Advertentie | |
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ja, gevonden!
Massale zoektocht naar verdwenen jongetje AMERSFOORT - De politie in Amersfoort heeft gistermiddag in de wijk Kattenbroek twee uur lang met man en macht gezocht naar een verdwenen jongetje met een autistische stoornis. afbeelding vergroten Een dolgelukkige moeder omhelst haar zoon bij de hereniging. Hij werd door de politie gevonden na een zoektocht van twee uur. De 9-jarige Brent werd uiteindelijk ongedeerd aangetroffen op straat. De moeder van Brent sloeg kort na twaalven alarm, omdat haar zoon niet was teruggekeerd van een vriendje. Een paar bange uren later kon ze haar kind weer in de armen sluiten. Brent werd thuisgebracht door een agent, die hem zag lopen in de buurt van de bibliotheek. De politie stuurde 20 agenten naar Kattenbroek en liet een helikopter boven de wijk cirkelen. Dat er zoveel mensen werden ingezet, had volgens een woordvoerder te maken met de verstandelijke beperking van de jongen, het koude weer en de vele bevroren watergangen in Kattenbroek. Agenten te voet en op de mountainbike speurden aanvankelijk tevergeefs de brede sloten af naar de in een fel oranje jas gestoken Brent. Ook de omgeving van de grote vijver bij winkelcentrum Emiclaer werd uitgekamd. De politie richtte een mobiele post in vlak bij de ouderlijke woning. Voor agenten die deelnamen aan de zoektocht lagen stencils klaar met een foto van Brent. De bevolking, vooral talrijk op de schaatsvijver bij het winkelcentrum, werd niet ingeschakeld bij de zoektocht. Enkele buren en kinderen zochten spontaan mee. Een jongen had als echte speurder zijn loep meegenomen. De moeder van Brent stond doodsangsten uit, vertelde ze kort nadat haar zoon weer terecht was. ,,Ik was bang dat hij zich ergens op het ijs had gewaagd en er doorheen was gezakt. Ik ben opgehouden zelf te zoeken toen de agenten het overnamen, maar het waren heel lange uren.’’ Brent zelf is niet het minst onder de indruk van alle commotie rond zijn persoon. ,,Als ze eerder in de bibliotheek hadden gekeken, dan was ik eerder gevonden,’’ zegt hij stellig. ,,En ik heb drie zwemdiploma’s, dus ik weet heus wel wat ik moet doen als ik door het ijs zak.’’ |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Saaikunde #743 Verwijderd | 500 | 10-11-2009 20:24 | |
De Kantine |
De motor saait, de baby huilt, de dag begint en de snelweg suist. #505 Verwijderd | 500 | 24-01-2009 03:08 |