Advertentie | |
|
![]() |
|
ik ging gisteren helemaal trillend naar bed.
met weer een brandend gevoel in me lijf en hartkloppingen. en weer een druk op me borst. en dat allemaal alweer door de spanning om te gaan slapen. en ik voel me nou een beetje hetzelfde. ik heb zelfs spanning hoe dat vanavond en vanacht thuis zal zijn. met al die angsten.ik had al om acht uur gebeld. en toen moest ik terug bellen naar het werk. zei een collega van me van de leiding waar ik altijd met mee fiets. want de afdelingsleider was in gesprek en toen had ik net weer gebeld. en op het werk namen ze niet op. dus dadelijk nog even terug bellen. ik heb het net al aangegeven hier. bij de verpleging. van die spanningen en ook van het bellen. ik krijg er zelfs dwanggedachtes van. en dadelijk ga ik naar de psychiater toe.
||
Citaat:
Maar ik snap die collega sowieso niet, eerst zit ze te zeuren dat ze meer uur wil. Toen kregen we die. Nu wordt het werk steeds minder en mogen we blij zijn als we de 5,5 uur per dag halen en dan gaat ze zeuren dat ik sneller moet bellen. Ik heb ook tegen haar gezegd, wees blij, dan zitten we hier langer. Het gaat er toch om dat we zoveel uur maken? Tis niet dat ik niks aan het doen ben, ik maak ook m'n uren. Ben benieuwd of ze er vanmiddag nog iets over zegt. |
![]() |
|
ik had vanochtend een gesprek met de psychiater.
en daar moest ik ook weer huilen. en me oxazepam kreeg ik niet terug. want een van de verpleging die erbij zat zei later. dat de oxazepam maar een paar uur werkt. en me andere medicijnen werken langer door. maar vanaf vandaag is me lexapro verhoogd. van 10mg naar 20 mg. en me seroquel is verhoogd van 200mg naar 300 mg. vanaf vanavond is dat en ik hoop dat het wat helpt. de psychiater zei dat dat wel helpt tegen de angsten. en volgende week heb ik weer een afspraak met haar. en daarna was ik nog steeds zo angstig. dat ik niet wist wat ik moest doen en hoe ik iets moest doen. dus toen ben ik met een vrouw van de verpleging maar de nieuwe recepten. van mij en van andere patienten wezen faxen in het hoofdkantoor. en daarna barste ik weer in huilen uit de hele tijd. toen we binnen zaten aan tafel. en toen we buiten zaten met een groepje had ik een nog grotere huilbui. en het werd zo erg dat er iemand van de verpleging bij kwam. en er zaten allemaal mede patienten bij die probeerde me wel te troosten. maar dat lukte niet echt en toen zei ze dat als het later nog niet ging. en ze bleef eerst nog even bij me staan. dat ik dan maar naar de besprekings/vergader zaal moest komen. ik geloof teminste dat het een vergader zaal was. en toen ging ik daar later toch maar huilend naar toe. om te zeggen dat het echt niet ging. en toen ging die vrouw van de verpleging die eerder bij me stond. even met me wandelen een tijdje en met me praten. en ik had heel veel misselijkheid en een druk op me borst weer enzo. en dat heb ik haar ook gezegd en ze zei ook dat dat door de spanning komt. en ze zei dat het nou lijkt alsof de angst nooit meer weggaat. maar dat de angst na een tijdje echt wel weer weg gaat enzo. en dat ze het goed vond dat ik het nou niet meer opkrop. maar dat ik nou alles eruit gooi. en dat dat huilen ook oud verdriet eruit gooi. en dat ik het eerst altijd op me lichaam afreageerde. en dat ik het altijd opkropte en nooit liet merken. en dat ze het nou veel beter aan me kunnen zien. als er wat is omdat het er nou met huilen uit komt. en daarna gingen we de geitjes enzo eten geven. en ze vroeg of ik konijntjes wou vasthouden. en ze zei dat ik die konijntjes goed moest voelen. en de warmte van de konijntjes tegen me aan moest voelen. en dat ik de konijntjes goed moest aaien en me hand op ze moest houden. en dat ik de zachtheid van die konijntjes in me eigen moest voelen. en toen was ik nog steeds misselijk en een druk enzo en ik werd duizelig. omdat ik ook zo zacht voor me eigen moest zijn. en dat ik ook goed voor mezelf moet zorgen geloof ik. net als de zachtheid van die konijntjes. en zij geeft yoga dus ze weet wel rustgevende dingen. en ze zei dat ik in de zon moest gaan staan met me ogen dicht. en goed de zon in me naar binnen moest laten komen. want de zon geeft energie. en dat ik alle slechte energie door me voeten naar buiten moest laten komen. en toen gingen we verder lopen en toen zei ze. dat ik de grond goed onder me voeten moest voelen. en toen gingen we op het gras lopen. en toen zei ze dat ik het gras goed onder me voeten moest voelen. en toen vroeg ze of ik nog een blokje rond wou lopen. maar ik wou terug naar de afdeling lopen. en toen ging ik iemand anders troosten. en een jongen die nou in de dagbehandeling zit. die begon allemaal gekkigheid om me heen te doen. en hij zei dat hij dat deed om mij op te vrolijken. en dat werkten nou ben ik voor zolang het duurt niet meer angstig, en ik hoop dat dat zo blijft de eerste tijd. en vanmiddag heb ik wel wat gegeten. en gedronken dat lukte nou ook wel.
Laatst gewijzigd op 05-06-2009 om 19:12. |
![]() |
|
![]() |
Ik ga gewoon opgeven. Die opdracht zit ik al een jaar mee en ik heb nog steeds geen letter. Dan maar geen propedeuse, dan maar niet aan die pre-master beginnen en lang leve de studievertraging. Ik moet gewoon eens ophouden te denken dat ik slimmer ben dan ik ben. Ik kan dit gewoon niet. Fijn ook, dat zoveel mensen aanbieden te helpen, maar dat als puntje bij paaltje komt...
Kutschool, weet niet of die stress het wel waard is |
![]() |
|
Eindelijk een afspraak gemaakt bij een sportschool. Voor het eerst vrijwillig sporten
![]()
|
Ooomg ik ben altijd zo onzeker! Volgens mij vindt hij me wél leuk
![]() ![]() ![]() Verder ging het gesprek bij de decentrale selectie goed, gelukkig. Nu nog dat tentamen en dan maar hopen dat ik bij de beste honderd zit... Maar de kans is groot dat er 100 mensen zijn die beter zijn dan ik. Veel geluk en hard studeren dan maar! |
![]() |
|
@alyssia ja ik dacht ik ga weer posten.
@repelsteel dankje ![]() ot. toen we vanuit boekel in de auto zaten. voelde ik me wel weer onrustig worden enzo. we hebben eerst vis gehaald ik en me moeder. en daarna hebben we thuis gegeten. en toen heb ik even rustig met onze hond. en met me moeder op de bank gezeten. en ik had even me spullen uitgepakt. en de oom van me moeder kwam nog op bezoek dat was wel gezellig. en toen ben ik lekker vroeg in me badjas gekropen. en in me pyama broek gekropen. en me opa is nog even op bezoek geweest en dat was ook wel gezellig. en de onrust begint nou ook weer een beetje te komen. nou is soms de onrust er en soms is het weer weg. en op onze computer als ik daar internet aanklikte. ging het schermpje telkens vanzelf weer weg. en toen het me vader ook niet lukten. mocht ik op zijn laptop gelukkig maar. en ik ben blij dat ik nou bij me ouders en me zusje ben. er is nou ook een vriendin van me zusje hier. die hier vanacht blijft slapen als ze terug komen van het uitgaan. en die vriendin lijkt me nog best wel aardig. en ik hoop dat de verhoging van me medicijnen. me een beetje gaan helpen tegen die angsten. en hier thuis is het lekker rustig.
||
Citaat:
![]() (en ik kan hier nu wel meer zeggen maar dan word ik ook weer afgezeken op onzin ![]()
||
Citaat:
![]() Nog plannen voor vanavond? ![]()
||
Citaat:
maar het is raar om het weer te zien. nou een paar jaar later. en zeker nou ze ook mijn hyves hebben doorgegeven. en ik dacht dat jij daar niet werd afgezeken,
||
Citaat:
En dat ze je hyves er neer hadden gezet vond ik persoonlijk ook wel erg laag.
||
Citaat:
een tijdje geleden dan. en ik heb totaal niks met bartjeNL. en achja ik laat ze maar.
|
Ik krijg een vast contract!
![]() ![]() ![]()
|
Verwijderd
|
Gaat goed.
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Goed gedaan, Mushu. Lekker met iedereen ruzie maken
![]() You'd teach me of honest things, things that were daring, things that were clean. Things that knew what an honest dollar did mean, so I hid my soiled hands behind my back. Somewhere along the line I must've gone off track with you. Well, excuse me, guess I've mistaken you for somebody else, somebody who gave a damn, Somebody more like myself. |
![]() |
|
Indigo: het is zeker lang geleden dat je hier hebt gepost!
Daantje: gefeliciteerd! Nienna: wanneer krijg je de uitslag van je decentrale selectie? Het gaat wel goed. De laatste tijd vooral 's avonds nog veel aan school gedaan terwijl ik dat normaal niet deed, maarja er is ook niks meer op tv. Ik mis dat wel, mijn uurtje tv kijken 's avonds ![]() Weinig contacturen aankomende week. Nog drie weken en dan vakantie. Ik probeer niet te stressen voor het tentamen. Ik loop bij, ik begrijp bijna alles en ik heb nog tijd zat om alles te begrijpen. Maar het is zo'n vaag vak en ik heb geen idee dat ze op het tentamen gaan vragen. Normaal moeten we ziektes leren en dan weet je een beetje wat je kan verwachten, maar nu gaat het over gedrag en we krijgen foto's en in de syllabus gaat het meer dan 100 bladzijdes over allemaal dingen die logisch zijn en waar je niks aan kan leren. Ik wil dit tentamen echt niet herkansen want ik zou niet weten hoe ik het anders moet leren dan ik nu doe, en het is in het hoogseizoen dus ik heb geen tijd om te leren. Ach ja, donderdag tussentoets om te oefenen en hopelijk oefententamen op internet. Het komt vast wel goed. Morgen trainen voor het eerst in heel lang! Ik ben er een beetje zenuwachtig voor ![]()
|
@ Heksjuh: Voor 1 juli. Eerst nog die toets maken op dinsdag dus... zoooo spannend. Het voelt alsof ik al met één been in de studie sta, beetje rot als ik nu nog word weggetrokken
![]() Verder: hm. Ik moet echt nog even hard studeren morgen voordat we naar dat heerlijke familiegedoe gaan ![]() Maar verder met de ooo zo leuke jongen gaat het allemaal wel prima volgens mij ![]() |
![]() |
|
Sorry heb niets gelezen hier maar knuffel aan iedereen die 'm nodig heeft!
OT: ![]() Nou als toppunt heb ik een dubbele keelontsteking gekregen ![]() ![]() Sorry voor deze klaagzang mensen, maar het moest er even uit. ![]()
|
Daantje, gefeliciteerd!
Nijn*, succes... Ik herken wel wat je schrijft. De enige oplossing is denk ik de sociale dingen misschien toch nog drie weken uitstellen en de andere dingen zo goed mogelijk doen. En dan over drie weken echt rust inplannen (al word ik dan meestal ziek, als ik ineens in een gat van rust val). Ik heb stress voor de komende week. Werken, eerder moeten vertrekken voor een sollicitatiegesprek (ik heb er 2 deze week), nog meer werken, invallen in groep 4 op de school waar ik het meeste werk, culturele avond op mijn andere school. En dan ook nog alle andere dingen die bij het onderwijs komen kijken (rapporten, brieven schrijven voor de ouders, een heleboel activiteiten organiseren). Pffff. |
![]() |
|
Nienna: succes dinsdag, ik zal voor je duimen
![]() Ik heb de hele training meegedaan en het ging goed en ik heb nergens last van (gehad) en het is veel te lang geleden en nu ben ik weer helemaal blij. Ik had dit echt even nodig ![]() Ik ben benieuwd hoe erg de spierpijn morgen is ![]()
|
@daantje_0705 gefeliciteerd.
@nijn* beterschap. @heksjuh mooi dat het goed ging. ot. vrijdag middag hadden we creatieve therapie. en toen moesten we onze angsten opschrijven of tekenen of plaatjes uitknippen en opplakken. en het mochten ook positieve dingen zijn eigenlijk alles wat we op dat moment aan dachten. in het begin was het moeilijk om op te schrijven en een man van de verpleging. vroeg ook of hij me moest helpen en de vrouw die creatieve therapie geeft vroeg dat ook. ik heb maar allemaal positieve dingen opgeschreven en me angsten op geschreven. en naderhand mochten we er wat over vertellen als we woude. en ik had niet verwacht dat een jongen aan het zelfde dacht als mij. en ik vond het wel een beetje een opluchting dat ik niet de enige. ben die er zo over denkt. en later hadden we nog weekevaluatie met de psycholoog van onze afdeling. en dat ging ook best wel goed. en daarna had ik nog wat was opgeruimd. en daarna kwam me moeder eraan. en voordat we aanreden was ik al wat onrustig. en toen we in de auto zaten werd het nog meer. en toen we thuis aankwamen was het er nog de onrust. toen hadden we gegeten en toen had ik onze hond maar even vastgehouden enzo. dat hielp wel tegen de onrust. en ik dacht ook aan de dingen die rust brengen waar de vrouw van yoga over begon. die is ook verpleging hier op de afdeling. waar ik vrijdag ochtend mee was wandelen. maar tegen de tijd dat ik naar bed ging werd het weer trillen enzo. maar ik lag niet trillend in bed gelukkig. ik werd gisteren wel wat paniekerig wakker. ik heb gisteren middag even me haren gewassen. en gisteren middag was ik met me moeder en me tante naar het dorp geweest. en dat was wel gezellig okal was ik toen ook paniekerig. en ik had nog wat boodschappen gedaan om mee te nemen hier naartoe. en toen hadden we gegeten. en toen rende onze hond de voordeur uit. die toevallig open stond. maar ze was gelukkig gauw weer terug. toen ze me vader zijn auto aan hoorde komen. en toen had ik me spullen gepakt. en toen was ik met me moeder en ons hondje aangereden hier naar toe. en ze bleven even op bezoek en toen was ik even niet zo onrustig. en tegen de tijd dat ik naar bed ging kreeg ik het weer een beetje. een man van de nachtdienst van de verpleging kwam nog even met me kletsen. en dat vond ik ook wel leuk. want de rest van de patienten die er dit weekend zijn. die lagen al te slapen en ik was als enige nog beneden. en toen had ik nog even tv gekeken in bed. en toen ik vanochtend wakker werd. was het een beetje paniekerig. want ik wist niet of ik eerst me haren zou wassen en zou douchen. of dat ik eerst naar beneden zou gaan. en toen was ik naar beneden gegaan. maar toen zag ik dat er al bezoek was van een mede patient. want dan ga ik niet in me pyamabroek en me hempje hier rondlopen. en ik had nog even met een andere vrouw die hier ook bij mij is opgenomen gekletst. en toen ging ik maar eerst me haren wassen en douchen. en daarna ging ik nog even met die vrouw kletsen. en toen had ik beneden gegeten. en was ik met een vrouw van de verpleging me coordinator. en 2 patienten wezen wandelen over de zomermarkt hier op het terrein. en toen liep ik even alleen verder want hun gingen al terug naar de afdeling. omdat de vrouw van de verpleging het eten in de oven moest doen. en ik kwam nog een paar mensen van de dagbehandeling tegen. daarmee was ik nog wezen kletsen hier. en eentje daarvan vond dat ik er beter uitzag dan vorige week. dat zag ze aan me gezicht zei ze. en dat vond ik wel aardig om te horen. want ik ben blij dat me medicijnen verhoogd zijn. en ik kwam onze psycholoog nog tegen. en nog een andere man die hier elke dag komt. en de vrouw daarvan hun kwam ik ook tegen. en toen hadden we s'middag's gegeten. en daarna was ik met een van die patienten en de ouders daarvan. nog een keer over de zomermarkt wezen wandelen. en toen was ik nog iemand van de dagbehandeling wezen opzoeken. en daarna had ik toch maar bij het sieraden kraampje. nog een mooie lange paarse ketting gekocht. en een paar mooie paarse oorbellen. die kleiner zijn dan die ik normaal draag. maar ik ben er blij mee. en ik ben net nog even terug gelopen naar de zomermarkt. naar het kraampje van de zus van iemand uit de dagbehandeling. even gevraagd hoe het ging bij het kraampje. maar het was toch nog best wel koud. en de rest van de middag/ avond doe ik het rustig aan.
Laatst gewijzigd op 07-06-2009 om 16:20. |
![]() |
|
@ Daantje: gefeliciteerd met je vaste contract. Je mag er wel heel trots op zijn, dat je dat zo snel hebt gekregen en dan ook nog eens in deze tijd.
@ Heksjuh: fijn dat je weer eens hebt kunnen meetrainen en dat het goed ging. ![]() OT: gister 2x opgetreden met het koor, mijn eerste optreden met dít koor. Iedereen vond het superknap dat ik al mee kon doen, omdat ik er pas 2 maanden bij zit en nu al bijna alles uit m'n hoofd kende incl. choreografie. Na de optredens hebben we een high tea gedaan en dat was ook heel leuk en lekker natuurlijk. Uiteindelijk heb ik maar 2 andere koren zien optreden, had er wel meer willen zien eigenlijk. Vandaag is het ook nog, maar ik ken de stad niet en vriendje wil niet mee en het regende net trouwens. Dus ja, dan maar niet. Straks naar schoonouders, aarbeien eten ![]() |
![]() |
|
![]() |
Hoe stom kan ik zijn: om 10.52 werd ik uit mijn ben gebeld waar ik bleef. (ik moest om 11.00 een koor begeleiden tijdens een kerkdienst. Dus ik vloog mijn bed uit, stapte rond 11.00 de kerk in. Iedereen zat te wachten op mij. Tot overmaat van ramp begon ik als 2e nummer een verkeerd nummer. Dus dirigent siste dat het een andere moest zijn. Ik stopte, zocht de bladmuziek van die andere, kon ik niet vinden, hij kwam mij bladmuziek brengen. En dat allemaal tijdens een kerkdienst. Ik kon/kan wel door de grond zakken. De voorzitter zei al: laat je dag er niet door verpesten...ik had me dat voorgenomen, maar helaas...de hele middag in mijn bed gelegen. Grrrrrr
|
![]() |
||
Citaat:
en was je er gewoon niet met je hoofd bij ofzo?. volgende keer beter. okal zou ik me er zelf ook voor schamen denk ik *knuffel*. ot. ik voel me toch nog gespannen. en nou vooral in me rug. dadelijk toch maar is in bed gaan liggen. ik ga nog maar even tv kijken denk ik. want ik zie toch wel tegen het slapen op weer. zometeen nog maar even naar de verpleging denk ik.
|
knuffel voor kroot...
iemand een pilletje voor blijheid? morgen weer stagen lopen en zie er zooooo tegenop.. heb hem sowieso niet gehaald, probleem probleem, ik kan echt geen vrij krijgen nu kan iedereen wel zeggen; moet je kijken wat het belangrijkst is enz enz maar het kan gewoon niet punt. maar goed.. zie er weer tegenop en wil wel een leuk pilletje ofzo..
|
Verwijderd
|
I know sometimes it's gonna rain,
But baby can we make up now cause' I can't sleep through the pain I don't want to go to bed, mad at you and I don't want you to go to bed, mad at me We fall into this place where you ain't backing down, and I ain't backing down, so what the hell do we do now? Ik ben zo leeggezogen. En ik doe het ook deels zelf. Als dingen meer tijd vragen, moet je andere dingen laten. Maar ik weiger. Het zijn de momenten dat ik nog een beetje voel dat ik leef, als mijn voeten en heupen pijn doen van het dansen en de muziek me even optilt, als ik moe ben, maar niet wil slapen omdat ik teveel van ze houd en ze me op dat moment vertelt hoe blij ze met me is, als ik zie dat het licht word en ik weet dat het verstandig was geweest om uit te rusten, maar als ik toch een beetje opgeladen ben. Het is fijn om mensen om je heen te hebben die van je houden. Het is fijn om dat uit te kunnen spreken. Beetje jammer dat het niet altijd wederzijds is, maar ik ga het niet zeggen als ik het niet meen. Daar is onvoorwaardelijkheid voor nodig en de vrienden waar ik het tegen zeg, ken ik toch wel minstens een jaar of 5. Maar goed, lichamelijk heb ik meer slaap nodig. Maar geestelijk.. Ik raak steeds meer uitgeput en ik heb die momenten van mezelf nodig. Dat ik de wereld even kan vergeten en aan niemand iets verplicht ben. Ik ben kapot. Maar nog een maand, nog vier weken bikkelen. En om dat te kunnen, moet ik meer slapen,dus dat ga ik maar doen. Nog een maand. Ik tel de dagen af tot 25 juni, en zodra ik mn presentatie heb gehouden ben ik er KLAAR mee, vertrek ik naar één van mijn beste vriendinnetjes en haar vriend voor een weekend en vanaf daar vrijwel direct naar de Dominicaanse Republiek. Zonder studie, zonder vrienden die me nodig hebben, zonder voortdurend gesms en gemail of Onbelangrijke Zaken, zonder zus die geen stap kan verzetten, zonder zus met vriendin-met-kanker-en-andere-drama's, zonder papa en mama met hun zorgen waar ik me zorgen om maak, zonder zonder zonder zoveel. Met een bikini, liefde, de zon, pen&papier en goede moed. En laat het daar dan beter gaan tussen ons.. Zo zit je nog heerlijk samen in het bubbelbad reisboeken door te bladeren, zo katten we elkaar weer af wat gevolgd wordt door het Grote Stilzwijgen. Ik weet dat ik niet veel kan hebben, maar dit dus al helemaal niet... Ik heb hem juist nodig, iemand die voor míj zorgt, die van die hele kleine dingen doet waaruit blijkt dat hij aan je denkt. Zoals die ene fijne theekop pakken, dat bord in de kleur die ik mooi vind, die me kust in het voorbijgaan.. Maar dat doet ie dus juist allemaal niet.. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Gisteren was ik somber. Even een jankbui bij pappa en mamma gehad. 'sAvonds ging ik naar een vriendin en haar vriend die ik al een tijd niet meer had gezien en dat was wel heel gezellig. Lekker bijkletsen. Ook vandaag ging het beter dan gistermiddag. Ik heb mamma nog wat geholpen met haar nieuwe Ipod en daarna zijn we naar allerlei concertjes gegaan en vooral het laatste vond ik erg tof. Dat was een saxofoonquartet die hedendaagse muziek speelde. Erg gaaf want er waren ook twee stukken bij van Phillip Glass en dat is toch wel mijn lievelings componist. Vanavond nog even een klein hapje gegeten in de stad met mams en daarna op de trein terug naar Utrecht. De treinreis ging een stuk beter dan gisteren. Ik zocht wat afleiding en vond dat ook in het breien en het kijken naar House. Nu ben ik weer terug en ik voel me best goed. Morgen voor het eerst muziektherapie hier en daar heb ik wel zin in. En ik ben ook van plan deze week weer hard te gaan sporten. Dat er nu al 2 kg vanaf zijn motiveert me wel en ik voel me toch ook beter als ik gesport heb, ookal heb ik er van te voren nooit zin in.
|
![]() |
|
Waarom voel ik me er nu alweer zo kut over en waarom kan ik t gewoon niet loslaten? Vanmiddag was t al erg lastig omdat ik n vriendin van me bij moest praten over alles omdat ze n half jaar aan de andere kant van de aarde zat, maar nu komt t weer helemaal omhoog. Ik kan me er gewoon niet bij neerleggen. Wil ik dat ook eigenlijk wel? Ergens weet ik dat ik niet de enige ben die nog kijken hoe t is enzo, maar dat is ook t erge. Daar zit t ook nog hoog. Dat moet toch genoeg zeggen na al die tijd of niet? Ik heb de afgelopen week van verschillende mensen de vraag gekregen of ik er klaar voor ben enzo en heb beide leren volmondig ja kunnen zeggen. Dat ben ik zeker, anders had t ook nieteens zo gespeeld... Doe t gewoon, t is zo bedoeld... Ik ga hier zo kapot aan steeds...
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Ctrl + V Topic #66 Retro*Love | 500 | 19-04-2007 10:19 |