Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
In de trein liet een jongen z'n OV zien, maar het was die van 2008... Conducteur werd echt overdreven boos
![]() ![]() ![]() |
![]() |
|
Vandaag in de bus (Utrecht);
Een man en vrouw van middelbare leeftijd hadden blijkbaar hun auto geparkeerd bij het stadion en vanuit daar bus 13 naar het station genomen. Op de terugweg zaten ze in bus 12 en bij de halte van het stadion zei de vrouw:'Moeten we hier niet uit?', haar man:'Nee, absoluut niet, dit is niet dezelfde halte als waar we vanochtend zijn ingestapt'. Hierop zeiden een aantal mensen tegen hen:'Als je bij het stadion moet zijn is dit wel de halte hoor.', maar meneer was het er duidelijk niet mee eens en hield zijn vrouw tegen zodat ze niet kon uitstappen. Pas toen we bij de Uithof waren zei hij:'Oh, volgens mij hadden we er toch toen uit moeten gaan want ik zie het stadion niet meer.' Eigenwijze mensen ![]()
|
Ohja, dat soort mensen kom ik ook wel eens tegen. Toen er in Eindhoven een informatiemiddag over minors was, waren er ook veel studenten die normaal nooit in Eindhoven kwamen, en dus niet goed wisten welke halte ze moesten hebben. Fontys heeft twee vestigingen in Eindhoven die één bushalte of tien minuten lopen uit elkaar liggen. Dus een groepje van vier studenten staat in de bus te overleggen waar ze moeten uitstappen.
Student 1: "Kijk daar is Fontys, moeten we er hier uit?" Student 2: "Nee, want [andere student] zei dat we de tweede halte moeten hebben" Student 3: "Maar dit is de Rachelsmolen en op internet stond dat we op de Rachelsmolen moesten zijn voor de informatiemiddag" Student 2: "Nee, [andere student] studeert hier en die heeft gezegd dat we de TWEEDE halte moeten hebben, ze hebben hier twee vestigingen, etc." Ik: (behulpzaam) "Als jullie naar de informatiemiddag moeten, zou ik hier uitstappen, anders moet je weer tien minuten teruglopen" Studenten: *staren mij schaapachtig aan* Student 2: "Nou, we stappen wel bij de volgende uit..." ![]()
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
In de bus een meisje aan de telefoon:
"Ja hoi, ik moet je nog wat vertellen." Ze sprak 'vertellen' een beetje gek uit, maar goed, daarna zei ze dat ze die en die daar en daar hadden afgezet en dat die jongen haar dan weer ergens af zou zetten, blabla." "En weet je wat hij mij toen vertelde? (...) Jaa, haha. Dat zie je wel weer, alles kan kapot, daar zorg ik wel voor. Ja, nu heeft hij geen vriendin meer. Maar straks weer wel hoor, haha. (...) Nee, ik ben niet echt verliefd, maar ik vind hem op zich wel leuk, weet je wel." Ik hoop dat ik het verkeerd heb verstaan en begrepen... ![]()
|
omg een jongen van 15 gister in de 21 van kerkrade naar brunssum:
ik ben fucking gaaaaaar swa. K ga naar huis en ga aan de jonko en dan op msssssnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn. Kijkt *hij naar een neger die hem aankijkt* en zegt: Wat kijk je man?! hij loopt de bus uit en valt bijna over zijn voeten en roept: AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Het zijn geen gesprekken, maar het was wel OV dus ik vertel het lekker toch. Op de heenweg naar ons aller Pippeloen gooide een meisje in de trein haar koffie over de duur uitziende jas van haar vriendje ghehehe. En op de terugweg van said forumer stond ik op Amersfoort te wachten op het perron, en er liep een kerel langs met twee bekers koffie en hij liet er een vallen vlak voor mijn voeten. Het ging echt zo van FLATSSSJHGFSJGHO
![]() ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Studente in de trein belt eerst twee mensen op, achter elkaar, met hetzelfde verhaal. "Die beoordeling ging echt héél slecht. Ja, ik heb die 30 studiepunten dus niet... Echt joh, 't was zo oneerlijk! Ik ben zo boos nu! 30 studiepunten!' en zo ging het nog even door. Even later gaat haar telefoon. 'Hoi mam! Ja, ik zit in de trein... Nee, ging echt héél goed! Die studiepunten zijn binnen! Ik ben zooo blij!' Liegbeest
![]() En een ander meisje - jaar of 18 toch zeker wel - was aan het vertellen dat ze een jongen zo leuk vond. Hij was in februari jarig en zij in maart... 'Dan ben ik dus 1 maand jonger, toch? En dan is hij .... 11 maanden ouder? Ja toch? ... Oh nee, natuurlijk niet. Ik ben 11 maanden ouder en hij is 1 maand jonger!' En haar vriendin zei gewoon niets ![]() |
![]() |
|
dit is niet grappig maar erg:
ik stapte de trein in, in mijn kiosk shirt, en alle mensen moesten naar het voorste deel van de trein rennen omdat in het achterste deel de deuren dicht waren want weet ik veel waarom. De conducteurs begonnen te fluiten om tot opschieten te manen, en alle mensen renden snel naar de eerste open deur. Als laatste kwam er een vrouw zwaar scheldend binnen. Het type vrouw van voetbalsupporter uit flatje in rotterdam. Ze had een driejarig meisje bij zich. Omdat ze dacht dat ik van de NS was begon ze keihard voor zich uit te schelden, die k*t NS, waarom doet dat takkewijf (de conducteur) de deur niet open, dat kleremens, ik betoal al zo feel voor dat kaartje, en dan doen ze de deuren dicht gtvrdm kloteNS, etc, etc... Het kindje: ja, stom van de NS he mama. het was een superlief meisje, nog wel, het is zo zielig dat ze zo'n moeder heeft, je kúnt niet normaal opgroeien als je moeder al als een dolle loopt te tieren en te vloeken in jouw aanwezigheid als ze moet rennen voor de trein. Ik hoop dat ze snel een pleegmoeder krijgt. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Zonet in de overvolle trein moest ik staan in een tussencoupé, naast de wc, en toen waren er ook allemaal bijdehante groep-achtkindertjes en een begeleider. De begeleider ging op een klapstoeltje zitten en de kinderen stonden maar een beetje in het midden.
"Ik kan me niet vasthouden!" - "Nee, ik ook niet!" "Ik kan me wel vasthouden aan de deur maar dan gaat ie steeds open!" (Trein begint te rijden en de kinderen vallen om als dominosteentjes) Kinderen: "WAAA--AAAAH!" *bonkbonkbonkbonk* (De kinderen staan weer op) Begeleider: "Gaat het jongens? Staan jullie lekker?" Kindje: *onverstaanbaar* Begeleider: "Wat zeg je?" Kindje wijst naar twee klasgenootjes: "Híj viel op háár!" Kindje: "Hee, kunnen we niet daar gaan staan, daar bij die oude man met dat kale hoofd?" Ander kindje: "Hee, je moet respect hebbuh voor ouderuh mensuh!" Kinderen: "Hahahahaha!" (Ondertussen klieren de kinderen verder, spelen met de deur enzo. Even later stopt de trein voor een rood sein, vlakbij het station) Kindje: "Waarom staan we sti-hil?" Begeleider: "We staan voor een rood licht, we moeten even wachten. Pas als het weer groen is mag de trein verder rijden." Kindje: "....Jááááája." Begeleider: "Nou, dan niet!" Kindje: "Zie je wel." (Trein begint weer te rijden) Kinderen: "WAAA--AAAAH!" *bonkbonkbonkbonk* Laatst gewijzigd op 06-02-2009 om 17:28. |
![]() |
|
Gisteren in de tram naar Utrecht vertelde een jongen heel uitbundig met een vriendin over zijn privéleven. Iemand waarmee hij werkt is verliefd op hem maar hij vind haar niet leuk en dat heeft hij wel duidelijk gemaakt, maar ze luistert maar niet. Volgens hem is zij heel claimerig en dat moet je bij hem niet doen want hij komt van de straat en is nu op het rechte pad. Alleen, zijn oud huisgenoot klaagt hem aan voor huiselijk geweld en diefstal of zoiets. Als dat meisje nog een keer zo'n toon tegen hem aanslaat, gaat hij echt boos worden.
|
Ik was vandaag met een groepje treinkaartjes aan het kopen, de ene helft van het groepje staat bij de ene automaat en twee vriendinnen staan bij een andere. Ik ga bij die twee vriendinnen staan om te kijken of ik ze kan helpen want het ging niet helemaal soepel. Achter ons staat een man, waarvan ik echt niet weet of ie er al stond toen ik bij hun ging staan of er later achter kwam. Nadat de twee vriendinnen een kaartje hadden gekocht ging ik een kaartje kopen, en toen begon die man tegen mij te praten. Ik denk dat ie bedoelde te zeggen dat hij voor mij was maar mijn Zweeds is nou niet echt om over naar huis te schrijven dus ik zeg in het Engels dat ik geen Zweeds spreek. Toen werd ie helemaal boos en begon ie half te schreeuwen en toen ik nog een keer zei dat ik geen Zweeds sprak zei ie "Ik spreek geen buitenlands"
![]() Nouja dat was wel grappig, verder vond ik het best wel stom, sommige mensen schijnen niet te snappen dat je toch echt een heel stuk verder komt als je aardig bent. Ik weet dus niet of hij eerder dan ik was of niet, maar ook als ie wel later was had ik m bijvoorbeeld best wel voorgelaten als ie gezegd had dat ie haast had ofzo.
||
Citaat:
OT: een eerstejaars bij een college: "Hoe lang gaat dit duren? Twee uur? O my god, dat hou ik echt niet vol. Ik ga eerder weg hoor." Doos. Ze zat ook de hele tijd te sms'en tijdens het college, gewoon boven tafel. Als ik het als docent gezien had had ze meteen op mogen rotten.
|
Verwijderd
|
In de tram zat zo'n suffe muts met een volgeling
![]() 'Ja ik heb mijn vak niet gehaald. Ja. Hoeveel punten kun je per jaar halen? Ik heb er al 9 niet gehaald. ONEE veel meer. Hoeveel punten moet je halen om je jaar te halen? Ik moet vanaf nu alles halen. Ja. Ja. Ja ik had net niet genoeg, zul je zien. Maar blabla.' De hele tram kon horen hoe dom ze wel niet was. |
![]() |
|
Verwijderd
|
ik zat in de bus en er kwam een neit-bijzonder-mooi stelletje zitten voor me. Ze zaten de hele tijd aan elkaar en heel verliefd te doen. Stapt er een meisje in, type kate hudson, maar ze zien het niet want ze zitten met hun rug naar de buschauffeur.
Dat meisje legt haar hand op de schouder van die jongen en zegt ' heey wat flik jij me nou'. Die jongen schrok zich helemaal dood en het meisje keek super zenuwachtig. De hele bus draait naar hen toe.Waarop het kate hudson meisje begint te lachen. Daarna ging de katehudson gewoon bij hen zitten en praten, volgens mij was het de zus van het meisje. Maar ze had het stelletje goed laten schrikken ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
De metro bij Beurs had vertraging en toen hij het dan eindelijk deed, moest iedereen bij Slinge alweer uitstappen omdat er nog steeds iets niet in orde was. Een jongen werd boos en riep: 'Kanker metro, kanker openbaar vervoer! Stelletje kankerlijers! Heb ik daarom nou zoveel geld betaald voor die kanker-chipkaart! Kanker!'
En zo ging het nog wel even door, hoewel zijn vriendin hem een beetje probeerde te sussen, tot hij alleen nog zachtjes kanker mompelde. Wat een achterlijke mensen bestaan er toch. Iedereen stond er ook een beetje bij van ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Geweldig topic dit trouwens. ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Wat ik trouwens een keer in de metro in Barcelona had.. Ik was alleen, iPod in, leeg blikje redbull in m'n hand. Zat een beetje te dromen en liet ineens dat blikje vallen (vraag me niet hoe/waarom
![]() ![]()
|
Oh en een blogje dat ik een tijdje geleden schreef naar aanleiding van mijn ervaringen in de stiltecoupé geeft ook goed vele situaties weer..
![]() De stiltecoupé *Yo we stampen op de vloer en het geeft geen ene moer. Want het is Ali, wat! Ali, wat! En Yes-R, wat!* Partysquad schettert door de coupé en het kauwgom kauwende meisje tegenover mij begint wild in haar witte lak(nep)leren handtas te graaien. Na enige seconden waarin de ringtone de coupé in zijn ban houdt, duikelt de puber een chocoladekleurige Samsung op. Snel klapt ze het ding open om vervolgens een harde zucht te laten ontsnappen. Haar naar rook stinkende vingers drukken op wat toetsen en ze houdt het belapparaat tegen haar oor. "Eeeeey chick.. ik was te laat met opnemen." "Ja goed, met jou? Waar ben je? Ik ben in de trein nu, ik moet die examen weer doen.." "Seriéus? Waaat? Chick wat zeg je daaymn.." "Ja ik zweer het je, ik zei dat toch!" "Neej mang ik zou echt niet doen, die kill moet je laten. Laat die bitch hem hebben." "Ja echt kanker man laat ze allemaal de kanker krijgen toch." Gefascineerd aanschouw ik het tafereel en mijn rechterwenkbrauw trekt iets omhoog. Het meisje vangt mijn blik en kijkt me aan alsof ze wil zeggen: "dit begrijp jij niet, daarvoor ben je te oud". "Ey girl ik kan eigenlijk niet bellen nu weet je." "Wat? Nee ik zit niet op school, ik zei toch ik ben in de trein man." "Ja omdat ik in een stiltecoupé zit." "Ja een stiltecoupé." "Neehee, hahahahahaha, wat zeg je hahahaha." "Nee. Stil-te-cou-pé." "Ja dat je niet mag praten ofzo." "Nee, bellen ook niet." "Ja, omdat nergens plek was, ik ga toch niet staan weet je." "Nee. Maar goed." "Echt? Ooooh dat moet je me nog vertellen dan!" "Ja ok, maar ik moet dus eigenlijk een beetje ophangen nu." "Ja, omdat ik in een stiltecoupé ben dus, duh.." "Ja, maar de mensen om mij heen misschien weet ik veel." "Nee ik ga dat toch niet vragen gek." "Hou gewoon je bek." "Ja ik spreek je later okey? En niet die klootzak gaan bellen heh!" "Nee echt niet!" "Ok spreek je chick, later." Het kind klapt de telefoon weer dicht en steekt haar hand in het witte vervaarte dat op haar schoot staat. Na enig gegraai is de Samsung verwisseld voor een roze iPod mini. Haar vingers met nepnagels bewegen heen en weer over het bedieningspaneel, waarna Brace uit de dopjes in haar oren schalt. Tevreden sluit ze haar ogen. Verbouwereerd door dit ochtendse schouwspel richt ik mij weer op mijn nrc.next en denk aan wat Churchill ooit zei: "The best argument against democracy is a five minute conversation with the average voter."
|
Verwijderd
|
Ik tref meestal mensen bij wie het meer gaat als:
"Hee wat is dat nou voor S op de ramen?" "Da's een stiltecoupé man!" "Hahaha vet." BLABLABLABLA en ik zit daar achter mijn boek met mijn koptelefoon in mijn oren gedrukt te denken "gofferdegoffer-degofferjehebttochhersensinjekopmanjemaaktuberhauptteveellawaaivoordes tiltecoupéenalsjeooknog- eensbovenmijnmp3speleruitweettekomendanpraatjetochechttehardgofferdego fferdegoffer ![]() ![]() ![]() Een dezer dagen zal ik er toch écht eens iets van moeten zeggen ![]() |
![]() |
|
stiltecoupé suckt ook. de grootste onzin die er bestaat. slechts ter bevordering van de individualisering en zeikerigheid van mensen die bang zijn met anderen in contact te komen. Ik dacht toen ik het voor het eerst op het journaal zag dat niemand het serieus zou gaan nemen maar blijkbaar toch. [/offtopic]
|
|