Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Niet in het ov, maar op werk:
Een meisje moest kutwerk doen oop onze afdeling, omdat ze ruzie had met haar baas ofzo, en toen kwamen haar collega's vragen of ze mee ging roken. "Nee, ik mag niet weg hier van (...) ![]() "Dan zeg je toch gewoon dat je moest poepen?" Toen deed ik van *proest* achter mijn pc. |
![]() |
|
Stelletje in de vierzit naast mij:
"Wat zit ze nu te lezen? Niet Nederlands zo te zien." - "Zit er nu zo'n vlek op het boek?" "Nee joh dat is de illustratie." "Je kan het er ook gewoon vragen?" -"Misschien kent ze helemaal geen Nederlands. En het maakt toch niets uit." "Wat doe je als buitenlander in Lelystad dan?" -"Eh.." Tsja, wat moet je daar nu mee. Ik heb mij maar stil gehouden.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Het is geen gesprek. Maar tegenover me zat een man van een jaar of dertig, nette kleren, zes schone lowlands-polsbandjes, 'waarom mannen altijd liegen en vrouwen geen kaart kunnen lezen' te lezen, met een gezicht alsof het wetenschappelijke literatuur was. Ik vond het raar.
En ik moest er net aan denken: een vrouw waar ik een hele tijd geleden tegenover zat. Ze had een dochtertje van een jaar of twee. En dat gesprek ging ongeveer zo: - "hee mamma kijk eens" > *negeert* - "mamma mamma mamma mamma!" > "hou je bek" - "kijk eens wat ik heb gemaakt! mamma kijk eens! kijk dan!" > "bek houden nu" - "kijk dan mamma kijk dan mamma mamma mamma mamma!" > "stil of je krijg een klap" - *drie seconden stil* "mamma kijk dan mamma mamma!" > *kijkt naar tekening* "lelijk" |
![]() |
||
Citaat:
![]() Dit is niet in het OV, maar ik was op de hoge heuvel in de buurt om te gaan sleeën en toen was er een mevrouw met een meisje van een jaar of vier en een joch van... vijf ofzo. En die jongen zat een beetje irritant te doen (terwijl die moeder niet echt keek en de hele tijd over hem zat te klagen tegen een andere moeder) maar hij liet op een gegeven moment de slee van de heuvel in een watertje glijden, en de moeder werd zo verschrikkelijk boos en schold het arme joch uit voor poepkind en klotejoch en weet ik het allemaal, omdat zij die slee uit het water moest vissen met haar schoenen van 400 euro (sowieso oerstom als je zulke dure schoenen neemt als moeder) en toen kwam dat meisje helemaal ontsteld naar die moeder lopen omdat dat wijf schreeuwde dat ze naar huis gingen. 'Waarom dan mamma?' 'Omdat die lul van een broer van je m'n goeie schoenen heeft verneukt!!' En daarna nog luidkeels klagen tegen die andere moeder... ![]() ![]() ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Helemaal niet in de sneeuw, dan vergal je ze zélf al. En bovendien kun je ze uit doen als je in die vijver gaat zitten vissen.
Wat een stompzinnige doos. De kinderen van dat soort mensen wil ik altijd redden, want je weet nu al dat die net zo gaan worden later. Net als van die bloedmooie schattige kindjes van een jaar of twee met prachtige krulletjes en een stralende lach, en dan de moeder in de kinderwagen erachter met witgeblondeerd haar, gouden oorringen tot haar schouders, van die beige lippenstift op met donker lippotlood omlijnde lippen, en wenkbrauwen getekend op een plaats waar ze niet horen... Dan weet je nu al dat dat prachtige kindje over twee jaar een matje in z'n nek heeft en een zilveren oorbelletje ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() In diezelfde trant - de moeder van mijn vriendje is Engels, dus hun hele gezin praat onderling natuurlijk veel Engels. Z'n zusje werkt in de supermarkt, en toen kwam hun zus daar boodschappen doen. Ging ze natuurlijk afrekenen bij de kassa van haar zusje, en daar aangekomen zat ze uitgebreid commentaar te geven op diens kerstoutfit, in het Engels natuurlijk. Waarop de man achter haar bezorgd naar hun keek en vervolgens het meisje verzekerde dat ze er heel leuk uit zag hoor ![]() ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Mijn vader en ik spreken ook Engels. Ik belde laatst in de trein met een vraag over mijn zorgverzekering, waarbij ik alleen dat woord in het Nederlands zei want dat is dan handig op één of andere manier. Ik zag wel dat mensen op een gegeven moment heel verbaasd aan het kijken waren.
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Hmm ja, oké. Het geeft gewoon zo duidelijk aan dat je mee zit te luisteren. Aan de andere kant.. ze hadden mij ook wel op een zachtere toon kunnen behandelen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() ![]() ik vind het zo leuk als omaatjes hele gesprekken met je beginnen, ik stond een keer in een tunneltje te wachten tot iemand mij op de fiets kwam halen en ik zuchte een beetje en toen zei een oude man iets van; Kan je het leven niet meer aan? ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|
Ook wel grappig; een vriendin van mij stond bij de kerk een sigaretje te roken toen er een oud, verschrompeld mannetje naast haar kwam staan, met stok en geruite pet en al. Hij begon een heel verhaal op te hangen. Zo-iets:
"Meisje, rook je nou? Doe je dat echt? Maar dat is toch dom meisje, vreselijk dom!" (hier zo ongeveer moest hij huilen) "Je vergooit je leven, meisje! Je moet geen sigaretten roken, rook dan pijp! Pijp, zeg ik je!" *zwaait met stok in de lucht* "Vroeger rookte iedereen pijp, en iedereen leeft nog! Pijp, meisje, rook alsjeblieft pijp!" En hij bleef huilen en met zijn stok zwaaien en soortgelijke onzin uitkramen tot ze naar binnen ging ![]()
|
Verwijderd
|
vandaag in de trein was er een meisje dat heel angstig om zich heen zat te kijken, met haar telefoon in haar handen. Steeds toetste ze een telefoonnummer in, mompelde ze iets van 'erzijnhiergeenforumerserzijnhiergeenforumerserzijnhiergeenforumers' maar toch legde ze de telefoon weer weg. Dat herhaalde zich een paar keer. Toen ze uitstapte durfde ze opeens wel te bellen. Wat een vreemd meisje.
|
![]() |
||
Citaat:
![]() OT: Ik zag laatst een man op het station laatst die zo uit een mafia film kon komen. Met fedora, business suit and all. Ik heb die kerel nog 10 minuten sneaky aan lopen staren. Ik vond 'm geweldig.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Haha, er zit een grappig gezinnetje met een klein kindje tegenover me. Dat jongetje mag niks aanraken, want de trein is vies. En hij mag niet met de mond tegen het raam, maar doet het toch.
![]() ![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Saai op het strand, lig je daar met je schone lijf, kop op en geniet #818 Verwijderd | 500 | 15-01-2010 23:10 |