Registreer FAQ Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-10-2008, 13:51
Verwijderd
Ik ben eigenlijk gewoon te dom om aan de universiteit te studeren. .
Advertentie
Oud 12-10-2008, 14:01
Verwijderd
he! denk dr om. dat mocht ik ook niet zeggen.
Oud 12-10-2008, 14:44
fractuur
fractuur is offline
@ Mushu: Wen eerst maar een paar maanden, probeer een aantal leermothodes en dan praten we aan het eind van het jaar wel verder.
__________________
.. zegt de liberaal.
Oud 12-10-2008, 16:03
Nienna*
Avatar van Nienna*
Nienna* is offline
Citaat:
Ik ben eigenlijk gewoon te dom om aan de universiteit te studeren. .
Oké precies dit gevoel dus. Ik kan dit niet ik kan dit niet ik kan dit niet.
Pff. Waarom ook alweer deze studie? Oja ik wil geneeskunde doen. Ojaaa. Maar het voelt zo... tweederangs, zo als een secundair doel. (Niets ten nadele van de studie Duivelaartje )
Oud 12-10-2008, 16:10
rare kwast
Avatar van rare kwast
rare kwast is offline
*komt ook maar weer eens even om de hoek kijken*

hier gaat alles goed hoor! ben geen dag meer thuis, krijg niet meer dan 6 uur slaap per nacht (als ik geluk heb) mijn depressive gevoel wordt alleen maar erger en voel me zwaar leeg.

die studie valt erg zwaar, bak dr helemaal niet van, snap dr helemaal niets van.
zou vandaag hard gaan leren, de tentamens zijn sneller dan je denkt.. ben ik om 1 uur in slaap gevallen en nu pas wakker.. wouw 1 hele bladzijde gelezen
heeel goed
__________________
Humor is een prachtige waterlelie die wortelt in het troebele water van verdriet.
Oud 12-10-2008, 17:07
marrel
Avatar van marrel
marrel is offline
Gister aaf was leuk !
Heb wel veel slaap nodig
__________________
Bij gebrek aan beter, een .
Oud 12-10-2008, 17:19
darkfairy
Avatar van darkfairy
darkfairy is offline
dadelijk weer naar boekel.
__________________
(8)je vecht nooit alleen(8)
Oud 12-10-2008, 17:29
darkfairy
Avatar van darkfairy
darkfairy is offline
hey iedereen.
ik laat later deze week.
wel weer wat van me horen.
*een dikke knuffel* voor wie het nodig heeft.
__________________
(8)je vecht nooit alleen(8)
Oud 12-10-2008, 18:39
Nijn*
Avatar van Nijn*
Nijn* is offline
Citaat:
Ik ben eigenlijk gewoon te dom om aan de universiteit te studeren. .
Dat dus. Ik heb het weer flink verkloot voor mezelf vandaag. Als ik vandaag nou veel had gedaan had ik de rest van de week weer wat rustiger aan kunnen doen, nu wordt het weer zo'n stressweek waarin ik niet meer dan 6 uur slaap per nacht krijg. Verdomme, ik haat mezelf zo. Ik ben op een gegeven moment in slaap gevallen en pas net, na twee uur wakker geworden. En niet dat ik daarvoor iets heb gedaan, nee want madame wilde per se haar boek uitlezen en daarna in een ander boek beginnen. Gaat lekker handig zo. Tegelijkertijd denk ik dan: ik heb de hele week hard gewerkt, voor m'n studie of op m'n werk, ik mag toch wel één dagje rust aan mijn kop en lekker lezen en slapen? Ik mis de middelbare school ineens heel erg, daar had ik het ook druk maar in ieder geval soms nog een dag waarop ik het me kon permitteren om niets te doen. Of verbeeld ik me dat nou? Ik loop inmiddels al bijna 100 pagina's achter op waar ik zou moeten zijn en ik kom er niet doorheen. Begin weer heel erg te twijfelen aan m'n keuze. Dit is het 'leuke' vak op het moment en zelfs daar kan ik me niet toe aan zetten. Ik kom gewoon op geen enkele manier door die tekst heen. Ja, zo ga ik die tentamens echt halen.. Waarom kan ik dit niet gewoon? Al m'n studiegenootjes schijnen het te kunnen dus waarom kan ik het niet? Ik had lekker naar 't HBO moeten gaan, ik had een andere studie moeten kiezen. Gisteren zei een college nog tegen me dat als dit echt niet was wat ik wilde, ik dan 'mijn hart moest volgen en doen wat ik écht wilde'. Maarja, wat ik echt wil, daar heb ik nu al geen idee meer van.. teveel verwarrende keuzes, teveel moeilijke momenten. Veel te ver weg. Is dit dan iets wat ik sowieso níet wil?

