij AUC nog helemaal geen sprake is van een reputatie.. En ja ik ben best wel ambitieus op zich dus reputatie vind ik wel belangrijk
Daarbij kwam ook dat m'n vader Marijk best goed ken, en ik dus een aantal 'probleempjes' doorgebriefd heb gekregen en dat wekt niet echt vertrouwen, eigenlijk.. hij kent de UvA ook goed (heel lang gewerkt) en iig hebben ze al eerder opleidingen opgestart terwijl ze er eigenlijk nog niet klaar voor waren, en die toen laten doodbloeden: niet echt goed als studentzijnde, denk ik.

Maar desalniettemin spreekt het meer vrijheid hebben, en je eigen appartement waar je kan doen en laten wat je wil (in utrecht mag je de muur niet verven of andere gordijnen ophangen), mij ook veel meer aan! En Amsterdam als stad ook
Oud 13-03-2009, 19:49
East
East is offline
Ohh en ik kom trouwens uit Noordwijk, badplaats bij Leiden in de buurt
Oud 14-03-2009, 00:47
Jannekus
Jannekus is offline
Citaat:

.
Sport zou ik doen sowieso buiten campus, dat kan in Amsterdam vast net zo goed (bij een studenten-sportvereniging) als in Utrecht. Je kunt uiteraard ook op campus sporten, niet heel veel maar we hebben wel een kleine gym en een voetbalveld/tennisveld/tafeltennistafel/basketbalveldje. Maar die studentensportvereniningen vind ik wel beter qua voorzieningen, het is niet heel duur en je leert weer allemaal leuke mensen kennen.
Oud 14-03-2009, 10:10
les
les is offline
Ik kom uit Heerlen, Zuid-Limburg, behoorlijk ver weg Echt een hele grote overgang wordt dat ^^

Wat die faciliteiten betreft. Toen ik bij de campus ging kijken dacht ik een glimp op te hebben gevangen van een fitness zaaltje (of er moet iemand op de begane grond zijn geweest die zijn hele kamer vol had staan met die apparaten ) Daarnaast heeft Amsterdam behoorlijk veel studentenverenigingen en roei-verenigingen. Denk dat er wel genoeg te doen valt
Oud 14-03-2009, 12:42
Verwijderd
Maandag 16 maart 2009 20:55 komt op Ned 2 een soort documentaire over de eerste weken van RA studenten. Misschien leuk om te kijken?
http://www.vpro.nl/programma/tegenli...ngen/41571522/
Oud 14-03-2009, 13:43
East
East is offline
Beetje stomme vraag trouwens, maar wat doen jullie aan naar zo'n interview? Echt netjes met colbertje, of gewoon casual zoals je er ook op school bij loopt?
Oud 14-03-2009, 13:53
Verwijderd
Citaat:
Beetje stomme vraag trouwens, maar wat doen jullie aan naar zo'n interview? Echt netjes met colbertje, of gewoon casual zoals je er ook op school bij loopt?
Ik had iets er tussen in. Casual, maar toch best netjes. Het belangrijkste is dat jij je er prettig in voelt Helemaal geen stomme vraag trouwens, denk dat anderen zich hetzelfde afvragen.

Laatst gewijzigd op 14-03-2009 om 14:09.
Oud 14-03-2009, 14:45
les
les is offline
Citaat:
Dat vroeg ik me ook af dus totaal geen stomme vraag
Het belangrijkste is dat je je er prettig in voelt, maar er een beetje netjes uit zien komt denk ik ook wel goed over, zolang het maar niet over the top is
Oud 14-03-2009, 14:55
nickhirsch
nickhirsch is offline
Denk niet dat het sporten in Amsterdam een probleem zal zijn, aangezien de UvA zeer grote sportscholen met alles erop en eraan heeft, zelfs met allerlei verschillende competities.
Ik vind het wel grappig ik heb juist voor de RA gekozen omdat ik tussen Amsterdam en Utrecht in woon normaal gesproken en ik Amsterdam wel ken nu en het een beetje onhandig leek om zoveel meer huur in Utrecht te betalen, terwijl het 20 min met de trein is, leek mij wel eens leuk om ergens anders heen te gaan!
Oud 14-03-2009, 16:17
RedOrange
RedOrange is offline
Ik heb ook voor RA gekozen (ook al ga ik nog wel bij Utrecht op gesprek, want dat blijf ik ook nog leuk vinden en voor als ik van gedachten verander...) omdat het totaal wat anders is. Ik woon dicht bij Utrecht, waardoor ik dat ook wat minder vond. En Amsterdam heeft me nooit echt getrokken.
Bij je interview moet je inderdaad gewoon wat aandoen waar je je lekker invoelt. In dat interview willen ze je toch beter leren kennen dus dan heeft het geen zin om kleding aan te doen waar je je niet jezelf invoelt.

