Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-09-2008, 14:15
Daboman
Daboman is offline
Citaat:
Met dezelfde verhouding wolven/dorpelingen?
Jup. Volgens mij is in die tijd alleen de jager erbij gekomen, maar die verving dus 1 van de dorpelingen.
Oud 24-09-2008, 14:38
Verwijderd
Ik heb volgens mij in elk team weleens gewonnen.
Oud 24-09-2008, 14:41
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Citaat:
Al vraag ik me ook nog steeds af of Cs me bewust uit het spel heb laten kicken.
Ik had niks te maken met je ban, dat las ik pas later!
Oud 24-09-2008, 14:49
Verwijderd
Ontopic.

Mooi zo.
Oud 24-09-2008, 14:49
Lethe
Lethe is offline
Citaat:
Jup. Volgens mij is in die tijd alleen de jager erbij gekomen, maar die verving dus 1 van de dorpelingen.
Ah, oke. Dan is het blijkbaar gewoon even zo.
Oud 24-09-2008, 14:52
Verwijderd
Ik heb al eerder gezegd dat ik de invloed van de ziener te groot vind, maar daar werd niet echt gehoor aan gegeven.
Oud 24-09-2008, 14:54
Lethe
Lethe is offline
En als de leerling dan ook nog ziener wordt, is het helemaal erg. Maarten zei dat de heks zich eigenlijk in de eerste ronde moet opofferen voor de wolven, zodat de leerling heks wordt en er dus geen nieuwe ziener kan komen. Dat vind ik een goed idee.
Oud 24-09-2008, 15:52
Verwijderd
Jeeeh spel afgelopen, snel een nieuwe!!!
Ik vond het wel jammer dat ik dood ging, maar ik was dan ook wel erg verdacht.
Oud 24-09-2008, 16:06
Ford Prefect
Ford Prefect is offline
Oud 24-09-2008, 17:26
VeGs
VeGs is offline
Citaat:
En als de leerling dan ook nog ziener wordt, is het helemaal erg. Maarten zei dat de heks zich eigenlijk in de eerste ronde moet opofferen voor de wolven, zodat de leerling heks wordt en er dus geen nieuwe ziener kan komen. Dat vind ik een goed idee.
Voor de wolven wel, maar voor de heks niet natuurlijk. Ik zou niet blij worden als ik als rol heks kreeg en er wordt van me verwacht dat ik zo raar ga spelen dat ik er snel uit vlieg.
Lijkt me ook lastig om voor elkaar te krijgen. Uiteindelijk wil je toch met de wolven overleven.
Als de balans voor de wolven vaak zo slecht uitpakt, zou je de leerling misschien ook verrader kunnen laten worden? Dan is er al iets meer kans dat hij aan de verkeerde kant terecht komt. En als de invloed van de ziener te groot is, zorgen dat de leerling nooit ziener kan worden, maar alleen tovenaar, heks of verrader? *verzint maar wat*

Ooh en idd, spelleiders bedankt.
Oud 24-09-2008, 17:32
Lethe
Lethe is offline
Citaat:
Voor de wolven wel, maar voor de heks niet natuurlijk. Ik zou niet blij worden als ik als rol heks kreeg en er wordt van me verwacht dat ik zo raar ga spelen dat ik er snel uit vlieg.
Maar als heks sta je toch aan de kant van de wolven, dan offer je jezelf daar toch graag voor op.
Nee hoor, ik zou dat ook niet leuk vinden. Het lijkt me wel een goed idee dat de leerling geen ziener kan worden.
Oud 24-09-2008, 17:47
Verwijderd
Citaat:
Ik heb al eerder gezegd dat ik de invloed van de ziener te groot vind, maar daar werd niet echt gehoor aan gegeven.
Dat vind ik best meevallen, het ligt aan de geloofwaardigheid van de ziener. Want voor mijn gevoel heb ik geen enkele invloed gehad als leerlingziener, omdat niemand naar me luisterde.
Oud 24-09-2008, 18:03
Lethe
Lethe is offline
Je viel ook helemaal niet op als ziener, daarom at ik je niet op. Misschien had je iets explicieter moeten zijn, met het risico gegeten te worden. Alhoewel het nu natuurlijk ook goed is afgelopen voor de dorpelingen.
Oud 24-09-2008, 20:46
Verwijderd
wat een onzin, over dat de ziener teveel invloed heeft.
Oud 24-09-2008, 20:50
Lethe
Lethe is offline
Eén ziener niet, maar als de leering ook nog ziener wordt, dan wel.
Oud 24-09-2008, 20:50
Verwijderd
vind ik ook onzin. het ligt inderdaad maar aan of mensen de ziener geloven of niet.
Oud 24-09-2008, 20:51
flyaway
flyaway is offline
Ik vind de ziener een hele leuke functie.
Oud 24-09-2008, 21:33
Sherco
Sherco is offline
Ik vind de ziener een prima functie, en ik vind niet dat de leerling ook verrader moet kunnen worden.
Ik heb trouwens ook al eens gewonnen als wolf, dus het kan wel
Oud 24-09-2008, 21:34
Sherco
Sherco is offline
Ow en jeej, dit was mijn eerste keer in 5 spellen dat ik GEEN dorpeling was
Niet dat ik er wat aan had, maartoch
Oud 24-09-2008, 21:49
Lethe
Lethe is offline
Ik vind de ziener ook een hele leuke functie. Het is ook een optie om de leerling verrader te kunnen laten worden ja. Dan is de kans op een leerlingziener weer kleiner.
Oud 24-09-2008, 22:16
TopDrop
TopDrop is offline
Ik ben overigens nog steeds van mening dat er eigenlijk teveel functies zijn.
Oud 24-09-2008, 22:19
Verwijderd
ik vind de jager nog steeds overbodig. verder is het op zich wel prima. ik heb liever een echte functie dan dat ik saai de dorpeling moet uithangen
Oud 24-09-2008, 22:20
TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
ik vind de jager nog steeds overbodig. verder is het op zich wel prima. ik heb liever een echte functie dan dat ik saai de dorpeling moet uithangen
het punt is dus dat er teveel semi-functies zijn waardoor het een onoverzichtelijke chaos wordt
Oud 24-09-2008, 22:21
Verwijderd
nee, dat lijkt alleen maar zo. gewoon harder je best doen.
Oud 24-09-2008, 22:46
Verwijderd
Ik vind de hoeveelheid functies prima zo. De jager vind ik ook best leuk. En daarnaast is het inderdaad leuk om een functie te hebben, i.p.v. alleen maar dorpeling zijn. Dus graag juist zoveel functies als we nu hebben.
Oud 24-09-2008, 22:47
Verwijderd
Oh ja, en om de leerling verrader te laten worden, als die als eerste sterft, vind ik ook wel een optie Sowieso omdat ik de verrader een leuke functie vind. (al weet ik niet hoe het is om hem te zijn natuurlijk)
Oud 25-09-2008, 00:11
VeGs
VeGs is offline
Citaat:
Oh ja, en om de leerling verrader te laten worden, als die als eerste sterft, vind ik ook wel een optie Sowieso omdat ik de verrader een leuke functie vind. (al weet ik niet hoe het is om hem te zijn natuurlijk)
Ik vind de verrader ook echt een interessante rol. Was soms meer op de verrader gefixeerd dan op de wolven, omdat hij het spel zo mooi in de war kan schoppen als hij het goed speelt.

Ziener er uit halen vind ik ook zonde. Ik ben het er trouwens niet mee eens dat een ziener alleen invloed heeft als hij als speler serieus genomen wordt. Ook als hij alleen kleine subtiele hints geeft; zodra hij opgegeten worden, worden die wel serieus genomen. Maar of de ziener te veel invloed heeft, weet ik natuurlijk niet na een spel.

Alleen de heks lijkt me echt een ramp om te spelen. Net als de dorpelingen maar een beetje gokken wie de wolven zijn en hopen dat je geen rare dingen doet.
Oud 25-09-2008, 00:41
flyaway
flyaway is offline
Heks is leuk hoor
Oud 25-09-2008, 08:02
Daboman
Daboman is offline
Ik vind de jager juist erg leuk. Ik wil het ook nog steeds een keertje zijn, maar ik heb tot nu toe nog geen geluk gehad in de loting. Verder is het toch echt iets waar je als wolf rekening mee moet houden. Ga het maar na, het komt echt maar heel weinig voor dat de jager een onschuldig iemand afschiet. Dat viel me nogal op, als het echt puur op kans is gebaseerd, zou de jager nooit zo vaak raak schieten.

Ik vond het persoonlijk als heks ook wel leuk, maar het begint eigenlijk pas leuk te wolven als je enig idee hebt wie de wolven zijn. Toen ik het zelf was wilde ik net mijn anti-ziener campagne gaan beginnen door elke nacht de ziener te gaan beheksen (m'n vermoedens wie het was klopten) en toen werd ik helaas opgegeten Maar goed, ziener-plagen is ook altijd wel leuk dus
Oud 25-09-2008, 08:49
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Ik werd er een beetje gallisch van dat ik alweer dorpeling was. Ik had liever wolf willen zijn, voor de verandering.
Oud 25-09-2008, 08:49
Verwijderd
Citaat:
wat een onzin, over dat de ziener teveel invloed heeft.
+
Who cares als een leerling ziener wordt? De leerling heeft zelf nog geen info, dus boeiend. Anders moejje maar lekker beter spelen.

Leerling kan sowieso geen verrader worden, want dat is geen speciale functie.

Ik vind de jager prima, ten minste als je hem zelf bent, want het is gewoon zelf een beetje meer macht hebben en ook wraak kunnen nemen. Puur een egofunctie.
Jammer als je wolf bent en je eruit ligt, dat wel.

edit: Ik mis de zienerfunctie eigenlijk. De laatste keer dat ik die was, is meer dan een jaar geleden alweer, en toen won ik dacht ik.
Oud 25-09-2008, 09:50
VeGs
VeGs is offline
Waarom zou de verrader geen speciale functie zijn? Omdat die geen 'speciale krachten' heeft, maar alleen kennis?
Oud 25-09-2008, 10:29
Verwijderd
Citaat:
Dat vind ik best meevallen, het ligt aan de geloofwaardigheid van de ziener. Want voor mijn gevoel heb ik geen enkele invloed gehad als leerlingziener, omdat niemand naar me luisterde.
Tja, als je weet wie de laatste wolf is moet je natuurlijk ook wat agressiever spelen.
Oud 25-09-2008, 11:47
Verwijderd
Citaat:
Waarom zou de verrader geen speciale functie zijn? Omdat die geen 'speciale krachten' heeft, maar alleen kennis?
Omdat ie niks heeft inderdaad. Het moet wel een beetje realistisch blijven hè.
Verraden is niet iets wat je van een meester moet leren.
Oud 25-09-2008, 11:49
Verwijderd
Mr Soija, de koning van de cirkelredeneringen.
Oud 25-09-2008, 11:53
Verwijderd
Mr Soija, de koning van logische, feitelijke en simpele redeneringen.
Oud 25-09-2008, 12:04
Verwijderd
Ik wist al voor de uitslag wie de wolven waren maar ja haha. Snel next round!
Oud 25-09-2008, 12:05
Daboman
Daboman is offline
Citaat:
Hoe leer je dan om te verraden?
Oud 25-09-2008, 12:05
Uice
Uice is offline
Kopmuntkip heeft in de eerste ronde ook echt op een wolf gestemd.
Oud 25-09-2008, 12:06
Verwijderd
Citaat:
Kopmuntkip heeft in de eerste ronde ook echt op een wolf gestemd.
Aparte strategie!
Oud 25-09-2008, 12:16
Verwijderd
Citaat:
Ik werd er een beetje gallisch van dat ik alweer dorpeling was. Ik had liever wolf willen zijn, voor de verandering.
kuffutuhh
Oud 25-09-2008, 12:19
Verwijderd
Citaat:
Hoe leer je dan om te verraden?
Dat leer je niet.
Oud 25-09-2008, 12:54
VeGs
VeGs is offline
Citaat:
Natuurlijk kun je daar wel een realistisch scenario van maken.

De verrader voelde gewoon stiekem al lang aan dat de leerling een dark side heeft en laat hem daarom een verzegelde envelop na, te openen na zijn dood, met daarin de namen van de wolven.
Die andere 'bijzondere' rollen zijn ook niets meer dan een stelletje dooie lijken die een spuuglelijke kookpot, een of andere stoffige bol, of een muffige mantel en een verdord stuk hout na laten.
Vind het sowieso knap dat je iets van een dooie meester kan leren.
Oud 25-09-2008, 13:30
Verwijderd
Nee, als leerling krijg je les van de meester voordat ie sterft. Anders ben je geen leerling.
Heeft niks met nalaten van spullen te maken.

Maar goed, boeiend ook, als men een verradersleerling wil, dan doet men dat toch gewoon.
Oud 25-09-2008, 13:35
Uice
Uice is offline
Dat lijkt me aan de volgende leiders.
Oud 25-09-2008, 13:44
Krynn
Krynn is offline
Citaat:
We hadden deze keer al vier wolven in plaats van drie om ze een beetje te helpen, maar het mocht niet baten.
Doh, want toen er met drie wolven gespeeld werd waren er 18 spelers totaal :/

Citaat:
Volgens mij winnen de dorpelingen ongeveer net zo vaak als de wolven. De laatste tijd waren het vaak de dorpelingen, daarvoor zo vaak de wolven dat er een discussie kwam of de dorpelingen niet wat geholpen moesten worden.

De kans van de wolven hangt natuurlijk ook af van sterkte/scherpte van de gemiddelde speler en van de sterkte/scherpte van de bad guys.
Dat snap ik allemaal wel...maar ik stelde de vraag omdat ik me afvroeg of het niet eens tijd werd om de wolven ietsje meer te helpen. Ik heb vier, vijf? spellen meegespeeld, en er ongeveer zoveel gevolgd, en ik heb nooit een andere partij dan de dorpelingen zien winnen. Nee, niet helemaal waar, er won wel een keer een wolf, maar die was ook geliefde.

Dat de leerling ook verrader zou mogen worden vind ik dan een hele goeie, eigenlijk. Helpt niet te veel, verstoort niet te veel, en is ergens logisch: je hebt aan elke kant een helpersfunctie met kennis, en ééntje zonder, waarom dan niet de helpersfunctie met kennis aan de kant van de bad guys ook vervangbaar maken?

*kruipt weer onder steen*
Oud 25-09-2008, 13:54
Verwijderd
Citaat:
Dat lijkt me aan de volgende leiders.
Lijkt mij aan de dorpelingen.
Oud 25-09-2008, 13:57
Lethe
Lethe is offline
Leerlingverrader is een mooie aanvulling.
Oud 25-09-2008, 14:22
Uice
Uice is offline
Citaat:
Doh, want toen er met drie wolven gespeeld werd waren er 18 spelers totaal :/
Nee, ook met meer spelers is er met drie wolven gespeeld.
Oud 25-09-2008, 14:22
Uice
Uice is offline
Citaat:
Lijkt mij aan de dorpelingen.
Ook dat lijkt me aan de volgende leiders.

Regels voor berichten