Oh en ik haat het dat ik zo'n emotionele trut ben. Ik mis M. zo erg.. Ik mis het met haar praten op een manier alsof ze mijn beste vriendin is, ik mis even naar haar toe kunnen gaan tussen lessen door om gewoon maar een praatje maken. Ik mis onze gesprekken in de bus, ik mis bij iemand uithuilen zonder oordelen of verplichte zware gesprekken. Ik mis het dat ik bij niemand een probleem zo kan voorleggen zoals ik dat bij haar kon.. Ik mis haar nu meer dan ooit, bijna weer net zo erg en heftig als toen ze net weg was. Soms verbeeld ik me dat ze gewoon dood is, hopend dat dat het makkelijker maakt. Beter dat ik dat verdriet voel, dan het verdriet omdat ze niets meer van me moet weten..
Op het moment is het allemaal even teveel..
__________________
*--Sometimes the only way to stay sane is to go a little crazy..- My life turned around, but I still believe in my dreams..--*
Oud 12-10-2008, 18:45
indigo
Avatar van indigo
indigo is offline
@fractuur: ja, je hebt wel gelijk denk ik. Het is alleen wennen als je de eerste tijd vooral heel erg verliefd bent geweest. Maar ik was er gister en het was fijn . Ik heb nooit echt een lange relatie gehad (nouja, he, 3 maanden ofzo), dus zoiets had ik nog nooit meegemaakt. Dankje voor de bemoedigende woorden!

OT: hmm, als ik nog 10 bladzijden lees ben ik klaar met leren . Of nee, iets meer, maar het is belachelijk! En het scheelt dat ik 1 boek niet heb. Dan ga ik vanavond een beetje op tijd slapen, hopelijk ben ik dan morgen fit genoeg om alles op een rijtje te gaan zetten. Ik blijf nog ff bij m'n ouders, dan kan ik ze helpen met de hond uitlaten en dan heb ik geen zorgen om Internet of geen keuken hebben.
Mijn vriendje is lief! We gingen lekker lang uitslapen en dat is fijn. En ik mag niet zeggen dat ik altijd bij hem blijf (trauma's met gescheiden ouders enzo). Ja, vaagheid. Maar het wordt steeds vertrouwder & beter & fijner & lieviger en ik kan het goed met zijn moeder vinden, dat is tof .
__________________
you may say i'm a dreamer, but i'm not the only one (john lennon, imagine)
Oud 12-10-2008, 18:56
fractuur
fractuur is offline
Omg, een programma over mensen met obesitas. Ik raak geen calorie meer aan vandaag.

@indigo: mooi zo.
__________________
.. zegt de liberaal.
Oud 12-10-2008, 19:35
Verwijderd
Nou ik heb dus eindelijk een brief gehad van de ggz, begin november mag ik komen. ik hoop echt dat er eindelijk iemand is die me begrijpt en die me kan helpen.
En ik laat me nu ook niet meer wegsturen met 'je bent gewoon wat onzeker' want dat flikken ze me niet nog een keer.
Oud 12-10-2008, 19:45
Verwijderd
Kut! Werk aan het spoor bladiebla.. neehee! Ik moet en zal morgen op tijd komen. Waarom heb ik nou niet eerder op site van de kut-NS gekeken, dan had ik vandaag alvast met de trein kunnen gaan. Maar het is niet alleen mijn schuld, het is gewoon debiel: morgen sta ik weer om 5.10 naast m'n bed en dan nóg haal ik mss het eerste college niet.
Shame on you, NS.
Oud 12-10-2008, 20:01
Verwijderd
@Nijn & Moshu

Jullie zijn de enigen niet. Ik ben net begonnen aan een studie en voel me ook zo. zucht...ik wil dit zo graag maar ik kan het niet.
Oud 12-10-2008, 20:11
Verwijderd
hoi, ik ben raar en dommig,
maar volgens alle 40+'ers wel volwassener dan de gemiddelde kerel van hun leeftijd
hehe i lol'd
ik kan het wel, maar het hoeft niet.
en ik ga me ook niet meer aanpassen aan mensen die zo dom zijn als t achtereind van een ezel, die geen sarcasme en cynisme herkennen en dan vervolgens gaan roddelen dat ik zo arrogant ben terwijl ik toch echt overduidelijk een beetje zelfspot in het spel gooi.
jammer, want ik zou veel meer plezier kunnen hebben met gelijkgestemden.
ach, ik laat me haten, don't care..wil wel graag een lief leuk meisje tegenkomen.
Oud 12-10-2008, 20:33
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Dat dus. Ik heb het weer flink verkloot voor mezelf vandaag. Als ik vandaag nou veel had gedaan had ik de rest van de week weer wat rustiger aan kunnen doen, nu wordt het weer zo'n stressweek waarin ik niet meer dan 6 uur slaap per nacht krijg. Verdomme, ik haat mezelf zo. Ik ben op een gegeven moment in slaap gevallen en pas net, na twee uur wakker geworden. En niet dat ik daarvoor iets heb gedaan, nee want madame wilde per se haar boek uitlezen en daarna in een ander boek beginnen. Gaat lekker handig zo. Tegelijkertijd denk ik dan: ik heb de hele week hard gewerkt, voor m'n studie of op m'n werk, ik mag toch wel één dagje rust aan mijn kop en lekker lezen en slapen? Ik mis de middelbare school ineens heel erg, daar had ik het ook druk maar in ieder geval soms nog een dag waarop ik het me kon permitteren om niets te doen. Of verbeeld ik me dat nou? Ik loop inmiddels al bijna 100 pagina's achter op waar ik zou moeten zijn en ik kom er niet doorheen. Begin weer heel erg te twijfelen aan m'n keuze. Dit is het 'leuke' vak op het moment en zelfs daar kan ik me niet toe aan zetten. Ik kom gewoon op geen enkele manier door die tekst heen. Ja, zo ga ik die tentamens echt halen.. Waarom kan ik dit niet gewoon? Al m'n studiegenootjes schijnen het te kunnen dus waarom kan ik het niet? Ik had lekker naar 't HBO moeten gaan, ik had een andere studie moeten kiezen. Gisteren zei een college nog tegen me dat als dit echt niet was wat ik wilde, ik dan 'mijn hart moest volgen en doen wat ik écht wilde'. Maarja, wat ik echt wil, daar heb ik nu al geen idee meer van.. teveel verwarrende keuzes, teveel moeilijke momenten. Veel te ver weg. Is dit dan iets wat ik sowieso níet wil?

