Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-05-2008, 12:27
Verwijderd
Ja maar dan krijgt je nog die hele dingen zwart en maar een beetje wit.

Volgens mij is er binnen voorkeursinstellingen bij het printen iets van die keuze hoor, geen achtergrond en zwarte letters.
Advertentie
Oud 28-05-2008, 12:28
Lethe
Lethe is offline
Citaat:
oww en anders: kun je ze niet gewoon uitprinten en dan aangeven dat het in zwart/wit uitgeprint moet worden (bij de printerinstellingen)?
Ik kan kiezen uit afdrukken in kleur en afdrukken in alleen zwarte inkt. Maar dan wordt alles wat nu rood is waarschijnlijk zwart.
Oud 28-05-2008, 12:29
Verwijderd
Citaat:
Jawel nee ik bedoelde ik word niet zomaar eerder wakker.

Ik zet standaard mijn wekker een half uur voor het moment dat ik echt op moet staan en verzet hem dan tot dat moment.
snooze is een leuke optie...
Verwijderd
Allureeee
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
De optie achtergrond staat er niet bij.

doe je wel rechtermuisknop??
wat een rare powerpoint heb je dan!
Verwijderd
Bij de printer hier op school kun je op page klikken en dan kun je op negatief drukken, dan draait ie alles om
Oud 28-05-2008, 12:30
Verwijderd
Properties, page, negative.
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Ik kan kiezen uit afdrukken in kleur en afdrukken in alleen zwarte inkt. Maar dan wordt alles wat nu rood is waarschijnlijk zwart.
stuur je powerpoint eens naar mijn hotmail?
want de mijne heeft die optie wel, miss. kan ik het even doen voor je?
op advies van lisa: pm maar
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Bij de printer hier op school kun je op page klikken en dan kun je op negatief drukken, dan draait ie alles om
dat is ook een handige optie zeg!
Oud 28-05-2008, 12:32
Verwijderd
x
Lethe
Lethe is offline
Nu heb ik grijstinten, maar al het rode is nu donkergrijs. Alsnog zonde.
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Heet jij wendy drenthe

Moet je even weghalen anders googlet je nieuwe baas je en vindt hier al die rommel
owja, dat is ook weer zo
Oud 28-05-2008, 12:33
Verwijderd
Citaat:
owja, dat is ook weer zo
en nu nog je quote veranderen anders vindt ie je nog ;d
Oud 28-05-2008, 12:41
Verwijderd
Citaat:
Waarom niet?
Omdat het een conventie betreft. Conventies zijn nooit logisch.
Oud 28-05-2008, 12:46
Uice
Uice is offline
Citaat:
Omdat het een conventie betreft. Conventies zijn nooit logisch.
Nee, het is geen conventie. Het gebeurt zelden, althans op mijn opleiding. Maar het is wel logisch, want het is het meest gebruiksvriendelijk.
Oud 28-05-2008, 13:42
Lethe
Lethe is offline
Soms lees ik gewoon over posts heen.

Fantoom!
Pisa!

Hoi!
Oud 28-05-2008, 14:02
Verwijderd
Citaat:
Nee, het is geen conventie. Het gebeurt zelden, althans op mijn opleiding. Maar het is wel logisch, want het is het meest gebruiksvriendelijk.
het maakt echt geen flikker uit
Oud 28-05-2008, 14:03
Verwijderd
Citaat:
't Maakt mij wel uit of ik een praktisch zwarte pagina met af en toe wat wit moet printen of andersom
Maar ik heb het net geprobeerd, en ik kreeg het zo omgezet met een standaard zwart/wit-ontwerp. Sommige woorden bleven een andere kleur, maar met 'select all' werd dat ook zo braaf zwart.
Oud 28-05-2008, 14:04
Verwijderd
Citaat:
't Maakt mij wel uit of ik een praktisch zwarte pagina met af en toe wat wit moet printen of andersom
Maar ik heb het net geprobeerd, en ik kreeg het zo omgezet met een standaard zwart/wit-ontwerp. Sommige woorden bleven een andere kleur, maar met 'select all' werd dat ook zo braaf zwart.
nou precies, dus waarom zou een prof daar tijd aan moeten besteden, die heeft wel betere dingen te doen
Oud 28-05-2008, 14:05
Uice
Uice is offline
Citaat:
Dan zou ik het niet zeggen. Powerpoints in kleur kun je niet printen en Powerpoint met zwart op wit zijn kut tijdens presentaties.
Oud 28-05-2008, 14:07
Verwijderd
Citaat:
nou precies, dus waarom zou een prof daar tijd aan moeten besteden, die heeft wel betere dingen te doen
Hij heeft ook het ontwerp ingesteld, kan hij het ook wel even ongedaan maken
Oud 28-05-2008, 14:07
Verwijderd
Citaat:
Dan zou ik het niet zeggen. Powerpoints in kleur kun je niet printen en Powerpoint met zwart op wit zijn kut tijdens presentaties.
Ik zie echt veel zwart op wit presentaties, nooit ergens last van gehad
Oud 28-05-2008, 14:09
Verwijderd
Citaat:
bij ons zijn bijna alle powerpoints zwart op wit
Oud 28-05-2008, 14:15
Uice
Uice is offline
Bij iedereen is dat zo. Maar dat neemt niet weg dat wit op zwart veel beter is.
Oud 28-05-2008, 14:20
Verwijderd
heb je daar ook nog ondersteunende argumenten voor?
Oud 28-05-2008, 14:21
Verwijderd
ik vind zwart op wit fijner, geloof ik
Oud 28-05-2008, 14:22
Uice
Uice is offline
Citaat:
heb je daar ook nog ondersteunende argumenten voor?
Ja, het is onprettig om de hele tijd in wit licht te kijken. Zwart is beter voor je ogen. En voor het milieu.
Oud 28-05-2008, 14:24
Verwijderd
ik zat vandaag te lunchen, komen er 2 gasten aanlopen.
"Mogen we jullie wat vragen?"
-"waarvoor"
"een onderzoek"
-"hoe lang duurt het?"
"15 minuten ongeveer"
- "Je hebt 5 minuten"
"ok, wat vinden jullie van jezus?"
-"nee, daar heb ik geen tijd voor"
"net nog wel"
-"Nu niet meer"
"Je hebt ons 5 minuten beloofd"
-"en dus? ga iemand anders lastig vallen"

en toen gingen ze gelijk de kantine uit
Oud 28-05-2008, 14:26
Verwijderd
Citaat:
Ja, het is onprettig om de hele tijd in wit licht te kijken[1]. Zwart is beter voor je ogen[2]. En voor het milieu[3].
1. Vind jij.
2. Bron?
3. Bron?
Oud 28-05-2008, 14:26
Uice
Uice is offline
Haha. "Je hebt ons vijf minuten beloofd."

Een lepel is een ding, daar kun je pap mee roeren.
Oud 28-05-2008, 14:27
Uice
Uice is offline
Citaat:
1. Vind jij.
No shit, Sherlock. Overigens deelt de meerderheid van de mensen deze mening.

Citaat:
2. Bron?
3. Bron?
Algemene kennis.
Oud 28-05-2008, 14:29
Swlabr
Swlabr is offline
Argumentum ad populum is een droogreden.
Verwijderd
Ik ben in de minderheid
Verwijderd
Citaat:
No shit, Sherlock. Overigens deelt de meerderheid van de mensen deze mening. [1]

Algemene kennis.[2]
[1]. Bron?
[2]. Dat is geen bron
Oud 28-05-2008, 14:31
Verwijderd
Oud 28-05-2008, 14:32
Uice
Uice is offline
Citaat:
Argumentum ad populum is een droogreden.
Niet in deze situatie. Heb je alles wel gelezen?

Citaat:
[1]. Bron?
Algemene kennis.

Citaat:
[2]. Dat is geen bron
No shit, Sherlock. Sinds wanneer volg ik jouw bevelen op? Het feit dat het algemene kennis is, maakt een bron overbodig. Ik vraag jou ook niet om een bron als je stelt dat gras groen is.
Oud 28-05-2008, 14:34
Verwijderd
Citaat:

Algemene kennis.

Dat weet ik. Sinds wanneer volg ik jouw bevelen op? Het feit dat het algemene kennis is, maakt een bron overbodig. Ik vraag jou ook niet om een bron als je stelt dat gras groen is.
juist, als je het niet erg vindt, vind ik de algemene kennis van een cultuurcursist niet van dermate hoge wetenschappelijke waarde dat ik er op vertrouw.
Oud 28-05-2008, 14:35
Uice
Uice is offline
Algemene kennis van één cultuurwetenschapper?
Oud 28-05-2008, 14:35
Verwijderd
Citaat:
Algemene kennis van één cultuurwetenschapper?
ok, cursist wat jij wil
Oud 28-05-2008, 14:36
Swlabr
Swlabr is offline
Citaat:
Waarom niet in deze situatie? Je stelt dat de "meerderheid van de mensen mensen die mening deelt". Impliceer je hiermee niet dat het zo is?
Oud 28-05-2008, 14:37
Uice
Uice is offline
Citaat:
ok, cursist wat jij wil
Nu stel je me toch teleur. Wat is volgens jou algemene kennis?
Oud 28-05-2008, 14:39
Verwijderd
waarom moet ik algemene kennis definieren? Kom jij maar met een onderzoek waaruit blijkt dat kleur invloed heeft op het milieu en dat zwart licht beter voor je ogen is dan wit licht. In de wetenschap geldt immers, wie stelt moet bewijzen. Algemene kennis is ook te bewijzen.
Oud 28-05-2008, 14:40
Uice
Uice is offline
Citaat:
Waarom niet in deze situatie? Je stelt dat de "meerderheid van de mensen mensen die mening deelt". Impliceer je hiermee niet dat het zo is?
Als de meerderheid van de mensen de mening deelt (dus dat wit op zwart-powerpoints beter zijn dan zwart op wit), is dat in dit geval voldoende om de praktijk erop aan te passen. Welke factoren tellen er immers nog meer mee in de stelling dat zwart op wit onprettig is om naar te kijken?
Oud 28-05-2008, 14:41
Verwijderd
Citaat:
Als de meerderheid van de mensen de mening deelt (dus dat wit op zwart-powerpoints beter zijn dan zwart op wit), is dat in dit geval voldoende om de praktijk erop aan te passen. Welke factoren tellen er immers nog meer mee in de stelling dat zwart op wit onprettig is om naar te kijken?
heb je een onderzoek waaruit dit blijkt?
Oud 28-05-2008, 14:42
Uice
Uice is offline
Citaat:
heb je een onderzoek waaruit dit blijkt?
Natuurlijk niet. Maar ik praat wel eens met mensen.

Citaat:
waarom moet ik algemene kennis definieren?
Omdat ik twijfel of je het wel snapt als je het hebt over 'algemene kennis van een persoon'. Algemene kennis is immers algemeen. Daarom heet het algemene kennis. Niet de Juicekennis.

Citaat:
Kom jij maar met een onderzoek waaruit blijkt dat kleur invloed heeft op het milieu en dat zwart licht beter voor je ogen is dan wit licht. In de wetenschap geldt immers, wie stelt moet bewijzen. Algemene kennis is ook te bewijzen.
Dat is zo. Maar gelukkig ben ik nu niet op school.

Daarover gesproken, ik ga nu wel weer aan de leer. Veel plezier allemaal.
Oud 28-05-2008, 14:49
Verwijderd
Citaat:
Natuurlijk niet. Maar ik praat wel eens met mensen.
ah, dat lijkt me een zeer objectieve steekproef van de juiste grootte.

Citaat:

Omdat ik twijfel of je het wel snapt als je het hebt over 'algemene kennis van een persoon'. Algemene kennis is immers algemeen. Daarom heet het algemene kennis. Niet de Juicekennis.
Algemene kennis is algemeen voor een bepaalde bevolkingsgroep. De algemene kennis van universitair geschoolde mensen is bijvoorbeeld groter dan die van de oempaloempa's.
Citaat:

Dat is zo. Maar gelukkig ben ik nu niet op school.

Daarover gesproken, ik ga nu wel weer aan de leer. Veel plezier allemaal.
ik ben blij dat je inziet dat je je gedraagt als hit-and-rungelovige.
Oud 28-05-2008, 14:59
Uice
Uice is offline
Citaat:
ah, dat lijkt me een zeer objectieve steekproef van de juiste grootte.
Denk je dat ik bezig ben met een onderzoek naar wat voor Powerpoints mensen graag zien? Waarom zou ik alles wetenschappelijk moeten benaderen? Ik ga er vanwege mijn eigen ervaring vanuit dat de meeste mensen licht met een donkere kleur prefereren om lange tijd naar te kijken.

Citaat:
Algemene kennis is algemeen voor een bepaalde bevolkingsgroep. De algemene kennis van universitair geschoolde mensen is bijvoorbeeld groter dan die van de oempaloempa's.
Nee. Wel anders. Maar goed, dat doet er niet toe; jij had het over algemene kennis 'van een cultuurwetenschapper/cursist' en dat kan gewoon niet. Voor algemene kennis heb je per definitie een groep nodig. In dit geval gaat het om algemene kennis die helemaal niets met mijn specifieke studie te maken heeft.

Citaat:
ik ben blij dat je inziet dat je je gedraagt als hit-and-rungelovige.
Absoluut niet. Ik uit gewoon een irritatie over Powerpoints, en jij schijnt meteen te denken dat ik daarmee een wetenschappelijk punt wil maken. Niets is minder waar. Ik heb er ook totaal geen baat bij jou te overtuigen, dus waarom zou ik bronnen moeten zoeken voor dingen die ik zelf 'gewoon weet'? Ik weet dat het feiten zijn, en als je er interesse in hebt ga je zelf maar op zoek. Zo niet, verspil je tijd er niet aan.
Oud 28-05-2008, 15:03
Verwijderd
Citaat:
Denk je dat ik bezig ben met een onderzoek naar wat voor Powerpoints mensen graag zien? Waarom zou ik alles wetenschappelijk moeten benaderen? Ik ga er vanwege mijn eigen ervaring vanuit dat de meeste mensen licht met een donkere kleur prefereren om lange tijd naar te kijken.

Nee. Wel anders. Maar goed, dat doet er niet toe; jij had het over algemene kennis 'van een cultuurwetenschapper/cursist' en dat kan gewoon niet. Voor algemene kennis heb je per definitie een groep nodig.

Absoluut niet. Ik uit gewoon een irritatie over Powerpoints, en jij schijnt meteen te denken dat ik daarmee een wetenschappelijk punt wil maken. Niets is minder waar. Ik heb er ook totaal geen baat bij jou te overtuigen, dus waarom zou ik bronnen moeten zoeken voor dingen die ik zelf 'gewoon weet'? Ik weet dat het feiten zijn, en als je er interesse in hebt ga je zelf maar op zoek. Zo niet, verspil je tijd er niet aan.
omdat je anders uit je nek lult.

ja cultuurcursisten is de groep.

nee jij doet een aantal extra uitspraken die gewoonweg niet bewezen zijn. Maar goed ik wist op voorhand dat ik hier geen wetenschappelijke antwoorden op zou krijgen, het is inderdaad verspilling van tijd om met van die zweverige types in discussie te gaan, daarom stuurde ik die jehovagetuigen ook weg.
Oud 28-05-2008, 15:05
Verwijderd
Ik vind het zo gek dat jij de ervaring hebt dat mensen zwart op wit vervelend vinden en liever wit of zwart hebben. Bij ons is vrijwel alles zwart op wit en juist dat is prettig en wordt prettig bevonden. Misschien is het in een volledig donkere ruimte wel fijner om het andersom te hebben, omdat het anders zo fel is, maar bij ons zijn de lampen in collegezalen gewoon altijd aan en dus is het prima te verdragen.

En volgens mij valt het energieverbruik bij een witte achtergrond wel heel erg mee, een tijdje geleden zag ik een energietest bij een lcd-scherm waarbij ze die zwarte versie van google gebruikten; er was echt nauwelijks verschil tussen de witte versie en die zwarte qua energieverbruik.
Oud 28-05-2008, 15:05
Uice
Uice is offline
Citaat:
omdat je anders uit je nek lult.
Als er een ijsje op de markt komt met grapefruitsmaak en een ijsje met aardbeiensmaak en ik zeg dat de meeste mensen het laatste ijsje eerder zullen kopen, ga je me dan ook vragen of ik daar onderzoek naar gedaan heb?

Citaat:
ja cultuurcursisten is de groep.
Nee, natuurlijk niet. Die dingen die ik noemde hebben toch niets met mijn studie te maken.

Citaat:
nee jij doet een aantal extra uitspraken die gewoonweg niet bewezen zijn. Maar goed ik wist op voorhand dat ik hier geen wetenschappelijke antwoorden op zou krijgen, het is inderdaad verspilling van tijd om met van die zweverige types in discussie te gaan, daarom stuurde ik die jehovagetuigen ook weg.
Je krijgt geen wetenschappelijke antwoorden omdat ik geen onderzoek doe naar het discussieonderwerp en geen zin heb om bronnen op te gaan zoeken omdat jij dat zo graag wil. Wat snap je nou niet?

Regels voor berichten