Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-04-2008, 15:32
Verwijderd
2. Pippeloen
3. Katje
4. sterrenmeisje
14. TRA

15. Paranoide
17. Röps
18. Lisaaah

21. Uice

Hm. Ik weet niet meer waarom ik de vorige keer Uice doorstreepte, maar als ik hiertussen moet kiezen, ga ik maar voor Pippeloen eigenlijk.

Pippeloen
Rops
Lisaaah

Paranoide
Katje

Rops
Pippeloen
Advertentie
Oud 21-04-2008, 15:36
Verwijderd
Even een opmerking tussendoor: Röps heeft gisteren aangekondigd niet meer terug te komen, en ik denk niet dat hij dus al gestemd heeft - of dit zal doen. Dus misschien is het handig om zijn stem tussen haakjes te zetten oid ivm dreigend gelijkspel en blablabla, dat we daar rekening mee houden.
Oud 21-04-2008, 15:39
Verwijderd
Citaat:
Even een opmerking tussendoor: Röps heeft gisteren aangekondigd niet meer terug te komen, en ik denk niet dat hij dus al gestemd heeft - of dit zal doen. Dus misschien is het handig om zijn stem tussen haakjes te zetten oid ivm dreigend gelijkspel en blablabla, dat we daar rekening mee houden.
Eh hij zei dat het zijn laatste post was. Ik denk dat hij heus nog wel stemt maar gewoon niet meer mee post vanwege het commentaar.
Oud 21-04-2008, 16:00
Verwijderd
In Katjes zienerschap geloof ik niet, aangezien zij dan zou weten dat ik geen wolf ben. Ik kan echter nog steeds niet besluiten wie ik het verdachtst vind.

Ik heb nog eens kritisch gekeken naar de Sador-lijst. Zo zag het er die ronde uit:

Sador
CS (dorpeling, geen reden om te liegen)
Juice
Paranoide
coolkast (geliefde, stemt natuurlijk niet op zichzelf)
Trimm Trabb (geliefde, stemt natuurlijk niet op coolkast)
TRA (beweerde achteraf DP gestemd te hebben)

Fantome
sterrenmeisje

Coolkast
Röps
Sador (wolf)
Eye of Sauron (wolf)
Katje
Fantome
Pippeloen

Als TRA inderdaad op DP gestemd heeft dan kan de laatste wolf best in de Sador-lijst zitten. Hoewel Juice een van de eersten was die op Sador stemden, iets wat tot zo ver zijn vrijkaartje is geweest, hoeft dit dus niet per se veel te zeggen over zijn onschuld. Hm. Verder heeft Lisaaah nog steeds niet gezegd wat ze die ronde heeft gestemd, of kijk ik er nu de hele tijd overheen? Maar Lisaaah staat niet in de Hanneke-lijst.

Pffffffffff, lastig. Ik vind niemand volkomen onschuldig overkomen, maar ook niemand echt verdacht. Het klopt gewoon allemaal niet. Straks zitten we hier allemaal theorieën te spuien en dan blijkt achteraf dat één dorpeling vergeten was te stemmen of stiekem op iets anders heeft gestemd.
Oud 21-04-2008, 16:06
Uice
Uice is offline
Pippeloen
Rops
Lisaaah

Paranoide
Katje

Rops
Pippeloen

Katje
Uice

Toch maar voor Katje, want Pip vind ik niet verdacht vanwege haar vroege stemmen op Hanneman en Sador.
Oud 21-04-2008, 16:41
Verwijderd
ik ga niet stemmen, want ik weet niet op wie en dan krijgen we weer geljkspel enzo
Oud 21-04-2008, 16:46
Verwijderd
ja hallo! dat is lame!
Oud 21-04-2008, 16:47
Verwijderd
Ik ben dus dood strakjes, wat jammer
Oud 21-04-2008, 16:49
Verwijderd
Maar stemmen is soort van verplicht, toch? En het is ook nog wel vroeg om te praten over gelijkspel, we zijn tenslotte met z'n achten en maar vijf mensen hebben hun stem doorgegeven tot zo ver. Bovendien kan jouw stem juist doorslaggevend zijn bij een gelijkspel (even er van uit gaande dat je geen wolf bent, dan) dus dat is wel een vreemde redenering.