Weet iemand trouwens wat voor sportmogelijkheden er bij RA allemaal zijn? Op de open dag vorige week is hier wel wat over verteld, maar ik zou er graag meer over horen!
Oud 14-03-2009, 16:56
Tinkerbelll
Tinkerbelll is offline
Ik kom uit Haarlem en had ook echt het gevoel van: IK MOET WEG UIT DE RANDSTAD! Dus daarom maar naar Middelburg en ben zo blij Ga de 27e met een ander meisje dat is toegelaten een dagje er heen en een college volgen en de campus bekijken.
Ik weet wel iets van het sporten bij de RA, volgensmij kan je tegen allemaal speciale tarieven naar de sportschool, of hockeyen, tennis en ze hebben sowieso een roeiclub. Wel wil ik zo snel mogelijk een leuk hardloopclubje hebben!!
Oud 16-03-2009, 13:40
Alyssia
Alyssia is offline
Ik had nog even een vraag. Mijn plan was/is, voor het geval dat ik ook bij RA niet word aangenomen, om een half jaar high school te doen in de VS (een jaar kon helaas niet, omdat je je dan bij veel instellingen nú al ingeschreven moet zijn en ik moet sowieso nog een instelling kiezen).
Nu zit ik dus te oriënteren enzo, maar eigenlijk lijkt het me wel héél erg leuk om een tijdje naar de VS te gaan. Met mijn leeftijd kan het volgend jaar nog nét, en anders zou ik deze kans missen. Als ik niet word aangenomen bij RA, ga ik dit sowieso doen, maar als ik dus wél word aangenomen, dan vroeg ik me af of het mogelijk is om een jaar later in te stromen (dus schooljaar 2010/2011) en dus alsnog volgend jaar (2009/2010) high school te doen.
Weet iemand of dit mogelijk is?
Oud 16-03-2009, 19:49
ACertainRomance
ACertainRomance is offline
Citaat:
Ik had nog even een vraag. Mijn plan was/is, voor het geval dat ik ook bij RA niet word aangenomen, om een half jaar high school te doen in de VS (een jaar kon helaas niet, omdat je je dan bij veel instellingen nú al ingeschreven moet zijn en ik moet sowieso nog een instelling kiezen).
Nu zit ik dus te oriënteren enzo, maar eigenlijk lijkt het me wel héél erg leuk om een tijdje naar de VS te gaan. Met mijn leeftijd kan het volgend jaar nog nét, en anders zou ik deze kans missen. Als ik niet word aangenomen bij RA, ga ik dit sowieso doen, maar als ik dus wél word aangenomen, dan vroeg ik me af of het mogelijk is om een jaar later in te stromen (dus schooljaar 2010/2011) en dus alsnog volgend jaar (2009/2010) high school te doen.
Weet iemand of dit mogelijk is?
sorry ik heb geen antwoord op je vraag
ik wil me verder ook nergens mee bemoeien hoor, maar heb je er al aan gedacht dat je je nog een keer bij UCU zou kunnen aanmelden (aangezien je aantoonbaar meer internationale ervaring enzo hebt opgedaan)?
volgens mij kan je als je een half jaar weggaat eventueel ook in februari beginnen
Oud 17-03-2009, 10:42
Alyssia
Alyssia is offline
Ja, daar heb ik zeker aan gedacht. Het was gewoon meer dat ik echt graag nog high school wil doen, en dus me afvroeg of het dus mogelijk was dan een jaar later te beginnen, als ik al aangenomen zou zijn voor fall 2009. Dat ik dan dus in fall 2010 begin.
In spring 2010 beginnen zit er dan niet in, want dat semester high school wordt sowieso dat semester.

Als ik ook bij RA niet meteen aangenomen word dit jaar, dan ga ik het volgend jaar sowieso bij zowel RA als UCU nogmaals proberen.
Oud 17-03-2009, 11:58
Jannekus
Jannekus is offline
Volgens mij is het wel mogelijk, er staat me iets van bij dat ik daar iets over heb gehoord. Ik bedoel als je dit jaar geschikt ben gevonden voor RA dan zou je toch volgend jaar nog steeds geschikt zijn? En inderdaad, kun je het ook nog een keer proberen op UCU als je dat graag wilt. Je engels zal dan sowieso vloeiend zijn. Gewoon doen, zou ik zeggen!
Oud 17-03-2009, 12:14
les
les is offline
Wie heeft gister allemaal de documentaire over RA gezien? & wat vonden jullie ervan?

Ik vond niet echt dat je een goed beeld kreeg van de studie, ook kwam het vrij negatief over (doordat die Ymke bijna de hele tijd in beeld was).

Oja, jannekus, jij zit toch op UCU? Vorig jaar op de open dag hoorde ik iemand over het eten praten, die zij iets over dat het om de week hetzelfde menu was... Ik ben even nieuwschierig en vroeg me af hoe dat nou precies zat?
Oud 17-03-2009, 14:21
nickhirsch
nickhirsch is offline
heeft er iemand een link van uirzending gemist van die documentaire of weet iemand welk programma het was? Ik kan het hier namelijk niet normaal zien..
Oud 17-03-2009, 14:30
Verwijderd
Citaat:
heeft er iemand een link van uirzending gemist van die documentaire of weet iemand welk programma het was? Ik kan het hier namelijk niet normaal zien..
Hier is de link: http://player.omroep.nl/?aflID=9115984
Oud 17-03-2009, 16:25
Quruxleey
Quruxleey is offline
Wooew, ben uitgenodigd voor een interview bij de AUC. Zin zin zin .
Oud 17-03-2009, 16:31
Verwijderd
Spannend!
Veel succes, wanneer moet je?
Oud 17-03-2009, 16:33
Verwijderd
Citaat:
Gaaf Komt vast goed
Hihi, wie weet worden wij dan ook studiegenootjes
Oud 17-03-2009, 16:40
Quruxleey
Quruxleey is offline
Zeker spannend, volgende week donderdag al!
Van 't weekend maar mijn personal statement en essay nog maar eens goed doornemen.

Idd Karlijn, jij wilt ook de science kant op toch.
Oud 17-03-2009, 18:38
les
les is offline
Wat leuk! Gefeliciteerd!
Alvast succes!
Oud 17-03-2009, 19:19
Verwijderd
Citaat:
Quruxleey schreef:
Gefeliciteerd! En gelijk een nieuwsgierige vraag: had jij je voor de early of de regular datum ingeschreven?

Succes met je interview alvast!
Oud 17-03-2009, 22:03
Quruxleey
Quruxleey is offline
Citaat:
Gefeliciteerd! En gelijk een nieuwsgierige vraag: had jij je voor de early of de regular datum ingeschreven?

Succes met je interview alvast!
Hoi dankje!
Regular date, echt 2 dagen voor de deadline ofzo. Jij je ook aangemeld?
Zal je vast ook snel bericht krijgen.
Oud 18-03-2009, 08:05
Verwijderd
Citaat:
Wie heeft gister allemaal de documentaire over RA gezien? & wat vonden jullie ervan?

Ik vond niet echt dat je een goed beeld kreeg van de studie, ook kwam het vrij negatief over (doordat die Ymke bijna de hele tijd in beeld was).

Oja, jannekus, jij zit toch op UCU? Vorig jaar op de open dag hoorde ik iemand over het eten praten, die zij iets over dat het om de week hetzelfde menu was... Ik ben even nieuwschierig en vroeg me af hoe dat nou precies zat?
Ik weet niet of het hier helemaal thuis hoort, mara het is het UCU topic natuurlijk. Ik heb die docu ook gekeken. Ik vond het wel inspirerend als je over excellentie spreekt alleen ik vind het jammer dat de "RA" vorm dan toch de beste vorm blijft en dit niet in het huidigie "regulier" universitair onderwijs kan worden toegepast. Ik denk dat excellentie daar op deze manier ook mogelijk is en het is jammer dat dit nu alleen met RA kan.

