Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-12-2008, 21:42
Lyne
Lyne is offline
Ik heb ook roosvicee ferro gekocht.. maar ik durf het nog niet aan omdat mijn moeder zei dat het niet bepaald lekker was (en zij lust alles). Ik ben een beetje moeilijk met eten hehe
Oud 02-12-2008, 20:35
Verwijderd
Ik vond het best te drinken (en ik lust niet alles ). Probeer het gewoon, je kunt het altijd uitspugen als je het vies vindt en dan snel een slok of hap van iets anders nemen...
Oud 03-12-2008, 14:48
Lyne
Lyne is offline
Het zal ook wel meevallen.. ik stel me graag aan Maar het is vooral een vieze nasmaak heb ik gehoord.
Oud 03-12-2008, 16:40
blablatje
blablatje is offline
Nasmaak alsof je op een muntje sabbelt. Als je er weinig water bij doet is het zo zoet dat je de nasmaak niet echt proeft.
Oud 13-12-2008, 11:30
sicilion
sicilion is offline
Citaat:
Werkt dat Roosvicee Ferro eigenlijk?
Volgens mij is het wetenschappelijk aangetoond. Ik weet in ieder geval dat huisartsen het ook wel een adviseren naast medicatie, dus ik neem aan dat het werkt
Oud 13-12-2008, 19:40
Miss.Jazz.
Miss.Jazz. is offline
ik wil heel graag afvallen. Maar ik eet zoveel en heb eigenlijk altijd honger. Daarom vind ik het lastig dingen te laten staan.

Kan iemand mij helpen?

Oh ik ben ongeveer. 1,65 m en 62 kg

Groetjes.
Oud 14-12-2008, 00:26
Mara
Mara is offline
Je bent niet te zwaar en je hoeft niet af te vallen en craaap, waarom reageer ik hier eigenlijk nog met telkens 'tzelfde verhaaltje.
Oud 14-12-2008, 11:01
Balance
Balance is offline
@Meelfriek: met 62 kg bij 1.65 m hoef je niet persé af te vallen nee, maar met een BMI van bijna 23 is het helemaal niet zo raar om nog een paar kilo's af te willen vallen. Ook dan heb je nog een gezond gewicht.

@Miss.Jazz.: als je wil afvallen terwijl je al een gezond gewicht hebt, moet je niet minder gaan eten. Je kan het beste letten op wát je eet (en je weet waarschijnlijk zelf wel welke dingen je dan moet laten staan of moet vervangen door iets gezonders, denk aan snoep, chips, fastfood, etc.) en vooral: ga sporten!!
Bij jouw gewicht en lengte is het in elk geval niet goed als je nou heel veel minder gaat eten (sowieso is dat haast nooit goed). En als je altijd honger hebt: eet dan eens wat meer, maar wel gezonde dingen. Neem vaker een gezond tussendoortje en eet wat meer boterhammen.
Oud 14-12-2008, 12:51
Verwijderd
En bijvoorbeeld volkorenboterhammen ipv wit, of zemelen in je yoghurt, dan zit je ook al een stukje voller zonder dat je echt meer binnenkrijgt.

Met die lengte en gewicht zou ik inderdaad gewoon domweg meer bewegen en snoepgoed vervangen door brood en fruit enzo. Je bent pas zeventien, dus je lichaam is ook nog bezig zichzelf in z'n uiteindelijke vorm te krijgen, daar moet je ook rekening mee houden
Oud 15-12-2008, 13:56
blurred
blurred is offline
Sinds september woon ik in China, en het valt me steeds meer op hoe gezond de houding van de mensen hier tegenover eten en bewegen is. Omdat hun gebruiken compleet anders zijn dan wat wij gewend zijn, ben ik benieuwd naar jullie mening hierover.

Zo is er een Chinese uitdrukking die zegt: Eet 's ochtends veel, 's middags goed en 's avonds weinig. Dit is compleet het tegenovergestelde van de Nederlandse opvatting van eten, waar veel mensen voor het ontbijt niet veel eten en het soms zelfs overslaan, 's middags een paar boterhammen eten en 's avonds het traditionele bord aardappelen/vlees/groente. Ook houden Chinezen erg vast aan het om uiterlijk 6 uur avondeten, en daarna niets meer. Dat ik met een Chinese vriendin een keer pas tegen half 8 aan tafel ging voelde zich na de maaltijd zelfs een beetje schuldig, omdat ze normaalgesproken nooit zo laat eet.

Daarnaast bewegen ze veel, maar nooit erg intensief. Gisteren deed ik voor de lol mee met een spelletje in het park met een paar oude(re) vrouwen, die een soort van shuttle overschoten. Ik was er erg slecht in, maar deze vrouwen liepen tegen de 50 en waren minstens net zo kwiek en fit als ik. Dat zou ik ook zijn als ik iedere week met mijn vriendinnen in het park sport/spelletjes ga doen. Als ik uit mijn raam kijk, kijk ik uit op een parkje waar constant oudere mensen tai qi doen. Ze zwaaien dan wat met hun armen, lopen langzaam rondjes of doen rustige strekoefeningen. Hier komt vrijwel geen inspanning of kracht bij kijken, maar omdat de mensen dit al jarenlang iedere dag doen, kunnen ze op hun zeventigste fitter zijn dan veel Nederlandse twintigers.

Daarnaast houden ze erg vast aan het principe "vroeg naar bed en vroeg uit de veren" (oid). Laatst stond er een tekst in ons lesboek met het onderwerp dat je dik wordt als je geen goed slaapritme hebt. Nu weet ik zelf niet of dat propaganda is om ons studenten erop te wijzen dat we niet tot laat in de kroeg moeten hangen en vroeg weer in de schoolbanken horen te zitten, maar het is wel interessant om hier te bespreken, denk ik. Mijn docent mondeling zweert erbij dagelijks voor 11 uur in bed te liggen, zodat hij tussen 6 en 7 uur de volgende ochtend weer fris en fruitig op kan staan. Hij gelooft echt dat dit leefritme niet alleen beter is voor je dag- en nachtritme, maar ook voor je spijsvertering en gewicht.

Wat vinden jullie van deze dingen? En zou je ze zelf in je leven kunnen inpassen?
Ik ben benieuwd.
Oud 15-12-2008, 16:04
Verwijderd
Ehm, ik kan het niet laten even te noemen dat Tai Chi absoluut niet inhoudt dat je een beetje met je armen zwaait en rustig rondjes loopt. Zo ziet het misschien uit, maar het is veel ingewikkelder dan dat, iedere beweding komt namelijk voort uit je romp en dat je armen meebewegen is alleen het gevolg van het maken van de goede bewegingen rond je denkbeeldige as. Het geheel is gebaseerd op eeuwenoude theoriën energiebalansen in ichaam en geest en Enfin, die oude mensen blijven niet alleen fit omdat ze wat huppelpasjes doen, maar omdat Tai Chi net als bijvoorbeeld Yoga, een uitstekende manier is om energie op te wekken.

Verder ben ik het in alles met de Chinezen eens, voor zover jij het hier beschrijft. Niet dat ik het zelf naleef, vooral het slaapritme niet, maar ik kan me er wel in vinden en geloof ook dat ze over het algemeen gelijk hebben. Wel vind ik dat je een beetje een eenzijdig beeld schept, want door de mondialisering wordt juist het westerse/ongezonde leefpatroon steeds meer overgenomen (het feit dat er daar nu ook MacDonalds is, bijvoorbeeld, zegt genoeg).
Oud 15-12-2008, 18:55
blablatje
blablatje is offline
Dat mensen die vaak niet uitgerust wakker worden, dikker zijn, is ook gewoon in verschillende onderzoeken bewezen (ik heb even geen bron, maar je vindt er zó een). Waarschijnlijk zijn mensen geneigd hun vermoeidheid weg te snoepen.
Oud 15-12-2008, 19:07
SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
Dat mensen die vaak niet uitgerust wakker worden, dikker zijn, is ook gewoon in verschillende onderzoeken bewezen (ik heb even geen bron, maar je vindt er zó een). Waarschijnlijk zijn mensen geneigd hun vermoeidheid weg te snoepen.
Mensen zijn inderdaad geneigd hun moeheid weg te eten (je moet je energie toch ergens vandaan halen), maar hun stofwisseling werkt ook niet optimaal. Dubbele schade dus
Oud 15-12-2008, 21:31
Balance
Balance is offline
De dingen die jij noemt, zijn in Nederland ook gewoon bekend, maar worden niet altijd nageleefd. Iedereen weet dat je goed moet ontbijten, omdat het de belangrijkste maaltijd van de dag is. Iedereen weet dat je 's avonds laat niet meer moet eten. En iedereen weet dat je dagelijks zou moeten bewegen.
Maar of we het doen is een tweede.. Dat betwijfel ik voor een deel trouwens ook van de Chinezen. Want jij spreekt er bijvoorbeeld over dat iets in een studieboek staat en dat iets anders een gezegde is. Ja prima, wij hebben ook 'de morgenstond heeft goud in de mond' als gezegde, maar dat zegt niet wat we ook allemaal vroeg uit de veren gaan

Maar voor een deel zul je wel gelijk hebben. De Chineze cultuur is een behoorlijke meeloopcultuur, niet persé in slechte zin. Chinezen zijn enorm gericht op wat anderen van hen denken, terwijl wij heel individualistisch zijn. Dus als zij er op neergekeken worden als ze iets fout doen, zullen zij dat al snel laten. Terwijl wij zullen denken: als hij er een probleem mee heeft, dan kijkt hij maar niet.
Oud 16-12-2008, 00:34
blurred
blurred is offline
Citaat:
ik kan het niet laten even te noemen dat Tai Chi absoluut niet inhoudt dat je een beetje met je armen zwaait en rustig rondjes loopt.
Ik weet dat Tai qi meer inhoudt dan dat, maar om dat hier uit te leggen neemt zoveel ruimte in beslag, en mijn verhaal was al vrij lang. Ik wilde vooral zeggen dat je niet intensief hoeft te bewegen (als in krachttraining oid) om effect te behalen.

Citaat:
Wel vind ik dat je een beetje een eenzijdig beeld schept, want door de mondialisering wordt juist het westerse/ongezonde leefpatroon steeds meer overgenomen
Dat klopt, alleen heb je hier pas sinds een paar jaar veel vestigingen van McDonalds. Je ziet steeds vaker dikke kinderen, maar mensen van onze leeftijd en ouder houden nog steeds vast aan de traditionele opvattingen over gezond eten en bewegen. Al is het alleen maar omdat het schoonheidsideaal veel zwaarder weegt voor Chinese meisjes dan voor bijvoorbeeld ons. En zeker de watoudere mensen, zoals mij docent of de mensen die op zondagen in het park tai qi en balspelletjes doen, vind je echt niet regelmatig bij de Mac.
Oud 16-12-2008, 14:14
Verwijderd
Mja ik merk wel voor mezelf dat ik de afgelopen tijd iets consequenter slaap, beter eet en meer beweeg dan eerder - het is niet veel meer, want ik deed het eigenlijk altijd wel relatief goed - dat ik me ook echt fitter voel en meer energie heb.

Maar ja, dat slaappatroon hè, ik moet toch nog wel uit en het is niet mijn schuld dat het pas om 12 uur 's nachts allemaal begint
Oud 16-12-2008, 19:45
Diplex
Diplex is offline
Beste scholieren-leden,

Na een tijdje ben ik een paar kilo'tjes aangekomen, niet leuk! En nu wil ik graag rond de 4/5 kilo afvallen, kunnen jullie me hierbij helpen?

Ik wil graag strakkere billen hebben, gelieve tips voor billen te geven (om af te vallen) & tips om bij me buik af te vallen & bij me boven benen, daar hangt een beetje te veel vlees of vet!

Ik bedankt jullie, jullie kunnen natuurlijk ook altijd de tips versturen via een privé berichtje!
Oud 16-12-2008, 19:57
Black Soul
Black Soul is offline
Hallo duplex,

jammer maar helaas, plaatselijk afvallen kan niet!
Wat je wel kan doen is gewoon wat kilootjes kwijt proberen te raken (als dat nodig is natuurlijk) door gezond en regelmatig niet te veel maar ook zeker niet te weinig te eten (kijk eens in dit topic, of op de site van het voedingscentrum bijvoorbeeld) en voldoende te bewegen.
Daarnaast kan je buik/bil/bovenbeen-spieroefeningen doen zodat het allemaal wat strakker wordt (en dus slanker lijkt).
Bedenk hierbij: des te langzamer het gaat, des te minder kans je hebt op een jojo-effect.

Tis allemaal wel gemakkelijker gezegd dan gedaan. Ik mag ook wel 5 kg kwijt, maar door een gebrek aan discipline en structuur en het feit dat ik een echte emotie-eter ben, wil het momenteel eventjes niet lukken
Oud 17-12-2008, 08:24
Balance
Balance is offline
Ik ben net 6 kg afgevallen *jeeej* en heb dat gedaan door extra te gaan sporten en al m'n slechte tussendoortjes te vervangen door gezonde tussendoortjes. Verder gewoon normaal blijven eten, zodat ik niet extra honger kreeg.
Omdat ik op een gegeven moment niet kon afblijven van al het lekkers wat me gepresenteerd werd, heb ik ook regels gesteld die er voor zorgde dat ik soms wel íets mocht. Verder ben ik gestopt met het inkopen van chips/chocola ed. en heb ik al het lekkers van m'n ouders naar zolder verplaatst ipv de voorraadkast
Oud 17-12-2008, 12:34
blurred
blurred is offline
6 kilo, petje af! Je moet wel veel doorzettingsvermogen hebben, of écht af willen vallen om alle ongezonde tussendoortjes ineens te laten staan. Het is mij in ieder geval nog nooit gelukt, hoewel ik precies weet wat ik wel en niet moet doen om af te vallen. En nu moet ik zondag naar een sauna-gebeuren met wat vriendinnen, en daar moet je in bikini of bloot. En daar zie ik stiekem een beetje tegenop omdat zij allemaal slanker zijn dan ik.
Oud 17-12-2008, 12:47
Verwijderd
Afvallen kan ook prima mét regelmatig lekkere dingen hoor Als je van de 3 tussendoortjes bijv. 1x een koek of chocola neemt en de rest wat 'gezonder' als brood o.i.d. dan gaat t alsnog prima. Het maakt voor afvallen niet uit of de kcal die je binnenkrijgt van 2 boterhammen met kaas of een suk chocola komen
En blurred, volgens mij is dat misschien in het begin even ongemakkelijk, maar al heel snel niet meer. Op een gegeven moment ''vergeet'' je als het ware dat je allemaal naakt bent en let je daar niet zo op. Daarnaast zullen er ongetwijfeld ook mensen rondlopen die wat minder slank zijn
Oud 17-12-2008, 14:05
blurred
blurred is offline
Citaat:
Daarnaast zullen er ongetwijfeld ook mensen rondlopen die wat minder slank zijn
Nou, we (als in die vriendinnen en ik) wonen momenteel in China, en tussen de mensen hier ben ik echt groot, in alle opzichten. Natuurlijk zijn er dikke Chinezen, maar meisjes/vrouwen van mijn leeftijd zijn honderd keer vaker kleiner en slanker dan ik dan niet. Bovendien zijn twee van de drie (Nederlandse) vriendinnen met wie ik daarheen ga, érg gefocust op uiterlijk en figuur. Eén van hen zegt het figuur van Paris Hilton echt mooi te vinden, en de tweede verdenk ik er serieus van een eetprobleem te hebben.

Maar goed, dat ik me er ongemakkelijk bij zal voelen is geen reden om niet te gaan. We zullen heus wel lol hebben, en ik moet schijt hebben aan de meningen van anderen. Wat niet wegneemt dat ik het deels met ze eens kan zijn, of me ongemakkelijker kan voelen als weet wat ze denken als ze mijn lichaam zien. Maar ik geloof jou ook; na een tijdje zal het wel wennen. Ik ben ook nog nooit eerder naar zoiets toe geweest.
Oud 17-12-2008, 14:13
wallflower
wallflower is offline
Citaat:
Beste scholieren-leden,

Na een tijdje ben ik een paar kilo'tjes aangekomen, niet leuk! En nu wil ik graag rond de 4/5 kilo afvallen, kunnen jullie me hierbij helpen?

Ik wil graag strakkere billen hebben, gelieve tips voor billen te geven (om af te vallen) & tips om bij me buik af te vallen & bij me boven benen, daar hangt een beetje te veel vlees of vet!

Ik bedankt jullie, jullie kunnen natuurlijk ook altijd de tips versturen via een privé berichtje!
Je zit in groep 8, natuurlijk kom je dan aan, dat heet GROEIEN.
Op jouw leeftijd is het heel slecht om af te vallen. Als je echt te dik bent, kun je je beter concentreren op niet meer aankomen.
Oud 17-12-2008, 14:45
Verwijderd
Citaat:
Nou, we (als in die vriendinnen en ik) wonen momenteel in China, en tussen de mensen hier ben ik echt groot, in alle opzichten. Natuurlijk zijn er dikke Chinezen, maar meisjes/vrouwen van mijn leeftijd zijn honderd keer vaker kleiner en slanker dan ik dan niet. Bovendien zijn twee van de drie (Nederlandse) vriendinnen met wie ik daarheen ga, érg gefocust op uiterlijk en figuur. Eén van hen zegt het figuur van Paris Hilton echt mooi te vinden, en de tweede verdenk ik er serieus van een eetprobleem te hebben.

Maar goed, dat ik me er ongemakkelijk bij zal voelen is geen reden om niet te gaan. We zullen heus wel lol hebben, en ik moet schijt hebben aan de meningen van anderen. Wat niet wegneemt dat ik het deels met ze eens kan zijn, of me ongemakkelijker kan voelen als weet wat ze denken als ze mijn lichaam zien. Maar ik geloof jou ook; na een tijdje zal het wel wennen. Ik ben ook nog nooit eerder naar zoiets toe geweest.
Oh ja, ik was even vergeten dat je in China zat. Maar goed, dan nog: de meesten zullen daar ook komen voor hun eigen rust en ontspanning. Die hebben wel wat beters te doen dan zich druk maken om jouw figuur. En voor zover ik weet heb jij een hartstikke normaal figuur? Geef je een goed voorbeeld voor die vriendinnen

Ik ging zelf met een veel slankere vriendin en ik heb zelf nogal moeite met mijn lijf, maar ik vond het erg snel wennen. Ja, je ziet wel dat iedereen naakt is, maar het is bizar snel gewoon. (terwijl het ergens best gek is, allemaal naakte mensen bij elkaar )
Veel plezier iig
Oud 17-12-2008, 15:06
Mara
Mara is offline
Citaat:
Je zit in groep 8, natuurlijk kom je dan aan, dat heet GROEIEN.
Op jouw leeftijd is het heel slecht om af te vallen. Als je echt te dik bent, kun je je beter concentreren op niet meer aankomen.
Dat.

Mocht je je echt zorgen maken, ga dan naar je huisarts voor advies. Die kan je desnoods doorverwijzen naar een diëtist.
Oud 18-12-2008, 01:10
Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Ik ben net 6 kg afgevallen *jeeej* en heb dat gedaan door extra te gaan sporten en al m'n slechte tussendoortjes te vervangen door gezonde tussendoortjes. Verder gewoon normaal blijven eten, zodat ik niet extra honger kreeg.
Omdat ik op een gegeven moment niet kon afblijven van al het lekkers wat me gepresenteerd werd, heb ik ook regels gesteld die er voor zorgde dat ik soms wel íets mocht. Verder ben ik gestopt met het inkopen van chips/chocola ed. en heb ik al het lekkers van m'n ouders naar zolder verplaatst ipv de voorraadkast
Goed zeg Ik ben 5 kilo afgevallen, ook prima dus. Momenteel gaat er niet meer af wegens ziek zijn terwijl ik nog wel een klein beetje kwijt zou willen, maar het grootste deel van mijn oude kleren past weer en dat was het doel
Oud 18-12-2008, 01:12
Bloem
Bloem is offline
Citaat:

Ik ging zelf met een veel slankere vriendin en ik heb zelf nogal moeite met mijn lijf, maar ik vond het erg snel wennen. Ja, je ziet wel dat iedereen naakt is, maar het is bizar snel gewoon. (terwijl het ergens best gek is, allemaal naakte mensen bij elkaar )
Veel plezier iig
Haha ja, als je er over nadenkt is zo'n clubje blote mensen in een ommuurd terrein best bizar, maar dat naakt zijn valt wel snel weg. Ik heb me ook nog nooit ongemakkelijk gevoeld over mijn lijf in de sauna, ondanks imperfecties en littekens.

Maar ik kan me voorstellen dat dat in China een beetje anders is inderdaad.
Oud 18-12-2008, 20:14
IcedEarth
IcedEarth is offline
Citaat:

Nou hehe, ik ben behoorlijk schaamteloos en dun, maar inderdaad....in azië......
ik was in een heet water bron en als westerling ben je dan nu eenmaal groot dik lomp en wit
Oud 19-12-2008, 01:33
blurred
blurred is offline
Citaat:
Nou hehe, ik ben behoorlijk schaamteloos en dun, maar inderdaad....in azië......
ik was in een heet water bron en als westerling ben je dan nu eenmaal groot dik lomp en wit
Bedankt voor dit opbeurende bericht!
Oud 19-12-2008, 10:02
IcedEarth
IcedEarth is offline
zo bedoelde ik het niet
Oud 19-12-2008, 13:37
Verwijderd
Is toch zo Ik ben ook vrij smalgebouwd en slank, maar toen ik in Turkije op vakantie had voelde ik me de hele tijd al afschuwelijk groot en lomp. Mijn handen waren al twee keer zo groot als die kinderhandjes van die vrouwen daar, laat staan mijn heupen
Oud 21-12-2008, 20:06
Lenalotte
Lenalotte is offline
Citaat:
Iedereen weet dat je 's avonds laat niet meer moet eten. .
Volgens mij is dat gewoon een fabeltje hoor... De meeste mensen snacken savonds, en dat zou er eventueel niet goed aan kunnen zijn. Maar dat 'alles wat je na 8uur savonds eet wordt niet meer verteerd en maakt je dus dik' verhaal is écht een fabeltje. Als je elke avond omdat je honger oid hebt een boterham/evergreen/yoghurt/fruit/whatever eet, is daar niks mis mee.
Oud 21-12-2008, 20:28
Verwijderd
^inderdaad
Het probleem met ''s avonds eten' zit m in wát de mensen eten. Vaak worden er laat op de avond dan nog allerlei kcalrijke dingen gegeten (chips, chocola, nootjes, toastjes etc.) en als je teveel kcal binnenkrijgt, kom je aan ja..
Oud 29-12-2008, 17:47
Verwijderd
Iemand vroeg me laatst hoe veel kilo je per week veilig mag afvallen en ik zei eigenlijk zonder na te denken "1 kilo per week", maar ik vroeg me daarna af of dat wel klopt? Is dat niet te veel, als je een jojo-effect wil voorkomen?
Oud 29-12-2008, 17:53
Balance
Balance is offline
Ik dacht een kilo bij echt overgewicht en een halve kilo bij gewoon gewicht.
Maar wellicht is dat maar een hersenspinsel in mijn hoofd; ik weet het niet zeker.
Oud 29-12-2008, 17:54
francisco
francisco is offline
oke nou BALANCE ga op tijd naar de dokter zal ik zeggen !
Oud 29-12-2008, 18:44
Balance
Balance is offline
Oud 29-12-2008, 18:49
francisco
francisco is offline
ja optijd doen straks word het iets heel erg moet je niet hebben tog wees op tijd er bij
Oud 29-12-2008, 19:00
xxChange
xxChange is offline
Euh...
Oud 29-12-2008, 19:15
Balance
Balance is offline
Hou het even serieus aub. Voor onzin kun je terecht op het gelijknamige subforum.
Oud 29-12-2008, 20:30
Verwijderd
Een halve tot een kilo wordt aangeraden. Maar eigenlijk is een kilo per week wel erg veel. Het gaat er meer om dat je niet teveel onder je kcal-verbruik moet gaan zitten.
Oud 29-12-2008, 21:20
francisco
francisco is offline
ja doe mee met de afvallers op tv of vraag urigeller om hulp
Oud 31-12-2008, 02:58
blurred
blurred is offline
Omdat het vandaag alweer 31 december is: zijn er mensen die als voornemen voor 2009 afvallen, minder eten, meer bewegen of iets anders in die richting hebben?
Oud 31-12-2008, 06:45
Verwijderd
Citaat:
Omdat het vandaag alweer 31 december is: zijn er mensen die als voornemen voor 2009 afvallen, minder eten, meer bewegen of iets anders in die richting hebben?
Ja, maar niet voor mei (tot dan ga ik niet lijnen of veel bewegen of wat dan ook ivm de baby in mijn buik).
Oud 31-12-2008, 10:48
xxChange
xxChange is offline
Ik ga juist proberen een paar kilo aan te komen ^^
Oud 31-12-2008, 14:48
Sens.
Sens. is offline
Ik zou graag een kilo pf 2 à 3 afvallen. Mijn BMI is nog normaal, maar het kan geen kwaad en ik denk dat ik me een heel stuk beter zou voelen.

Mijn moeder & ik gaan waarschijnlijk naar de weight watchers. (Alle mijn moeder gaat & ik ga mee. )
Oud 31-12-2008, 14:51
Briseïs
Briseïs is offline
Ik ga wel meer bewegen (sportkaart kopen), maar dat is geen voornemen vanwege het nieuwe jaar maar meer omdat ik net verhuisd ben, dichter bij de stad woon en dus niet meer zo veel ga fietsen.
Verder ben ik al bijna 10 kilo afgevallen het afgelopen jaar, en vind ik het eigenlijk wel goed zo. Er zou eigenlijk nog drie kilo af mogen (dan zit ik op een bmi van 25, maar mn buikomvang is wel goed dus ik maak me er niet zo druk om) maar ik ga er geen moeite voor doen. Ik ga me meer concentreren op niet aankomen.
Oud 31-12-2008, 15:07
Verwijderd
Citaat:
Ik zou graag een kilo pf 2 à 3 afvallen. Mijn BMI is nog normaal, maar het kan geen kwaad en ik denk dat ik me een heel stuk beter zou voelen.

Mijn moeder & ik gaan waarschijnlijk naar de weight watchers. (Alle mijn moeder gaat & ik ga mee. )
...voor 2 of 3 kilo hoef je toch niet naar de weight watchers, daarvoor hoef je alleen maar een maand of twee je snaaigoed te verruilen voor gezonde snacks en per week ietsje meer te bewegen en dan is het er al af.

Ik ga niet lijnen trouwens, veel te overdreven, maar ik ga wel een balansweekje houden na alle oliebollen en kerstdiners geloof ik
Oud 31-12-2008, 16:18
Balance
Balance is offline
Ik ben net 6 kg kwijt, dus ik ga proberen dat te behouden.
En ik wil blijven sporten, maar dat lukt wel, want wat ik nu doe vind ik leuk.
Oud 02-01-2009, 21:38
PatoLoco
PatoLoco is offline
Als je echt een goed figuur wilt hebben, moet je niet één of andere sport gaan doen die je eigenlijk haat. Het haalt niet veel uit dat je gaat joggen als je dit toch nooit zal volhouden door gebrek aan interesse.

Na een maand ofzo geef je het toch op en mja zo kom je natuurlijk nergens.

Zoek gewoon een sport die je leuk vindt, maakt niet uit wat het is. Je kan gaan basketballen, volleybal, squashen, tennis, atletiek, zwemmen, frisbee (ja dit kan ook intensief zijn... als je't in wedstrijdverband doet), gevechtssport, gymnastiek, dansen (een avondje in de discotheek is gezond! als je niet heel de avond cola ofzo drinkt), inline skaten, of wat dan ook.

Er zijn zoooveel verschillende vormen van beweging, met een beetje moeite vind je echt wel iets dat je leuk vindt Iets dat je graag doet, zal je ook veel langer volhouden dan één of andere sport die je echt niet leuk vindt. Het gaat er niet om dat je gaat sporten om af te vallen! Negeer dat idiote afslanken, ga je gewoon amuseren maar zorg ervoor dat je wat beweegt terwijl je je amuseert Nodig wat vrienden of vriendinnen uit om mee te doen, in groep is het vaak leuker dan alleen! Je hoeft niet zo gefixeerd te zijn op het afvallen, geniet gewoon van wat je doet!

Ik lees zo vaak verhalen van mensen die zichzelf dwingen om elke week x aantal keer te gaan lopen terwijl ze dit écht háten. Dat begrijp ik absoluut niet, waarom zoek je niet gewoon iets dat je graag doet? Beweging hoeft echt geen marteling te zijn

Doordat je beweegt zal je spieren kweken + je zal vetten verbranden. Het vet verdwijnt dus stilletjesaan en de spiertjes die eronder liggen komen te voorschijn. Dit duurt echter LANG, maar waarom zou je je haasten? Nu je eindelijk geniet van te bewegen zal je dit ongetwijfeld nog heeeeeel lang blijven doen, dus geen zorgen, je komt'r wel. Blijf gewoon genieten van wat je doet

Idem voor gezond eten. Ik eet bijna nooit een gewoon stuk fruit, dat smaakt mij vaak niet echt. Wat ik echter wel doe is bijvoorbeeld gewoon een appel, kiwi en banaan in stukjes snijden, beetje magere melk erbij, mixen en klaar. Je kan zo echt heeel lekkere "shakes" maken. Het is echt makkelijk om te maken, erg gezond en lekker, vult enorm en het gaat beter binnen dan 3 stukken fruit.

Trouwens, het is waarschijnlijk al drieduizend keer gezegd, maar bij deze nog eens. Het maakt niet uit hoeveel je eet, wel wat je eet. Jezelf uithongeren heeft echt absoluut geen nut. Vreet er gerust op los, maar let wel op wat je eet

Je kan echt wel lekkere dingen maken die heel erg gezond zijn en waar je gerust veel van kan eten zonder dat je er dik van zal worden.

Eet voldoende, je lichaam heeft voedingsstoffen nodig om gezond te zijn, om spieren te kweken (spieren die tevoorschijn zullen komen omdat je beweegt en dus je vet verbrandt)enz.... maaar probeer wel gezond te eten. Dit is gewoon een kwestie van karakter te hebben en de moeite te doen om gezonde dingen te zoeken die je lekker vindt (zoals in mijn geval, mijn fruitshakes, zeg maar).

Er zijn heus wel manieren om bijvoorbeeld groentenschotels te maken die gezond zijn en die lekker vullen. Once again, als je jezelf uithongert en dus iets doet dat je niet graag doet, dan hou je het niet vol. Als je gewoon je best doet om allerlei dingen te vinden die je echt lekker vindt en waar je veel van mag eten, dan hou je het met een beetje karakter wél vol.
In het begin zal je misschien lang moeten zoeken naar gezonde en lekkere dingen maar na een tijdje leer je je nieuwe eetgewoontes kennen en dan is het echt 'piece of cake'

Het probleem is gewoon dat iedereen er zo'n hel van maakt om te vermageren.

En dat er mensen zijn die na 1 maand klagen dat al dat sporten ECHT niet helpt want ze zijn nog niets vermagerd.

Natuurlijk ga je na 1 maand niet getraind zijn... Dit duurt echt véél langer

Pas gewoon je levensstijl aan, zorg er voor dat je geniet van de dingen die je doet en van wat je eet zodat je deze levensstijl kan volhouden.

Een gezonde instelling (beweging + voeding) doet wonderen... Je kan hier ook een beetje krachttraining bij doen als je graag iets gespierder wilt worden.

+ heel belangrijk!

Je gewicht is echt iets dat je absoluut moet negeren. Om maar een voorbeeld te geven, ik heb in de laatste 3 maanden verschrikkelijk veel sport gedaan (ik doe nu eenmaal erg veel sport op school door m'n studierichting) en ik ben nu bijna 4 a 5 kilo zwaarder dan dat'k al ooit geweest ben in mijn leven.

Het is echt belachelijk om te zeggen dat beweging + gezond eten niet helpt omdat je bijna niets van gewicht verliest. Zoals je ondertussen al wel begrijpt, maak je door te bewegen spieren aan en die dingen wegen nu eenmaal veel, meer dan vet. Als je een halve kilo bent kwijtgeraakt door te sporten dan ben je waarschijnlijk veel meer kwijtgeraakt. Maar je hebt ook zware spieren bijgekweekt dus uiteindelijk zal je gewicht niet veel zakken (of zoals bij mij, het zal zelfs stijgen).

Echt een goede raad, negeer die idiote weegschaal

En sorry voor de lange post

Laatst gewijzigd op 02-01-2009 om 21:46.
Topic gesloten

Regels voor berichten