En trouwens, niemand weet echt op wie ze moeten stemmen, volgens mij.
Oud 21-04-2008, 16:51
Verwijderd
En zelfs als het gelijkspel wordt, daar kunnen we in dit stadium van het spel best nuttige informatie uit halen.
Oud 21-04-2008, 16:55
geen punt :|
geen punt :| is offline
ik heb gestemd. Pip blijft op zekere burgers stemmen gezien het eerdere gelijkspel. Aan de andere kant heb ik liever dat jullie haar volgen dan dat er straks weer gelijkspel is.
Oud 21-04-2008, 16:57
Verwijderd
@ paranoide: ik heb toen op coolkast gestemd en heb dat minimaal 2 keer gezegd.
Oud 21-04-2008, 17:05
Verwijderd
Citaat:
@ paranoide: ik heb toen op coolkast gestemd en heb dat minimaal 2 keer gezegd.
Ah, goed, dan heb ik er dus overheen gekeken.

In dat geval ziet de lijst er nu zo uit:

Sador
CS (dorpeling, geen reden om te liegen)
Juice
Paranoide
coolkast (geliefde, stemt natuurlijk niet op zichzelf)
Trimm Trabb (geliefde, stemt natuurlijk niet op coolkast)
TRA (beweerde achteraf DP gestemd te hebben)

Fantome
sterrenmeisje

Coolkast
Röps
Sador (wolf)
Eye of Sauron (wolf)
Katje
Fantome
Pippeloen
Lisaaah

Ik denk niet dat je een wolf bent, dus de wolf moet in het Coolkast-lijstje zitten. Anders was het gelijkspel. Dit pleit Juice weer vrij en brengt me weer bij Katje of Pippeloen.

LASTIG.
Oud 21-04-2008, 17:32
Verwijderd
hm misschien verander ik mijn stem dan maar naar pip ;x it does make sense, en minder kans op gelijkspel dan.
Oud 21-04-2008, 17:38
Verwijderd
Ik verander mijn stem en ga mee met Katje op Paranoide, om mijn eigen reet hopelijk nog te redden.

Pippeloen
Rops
Lisaaah

Paranoide
Katje
Pippeloen

Katje
Uice

Paranoide, sterrenmeisje en TRA moeten nog stemmen.
Oud 21-04-2008, 17:39
Verwijderd
Maar als katje m veranderd heeft dat eigenlijk geen zin :')
Oud 21-04-2008, 17:46
Verwijderd
Ik vind Katje denk ik iets verdachter dan Pip, maar heb natuurlijk geen trek in een galgenmaal, dus ik stem bij deze op Pippeloen.

Pippeloen
Rops
Lisaaah
Paranoide
Katje (?)

Paranoide
Katje (?)
Pippeloen

Katje
Uice

Maar eigenlijk maakt het niet zo veel uit. Als iedereen eerlijk is geweest over zijn/haar stem dan moet Katje óf Pippeloen de wolf zijn. Dus als we deze ronde geen wolf te pakken hebben kunnen we de volgende keer gewoon de ander opknopen en hopelijk hebben we dan gewonnen.
Oud 21-04-2008, 17:48
Verwijderd
verdikkie wat jammer nou
Oud 21-04-2008, 18:03
Verwijderd
Pippeloen
Rops
Lisaaah
Paranoide
Katje

Paranoide
Pippeloen

Katje
Uice

Hoppa.
Oud 21-04-2008, 18:27
TRA
TRA is offline
Ik ben net online en ik vind het heel lastig om nu een keuze te maken. Uit bovenstaande lijst blijkt dat alleen Sterrenmeisje eventueel nog een stem heeft om te plaatsen.

Citaat:
Pippeloen
Katje
sterrenmeisje
TRA
Paranoide
Röps
Lisaaah
Uice
Citaat:
Pippeloen
Rops
Lisaaah
Paranoide
Katje

Paranoide
Pippeloen

Katje
Uice

Hoppa.
Uit de lijst van Katje wordt iedereen over en weer beschuldigd. Waarom er vier mensen nu opeens voor Pippeloen stemmen kan ik niet zo goed bevatten. Pippeloen stemt uit lijfbehoud natuurlijk op Paranoide. Uice is volgens mij voor DP destijds wel één van de initiators geweest. Ik ben mij er van bewust dat wanneer ik op Katje stem Sterrenmeisje mee moet gaan èn iemand uit de Pippeloenstemmers de weerwolf moet zijn. Echter vind ik de argumenten voor Katje ook niet echt waardevol. Ik weet het gewoon niet.

Overigens vind ik
Citaat:
@ Vlindertje, ieder speelt z'n eigen spel. Dat is een uitdrukking.

Verder had ik deze dominoreeks wel aan zien komen. Bij dezen mijn laatste post want ik heb hier écht geen zin in. Sorry.
echt een volslagen belachelijke reactie op een bericht wat eigenlijk nergens over gaat. Sterker nog, ik vond Pippeloen nogal rustig reageren toen Röps laatst zou uit de hoogte deed met je "goe zo", je hebt de wijsheid niet in pacht ofzo.
"#25 maart 2005: Quiana is op De Kantine vervangen door PV"
Oud 21-04-2008, 18:30
Verwijderd
Ik ben op zich best bereid om te switchen naar Katje, denk ik.
Oud 21-04-2008, 18:32
Verwijderd
Citaat:
Ik ben op zich best bereid om te switchen naar Katje, denk ik.
ja ik ook! ik wil niet dood
Oud 21-04-2008, 18:33
TRA
TRA is offline
Maar waarschijnlijk wil Katje inderdaad niet dood en misschien is Pippeloen toch de wolf. Argumenten voor beide vind ik niet echt sterk....
Oud 21-04-2008, 18:33
Verwijderd
You fools!
Oud 21-04-2008, 18:43
Verwijderd
Als ik en Pippeloen nou voor Katje gaan, en Röps, Lisaah en Katje bij Pippeloen blijven, dan wordt het vanzelf allemaal duidelijk. Want als het gelijkspel wordt dan is Uice de wolf, als Katje de wolf is gaat Pippeloen dood en als Pippeloen de wolf is dan gaat Katje dood.

Maar dat vind ik een veel te wankele constructie, want het is veel te afhankelijk van de eerlijkheid van de stemmers. En bovendien gaat er dan eigenlijk standaard een dorpeling dood in plaats van een wolf, dus dan kunnen we net zo goed de onduidelijkheid voor lief nemen en op de gok Katje/Pippeloen verhangen. Hebben we tenminste een kans van 50/50, tenminste, als alle bovenstaande lijsten kloppen.
Oud 21-04-2008, 19:15
Verwijderd
Misschien vertrouwen we teveel op die hele sador/coolkastlijst-theorie Uice verdenk ik niet, mezelf natuurlijk ook niet, dan blijven Para en Pip over, die vind ik beide njeeh verdacht.
Maar voor hetzelfde geld zit TRA/Lisaaah/sterrenmeisje de wolf zich nu helemaal te verkneukelen omdat niemand hem ook maar een beetje verdacht vindt.
O, o, o. Ik ben geen wolf en ik wil niet dood. En jullie willen ook niet dat ik doodga. !.
Oud 21-04-2008, 19:15
Volgens mij hebben we niet zoveel aan gelijkspel, aangezien er te weinig bekend is (van TRA onder andere) en het niet zo hoeft te zijn dat Katje of Pippeloen wolf is. Als we er één ophangen hebben we in ieder geval meer zicht op wie de ziener (niet) is en in welke richting we moeten zoeken. Er zijn nog genoeg dorpelingen toch?
Oud 21-04-2008, 19:16
Verwijderd
Ik heb net mijn stem veranderd in Katje.
Verdomme ik ben helemaal para d;d;d;
noes ik wil niet dood !!!!!
Oud 21-04-2008, 19:28
Pippeloen
Rops
Lisaaah
Paranoide (?)
Katje

Katje
Uice
Pippeloen
Paranoide (?)
TRA (?)

Hmm dikke kans op gelijkspel. Misschien moet ik ook maar veranderen?
Oud 21-04-2008, 19:39
Verwijderd
Wat heeft iedereen uiteindelijk gestemd nu?
Oud 21-04-2008, 19:44
TRA
TRA is offline
Uiteindelijk heb ik op jou gestemd.
Oud 21-04-2008, 19:46
Verwijderd
Ik bleef bij mijn stem op Pippeloen, omdat niet duidelijk was wie er allemaal mee zouden gaan op Katje. (En omdat ik Katjes uitspraak over 'jullie willen ook niet dat ik doodga' dubieus vond, hoewel het best een flauw wolventruukje kan zijn.)
Oud 21-04-2008, 20:08
Verwijderd
schiet op schiet op spelleider!
Oud 21-04-2008, 20:11
Verwijderd
Ja. Spannend
Oud 21-04-2008, 20:13
Verwijderd
Ik hoop dat Rops niet meer zijn stem heeft gewijzigd last minute...
En het is al kwart over 9..zou dat betekenen dat het iig geen gelijkspel is?
Wat een spanning
Oud 21-04-2008, 20:23
F5 F5 F5...
Oud 21-04-2008, 20:24
Verwijderd
Röps, ben jij bij je stem gebleven?
Oud 21-04-2008, 20:28
Zou dat spanning wegnemen? Ik vraag me af wat Sterrenmeisje heeft gedaan eigenlijk

Ok vooruit. Ik ben bij Pippeloen gebleven.
Oud 21-04-2008, 20:32
Verwijderd
Pippeloen
Rops
Lisaaah
Paranoide
Katje

Katje
Uice
Pippeloen
TRA

Ik ben benieuwddddddddddddddddd.
Oud 21-04-2008, 20:35
Ja als jij of Katje wolf is, hebben we dus een gelijkspel... spannend! Oh en Sterrenmeisje nog.
Oud 21-04-2008, 20:47
Verwijderd
Als jij wolf bent hebben we ook gelijkspel, hoor, jongeman. Of als Lisaaah wolf is.

Maar ik vraag me wel af wat sterrenmeisje uiteindelijk heeft gedaan, inderdaad.
Oud 21-04-2008, 20:50
Ok sorry ja ik neem de lijstjes bij het vorige gelijkspel teveel op alszijnde feiten... vandaar dat ik Lisa niet noemde... het is nooit 100% betrouwbaar natuurlijk... ok.
Oud 21-04-2008, 21:23
Spelleider
Spelleider is offline
Citaat:
F5 F5 F5...
hallo.. ik wil even zeggen dat het verhaal eraan komt. Sorry dat het zo laat is geworden maar ik was niet thuis en Evilblue zou schrijven, maar hij is vandaag ziek geworden. Hij is er toch mee bezig geweest, maar het heeft dus wat langer geduurd.
Oud 21-04-2008, 21:25
Verwijderd
Citaat:
hallo.. ik wil even zeggen dat het verhaal eraan komt. Sorry dat het zo laat is geworden maar ik was niet thuis en Evilblue zou schrijven, maar hij is vandaag ziek geworden. Hij is er toch mee bezig geweest, maar het heeft dus wat langer geduurd.
Oud 21-04-2008, 21:27
Citaat:
Ok het was niet bedoeld om jullie op te jagen. Ik ben gewoon benieuwd. Ik vind het sowieso knap dat jullie iedere dag met een verhaal komen en er zoveel tijd in steken edit: maar ondertussen zit ik wel op de F5 knop te duwen *schaam*
Oud 21-04-2008, 21:31
***ailá***
***ailá*** is offline
uiteraard maar hij is bijna klaar. Het was ook niet kritisch bedoeld hoor, maar ik wilde jullie gewoon even laten weten. Dus als jullie nog eventjes online blijven kunnen jullie zo het verhaal lezen
Oud 21-04-2008, 21:56
Spelleider
Spelleider is offline
Buiten het winkelcentrum
“Ja, we staan hier buiten het winkelcentrum, en de deuren gaan zo open. Nu kunnen we eindelijk weten wat gespeeld heeft achter die metalen platen. Het complete winkelcentrum is al zes uren afgesloten en nu kunnen we eindelijk de hele verhaal krijgen.” Dit aldus de journalist Peter R. de Vries.

*

“Ja meneer Dabo, ik zal de opdracht nu afronden.”

Hij keek op zijn horloge. In minder dan twee minuten zou alles klaar zijn. Hij voelde zich wel een beetje droevig, het was zo snel afgelopen. Iets wat zeker een jaar duurde om te plannen zou nu afgelopen zijn in minder dan twintig minuten. Hij riep een van de bewakers naar zich toe en overhandigde iets, “Neem dit pakket mee en sluit het in de bank. Kluis 6.”

Rops keek weer naar het scherm. Hij zou een beetje lol hebben eer alles af was. Hij pakte zijn twee pistolen.

*

“De deuren gaan nu open, en eindelijk kent het winkelcentrum verse lucht. Wat heeft er achter gesloten deuren afgespeeld? Zijn er overlevenden? Volg ons in dit live conclusie!

*

Zo’n sentimentele moment was zo snel afgelopen. Fantome viel tot de grond, en met haar de mooie straling. Nu was paranoïde er alweer, voor de duizendste maal, achter hun aan. Lisa was het zat. Genoeg, genoeg, genoeg, genoeg. Die alto zou haar wraak voelen.

Tra en Pippeloen merkten niks ervan. Zo mooi was dit moment nog voor hun, en Tra zwaaide Pip in het rond. Al waren ze nog opgesloten in de winkelcentrum waren ze nu samen, en niks meer zou hun leven kunnen verpesten.”
En toen scheen zonlicht weer het winkelcentrum binnen.

*

Peter en zijn ploeg waren op de eerste verdieping en gingen snel door de gangen heen. “De kantine is helemaal overhoop; pizzas, burgers en frisdrankflacons, een puinhoop in het mooiste winkelcentrum. Wat is hier gebeurd?” De cameraploeg vindt de speeltuin, “Achter mij kan je zien waar de eerste explosie plaats heeft gevonden.”

*

Lisa en Paranoide hadden allebei op hetzelfde moment actie genomen. Ze graaiden allebei naar de pistool. Uice keek maar toe. Het was niet elke dag dat zoiets gebeurde; Twee beeldschone meisjes vochten en hij keek maar, hopend dat hij wat leuke herinneringen aan zou overhouden.

BLAM.
Paranoide viel van Lisa af, gewond in haar arm. Lisa stond snel op en richte het pistool weer op Paranoide. Maar toen viel sterrenmeisje haar aan.
BLAM.
Nog een schot werd gelost, maar dit raakte niemand. Maar nu hield Sterrenmeisje het om haar handen.

*

“We weten nu nog steeds niet wat boven afspeelt maar er zijn meerde pistolen afgegaan, en nu moeten we wachten op de politie.”

*

Het is helemaal misgegaan dacht Katje. Ze dacht dat alles klaar zou zijn als TRA zijn dochter zou vinden, maar nu is alles naar de moer gegaan. Ze keek rond. Paranoide kermde van pijn op de vloer, Pippeloen school achter Tra z’n rug, Uice was nog helemaal in de ban van de meisjes, maar het ergste was die nieuwkomer.

Zjin gezicht was niet te zien, en hij had twee grote pistolen en ze zagen er indrukwekkend uit, maar meteen toen hij aankwam stopten Lisa en Sterrenmeisje met hun gevecht en begonnen op hem te schieten. Tra deed ook mee, hij moest zijn dochter beschermen.

*

“We zijn nu eindelijk helemaal boven gekomen, het ziet ernaar uit dat er een hevige gevecht was, maar nu is het afgelopen. Van de twee honderd, zijn er maar twintig overlevenden.” En zo gingen Peter door.

*

Twee weken later
Het was helemaal stil. Iedereen keek naar de rij zerken, allemaal in de ban van de heersende stilte. Hoe kort het leven ook was waren ze nu allemaal samen en levend. Ze keken naar de grond. Ze was te jong om dood te zijn, het is erg hoe alles is afgelopen.
Sterrenmeisje huilde in Lisa’s armen, en Lisa schuilde in Uice z’n armen. Na het incident waren ze vrienden geworden. Katje stond er maar een beetje te hangen, ze was nooit meer normaal geworden na die hele incident.

Maar het was TRA die het meest huilde. Z’n gelieve dochter moest de grond in gaan

1. Cherry Springs (dorpeling)
2. Pippeloen (weerwolf)
3. Katje (tovenaar)
4. sterrenmeisje (dorpeling)
5. Vlindertje (verrader)
6. TopDrop (dorpeling)
7. Krynn (ziener)
8. AllureV (heks)
9. Eye Of Sauron (weerwolf)
10. Sador (weerwolf)
11. Fantome (cupido)
12. Dun Hout (dorpeling)
13. Trimm Trabb (dorpeling + geliefde)
14. TRA (wolfsbane)
15. Paranoide (dorpeling)
16. Coolkast (dorpeling + geliefde)
17. Röps (leerlingziener)
18. Lisaaah (dorpeling)
19. zoemzoem (dorpeling)
20. Hanneke (weerwolf)
21. Uice (dorpeling)
22. x-spekkie-x (jager)

De laatste weerwolf is dood! Well done dorpelingen op het laatst ging het wel erg hard. En voor het 2e spel op rij --> voortaan een beetje beter luisteren naar de ziener
Oud 21-04-2008, 21:57
Verwijderd
zie de volgende page.
Oud 21-04-2008, 21:57
Verwijderd
HA!
Oud 21-04-2008, 21:58
Lethe
Lethe is offline
Hee we zijn al klaar! De wolfjes winnen nooit.

Regels voor berichten