Oh en ik haat het dat ik zo'n emotionele trut ben. Ik mis M. zo erg.. Ik mis het met haar praten op een manier alsof ze mijn beste vriendin is, ik mis even naar haar toe kunnen gaan tussen lessen door om gewoon maar een praatje maken. Ik mis onze gesprekken in de bus, ik mis bij iemand uithuilen zonder oordelen of verplichte zware gesprekken. Ik mis het dat ik bij niemand een probleem zo kan voorleggen zoals ik dat bij haar kon.. Ik mis haar nu meer dan ooit, bijna weer net zo erg en heftig als toen ze net weg was. Soms verbeeld ik me dat ze gewoon dood is, hopend dat dat het makkelijker maakt. Beter dat ik dat verdriet voel, dan het verdriet omdat ze niets meer van me moet weten..
Op het moment is het allemaal even teveel..
Nijn, ik heb het idee dat je nog niet door hebt hoe je efficiënt moet studeren. Dat is logisch, want dat kan nog bijna niemand in de eerste 10 weken (zelfs het eerste half jaar). Allés lezen werkt niet altijd goed, en meestal is het ook niet nodig. Ik weet niet hoe het bij jou zit, maar meestal zijn de hoorcolleges (en werkcolleges) de basis en is het boek de aanvulling waar je het nodig hebt. Ik maakte de 'fout' in de eerste periode alles te lezen, terwijl ik veel beter meteen had kunnen studeren. (Vraag me niet wat nou precies studeren is. ) Nu gaat het nog steeds niet altijd goed en wil ik soms (zoals nu) alles lezen, om er maar op te gokken dat ik zo wel alle details ken.

Samenvatting: Het komt wel goed. Gooi het bijltje er nu alsjeblieft nog niet bij neer. Kijk het eerst eens lekker een half jaartje aan. Het is ook een kwestie van zelfvertrouwen.
Oud 12-10-2008, 20:49
Daboman
Avatar van Daboman
Daboman is offline
Citaat:
Dat dus. Ik heb het weer flink verkloot voor mezelf vandaag. Als ik vandaag nou veel had gedaan had ik de rest van de week weer wat rustiger aan kunnen doen, nu wordt het weer zo'n stressweek waarin ik niet meer dan 6 uur slaap per nacht krijg. Verdomme, ik haat mezelf zo. Ik ben op een gegeven moment in slaap gevallen en pas net, na twee uur wakker geworden. En niet dat ik daarvoor iets heb gedaan, nee want madame wilde per se haar boek uitlezen en daarna in een ander boek beginnen. Gaat lekker handig zo. Tegelijkertijd denk ik dan: ik heb de hele week hard gewerkt, voor m'n studie of op m'n werk, ik mag toch wel één dagje rust aan mijn kop en lekker lezen en slapen? Ik mis de middelbare school ineens heel erg, daar had ik het ook druk maar in ieder geval soms nog een dag waarop ik het me kon permitteren om niets te doen. Of verbeeld ik me dat nou? Ik loop inmiddels al bijna 100 pagina's achter op waar ik zou moeten zijn en ik kom er niet doorheen. Begin weer heel erg te twijfelen aan m'n keuze. Dit is het 'leuke' vak op het moment en zelfs daar kan ik me niet toe aan zetten. Ik kom gewoon op geen enkele manier door die tekst heen. Ja, zo ga ik die tentamens echt halen.. Waarom kan ik dit niet gewoon? Al m'n studiegenootjes schijnen het te kunnen dus waarom kan ik het niet? Ik had lekker naar 't HBO moeten gaan, ik had een andere studie moeten kiezen. Gisteren zei een college nog tegen me dat als dit echt niet was wat ik wilde, ik dan 'mijn hart moest volgen en doen wat ik écht wilde'. Maarja, wat ik echt wil, daar heb ik nu al geen idee meer van.. teveel verwarrende keuzes, teveel moeilijke momenten. Veel te ver weg. Is dit dan iets wat ik sowieso níet wil?

Oh en ik haat het dat ik zo'n emotionele trut ben. Ik mis M. zo erg.. Ik mis het met haar praten op een manier alsof ze mijn beste vriendin is, ik mis even naar haar toe kunnen gaan tussen lessen door om gewoon maar een praatje maken. Ik mis onze gesprekken in de bus, ik mis bij iemand uithuilen zonder oordelen of verplichte zware gesprekken. Ik mis het dat ik bij niemand een probleem zo kan voorleggen zoals ik dat bij haar kon.. Ik mis haar nu meer dan ooit, bijna weer net zo erg en heftig als toen ze net weg was. Soms verbeeld ik me dat ze gewoon dood is, hopend dat dat het makkelijker maakt. Beter dat ik dat verdriet voel, dan het verdriet omdat ze niets meer van me moet weten..
Op het moment is het allemaal even teveel..
Loop jij niet veel te veel op je tenen? Ik herken alles uit je verhaal en ik liep dus wel op m'n tenen.
__________________
Diamanten zijn moeilijk te vinden.
Oud 12-10-2008, 21:14
Verwijderd
Citaat:
@ Mushu: Wen eerst maar een paar maanden, probeer een aantal leermothodes en dan praten we aan het eind van het jaar wel verder.
Ik heb al anderhalf jaar aan een universiteit gestudeerd hoor. Ik weet wel hoe het werkt.
Ik vind mezelf soms gewoon echt te dom.
Oud 12-10-2008, 21:19
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb zowel aan de universiteit als aan het HBO gestudeerd en in studieperioden had ik eigenlijk nooit tijd om een dag in de week niets te doen hoor ja, wel een avondje of een uurtje maar echt geen hele dag. Ik heb ook tijden gehad waarin ik echt elk uur van m'n tijd nodig had omdat ik er anders gewoon niet mee klaar kwam, en als je dan alles af hebt begint je week weer van voor af aan en kan je weer beginnen. Tsja, zo is het nou eenmaal denk ik dan. Ik betwijfel of dat nou veel verschil maakt tussen HBO of universiteit. Zal meer qua studie verschillen denk ik ook.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 12-10-2008, 21:38
kroot
kroot is offline
grrrrr mijn fiets is gisteren gejat
En idd fijn die NS. Gisteren er 2.5 uur over gedaan van Den Haag naar Breda, gelukkig de terugweg vandaag maar 1.5
Morgen therapie en ik moet nog wat voorbereiden, vrees ik...
Oud 12-10-2008, 21:53
Nijn*
Avatar van Nijn*
Nijn* is offline
@ Duivelaartje: dat kan best zijn ja. Maar het efficiënt studeren wil niet zeggen dat ik zomaar 100 pagina's kan overslaan. En ik kan ook niet zomaar hele stukken laten zitten omdat volgende stukken tekst daar op doorgaan. Ik lees niet alle details en zal ze zeker niet onthouden maar ik snap gewoon niets van die hardcore filosofie/sociologie die in het nederlands al te moeilijk is en in het engels een soort geheime taal wordt.

OT: Ik word jaloers op de mensen die hebben opgegeven, hoe lomp is dat. Jaloers op J. die gewoon gestopt is met d'r studie omdat het niets werd. Jaloers op T. die alles heeft opgegeven en nu ergens rustig onder de grond ligt te slapen. Jaloers op R. omdat hij een psychose heeft gehad en nooit meer zal kunnen studeren. Wat een godvergeten kutkreng ben ik wel niet. Hoe kan ik nou zoiets denken? Zij hebben een reden gehad om alles op te geven, ik heb geen reden. Beetje eetprobleem, beetje borderline, beetje van zus en van zo maar ach, psychisch problemen tja.. die zijn niet altijd te zien. Die hoeven niet in het gips. Die kunnen niet dienen als excuus want zo kan je alles wel verzinnen.
'We hebben het allemaal wel eens zwaar.'
'Geef je nu al op?'
'Je moet je niet zo aanstellen en gewoon doorzetten.'
Jaja. Hebben die mensen dan ook elke dag een strijd van binnen? Is het voor hen ook elke dag weer een nieuw gevecht. Zijn zij ook nooit langer dan een week gelukkig? Twijfelen zij er ook elke dag aan of het leven nog de moeite waard is om door te gaan, of je zelf nog de moeite waard bent om door te gaan. Of je het verdient om een dag te leven zonder es, zonder am. Tuurlijk, want eigenlijk zijn psychische problemen gewoon klinkklare onzin.

Ja, ik stel me aan. Maar ik word verscheurd van binnen.
__________________
*--Sometimes the only way to stay sane is to go a little crazy..- My life turned around, but I still believe in my dreams..--*
Oud 12-10-2008, 22:22
indigo
Avatar van indigo
indigo is offline
Nijn*! Psychische problemen zijn klote en ook een 'beetje' ervan kan al genoeg zijn om je héél heel naar te voelen. Maar dat is nog geen reden om op te geven! Echt, ik weet niet hoe je je voelt, maar ik weet dat er veel mensen zijn die het zwaar hebben - en de reden daarvoor verschilt per persoon. En niet iedereen zal jouw problemen zien, of erkennen, of misschien weten ze er niet van. Maar wees ze de baas en bedenk dat juist jij, voor al die momenten dat je je goed of iets minder goed voelt, dat juist jij moet doorgaan. Omdat jij het bent, en omdat je als persoon gewoon ook heel wat waard bent.

En echt waar, de uni is niet altijd makkelijk, maar met opgeven los je niks op. Go for it

OT: jeej met vriendje bellen vrolijkt op
__________________
you may say i'm a dreamer, but i'm not the only one (john lennon, imagine)
Oud 13-10-2008, 08:23
darkfairy
Avatar van darkfairy
darkfairy is offline
blegh de hele ochtend geen therapie enzo.
dus nou maar met 2 jongens.
van de afdeling aan het computeren.
in het activiteiten centrum.
en me neigingen lopen hoog op.
__________________
(8)je vecht nooit alleen(8)
Oud 13-10-2008, 09:46
Verwijderd
Het is allemaal zoveel. Ik moet zoveel en alles gaat zo snel, té snel. Ik kan het niet Ik weet wel dat ik het zou moeten kunnen, maar het lukt allemaal niet. Ik wil zo graag even onder de dekens blijven liggen, wachten tot het over gaat. Maar als ik dat doe, wordt het allemaal alleen maar meer.

Ik wil rust in m'n hoofd, ik wil me niet zo rot voelen, alsof ik bij het minste in ga storten. Vriendje is lief en ik hou me staande, maar ik voel me zo godvergeten alleen soms. En eigenlijk wil ik dit niet plaatsen. Ik wil niet dat mensen dit lezen. Ik wil niet delen, ik héb niets om te delen. Maar ik moet het toch ook even kwijt. Geloof ik.
Oud 13-10-2008, 09:47
Daboman
Avatar van Daboman
Daboman is offline
Citaat:
@ Duivelaartje: dat kan best zijn ja. Maar het efficiënt studeren wil niet zeggen dat ik zomaar 100 pagina's kan overslaan. En ik kan ook niet zomaar hele stukken laten zitten omdat volgende stukken tekst daar op doorgaan. Ik lees niet alle details en zal ze zeker niet onthouden maar ik snap gewoon niets van die hardcore filosofie/sociologie die in het nederlands al te moeilijk is en in het engels een soort geheime taal wordt.

OT: Ik word jaloers op de mensen die hebben opgegeven, hoe lomp is dat. Jaloers op J. die gewoon gestopt is met d'r studie omdat het niets werd. Jaloers op T. die alles heeft opgegeven en nu ergens rustig onder de grond ligt te slapen. Jaloers op R. omdat hij een psychose heeft gehad en nooit meer zal kunnen studeren. Wat een godvergeten kutkreng ben ik wel niet. Hoe kan ik nou zoiets denken? Zij hebben een reden gehad om alles op te geven, ik heb geen reden. Beetje eetprobleem, beetje borderline, beetje van zus en van zo maar ach, psychisch problemen tja.. die zijn niet altijd te zien. Die hoeven niet in het gips. Die kunnen niet dienen als excuus want zo kan je alles wel verzinnen.
'We hebben het allemaal wel eens zwaar.'
'Geef je nu al op?'
'Je moet je niet zo aanstellen en gewoon doorzetten.'
Jaja. Hebben die mensen dan ook elke dag een strijd van binnen? Is het voor hen ook elke dag weer een nieuw gevecht. Zijn zij ook nooit langer dan een week gelukkig? Twijfelen zij er ook elke dag aan of het leven nog de moeite waard is om door te gaan, of je zelf nog de moeite waard bent om door te gaan. Of je het verdient om een dag te leven zonder es, zonder am. Tuurlijk, want eigenlijk zijn psychische problemen gewoon klinkklare onzin.

Ja, ik stel me aan. Maar ik word verscheurd van binnen.
Is heel normaal in een stressvolle periode. Dan zie je echt ineens al je gebreken. Het is alleen de kunst ermee om te gaan. En als de situatie te lang aanhoudt er iets aan te doen.
__________________
Diamanten zijn moeilijk te vinden.
Oud 13-10-2008, 09:51
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Aaagh ontzettend studie ontwijkend gedrag en ik word gek van mezelf. Straks tentamen en ik moet echt nog even al m'n labjournaals doorkijken op stoffen die ik eventueel ben vergeten in m'n hoofd te rammen. Grrr.
Oud 13-10-2008, 10:42
Missy1234567890
Avatar van Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
@ Nijn: wat Indigo zegt en sta het jezelf anders toe om een wat langzamer studietempo te hebben en niet al je vakken in 1 jaar te halen. Ga daar desnoods eens met je studieadviseur over praten.

OT: (dit verwoordt mijn gevoel atm denk ik nog het best)
En willen al die gedachten aub nú mijn hoofd verlaten, want ik moét scriptie typen nu.
Oud 13-10-2008, 10:51
Dith
Avatar van Dith
Dith is offline
Nijn*; Echt, doe rustig aan! Oke, ik weet niet hoe "jouw vak" is (hoewel ik gok dat het ongeveer hetzelfde is als "mijn" vak en dat is ook gewoon echt te veel onzinnige stof) maar voor M&T moet je je echt geen zorgen maken hoor. Het is echt niet zo moeilijk als dat het lijkt, je hebt er veel meer aan om gewoon rustig de proeftentamens te maken en het boek globaal door te lezen (dus wel een beetje over alles heen lezen) dan om het echt diehard in je hoofd te stampen. Ik loop ook echt belachelijk veel achter, mijn hele werkgroep loopt echt weken achter maar dat wil niet zeggen dat wij het tentamen niet gaan halen. Echt chill, het stelt veel minder voor dan dat het lijkt! En als je het gewoon echt te moeilijk vindt en je werkgroepbegeleider je niet helpt, gewoon naar een andere stappen!

Ik heb echt zó'n zin in deze week, heb alleen dinsdag en vrijdag school en hoef slechts één verplicht ding te doen voor vrijdag dus ben zo'n beetje maandag, woensdag en donderdag vrij. En die dagen heb ik dan natuurlijk ook meteen volgepropt met leuke dingen(L).
__________________
wat een heerlijkheid
Oud 13-10-2008, 11:10
metallica
Avatar van metallica
metallica is offline
Citaat:
Het is allemaal zoveel. Ik moet zoveel en alles gaat zo snel, té snel. Ik kan het niet Ik weet wel dat ik het zou moeten kunnen, maar het lukt allemaal niet. Ik wil zo graag even onder de dekens blijven liggen, wachten tot het over gaat. Maar als ik dat doe, wordt het allemaal alleen maar meer.

Ik wil rust in m'n hoofd, ik wil me niet zo rot voelen, alsof ik bij het minste in ga storten. Vriendje is lief en ik hou me staande, maar ik voel me zo godvergeten alleen soms. En eigenlijk wil ik dit niet plaatsen. Ik wil niet dat mensen dit lezen. Ik wil niet delen, ik héb niets om te delen. Maar ik moet het toch ook even kwijt. Geloof ik.
Bleh, dus ook echt precies dit...
__________________
"Falling feels like flying, until you hit the ground. And everything looks beautiful, until you take a look around"
Oud 13-10-2008, 11:21
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Oké ik ben dus niet de enige met studiestress
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 13-10-2008, 11:22
Nijn*
Avatar van Nijn*
Nijn* is offline
@ Dith: over M&T maak ik me ook absoluut geen zorgen, die LO's heb ik voldoende tot nu toe en de stof valt me echt 100% mee. Het is meer mijn andere vak. Maargoed, lag er ook aan dat ik er gisteravond sowieso even flink doorheen zat en dan is alles kut.. Moe, ongesteld &zo

Vanochtend rijles ging goed, mocht al gaan schakelen, dat was echt spannend! Het ging best redelijk alleen toen er achter mij op de weg een groot ongeluk gebeurde was ik echt even geschokt en wist ik niet meer wat ik moest doen. Gelukkig nam m'n rij-instructeur het schakelen toen even van me over en daarna mocht ik het weer zelf doen. Bah, ik schrok er echt van, het was ook zo'n harde knal.. Zo naar therapie, dat is wel echt even nodig geloof ik, ik moet blijven praten. Gisteravond is mijn moeder nog even bij me gebleven tot ik bijna in slaap viel. Zo heb ik voorkomen dat ik ging huilen of ging am-en. Daar ben ik toch wel trots op en vind ik wel knap van mezelf! Nu nog even wat lezen voor m'n studie en als ik straks na wandelen met G. terug kom dan kan ik altijd nog doorleren. Het valt mee, het komt goed.. Zennn <3

Oh en nog een reden voor paniek: een pijnlijke, rode keel met witte vlekjes achterin.. Aaaah, nee geen keelontsteking please!

EDIT: Ik zit in de toneelcommissie !!! Whoehoe, ze willen me hebben!
__________________
*--Sometimes the only way to stay sane is to go a little crazy..- My life turned around, but I still believe in my dreams..--*

Laatst gewijzigd op 13-10-2008 om 11:41.
Oud 13-10-2008, 11:59
fractuur
fractuur is offline
Citaat:
Oké ik ben dus niet de enige met studiestress
Ach ja, tentamenperiodes.. Waar zit jij mee nu dan?

Het tentamen van woensdag is groot, heb het ook te slecht bijgehouden afgelopen blok. Maar ik denk toch dat ik wel een eind kom. Alleen al die stomme ziekteverwekkers en de symptomen die ze veroorzaken lijken allemaal zo absurd veel op elkaar.. Naja, de laatste blz microbiologie en dan nog wat oncologie doen (vrienden van mij die geneeskunde studeren op andere uni's krijgen altijd de slappe lach als ik vertel welke onderwerpen bij ons worden gecombineerd ).
__________________
.. zegt de liberaal.
Oud 13-10-2008, 12:25
indigo
Avatar van indigo
indigo is offline
Niet zeuren fractuur, variatie verfrist de geest .

Pff, ik ben ineens heel blij want ik weet niet waarom . Maar de zon schijnt en ik heb geen duidelijk plan voor leren en tralaaa dit wordt vast niks woensdag. Maargoed, leve het leven en ik ga nu echt leren .
__________________
you may say i'm a dreamer, but i'm not the only one (john lennon, imagine)
Oud 13-10-2008, 14:10
Verwijderd
We gaan om 5 uur weg en dan ben ik tot zaterdag weg naar Engeland. Ik ben een beetje hyperactief. Ik zit maar een beetje heel hard muziek te luisten en mee te blèren en te proberen niet zenuwachtig te zijn. *stuitert door de kamer* Ik moet nog een keertje kijken in m'n koffer of ik alles heb en m'n tas inpakken en douchen. Het gaat vast wel heel leuk worden (hoop ik). Ik weet eigenlijk niet of ik wel 'zo lang' zonder mijn ouders en onze hand kan. Ik weet nog dat ik toen ik klein was een keer bij mijn opa&oma ging logeren en om 8 uur 's avonds keihard lag te brullen dat ik naar huis wilde. Toen was naar huis 5 minuutjes rijden, maar nu is eht wel iets meer. Maar goed, ik moet me niet zo aanstellen en me gewoon niet als een klein kind gedragen. Ik hoop dat er niks bijzonders gebeurt als ik weg ben. Ik ga nog maar eens verder internetten, ik moet m'n tijd achter de computer nu wel ff goed benutten. Bijna een héle week lang zonder internet. Pffft. Ik ben ook helemaal niet verslaafd aan internet.

Iedereen succes met alles wat hij/zij deze week moet doen!
Oud 13-10-2008, 14:11
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Het gaat echt goed Druk bezig met school, en het komt ook nog af! Zometeen boodschappen doen en dan ga ik lekkere dingen voor mezelf kopen
Oud 13-10-2008, 14:53
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Ach ja, tentamenperiodes.. Waar zit jij mee nu dan?

Het tentamen van woensdag is groot, heb het ook te slecht bijgehouden afgelopen blok. Maar ik denk toch dat ik wel een eind kom. Alleen al die stomme ziekteverwekkers en de symptomen die ze veroorzaken lijken allemaal zo absurd veel op elkaar.. Naja, de laatste blz microbiologie en dan nog wat oncologie doen (vrienden van mij die geneeskunde studeren op andere uni's krijgen altijd de slappe lach als ik vertel welke onderwerpen bij ons worden gecombineerd ).
Hm, vooral druk met een presentatie, maar die gaat denk ik wel goedkomen. En een Engelstalig essay van 4000 woorden en ik weet werkelijk niet hoe ik dat voor elkaar moet krijgen. Gelukkig is er nog een andere presentatie en een mondeling tentamen om mijn aandacht af te leiden
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 13-10-2008, 15:18
metallica
Avatar van metallica
metallica is offline
Hmm, m'n aanwezigheid op de uni is de afgelopen drie weken minimaal geweest en nu vind ik het eigenlijk gezelliger als mijn vriendje langskomt, dan om woensdag naar mijn werkgroepen te gaan. De vraag is of dat verstandig is... m'n tentamens haal ik toch wel, daar maak ik me geen druk om. Maar ik twijfel of het terecht is dat ik me daar geen druk over moet maken.
__________________
"Falling feels like flying, until you hit the ground. And everything looks beautiful, until you take a look around"
Oud 13-10-2008, 15:43
Verwijderd
Zie je wel dat er niks aan de hand is! Pff, zit ik me weer helemaal druk te maken om niks.
Oud 13-10-2008, 15:50
Verwijderd
Goed, ik zat opgesloten vandaag: sleutel in auto laten liggen en vriendje had de deur nog extra op slot gedraaid toen ie weg ging. Maar ik heb wel de afgelopen 3u aan m'n studie gewerkt en ik ben nu nog bezig Vanochtend nuttig besteed door wat huishouding te doen en ik heb eindelijk wat rekeningen betaald en op een rijtje gezet hoe ik er financieel voorsta. Uitslag: beroerd Maar ik ga m'n best doen nog voor het eind van het jaar uit het rood te zijn. Ik moet echt zorgen voor meer inkomsten en minder uitgaven. Als het goed is ben ik iig bijna klaar met m'n winterkleding en dan moet ik maar bijtijds gaan sparen voor m'n zomerkleren. En dan maar voor de komende honderd jaar op dit gewicht blijven, want ik blíjf bezig met kleren kopen. en ik vind het echt moeilijk om te kleine kleren weg te doen, maar als ik ze hou wil ik er toch alleen maar weer inpassen. Oneerlijk.


Ik voel me nog steeds niet echt geweldig, maar wat minder verloren dan toen de dag begon. Ik ben er wel trots op dat ik het gevoel van controle niet op destructieve manieren heb gezocht, maar daadwerkelijk heb getracht de dingen écht onder controle te krijgen.
Oud 13-10-2008, 16:30
Verwijderd
Ow men misselijk .
Allemaal gedoe om niets. zenzenyinyan straks is het over.
Oud 13-10-2008, 16:38
Missy1234567890
Avatar van Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
I fail en het is m'n eigen schuld.
Een maand amper wat gedaan en volgende week maandag had het af moeten zijn.
En ja, onder druk werk ik beter, maar deze berg werk is niet te doen in zo'n korte tijd en dan moet ik naast het uitzoeken ook nog alles uittypen, wat tot nu toe sowieso altijd wel een week heeft gekost. En ik heb er ook geen zin meer in, teveel andere dingen aan m'n hoofd. Maar het zal wel weer goed komen, desnoods stel ik die deadline weer uit...
Oud 13-10-2008, 17:36
rare kwast
Avatar van rare kwast
rare kwast is offline
oke mag ik dan NU alsjeblieft wegrennen voor alles en iedereen?
PLEASE
__________________
Humor is een prachtige waterlelie die wortelt in het troebele water van verdriet.
Oud 13-10-2008, 18:21
justhanna
Avatar van justhanna
justhanna is offline
Een collega van me heeft vandaag erg slecht nieuws gehad. Enkele weken geleden is bij haar een melanoom ontdekt. Dat heeft ze wel vaker gehad, maar het is voor het eerst dat het kwaadaardig is. Nu heeft ze een PET-scan gehad en die heeft uitgewezen dat ze plekken heeft op haar longen, haar nieren en boven haar hart... De vooruitzichten zijn erg slecht. En ze voelt zich juist zo goed! Ze is zo vol leven, ze geniet met volle teugen, en dan gebeurd er zoiets onwerkelijks. Het is niet eerlijk. Het hele team is ontdaan. Moeilijk...
__________________
> Zou het leven ook een eigen kijk op mij hebben? <
Oud 13-10-2008, 18:33
metallica
Avatar van metallica
metallica is offline
Probleem opgelost, hij vindt het teveel gedoe om na zijn optreden langs te komen en voor mij wordt te terugreis teveel gedoe dan, dus zie ik hem niet optreden en komt hij niet langs. Fijn is dat...

edit: hehe, opgelost. Ik ga morgenavond mee terug naar Maastricht na zijn optreden en ga dan woensdag terug. Dan kan ik hem zien optreden en ik mis maar één werkgroep (de onbelangrijkste ook nog)
__________________
"Falling feels like flying, until you hit the ground. And everything looks beautiful, until you take a look around"

Laatst gewijzigd op 13-10-2008 om 21:12.
Oud 13-10-2008, 19:59
Verwijderd
Whoot, lekker weekend gehad <3 Zaterdag beetje niksen, tv kijken, dat soort dingen, en zondag in Valkenburg rondgelopen en naar de sauna en lekker eten.

Het gaat eigenlijk wel prima, ook al zit ik nu vet in de stress voor mn scriptie. GAH. En in mn hoofd, is het allemaal moeilijk. Zaterdag. Volhouden.
Oud 13-10-2008, 20:04
Verwijderd
Ben je boos? Nee. Ben je teleurgesteld? Nee.
Ik ben alleen zo bang dat ik dit niet los kan laten.
Ik begrijp het zo goed en zo slecht.
Toch weet ik dat hij zenuwachtig is en dat mag ook. Maar ik weet niet zo goed wat ik hem verder allemaal te zeggen heb. Want het is te moeilijk.

Maar aan de andere kant ook niet. En ik wil nu niet meer zeuren over dingen die twee of drie jaar geleden gebeurd zijn. Het interesseert me niet. Ik wil het ook gewoon niet. Klaar. Done over.

You can't see tears in the rain...
Oud 13-10-2008, 21:11
Verwijderd
omg ik zit tegen computerarmen aan ik kan niet eens meer een boek vasthouden als ik in de trein wil lezen. bah. kut.
Oud 13-10-2008, 21:28
justhanna
Avatar van justhanna
justhanna is offline
Ik heb morgen een gesprek met de teamleidster, donderdag met de pmt'er en vrijdag met een collega, allemaal over opdrachten die ik voor school kan doen. En ik vind het echt doodeng, ik voel me altijd zo onzeker in overleg met collega's en andere disciplines. Dus dit word nog een leuke week... Kan ik in ieder geval goed oefenen deze week...

3 november heb ik gewoon mijn eerste evaluatie al. Ik hoop dat ik het red met mijn verslag en mijn POP enzo. Vandaag op stage zelf er weer niet echt mee bezig geweest. Gelukkig heb ik me er vanavond thuis wel (voor het eerst) toe kunnen zetten. Als ik dat nou elke avond deed, dan schiet het tenminste een keertje op! Goed voornemen voor de komende tijd dus. Woensdag weer naar school, ik zal mijn docente eens laten zien dat ik echt wel bereid ben om alles in de groep te gooien en dat ik haar niet als privédocent zie. Bah, het zit me nog steeds dwars dat ze dat gezegd heeft. Ik zal haar hebben, ik ga gewoon alle tijd opeisen die ik nodig heb om mijn vragen beantwoord te krijgen. Als zij niet via de email wil antwoorden, moet het maar zo!

Ik hoop dat de teamleidster morgen nog wat goede inbreng heeft voor mijn POP. Ik heb om 9 uur al een afspraak met haar, in een kantoorgebouw waar ik nog niet eerder ben geweest, dus ik hoop dat ik het kan vinden en dat ik op tijd ben enzo... Pfff. *zenuw*
__________________
> Zou het leven ook een eigen kijk op mij hebben? <
Oud 14-10-2008, 00:51
Pruts0r
Avatar van Pruts0r
Pruts0r is offline
E. is hier en het is supergezellig. Op de bank hangen, gesprekken voeren die nergens over gaan, maar toch wel weer allemaal in elkaar overvloeien, we hebben cola, ice tea, chips, chocoladepepernoten en woensdag is Porcupine Tree en we gaan er dus met z'n drieën heen. E. is hier tot woensdag en dan gaat ze mee met K. en mij naar Tilburg. ^^

Ik voel me nu even heel gelukkig. =)
__________________
Stop living in the past, live for the future!
Oud 14-10-2008, 01:06
Roosje
Avatar van Roosje
Roosje is offline
Als er nu nog een trein naar Den Haag reed & ik iemand kon vinden die met me mee zou gaan, zou ik terugfietsen naar het station en de zon zien opkomen boven Scheveningen en de pier. <3333333333333
__________________
Veel lopen, langzaam water drinken.
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Ctrl + V Topic #66
Retro*Love
500 19-04-2007 10:19


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:51.