Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-09-2008, 10:52
Papillon
Papillon is offline
Maar goed dat ik zelf even gemaild had, heb namelijk vanavond al mijn eerste lesavond! Gelukkig weet ik van vorig jaar dat je overal zelf achteraan moet gaan, anders had ik nu nog niets geweten. Dus vanavond maar eens kijken, zal wel veel uitleg zijn en nog niet zoveel voorstellen, ben ook benieuwd of er veel aanwezig zullen zijn.
Advertentie
Oud 04-09-2008, 10:54
Verwijderd
Citaat:
In Utrecht? Dan heb ik je misschien wel gezien.
Ja!
Ik heb even je foto's bekeken, maar ik geloof niet dat ik jou gezien heb..
Oud 04-09-2008, 10:56
Verwijderd
Hoi, ik leef nog, soort van...
@Nijn*: je bent al de derde van wie ik hoor dat Dirty Dancing zo slecht is, jammer/raar/zonde. Ik ga mn moeder echt zeggen dat ze niet moet gaan. En de nieuwe layout: Ik hou het op scholieren.com klassiek hoor, die nieuwe lay-out vind ik maar niks.

Vandaag weer rij-examen gedaan en gezakt. Ik twijfelde teveel. En het is waar, ik twijfel ontzettend aan mezelf en dan gaan er dingen niet goed. De examinator zei wel dat ik het volgende keer kan halen. Maar ik ben zo bang dat ik dan nog steeds zoveel twijfel... Wat als ik niet kan stoppen met twijfelen?
En nu heb ik het koud, ben moe en verkouden. Lekker is dat. Ik ga maar even mn bedje in. Ik mag best even zielig en verdrietig doen, toch?
Oud 04-09-2008, 10:59
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Ja!
Ik heb even je foto's bekeken, maar ik geloof niet dat ik jou gezien heb..
Ik had een blauw shirtje aan met een zilveren print zoals er nog 5 rondliepen ofzo, maar er waren zoveel blonde meisjes. Ik weet ook niet zo goed of ik jou heb gezien. Het was best een leuk feest, maar de sjaars waren nog wel veel samen met de sjaars dus het volgende feest moeten ze maar wat gaan integreren met de ouderejaars. Wat doe jij dan?
Oud 04-09-2008, 11:23
duivelaartje
duivelaartje is offline
Whoej honours-mailtje! Ik had echt direct terug gemaild en die begeleider is echt tof, hij vond het leuk dat ik zo snel reageerde en dat ik vast heel enthousiast was. Hm, stiekem is het studieontwijkend gedrag en dat kan ik hem geloof ik ook best mailen. Ja, ik mag hem wel, volgens mij wordt het wel tof.

En ik kreeg een mailtje over een UU-brede borrel voor leden van medezeggenschaps-mensen. Whaha, daar durf ik toch nooit heen.
Oud 04-09-2008, 12:06
Verwijderd
@ Duivelaar: volgens zit mijn collega in een commissie met je bij je studie
Oud 04-09-2008, 12:09
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
@ Duivelaar: volgens zit mijn collega in een commissie met je bij je studie
Klopt, Eline toch? Ze zei het van de week tegen mij!
Oud 04-09-2008, 13:26
Verwijderd
Citaat:
Ik had een blauw shirtje aan met een zilveren print zoals er nog 5 rondliepen ofzo, maar er waren zoveel blonde meisjes. Ik weet ook niet zo goed of ik jou heb gezien. Het was best een leuk feest, maar de sjaars waren nog wel veel samen met de sjaars dus het volgende feest moeten ze maar wat gaan integreren met de ouderejaars. Wat doe jij dan?
Hmm, kan ik me niet herinneren Ik had een zwart shirtje aan, maar daar waren er ook zoooveel van.
Ik ben nu tweedejaars psychologie in utrecht
Oud 04-09-2008, 15:07
Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
@ Sonho: desnoods haal je het met een staatsexamen (dat heet nu trouwens anders, maar weet niet meer hoe), dan slaag je echt wel!

OT: toch maar naar de VU gegaan, 2,5 uur in de trein gezeten, maar nu ben ik er. Ik kwam er echt niet meer uit en had echt wat meer info nodig. Ze hebben niet alles wat ik nodig heb hier, maar pech dan, ik kan vóór maandag echt niet meer naar Groningen. Straks hier eten in de mensa en dan weer 2,5 uur terug treinen. Laat thuis (= bij m'n vriend), maar hopelijk kan ik morgen dan wel een stuk doortypen.
Oud 04-09-2008, 15:34
Verwijderd
Morgen hebben mijn vriend en ik 3 jaar!!!
Okee, het is ondertussen wel 2x uitgeweest, maar dat heb ik niet meegeteld.;x

Alvast een mooie taart om het te vieren.
Oud 04-09-2008, 15:36
Verwijderd
Blegh.
Voelde me vanochtend al rot, dat zakte een beetje weg tijdens het (enorm chaotische ) werkcollege dat ik vanmiddag had, maar kwam daarna weer in volle vaart terug toen ik een studie-poging in de bieb deed.
Ben na een uurtje ofzo maar naar huis gegaan, want concentreren wilde echt niet. En ik weet nu echt niet meer wat ik moet doen.
Oud 04-09-2008, 15:51
Missy
Missy is offline
Lala, ik ben alles weer aan het uitstellen.
Oud 04-09-2008, 17:12
Nonaj
Nonaj is offline
Ik moet nog steeds een herkansingspaper inleveren van een extra vak. Ik heb helemaal geen zin en inspiratie om iets te doen en als ik wel wat in elkaar flans is het waarschijnlijk een verspilling van mijn tijd en van die van de docent. Nu twijfel ik of ik moet mailen dat ik het dan maar niet inlever
Oud 04-09-2008, 17:18
Verwijderd
Citaat:
Ben een beetje gestresst Ik heb me ingeschreven voor een cursus, heb ook bevestiging via e-mail en ik kan 'm op blackboard zien, maar hij staat niet in 't systeem waar je je moet aanmelden voor cursussen. Dus nu ben ik bang dat omdat ik me al twee keer eerder voor die cursus heb ingeschreven, ik 'm niet nog eens mag volgen ofzo. Maar ja, dan hadden ze me best even kunnen mailen. Brr, ik heb 't secretariaat gemaild, dus ik wacht wel op hun reactie (En de studieadviseur en studentdecaan weten van mijn vertraging, dus ik heb ook wel een goede reden, mochten die drie keer inschrijven de reden zijn...)
Maar toch, brrr, ik hou daar niet van

Goed, meevaller is dat ik het practicum dat morgenochtend is al gemaakt heb, dat scheelt weer werk
Volgens het secretariaat sta ik helemaal goed ingeschreven Gelukkig

College was leuk vandaag Voel me fijn, heb veel gelezen en gestudeerd in de trein
Oud 04-09-2008, 17:52
Dysmorphofobist
Dysmorphofobist is offline
Citaat:
Lala, ik ben alles weer aan het uitstellen.
Oud 04-09-2008, 18:45
Heksjuh
Heksjuh is offline
Ik ben weer op mijn kamer. Ik had maandag en woensdag vrij, daarom zit ik er pas vandaag. Ik heb me in tijden niet zo ongelukkig gevoeld.
In mijn vakantie was ik gelukkig. Ik heb veel gewerkt. Ik heb ongeveer twee weken lang achter elkaar van acht tot acht gewerkt. Ik heb bijna alleen maar gewerkt. Op mijn werk was ik gelukkig. Nu moet ik weer studeren.
Ik wil het niet meer. Ik wil gewoon werken in de supermarkt. Dat maakt me gelukkig. Maar in plaats daarvan moet ik op mezelf wonen en studeren.
Ik wil er zo graag met iemand over praten. Ik weet niet wat ik moet doen. Kamer opzeggen of toch doorzetten? Studie stopzetten en een andere studie doen? Verstand of gevoel volgen?
Ik kan er met niemand over praten, want iedereen zou me voor gek verklaren en daarmee de discussie sluiten.

Ik ben blij als ik morgen in de trein naar huis zit. En dan het hele weekend opkijken tegen maandag.
Oud 04-09-2008, 19:18
Morri
Morri is offline
Citaat:
Ik ben weer op mijn kamer. Ik had maandag en woensdag vrij, daarom zit ik er pas vandaag. Ik heb me in tijden niet zo ongelukkig gevoeld.
In mijn vakantie was ik gelukkig. Ik heb veel gewerkt. Ik heb ongeveer twee weken lang achter elkaar van acht tot acht gewerkt. Ik heb bijna alleen maar gewerkt. Op mijn werk was ik gelukkig. Nu moet ik weer studeren.
Ik wil het niet meer. Ik wil gewoon werken in de supermarkt. Dat maakt me gelukkig. Maar in plaats daarvan moet ik op mezelf wonen en studeren.
Ik wil er zo graag met iemand over praten. Ik weet niet wat ik moet doen. Kamer opzeggen of toch doorzetten? Studie stopzetten en een andere studie doen? Verstand of gevoel volgen?
Ik kan er met niemand over praten, want iedereen zou me voor gek verklaren en daarmee de discussie sluiten.

Ik ben blij als ik morgen in de trein naar huis zit. En dan het hele weekend opkijken tegen maandag.
Dat gelukkige gevoel moet je niet zomaar opgeven hoor. Maar misschien moet je er eens proberen achter te komen waarom je dat gevoel wel hebt op je werk, en niet bij je studie. Is het niet de juiste studie of spelen er andere dingen mee? Als het je zoveel gaat belemmeren, moet je er wat aan doen. Je mag er altijd met mij over praten, maar ik weet niet of ik je kan helpen. Heb je overwogen om proffessionele hulp te zoeken? Niet zomaar opgeven hoor, je bent het waard om door te gaan.

OT: ups and downs, maar het gaat niet slecht. Mijn sociale leven moet hier nog een beetje op gang komen, maar dat is logisch. Stiekem baal ik ook wel dat ik morgen weer naar huis moet, er is nog zoveel hier dat ik wil doen/uitzoeken. En in werken heb ik al helemaal geen zin.
Oud 04-09-2008, 20:34
duivelaartje
duivelaartje is offline
Oh o.. Ik heb net shirtjes in de fijne was gedraaid maar vergeten er wasmiddel bij te doen. Hoe dom. Maar volgens mij zien de shirtjes er nog goed uit.
Oud 04-09-2008, 21:45
rare kwast
rare kwast is offline
ik haat blackboard nu al

ennuh sonho meisje, je bent eeeeeecht niet de enige die zo veel twijfelt en zeker niet de enige die niet meteen slaagt
Oud 04-09-2008, 21:49
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Oh o.. Ik heb net shirtjes in de fijne was gedraaid maar vergeten er wasmiddel bij te doen. Hoe dom. Maar volgens mij zien de shirtjes er nog goed uit.
Dat kan geen kwaad hoor Als ze nog niet schoon genoeg zijn naar je zin, gewoon nog eens draaien mét wasmiddel

Ik heb wel eens de vaatwasser aangezet met zo'n tablet erin zonder het zakje eraf te halen wat wel moest en toen was het ook allemaal al schoon eigenlijk
Oud 04-09-2008, 21:49
Yana
Yana is offline
Ik voel me doelloos, en stom, en down. Aan de ene kant zet ik stappen, aan de andere kant doe ik op de inzakmomenten alleen maar gekkere dingen. Ben ik dan goed bezig?

Vandaag had ik een introductieles fitness en ik voelde me zo ontzettend gestoord daar. Ik heb het gevoel alsof ik bij voorbaat al gefaald heb, of ik nou wel of niet ga. Niet gaan is falen, want dit is dé mogelijkheid om af te vallen, strakker te worden. Wel gaan is falen, want eetgestoord en stom en heel vermoeiend buiten alle andere dingen die ik nog wil doen. En het is ook falen omdat ik nooit "vaak genoeg" zal gaan, voor mezelf. Zelfs al ga ik 4x per week, misschien wel meerdere keren per dag.. dan nog zou ik ieder moment dat ik rust vinden dat ik eigenlijk harder had moeten werken. Niemand lijkt het erg te vinden dat ik het wil doen, zelfs mijn eigen vriend vindt het prima. Wat is het probleem dan? Zo erg is het niet, toch? Ik hink zo op twee gedachtes. Ik wil avondvulling, niet die depressieve avonden van vorig jaar. Ik wil bezigheid, drukte, afleiding, afvallen.

Maar ik wil ook genezen, en gelukkig worden...
Oud 04-09-2008, 23:02
Verwijderd
Ik wil kapot. Heel erg.
Oud 04-09-2008, 23:15
Redhair
Redhair is offline
De herfst breekt langzaam aan. Ik hoor het aan mijn muziek. Luister weer vaker bright eyes, melancholie klinkt door mijn kamer. Laat de herfst mooi zijn, net als vorig jaar, alsjeblieft. Ik zie mezelf nog zitten, joggingbroek en vest, 's ochtends om tien uur met een kopje thee, op het trapje voor mijn huis. Ik zie de bomen al bijna weer verkleuren.
Het is al bijna twee jaar geleden dat mijn vader dood ging. Nog krap twee maanden en dan komt de dag weer. Mijn moeders verjaardag, mijn vaders sterfdag. Wat doen we dit jaar? Vorig jaar gingen we naar Berlijn, wil mama dit jaar haar verjaardag gewoon vieren? Het is bijna onmogelijk, een feestdag kan het nooit meer worden, iedereen zal over papa praten. Wat een datum om te sterven, wie bedenkt zoiets. Sterven op de geboortedag van de vrouw die zo'n beetje haar leven opgaf om voor haar man te zorgen.
Ik heb vriendje gevraagd op me te letten. Elk weekend snuif ik weer, doordeweeks slaap ik veel, ben ik ziekig, voel ik me slecht. Ik kan niet meer tegen die shit, mijn lichaam is op, het trekt weinig nog. Vroeger was ik vier, vijf nachten wakker, nu ben ik van een nacht wakker al helemaal kapot.
Blowen heb ik daarentegen wel onder controle. Soms wat hasj, maar geen wiet meer en stoned ben ik al helemaal niet meer. Daar word ik pas depressief van. Ik ga gewoon door met leven, er is geen andere optie. Soms wil ik dood, soms voel ik me op de top van de wereld en stroomt er puur geluk door mijn aderen. Het gaat wel oke, ik red me wel.
Oud 04-09-2008, 23:28
Stefanie
Stefanie is offline
Ik ben zo onzeker en ik snap maar niet waarom. Waarom moet ik mezelf altijd met anderen vergelijken en waarom betrek ik zoveel op mezelf? Vermoeiend... Gelukkig heb ik er wel weer zin in
Oud 05-09-2008, 05:12
Verwijderd
waarom kan ik niet slapen?
ach. heb *misa's death song* maar eens een échte 'sub' gegeven. echt, ik pik het niet dat ik een lied in een taal hoor, maar dat de officiele lyrics écht niet kloppen
o, ik heb ook 21 uur geslapen dus dat zal het zijn
Oud 05-09-2008, 08:15
Missy1234567890
@ Heksjuh: ga er dan eens met je studieadviseur, decaan of een studentenpsycholoog over praten. Die nemen je tenminste serieus en hebben waarschijnlijk ook goede ideeën/oplossingen.

OT: wanneer is het nou eens af, ik ben er helemaal klaar mee. Ik wil niet nog een weekend alleen maar typen. En morgen moeten we ook nog naar een verjaardag en een housewarming en hoewel ik makkelijk kan zeggen dat ik niet kan vanwege die deadline, vind ik van mezelf dat ik in elk geval naar die housewarming moet, ook al wil/durf ik eigenlijk niet. Ik moet nog steeds aan m'n vriend vragen of wij de enige zijn die komen of niet. Dát zou nog wel lukken, maar dikke kans dat het een algemene housewarming is voor iedereen.
Oud 05-09-2008, 08:30
Rob
Rob is offline
Hč bah, er gebeurt nu net iets té veel op één moment en ik word er eigenlijk best wel rusteloos van. Dan maar opruimen, afwassen, ontbijten en al die andere dingen. Misschien word ik wel wat rustiger vanmiddag.

Citaat:
waarom kan ik niet slapen?
ach. heb *misa's death song* maar eens een échte 'sub' gegeven. echt, ik pik het niet dat ik een lied in een taal hoor, maar dat de officiele lyrics écht niet kloppen
o, ik heb ook 21 uur geslapen dus dat zal het zijn
Death Note? Of iets anders?
Oud 05-09-2008, 09:43
~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
Citaat:
Ik ga daar vanaf vandaag beginnen met fitness........
oh, wat leuk dat jullie gaan sporten bij Olympos Ik volleybal nu al voor t 3e seizoen bij protos en onze thuishaven is Olympos
Oud 05-09-2008, 10:44
Verwijderd
Bijna 13 september. Bijna dat jaar rond. en... en... Oh my fucking God.

Listen you sinner,
I'm sinning too.
Just wait until the darkness falls so I can sin with you
Oud 05-09-2008, 12:08
Verwijderd
Citaat:

Death Note? Of iets anders?
juh
*net wakker*
Oud 05-09-2008, 12:10
Verwijderd
@justhanna: Fijn dat je nog wat aan mijn post gehad hebt.

@sonho: Een examinator zegt niet voor niets dat je het wel kunt, nu nog een beetje in jezelf geloven en het gaat je vast lukken.

OT: Mijn internet ligt eruit, er schijnt een regionale storing te zijn...echt heel onhandig.
Oud 05-09-2008, 14:50
Nijn*
Nijn* is offline
@ Metallica: je bent gespot op het FI-feest
@ Sonho: tuurlijk mag je even verdrietig en zielig doen, als je maar niet opgeeft. Als jouw examinator aangeeft dat je het de volgende keer wel kunt, moet je daar ook op vertrouwen, en op jezelf!

OT: Gisteren was leuk maar zoals de hele week: vermoeiend. Ik heb me echt vermaakt en ben blij dat de hele introweek over het algemeen zo geslaagd is, heb best veel zin om komende week te gaan beginnen. Vannacht zo'n 4 uur geslapen, moest vanochtend vroeg op voor werkoverleg. Wat wel heel leuk is, is dat ik in de kinderboekenweek waarschijnlijk voor "Muis" mag spelen in zo'n enorm pak Verder niet veel bijzonders, zometeen komt L. hier en dan gaan we lekker filmpje kijken en relaxen, ben ook wel echt moe. Vannacht heel vroeg gaan slapen daar verheug ik me nu al op.
Oud 05-09-2008, 15:24
Missy1234567890
Het typen gaat voor de verandering weer eens goed.
Ik zit weer in de 'typ flow' zogezegd.

Nu aan een heel ingewikkeld stuk beginnen, maar gelukkig heb ik er nu wel meer info over doordat ik gister naar de uni ben geweest.
Oud 05-09-2008, 17:46
Yana
Yana is offline
Het voelt echt alsof er nergens meer plek is voor mij.

En dat voelt best rot.
Oud 05-09-2008, 17:57
Verwijderd
Maar dat het zo voelt, betekent niet dat het ook daadwerkelijk zo is lief Yanameisje. En soms, soms moet je stampvoeten en zélf ruimte maken. Dat mag.
Oud 05-09-2008, 19:26
Missy1234567890
Damn, het is (toch) een echte housewarmingparty...dat wordt dus flink veel stress hebben..klote angst. Nouja, nu niet aan denken, want ik ga nog even typen en morgen van te voren ook nog en dan eerst nog verjaardag van een aangetrouwde neef van m'n vriend en dan kan ik me daarna een uur gaan lopen opvreten in de auto naar Rotterdam. Hopen maar dat iedereen al geweest is en het lekker rustig is.
Oud 05-09-2008, 19:27
metallica
metallica is offline
Citaat:
@ Metallica: je bent gespot op het FI-feest
Ahhh Hehe, het was wel echt supergaaf En die dj me vreemd aankeken toen ik om metal vroeg Wat ga jij dan doen? *gaat wel nog even fotoboek checken*
Oud 05-09-2008, 19:30
metallica
metallica is offline
Uh? Waar is het fotoboek gebleven....
Oud 05-09-2008, 20:25
Verwijderd
whoehoe ik ga naar dubai<333 en ik ga het helpen regelen<3
Oud 05-09-2008, 20:29
justhanna
justhanna is offline
Citaat:
Uh? Waar is het fotoboek gebleven....
http://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1712137
Oud 05-09-2008, 23:26
Verwijderd
Citaat:
Maar dat het zo voelt, betekent niet dat het ook daadwerkelijk zo is lief Yanameisje. En soms, soms moet je stampvoeten en zélf ruimte maken. Dat mag.
ik kwoot het even omdat ik het heel erg mooi gezegd vind, en dat ik daar al de hele dag over loop na te denken

ontopic: denkdenkdenketenetenetendenkendenkendenken.
Oud 05-09-2008, 23:39
fractuur
fractuur is offline
Superdruk studiedagje gehad, ging hartstikke goed en was weer gezellig. En heel erg spierpijn van training gisteren, maar ergens ook wel een goed gevoel. Vooral omdat het team zo leuk was. Informatie opgevraagd over een evt tweede studie en de hele avond gespendeerd bij mijn vriend.
Oud 06-09-2008, 07:59
Verwijderd
Ooooh, het is vroeg ik ben al een uur wakker en ik heb geen ideeee waarom.
Nu aankleden en douchen (andersom dan wel) en dan naar het feestje.

How can happiness feel so wrong?
How can misery feel so sweet?
Oud 06-09-2008, 08:27
Missy1234567890
Al op en ik wilde net alvast boodschappen gaan doen, maar dat mag niet van vriendje, want ik moet typen en hij moest toch nog naar de stad.
Dus aan de slag maar weer
Oud 06-09-2008, 08:46
Idunarara
Idunarara is offline
Ik word helemaal krankzinnig van mezelf. Ik zit voortdurend te piekeren over mijn relatie en alle mogelijkheden waar hij vreemd kan gaan en mij kan dumpen en dat heeft dus echt totaal geen zin. Dus de rest van de dag ga ik er niet aan denken en mezelf vermaken. Oleeeeeeeee
Oud 06-09-2008, 10:39
Nona
Nona is offline
Wij gaan zo de auto in en ringetjes ophalen. Ohhh, ik ben zo bang om hem kwijt te raken zodra ik hem nu eenmaal heb... Als ik ook maar een beetje het idee heb dat hij af kan glijden doe ik hem aan een kettinkje.
Oud 06-09-2008, 12:03
Verwijderd
Oh, bah, één collegeweek achter de rug en m'n weerstand is tot 0 gedaald.
Naja, niet helemaal, maar heb wel last van m'n keel/hoofd/neus.
Niet fijn.
Oud 06-09-2008, 13:19
punkstar
punkstar is offline
door dit topic heb ik ontzettende heimwee
wat eigenlijk bullshit is, want ik ben al een jaar weg...maargoed..
Oud 06-09-2008, 13:48
Missy1234567890
Zo, dat is 1 verjaardag waar ik onder uit ben.
Oké, tis omdat ik écht moet typen, maar erg vind ik het niet.
Wel beetje stom dat vriendje gister vond dat ik mee moest, vreemde argumenten, terwijl die neef het vast niks kan schelen dat ik er niet ben, die kamer zit waarschijnlijk toch al propvol.
Vanavond ga ik maar wel mee, ik vind het wel echt dood eng, maar ik kan niet alles altijd blijven vermijden.

Dus nu nog 3 uurtjes typen ongeveer en hopen dat ik dit moeilijke stuk voor eens en altijd (nouja voorlopig dan ) goed op papier krijg...maar tot nu toe krijg ik m'n argumentatie niet rond.
Oud 06-09-2008, 14:37
Verwijderd
Ok, ik moet een minder dure hobby zoeken. Of gewoon zodanig hard sparen en werken dat ik hoedanook op vakantie kan, 5 weken volgend jaar zomer. Maar eerst paps en mams afbetalen.
verdere status: allenig.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten