Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-05-2008, 09:27
Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Eindelijk geen hoofdpijn meer en ook niet duf.
Stom weekend, geef ik mezelf eens een weekend rust, geen scriptie of wat dan ook, heb ik 2 dagen hoofdpijn en ben ik mega duf.
Nu zo verder met boeken lezen voor m'n scriptie, niet echt zin in, maar verder heb ik toch niks te doen. Dus tijd goed besteden.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-05-2008, 09:33
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Oja, Vogelvrij gefeliciteerd! Jij kunt echt goed schrijven, denk daar maar aan als je met je scriptie bezig bent!
Dank je. En bla, het is wel echt wazig dat ik zulke kromme en slechte zinnen maak in mijn scriptie (sowieso in essays) terwijl ik bij writenow juist het compliment kreeg dat ik zulke mooie zinnen had gemaakt. Ik weet niet, je zou denken dat het een een beetje met het ander te maken zou hebben, maar dat is dus echt totaal niet. Maar ik ben in elk geval blij dat ik dan wel een klein beetje proza kan schrijven En vandaag ga ik werken en hoef ik even niet zo hard aan mijn scriptie, maar ik ga toch proberen om woensdag al een tweede versie in te leveren.
Oud 26-05-2008, 10:18
Roosje
Roosje is offline
@ Little_Lady: Jeetje meisje, goed om weer iets van je te horen! Ik was best wel geraakt door je stukje, ik hoop dat je het allemaal volhoudt. (: Sterkte he, houd je taai! Ik vind het ontzettend knap hoe je met je ziekte omgaat. (})

Ot, ja nu lijkt alles futiel. Maar dat doet er niet toe, ik heb rugpijn & dus mijn laarzen aan, ik hoop op post van de HU/UU, mijn vriendje is weer naar huis en ik had een 96 voor een oefenexamen economie. Het gaat de goede kant op.

Oh en @ Vogelvrij: Goed gedaan, gefeliciteerd! ^^ Wat had je ingestuurd, een verhaal of gedichten?
Oud 26-05-2008, 11:09
metallica
metallica is offline
Kut, wat een gezeik... Heb ik dit jaar super vaak gemaild naar die studieadviseurs in Utrecht omdat ik wil overstappen, wordt me steeds gezegd dat ik gewoon mee moet loten en daarna vrijstellingen aan moet vragen. Blijkt nu opeens dat ik eerst naar de examencomissie had moeten schrijven en daarna naar de faculteitsdirecteur en me pas had mogen aanmelden als ik toestemming had gekregen om over te stappen. Klote klote klotezooi... Maar die man die ik nu sprak was wel relaxt, dus die zou me even mailen met welke stappen ik nog moet ondernemen. Kut!
Oud 26-05-2008, 11:46
Verwijderd
Omg het is echt té druk, ik weet niet hoe ik dit allemaal af ga krijgen. :forumuitdoe:
Met citaat reageren
Oud 26-05-2008, 11:53
Verwijderd
Citaat:
ik twijfel. Ik denk erover om de studie Engelse taal en cultuur te gaan doen, maar ik weet niet of ik goed genoeg ben. Moet je voor die studie al een 9 gemiddeld staan voordat je eraan begint of mag het ook een 7 zijn. maar ben je dan wel goed genoeg? En ik hoor zoveel mensen zeggen dat het een te vrije studie is, dat je de weg kwijt raakt. Pfff zo kom ik er nooit uit wat ik nou wil. (Lerares engels worden ja, en het liefst ook nog zeer goed engels kunnen spreken )

Lalala bijna examens voorbij. Dinsdag engels, dat word dan wel weer leuk. maar al die betavakken heb ik mooi verknald..
En dan naar nijmegen, latebeslissersdag. Maar ik ben altijd laat. Tot voor kort wist ik niet eens dat ik leraar wilde worden. eerst zat mijn hoofd nog bij diergeneeskunde. Maar ik bazel weer. Hup, hoofd in de boeken... lekker weer buiten
Ik doe Engels (en heb Nederlands gedaan) en bij de meeste talenstudies heeft het cijfer wat je op de middelbare school ervoor had niet heel veel te maken met wat je op die studie kunt. Bij Engels is het natuurlijk wel handig als je het goed beheerst want de colleges zijn allemaal in het Engels en je moet alles in het Engels schrijven, maar je krijgt ook nog genoeg taalbeheersingsvakken op de uni, dus dat komt vast wel goed. Bij mij zitten er zelfs een hoop mensen die überhaupt niet goed zijn in Engels en die halen het ook gewoon.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2008, 11:59
Verwijderd
Citaat:
Dat maakt het missen niet minder vervelend, natuurlijk. Alleen heel anders. Denk ik.

Pffrt, ik word nog steeds moe wakker. Fijn hoor. Maar goed, het gaat niet slecht, en goede verhalen zijn niet boeiend. Ik ga lekker een kop thee maken en dan naar Utrecht, vertalen.
true
en thee <3
Met citaat reageren
Oud 26-05-2008, 13:50
Verwijderd
Tand door mijn lip gevallen, godverdomme, spelen gaat voor geen meter. Zou auditie gaan doen voor een orkest in Seoul, kan dus ook niet.

Tyfuszooi. Kon ook geen beroerder moment kiezen om te struikelen.

En deze week met lesgeven zal er ook wel geen sodemieter van komen om een beetje te studeren, en voordoen is dan helemaal geen optie. Dit weekend concert, gaat dan waarschijnlijk ook niet lukken.

Kan wel brullen van frustratie

Stomme sukkel ben ik ook dat ik niet uitkijk. :twisted:
Met citaat reageren
Oud 26-05-2008, 15:10
Rob
Rob is offline
Wat een strontvervelende dag. (Op de ochtend na, dan).

Nog vijf schoolweken en dan ben ik er in ieder geval voor een maand of twee vanaf.
Mits ik niet overreden word, zoals daarnet bijna gebeurde omdat één of andere lambal besloot door te rijden op een rotonde waar ik voorrang heb. Het is dat ik altijd rem... ><
Oud 26-05-2008, 15:14
Verwijderd
Citaat:
Ik doe Engels (en heb Nederlands gedaan) en bij de meeste talenstudies heeft het cijfer wat je op de middelbare school ervoor had niet heel veel te maken met wat je op die studie kunt. Bij Engels is het natuurlijk wel handig als je het goed beheerst want de colleges zijn allemaal in het Engels en je moet alles in het Engels schrijven, maar je krijgt ook nog genoeg taalbeheersingsvakken op de uni, dus dat komt vast wel goed. Bij mij zitten er zelfs een hoop mensen die überhaupt niet goed zijn in Engels en die halen het ook gewoon.

dat doet me goed Hoef ik in ieder geval niet meteen bang te zijn dat ik t niet kan. Studeer je in Nijmegen?
Met citaat reageren
Oud 26-05-2008, 15:51
Verwijderd
Citaat:
ik bedoelde het letterlijk, als in: paranormale shit...ik denk niet dat je dat op die manier las, of wel?
blijf ik erbij dat ik je best had kunnen quoten
Met citaat reageren
Oud 26-05-2008, 16:19
Verwijderd
Het lukt allemaal voor geen meter, stomme opdrachten. Ik wil gewoon zomervakantie, is dat nou zo moeilijk?
Met citaat reageren
Oud 26-05-2008, 16:28
metallica
metallica is offline
Ik voel me gelukkig, maar nu toch studeren en niet meer dromen... Owja, probleempje van vanochtend is opgelost, ik kan gewoon meeloten enz. En ik heb net besloten dat ik sociologie en psychologie ga doen
Oud 26-05-2008, 16:32
Verwijderd
Citaat:
Kut, wat een gezeik... Heb ik dit jaar super vaak gemaild naar die studieadviseurs in Utrecht omdat ik wil overstappen, wordt me steeds gezegd dat ik gewoon mee moet loten en daarna vrijstellingen aan moet vragen. Blijkt nu opeens dat ik eerst naar de examencomissie had moeten schrijven en daarna naar de faculteitsdirecteur en me pas had mogen aanmelden als ik toestemming had gekregen om over te stappen. Klote klote klotezooi... Maar die man die ik nu sprak was wel relaxt, dus die zou me even mailen met welke stappen ik nog moet ondernemen. Kut!
Wat een eikels zijn dat zeg! Gelukkig was die man wel relaxt, het zal vast wel goed komen, maar het is wel ontzettend knullig.

OT: Ik voel me niet echt relaxt. Therapie was zwaar en ik heb ook weer gedissocieerd. Verdomme waarom? waarom gebeurt dit? Waarom heb ik er geen controle over? Ik ben bijna een heel therapie onderdeel van de wereld geweest. Het blijkt allemaal heel heftig te zijn geweest maar ik heb dus geen idee wat er allemaal gezegd is en daar baal ik van. Ik weet nu niet waarom bepaalde mensen zich zo kut voelen nu. Verder heb ik gezegd dat ik mijn levensverhaal zou mailen. Ik ben al tig keer weer achter de computer gaan zitten om het een en ander te veranderen. Het zal wel nooit helemaal naar mijn zin zijn vrees ik. Ik moet dus volgende week mijn levensverhaal gaan voorlezen en daar zie ik zo enorm tegen op. Het verhaal opschrijven was opzich geen probleem, maar straks moet ik het vertellen en over bepaalde onderwerpen wil ik het gewoon niet hebben. Ik schaam me er zo enorm voor. Misschien dat ik ze alsnog schrap uit het verhaal voordat ik het opstuur.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2008, 16:33
Verwijderd
Citaat:
Ik voel me gelukkig, maar nu toch studeren en niet meer dromen... Owja, probleempje van vanochtend is opgelost, ik kan gewoon meeloten enz. En ik heb net besloten dat ik sociologie en psychologie ga doen
w00t!
Met citaat reageren
Oud 26-05-2008, 17:51
rare kwast
rare kwast is offline
nou gisteravond is het dus flink fout gegaan.. veel gehuild, nagedacht, aan t malen geweest, paniekerig, weer ge-amt, slecht geslapen... nu zo moe
rare dag op mn werk gehad, stond op een onbekende studie en was in het ziekenhuis met een jongetje van 4.5.. erg lief maar wel raar..

nu op naar EHBO.. gewoon doorkachelen.
morgen uit eten en ceremoniemeester/ bruidspaar overleg
woensdag ff niets
donderdag weer uit eten met collega's
ja gewoon doorgaan
Oud 26-05-2008, 17:52
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
@lentekriebel: Hm, het is toch ook eigenlijk maar raar om je levensverhaal op te schrijven, zoiets is toch eigenlijk onmogelijk. Er gebeurt zoveel in een leven en het is maar net waar je de nadruk op wil leggen. Een samenvatting geven is niet echt mogelijk. Ik neem aan dat je hebt opgeschreven wat jij belangrijk vond, veel succes volgende week dan maar.

@Roos: Een verhaal
Oud 26-05-2008, 17:52
Pruts0r
Pruts0r is offline
Okay, het Nederlandse zorgstelsel is triest, zeer triest. Ik heb nu niet veel tijd om te posten, want dadelijk bijbelstudie ( Vorige keer de laatste avond, een paar maanden geleden, was heel chaotisch )

Ik word er iig echt heel erg kwaad van, om te zien hoe ONVOORSTELBAAR SLECHT het zorgstelsel is. Echt schandalig. Ja en dan toch maar weer zoveel militairen naar Irak en Afghanistan sturen, alsof het niets kost.. Dat ze maar eens eerst het zorgstelsel gaan verbeteren en daar NIET op bezuinigen..
Oud 26-05-2008, 17:53
rare kwast
rare kwast is offline
Citaat:
Knuffel voor Rare kwast. Ik denk dat het wel een goede keuze is, als je er zelf achterstaat, is het altijd goed. Ik denk dat hij en z'n familie het ook wel zullen waarderen. En verder snap ik je wel hoor. (})

thanks.. ik weet niet helemaal of ik er achter sta.. vind het erg moeilijk, zit nu ook steeds te twijfelen aan de tekst (doe ik altijd)

hoop dat zijn moeder het waardeerd.. lieve vrouw.
ik weet niet zo goed wat ik met mezelf moet.. mis hem nog steeds geloof ik.. snap ook niet waarom. bij alles moet ik aan hem denken
blegh beetje verwarrend allemaal

*knuffel terug voor jou *

ow en eentje voor sonho
en uiteraard voor ieder ander
Oud 26-05-2008, 18:12
Nienna*
Nienna* is offline
@ Duivelaartje: Hoe was de crematie vandaag ?

OT: God ik moet echt wat gaan doen, maar geen zin, lame! Ik ben gewoon te lam voor woorden, ik wil alleen maar in bed liggen en film kijken en het liefst met iemand leuks erbij .
Met citaat reageren
Oud 26-05-2008, 19:03
Verwijderd
Citaat:
Okay, het Nederlandse zorgstelsel is triest, zeer triest. Ik heb nu niet veel tijd om te posten, want dadelijk bijbelstudie ( Vorige keer de laatste avond, een paar maanden geleden, was heel chaotisch )

Ik word er iig echt heel erg kwaad van, om te zien hoe ONVOORSTELBAAR SLECHT het zorgstelsel is. Echt schandalig. Ja en dan toch maar weer zoveel militairen naar Irak en Afghanistan sturen, alsof het niets kost.. Dat ze maar eens eerst het zorgstelsel gaan verbeteren en daar NIET op bezuinigen..
ik zie het verband niet
Met citaat reageren
Oud 26-05-2008, 19:29
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
@ Duivelaartje: Hoe was de crematie vandaag ?
Het was echt mooi. Het was wel anders dan anders. De dienst was heel losjes, met nummers die hij zelf gedraaid wilde hebben (Interpol e.d.) en nummers die z'n dochters hadden uitgezocht (Kaiser Chiefs, Muse, enz.) en die waren lang niet allemaal triest. Maar alles was al met al zo mooi uitgekozen en de verhalen die ze vertelden waren zo passend en raakten gewoon. Ook hadden ze geen condeleance, maar kwamen ze zelf naar de mensen toe. M'n vriendin ging natuurlijk niet langs allerlei oudjes enzo, maar ging al voordat we langs de kist waren geweest (en we dus nog in de rij stonden ) bij ons langs, en daarna hebben we gewoon met z'n allen gepraat en deed ze vrolijk en leek ze haast zichzelf. Maar toch durfde ik niet mezelf te zijn en de rest ook niet echt. Ik zou graag er echt voor haar willen zijn, maar zo kon ik vanavond al niet langskomen omdat ik hard moet werken aan school en nja ik ben niet een echt goede vriendin, dus dan ga ik me opdringerig voelen.

Ach, ik stuur haar gewoon af en toe een mailtje of bel haar even, hoe het met haar is.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2008, 20:02
~~dolce~~
~~dolce~~ is offline

wat een schijt dag...

Kachel kapot...
Hij slaat aan terwijl hij dat niet moet doen. dus wordt het hier een sauna. Ik heb alle knoppen omgedraaid en morgen om 8 uur komt een monteur

Laptop kapot, heb alle bestanden kunnen redden maar de harde schijf is dus kapot... great. 3 weken laptop kwijt... NIET NU!!!!!!! laatste paar weken van het studie jaar..

Dan altrecht. Eerst VERS training gehad. Veel te veel en veel te moeilijk..
Toen gesprek... heftig. Ik ging mijn situatiepan bespreken, hij ging over haar.
Ik zei, als ik echt een keer doorflip en doe wat ik wil doen dan eindig ik in een TBS kliniek. Ze bevestigde dit. we hebben gepraat over haar veiligheid, over N. dr veiligheid. Het voelt zo kut als mensen denken dat ze niet veilig bij me zijn.. Maar ik ben eerlijk geweest. Ik ben echt niet zo'n vreselijk monster, toch?

Ze gaat nu kijken of ik thuiszorg van Altrecht kan krijgen want dit gaat zo niet. Ook wil ik me aanmelde voor beschermde wonen, ambulante begeleiding..Echt zo kan ik niet meer.
Nog 5 weken, 3 toetsen.. Dat moet ik halen...
Met citaat reageren
Oud 26-05-2008, 20:33
Heksjuh
Heksjuh is offline
Omdat ik het anders vergeet:
1. L. mailen over toets AD
2. al mijn bestanden op USB of iets dergelijks zetten
3. R. mailen (dat moet ik al drie weken )

Morgen practicum beeldvormende diagnostiek met toets, daar zie ik echt tegenop. Ik heb wel alles gelezen en samengevat, maar ik wil het niet echt leren want mijn hoofd zit vol met het blok. En je mag alles erbij houden. Maar ik ben bang dat ik er echt niet uitkom.
Ik ben heel goed in me (onnodig) druk maken.
Oud 26-05-2008, 20:57
Verwijderd
*knuffel* voor dolce

OT: Toen ik vanochtend eenmaal de deur uit was ging het inderdaad wat beter. Presentatie ging wel ok, daarna nog even geluncht met een studiegenootje en verder alles gedaan wat ik moest doen.
'k Moet alleen m'n gesprek van morgen nog voorbereiden, maar het lijkt me niet zo'n goed idee om dat nu nog te gaan doen, dikke kans dat ik dan weer in paniek raak en een rotnacht heb. Ik kan dat soort dingen beter overdag doen. Morgen dus nog maar even voor gaan zitten.

Ik baal dat er geen Grey's anatomy was, maar aan de andere kant heb ik daardoor nu wel af wat ik morgen in moet leveren, anders had dat vanavond laat nog gemoeten.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2008, 21:01
Verwijderd
Citaat:
blijf ik erbij dat ik je best had kunnen quoten
nu ben ik nieuwsgierig!
en sorry voor mijn arrogante reactie, ik besef dat altijd pas als ik het later teruglees
Met citaat reageren
Oud 26-05-2008, 21:02
Redhair
Redhair is offline
Ik wou dat N. voorgoed uit mijn hoofd verdween. Ik denk nog veel te vaak aan hem, vannacht droomde ik zelfs, dat we weer begonnen waren, echt belachelijk. Ik wil niet dromen over die zak. Ik wil me geen kuthoer voelen als ik wakker word.
Mijn beste vriendin, D., is bij mijn goede vriend O. gaan wonen. Echt tof, ze kennen elkaar via mij en D. zocht een woonruimte, O. bood haar een kamer in zijn huis aan. Vandaag had ze al haar spullen verhuisd, net zat ik daar even. Gezellig, twee goede vrienden bij elkaar in huis.
C. en H. kwamen ook nog even langs. C. vroeg of O. en ik N. nog gezien hadden. Hij was sinds zaterdag weer eens vermist. Tuurlijk is hij vemist, die jongen is altijd vermist. Het is zo'n waardeloze zak en zijn vriendin blijft steeds bij hem en hij blijft steeds in mijn hoofd. Wat bezielt ons? Wat bezielt mij? Ik heb K. toch, waarom verdwijnt die gast nou niet uit mijn kop?
Oud 26-05-2008, 21:03
Verwijderd
Citaat:
nu ben ik nieuwsgierig!
en sorry voor mijn arrogante reactie, ik besef dat altijd pas als ik het later teruglees
oh kind, dat was me niet eens opgevallen
ik zal je wel een pm sturen morgen, om je nieuwsgierigheid te stillen

ontopic: godsamme, morgen mijn eerste werkdag, meteen een dagdienst. om 6 uur op schiphol zijn dus! Carajo!
Met citaat reageren
Oud 26-05-2008, 21:22
Neko*
Neko* is offline
Ik ben mezelf kwijt en heb de puf niet meer om te zoeken.
Oud 26-05-2008, 21:23
Verwijderd
ontopic:
fack. ik kan gewoon helemaal niks. ik doe nog zo mn best, maar ..
ze had me gevraagd om op midweek te gaan, had dr al sinds de basisschool niet gezien, ja, leuk denk ik dan, ze zei af na wat meer correspondentie van mij met haar en andere dames waarmee ik zou gaan.
ja, ik snap het. sukkel. natuurlijk zijn ze wel gegaan, maar gewoon zonder jouw. is dat zo vreemd? nee, je doet iets fout, iets vreselijk fout, net als met je vriendin, je bent 'echt' een leuke vriend, maar alleen in politieke correctheid. ja. precies zoals je mentrix lang geleden al letterlijk zei dat je jezelf 'geen wassen neus moet voorhouden', dat je gewoon 'met minder genoegen moet nemen'. arrogante zelfzuchtige kleuter.
nee, zelfmedelijden maakt je beter, sjongejonge...hoe kan iemand jouw nou vertrouwen, waarom zou iemand ook maar iets voor je doen. geen vrienden, zoals ze altijd al hadden voorspeld, mama en papa ook, mama moet uit mijn leven, zoals papa al verbannen is, liever niemand dan een paar iemanden met het meest vreselijke pijnlijke commentaar waar je uiteindelijk niks aan kan doen, hoe keihard je het ook probeert.
maar wat is het dan. ik geef liefde, ik knuffel 'echt', ik wil zo graag al mijn energie aan vrienden geven. vrienden zijn mijn familie, anders heb ik helemaal niemand meerstiekem wil ik gewoon iemand die me opbelt, naar me toekomt, of andersom, iemand die weet dat ik van binnen helemaal niet zo gemeen ben en veel liefde heb. auw. 'Als je iets wilt moet je het zelf doen', dat zeg ik al te vaak, veel te vaak ..
dan maar weer werken. yay, mag ik een uurtje later beginnen (om 11u) rijden de bussen alleen in de spits. 9u in de stad. en dan? je kan heus niet naar iemand toe hoor. nee..
en ze mogen me altijd bellen, ik sta voor ze klaar, snap dat dan alsjeblieft
Met citaat reageren
Oud 26-05-2008, 21:28
darkfairy
darkfairy is offline
vandaag me oren uit laten spuiten.
merk alleen nog niet.
zoveel verschil.
als de vorige keer.
en door dat uitspuiten.
werd ik zo duizelig.
bij de ene oor.
dat ik letterlijk alles zag draaien.
het was dat ik op een stoel zat.
maar anders ging ik plat.
zo duizelig was ik op dat moment.
en morgen na 7 maanden.
weer een gesprek bij het ggz.
met me 3de nieuwe begeleider.
deze keer een spv'er.
me begeleider van MEE.
is er bij morgen.
om zelf ook kennis te maken.
edit
en oef dat programma over dat meisje.
dat zm heeft overleefd.
dat was best wel heftig.
iemand nog meer gezien????????.
vooral omdat ik er de laatste tijd ook mee.
in me hoofd zat.
en tegen me vader zeg ik nog steeds.
zo weinig mogelijk.
ik praat niet meer graag met hem.
als hij s'avonds gedronken heeft.
zoals elke avond.
en verder zie ik morgen wel.
hoe het loopt.
en ik ga slapen.
en ik hoop dat ik me gedachte's.
maar bij gedachte's kan houden.

Laatst gewijzigd op 26-05-2008 om 21:37.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2008, 22:00
Verwijderd
Waarom is dat aangepast Kruimel?
Met citaat reageren
Oud 26-05-2008, 22:01
Verwijderd
Ik voel me af en toe zo verdrietig en ik weet niet hoe het komt.
Iedereen vindt maar wat van mij en dat vind ik heel erg moeilijk.

Loop met fakkels door de straten,
zeg dat het lukt als je maar wilt,
ga op je knieën tot ze blauw zien
maar red mij niet.
Red mij niet,
red mij niet,
red mij niet,
red mij niet,
red mij niet.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2008, 22:30
Verwijderd
Ik voel me totaal ongeliefd. Lekker dan. Da's dan je familie. Fuck dit. Ze is veel leuker, knapper, whatever. (Niet slimmer nee, verdomme! Dat heb ik dan weer.) Maar het zal me wat. Morgen is het vast weer beter, voor nu: fuck het allemaal maar. Tyf maar lekker op.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2008, 22:50
xxChange
xxChange is offline
Jezus ik haat het om eerlijk te zijn..
Met citaat reageren
Oud 27-05-2008, 00:01
Verwijderd
Wat een chaos. Ik ben er klaar mee, ik ga een boek lezen. Misschien dat mijn gedachten dan een beetje willen.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2008, 09:01
Missy1234567890
Ik voelde me echt zo kut gister, overdag al doordat ik verkeerde sites ging lezen *eigen schuld* en gisteravond na een zogenaamd grapje van m'n vriend weer. Toen was ik echt flink boos, ja, het was een grapje, maar de onderliggende boodschap is me niet ontgaan en die was ook nog eens nergens op gebaseerd, merkte ik later. Waarom denkt hij zo vaak niet na voordat hij wat zegt?

En nu heeft hij de hele dag sportdag, hij heeft het 3 weken al over niets anders. Terwijl het één melige toestand wordt, alleen de reis erheen al. Hij zal wel laat thuis zijn. Dan moet ik nog een beetje normaal proberen te reageren op zijn verhaal...sportdag en leuk is voor mij geen combinatie.

Nu aan de studie, gister heb ik dus niks gedaan, maar het moet, anders komt die stomme scriptie nooit af. *schopt alle negatieve zooi weg* A.s. donderdag ga ik naar de bacheloruitreiking van een oud-studiegenootje, hopelijk krijg ik dan weer motivatie om hard verder te gaan, zodat ik snel m'n masterdiploma krijg.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2008, 09:12
Missy
Missy is offline
Ik heb het vandaag even helemaal gehad met alles wat met school te maken heeft. Examens die niet willen lukken. Fijn als je ouders er zich ook nog mee gaan bemoeien. Ik heb morgen wiskunde, maar ik heb er geen hol voor gedaan. Mijn motivatie is op de zeebodem te vinden.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2008, 09:52
Verwijderd
Haa, Rogier en ik zijn weer lief tegen elkaar Dat waren we meteen al nadat we ruzie hadden gehad, maar nu voelt het ook weer echt fijn en goed. Dus dat is fijn

Gisteren presentatie gehad, was een beetje nerveus, maar 't ging best goed Idee is goedgekeurd

Mja, ik zit er toch aan te denken om weer om therapie te gaan vragen; ik ben echt heel erg vooruitgegaan met therapie, maar ik heb het idee dat ik nu een beetje weg zak... Ik kijk het nog wel even aan
Met citaat reageren
Oud 27-05-2008, 10:20
Sens.
Sens. is offline
@ Repelsteel: Het deed me echt pijn om je verhaal te lezen al weet ik niet goed wat ik er op kan zeggen behalve een dikke knuffel voor jou

OT: Leren, leren & leren
Met citaat reageren
Oud 27-05-2008, 11:49
Missy1234567890
Jezus wat heb ik? Zo verschrikkelijk moe, ik kan echt zo in slaap vallen.
En ik moet me concentreren en boeken lezen voor m'n scriptie. Ik mag niet nog een dag niks doen.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2008, 12:03
Pruts0r
Pruts0r is offline
Citaat:
ik zie het verband niet
Er is niet echt een verband tussen bijbelstudie en het trieste Nederlandse zorgstelsel, dat was meer zo van, daarom ga ik er niet uitgebreid op in op dat moment (hoewel dat nu ook niet bepaald nodig is).

Een verband tussen bezuinigingen in de zorgsector en niet in dingen zoals Defensie en ontwikkelingshulp etc. is er wel. Internationale veiligheid en wereldvrede, dat is een mooi doel, maar dat valt toch niet te bereiken. Wat wordt ervoor opgeofferd in een wanhopige poging dat toch te bereiken? De ouderen worden genaaid, de mensen die veel zorg nodig hebben. Moeten we dan de mensen die ons land op hebben gebouwd, nu maar vergeten, omdat er hulp nodig is in landen als Irak, waar de VS gewoon binnenvalt? Dat vind ik triest, het feit dat zulke dingen VOOR de gezondheidszorg komen.

Gisteren bijbelstudie was trouwens heel mooi. Wat er plaatsvond is voor een niet-gelovige moeilijk te begrijpen (denk ik), maar ik heb gisteravond daar een beslissing gemaakt, die ik al een hele tijd wilde maken, maar nooit gemaakt heb, omdat ik het al moeilijk had, met de opmerkingen van de mensen in mijn familie. Ik ben echt heel blij, dat ik die beslissing nu eindelijk gemaakt heb.

@Mushu: Ik zit met precies hetzelfde, en het is nodig, om te leren je niets aan te trekken van wat anderen van je vinden en je bent, zoals je zelf wil zijn. Dat is erg lastig en ik probeer dat nu nog steeds te bereiken, maar het gaat steeds beter. Probeer er lak aan te hebben, wat mensen van je vinden en ben wie je zelf wil zijn.

Laatst gewijzigd op 27-05-2008 om 12:12. Reden: Nog wat vergeten. =) En nog iets. xD
Met citaat reageren
Oud 27-05-2008, 12:21
Verwijderd
Pff, de hele ochtend een beetje zitten suffen omdat ze iets aan de waterleiding aan het doen waren; geen douche, geen toilet, geen kopjes thee, dan kan ik echt niet geconcentreerd studeren. Nu dan maar tijd voor noeste arbeid! En hmmm, ik wil eigenlijk mijn haar weer zwart verven maar het duurt zo lang voor dat er weer uitgroeit als ik er genoeg van heb.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2008, 13:23
Verwijderd
@Pruts0r: wat voor beslissing heb je dan genomen?

OT: Ik moet nu bij mezelf stil gaan staan en dat durf ik niet zo goed. Maar toch maar even doen.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2008, 13:34
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
*zucht* Het positieve is dat de derde versie misschien de laatste versie gaat worden. Het negatieve is dat ik nog heel veel moet verbeteren en dat ik het idee heb dat ik dat niet kan omdat het allemaal veel te moeilijk is.
Oud 27-05-2008, 14:46
Missy1234567890
Vogelvrij, je kunt het wel! Uiteindelijk lukt het je en het kan áltijd beter. Op een gegeven moment moet je er gewoon tevreden mee zijn en na 3 versies heb je echt wel een voldoende. Succes!

OT: ik heb echt nog amper wat gedaan, ondanks m'n goede voornemens. Ik ben echt zo moe steeds, zo vervelend. Ik ga mezelf nu dwingen nog 2,5 uur wat te doen en dan mag ik leuk gaan koken
Met citaat reageren
Oud 27-05-2008, 14:56
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Nou, dat weet ik nog zo net niet, ze zei dat de derde versie de uiteindelijke versie zou kunnen zijn als ik al het commentaar goed verwerk. Het ziet er niet echt naar uit dat dat snel gaat gebeuren, dus voorlopig zie ik nog niet echt kans op een voldoende. Maar ik ga maar gewoon door en uiteindelijk zal het ook wel lukken, neem ik aan. En pff, ik keek net naar de vakken van volgend jaar en daar heb ik ook geen zin in, dus wat boeit het eigenlijk ook als het niet op tijd af komt

Jij ook veel succes natuurlijk En scripties zijn vermoeiend
Oud 27-05-2008, 15:01
Verwijderd
Waarom moet alles nou fout gaan? Waaraan heb ik dit verdiend?
Met citaat reageren
Oud 27-05-2008, 15:35
Roosje
Roosje is offline
Jaa Engels ging wel goed. ^^ De antwoorden staan alleen nog steeds niet op internet en ik wil het wel nakijken. ;x Ga dadelijk maar even in bad, dan ben ik mooi uitgerust. En mijn boek is gaaf, ook al is er nog niets gebeurd. Nog maar twee examens en ik ben klaar!

Edit: z0mfgz0mfg ik heb maar drie fouten.xDxDxD Mijn negen is binnen jajaja! Dat is een 89-97!
Oud 27-05-2008, 15:39
Verwijderd
omg jaaaaaaaaaaaaaaaaa

uitleg later
vandaag eerste werkdag gehad, en het was bijzonder gezellig ondanks dat ik nog niks mag en kan. Maar toch. Jonge mensen, reizigers als klanten én bekende Nederlanders aan de toonbank. En achter de douane zijn mensen al ingecheckt en alles, dus in blijde vakantiestemming. Hopen dat het zo leuk blijft!!!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten