Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-12-2009, 14:42
max-grunn
max-grunn is offline
Citaat:
Ik hoorde laatst twee nepnegers straattaal praten op 't station.

Ik verbaasde mij over het feit dat ik de helft nog verstond ook.
haha dan moet je geen dialect pratende Nederlanders tegen komen
Advertentie
Oud 26-12-2009, 14:44
Arachnia
Arachnia is offline
Citaat:
haha dan moet je geen dialect pratende Nederlanders tegen komen
Nou, ik betwijfel of, let's say, brabanters woorden gebruiken zoals 'fatoe' en weet ik 't allemaal.
't blijft een triest 'taaltje'.
Dialect klinkt tenminste nog leuk.
Oud 26-12-2009, 14:50
max-grunn
max-grunn is offline
Das waar dialect is nog leuk, maar wat moet je als je zelf dagelijks maar door dat rare Frieze land moet reizen
Oud 26-12-2009, 14:52
Arachnia
Arachnia is offline
Ja da's waar.

Kut, zometeen wordt ik op mijn handjes gemept voor slowchatten.
Ik ga terug naar de saai.
Oud 26-12-2009, 14:57
max-grunn
max-grunn is offline
haha ja tis hier dood tis kerst
iemand nog een verhaal??
Oud 26-12-2009, 15:19
Verwijderd

Ik zat een paar maand geleden met een vriendin in de trein, we lopen langs een coupe in de eerste klas.
Een jongen van een jaar of 19 zegt; Meisje je mag hier wel zitten
Heel de coupe is verder leeg
Oud 26-12-2009, 15:25
Tink*
Tink* is offline
Citaat:
Ja da's waar.

Kut, zometeen wordt ik op mijn handjes gemept voor slowchatten.
Ik ga terug naar de saai.
Juist, jij hebt 'm door. Dus vanaf hier weer liev zijnn.
Oud 26-12-2009, 16:04
Verwijderd
Niet in het ov, maar op werk:
Een meisje moest kutwerk doen oop onze afdeling, omdat ze ruzie had met haar baas ofzo, en toen kwamen haar collega's vragen of ze mee ging roken.
"Nee, ik mag niet weg hier van (...) "
"Dan zeg je toch gewoon dat je moest poepen?"
Toen deed ik van *proest* achter mijn pc.
Oud 27-12-2009, 20:29
Giles
Giles is offline
Stelletje in de vierzit naast mij:
"Wat zit ze nu te lezen? Niet Nederlands zo te zien."
- "Zit er nu zo'n vlek op het boek?"
"Nee joh dat is de illustratie."
"Je kan het er ook gewoon vragen?"
-"Misschien kent ze helemaal geen Nederlands. En het maakt toch niets uit."
"Wat doe je als buitenlander in Lelystad dan?"
-"Eh.."

Tsja, wat moet je daar nu mee. Ik heb mij maar stil gehouden.
Oud 28-12-2009, 10:06
Verwijderd
Citaat:
Stelletje in de vierzit naast mij:
"Wat zit ze nu te lezen? Niet Nederlands zo te zien."
- "Zit er nu zo'n vlek op het boek?"
"Nee joh dat is de illustratie."
"Je kan het er ook gewoon vragen?"
-"Misschien kent ze helemaal geen Nederlands. En het maakt toch niets uit."
"Wat doe je als buitenlander in Lelystad dan?"
-"Eh.."

Tsja, wat moet je daar nu mee. Ik heb mij maar stil gehouden.
Ze hadden 't over jou? Dan kun je toch gewoon zeggen wat je leest ofzo
Oud 29-12-2009, 11:10
Verwijderd
Het is geen gesprek. Maar tegenover me zat een man van een jaar of dertig, nette kleren, zes schone lowlands-polsbandjes, 'waarom mannen altijd liegen en vrouwen geen kaart kunnen lezen' te lezen, met een gezicht alsof het wetenschappelijke literatuur was. Ik vond het raar.

En ik moest er net aan denken: een vrouw waar ik een hele tijd geleden tegenover zat. Ze had een dochtertje van een jaar of twee. En dat gesprek ging ongeveer zo:
- "hee mamma kijk eens"
> *negeert*
- "mamma mamma mamma mamma!"
> "hou je bek"
- "kijk eens wat ik heb gemaakt! mamma kijk eens! kijk dan!"
> "bek houden nu"
- "kijk dan mamma kijk dan mamma mamma mamma mamma!"
> "stil of je krijg een klap"
- *drie seconden stil* "mamma kijk dan mamma mamma!"
> *kijkt naar tekening* "lelijk"
Oud 29-12-2009, 11:15
Lorelei
Lorelei is offline
wtf..
Oud 29-12-2009, 12:18
Rivka
Rivka is offline
Citaat:
wtf..
Wat ontzettend zielig

Dit is niet in het OV, maar ik was op de hoge heuvel in de buurt om te gaan sleeën en toen was er een mevrouw met een meisje van een jaar of vier en een joch van... vijf ofzo. En die jongen zat een beetje irritant te doen (terwijl die moeder niet echt keek en de hele tijd over hem zat te klagen tegen een andere moeder) maar hij liet op een gegeven moment de slee van de heuvel in een watertje glijden, en de moeder werd zo verschrikkelijk boos en schold het arme joch uit voor poepkind en klotejoch en weet ik het allemaal, omdat zij die slee uit het water moest vissen met haar schoenen van 400 euro (sowieso oerstom als je zulke dure schoenen neemt als moeder) en toen kwam dat meisje helemaal ontsteld naar die moeder lopen omdat dat wijf schreeuwde dat ze naar huis gingen. 'Waarom dan mamma?' 'Omdat die lul van een broer van je m'n goeie schoenen heeft verneukt!!'
En daarna nog luidkeels klagen tegen die andere moeder...
Oud 29-12-2009, 12:47
Verwijderd
Citaat:
Het is geen gesprek. Maar tegenover me zat een man van een jaar of dertig, nette kleren, zes schone lowlands-polsbandjes, 'waarom mannen altijd liegen en vrouwen geen kaart kunnen lezen' te lezen, met een gezicht alsof het wetenschappelijke literatuur was. Ik vond het raar.

En ik moest er net aan denken: een vrouw waar ik een hele tijd geleden tegenover zat. Ze had een dochtertje van een jaar of twee. En dat gesprek ging ongeveer zo:
- "hee mamma kijk eens"
> *negeert*
- "mamma mamma mamma mamma!"
> "hou je bek"
- "kijk eens wat ik heb gemaakt! mamma kijk eens! kijk dan!"
> "bek houden nu"
- "kijk dan mamma kijk dan mamma mamma mamma mamma!"
> "stil of je krijg een klap"
- *drie seconden stil* "mamma kijk dan mamma mamma!"
> *kijkt naar tekening* "lelijk"
Oef
Oud 29-12-2009, 16:25
Verwijderd
Citaat:
Wat ontzettend zielig

Dit is niet in het OV, maar ik was op de hoge heuvel in de buurt om te gaan sleeën en toen was er een mevrouw met een meisje van een jaar of vier en een joch van... vijf ofzo. En die jongen zat een beetje irritant te doen (terwijl die moeder niet echt keek en de hele tijd over hem zat te klagen tegen een andere moeder) maar hij liet op een gegeven moment de slee van de heuvel in een watertje glijden, en de moeder werd zo verschrikkelijk boos en schold het arme joch uit voor poepkind en klotejoch en weet ik het allemaal, omdat zij die slee uit het water moest vissen met haar schoenen van 400 euro (sowieso oerstom als je zulke dure schoenen neemt als moeder) en toen kwam dat meisje helemaal ontsteld naar die moeder lopen omdat dat wijf schreeuwde dat ze naar huis gingen. 'Waarom dan mamma?' 'Omdat die lul van een broer van je m'n goeie schoenen heeft verneukt!!'
En daarna nog luidkeels klagen tegen die andere moeder...
Kommer en kwel in een vinexwijk. Mijn moeder zou ook door het lint gaan als haar dure schoenen naar de tering zouden gaan.
Oud 29-12-2009, 16:28
Rivka
Rivka is offline
Maar het is nogal dom dat je schoenen koopt van 400 euro als je kleine kinderen hebt.
Oud 29-12-2009, 16:32
Verwijderd
Citaat:
Kommer en kwel in een vinexwijk. Mijn moeder zou ook door het lint gaan als haar dure schoenen naar de tering zouden gaan.
Het is wel gewoon de eigen schuld van die moeder, dus ze kan in feite hooguit kwaad zijn op zichzelf. Je moet dergelijke dure schoenen niet aandoen als je met kinderen buiten gaat spelen, dat is namelijk vragen om problemen.
Oud 29-12-2009, 17:14
Verwijderd
Citaat:
Maar het is nogal dom dat je schoenen koopt van 400 euro als je kleine kinderen hebt.
Nou dat niet per se, vrouwen met kinderen willen zich ook wel eens opdoffen. Maar wel dom dat je die schoenen aantrekt als je gaat sleeën.
Oud 29-12-2009, 17:25
Verwijderd
Idd, met schoenen van 400 euro ga je toch niet buiten met je kleuters spelen
Maar dan nog, wat een bizar taalgebruik tegenover twee kleuters
Oud 30-12-2009, 13:45
Verwijderd
Helemaal niet in de sneeuw, dan vergal je ze zélf al. En bovendien kun je ze uit doen als je in die vijver gaat zitten vissen.

Wat een stompzinnige doos. De kinderen van dat soort mensen wil ik altijd redden, want je weet nu al dat die net zo gaan worden later. Net als van die bloedmooie schattige kindjes van een jaar of twee met prachtige krulletjes en een stralende lach, en dan de moeder in de kinderwagen erachter met witgeblondeerd haar, gouden oorringen tot haar schouders, van die beige lippenstift op met donker lippotlood omlijnde lippen, en wenkbrauwen getekend op een plaats waar ze niet horen... Dan weet je nu al dat dat prachtige kindje over twee jaar een matje in z'n nek heeft en een zilveren oorbelletje
Oud 30-12-2009, 13:55
Verwijderd
Die kopen meestal geen schoenen van 400 euro Freyja
Oud 30-12-2009, 13:56
Verwijderd
Ik vraag me af wie er allemaal gek heeft opgekeken van de treingesprekken toen martino minke ik en ecnelis en jasper het in de trein over het forum hadden.
Oud 30-12-2009, 13:56
Chick Rock
Chick Rock is offline
Dat zegt ze ook niet, beter lezen .
Oud 30-12-2009, 18:26
Verwijderd
Citaat:
Dat zegt ze ook niet, beter lezen .
Nee inderdaad White Trash
Oud 30-12-2009, 18:30
Verwijderd
Citaat:
Ik vraag me af wie er allemaal gek heeft opgekeken van de treingesprekken toen martino minke ik en ecnelis en jasper het in de trein over het forum hadden.
haha, dan voel je je echt een nerd tegenover de rest van de trein hè
Oud 30-12-2009, 20:41
Giles
Giles is offline
Citaat:
Ze hadden 't over jou? Dan kun je toch gewoon zeggen wat je leest ofzo
Ik voel me dan zo'n nepperd, dat ik gewoon Nederlander blijk
Oud 30-12-2009, 21:07
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Dat meisje dat in het zitje tegenover ons zat heeft me nog wel een paar keer een beetje vreemd lachend aangekeken, maar toen ging ze zelf een vreemd telefoongesprek voeren.
Oud 30-12-2009, 22:00
Verwijderd
Citaat:
Ik voel me dan zo'n nepperd, dat ik gewoon Nederlander blijk
Ik heb wel es met de ex geheel in het Engels discussiërend rondgestruind in de Amerikaanse boekenwinkel in Amsterdam (euh een van de, ik bedoel die geniale die zo vol staat met boeken dat ze langs de trappen omhoog nog kasten hebben <3), lekker is dat. Gewoon in het Engels antwoorden dus

