Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-06-2008, 16:13
Verwijderd
@Andijvie: Wat Faded-Away zegt, bespreek het met iemand en probeer een bezigheid te zoeken (bv. een vakantiebaantje oid of een cursus ofzo idd en anders ga je je desnoods vast inlezen voor volgend jaar of zelf verder met Japans leren ofzo). In je eigen omgeving zijn er vast ook mensen die je kunnen helpen of dat in ieder geval kunnen proberen. En je kunt jezelf vast ook een heel stuk helpen, misschien kan je terugvallen op dingen die je de afgelopen tijd (in de therapie en daarna) geleerd hebt? En het is makkelijker gezegd dan gedaan, maar volgend studiejaar is nog een heel eind weg, het heeft geen zin om je daar nu al druk om te maken. Misschien gaat het prima en zo niet, dan merk je dat vanzelf wel. Als het niet lukt is het dan vroeg genoeg om een oplossing te zoeken (en dat hoef je niet alleen te doen, zoals je zelf al constateert).
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-06-2008, 16:36
Nienna*
Nienna* is offline
Citaat:
Verder heb ik gister een zmpoging achter de rug. Ik werd op tijd betrapt en moest de separeer in. Ze vinden me suïcidaal en depressief. Mij kan het niks schelen. Ik zie de dood als iets goeds. Ik doe mijn familie er geen pijn mee. Als ik ze er pijn mee zou doen, dan zouden ze wel vaker op bezoek komen. Mijn ouders zullen het er misschien even moeilijk mee hebben, maar die moeten maar even door de zure appel heen bijten. Daarna zullen ze zien, dat het beter voor ze zal zijn. Mijn cavia's kunnen ook wel zonder me. Bij iemand anders zullen ze een veel betere thuis hebben. Ik verzorg ze slecht, vind ik. Al maakten ze het me gister wel moeilijk toen ik met die zmpging bezig was. Ze zaten de hele tijd te piepen, alsof ze het aanvoelden
Ik heb sterk het gevoel dat je toch niet gelooft wat ik zeg, maar ik probeer het toch maar . Ik weet verder niet hoe de relatie tussen je ouders en jou is, maar de frequentie van bezoeken heeft niet veel te maken met hoeveel ze van je houden. Misschien vinden ze het gewoon heel moeilijk om te zien dat je niet gelukkig bent, of vinden ze het moeilijk te zien dat je "opgesloten" zit (ik weet even geen andere benaming, sorry).
Ik weet zelf ook wel dat er tijden zijn dat je denkt dat de wereld beter af is zonder jou, maar dat is nooit het geval. Iedereen heeft zijn aandeel in deze wereld. En je kunt er zelf voor vechten je leven beter te maken, ook al heeft dat veel slagen om de arm en zal het moeilijk zijn.
De verzorging van de cavia's heb je zelf in de hand. En dieren voelen altijd dingen aan, dus het kan goed zijn dat ze je hormonen gevoeld hebben.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2008, 16:40
Ruudje
Ruudje is offline
Nou leuk, niemand die mee kan gaan naar de informatieavond.

Dan ga ik lekker alleen
Met citaat reageren
Oud 11-06-2008, 17:14
Yana
Yana is offline
Dit was de laatste keer
het kan zo echt niet langer
dit was de laatste keer
vanaf morgen gaat het anders
Dit was de laatste keer
het kan zo echt niet langer meer
en je zegt het keer op keer
Maar je doet het weer,
je doet het weer
je kijkt weer terug,
weer terug en niet vooruit
dus je blijft, je blijft stil staan...
Oud 11-06-2008, 17:51
Eend
Eend is offline
Citaat:
Ik heb sterk het gevoel dat je toch niet gelooft wat ik zeg, maar ik probeer het toch maar . Ik weet verder niet hoe de relatie tussen je ouders en jou is, maar de frequentie van bezoeken heeft niet veel te maken met hoeveel ze van je houden. Misschien vinden ze het gewoon heel moeilijk om te zien dat je niet gelukkig bent, of vinden ze het moeilijk te zien dat je "opgesloten" zit (ik weet even geen andere benaming, sorry).
Ik weet zelf ook wel dat er tijden zijn dat je denkt dat de wereld beter af is zonder jou, maar dat is nooit het geval. Iedereen heeft zijn aandeel in deze wereld. En je kunt er zelf voor vechten je leven beter te maken, ook al heeft dat veel slagen om de arm en zal het moeilijk zijn.
De verzorging van de cavia's heb je zelf in de hand. En dieren voelen altijd dingen aan, dus het kan goed zijn dat ze je hormonen gevoeld hebben.
Ik geloof je wel. Mijn ouders komen eens in de week langs, dat is erg veel vergeleken de rest van de familie. De rest van de familie doet alsof ik gek ben en niets kan. Zo doen ze de groeten via mijn ouders, ipv van mij ff op te bellen of langs te komen. Via mijn ouders wordt er gevraagd hoe het met me gaat en als ik dan eens thuis ben en mijn familie is er ook, durven ze weer weinig te zeggen. Ik wil niet door het leven gaan als gek waarvoor iedereen bang is. Ik heb dan misschien de diagnose borderline, maar dat maakt mij nog geen familiesloper. Ik geef om mijn familie, maar dat gevoel wordt steeds minder. Ik kan me niet druk maken om mensen die ik toch nooit zie of spreek.
Mijn ouders is een heel ander verhaal. Ik heb een goede band met ze. Maar mijn moeder ligt nou in het ziekenhuis en ik kan niet bij haar langs, omdat ik opgenomen ben en momenteel geen vrijheden heb. Hoe langer ik ze niet zie, hoe eerder ik dat gevoel krijg, dat ze wel zonder mij kunnen. Mijn moeder misschien op dit moment niet, maar ja...het zal nooit het goede moment zijn.