Overigens dacht ik eerst; spijt dat ik geen RA heb gekozen maar het is achteraf maar goed geweest denk ik
Oud 18-03-2009, 10:56
nickhirsch
nickhirsch is offline
Ik vond dat de docu niet echt negatief was, maar meer gewoon alle kanten van het verhaal liet zien, als je zag dat ymke wilde stoppen dat er tenminste een aantal mensen haar wilde helpen met haar problemen, in tegenstelling tot dat andere meisje dat in delft zat en eigenlijk niemand het echt kon schelen of ze stopte of niet..
Verder vond ik het wel erg lijken of de studenten alleen maar keihard werken elke dag!
Oud 18-03-2009, 12:23
Fingon
Fingon is offline
Citaat:
Ik vond dat de docu niet echt negatief was, maar meer gewoon alle kanten van het verhaal liet zien, als je zag dat ymke wilde stoppen dat er tenminste een aantal mensen haar wilde helpen met haar problemen, in tegenstelling tot dat andere meisje dat in delft zat en eigenlijk niemand het echt kon schelen of ze stopte of niet..
Verder vond ik het wel erg lijken of de studenten alleen maar keihard werken elke dag!
Inderdaad, ik kreeg het idee dat ze er gewoon helemaal niks naast konden doen, geen sport geen bandje, helemaal niks.
En dat meisje dat muziekwetenschappen deed had inderdaad wel gelijk dat ze stopte me haar studie, muziekwetenschappen met maximaal 10 uur college is toch niks :/
Oud 18-03-2009, 16:28
Krabsalade
Krabsalade is offline
Doe zelf UCU, en ik denk dat ze veel dieper hadden kunnen ingaan op hoe die RA precies in elkaar steekt. Nu was het vooral een beetje 4 studenten in beeld hebben. Maar die gaven (naar mijn idee) ook niet echt 'n duidelijk beeld over de studie, werkdruk, waarvoor je daarnaast nog tijd heb etc. En ze waren wel heel erg gefocust op muziek ;\!
Frustraties geuit.
Verder was t trouwens wel aardig om te zien ;-)

En nu ook nog een vraag ( die vast al een keer beantwoord is)
Op RA woon je dus niet op een campus, maar wonen de meeste mensen nou wel met alleen RA studenten samen (zoals ik bij Ymke het idee kreeg?) Of kan je gewoon zelf wat huren en is Ymke toevallig bij alleen maar RA studenten terecht gekomen?
Oud 18-03-2009, 17:36
East
East is offline
Citaat:
Ik oook! Heb er ook zin in. Ik moet 6 april pas, dus kan me nog even voorbereiden. Laat je weten hoe t is gegaan? Wat wil je gaan doen bij AUC trouwens?
Oud 18-03-2009, 17:39
joram
joram is offline
Je hebt wel tijd om dingen naast je studie te doen hoor. Het klopt wel dat je druk bent met je studie maar er worden heel veel dingen daarnaast georganiseerd. Het wordt ook aangemoedigd om naast je studie actief te zijn met allerlei andere dingen. (sport, muziek, debatteren, geloof etc.)

Ik vond de documentaire wel redelijk, natuurlijk gaf het niet altijd een volledig beeld dat, zou ook bijna onmogelijk zijn. Ik vond het ook helemaal niet negatief overkomen want het was duidelijk dat Ymke de studie heel leuk vond, maar dat het door persoonlijke omstandigheden gewoon niet ging. Er was verder ook veel begeleiding en men deed echt moeite om haar te laten blijven.

Om even op krabsalade te reageren, het was volgens mij niet echt de bedoeling om een precies beeld te geven van hoe de RA werkt, dat zou pure reclame worden. Ze wilden meer laten zien hoe nieuwe studenten die eerste weken ervaren. (dat is tenminste wat ik heb gehoord)
En je leeft op een soort van campus op RA. Er zijn 3 plekken in de stad waar alle studenten wonen, twee daarvan zijn gebouwen waar studenten een eigen kamer + keuken en badkamer hebben, en ook nog een straat waar studentenwoningen staan. Je woont dus allemaal bij elkaar. Aangezien middelburg niet zo groot is zijn alle drie de 'campussen' ongeveer 5 minuten van elkaar vandaan.
Oud 18-03-2009, 19:48
Quruxleey
Quruxleey is offline
Hey east,

Ik wil Health & Well-being doen, al vind ik Life, Evolution, Universe ook erg interessant.. en social sciences ook nog eens . Maar vooralsnog ga ik nu voor Health en Well-being.
Jij?
Oud 19-03-2009, 12:45
kacmar
kacmar is offline
Citaat:
Het wordt ook aangemoedigd om naast je studie actief te zijn met allerlei andere dingen. (sport, muziek, debatteren, geloof etc.)
Wat houdt dat ´bezighouden met geloof´ in? Ik geloof namelijk zelf ook en ik vroeg me af welke mogelijkheden er op RA zijn om dat vorm te geven... (studieverenigingen, activiteiten, etc)
Oud 19-03-2009, 15:10
joram
joram is offline
Je hebt de CURA (Christian Union Roosevelt Academy) en die organiseren vaak meetings, met bijbelstudie, discussies over het geloof, lectures, filmavonden etc. Ook is er eens in de maand een engelstalige kerkdienst waar ze met z'n allen heen gaan. Volgens mij gaan ze ook wel vaker met nederlandse studenten naar de kerk en daarna lunchen. Ik weet er verder niet heel veel vanaf want zelf ben ik geen lid, maar vrienden van mij wel en die vinden het altijd erg gezellig en leerzaam.
Oud 19-03-2009, 16:43
East
East is offline
Citaat:
Hey east,

Ik wil Health & Well-being doen, al vind ik Life, Evolution, Universe ook erg interessant.. en social sciences ook nog eens . Maar vooralsnog ga ik nu voor Health en Well-being.
Jij?
Ik heb ook Health & Well-being gedaan, maar ik vind ook filosofie en psychology heel leuk duss moet nog maar even kijken En een taal natuurlijk!

Succes met je interview.. wanneer heb je m? Laat maar weten hoe het is gegaan, wat ze vroegen en zo..
Oud 19-03-2009, 19:51
Quruxleey
Quruxleey is offline
Citaat:
Ik heb ook Health & Well-being gedaan, maar ik vind ook filosofie en psychology heel leuk duss moet nog maar even kijken En een taal natuurlijk!

Succes met je interview.. wanneer heb je m? Laat maar weten hoe het is gegaan, wat ze vroegen en zo..

Leuk! Ik heb 'm volgende week donderdag.. over precies 1 week dus.
Ik heb er echt zin in, ik hoop eigenlijk dat ik met de dean Marijk van de Wende 't interview heb. Ik had er al gesproken op de open avond, echt super aardig best lang gewoon mee 'gekletst' .
Ik zal uiteraard volgende week gelijk verslag uitbrengen .
Nou hopen dat we allemaal aangenomen worden .
Oud 22-03-2009, 13:14
smartiepants
smartiepants is offline
Hoi allemaal,
Ik volg al een tijdje dit en andere UCU topics en ik heb een paar vragen, misschien zijn ze ooit al gesteld maar ik hoop dat jullie er toch antwoord op willen geven.

- Hoe belangrijk is buitenlandse ervaring? Gaat het er echt om dat je naar school in het buitenland bent geweest of een talencursus heb gedaan of is interesse genoeg?
- Hoe hebben jullie dat gedaan met het bewijs dat je Engels op niveau is?

Dat was het eigenlijk wel, ik hoop dat iemand een antwoord heeft.
Oud 22-03-2009, 14:00
RedOrange
RedOrange is offline
Heb eindelijk de datum van het interview van UCU ontvangen: 6 april. Dat duurt gelukkig nog even! Heeft iemand anders al een datum doorgekregen?

Ik weet niet precies hoe het zit met buitenlandse ervaring. Ik heb zelf niet in het buitenland op school gezeten (heb wel een talencursus Frans gedaan en gewoon op vakantie enzo) maar ik heb in mijn motivatiebrief vooral mijn interesse benadrukt. En ik ben uitgenodigd op gesprek bij UCU en ik ben al aangenomen bij RA dus ik denk dat dat wel voldoende is
Als bewijs van mijn Engels had ik mijn VWO5 rapport meegestuurd met een brief van mijn leraar Engels. Ik heb ook een kopie van mijn CAE certificaat meegestuurd. Maar er staat geloof ik op de site van UCU een hele lijst met manieren waarop je je niveau van Engels kan aantonen..
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten