Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-11-2008, 21:39
flyaway
flyaway is offline
Ik vond dit wel een bijzonder spel, hoe kon dit nou zo lopen. Wilde fantome zichzelf beschermen door niet duidelijker hints te geven? Of heeft ze geen wolven opgevraagd?
Advertentie
Oud 21-11-2008, 21:40
Verwijderd
als ik mag gokken heeft ze iig mij en pip opgevraagd
Oud 21-11-2008, 21:41
Verwijderd
En mij.
Verwijderd
willen we het weten? Dan kan ik het opzoeken, nu maakt het toch niet uit?

Ze was iig gigantisch aan het twijfelen, pmde vaak vroeg, zodat ze nog kon wisselen..
Verwijderd
Ik wil trouwens van Soija weten waarom hij er zo van overtuigd was dat ik wolf was.
Oud 21-11-2008, 21:47
Verwijderd
je hoeft het niet op te zoeken hoor charlotte. misschien wil fantome ook niet hebben dat dat bekend wordt ofzo...
Oud 21-11-2008, 21:51
Verwijderd
Maar ik ben best wel benieuwd.
Oud 21-11-2008, 21:59
Eye of Sauron
Eye of Sauron is offline
Ik was er echt van overtuigd dat Fantome wolf was toen ze zo overtuigend zei dat mutsi er een was en dat bleek niet zo te zijn.
Ik was echt van 'goed gespeeld meid, in de laatste ronde een zieneract opvoeren en al die domme dorpelingen zijn er met open ogen ingetuind' Ik had ook echt zoiets van als de dorpelingen zo dom zijn dan verdienen ze het ook gewoon niet om te winnen.
En toen bleek Fantome helemaal geen wolf te zijn maar echt ziener. Ik ben wel een beetje benieuwd waarom je zo fanatiek een onschuldige dorpeling ging beschuldigen. Ik kan niet echt zeggen dat ik je erg sterk vond spelen helaas
Oud 21-11-2008, 22:07
Verwijderd
Waarom werd ik opgegeten
Oud 21-11-2008, 23:38
Verwijderd
En mijn moeder belde me echt wakker.
Oud 22-11-2008, 00:00
Daboman
Daboman is offline
Wat een ontzettend mooi spel van de bad guys. Gefeliciteerd!
Oud 22-11-2008, 00:33
Vlindertje
Vlindertje is offline
Wat was flyaway?
Oud 22-11-2008, 01:22
Verwijderd
Vet BLITS dat we met allevier de wolven in leven eindigen
Oud 22-11-2008, 02:22
Daboman
Daboman is offline
Citaat:
Vet BLITS dat we met allevier de wolven in leven eindigen
Ja. Nu wil ik met jullie wolf zijn

Ik heb het ook echt pas 1 keer eerder meegemaakt.
Oud 22-11-2008, 09:26
flyaway
flyaway is offline
Ik ben een gewone dorpeling.
Mijn tactiek was om lekker vaag te blijven in het begin, de wolven laten geloven dat ik een verrader of heks zou zijn en de dorpelingen andere mensen verdachter laten vinden. Gelukt, al zou ik niet weten hoe En dan op het laatst al mijn bevindingen even posten, toen ik zag dat de heks en of verrader weg zouden zijn. Zo hoopte ik een beetje buiten het spel te blijven, zodat ik het kon analyseren zonder persoonlijke kwesties Als je het nog snapt. Nja zoiets dus.
Oud 22-11-2008, 11:21
Verwijderd
Ik was er echt van overtuigd dat Fantôme verrader was. Ik wilde haar ook eigenlijk complimenteren met haar uitstekende verraderswerk, maar ja. Ik dacht dat Fantôme Pippeloen verdacht maakte om haar/zichzelf in te dekken voor als Pip of zij zelf dood zou gaan, ook omdat ze altijd heel vaag en wispelturig deed. Sterrenmeisje is me niet één keer opgevallen, ik dacht dat ze gewoon dorpeling of tovenaar was.
Oud 22-11-2008, 11:29
Verwijderd
Citaat:
Ik was er echt van overtuigd dat Fantôme verrader was. Ik wilde haar ook eigenlijk complimenteren met haar uitstekende verraderswerk, maar ja. Ik dacht dat Fantôme Pippeloen verdacht maakte om haar/zichzelf in te dekken voor als Pip of zij zelf dood zou gaan, ook omdat ze altijd heel vaag en wispelturig deed. Sterrenmeisje is me niet één keer opgevallen, ik dacht dat ze gewoon dorpeling of tovenaar was.
Sterrenmeisje was mij inderdaad ook niet opgevallen, maar heb al eerder aangegeven dat ik Fantome ook zag als mogelijke ziener. Zie je wel dat ik gelijk had!
Oud 22-11-2008, 11:29
Verwijderd
Citaat:

Voor iedereen om te weten, vooral voor de volgende spelleider. Soija heeft op het nippertje geen rode kaart gehad, maar wel waarschuwingen!
Waarschuwingen van niks, omdat je zonodig quasi-belangrijk moest doen, waar ik me uiteraard niks van hem aangetrokken, <insert een heleboel scheldwoorden>.
Oud 22-11-2008, 11:32
Verwijderd
Citaat:
Sterrenmeisje was mij inderdaad ook niet opgevallen, maar heb al eerder aangegeven dat ik Fantome ook zag als mogelijke ziener. Zie je wel dat ik gelijk had!
Ja, dat blijkt nu. Ik kon me gewoon niet voorstellen dat een ziener zo zou spelen.
Oud 22-11-2008, 11:38
Mutsieprutsie
Mutsieprutsie is offline
Wil toch wel weten waarom Fantome mij er dan zo graag uit wilde hebben..
Oud 22-11-2008, 11:56
Verwijderd
En ik snap nog steeds niet wat hier gebeurd is:

Miekjuh
Paranoide
Lisaaah
Uice
Sterrenmeisje (verrader)

Lisaaah
Flyaway
Sherco (wolf)
Light fighter

Light fighter
Vlindertje (heks)
Daboman
Basjeeh

Vlindertje en Allure zeggen allebei de waarheid verteld te hebben. WTF is hier gebeurd? Het was een gelijkspel tussen Lisaaah en Miekjuh.

Nouja, wie dan ook, bedankt!
Oud 22-11-2008, 12:34
Lethe
Lethe is offline
Ik dacht eerst dat Fantoom ziener was, maar daarna dacht ik dat Katje de ziener was. En ik begreep niet waarom de dorpelingen mutsieprutsie gingen ophangen.

Oh en ik wist gewoon dat sterrenmeisje verrader was en Pip wolf. Wat Paranoide betreft zat ik ernaast.
Oud 22-11-2008, 12:35
Lethe
Lethe is offline
Citaat:
En ik snap nog steeds niet wat hier gebeurd is:

Miekjuh
Paranoide
Lisaaah
Uice
Sterrenmeisje (verrader)

Lisaaah
Flyaway
Sherco (wolf)
Light fighter

Light fighter
Vlindertje (heks)
Daboman
Basjeeh

Vlindertje en Allure zeggen allebei de waarheid verteld te hebben. WTF is hier gebeurd? Het was een gelijkspel tussen Lisaaah en Miekjuh.

Nouja, wie dan ook, bedankt!
TopDrop heeft ook op Light Fighter gestemd. Daarom was ik er echt zeker van dat Vlindertje een slechte functie had.
Oud 22-11-2008, 12:36
Verwijderd
Citaat:
TopDrop heeft ook op Light Fighter gestemd. Daarom was ik er echt zeker van dat Vlindertje een slechte functie had.
Maar het gelijkspel ging niet eens met LF, zij stond erbuiten. Het was Miekjuh - Lisaaah.
Oud 22-11-2008, 12:37
Lethe
Lethe is offline
Citaat:
Gefeliciteerd wolven

Vlinder zat trouwens enorm te balen toen ze werd opgehangen, toen AllureV met zo'n enorme poepreden kwam en iedereen er in meeging. Ze kon maar niet geloven dat de dorpelingen daar in zouden trappen
Vlinder had die ronde trouwens wel gewoon gestemd op wat ze gezegd had, dus waarschijnlijk zijn er andere mensen stout geweest. Allure zelf bijvoorbeeld
Het was geen poepreden en ik was niet fout.
Oud 22-11-2008, 12:38
Lethe
Lethe is offline
Citaat:
Maar het gelijkspel ging niet eens met LF, zij stond erbuiten. Het was Miekjuh - Lisaaah.
En vlindertje heeft dus wel gewoon op Light Fighter gestemd? Dan hebben basje en daboman niet op Light Fighter gestemd.
Oud 22-11-2008, 13:04
Vlindertje
Vlindertje is offline
Ik heb op light fighter gestemd de eerste paar ronden, dus ik snapte helemaal niets van het stemlijstje toen Allure opeens met haar stem kwam aanzetten.
Oud 22-11-2008, 13:15
Verwijderd
Citaat:
Sterrenmeisje zal wel Lisaaah gestemd hebben?
Oud 22-11-2008, 13:17
Verwijderd
Anneke als dat waar is
Oud 22-11-2008, 13:49
Lethe
Lethe is offline
Miekjuh
Paranoide
Lisaaah
Uice
Sterrenmeisje (verrader)

Lisaaah
Flyaway
Sherco (wolf)
Light fighter

Light fighter
Vlindertje (heks)
Daboman
Basjeeh
TopDrop
AllureV

Maar dan nog, als sterrenmeisje op Lisa heeft gestemd heeft Light Fighter alsnog meer stemmen.
Oud 22-11-2008, 13:51
Lethe
Lethe is offline
Citaat:
Ik heb op light fighter gestemd de eerste paar ronden, dus ik snapte helemaal niets van het stemlijstje toen Allure opeens met haar stem kwam aanzetten.
TopDrop en ik hadden ook op Light Fighter gestemd en toch was het gelijkspel. Ik wist dat Basje en Daboman goed waren. Het leek mij dus logisch dat jij dan niet op Light Fighter gestemd zou hebben, omdat het anders geen gelijkspel zou kunnen zijn. Maar aangezien jij wel op Light Fighter hebt gestemd klopt er iets anders niet.
Oud 22-11-2008, 14:27
Verwijderd
En daarom geloofde ik jou niet, het sloeg nergens op.
Oud 22-11-2008, 14:46
flyaway
flyaway is offline
Welke heb je opgevraagd, Fantome?
Oud 22-11-2008, 14:56
Lethe
Lethe is offline
Citaat:
En daarom geloofde ik jou niet, het sloeg nergens op.
. het slaat duidelijk wel ergens op.

Spelleiders, hoe kan het dat het die ronde gelijkspel was tussen miekje en Lisa?
Oud 22-11-2008, 15:09
light fighter
light fighter is offline
Gaaf spel!!!
Oud 22-11-2008, 15:10
Verwijderd
Legendarisch, deze ronde.

Jammer dat de rotzakken me zo vroeg hebben opgegeten.
Oud 22-11-2008, 16:10
Verwijderd
ik heb netjes gestemd op wie ik zei dat ik had gestemd volgens mij.

en dat ik niet opviel vind ik best een compliment, want elke ronde werd precies opgehangen wie ik wilde. behalve dan dat de heks doodging, maar ja...
Oud 22-11-2008, 21:46
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ik ben er weer. Hier is de lijst met functies:

1. Pippeloen Weerwolf
2. Paranoide Leerling - tovenaar
3. Uice Dorpeling
4. Katje Weerwolf
5. TopDrop Dorpeling (geliefde)
6. Lisaaah dorpeling
7. Mr Soija Wolfsbane
8. matige_muis Weerwolf
9. Sherco Weerwolf
10. flyaway Dorpeling
11. Basjeeh Dorpeling
12. Light fighter De Jager
13. Mutsieprutsie Dorpeling
14. ~~Fantôme~~ Ziener
15. *Miekjuh* Cupido
16. Daboman Dorpeling
17. AllureV Dorpeling (geliefde)
18. sterrenmeisje Verrader
19. Eye of Sauron Tovenaar
20. Vlindertje Heks

En er komt nog een eindverhaal aan. Sorry dat ik er niet was, er kwam zo duisentveel tussen dat ik niet eens kon posten dat ik geen verhaal kon schrijven. Dankjewel Kunst voor het oplossen daarvan!
Oud 22-11-2008, 21:47
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
. het slaat duidelijk wel ergens op.

Spelleiders, hoe kan het dat het die ronde gelijkspel was tussen miekje en Lisa?
door de geliefden. TopDrop en AllureV hebben niet één keer gestemd op wie ze zeiden dat ze stemden.
Oud 22-11-2008, 21:54
TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
door de geliefden. TopDrop en AllureV hebben niet één keer gestemd op wie ze zeiden dat ze stemden.
Dat weet AllureV ook wel
Oud 22-11-2008, 21:59
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ja, maar de rest niet
Oud 22-11-2008, 22:10
Vlindertje
Vlindertje is offline
Dus ze hebben niet op light fighter gestemd die ronde?
Oud 23-11-2008, 08:39
Verwijderd
Dat is een gekke tactiek, als dorpelingen-geliefdenstel wil je toch de wolven eruit hebben, lijkt me.
Oud 23-11-2008, 11:46
Spelleider
Spelleider is offline
Koning Kunst en Koningin Elea waren veel aan het overleggen over wie hun nieuwe dochter zou worden; wie de koningin werd. Vooral Koningin Elea had nog erg veel verdriet door het verlies van haar dochter en kon niet goed helder nadenken. Natuurlijk was de koning ook verdrietig, maar hij liet zich er niet door ontregelen. Zaken gingen voor emoties.

Flyaway en sterrenmeisje wilden allebei eigenlijk helemaal niet zo graag prinses worden. Al die verantwoordelijkheid van het besturen van een land – sterrenmeisje wilde best gezelschapsdame zijn van een of andere hoge dame, eigenlijk wilde ze het liefst weg van het hof. Flyaway was gelukkig aan het hof; hier was ze opgegroeid, hier had ze vrienden, hier woonde haar moeder en hier woonde haar zusje misschien nog wel ergens diep in het bos verscholen. Zij wilde dat alles bleef zoals het was – al had ze liever gehad dat haar verloofde en de prinses nog gewoon leefden.

Maar Katje dacht daar heel anders over; Flyaway die koningin werd, dat zou fantastisch zijn! Hun familie zou voorgoed in de geschiedenisboeken staan, ze zouden worden geprezen en geëerd, ze zouden macht en invloed hebben, dat zou het beste zijn wat hun familie ooit was overkomen! Diep in de nacht smeedde ze met haar beste vriendin, Fantome, en haar echtgenoot een snood plan. Zij zouden laten geloven dat sterrenmeisje haar gezelschapsdame zou worden, en ze zouden weer op het kasteel van haar man gaan wonen, een land verderop. Maar dit was voor Katje de kans om haar dochter uit haar isolement te halen, en bovendien kende ze sterrenmeisje al! De voorbereidingen voor het vertrek werden getroffen en een week later vertrokken Katje en haar man met sterrenmeisje naar zijn burcht. Intussen werd Lisaaah uit het bos gehaald, uit de grot waar ze al die tijd verstopt had gezeten. Ze was dolblij om mensen te zien die ze kende; samen met sterrenmeisje zou ze zich door alles heenslaan!

In het kasteel van de koning was bekend dat Katje met haar man zou vertrekken; ze hadden gehoord dat Lisaaah terecht was en dat ze met haar in hun burcht gingen wonen. Maar niemand begreep waarom Flyaway niet mee mocht, en niemand begreep waar sterrenmeisje was gebleven. Paranoide reed telkens maar heen en weer tussen de burcht van Katje en het kasteel van de koning, maar ze lieten hem in de burcht zweren te zwijgen en veel informatie kon hij dus niet leveren aan Koning Kunst.

Nu sterrenmeisje spoorloos was verdwenen, besloten de koning en de koningin om dan maar Flyaway te adopteren. Hun voorkeur was al naar haar uitgegaan, maar nu het andere kind verdwenen was, deden ze geen moeite om haar te zoeken en lieten ze Sherco de plechtigheid volbrengen. Zo werd Flyaway de nieuwe prinses. Ze maakte de koning en de koningin dolgelukkig: ze zag er prachtig uit, haar manieren waren uitstekend en ze danste precies lang genoeg met een man om te weten of hij een geschikte huwelijkskandidaat zou zijn.

Katje kreeg al snel genoeg van haar man en verlangde naar het vrije leven wat ze aan het hof had geleid met Fantome. Zonder iets te zeggen vertrok ze terug naar het kasteel en ze liet Lisaaah en sterrenmeisje bij haar man achter. Ze hoorde nooit meer van haar dochter en haar gezelschapsdame. Maar Katje en Fantome waren herenigd en daar waren ze dolgelukkig mee.

Paranoide en Matige Muis werden de beste vrienden en ze bleken beide talentvol te zijn. Het duurde dan ook niet lang voordat de koning twee nieuwe jachtmeesters had gevonden. Er werd een nieuwe staljongen uit de stad gehaald en Paranoide leidde met Matige Muis de jacht, terwijl ze ’s avonds onder het genot van pasteitjes en in het gezelschap van de nieuwe keukenmeid hun inkomen verdobbelden en zongen en mede dronken.

De koning en de koningin werden oud en konden het land minder goed regeren. Ze voelden dat hun einde eraan zat te komen en dat hun heer hen riep. Daarom lieten ze Sherco het huwelijk tussen Flyaway en een wijze hertog voltrekken en werden de kroonprins en de kroonprinses gekroond tot koning en koningin. Koning Kunst en Koningin Elea namen hun witte paarden en reden naar de horizon, waar de Engel Gabriël hen opwachtte, om hen mee te nemen naar God de heer.

Flyaway regeerde het land met haar man wijs en mild. Het land zou nog zeker honderd jaren in vrede leven; ze waren geëerd en geliefd onder hun volk en maakten goede keuzes. De belastingen konden omlaag en de levenskwaliteit ging omhoog in het hele land. De eeuw waarin Koning Kunst en Koningin Elea heersten, en waarin ook hun geadopteerde dochter Flyaway regeerde, werd de gouden eeuw genoemd van dit land.

THE END
Oud 23-11-2008, 11:48
Spelleider
Spelleider is offline
Ik vond het heel spannend om de verhalen te schrijven en ik denk dat ik het nog wel een keer wil doen! Ik heb erg genoten van dit spel; dankjulliewel allemaal. En tot de volgende keer
Oud 23-11-2008, 12:21
TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
Dat is een gekke tactiek, als dorpelingen-geliefdenstel wil je toch de wolven eruit hebben, lijkt me.
Nou, waarom zou je dat perse willen? Je bent sowieso al allebei dorpeling, dus er zijn 2 dorpelingen minder. En als het slecht gaat, kun je maar beter de dorpelingen er meehelpen uitwerken. De wolven zullen je dan niet direct op willen eten, aangezien je hen niet verdacht maakt. De dorpelingen zullen je er wel uit willen stemmen, maar daar kun je nog mee in discussie en je kunt beiden nog stemmen om de uitslag te beinvloeden. Als we het nog een of twee ronden hadden uitgehouden, hadden we aardig veel kans gehad om te winnen.
Oud 23-11-2008, 12:36
Verwijderd
Moooi einde Nou ben ik helemaal blij
Oud 23-11-2008, 12:37
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Gelukkig maar!
Oud 23-11-2008, 18:55
Verwijderd
Citaat:
Nou, waarom zou je dat perse willen? Je bent sowieso al allebei dorpeling, dus er zijn 2 dorpelingen minder. En als het slecht gaat, kun je maar beter de dorpelingen er meehelpen uitwerken. De wolven zullen je dan niet direct op willen eten, aangezien je hen niet verdacht maakt. De dorpelingen zullen je er wel uit willen stemmen, maar daar kun je nog mee in discussie en je kunt beiden nog stemmen om de uitslag te beinvloeden. Als we het nog een of twee ronden hadden uitgehouden, hadden we aardig veel kans gehad om te winnen.
Misschien, maar ik denk niet dat het de beste tactiek is. De wolven waren al heel paranoïde vanwege de geliefden, omdat een geliefdewolf erg vervelend is.
Oud 23-11-2008, 19:03
Daboman
Daboman is offline
Citaat:
Misschien, maar ik denk niet dat het de beste tactiek is. De wolven waren al heel paranoïde vanwege de geliefden, omdat een geliefdewolf erg vervelend is.
Jammer dat zo weinig mensen het hier mee eens zijn, als mensen het daar mee eens waren was ik niet zo snel dood gegaan

Regels voor berichten