Mijn bui is wel een beetje over aan het waaien. De verpleging zei, dat ik gister heel de dag ernstig gespannen was, maar dat dat al minder was vandaag. Ik begin weer een beetje uit het depressieve gevoel te komen. Niet dat alles nou over en voorbij is, maarja, ik red me wel...
Oud 11-06-2008, 18:15
Verwijderd
Citaat:
Ik geloof je wel. Mijn ouders komen eens in de week langs, dat is erg veel vergeleken de rest van de familie. De rest van de familie doet alsof ik gek ben en niets kan. Zo doen ze de groeten via mijn ouders, ipv van mij ff op te bellen of langs te komen. Via mijn ouders wordt er gevraagd hoe het met me gaat en als ik dan eens thuis ben en mijn familie is er ook, durven ze weer weinig te zeggen. Ik wil niet door het leven gaan als gek waarvoor iedereen bang is. Ik heb dan misschien de diagnose borderline, maar dat maakt mij nog geen familiesloper. Ik geef om mijn familie, maar dat gevoel wordt steeds minder. Ik kan me niet druk maken om mensen die ik toch nooit zie of spreek.
Mijn ouders is een heel ander verhaal. Ik heb een goede band met ze. Maar mijn moeder ligt nou in het ziekenhuis en ik kan niet bij haar langs, omdat ik opgenomen ben en momenteel geen vrijheden heb. Hoe langer ik ze niet zie, hoe eerder ik dat gevoel krijg, dat ze wel zonder mij kunnen. Mijn moeder misschien op dit moment niet, maar ja...het zal nooit het goede moment zijn.

Mijn bui is wel een beetje over aan het waaien. De verpleging zei, dat ik gister heel de dag ernstig gespannen was, maar dat dat al minder was vandaag. Ik begin weer een beetje uit het depressieve gevoel te komen. Niet dat alles nou over en voorbij is, maarja, ik red me wel...
Mijn familie zou ook niet bellen, niet omdat ze niet van me houden of niet om me geven, maar omdat ze niet weten wat ze zouden moeten zeggen. Het is geen goed excuus, maar ik kan me heel goed voorstellen dat ze het een beetje eng vinden om je te bellen, niet omdat jíj eng bent, maar omdat ze dus niet weten wat ze moeten zeggen. Misschien vinden ze het wel leuk als je ze een keer uitnodigt?
Met citaat reageren
Oud 11-06-2008, 18:31
Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
@ Andijvie: waarom moét je volgend jaar 6 vakken doen? Geeft het niet meer rust als je je nu al voorneemt er minder te doen, eventueel in overleg met je studieadviseur/decaan?

@ Eend: *knuf* Ik denk dat de rest van de familie wel om je geeft, maar dat ze gewoon niet goed weten hoe ze met jouw situatie om moeten gaan.

OT: net thuis en ik had nu al eigenlijk weg moeten zijn voor de alv. Ik denk dat ik er maar niet heen ga, ik heb ook nog wind tegen. Dan maar alleen naar de repetitie erna, wel stom, maar anders wordt het zo'n gehaast . Ik lees de notulen nog wel

Vandaag in Groningen geweest, echt wat een drukte zeg...daar had ik even geen rekening mee gehouden. Zowel UB als LB propvol, ik had uiteindelijk nog wel een plekje, maar niet relaxt. Morgen maar weer naar de VU, da's ook handiger met eten 's avonds. En damn, die bussen rijden morgen dus niet hier...weer fietsen en vrijdag wordt dan ook lekker handig...not.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2008, 19:24
Roosje
Roosje is offline
Yay, dat was heus wel leuk. Boten slapen fijn en over vakantiegevoel gesproken en ik had allemaal leukelieve cadeautjes gekocht. <3 En mijn vriendinnetjes zijn lief en ik heb aan/over mijn vriendje geschreven en hij mag het vrijdag pas lezen maar moet het dan wel geloven. En ik ben moe, ik heb vannacht vier uur geslapen en de nacht daarvoor zes, en morgen word ik hoedanook gebeld voor de uitslag van mijn examens en ik ben als de dóód dat ik plotseling een 1,5 heb voor scheikunde en biologie. Maar ik zie niet in hoe dat zou kunnen gebeuren.. whatever. Ik zie wel. Ik wil niet stressen, ik wil horen dat ik geslaagd ben.
Oud 11-06-2008, 19:33
Nijn*
Nijn* is offline
Roosje, ik wou dat ik er net zo zeker over was als jij bent

Ik probeer mezelf zoveel mogelijk af te leiden, heb Hemelsleutels uitgelezen en ben nu begonnen aan de Zahir en daar probeer ik maar zoveel mogelijk in te lezen, dan hoef ik in ieder geval niet zenuwachtig te zijn.. Morgen ga ik met papa lunchen in de stad om even weg te zijn en nou ja, ineens werd ik heel erg bang, ik word tussen 3 en 4 gebelt maar ineens dacht ik straks bellen ze al om 2 uur Haha, stomme zenuwen.. Maar grrr, het is wel echt vervelend en niet lief. En ik snap niets van de dox, ik krijg steeds andere informatie. Eerst moest ik tussen 13.30 en 18.00 auditie doen, nu weer van 10.00 tot 13.30 en zit ik in een hele andere groep. En er staat boven de brief: audities dox M/XL 2008, terwijl ik voor de XS/M auditie wilde doen. Wil nu eigenlijk heel graag weten hoe het zit, maar ik heb die mensen al zooveel gemaild de laatste tijd en ik wil niet te opdringerig/controlefreakerig overkomen, vooral omdat ze spontane mensen zoeken.. maar ik word hier zo onzeker van En de postbank is ook al niet lief want m'n aanvraag voor de studentenrekening is ook al niet doorgekomen, en verdorie moet nog steeds de IBG bellen maar alles is nu even minder belangrijk dan het telefoontje van morgen. Ik ben niet gelovig maar wil nu echt wel even wat steun van boven krijgen.. GGRRRR!
Oud 11-06-2008, 19:37
Verwijderd
Citaat:
@ Andijvie: waarom moét je volgend jaar 6 vakken doen? Geeft het niet meer rust als je je nu al voorneemt er minder te doen, eventueel in overleg met je studieadviseur/decaan?
Het moet niet, maar ik wil 't wel graag proberen. Ik had al afgesproken met de studentdecaan dat ik mezelf niet zou overbelasten, dus als 't gewoon te veel is, dan laat ik een vak (of meer) vallen of probeer ik iets met de docenten te regelen. Mja, ik neig wel heel erg naar het 'ik moet 6 vakken halen anders faal ik!'-gevoel, daar moet ik inderdaad wel een beetje mee uitkijken...

@Leonoor & Faded-Away: Dank jullie, ik zal 't in ieder geval even doorgeven bij 't controle gesprek met m'n therapeut over twee weken. En ik ga in de vakantie gewoon beginnen met een sport - altijd goed voor je, wat beweging - en ik ga gewoon wat studiedingen plannen zodat ik een beetje een ritme heb.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2008, 20:20
Eend
Eend is offline
Citaat:
Mijn familie zou ook niet bellen, niet omdat ze niet van me houden of niet om me geven, maar omdat ze niet weten wat ze zouden moeten zeggen. Het is geen goed excuus, maar ik kan me heel goed voorstellen dat ze het een beetje eng vinden om je te bellen, niet omdat jíj eng bent, maar omdat ze dus niet weten wat ze moeten zeggen. Misschien vinden ze het wel leuk als je ze een keer uitnodigt?
Ja, 13 september is er een familiedag op mijn afdeling. Compleet met uitleg over de kliniek en bbq. Mijn moeder zou vragen of ze kwamen, dus ben benieuwd!
Oud 11-06-2008, 20:20
Verwijderd
@Andijvie: Ik zou geen twee weken wachten met het bespreken...ik zou in je directe omgeving nu (vooruit, morgen of overmorgen mag ook ) iemand zoeken om het mee te bespreken, als je dat nog niet gedaan hebt. Daarnaast zou ik het ook zeker aangeven bij het controlegesprek met je therapeut.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2008, 20:21
Verwijderd
Citaat:
Ja, 13 september is er een familiedag op mijn afdeling. Compleet met uitleg over de kliniek en bbq. Mijn moeder zou vragen of ze kwamen, dus ben benieuwd!
Doe jij nu niet hetzelfde als wat zij doen en je niet prettig zegt te vinden?
Jij laat boodschappen ook via je ouders overbrengen.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2008, 20:25
coopergirl
coopergirl is offline
@Vogelvrij: gefeliciteerd Je hebt 'm binnen!

@Nijn* & Roosje (en de anderen die de uitslag krijgen): succes morgen!

Mijn dag was wel oké Beetje ongeorganiseerd op het werk, maar ik werkte wel met een leuke collega Verder ben ik nog weinig productief geweest, maar ik voel me goed. Ik ben zo blij dat ik de laatste weken echt super goed slaap. Binnen een half uur val ik in slaap. Af en toe word ik wakker van miauwende kat ofzo, maar dan val ik alsnog weer snel in slaap. Echt ongekend. Ik ben altijd een brakke slaper, maar de laatste weken gaat het wonderbaarlijk goed! Ik ga zo een grote mok kamille-honing thee zetten... Wellicht pak ik er nog een boek bij...
Oud 11-06-2008, 20:26
Verwijderd
Dikke knuff voor Eend! Ik weet hoe sterk het gevoel kan zijn dat de wereld beter af zou zijn zonder je.

OT: Ik kwam ergens op internet een liedje van K3 tegen en nu ben naar K3 aan het luisteren. Echt zo fout, maar ik heb er zoveel leuke herinneringen bij.
Vandaag en morgen was/ben ik heerlijk al om 2 uur thuis. Ik moet nog zoveel leren en ik wil echt goede cijfers halen. Maar heb gewoon het idee dat ik het niet kan en het lukt bijna niet meer. En altijd als ik m'n best doe is er iemand die weinig uitvoert en het toch beter doet. Is het gek dat ik dat oneerlijk vind? Ik wilde dat iemand me de moeite waard vond of dat ik mezelf iig de moeite waard vond. Ik ben niet mooi, niet het slimst, niet leuk, niet het spontaanst, als ik mezelf vergelijk met anderen (en dat doe ik nogal eens) dan vind ik mezelf gewoon minder of slechter. Ik weet echt niet wat ik daar nu mee moet.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2008, 20:52
rare kwast
rare kwast is offline
bedtijd... morgen de bruiloft en ben zo gaar als boter
Oud 11-06-2008, 20:53
melovescrizzle
melovescrizzle is offline
was ik net zo blij over m'n goede intakegesprek bij de viersprong, komt dat kutgezinsgesprek weer m'n humeur verpesten.

maar ik heb gelukkig wel m'n certificaat voor Nederlands met een 8 en ook nog eens als hoogste van mn klas schijn ik toch niet zo dom te zijn, haha
Met citaat reageren
Oud 11-06-2008, 21:06
darkfairy
darkfairy is offline
Citaat:
Ik ga het inderdaad maar doen. Anders loop ik me alleen maar op te vreten .
Je hebt PM!
De bussen gaan donderdag weer (gedeeltelijk) rijden. Ik werd vandaag bijna onder de voet gelopen door een horde boze buschauffeurs die op weg waren naar het gerechtsgebouw.

@darkfairy: ({)

OT: Deze rotdag is over 57 minuten afgelopen.
Morgen kan alleen maar beter zijn. Hoop ik.
thx jij ook een *knuffel*.
ot.
.
ik voel me leeg.
en ik kan wel janken.
en me angsten worden.
weer steeds meer.
en gisteren was een avondje.
zonder ruzie thuis.
en vanavond is het weer flink.
aan de gang.
en hoe kan ik een man.
op het werk met anorexia.
duidelijk maken.
dat hij mij zijn gewicht.
niet meer moet vertellen.
en of hij weer eens gebraakt.
heeft enzo.
ik probeer me gedachtes.
juist weg te houden.
en dan begint hij met vertellen.
enzo terwijl ik.
al een aantal keer heb aangegeven.
dat ik dat niet wil weten.
en dat is moeilijk.
want het is een vriend van me.
en tegen die vrouw.
die eeregisteren weer begon.
heb ik maar een woord tegen.
terug gezegd.
en verder heb ik nare gedachte's.
die ik steeds moeilijker weg krijg.
en veel last van me pols.
me rug.
en me enkels.
en in me oor.
en een onsteking in me been.
die doorloopt tot in me enkel.
en daardoor is me ene.
enkel nog dikker dan me andere.
maarja en de dwanggedachtes.
die zijn er ook weer.
en dadelijk proberen.
op tijd in bed te liggen.
*zucht*.
ik zie het allemaal wel.
en we hoorde eeregister.
en een paar weken terug.
hoorde we dat het ziekenhuis dacht.
dat een gollega van mij.
longkanker zou hebben.
en de leiding zou ons op de hoogte houden.
en hij moest onder de mri enzo.
en toen we hoorde maandag.
dat uit de onderzoeken in het ziekenhuis bleek.
dat hij echt longkanker heeft.
met uitzaaingen erbij enzo.
dat was dus een flinke schok.
voor heel de afdeling.
fijn was er een gollega.
een paar jaar geleden genezen.
van kanker.
van wat voor kanker weet ik.
niet meer maar het kwam door roken.
en eentje is een aantal weken.
geleden genezen van ook longkanker.
is nou deze gollega weer aan de beurt.
wie zal de volgende zijn.
klote gedoe.
.

Laatst gewijzigd op 11-06-2008 om 21:15.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2008, 21:34
Verwijderd
Vandaag laatste stagedag gehad en ik besef het nog helemaal niet. M'n evaluatie is bijna af maar ik moet vrijdag iets ophalen dat ik vergeten ben en dinsdag nog voor een overleg en woensdag voor mijn eindgesprek. En dan volgend jaar trainingen geven daar!
Maar nu ben ik moe. En eten gaat slecht en maandag is de intake en ik durf niet en weet niet wat ik moet zeggen. Ach en wee. Eerst dat rot verslag af en dan slapen.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2008, 21:37
Verwijderd
hm
Met citaat reageren
Oud 12-06-2008, 00:43
Redhair
Redhair is offline
Nijn*, ik ben er ook wel trots op dat ik bij hem sliep hoor.
IcedEarth, ik weet niet of dat nog steeds zo is.

Via het cwi gesolliciteerd bij een boekwinkel, ik hoop zo dat ik word aangenomen. Dit is werk wat ik leuk vind, waar ik voor wil gaan, wat ik wel een jaar uit kan houden. Neem me alsjeblieft aan.

Het heeft me goed gedaan bij K. te blijven slapen laatst. Hij heeft er veel vertrouwen mee gewonnen. Ik weet nu dat hij niet zo maar wat zal proberen. Als we een beetje vrijen ben ik veel minder gespannen. Geen constant gepieker, geen neiging hem weg te duwen, ik kan er gewoon in meegaan, het fijn vinden, zonder onrust op de achtergrond. Het gaat de goede kant op. Ik was een poosje geleden de hoop aan het verliezen, wilde het soms zelfs uitmaken, omdat ik me kut ging voelen door mijn angst. Ook praatte ik mezelf aan dat hij beter af was zonder mij. Maar hij is zo gek voor mij en ik vecht door want ik zie gewoon een leuke toekomst met hem, ik ben ook gek op hem. Ik geef het niet zomaar op, ik kan niet blijven vluchten voor relaties en intimiteit. Over niet al te lange tijd durf ik verder te gaan, ik kom er steeds dichter bij. Het kost moeite, pijn, angst, soms zelfs tranen, terwijl ik tegenwoordig niet vaak meer huilde. Ook trek ik zijn gesloten houding steeds beter. Ik accepteer zijn geslotenheid, waardoor hij langzaam een beetje opener wordt. En volgende maand gaat hij naar een teknival en wil dolgraag dat ik mee ga. Dan moet ik daarvoor wel wat geld verdienen, want ik kan niet ruim een week roken, eten en drinken op kosten van anderen. Als ik aangenomen word in de boekhandel kan ik waarschijnlijk niet mee omdat ik dan moet werken, dat zou wel jammer zijn. Want ik wil ook graag mee. Lekker ruim een week met een groep jongens naar het buitenland, een week lang voor de speakers staan en chillen en lekker weg zijn. 's Nachts lekker tegen hem aankruipen en slapen. Mijn verjaardag daar vieren. Jaa, dat zou tof zijn. Ik hoop dat ik aangenomen word, maar ik hoop ook dat ik naar teknival kan.
Oud 12-06-2008, 04:03
Verwijderd
Mn tante heeft t nu ook. En ik wil die kuttesten helemaal niet meer. Het doet pijn en ik vind het vrouwonterend.

Ik ben ook maar gestopt met roken. Dat in combinatie met een zware pil (waar ik ook maar mee gestopt ben) zorgt voor zoveel risico dat het maar beter is.

En toch voelt het kut. Ik weet toch wel dat ik t krijg. Waarom doe ik dan nog moeite om dat risico te beperken. Eigenlijk is dat alleen maar uitstel van executie.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2008, 08:00
IcedEarth
IcedEarth is offline
Hmm. Sterkte @ Lilith!
Oud 12-06-2008, 09:01
IcedEarth
IcedEarth is offline
en au au au. mijn twee exvriendjes voor wie ik allebei een zwak heb van hier tot tokyo. en voor de een nog veel te veel voel. Tegelijk echt, allebei een vriendinnetje, vorige week. Opeens zomaar. Ja eerst dacht ik ach ja heee dat komt nu eenmaal. En ja, het is pril en tja hoeveel kans het van slagen heeft. Maar ach ik moet ze toch het beste van de wereld gunnen?!
Maar het doet pijn ! pijn! AU. Een groen monster wordt in mij wakker....
Echt onredelijk. Maar waarom ook zo allebei tegelijk??
Oud 12-06-2008, 09:42
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
@coopergirl: Dank je

En ja, dat begint eigenlijk steeds meer door te dringen, dat ik mijn bachelor gewoon binnen heb en dat dat, naast eng enzovoorts, eigenlijk ook wel heel fijn is. En dat ik wel allerlei faalgedachtes kan hebben, maar dat ik het toch maar mooi in drie jaar heb gedaan, dat ik alle vakken in één keer gehaald heb. Ja, ik heb twee keer een vak laten vallen, maar die hoefde ik toch niet per se te doen. Dus. Ik ga maandag op vakantie en dat heb ik best verdiend.

Veel succes examenmensjes!
Oud 12-06-2008, 09:48
jongen1986
jongen1986 is offline

Al een maandje of twee geleden was ze opgegeven. Ze had afvleesklierkanker en ze zou binnenkort uitzaaingen krijgen. Toch hadden ze nog hoop dat ze nog redelijk kwaliteit van leven kon hebben.
De laatste weken/ (maanden?) ligt ze al in het ziekenhuis met te veel pijn, voornamelijk te slapen. Pas heeft ze een omleiding gehad om toch nog maar wat te kunnen eten. Dat zou haar levenskwaliteit bevoordelijken.

Die omleiding heeft nooit geholpen. Gisteren leek het er op dat ze een ontsteking in haar lichaam had. Vandaag heeft ze koorts. Ze gaat naar huis en haar vocht/voedsel pomp gaat eruit.
Tsja. The end dan maar heh?
Met citaat reageren
Oud 12-06-2008, 09:50
Nijn*
Nijn* is offline
Ben lichtelijk aan het doordraaien hier.. Hoor van iedereen op msn al normen over en weer gesmeten, terwijl ik gisteravond nog voor mezelf had bedacht dat ik NIET ga kijken. Nu weet ik toch al dat aardrijkskunde (1.8) en kunstgeschiedenis (1.7) gelukkig HEEL erg mee vallen! Daar maakte ik me wel zorgen om dus dat is een meevaller. Voor de rest ben ik ook heel erg benieuwd, maar ik wil niet kijken want ik ben bang dat het tegenvalt. Zometeen met m'n papa lunchen in de stad en dan gaat de tijd hopelijk wat sneller voorbij, nog maar 4 uur en 10 minuten. Brrrr, wat is dit slopend, die zenuwen.
Oud 12-06-2008, 10:15
Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
@ Vogelvrij: gefeliciteerd! Ik had er gister even overheen gelezen. Joh, je bachelor in 3 jaar halen is hartstikke goed hoor. En volgend jaar zie je wel weer verder, nu eerst vakantie

@ Jongen1986: wie?

OT: ik ben toch niet naar Amsterdam gegaan, vanmorgen toen de wekker ging, regende het best hard en aangezien ik gisteravond ook al doorweekt geworden ben , had ik geen zin weer doornat ergens aan te komen. Ik hoéf ook niet persé daarheen, het zou alleen wel beter zijn voor m'n concentratie. Dusja, nu thuis, ook wel eens lekker, even geen trein, maar dan moet ik wel echt wat gaan doen. En dat is het hem juist, ik moet m'n inleiding hertypen, maar Ik weet echt niet hoe ik moet beginnen en de dingen die ik nog moest uitzoeken, lukken ook echt niet. En volgende week moet ik die inleiding afhebben en al een groot eind met m'n 2e hoofdstuk zijn...dat gaat echt noooooooit lukken, ik mag blij zijn als ik m'n inleiding dan fatsoenlijk af heb. Dus ik ben in dubio, of ik de afspraak + deadline af moet zeggen of niet. Maar als ik dat doe, heb ik een groot deel van de vakantie geen begeleiding omdat m'n begeleiders op vakantie zijn en pas in augustus terug. Stomme rotscriptie
Met citaat reageren
Oud 12-06-2008, 11:35
Neko*
Neko* is offline
Succes met de uitslag, Nijn*!

Knuffel voor jongen1986.
Oud 12-06-2008, 11:59
Roosje
Roosje is offline
Nijntje, sterkte!

En YAY (dit is misschien niet zo tactisch ) ik ben DIIIIIIIIK geslaagd met allemaal belachelijke cijfers z0mfg, een 97 voor eco en een 98 voor wiskunde. Dat was de middelbare school dan! <33333 En een 87 voor Latijn!
Oud 12-06-2008, 12:26
Nienna*
Nienna* is offline
@ Roosje: Ach, truttebol . Gefeliciteerd! Edit: een 8.9 gemiddeld, toe maar!
Met citaat reageren
Oud 12-06-2008, 13:34
Verwijderd
gezakt volgens mij kan ik niets goed doen.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2008, 13:36
Verwijderd
STOP STOP STOP. Fuck them all, gatverr.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2008, 13:58
Eend
Eend is offline
Citaat:
Doe jij nu niet hetzelfde als wat zij doen en je niet prettig zegt te vinden?
Jij laat boodschappen ook via je ouders overbrengen.
Ja, dat is waar...
Oud 12-06-2008, 14:09
Verwijderd
ik weet niet of ik nou naar de examenfeesten moet gaan. Ik heb geen zin om allemaal blije mensen te zien, niet nu. ik vind het trouwens wel fijn voor ze dat zij wel geslaagd zijn hoor maar bah, en dan ook nog 6 in 2 dagen ..

ach ja, we zien wel
Met citaat reageren
Oud 12-06-2008, 15:11
Nijn*
Nijn* is offline
GESLAAAAAAAAAAAGD!!!!
O*
Gefeliciteerd alle geslaagden!
Oud 12-06-2008, 15:16
Verwijderd
@Nijn*: Stresskip! Nu mag je je nooit meer zo druk maken, want je redt het toch iedere keer weer. Maar super gefeliciteerd! Iedereen die geslaagd is trouwens.

En Roosje, super goede cijfers! Had ook niet anders verwacht natuurlijk. Nu hopen dat je toegelaten wordt bij de academische pabo...wanneer krijg je dat te horen?
Met citaat reageren
Oud 12-06-2008, 15:21
Verwijderd
Citaat:
@Nijn*: Stresskip! Nu mag je je nooit meer zo druk maken, want je redt het toch iedere keer weer. Maar super gefeliciteerd! Iedereen die geslaagd is trouwens.

En Roosje, super goede cijfers! Had ook niet anders verwacht natuurlijk. Nu hopen dat je toegelaten wordt bij de academische pabo...wanneer krijg je dat te horen?
I agree!

Maar Nijn*, super goed en fijn natuurlijk dat je geslaagd bent! Is dit genoeg bewijs dat je het wél kan?
Roos, omg wat een cijfers!

Ot: en ik moet nog heel hard werken en krijg hoofdpijn van dat eeuwige gereflecteer en ik denk dat ik het niet afkrijg. Want mijn planningen zijn waardeloos.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2008, 15:38
Verwijderd
Heheh Roosje is dat type op de middelbare school waar ik zo'n hekel aan had omdat ik jaloers was dat hij/zij altijd belachelijk hoge cijfers had en ik alleen maar gewone. Terwijl ik natuurlijk geen bal uitvoerde maar dan nóg wou ik dat doorzettingsvermogen wel hebben enzo.

Jammer Regendruppel, maar komt wel goed! En het is onzin dat je niks goed kan doen. Er zijn zoveel mensen die zakken, nou ja, dan doen ze het gewoon nog een keertje, komt allemaal wel goed.

Enne rest van de geslaagden gefeli!
Met citaat reageren
Oud 12-06-2008, 15:46
Verwijderd
@Roosje: Gefeliciteerd!
@Nijn: gefeliciteerd! ZIE JE NOU WEL DAT JE HET KUNT!!!

OT: Ik vind mezelf zo'n muts. Heb me de hele dag op lopen vreten, voelde me super depressief, en dat allemaal om dat ene gesprekje van vanmiddag. Terwijl het dus hartstikke goed ging, en nu ben ik opgelucht. Maar ik baal ervan dat het me zó beïnvloedt...
Het is denk ik ook een teken dat het echt even niet goed gaat op dit moment. Anders had het nooit zoveel invloed gehad.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2008, 15:59
duivelaartje
duivelaartje is offline
Aaah Nijn en Roos, ik krijg kippenvel van jullie! Jullie krijgen allebei een superdikke knuffel van mij! Roos omdat ze zulke ontzettend hoge cijfers heeft gehaald, en Nijn, jij omdat je zo zenuwachtig was en zo hard hebt gewerkt. Je zei steeds dat je toch op havo had moeten blijven, maar zie nou eens, dikke geslaagd op het vwo en vast ook met mooie cijfers! En Roos, jij wordt wel toelaten bij de academische pado. Met zulke cijfers mógen ze je niet weigeren.

Laatst gewijzigd op 12-06-2008 om 16:35.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2008, 16:10
Verwijderd
m'n vader ligt alweer in het ziekenhuis Het komt ook weer allemaal mooi op dezelfde dag he.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2008, 16:19
Roosje
Roosje is offline
Dankjewel duif, lief! Ik hoop dat ik toegelaten ben.
en dankjewel rest ook en @ regendruppel: kut meis, ben je definitief gezakt? Wat ga je nu doen? Knuffel in elk geval! (})
En @ Nijn*: WHAAAAAAH supergoed! Ik ben trots op je! Ontzettend goed, zie je wel dat het wel weer meeviel. Goed gedaan meis!
En @ Morgan: haha.

En ik krijg uiterlijk 7 juli te horen of ik aangenomen ben aan de academische pabo, ik heb eerst nog op 23 juni een gesprek. (:

En z0mfg ik ben supertrots op m'n vriendinnetje want ze heeft gewoon een zeven voor wiskunde! Terwijl ze dacht dat het een vier zou worden en daar ook wel tevreden mee was. Gaaf echt. <3
Oud 12-06-2008, 16:38
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
gezakt volgens mij kan ik niets goed doen.
Ah meisje, ik heb over je post heen gelezen door het enthousiasme van een stel anderen. () Ik weet dat je je nu rot voelt, maar het is je gewoon even niet gelukt dit jaar. Geef de moed niet op en probeer er volgend jaar weer helemaal voor te gaan, dan gaat het je zeker lukken!
Met citaat reageren
Oud 12-06-2008, 16:45
Verwijderd
Citaat:
Heheh Roosje is dat type op de middelbare school waar ik zo'n hekel aan had omdat ik jaloers was dat hij/zij altijd belachelijk hoge cijfers had en ik alleen maar gewone. Terwijl ik natuurlijk geen bal uitvoerde maar dan nóg wou ik dat doorzettingsvermogen wel hebben enzo.
Echt precies hetzelfde hier. Ik wilde ook hoge cijfers, maar er hard voor werken, nah (En toen wílde ik wel dat ik wilde dat ik er hard voor zou werken Als ik hoorde dat een vriendinnetje die telkens hoge cijfers haalde 's middags meteen haar huiswerk ging maken, was ik stiekem jaloers, want ik deed dat zelf nooit.)
Met citaat reageren
Oud 12-06-2008, 17:37
Neko*
Neko* is offline
Haha, ik heb nog steeds dat wat Andijvie en Morgan hebben. Alleen komt er bij mij ook nog bij dat er vakken zijn waar ik wél heel veel aan doe (scheikunde) en daar kan ik dan ook gewoon geen crap van, dus dat helpt niet, haha.

Roosje en Nijn, super goed! Ik ben echt blij voor jullie.

En Regendruppel, *knuf* natuurlijk kun jij wel dingen goed doen! Dat het dit jaar niet gelukt is, wil niet zeggen dat je dan helemaal niks kan! Geef de moed niet op he?

ot; net gebeld met vriendinnetjes, en afgesproken dat we in de vakantie nog een miljoen dingen gaan doen en ben zo blij want ze zijn allemaal geslaaagd.<3 Ben zo trots op ze, en zo blij voor ze! T. niet eens onvoldoendes, en E. alleen voor wiskunde. Maar die was verwacht. Ben helemaal hyper. M'n broertje zei net al; 't is net o f je zelf geslaagd bent, haha"
Oud 12-06-2008, 17:37
Nienna*
Nienna* is offline
GESLAAGD <333!

Nijn*, superrgoed dat je geslaagd bent! Zie je wel dat je het kan! Nu feestvieren hè!

@ Regendruppel: Echt superrot voor je... maar volgend jaar nog een kans! Het is niet het einde van de wereld hoor. En ga nu maar lekker wel naar die feestjes, is een beetje afleiding. En je hebt een hoop te verduren gehad afgelopen jaar, dus maak het niet te zwaar voor jezelf!
Met citaat reageren
Oud 12-06-2008, 19:04
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
O Nijn, wat fijn, gefeliciteerd meiske! Je hebt het verdiend

(De rest ook gefeliciteerd natuurlijk en een knuffel voor Regendruppel)
Oud 12-06-2008, 20:15
Verwijderd
@Roosje: :cool!!!
@nijn: Ik wist het! gefeliciteerd allebei!
@regendruppel: dat is echt kut, maar hee, geen man over boord! Al ben ik dan nooit gezakt, ik heb wel 8 jaar over mijn Havo gedaan. Komend jaar een lekker chill jaar, het meeste heb je al gehad. Een jaartje extra oefenen en het komt goed! En je kunt ook naar het volwassenenonderwijs gaan. Dan hoef je alleen nog maar de vakken te doen die je dit jaar niet gehaald hebt. Sterkte!
Met citaat reageren
Oud 12-06-2008, 20:19
Verwijderd
laatste pagina niet gelezen.
Nienna* Jij ook gefeliciteerd natuurlijk!

En regendruppel, ik vind het echt klote. Mag ik vragen wat er precies aan de hand is met je vader? Is dat iets wat het afgelopen jaar al speelde? Want dan is het nog eens extra logisch dat je het nu niet gehaald hebt. Heel veel sterkte!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten