Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ik denk dat er heel veel mensen liegen over op wie ze stemmen of alle mensen die hun stem niet doorgaven (wie zijn dat nu nog?) allemaal voor dun hout gingen. Tenzij iedereen daar al gestemd heeft op Dun Hout voor de opschudding en hun stem niet meer wijzigden. Dat lijkt me onwaarschijnlijk. Hèh?
||
Verwijderd
|
Citaat:
Wicked butterfly. |
![]() |
|
Go Spekkie!
![]() Ik ben een beetje bummed, want had gisteren ook op DH gestemd, vanwege het hele geliefden verhaal. Moest gisteren wel al stemmen, want moest vandaag werken en ben net pas thuis en wist dus ook niet dat er een fout was gemaakt. Lekker dan. ![]() Ik ga nu even een uurtje vrijmaken om alle nieuwe posts te lezen. Damn wat zijn 't er veel!
|
![]() Ik dacht eigenlijk dat Vlinder wolf was, vanwege haar verdachte posts. Ik wilde al vanaf vanochtend op haar schieten, totdat er ineens een aantal forumers was die ook haar wilden stemmen. Maar gelukkig ging er toch iemand anders dood zodat ik Vlinder kon schieten! ![]() Dat ze verrader is, is natuurlijk ook niet raar, want dan weet ze wie de wolven zijn. En ze probeerde mensen te pushen om op iemand te stemmen uit mijn lijstje van namen, dat ik het al niet meer vertrouwde. En terecht ![]() Maar ik ben dood en wens jullie succes ![]()
|
![]() |
Goooooo spekkie! Verrader er nu al uit is fijn, moeten de wolven meer risico nemen als ze het stemmen willen beinvloeden.
Oh. Beinvloeden. Die post van Vlindertje ga ik mooi negeren. Weet ik veel welke psychology ik er op moet toepassen, dat schiet niet op. De stemmen zijn al uitgeplozen. sterrenmeisje en Hanneke hebben geen stem doorgegeven. Dat hou ik even in gedachten. TopDrop, Uice, Rops en AllureV zeggen (nog) niet veel. Dat wil ik ook niet vergeten. Maar nu eerst es kijken wat de wolfjes doen. Edit: ah, Trimm Trabb heeft ook DH gestemd. Edit2: alsjeblieft, wie dan ook, ga niet zeuren hierover, het topic is al op pagina 9. Tweede ronde is nog steeds vrij random, DH had er net zo goed uit kunnen liggen om dat gemier met de random generator.
|
Dus dan hebben Fantome, Trimm Trabb, Vlindertje en Lisaaah op Dun Hout gestemd en staat die dus gelijk met Uice. óf de wolven kozen er dan voor om uice te sparen, óf iemand uit het lijstje van uice-stemmers stemde niet.
Hmmmm!
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Dan moet iemand uit het uice-lijstje niet gestemd hebben. Of niet kunnen stemmen. Of ben ik nou stom?
![]() EDIT: Oh nee, laat maar! Ik was vergeten dat Vlindertje verrader was en dus gelogen heeft. Mystery solved. ![]()
|
Sorry lieve Yvonne, maar ik ga nog één deels offtopic post maken.
Mensen, het weerwolfspel is altijd een heel leuk spel geweest. Ik merk dat de laatste paar spellen mensen steeds meer gaan zeiken. Om de kleinste dingetjes zitten ze te zeuren, als ze een keer niet mee kunnen doen is de wereld te klein en als iemand ook maar iets verkeerd doen dan wordt er geklaagd. Mensen houden zich steeds minder aan bepaalde regels, waar Spekkie nu ook weer een voorbeeld van blijkt. Het lijkt wel alsof het weerwolfspel het slechtste in mensen naar boven haalt. Dit spel is nog maar net begonnen en er is nu al meer gezeik geweest dan ooit tevoren. Laten we allemaal proberen het een leuk en gezellig spel te houden en ons dus ook aan de regels te houden, ze zijn er niet voor niks. Anders hoeft het wat mij betreft ook niet meer zo nodig.
||
Citaat:
Iemand zei al terecht dat zij Dun Hout als verdachte noemde (zelfs na de kennelijke vergissing, en het blijkt niet te kloppen, hij is dorpeling). Verder mag ondertussen duidelijk zijn dat ze in de niet verdachtenlijst mij heeft staan (dat mag verder duidelijk zijn). Het zou een slimme zet zijn als geen van deze personen (of hooguit één) een wolf is, zodat wij ze miss. één voor één killen en we dus helemaal verkeerd bezig zijn. Zelf vind ik trouwens Hanneke wel erg stil. Ik ken haar wwspel verleden overigens niet en weet niet hoe zij normaal post. TopDrop vind ik ook erg stil spelen (en zit ook niet in de vlinder lijst). Dus dat is wat ik op dit moment denk. oja. en even korte toelichting waarom ik bij Dun Hout bleef. Door al dat gedoe met de vergissing (ik had daarvóór mijn stem al uitgebracht) was het een tijd onduidelijk wat er nu zou moeten gebeuren om de beste oplossing te geven. Toen we daar uitwaren, was het voor mij tijd om weg te gaan. Hoewel mijn verdachtmakingen naar hem niet meer terecht waren, had ik op dat moment geen beter idee. Nu ik weer terug ben en alles heb gelezen zijn bovenstaande dingen dus een beetje mijn idee ![]()
||
Citaat:
![]()
|
Verwijderd
|
okee. ik heb niet gestemd iig. ik dacht dat ik vandaag nog wel online zou kunnen komen, maar ik ben vandaag na 10u vanochtend niet eens meer thuis geweest. ik was bij een concert, in minke's stad en het was geweldig! <3 (en ik heb een ignite-onderbroek gekocht whahahaha)
iig, theorieen, theorieen... uice: speelt imo meestal redelijk agressief en het afwezig zijn van dat gedrag kan wolverig zijn, maar dat hij dat nu niet doet kan natuurlijk ook op andere dingen wijzen: afnemende interesse, nog geen theorieen te posten, of misschien heeft hij wel een goede functie. who knows. topdrop. wat ik me herinner van vorige spellen is dat hij sowieso niet zo veel zegt, wat ook onze schuld is, want het spel dat hij actief ging spelen en deed alsof hij een wolf was (wat hij vooraf al had aangekondigd) werd hij bijna direct afgeslacht. fantome, zal wel echt de cupido zijn denk ik, al zou enige bevestiging van de spelleiding toch wel prettig zijn. en ik vraag me af wat er nou allemaal voor offtopic gepost was... |
![]() |
|
Zo gelijk al weer een pagina erbij als je er ff 12 uur niet bent :-D. Er wordt opvallend veel geschreven tijdens de nacht.
Wel jammer dat er zoveel stemmen op DH zijn blijven hangen na die "rel". Op dit moment valt er voor mij nog niet zoveel uit te halen, aangezien er gewoon meer DH stemmers waren dan Juice stemmers. En dat lijstje van Vlinder... tja... |
![]() |
|
Verwijderd
|
ik denk dat de stemronde op zich wel uitgesteld had moeten worden, aangezien veel mensen in volle overtuiging op dun hout hadden gestemd en met de extra informatie misschien die keuze niet hadden gemaakt. aan de andere kant, vaak komt er sowieso nog wel extra info bij 's avonds, wat voor mij de reden is meestal zo laat mogelijk te stemmen. en anders heb je natuurlijk gewoon pech.
over de cupido en de geliefden: in de spelregels stond oorspronkelijk gewoon dat de cupido idd de helper van de geliefden is, en als cupido je geliefden verraden mag gewoon niet vind ik. |
![]() |
|
Ha, verrader weg, nu weten we wat.
![]() Ik denk dat we niet teveel verborgen betekenissen achter haar lijstje moeten zoeken, want zij verwacht natuurlijk ook niet te sterven. En waarom zou ze mensen als niet verdacht noemen als het geen wolven waren? Sowieso ga ik niet stemmen op de mensen uit haar verdachtenlijstje: Uice, Dun Hout, TRA en Katje.
||
We hebben vernomen dat spekkie nog steeds theoriën spuit in andere topics. Ook dit is verboden. Dood is dood. Ze heeft een waarschuwing gekregen op basis van deze regel:
Citaat:
||
Citaat:
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
![]() ik denk dat vlinder wel verstandig is, en dat er gewoon in beide lijsten een wolf zit eigenlijk. de ene om haar te beschermen en de andere om de wolf te beschermen. dus eigenlijk hebben we niks aan die lijstjes... |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Hoewel ik dat eigenlijk wel een beter idee zou hebben gevonden, maar dat terzijde ![]() Verder sterremeisje, als jij denkt dat in beide lijstjes een wolf zit en meerdere mensen dat denken, verdenk ik Uice, Tra, Katje en Cherry Springs. Maar eigenlijk verdenk ik ook nog steeds Hanneke. hmm, ik ga even kijken wat er allemaal gezegd is en wat we ermee kunnen ![]()
|
Verwijderd
|
Wat betreft die lijst, ik vond de post van Vlindertje juist overkomen alsof ze wist dat ze die avond dood zou gaan. Niemand had echt verwacht dat Dun Hout dood ging, volgens mij, dus ik denk dat ze het deed als laatste (maar duidelijk erg succesvolle) verrader-actie.
Dan zijn er meerdere opties. 1) Er staan geen wolven in de lijst. Ze hoopt dat we gaan kijken naar het lijstje en er mensen uit gaan verhangen, brengt dus onschuldigen onder de aandacht en leidt ons af van de werkelijke wolven. 2) Er staan een paar wolven tussen. 2a) In het 'verdacht'-lijstje: omdat ze weet dat wij na haar dood weten dat ze verrader is en er daarom van uitgaat dat we onze aandacht op haar niet-verdachten lijstje richten. 2b) In het 'niet verdacht'-lijstje, om dezelfde redenen als hierboven, maar dan nog een stapje verder. Reversed-reversed-psychology, dus. 3) Er staat in ieder rijtje één wolf. Om redenen die sterrenmeisje noemt, behoeft verder geen toelichting van mijn kant. Het kan natuurlijk ook nog zijn dat ze er niet van uitging dat ze doodging en dan zijn de mensen in haar niet-verdachten lijstje iets verdachter dan de anderen. Behalve Fantôme, want daarvan weten we soort-van dat het de cupido is. In ieder geval was het erg slim van Vlindertje om op het laatst nog zo'n lijst te plaatsen. Ik weet nog niet wat ik het waarschijnlijkst vind, daar moet ik nog even over nadenken. Maar ik neig een beetje naar optie 1, dat er geen wolven in staan. Of hooguit één. |
![]() |
|
Hanneke
Hanneke bemoeide zich met de kansberekening. Geeft wel aan dat als iemand random stemt, de kans op gelijkspel groter wordt. Dorpelingen willen dit voorkomen, weerwolven willen dit maar al te graag. Je zou zeggen dat ze hierdoor miss. Toch dorpeling is/goede functie heeft. Aan de andere kant is het wel makkelijk dit te zeggen omdat het ook weer niet echt een eye opener is. Hanneke geeft wel aan dat het verdacht zou zijn als veel wolven zeggen op Zoemzoem te stemmen. Zeker wanneer ze er daarna niet uit zou zijn gegaan. Zelf overigens op Dun Hout gestemd (in eerste ronde en tweede ronde). Ze heeft mee gepost dan ik aanvankelijk dacht en ik stem (voorlopig) niet op Hanneke. Pippeloen Ik vind Pip niet verdacht. Zij begon direct over Vlindertje en deze bleek ook verrader te zijn. Nu stemt ze allureV en die verdenk ik ook. Pip is imo niet verdacht. DP Om zijn voornamelijk ‘feiten’ posten en aangeven hoe het de vorige spellen verging, maar niet veel inhoudelijk posten vond ik hem eerst verdacht. In het begin van het spel echter, lijkt hij oprecht verbaast over de vele zoemzoem stemmers. Als hij beginnende speler was geweest had dit hem de voordeel van de twijfel gegeven. Nu niet. Want het was vrij voorspelbaar dat ZoemZoem eruit zou gaan. Als wolf is het dan handiger hier verontwaardigd over te doen en vervolgens op heel iemand anders te stemmen. Dark Phoenix reageert op Zoemzoem’s dood nogal nuchter. Weinig uit af te leiden. Veilige zin, dat wel, want iedereen deelt die mening. Niks nieuws. Ik weet het niet goed bij hem. Hou hem nog in de gaten, maar stem hem er voorlopig niet uit. Paranoïde Haar vind ik totaal niet verdacht. Ze post leuke dingen, dus haar wil ik nog even in het spel laten. Overigens is zij ook wel redelijk ervaren (toch?) en wilde ze, nadat allang duidelijk was dat ZoemZoem eruit zou gaan, niet op haar stemmen. Maar ze wilde ook niet op Dun Hout stemmen (en terecht, want die bleek dorpeling). Dus bij haar heb ik geen idee en op haar wil ik niet stemmen. Sterremeisje Sterremeisje zat wel bij de Zoemzoemstemmers. mja, weet niet zoveel zinnigs over haar... mag er dus inblijven ![]() Topdrop Mengt zich heel even in het statistieken verhaal, in het begin. Stemt Hanneke in eerste ronde (was dat random?) Speelt inactief, terwijl ik hem meestal wel gezellig en leuk vind posten. Ervaring heeft geleerd dat stemmen op een stille speler vaak ook wel weer nuttig blijkt… Ik verdenk TopDrop redelijk. Krynn Ze ‘bedankt’ spekkie voor het neerschieten van Vlindertje ![]() Uiteraard zijn we daar allemaal wel blij mee. Ze vermeld dat ze (blijkbaar) anders de hangronde erop voor Vlindertje was gegaan, maar eerder heeft ze die verdenkingen nooit gemeld. Overigens stemt ze wel AllureV. Die vind ik ook wel verdacht, wat in Krynn’s voordeel pleit (voor mij dan). In wil haar er nog niet uit hebben. Eye of Sauron Zijn stem gaat naar Uice. Ik kan verder geen hoogte krijgen van Eye of Sauron. Na mijn post over de gemaakte vergissing, gelooft hij dit niet echt en geeft hij te kennen voor mij te gaan. Normaal zou ik dit verdacht vinden, maar gezien de situatie niet echt. Ik verdenk hem op dit moment niet, maar let wel op verdere uitspraken hierover. Later overigens, zegt hij toch weer voor Uice te gaan. Mja, moelijk geval die EOS ![]() Als Uice eruit zou gaan en weerwolf/heks blijkt , pleit dat EOS redelijk vrij vind ik. AllureV Heeft eerste ronde niet gestemd en geeft aan anders op Zoemzoem te hebben gestemd. dit is vrij veilig om te zeggen omdat het moeilijk te controleren is. Bovendien is het geen argument haar eruit te stemmen om haar zoemzoemstem, want wel meer mensen hebben zoemzoem gestemd. Veilig spelen dus (als je weerwolf bent). Aan de andere kant was op het moment dat ze dit postte nog niet duidelijk dat Zoemzoem er ook echt uitlag, maar wel waarschijnlijk. Verder post ze ook redelijk een dooddoener van dat het vervelend is dat de jager er al uit is terwijl er nog weinig informatie is. Een aantal mensen had dit ook al gezegd. Het hoeft niets te betekenen, maar voegt ook niet veel toe. Haar post dat verraders zo gemeen zijn lijkt ze wel weer oprecht te menen, hihi. Coolkast Vorige spel erg fanatiek. Nu niet echt fanatiek. Hij reageert alleen (2x zelfs!) op het verhaal. Hierdoor kun je weinig uit hem afleiden, wat ‘save’ is en imo verdacht. Coolkast wordt wél verdacht gemaakt door Vlindertje evenals Dun Hout en TRA (in éénzelfde post). Als vlindertje op save speelt weten we al dat Dun Hout dus helemaal geen wolf was (en dat wist vlindertje dus). Tra verdenk ik niet echt (zie hieronder waarom). Als zij op de manier speelde zoals sommige van jullie vermoeden, is dit (wellicht) weer een aanwijzing op slechtheid van coolkast. Aan de andere kant, nadat zijn naam werd genoemd, lag degene die dit deed (pip toch?) er meteen uit. Ik geloof niet dat een wolf zo dom is… Coolkast gaf verder (2e hangronde) aan voor Dun Hout te gaan (omdat hij dacht dat ik ziener was). Als hij dorpeling is kan hij dit idd geloven. Als hij wolf is kan hij het ook geloven maar als hij dan oprecht zou hebben gedacht dat ik ziener ben zou hij niet met mij meegaan (of erover liegen) omdat een ziener een slecht persoon eruit wil hebben (wolf/verrader, en dan zou hij weten dat ik het bij het verkeerde eind heb) of heks (maar dan zou hij ook niet met mij meegaan of erover liegen, omdat hij bij de andere partij hoort). AllureV’s stem gaat ook naar coolkast. Dat is jammer gezien ik allureV eigenlijk wel verdenk, net als coolkast en het dan niet in mijn plaatje past dat de een de ander verdenkt ![]() ![]() Rups Heeft AllureV gestemd. Dit pleit hem ergens wel vrij. Overigens is het wel weer een veilige keuze. Gezien ik bij AllureV ook mijn verdenkingen heb. Later gaat hij voor vlindertje en zij was verrader. En hij probeert weer een positieve sfeer in het spel te brengen. Dus Rups gaat er niet uit! (iig niet door mij). Cherry Springs Haar eerste reactie komt nadat zoemzoem eruit is gegaan en deelt mee dat we hier verder niet veel uit kunnen halen. Maar uit die opmerking kunnen we ook niet veel opmaken. Iig niet veel inhoudelijks. Later geeft ze aan voor mij te gaan in dit spel. Dit bleek onterecht, maar haar beargumentatie hierover was logisch (mijn verdachtmakingen naar mensen). Ik verdenk haar voorlopig nog niet. Trimm Trabb Reageert aanvankelijk alleen op het verhaal en dat het in haar ogen te ver gaat. Inhoudelijk nog niets zien posten. Eerste spel, dus ik kan het niet vergelijken. Ik vind haar nog niet verdacht. TRA Vlindertje zegt over hem: “TRA reageerde ook opeens niet meer toen ik aan hem vroeg op wie hij gestemd had. Van tevoren was hij al zijn wiskundekennis aan het posten en daarna was het opvallend stil”. Vlindertje is verrader en op dat moment was ze nog niet verdacht toen ze dat zei en heeft ze misschien ook niet vermoedt dat ze verdacht zal worden… Dit pleit TRA voor mij (voorlopig) vrij. Dit ondanks dat hij op Spekkie heeft gestemd. Later noemt Vlindertje hem nog een keer verdacht. Katje Zij geeft aan dat het kut is dat de jager er al zo vroeg uit ligt. verder geeft ze antwoord op een vraag die gesteld wordt (hoeveelste spel dit is voor haar) zonder hiermee in de verdediging te gaan dat dit niets hoeft te zeggen oid. En ze geeft wat feitelijke informatie. Ik denk nog niet zoveel bij Katje op dit moment. Verder verdenk ik haar niet omdat zij Vlinder verdacht vond (en mij). Allebei hadden we een functie, waardoor het dus zou kunnen dat we wellicht zorgvuldiger posten. Dit is dus eerder goed opgemerkt van katje (imo). Verder verdacht ze vlinder, uice en AllureV. Ook mensen die ik redelijk verdacht vind, wat haar voor mij vrijpleit. Uice Speelt stil. Dit wordt ook opgemerkt door paranoïde (die ik op dit moment niet verdenk, en ik er dus maar vanuit ga dat ik haar mag geloven). Andere spellen speelt hij niet stil. Dit kan een goede functie betekenen maar ook wolvengedrag. Een goede functie eruit zou overigens niet erg zijn omdat we dan de leerling aan onze kant hebben ![]() Hij geeft zelf toe stil te zijn omdat hij het erg druk heeft. Daarbij kan ik me vinden in Paranoïde: een doorgaans leuke speler eruit stemmen in twee ronden om stilheid is een beetje lullig. Zeker als er anderen verdachter zijn. Ik ga, als ik na de eetronde nog leef, voor AllureV. De reden dat ik dit nu allemaal post terwijl de eetronde zo komt, is omdat ik het vrij logisch (makkelijk) voor de wolven zou vinden mij nu op te eten ![]()
Laatst gewijzigd op 10-04-2008 om 17:59. Reden: met dank aan Katje :) |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Weerwolfspel 72 deel 2 Heksjuh | 273 | 15-09-2010 08:12 | |
De Kantine |
weerwolfspel #46 the after party Verwijderd | 266 | 22-04-2008 23:32 | |
De Kantine |
Het weerwolfspel #46 deel 2 Lethe | 500 | 21-04-2008 22:40 | |
De Kantine |
Weerwolfspel #33 Verwijderd | 500 | 25-05-2007 20:24 | |
De Kantine |
Wat was jouw omg-moment vandaag? Hanneke | 500 | 12-04-2007 19:57 | |
De Kantine |
Tribute to Quiana: Control C en ook Control V hasseltboy | 500 | 28-07-2005 22:58 |