Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
In Katjes zienerschap geloof ik niet, aangezien zij dan zou weten dat ik geen wolf ben. Ik kan echter nog steeds niet besluiten wie ik het verdachtst vind.
Ik heb nog eens kritisch gekeken naar de Sador-lijst. Zo zag het er die ronde uit: Sador CS (dorpeling, geen reden om te liegen) Juice Paranoide coolkast (geliefde, stemt natuurlijk niet op zichzelf) Trimm Trabb (geliefde, stemt natuurlijk niet op coolkast) TRA (beweerde achteraf DP gestemd te hebben) Fantome sterrenmeisje Coolkast Röps Katje Fantome Pippeloen Als TRA inderdaad op DP gestemd heeft dan kan de laatste wolf best in de Sador-lijst zitten. Hoewel Juice een van de eersten was die op Sador stemden, iets wat tot zo ver zijn vrijkaartje is geweest, hoeft dit dus niet per se veel te zeggen over zijn onschuld. Hm. Verder heeft Lisaaah nog steeds niet gezegd wat ze die ronde heeft gestemd, of kijk ik er nu de hele tijd overheen? Maar Lisaaah staat niet in de Hanneke-lijst. Pffffffffff, lastig. Ik vind niemand volkomen onschuldig overkomen, maar ook niemand echt verdacht. Het klopt gewoon allemaal niet. ![]() ![]() |
![]() |
|
Pippeloen
Rops Lisaaah Paranoide Katje Rops Pippeloen Katje Uice Toch maar voor Katje, want Pip vind ik niet verdacht vanwege haar vroege stemmen op Hanneman en Sador.
|
Verwijderd
|
Maar stemmen is soort van verplicht, toch? En het is ook nog wel vroeg om te praten over gelijkspel, we zijn tenslotte met z'n achten en maar vijf mensen hebben hun stem doorgegeven tot zo ver. Bovendien kan jouw stem juist doorslaggevend zijn bij een gelijkspel (even er van uit gaande dat je geen wolf bent, dan) dus dat is wel een vreemde redenering.
En trouwens, niemand weet echt op wie ze moeten stemmen, volgens mij. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
In dat geval ziet de lijst er nu zo uit: Sador CS (dorpeling, geen reden om te liegen) Juice Paranoide coolkast (geliefde, stemt natuurlijk niet op zichzelf) Trimm Trabb (geliefde, stemt natuurlijk niet op coolkast) TRA (beweerde achteraf DP gestemd te hebben) Fantome sterrenmeisje Coolkast Röps Katje Fantome Pippeloen Lisaaah Ik denk niet dat je een wolf bent, dus de wolf moet in het Coolkast-lijstje zitten. Anders was het gelijkspel. Dit pleit Juice weer vrij en brengt me weer bij Katje of Pippeloen. LASTIG. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik vind Katje denk ik iets verdachter dan Pip, maar heb natuurlijk geen trek in een galgenmaal, dus ik stem bij deze op Pippeloen.
Pippeloen Rops Lisaaah Paranoide Katje (?) Paranoide Katje (?) Pippeloen Katje Uice Maar eigenlijk maakt het niet zo veel uit. Als iedereen eerlijk is geweest over zijn/haar stem dan moet Katje óf Pippeloen de wolf zijn. Dus als we deze ronde geen wolf te pakken hebben kunnen we de volgende keer gewoon de ander opknopen en hopelijk hebben we dan gewonnen. |
![]() |
||||
Ik ben net online en ik vind het heel lastig om nu een keuze te maken. Uit bovenstaande lijst blijkt dat alleen Sterrenmeisje eventueel nog een stem heeft om te plaatsen.
Citaat:
Citaat:
![]() Overigens vind ik Citaat:
"#25 maart 2005: Quiana is op De Kantine vervangen door PV"
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Als ik en Pippeloen nou voor Katje gaan, en Röps, Lisaah en Katje bij Pippeloen blijven, dan wordt het vanzelf allemaal duidelijk. Want als het gelijkspel wordt dan is Uice de wolf, als Katje de wolf is gaat Pippeloen dood en als Pippeloen de wolf is dan gaat Katje dood.
Maar dat vind ik een veel te wankele constructie, want het is veel te afhankelijk van de eerlijkheid van de stemmers. En bovendien gaat er dan eigenlijk standaard een dorpeling dood in plaats van een wolf, dus dan kunnen we net zo goed de onduidelijkheid voor lief nemen en op de gok Katje/Pippeloen verhangen. Hebben we tenminste een kans van 50/50, tenminste, als alle bovenstaande lijsten kloppen. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Misschien vertrouwen we teveel op die hele sador/coolkastlijst-theorie
![]() Maar voor hetzelfde geld zit TRA/Lisaaah/sterrenmeisje de wolf zich nu helemaal te verkneukelen omdat niemand hem ook maar een beetje verdacht vindt. O, o, o. Ik ben geen wolf en ik wil niet dood. En jullie willen ook niet dat ik doodga. !. |
![]() |
|
Volgens mij hebben we niet zoveel aan gelijkspel, aangezien er te weinig bekend is (van TRA onder andere) en het niet zo hoeft te zijn dat Katje of Pippeloen wolf is. Als we er één ophangen hebben we in ieder geval meer zicht op wie de ziener (niet) is en in welke richting we moeten zoeken. Er zijn nog genoeg dorpelingen toch?
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Buiten het winkelcentrum
“Ja, we staan hier buiten het winkelcentrum, en de deuren gaan zo open. Nu kunnen we eindelijk weten wat gespeeld heeft achter die metalen platen. Het complete winkelcentrum is al zes uren afgesloten en nu kunnen we eindelijk de hele verhaal krijgen.” Dit aldus de journalist Peter R. de Vries. * “Ja meneer Dabo, ik zal de opdracht nu afronden.” Hij keek op zijn horloge. In minder dan twee minuten zou alles klaar zijn. Hij voelde zich wel een beetje droevig, het was zo snel afgelopen. Iets wat zeker een jaar duurde om te plannen zou nu afgelopen zijn in minder dan twintig minuten. Hij riep een van de bewakers naar zich toe en overhandigde iets, “Neem dit pakket mee en sluit het in de bank. Kluis 6.” Rops keek weer naar het scherm. Hij zou een beetje lol hebben eer alles af was. Hij pakte zijn twee pistolen. * “De deuren gaan nu open, en eindelijk kent het winkelcentrum verse lucht. Wat heeft er achter gesloten deuren afgespeeld? Zijn er overlevenden? Volg ons in dit live conclusie! * Zo’n sentimentele moment was zo snel afgelopen. Fantome viel tot de grond, en met haar de mooie straling. Nu was paranoïde er alweer, voor de duizendste maal, achter hun aan. Lisa was het zat. Genoeg, genoeg, genoeg, genoeg. Die alto zou haar wraak voelen. Tra en Pippeloen merkten niks ervan. Zo mooi was dit moment nog voor hun, en Tra zwaaide Pip in het rond. Al waren ze nog opgesloten in de winkelcentrum waren ze nu samen, en niks meer zou hun leven kunnen verpesten.” En toen scheen zonlicht weer het winkelcentrum binnen. * Peter en zijn ploeg waren op de eerste verdieping en gingen snel door de gangen heen. “De kantine is helemaal overhoop; pizzas, burgers en frisdrankflacons, een puinhoop in het mooiste winkelcentrum. Wat is hier gebeurd?” De cameraploeg vindt de speeltuin, “Achter mij kan je zien waar de eerste explosie plaats heeft gevonden.” * Lisa en Paranoide hadden allebei op hetzelfde moment actie genomen. Ze graaiden allebei naar de pistool. Uice keek maar toe. Het was niet elke dag dat zoiets gebeurde; Twee beeldschone meisjes vochten en hij keek maar, hopend dat hij wat leuke herinneringen aan zou overhouden. BLAM. Paranoide viel van Lisa af, gewond in haar arm. Lisa stond snel op en richte het pistool weer op Paranoide. Maar toen viel sterrenmeisje haar aan. BLAM. Nog een schot werd gelost, maar dit raakte niemand. Maar nu hield Sterrenmeisje het om haar handen. * “We weten nu nog steeds niet wat boven afspeelt maar er zijn meerde pistolen afgegaan, en nu moeten we wachten op de politie.” * Het is helemaal misgegaan dacht Katje. Ze dacht dat alles klaar zou zijn als TRA zijn dochter zou vinden, maar nu is alles naar de moer gegaan. Ze keek rond. Paranoide kermde van pijn op de vloer, Pippeloen school achter Tra z’n rug, Uice was nog helemaal in de ban van de meisjes, maar het ergste was die nieuwkomer. Zjin gezicht was niet te zien, en hij had twee grote pistolen en ze zagen er indrukwekkend uit, maar meteen toen hij aankwam stopten Lisa en Sterrenmeisje met hun gevecht en begonnen op hem te schieten. Tra deed ook mee, hij moest zijn dochter beschermen. * “We zijn nu eindelijk helemaal boven gekomen, het ziet ernaar uit dat er een hevige gevecht was, maar nu is het afgelopen. Van de twee honderd, zijn er maar twintig overlevenden.” En zo gingen Peter door. * Twee weken later Het was helemaal stil. Iedereen keek naar de rij zerken, allemaal in de ban van de heersende stilte. Hoe kort het leven ook was waren ze nu allemaal samen en levend. Ze keken naar de grond. Ze was te jong om dood te zijn, het is erg hoe alles is afgelopen. Sterrenmeisje huilde in Lisa’s armen, en Lisa schuilde in Uice z’n armen. Na het incident waren ze vrienden geworden. Katje stond er maar een beetje te hangen, ze was nooit meer normaal geworden na die hele incident. Maar het was TRA die het meest huilde. Z’n gelieve dochter moest de grond in gaan 1. Cherry Springs (dorpeling) 2. Pippeloen (weerwolf) 3. Katje (tovenaar) 4. sterrenmeisje (dorpeling) 5. Vlindertje (verrader) 6. TopDrop (dorpeling) 7. Krynn (ziener) 8. AllureV (heks) 9. Eye Of Sauron (weerwolf) 10. Sador (weerwolf) 11. Fantome (cupido) 12. Dun Hout (dorpeling) 13. Trimm Trabb (dorpeling + geliefde) 14. TRA (wolfsbane) 15. Paranoide (dorpeling) 16. Coolkast (dorpeling + geliefde) 17. Röps (leerlingziener) 18. Lisaaah (dorpeling) 19. zoemzoem (dorpeling) 20. Hanneke (weerwolf) 21. Uice (dorpeling) 22. x-spekkie-x (jager) De laatste weerwolf is dood! Well done dorpelingen ![]() ![]()
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Weerwolfspel 72 deel 2 Heksjuh | 273 | 15-09-2010 08:12 | |
De Kantine |
Het weerwolfspel#46 Cherry Springs | 500 | 11-04-2008 16:41 |