In diezelfde trant - de moeder van mijn vriendje is Engels, dus hun hele gezin praat onderling natuurlijk veel Engels. Z'n zusje werkt in de supermarkt, en toen kwam hun zus daar boodschappen doen. Ging ze natuurlijk afrekenen bij de kassa van haar zusje, en daar aangekomen zat ze uitgebreid commentaar te geven op diens kerstoutfit, in het Engels natuurlijk. Waarop de man achter haar bezorgd naar hun keek en vervolgens het meisje verzekerde dat ze er heel leuk uit zag hoor En die zus vervolgens natuurlijk in perfect Nederlands uitleggen dat ze dus zussen waren
Oud 30-12-2009, 22:03
Verwijderd
Citaat:
Dat meisje dat in het zitje tegenover ons zat heeft me nog wel een paar keer een beetje vreemd lachend aangekeken, maar toen ging ze zelf een vreemd telefoongesprek voeren.
Vast een spion van leerlingen.com.
Oud 30-12-2009, 22:04
Verwijderd
Mijn vader en ik spreken ook Engels. Ik belde laatst in de trein met een vraag over mijn zorgverzekering, waarbij ik alleen dat woord in het Nederlands zei want dat is dan handig op één of andere manier. Ik zag wel dat mensen op een gegeven moment heel verbaasd aan het kijken waren.
Oud 30-12-2009, 22:07
Verwijderd
Citaat:
Oud 30-12-2009, 22:15
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
hihi

Ze belde met een vriendin ofzo en zij de hele tijd dat "hij haar (de vriendin dus) niet waard was", of iets in die richting. Het was iig behoorlijk privé.
Oud 30-12-2009, 22:36
Giles
Giles is offline
Citaat:
Ik heb wel es met de ex geheel in het Engels discussiërend rondgestruind in de Amerikaanse boekenwinkel in Amsterdam (euh een van de, ik bedoel die geniale die zo vol staat met boeken dat ze langs de trappen omhoog nog kasten hebben <3), lekker is dat. Gewoon in het Engels antwoorden dus

In diezelfde trant - de moeder van mijn vriendje is Engels, dus hun hele gezin praat onderling natuurlijk veel Engels. Z'n zusje werkt in de supermarkt, en toen kwam hun zus daar boodschappen doen. Ging ze natuurlijk afrekenen bij de kassa van haar zusje, en daar aangekomen zat ze uitgebreid commentaar te geven op diens kerstoutfit, in het Engels natuurlijk. Waarop de man achter haar bezorgd naar hun keek en vervolgens het meisje verzekerde dat ze er heel leuk uit zag hoor En die zus vervolgens natuurlijk in perfect Nederlands uitleggen dat ze dus zussen waren
American Book Center, denk ik.

Hmm ja, oké. Het geeft gewoon zo duidelijk aan dat je mee zit te luisteren. Aan de andere kant.. ze hadden mij ook wel op een zachtere toon kunnen behandelen.
Oud 31-12-2009, 10:03
Verwijderd
Citaat:
Mijn vader en ik spreken ook Engels. Ik belde laatst in de trein met een vraag over mijn zorgverzekering, waarbij ik alleen dat woord in het Nederlands zei want dat is dan handig op één of andere manier. Ik zag wel dat mensen op een gegeven moment heel verbaasd aan het kijken waren.
das al raar maar ik had n vriendin die dat met spaans met dr moeder deed, dat is pas wacko, spaans gebrabbel en dan woorden als tafel en komkommer en bankstel enzo er tussendoor
Oud 31-12-2009, 11:01
Lorelei
Lorelei is offline
Nee mensen, dat is niet raar, dat is heel normaal
Oud 31-12-2009, 11:50
Verwijderd
dat doe ik af en toe ook met mijn vader in het grieks
dan praat ik een mengelmoesje
Oud 31-12-2009, 15:32
Verwijderd
Ik ga mezelf quoten Ik sprak vandaag een voicemail in van een vriend in met 'lelijkerd, het leven wordt zoveel makkelijker als jij een keer de telefoon opneemt' en toen moesten twee omaatjes lachen
Oud 31-12-2009, 15:37
Verwijderd
Citaat:
Ik ga mezelf quoten Ik sprak vandaag een voicemail in van een vriend in met 'lelijkerd, het leven wordt zoveel makkelijker als jij een keer de telefoon opneemt' en toen moesten twee omaatjes lachen

ik vind het zo leuk als omaatjes hele gesprekken met je beginnen, ik stond een keer in een tunneltje te wachten tot iemand mij op de fiets kwam halen
en ik zuchte een beetje en toen zei een oude man iets van; Kan je het leven niet meer aan?
Oud 01-01-2010, 20:25
Miekje*
Miekje* is offline
Ook wel grappig; een vriendin van mij stond bij de kerk een sigaretje te roken toen er een oud, verschrompeld mannetje naast haar kwam staan, met stok en geruite pet en al. Hij begon een heel verhaal op te hangen. Zo-iets:
"Meisje, rook je nou? Doe je dat echt? Maar dat is toch dom meisje, vreselijk dom!" (hier zo ongeveer moest hij huilen) "Je vergooit je leven, meisje! Je moet geen sigaretten roken, rook dan pijp! Pijp, zeg ik je!" *zwaait met stok in de lucht* "Vroeger rookte iedereen pijp, en iedereen leeft nog! Pijp, meisje, rook alsjeblieft pijp!"
En hij bleef huilen en met zijn stok zwaaien en soortgelijke onzin uitkramen tot ze naar binnen ging .
Oud 01-01-2010, 22:17
Femic
Femic is offline
Ik wilde vandaag in een halfvolle, doch doodstille (maar geen stilte-) coupé m'n moeder bellen om een beetje te babbelen over oudejaarsavond, maar ik was bang dat mensen zouden meeluisteren en ik hier dan m'n gesprek zou teruglezen.
Oud 01-01-2010, 22:34
Verwijderd
vandaag in de trein was er een meisje dat heel angstig om zich heen zat te kijken, met haar telefoon in haar handen. Steeds toetste ze een telefoonnummer in, mompelde ze iets van 'erzijnhiergeenforumerserzijnhiergeenforumerserzijnhiergeenforumers' maar toch legde ze de telefoon weer weg. Dat herhaalde zich een paar keer. Toen ze uitstapte durfde ze opeens wel te bellen. Wat een vreemd meisje.
Oud 02-01-2010, 01:44
Arachnia
Arachnia is offline
Citaat:
vandaag in de trein was er een meisje dat heel angstig om zich heen zat te kijken, met haar telefoon in haar handen. Steeds toetste ze een telefoonnummer in, mompelde ze iets van 'erzijnhiergeenforumerserzijnhiergeenforumerserzijnhiergeenforumers' maar toch legde ze de telefoon weer weg. Dat herhaalde zich een paar keer. Toen ze uitstapte durfde ze opeens wel te bellen. Wat een vreemd meisje.
Klinkt als een spot?

OT:
Ik zag laatst een man op het station laatst die zo uit een mafia film kon komen.
Met fedora, business suit and all.

Ik heb die kerel nog 10 minuten sneaky aan lopen staren.
Ik vond 'm geweldig.
Oud 02-01-2010, 09:38
Verwijderd
waarschijnlijk was ze bang om gespot te worden, snap ik ook wel als je een bad day hebt en er niet uitziet enzo
Oud 02-01-2010, 10:14
Verwijderd
Citaat:
wtf
Oud 02-01-2010, 10:55
Verwijderd
Lees die erboven staat ook even kazet
Oud 02-01-2010, 11:13
Verwijderd
Citaat:
Klinkt als een spot?
Citaat:
waarschijnlijk was ze bang om gespot te worden, snap ik ook wel als je een bad day hebt en er niet uitziet enzo
Oud 02-01-2010, 13:26
Verwijderd
Note to self: lezen.
Oud 02-01-2010, 13:29
Arachnia
Arachnia is offline
Citaat:
Note to self: lezen.
^

Daarbij komt vind ik de connecties van Scholieren.com best wel creepy.
Oud 02-01-2010, 16:45
Martiño
Martiño is offline
Haha, er zit een grappig gezinnetje met een klein kindje tegenover me. Dat jongetje mag niks aanraken, want de trein is vies. En hij mag niet met de mond tegen het raam, maar doet het toch. En hij zag de graffiti (hij dacht dat het tekeningen waren) en toen zij de pappa "alleen gekken en dwazen schrijven op ramen en glazen" op zo'n moraliserend toontje. Daarna kwam de moeder er achter dat de pappa iets was vergeten en zei "pappa is een oelewapper!", waarop dat kindje de hele rit het woord "oelewapper" herhaalde.
Oud 02-01-2010, 16:48
Martiño
Martiño is offline
Oh en zojuist sprak een conducteur een vrouw aan die op het perron stond te roken, zo van "Mevrouw! Waarom staat u boven de wet? Waarom staat u boven de wet? U weet niet waar ik het over heb? We hebben al zes jaar een rookverbod!"
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten