Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-01-2009, 20:55
flyaway
flyaway is offline
O dat is zo, dan wordt wel de tovenaar opgegeten maar alsnog is het dan einde spel

Ziener, meld u als u het weet!
Advertentie
Oud 21-01-2009, 20:55
Verwijderd
Citaat:
Hahaha we hadden al bedacht dat toch niet zoveel mensen meer de verhalen zouden lezen Tenminste, de andere spelleiding stelde me daarmee gerust
Ja, de meerderheid komt niet voorbij verhaal drie en zeker niet voorbij hun dood.

Maar alle namen in elk verhaal is ook minder leuk/spannend dan personages die later gevormd worden.
Oud 21-01-2009, 20:56
MartinV
MartinV is offline
Citaat:
Ja, als je eenmaal achterloopt heb je geen zin meer, maar het verhaal vertoonde ook gebreken aan alle kanten. Het was onsamenhangend, en sterker nog, tegenstrijdig.
Maar het is ook onwijs moeilijk om te plannen, je kunt niets vooruit bedenken. Elk moment kan een karakter dood gaan als je er iets mee wilde.
Er zijn wel oplossingen voor, maar dan ben je meer tekst kwijt ben ik bang en dan leest helemaal niemand het meer.
Oud 21-01-2009, 20:57
Verwijderd
Citaat:
O dat is zo, dan wordt wel de tovenaar opgegeten maar alsnog is het dan einde spel

Ziener, meld u als u het weet!
De Tovenaar is niet bekend toch? Of doe je een confessie nu?

Maar de ziener moet alleen spreken als hij/zij de wolf kent.
Oud 21-01-2009, 20:57
Verwijderd
Citaat:
Ja, de meerderheid komt niet voorbij verhaal drie en zeker niet voorbij hun dood.

Maar alle namen in elk verhaal is ook minder leuk/spannend dan personages die later gevormd worden.
Oh maar niet alle namen komen erin voor hoor, tenminste, ik let daar nooit op. Maar goed, genoeg over het verhaal, ga maar weer spelen.
Oud 21-01-2009, 20:59
Verwijderd
Citaat:
Maar het is ook onwijs moeilijk om te plannen, je kunt niets vooruit bedenken. Elk moment kan een karakter dood gaan als je er iets mee wilde.
Er zijn wel oplossingen voor, dat dan ben je meer tekst kwijt dan ben ik bang en dan leest helemaal niemand het meer.
Dat hoeft ook niet, vooruitplannen. Gewoon schrijven wat in je op komt wanneer jij het verhaal doet. Zo ging het vroeger ook altijd. Uitgewekte rollen en leadrollen zijn leuker dan iedereen tegelijk bij elkaar.

Een Sin City cast vs een Rat Race cast.
Oud 21-01-2009, 21:01
MartinV
MartinV is offline
Citaat:
Maar goed, genoeg over het verhaal, ga maar weer spelen.
Oke mevrouw de spelleidster! Maar ik mag niet meer meedoen
Oud 21-01-2009, 21:01
geen punt :|
geen punt :| is offline
Laat die ziener en tovenaar maar lekker hun mond houden, is niet leuk voor het spel en tegen de regels (toch?). Het is onderhand wel duidelijk hoe het zit.
Oud 21-01-2009, 21:04
Verwijderd
Je mag beweren wat je wilt en tactisch spelen is niksm is mee.

Als ziner die de laatste wolf kende, had ik het gewoon duidelijk gemaakt, daar ben ik dan ziener voor.
Oud 21-01-2009, 21:05
Verwijderd
Overigens verdenk ik al een paar rondes iemand van ziener zijn.
Oud 21-01-2009, 21:57
flyaway
flyaway is offline
O dat is zo, de ziener mag dat inderdaad niet zomaar roepen, staat in de regels...
Oud 21-01-2009, 21:58
Ik had geen idee, ik dacht dat het zo'n n00b kon zijn omdat ik niemand zienerig vond posten.
Oud 22-01-2009, 07:56
Bright Blue
Bright Blue is offline
Citaat:
Martin => Soija
Fly => Toddish
Soija => Martin
Barabas => Martin
BB => Toddish (?? denk dat mee ga??)
Toddish => Flyaway (??)
Ik heb op Martin gestemd, ik wou gelijkspel voorkomen, want daar leek het wel even op.
Oud 22-01-2009, 07:58
Bright Blue
Bright Blue is offline
Citaat:
Overigens verdenk ik al een paar rondes iemand van ziener zijn.
Wie dan?(A)
Oud 22-01-2009, 07:58
Bright Blue
Bright Blue is offline
Ohnee! Zeg maar niet, als de wolf het te weten krijgt
Oud 22-01-2009, 10:57
flyaway
flyaway is offline
Citaat:
Ik heb op Martin gestemd, ik wou gelijkspel voorkomen, want daar leek het wel even op.
Dus nu hebben we geen conclusie, het leek erop dat Barabas en Soija aan de dorpelingen kant stonden. Hoe wist jij dat zij uiteindelijk op Martin gestemd hadden? Je meldt dit best wel laat, probeer je misschien een van hen verdacht te maken op deze manier?
Oud 22-01-2009, 11:12
Toddish
Toddish is offline
Mijn stem is inderdaad naar Flyaway gegaan. Ik had niet de luxe om over zo veel tijd te beschikken om pas laat te gaan stemmen.

Wel tof dat er nu weer een wolfje uit is Ik ga denk ik de volgende ronde weer op flyaway stemmen.
Oud 22-01-2009, 11:28
Bright Blue
Bright Blue is offline
Citaat:
Dus nu hebben we geen conclusie, het leek erop dat Barabas en Soija aan de dorpelingen kant stonden. Hoe wist jij dat zij uiteindelijk op Martin gestemd hadden? Je meldt dit best wel laat, probeer je misschien een van hen verdacht te maken op deze manier?
Jij en Rops zeiden allebij dat jullie op toddish gingen stemmen maar wisten het nog niet zeker, en barabas en soija zeiden allebij dat ze op martin gingen stemmen.
Sorry dat ik dit zo laat zei, maar nadat ik mijn stem had doorgegeven moest ik weg, en had ik geen tijd meer om dit op het forum te melden.
Oud 22-01-2009, 11:38
Ja dit is wel but natuurlijk.
Oud 22-01-2009, 11:58
flyaway
flyaway is offline
Citaat:
Mijn stem is inderdaad naar Flyaway gegaan. Ik had niet de luxe om over zo veel tijd te beschikken om pas laat te gaan stemmen.

Wel tof dat er nu weer een wolfje uit is Ik ga denk ik de volgende ronde weer op flyaway stemmen.
Waarom?
Oud 22-01-2009, 12:11
Bright Blue
Bright Blue is offline
Citaat:
Ja dit is wel but natuurlijk.

But?
Oud 22-01-2009, 13:29
flyaway
flyaway is offline
Dat we nu dus niets kunnen afleiden aan het stemlijstje, denk ik.
Oud 22-01-2009, 13:30
Bright Blue
Bright Blue is offline
Hmm,, oke. Ik denk het ook niet.
Ik ben benieuwt wie de wolf gaat opeten
Oud 22-01-2009, 13:43
Wie denk jij dan datter wolf is?
Oud 22-01-2009, 13:45
Bright Blue
Bright Blue is offline
ik?
Oud 22-01-2009, 13:46
Ja, jij...
Oud 22-01-2009, 13:48
Bright Blue
Bright Blue is offline
Hmmm,, ik weet het niet. Flyaway misschien, of toddish vind ik ook nog steeds verdacht.
Oud 22-01-2009, 13:51
Bright Blue
Bright Blue is offline
En jij? Heb jij een idee?
Oud 22-01-2009, 13:51
Fly stemde op miekjuhh, en jij op flyaway, in ronde 6, toch? Waarom is flyaway dan verdacht?
Oud 22-01-2009, 13:55
Bright Blue
Bright Blue is offline
Nouja, opzich is het gewoon een gevoel bij fly, niemand verdenkt haar, ze zei dat ze jou vertrouwde, terwijl je zoiets nooit moet doen in dit spel natuurlijk. Dus ze doet het vast om joun vertrouwen te winnen.
Oud 22-01-2009, 13:59
Hmm ik ga nu ook wel aan fly twijfelen =>

Vlak voordat de uitslag van ronde 5 kwam =>
Citaat:

Ik had Toddish gestemd trouwens, vanochtend. Geen kans gehad dit nog te posten, sorry!
Later, ergens na ronde 6 =>
Citaat:
Flyaway (wie) had jij ronde 5 eigenlijk gestemd?
Citaat:
Op niemand
Oud 22-01-2009, 14:03
Haha teruglezen is best geinig. Na het gelijkspel tussen LF en MartinV ook dit =>
Citaat:
Waarschijnlijk hebben de wolven light fighter gekozen, zodat wij denken dat martinV wolf is en we die dus ook gaan ophangen. Of martinV is echt wolf en dan hangen ze natuurlijk ook light fighter op. Altijd maar die twee kanten, wat denken jullie?
Oud 22-01-2009, 14:05
flyaway
flyaway is offline
Vandaar die smiley, van 'ik moet wat toegeven', ik wilde niet zeggen 'ik ben vergeten te stemmen' omdat wolven dat in mijn ogen vaak doen.
En later dacht ik: misschien handig om toch toe te geven dat ik toen niet gestemd heb, in verband met het bekijken van de stemlijstjes, dat de gegevens kloppen. Vandaar dat ik toen dus heb toegegeven dat ik op niemand gestemd had.
Oud 22-01-2009, 14:05
flyaway
flyaway is offline
Wat is er met die quote?
Oud 22-01-2009, 14:11
Dat je 'm daarmee impliciet verdedigt, iets wat je later ook een aantal keer deed.
Oud 22-01-2009, 14:12
flyaway
flyaway is offline
Ik verdedig hem niet, ik heb daar de twee opties geschetst. En ik vroeg me af welke jullie dachten dat goed was.

Verder was de verrader zo bezig hem verdacht te maken, dat ik dacht dat diegene juist onschuldig was.
Oud 22-01-2009, 14:28
Verwijderd
Citaat:
Ik vind vooral martinV en Toddish een beetje verdacht, flyaway niet en soija niet zo. maar dat weet ik niet zeker.
Hier kom ik op terug. Toddish en soija weet ik nu niet zo zeker meer. hmmm
Oud 22-01-2009, 14:32
Toddish
Toddish is offline
Of barabas
Door op Martin te stemmen lijkt het er op dat martin er uit zou gaan. Maar hoopten de wolven samen op een gelijk spel of zelfs meer. De taktiek is dat martin op mij zou stemmen en zo veel mogelijk mensen over te halen dat ook te doen. Dat zou op een gelijk spel worden en zouden de wolven kunnen beslissen dat ik er uit zou moeten gaan.
Oud 22-01-2009, 16:19
flyaway
flyaway is offline
Citaat:
De Tovenaar is niet bekend toch? Of doe je een confessie nu?

Maar de ziener moet alleen spreken als hij/zij de wolf kent.
Ik bedoelde: de tovenaar kan ook kennis hebben, die relevant kan zijn voor andere spelers.
Oud 22-01-2009, 16:26
Citaat:
Of barabas
Door op Martin te stemmen lijkt het er op dat martin er uit zou gaan. Maar hoopten de wolven samen op een gelijk spel of zelfs meer. De taktiek is dat martin op mij zou stemmen en zo veel mogelijk mensen over te halen dat ook te doen. Dat zou op een gelijk spel worden en zouden de wolven kunnen beslissen dat ik er uit zou moeten gaan.
huh?
Oud 22-01-2009, 16:42
plausibele uitleg trouwens van flyaway ik denk dat ze wel goed zou kunnen zijn ja
Oud 22-01-2009, 17:11
Verwijderd
Nou ja, ongeloofwaardige uitleg eerder.
Ik verdenk flyaway weer.
Oud 22-01-2009, 18:00
Als de vork niet in de steel zat was het toch niet het kwartje dat viel. Ofzo.
Oud 22-01-2009, 18:02
flyaway
flyaway is offline
Nuttige post Wat bedoel je?
Oud 22-01-2009, 19:21
Toddish
Toddish is offline
Maar mijn oog is toch gericht op flyaway ik bedoel wat ze het hele spel heeft uitgespookt.
Oud 22-01-2009, 19:31
Citaat:
Nuttige post Wat bedoel je?
XD ik bedoel dat Soija en ik allebei iemand anders van zienerzijn verdenken

En Toddish verdenk ik vooral van wolfzijn. Wat een bruut wolventeam that was

*twijfelt toch weer beetje na die post van Toddish hierboven *
Oud 22-01-2009, 19:31
flyaway
flyaway is offline
Citaat:
Maar mijn oog is toch gericht op flyaway ik bedoel wat ze het hele spel heeft uitgespookt.
Jij weet niet wat ik allemaal heb uitgespookt.
Oud 22-01-2009, 19:34
Verwijderd
Ik vind flyaway totaal niet verdacht eigenlijk.
Oud 22-01-2009, 20:13
Spelleider
Spelleider is offline
Bright blue slaakte een gil en begon te huilen. Soija liep verslagen terug het drijfzand af. De rest staarde zwijgend en bewegingsloos voor zich uit.
’Alw-weer iemand d-dood,’ snikte bright blue. ‘Ik w-wil naar huis.’
‘Dat gaat nu niet, meisje.’ Soija sloeg een arm op bright blue heen. ‘Teruglopen is even gevaarlijk als verder gaan. We zijn hieraan begonnen en moeten het afmaken. Er zal jullie niets gebeuren, dat beloof ik jullie. Barabas zal sterven.’
‘Allemaal leuk een aardig,’ zei Toddish. ‘Maar hoe willen we hier in godsnaam overheen komen? Martin heeft bewezen dat lopen geen optie is.’
’En of lopen een optie is,’ klonk een vreemde stem. De groep draaide zich vliegensvlug om. Ze stonden oog in oog met een oude heks, die gekleed was in een paars gewaad en een zwarte puntmuts droeg. Op haar kromme neus prijkte een pukkel die minstens twee centimeter in omtrek was.
‘Jullie hoeven niet bang te zijn,’ zei de heks vriendelijk. ‘Ik ben niet één van hen.’ Ze wees voor zich uit. ‘Jullie komen om de Duisteren uit te roeien, nietwaar?’
‘Hoe weet u dat?’ Vroeg Flyaway.
‘Och, ik heb zo mijn connecties,’ antwoordde de heks. ‘Ik ben helaas net te laat om het leven te sparen van jullie zojuist verdronken vriend, maar ik kan er wel voor zorgen dat jullie vijven veilig aan de overkant komen.’ Ze richtte haar toverstaf, die uit het niets verschenen was, op het drijfzand en riep: Accio Fridgidia!. Het drijfzand was plotseling bevroren. Soija wilde de heks bedanken, maar ze was verdwenen.
’Nou, komt dat even mooi uit,’ zei hij tevreden. ‘Nu kunnen we aan de overkant komen.’
’Soija, denk na!’ Riep Röps hysterisch uit. ‘Wie weet behoort ze wél tot de Duisteren en is het een val!’
’Stel je niet aan,’ zei Soija en hij liep naar het bevroren drijfzand toe. ‘Ik ren er in één keer overheen.’
Röps durfde bijna niet te kijken, maar Flyaway, bright blue en Toddish begonnen te juichen. Soija had de overkant bereikt. Nu durfde de rest ook wel. Een voor een staken ze over.
Ze besloten het pad te volgen, dat dwars door het weiland liep. Ze liepen en liepen. Vijf minuten, tien minuten, een half uur.. er leek geen einde aan te komen.
’Zijn jullie op zoek naar mij?’ Klonk een stem uit het struikgewas. De groep schrok zich te pletter. Ze wilden wegrennen, maar Soija hield hen tegen.
‘Barabas?’ Zei hij.
’Dat heb je goed, jongen,’ klonk het gesmoord vanuit de struiken. ‘Wees een vent en kom de bosjes in. Vermoord me dan!’
Soija aarzelde geen seconde en rende in de richting waar het geluid vandaan kwam. ‘Ik maak je af, vuile moordenaar!’ Riep hij.
Flyaway, bright blue, Toddish en Röps hoorden dat er een paar flinke klappen uitgedeeld werden, die ongetwijfeld van Soija waren. Echter, aan de kille lach van Barabas te horen deden die klappen hem niets. Ze hoorden Barabas iets mompelen en ze werden verblind door een blauwe lichtflits. Er klonk een pijnlijke kreet vanuit de bosjes.
‘Soija!’ Riep Flyaway. ‘Soija! Soija, geef antwoord!’
‘Hij heeft hem vermoord,’ fluisterde Röps. ‘Barabas heeft Soija vermoord.’

1 sterrenmeisje (ziener)
2 coolkast (weerwolf)
3 Pippeloen (wolfsbane) (geliefde)
4 Barabas
5 light fighter (dorpeling)
6 Mutsieprutsie (dorpeling)
7 Sherco (dorpeling)
8 Mr Soija (dorpeling)
9 flyaway
10 Eye of Sauron (jager)
11 MartinV (weerwolf)
12 Katje (cupido)
13 Basjeeh (dorpeling)
14 fizzle-fluffy (heks) (geliefde)
15 VeGs (dorpeling)
16 Toddish
17 ~~Fantôme~~ (verrader)
18 brightblue
19 Röps
20*Miekjuh* (weerwolf)

Opgehangen
Opgegeten
Doodgeschoten door de jager
Gestorven uit liefdesverdriet

De laatste wolf heeft dorpeling Soija opgepeuzeld. De dorpelingen hebben tot morgenavond 20.30 uur de tijd om iemand op te hangen. Lukt het hen hun laatste vijand te pakken te krijgen?
Oud 22-01-2009, 20:16
flyaway
flyaway is offline
Arme soija
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten