Advertentie | |
|
![]() |
|
mijn probleem? mocht je een echt goede gozer zijn dan zie je in dat dat beeld vooroordelen in de hand werkt. ipv stug dat beeld vast te blijven houden en gaan janken dat je gediscrimineerd wordt kan je ook gewoon een blazertje aantrekken of wat dan ook. je wilt toch zeker niet geassocieerd worden met dat soort gasten?
|
Verwijderd
|
Natuurlijk is het jouw probleem, want je hebt een stereotype beeld van de Marokkaanse hangjongere/crimineel gecreeerd, en nu toets jij Marokkanen (die je wel of niet kent) of zij aan dat beeld voldoen of niet, met alle negatieve eigenschappen die opgenomen zijn in dat beeld. Als ik een Marokkaan zou zijn, zou ik me nu behoorlijk gefrustreerd voelen, want het is tegenwoordig in om Marokkaanse jongeren als crminelen te associeren. Ik zou me dan ook helemaal niet geaccepteerd voelen door de maatschappij, en laten we eerlijk zijn de maatschappij accepteert hen ook niet. Als je nu een poll zou doen in Nederland met de vraag Marokkaanse jongeren het land uitgooien of niet, dan zou een groot deel van Nederland positief deze vraag beantwoorden. En daar ligt dan een fout van de samenleving en niet bij deze jongens, waarvan maar een klein gedeelte ook echt rottigheid uithaalt (en die 70% is bull shit, want als je al een boete voor in de stad fietsen hebt gekregen, ben je al met de politie in "aanraking" gekomen). De grote vraag is, wat doen we eraan, en wil je er ook daadwerkelijk wat aan doen?
@Gatara, Hong Kong voor een paar jaartjes. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
daarnaast doe je alsof het beeld van de foute marokkaan uit het niets is ontstaan. mij een beetje het probleem van de marokkaan in de schoenen schuiven ![]() Citaat:
ziek worden na het eten van 2 vliegenzwammen zorgt dat je bevooroordeeld tegen de 3e aankijkt. kan je dat wel als een superintellectuele d66er weg gaan zitten rationaliseren (misschien had een hert wel over de vorige 2 gepiest!) maar verstandig is dat niet. je doet het zelf ook, je impliceert dat alle pvv stemmers domme apen zijn terwijl... ik hoef dit geloof ik niet verder uit te werken he?
||
Verwijderd
|
Citaat:
Niet alle PVV-stemmers zijn domme apen, maar ze zijn in overweldigende meerderheid wel onwetend, want je moet wel erg naïef zijn als je denkt dat Wilders de problemen met allochtone jongeren op gaat lossen. En daarnaast is het economische programma van de PVV belachelijk slecht en zit de fractie vol met debiele en dubieuze figuren. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
hij doelt op de klimaat hysterie waar veel geld in gestopt wordt zonder dat "het weer verandert" wat jolige taal is voor "we kunnen geen reet veranderen aan het klimaat"
stoppen met die groene grappen scheelt (blijkbaar, ik heb geen zin om cijfers te checken) miljarden die weer in iets anders (zinvols) gestopt kunnen worden lijkt mij een prima plan
|
Dat het erg handig zou zijn om na te lezen hoe hij beargumenteerd dat we die miljarden letterlijk aan het weggooien zijn. Hij moet toch argumenten hebben om tot die opsomming in zn speech komen. Lijkt me nogal naïef om te denken dat op het moment dat hij zegt dat we miljarden aan het weggooien zijn dat we dat gelijk als waarheid dienen te beschouwen.
|
niet in die speech iig omdat ie natuurlijk maar een beperkte tijd heeft en t verder niet over klimaat problemen ging.
verder is het niet zo dat ik geloof dat we aan het overdrijven zijn betreft het klimaat omdat wilders dat zegt hoor. hij is ook niet de eerste die dat beweert.
||
Citaat:
Volgens Wilders gaat er heel wat fout in dit land; In zo'n korte tijdsbestek kun je niet uitgebreid beargumenteren waarom je dat allemaal vindt. De reden waarom de PVV tegen klimaatsubsidies is, is omdat Nederland geen noemenswaardige bijdrage levert aan de vernieling van de planeet, en de subsidies dus weggegooid geld is. Mijns inziens is het geen weggegooid geld, omdat de wereldwijde vraag naar milieuvriendelijke producten sterk toeneemt, en wij onze bedrijven moeten aansporen om daarvan te profiteren. Hoe sneller Nederlandse bedrijven de benodigde know-how vergaren en implementeren, hoe meer welvaart we krijgen. |
![]() |
||
Citaat:
Wanneer een Nederlander een Belg dom noemt, is dat slechts praat. Maar wanneer een Nederlander een etnische minderheid associeert met een negatieve eigenschap, kunnen daar gevolgen aan vastzitten. (variërend van minder rechten tot aan genocide). |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]()
||
Citaat:
en enge straatjes en verlaten bospaadjes vermijd ik zelf ook. En mocht ik er toch zijn om de 1 of andere reden en ik zie een man, dan vind ik dat al enger dan wanneer het een vrouw is. Slaat wellicht nergens op, maar tsja... statistiek he. De kans dat een man je van de fiets trekt en verkracht is nu eenmaal groter dan wanneer een vrouw dat doet.
||
Citaat:
Tijdens het debat zag ik precies dezelfde houding terug bij Alexander Pechtold, die om het tegen zijn, naar de microfoon liep, en eigenlijk niets te melden had. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
iedereen doet alsof dat het feit der feiten is maar dat is natuurlijk niet zo. ik denk nog altijd dat we onszelf schromelijk overschatten qua invloed. en hoe dan ook is investeren in wind en water energie echt zonde en overduidelijk slechts een natte droom van groenlinks volk. zonne energie a la want dat zou je nog in de ruimte kunnen gebruiken maar beter regelen we kernfusie even en dan zijn we van het energie probleem af
||
Citaat:
ik vind pechtold best ok maar bij de interruptie microfoons is ie onuitstaanbaar met die nonchalante houding van m. "u zegt altijd stoere dingen maar als je er dan intellectueel over na moet denken haakt het nog wel eens bij u [insert rolleyes, handje in de broekzak]" nadruk op intellectueel. dit kan je eigenlijk tegen alles en iedereen zeggen. niet meer dan een beetje makkelijk scoren met dit soort dingen die we al 2000x hebben gehoord is het dan ook niet, maar het gaat er blijkbaar nog steeds in als zoete koek bij anti wilders luitjes
||
Citaat:
||
Citaat:
Verder, kijk bijv. naar http://www.ghgonline.org/humaninfluence.htm. Verder ben ik blij dat je het met me eens bent dat we moeten investeren in onderzoek naar nieuwe energiebronnen.
||
Citaat:
dus allochtonen stimuleren om zelf op te stappen. een poging waard imo.
||
Citaat:
klimaatcrisis is bij uitstek het onderwerp waarbij er zoveel statistiek te vinden is dan het allemaal waardeloos is geworden. (zelfs) de ipcc kan je als dubieus aanmerken, er zit altijd een politieke agenda achter (aan beide zijden van het debat). daarnaast kunnen dat soort grafieken ook erg makkelijk misleiden. als je de schaal maar fijn genoeg maakt kan je een hele sterke stijging laten zien die er niet is. ook hoeft het helemaal niet zo te zijn dat de stijgende lijn doorzet en is correlatie geen causaliteit. wat was het ook al weer? naarmate het aantal piraten daalde steeg de temperatuur ofzo lol. je kan bewijzen wat je wil
||
Citaat:
2. There's lies, damned lies, and statistics. Juist ja. Het punt is natuurlijk wel dat je moet uitleggen wanneer je waarom welke statistieken gebruikt (maar dat is bij elke bron). Je moet uitleggen waarom een verband niet alleen toevallig is, maar ook een causaal verbandis (zie je piratenvoorbeeld). Daaruit volgt natuurlijk niet dat je alle bronnen moet negeren, maar dat je ze kritisch moet evalueren. Gelukkig worden bij de meeste klimaatstudies deze vragen wel beantwoord.
||
Citaat:
Spanje geeft oprotpremie aan werkloze buitenlanders http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenl...nlanders.dhtml En Nederland heeft vroeger ook een emigratiepremie gekend. Vele inwoners gingen emigreren naar Australie, Canada en dergelijke met die premie.
||
Citaat:
Op zich kun je mensen die graag terug willen naar het land van herkomst geld geven als ze krap bij kas zitten. Ik geloof echter dat wilders zei dat 60% van de jongeren onder 21 allochtoon is (in één van de grote steden). Ik denk niet dat bijvoorbeeld +/- 35% van hen ff oprot uit Nederland als je hen paar euro's gaat geven. Voor zover ik weet biedt de remigratiewet nu vooral voordelen aan personen die 45 jaar en ouder zijn. Desondanks vertrekken zij niet in massa's naar het land van herkomst. Bij jongeren lijkt het me nog stugger, dat ze hiervoor even in grote getalen vrijwillig zullen oprotten en de vraag is uiteraard of het land van herkomst op hen zit te wachten.
Laatst gewijzigd op 31-05-2009 om 10:12. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
|||
Citaat:
Citaat:
||||
Citaat:
Dat dat racisme zou zijn is een lachwekkende bewering. Niemand, tot Geert Wilders aan toe, beweert dat alle Marrokanen fout zijn. Dus die kritiek faalt op voorhand. Zeggen dat er over de groep per saldo niets gezegd mag worden is nergens op slaande struisvogeltactiek. Bovendien ethisch volstrekt laakbaar omdat die opstelling ervoor zorgt dat er duizenden mensen slachtoffer worden van problemen die door dit integratie-sahafisme zouden blijven bestaan. Citaat:
Citaat:
Een model dat op geen enkele manier toepasbaar is op een internetforum.
|
Verwijderd
|
Allochtonen worden wel gediscrimineerd, en heb genoeg bronnen die dat hebben aangetoond. Kom jij nu maar eens met een bron dat het niet gebeurd.Verder is het onzin om Marokkanen als groep te bestempelen, het is echt zo uit de tijd om mensen bij een groep te plaatsen omdat ze toevallig dezelfde etniciteit hebben. Beter rangschik je mensen in sociaal-economische klassen.
|
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Niet op allochtone etniciteit tenminste. Discrimineren op basis van man zijn, blank zijn, autochtoon zijn, homoseksueel zijn of atheïst zijn vinden wel plaats bij sollicitaties. Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
Net zoals vragen ernaar clueless is, is het clueless als iemand zich erop beroept. Kenjirro deed net alsof alle individuele Marokkanen last hebben van discriminatie en de schuld krijgen van alle integratieproblemen. En da's een bewering die onmogelijk hard te maken is, en dus niet genoemd zou moeten worden. Het is bovendien weer zo'n stukje 'zij tegen wij' redeneren dat zo zonde is. Marokkanen of andere minderheden aanpraten dat iedereen tegen hen is hoort gewoon niet. Het is bewezen dat dat beeld bij iemand die er in gelooft, ertoe leidt dat mensen mislukken in het leven of criminele daden begaan. Aan het creëren van fictieve vijandbeelden hoort daarom niemand mee te doen.
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Bovendien valt jouw waarneming dan ten prooi aan precies diezelfde fictieve vijandbeelden. Een Marokkaanse jongere die lijdt aan een waan van uitgesloten te zijn zal elke blik verkeerd uitleggen. Die vertelde jou vervolgens dagelijks gediscrimineerd te worden, terwijl er nergens sprake van discriminatie of vooroordelen is geweest. En waarom negeer je wat ik schrijf? Ik bewees dat het bestaan van discriminatie zeer onwaarschijnlijk is. Anoniem solliciteren mislukte omdat het een niet-bestaand probleem aan wilde pakken. Bovendien zijn er genoeg Marokkanen die slagen in het leven, en dat zou onmogelijk zijn geweest als jij gelijk zou hebben en ze dagelijks gediscrimineerd werden. Vandaar dus dat je niet zomaar mag beweren dat er discriminatie zou zijn. Dat polariseert nodeloos, en staat de oplossing van andere problemen in de weg.
|
Verwijderd
|
Als ik aan kom met bronnen (wat ik trouwens al gedaan heb) dan negeer je ze, of geef je hetzelfde antwoord als hierboven: die mensen worden niet gediscrimineerd, maar lijden aan waanbeelden. Uit alleen dit topic kan ik talloze voorbeelden geven waarin er negatief over Marokkanen is gegeneraliseerd, door studenten, die over het algemeen intelligenter zijn dan gemiddeld. Dan kun je niet ontkennen dat dit soort vooroordelen niet bestaan bij de Nederlandse bevolking. Dat is onmogelijk. Elke minderheidsgroep kampt met vooroordelen. Dat is gewoon een menselijk fenomeen.
En natuurlijk zijn er genoeg Marokkanen die slagen (de overruime meerderheid zelfs) maar ook zij geven aan dat ze met vooroordelen en racisme kampen. Wie ben jij om deze mensen niet serieus te nemen? |
![]() |
||||
Citaat:
Mij dan zo'n verwijt maken klopt niet. Het is jouw betoog dat niet klopt, da's verder niet mijn probleem. Citaat:
Ik denk dat mede omdat ik je talrijke keren moest wijzen op dat soort foutieve interpretaties, waaronder tientallen foute opvattingen over Wilders aan het begin van het topic. Een pagina terug vatte je nog een bericht van BendeBen verkeerd op, en deed je net alsof een uitspraak over een groep per saldo, een uitspraak over de gehele groep zou zijn. Citaat:
Ik zal stelselmatig weigeren om mee te gaan in dat soort drogredenaties. Daarop doordrammen is niets anders dan een poging om de discussie offtopic te trekken.
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Tussentijdse peiling Verwijderd | 435 | 31-03-2009 17:28 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Hans Janmaat. Goed politcus en vooruitziener of Zwart schaap en rascist? Verwijderd | 217 | 25-12-2008 02:48 |