Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-06-2009, 21:30
Severus
Severus is offline
Oh, was hij toch de ziener.

De logische keuze lijkt nu uiteraard om mij op te hangen bij de volgende hangronde, maar ik wil even zeggen dat dat niet verstandig is. Ik denk namelijk dat Barabas niet zo'n goede ziener is geweest en mijn functie niet op heeft kunnen vragen (maar dat wel heeft willen doen bij bijvoorbeeld de volgende hangronde, alleen is het daar nu dus te laat voor), en dus maar met zijn gevoel voor mij is gegaan. Fizzle-fluffy bleek immers weerwolf te zijn, en hij ging er in eerste instantie van uit dat zij onschuldig was (terwijl hij haar eerder ervan beschuldigde wolf te zijn; vanwaar die plotselinge switch?). (Over Fizzle-fluffy gesproken: als ik wolf was, denk je nou echt dat ik in een vroeg stadium, zonder dat zij echt verdacht was, al met Archont's verdenkingen op haar zou zijn meegegaan, om vervolgens zelf later de jacht op haar te intensiveren?) Over andere spelers die prominent in het spel aanwezig waren, heeft hij verder niks gezegd. Bovendien noemde hij mij in het begin terloops een paar keer, om pas tegen zijn einde aan tegen iedereen te benadrukken dat ze mij moeten ophangen. Zoals ik al eerder zei, lijkt mij dit eerder een rancuneuze zet, aangezien wij niet echt goed met elkaar konden opschieten dit spel. Mijn mening is dan: laat jullie niet leiden door zijn persoonlijke irritaties, hoe gek of ongelovig het ook moge klinken in jullie oren. Lees mijn posts er maar op na, jullie zullen zien dat ik helemaal geen weerwolf kan zijn. Of geliefde of cupido, for that matter, maar dat is vast moeilijker te zien.

Zo, dat was mijn pleidooi voor mijn zelfbehoud - het is nu aan jullie. Ik denk dat de kans klein is dat iemand mij hier gaat geloven (volkomen logisch natuurlijk), maar dan weet ik in ieder geval van mezelf: ik heb het geprobeerd, dus dan kan ik met opgeheven hoofd sterven.
Oud 26-06-2009, 21:32
Fantôme
Fantôme is offline

Maar hij wist dat hij opgehangen zou worden, ik vermoed (gezien zijn post dat we braaf gaan kijken wie hij verdacht vond) dat hij nog wel iemand heeft opgevraagd.

@ Severus: ik denk (hoop) dat Barabas jou in de laatste eetronde heeft opgevraagd. In de hangronde ervoor begonnen echte irritaties richting jou (uit zijn posts te lezen). Het is aannemelijk dat hij dan van de eetronde gebruik maakt om jou op te vragen.
Toegeven, tot nu toe had hij als ziener nog niet veel juist gehad, maar jij bent wel de enige over wie hij een echt duidelijke hint heeft gegeven.

Laatst gewijzigd op 26-06-2009 om 21:43.
Oud 26-06-2009, 21:45
Severus
Severus is offline
Citaat:

Maar hij wist dat hij opgehangen zou worden, ik vermoed (gezien zijn post dat we braaf gaan kijken wie hij verdacht vond) dat hij nog wel iemand heeft opgevraagd.
De ziener mag alleen in de eetrondes de functie van iemand opvragen; hij kan dus niet bij deze hangronde de functie van bijvoorbeeld mij hebben opgevraagd. Bij de laatste eetronde viel het met de verdenkingen richting hem wel mee (althans, dat vind ik zelf), dus misschien dat hij toen het opvragen van mijn functie nog even had uitgesteld (aangezien ik tot dan toe nog amper tot helemaal niet verdacht was en ook niets raars had gedaan) en inplaats daarvan de functie van iemand anders prioriteit gaf. En nu dat hij bij deze hangronde plots opgehangen dreigde te worden, zal hij wellicht wel hebben gedacht: "Shit, ik had beter de functie van Severus kunnen opvragen!" Maar omdat hij de volgende eetronde niet meer in leven zou zijn, heeft hij gewoon maar wat lopen spuien dat jullie nu jullie aandacht op mij moeten richten - gebaseerd op niets anders dan zijn 'onderbuikgevoel' en mogelijke irritaties jegens mij (ik vond hem namelijk wel nors en kortaf jegens mij). Dát is wat ik denk, want ik weet van mezelf dat ik onschuldig ben en het zou een domme fout van jullie zijn als jullie enkel op Barabas' gevoel mij gingen ophangen: hij is wat mijn functie betreft net zo blind als ieder ander, om het zo maar even te zeggen. Dus weet wel waar jullie aan beginnen.
Oud 26-06-2009, 21:56
Alyssia
Alyssia is offline
Ik had al zo'n vermoeden dat hij de ziener was
In ieder geval vond ik het wel, wat Severus zegt, raar dat hij dan zijn verdenkingen uit met als argument 'onderbuikgevoel', terwijl hij ook prima een aantal flinke theorieën had kunnen bedenken om haar verdacht te maken (als hij haar dan had opgevraagd en zij wolf blijkt). Ik acht hem slim en ervaren genoeg daarvoor, dus dat vind ik wel een beetje raar.
Verder is Severus wel de enige waar hij ''duidelijk'' zijn verdenkingen bij uitspreekt, dus ja.
Oud 26-06-2009, 22:01
Severus
Severus is offline
Citaat:
@ Severus: ik denk (hoop) dat Barabas jou in de laatste eetronde heeft opgevraagd. In de hangronde ervoor begonnen echte irritaties richting jou (uit zijn posts te lezen). Het is aannemelijk dat hij dan van de eetronde gebruik maakt om jou op te vragen.
Toegeven, tot nu toe had hij als ziener nog niet veel juist gehad, maar jij bent wel de enige over wie hij een echt duidelijke hint heeft gegeven.
Wat jij zegt is inderdaad logisch en aannemelijk, maar ook niets meer of minder dan dat: aannemelijk. Dat is een mooi woord voor: het is helaas niet 100% zeker. Daardoor is het door mij geschetste scenario op zich ook niet onmogelijk (met andere woorden: er is hier wel gerede twijfel aanwezig), dus ik vind wel dat dat iets is waar iedereen rekening mee moet houden. Je noemt immers zelf al zijn irritaties jegens mij (ik ben dus blijkbaar niet de enige die het is opgevallen), en dus is het niet onmogelijk dat hij mij vanwege enkel die irritaties er uit wil laten werken.

En ja mensen, ik weet dat ik mezelf nu meer verdedig dan ik tot nu toe heb gedaan dit spel, maar dat is ook logisch wanneer je met de strop bedreigd wordt. Kom dus a.u.b. niet aan met: "Oh, Severus verdedigt zich wel heel fel, dat is wel erg verdacht!" Ik sta er bovendien bekend om dat ik snel tot zelfverdediging geneigd ben, dus probeer daar niet onnodig een punt van te maken. Dat jullie 't even weten, zodat zowel jullie als ik onnodig typwerk bespaard blijft.
Oud 26-06-2009, 23:10
Verwijderd
Kusjes, was een grappig doch ietwat kort spel.
Oud 26-06-2009, 23:22
Kapsalontrut
Kapsalontrut is offline
Ondanks de zwijgregel: stelletje domme idioten.
Oud 27-06-2009, 06:33
Bright Blue
Bright Blue is offline
Citaat:
Ja, en wat een failswitch. Daar heeft ze potverdorie 24 uur de tijd voor gehad!

Ik zei toch.. Ik heb niet eerder kunnen stemmen.
Ik was helemaal druk. En ik heb geluk dat ik nu nog héb gestemd, ookal maakte het ws helemaal niks uit.
Oud 27-06-2009, 06:38
Bright Blue
Bright Blue is offline
Citaat:
Ik heb liever dat jullie Severus dan bovenaan zetten.
Oke. Dit lijkt me duidelijk.
Oud 27-06-2009, 07:01
Bright Blue
Bright Blue is offline
Citaat:
Ik vind de mensen in het m3tr01dm1nd3d-lijstje verdachter, for obvious reasons. Is severus altijd zo actief? If so: If not: verdacht.
Ik zet mijn voorlopige stem op fizzle, maar ~~Fantôme~~ en Severus zijn zeker ook verdacht.
Fantome onze 3e wolf? Maar in deze ronde heeft hij maar 2 keer kunnen opvragen, dus fantome is denk ik meer een vermoeden...
Oud 27-06-2009, 11:18
Verwijderd
Oké severus, al mijn volgende stemmen zullen naar jou gaan. Als Barabas iets gedaan heeft is het jou verdacht maken. wolf of geliefde of heks je gaat eruit.
Oud 27-06-2009, 11:19
Verwijderd
Citaat:
Ondanks de zwijgregel: stelletje domme idioten.
Maakt niet uit, meer info gehad nu. Niemand had de komende rondes toch niet geloofd dat Barabas ziener is. Severus is nu zeker slecht dus die moet er gewoon uit.

Heel makkelijk Severus, Barabas is helemaal niet rancuneus naar jou. Hij zou dat eerder naar mij moet en zijn. Ik ben begonnen met de verdacht maken van Fizzle (gewoon een wolf dus daar zat ik goed) Toen ben ik verder gegaan naar Barabas vanwege ronde 1 (ik wist zeker dat hij geen wolf was maar dacht echt geliefde).

Ik heb Barabas echt verdacht gemaakt met mijn onderbouwing helaas is het verkeerd gebleken. Hij had wel dan extra rancuneus naar mij moeten zijn. NIet naar jou die het met mij eens was meer niet.

Zodoende moet jij de volgende eetronde eruit want je bent slecht: wolf (dan wordt ronde 1 mij duidelijk), geliefde, heks.

Laatst gewijzigd op 27-06-2009 om 11:25. Reden: stukje aangeplakt.
Oud 27-06-2009, 11:25
Verwijderd
Citaat:
Fantome onze 3e wolf? Maar in deze ronde heeft hij maar 2 keer kunnen opvragen, dus fantome is denk ik meer een vermoeden...
Hij heeft Fizzle niet opgevraagd denk ik lees de laatste post's maar.

Kga nu even al zijn post doorlezen.
Oud 27-06-2009, 12:17
Severus
Severus is offline
Citaat:
Hoe bedoel je, twee keer kunnen opvragen? Een ziener mag per eetronde van maar één persoon de functie opvragen. Er zijn tot nu toe maar 3 afgeronde eetrondes geweest, dus Barabas heeft maar van 3 personen een functie kunnen opvragen.

Daarnaast: ik vind wel dat je met twee maten meet, als je Barabas' verdenking op Fantôme slechts een vermoeden noemt en bij mij is het meteen meer dan gewoon een vermoeden. Ik zou het verdacht van je hebben genoemd als je geen n00b was geweest.

Citaat:
Maakt niet uit, meer info gehad nu. Niemand had de komende rondes toch niet geloofd dat Barabas ziener is. Severus is nu zeker slecht dus die moet er gewoon uit.
Zoals ik al eerder heb gezegd, is het nogal logisch dat jullie mij straks bij de volgende hangronde mij willen gaan ophangen. Het is echter een foute zet, want ik ben onschuldig. Ook zieners kunnen fouten maken of gewoon van hun status als ziener misbruik gebruik maken om een speler er uit te werken van wie ze de functie nog niet hebben opgevraagd, maar slechts vermoedens over hadden.

Trouwens, als ik slecht was geweest, denk je dan echt dat ik ook nog meer aandacht op Barabas had gevestigd? Als ik slecht was geweest, wist ik dat Barabas goed zat met zijn verdenking op mij, en dan had ik hem eerder in het spel gelaten dan erop gehamerd om hem te laten ophangen (dus dan zou ik eerder voor Kleinepierik zijn gegaan). Dat zou toch wel een stomme zet van mij zijn geweest, of ik nu wolf of geliefde was geweest. Het is zoals jij zei: "Niemand had de komende rondes toch niet geloofd dat Barabas ziener is." Een slimme wolf of geliefde had daar dan gebruik van gemaakt en Barabas in het spel gelaten. Aangezien ik geen n00b ben, denk je nou echt dat ik de fout zou maken om Barabas er uit te werken zodra het duidelijk werd dat hij ziener was?

Citaat:
Zodoende moet jij de volgende eetronde eruit want je bent slecht: wolf (dan wordt ronde 1 mij duidelijk), geliefde, heks.
Volgende hangronde, niet eetronde. Of zie ik hier een Freudiaanse verspreking? Als dat laatste zo is, komt het jou als slechterik wel goed uit om er op te hameren om mij er zo snel mogelijk uit te krijgen.

Verder: er is dit spel helemaal geen heks aanwezig, getuige deze twee posts van de Spelleider: klik hier en hier.
Oud 27-06-2009, 12:18
Mutsieprutsie
Mutsieprutsie is offline
Shit..dus toch..daarom zat hij natuurlijk zo op dat onderbuikgevoel te hameren! En ik denk dat toen met Fizzle, dat hij zei zeker te weten dat ze geen wolf was, dat dat was zodat de wolven niet zouden gaan denken dat hij de ziener was, ofzoiets!

Maar ja lijkt me duidelijk dat ik de volgende ronde voor Severus ga, ondanks haar pogingen de verdenkingen bij haar weg te halen
Oud 27-06-2009, 14:38
arPos
arPos is offline
I hate to say didn't I tell you so, maar, didn't I tell you so!

Citaat:
Barabas schreef:
Ik vind de mensen in het m3tr01dm1nd3d-lijstje verdachter, for obvious reasons. Is severus altijd zo actief? If so: If not: verdacht.
Ik zet mijn voorlopige stem op fizzle, maar ~~Fantôme~~ en Severus zijn zeker ook verdacht.
Dus toch ook fantome, vrij dikke kans dat severus slecht is maar fantome heeft hij zo te zien eerder op kunnen vragen.
ghidorah zoals gezegd een stuk omhoog.
Hoe grappig is het dan met zo'n overvloed aan keuzes dat pierik zich desondanks bij mij als favoriet heeft weten te handhaven.

Ik ben er nog niet helemaal uit.
Oud 27-06-2009, 14:51
Verwijderd
Citaat:
Ik vind Severus best verdacht, maar dat kan ook een ONDERBUIKGEVOEL zijn.

Citaat:
Ik ook

Tja, wat voor zin heeft het om hier tegenin te gaan? iedereen heeft het (erg, heel erg foute idee) dat ik wolf ben. maar jullie zullen zien wie ik ben als ik dood ben, en dan braaf gaan kijken wie ik verdacht vind.

Citaat:
Ik heb liever dat jullie Severus dan bovenaan zetten.
Lijkt mij logisch toch ArPos? Severus eruit en dan pas verder kijken.
Oud 27-06-2009, 14:52
Verwijderd
Ik denk dat we nu ook ronde 1 kunnen laten varen en ook meer moeten gaan kijken naar andere rondes (met ronde 1 in ons achterhoofd)
Oud 27-06-2009, 15:06
arPos
arPos is offline
Citaat:
Lijkt mij logisch toch ArPos? Severus eruit en dan pas verder kijken.
Ach fantome, serverus het heeft voor mij geen voorkeur hij noemt ze beiden expliciet als zeker, ik kijk verder dan een ronde, maar by all means als je eerst severus eruit wilt dan moet je daar gewoon op stemmen jongen.

voorlopig moeten we eerst nog wachten.
Citaat:
Ik denk dat we nu ook ronde 1 kunnen laten varen en ook meer moeten gaan kijken naar andere rondes (met ronde 1 in ons achterhoofd)
Ik kijk heel de tijd naar alle rondes, waaronder ronde 1.
het is niet zozeer erop letten als dat ronde 1 je anker is, daarin verzamelt zich uiteindelijk de meeste info, de info die je in de opvolgende rondes krijgt.

Alleen er is veel meer over ronde 1 te zeggen dan alleen een rijtje metro en een rijtje lf.

ik heb vandaag zo'n gevoel ik denk dat ik vast m'n grafsteen theorie plaats:
Ik moet wel opmerken dat deze theorie ervan uitgaat dat archont een dorpeling is en op LF heeft gestemd in ronde 1:
Spoiler

Projected ideas may conflict with reality

Laatst gewijzigd op 27-06-2009 om 16:26.
Oud 27-06-2009, 19:35
Spelleider
Spelleider is offline
Fantome is opgegeten, ze was dorpeling.

1. Allure (dorpeling)
2. VeGs
3. arPos
4. ~~Fantôme~~ (dorpeling)
5. Wammus (leerlingverrader)
6. Absinthe (dorpeling)
7. light fighter (verrader)
8. Alyssia
9. Mutsieprutsie
10. Abzg
11. Archont
12. kleinepierik
13. Kazet Nagorra
14. fizzle-fluffy (weerwolf)
15. Ghidorah
16. Severus
17. Barabas (ziener)
18. m3tr01dm1nd3d (dorpeling)
19. JasperJD
20. testout.com

Blauw = opgehangen
Rood = opgegeten
Oud 27-06-2009, 19:37
Fantôme
Fantôme is offline
Oud 27-06-2009, 19:40
Verwijderd
Lijkt me duidelijk dat Barabas Severus heeft opgevraagd dus ik stem Severus.

Dat, of hij is een zeer slechte ziener!
Oud 27-06-2009, 19:41
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Lijkt me duidelijk dat Barabas Severus heeft opgevraagd dus ik stem Severus.

Dat, of hij is een zeer slechte ziener!
niet eens een klein beetje medeleven om mijn dood?
Oud 27-06-2009, 19:41
arPos
arPos is offline
of de wolven maken de keuze makkelijker, lijkt me duidelijk dan.

Citaat:
, en ook sorry van mn valse beschuldiging.
Oud 27-06-2009, 19:59
VeGs
VeGs is offline
Citaat:
Dat doen ze inderdaad...

Valt het jullie ook op dat het wel erg vlotjes verloopt met wolven vangen?

Ik weet niet, maar ik word hier achterdochtig van.

Even op een rijtje.
- Rare eerste ronde: kans om een wolf te scoren is opvallend groot.

- Barabas, die eerst overtuigd is van Fizzle's schuld, wisselt spontaan van mening na een eetronde.
Waarom?
Hij verdacht al 'iemand' van dat rijtje. Fizzle werd al genoemd en zou waarschijnlijk gehangen worden. Redelijke kans: hij heeft Severus die ronde opgevraagd, gehoord dat ze wolf is en raakt daarmee overtuigd van Fizzle's onschuld.
Immers, wat eerder geopperd is, een wolf gaat niet bij een medewolf staan. (Zou je denken).

- Echter, Fizzle blijkt toch wolf.

- Barabas blijft Severus beschuldigen. Wat is het volgende dat gebeurd? Barabas wordt gelyncht aan de hand van een vage theorie over het stelletje, waar genoeg op af te dingen valt.
Met Barabas zijn dood wordt Severus instant verdacht.

Severus als wolf, verklaart precies wat er die eerste ronde gebeurt is, zonder dat het stelletje nog nodig is.

- Een paar mensen opperen Fantome als potentiele wolf. Maar in plaats dat ze proberen haar opgehangen te krijgen en de aandacht van Severus af te halen, eten ze Fantome op?!

Is Fizzle echt zo dom geweest om bij een medewolf te gaan staan in de eerste ronde?
Of heeft een (waarschijnlijk ervaren) medewolf haar hier toe aangezet onder het mom van reversed psychology?
Met het idee dat minimaal één van beiden er wel uit te werken is?

Wat als de geliefden twee wolven zijn die heel subtiel hun medewolven er uit werken?

Is dat het geval, dan is het spel over als we Severus nu hangen.

(En nu ga ik naar huis, eten, etc, en kom later wel terug.... Maar het spelverloop staat me niet aan... Mochten twee wolven stelletje zijn.... of een wolf met een dorpeling.... dan zijn ze briljant aan het spelen.)
Oud 27-06-2009, 20:00
Sherlock
Sherlock is offline
Citaat:
Als ze dat doen is severus dan (volgens barabas) Geliefde of heks dus geen Wolf want anders zou het een hele domme zet zijn. ik denk dat ze iedereen op severus willen laten stemmen om een speler (ik denk Ghidorah of abzg) voor deze ronde veilig te houden dus ik weet nog niet naar wie mijn stem gaat.
Oud 27-06-2009, 20:02
VeGs
VeGs is offline
Citaat:
Als ze dat doen is severus dan (volgens barabas) Geliefde of heks dus geen Wolf want anders zou het een hele domme zet zijn. ik denk dat ze iedereen op severus willen laten stemmen om een speler (ik denk Ghidorah of abzg) voor deze ronde veilig te houden dus ik weet nog niet naar wie mijn stem gaat.
Precies. Een hele domme zet. Net als Fizzle die een domme zet deed.

Mij iets te veel domme zetten van slimme spelers.

Er klopt hier iets compleet niet.
Oud 27-06-2009, 20:34
Verwijderd
Jongens, jongens. Even feiten op een rijtje. Ik vind het een geweldige zet van de wolven.

Fantome medeverdachte eruit, gaan wij twijfelen aan de ZIENER Barabas. En dadelijk nog niet op Severus stemmen. Reverse Psychologie --> een echt staaltje Severus vind ik.

Ik zou gewoon de ziener blijven vertrouwen en op Severus stemmen. Mijn stem gaat daar in ieder geval wel heen.
Oud 27-06-2009, 20:42
Sherlock
Sherlock is offline
Citaat:
Jongens, jongens. Even feiten op een rijtje. Ik vind het een geweldige zet van de wolven.

Fantome medeverdachte eruit, gaan wij twijfelen aan de ZIENER Barabas. En dadelijk nog niet op Severus stemmen. Reverse Psychologie --> een echt staaltje Severus vind ik.

Ik zou gewoon de ziener blijven vertrouwen en op Severus stemmen. Mijn stem gaat daar in ieder geval wel heen.
Tuurlijk staat bij mij Severus ook bovenaan (of barabas lult maar wat) want geliefde/heks/wolf eruit is altijd mooi (toch betwijfel ik wolf maar we zullen zien) maar mijn theorie hou ik toch nog ff in gedachten
Oud 27-06-2009, 20:50
Verwijderd
Citaat:
Tuurlijk staat bij mij Severus ook bovenaan (of barabas lult maar wat) want geliefde/heks/wolf eruit is altijd mooi (toch betwijfel ik wolf maar we zullen zien) maar mijn theorie hou ik toch nog ff in gedachten
Je wilt gaan gokken? Volg nou maar de Ziener. En dan kijken we wel weer verder.
Oud 27-06-2009, 21:24
Severus
Severus is offline
Citaat:
Ik moet wel opmerken dat deze theorie ervan uitgaat dat archont een dorpeling is en op LF heeft gestemd in ronde 1:
Spoiler

Projected ideas may conflict with reality
Wow, goed nagedacht! Ghidorah lijkt zo haast nog wel verdachter dan Kleinepierik - ik ga in ieder geval op één van deze twee stemmen, want ik kan uiteraard niet op mezelf stemmen. Ik zou ook wel op Archont willen stemmen, maar aangezien maar weinig mensen op hem hebben gestemd de afgelopen rondes, denk ik dat dat maar een weggegooide stem zou zijn. Dus Ghidorah of Kleinepierik gaat het worden voor mij; ik wacht tot morgenmiddag met het uitbrengen van mijn definitieve stem. Mocht er een meerderheid zijn voor iemand anders dan ik, dan zal ik dan uiteraard uit zelfbehoud voor die persoon gaan.

Citaat:
Jammer dat je dood bent, je was in eerste instantie zowat één van de eersten die serieus naar mijn verweer heeft geluisterd en dat niet meteen op voorhand heeft afgewimpeld. Nu heb ik één potentiële medestander minder. 't Lijkt me duidelijk dat de wolven hebben geprobeerd om mij met jouw dood extra verdacht te maken, maar één ding hebben ze vergeten: dat jij onschuldig blijkt, laat alleen maar meer zien dat Barabas een belabberde ziener was (aangezien jij eerst één van Barabas' verdachten was), dus dat pleit toch nog wel een beetje voor mijn onschuldigheid.

Citaat:
Severus als wolf, verklaart precies wat er die eerste ronde gebeurt is, zonder dat het stelletje nog nodig is.
Inderdaad, en dat komt de geliefden natuurlijk wel héél erg goed uit. Als je je voorstelt dat Archont geliefde is, dan is het logisch dat hij er zo op zit te hameren om mij er uit te krijgen - bovendien zit hij dan in zijn vuistje te lachen dat hij iedereen zo gemakkelijk meekrijgt. Hij denkt vast: "Zolang ik maar een beetje redelijke theorieën schrijf van minimaal twee alinea's lang, dan geloven ze me vast." Immers, er zitten relatief veel nieuwelingen in het spel, dus het moet dan een eitje zijn voor de geliefden (en ook de wolven, for that matter) om de spelers te manipuleren (ik denk namelijk dat er minimaal één ervaren speler bij de geliefden zit, zoals ik al eerder heb gezegd) en zo het spel te winnen. Bedenk ook dat Archont niet alwetend is, hij heeft dit spel ook al een paar keer zogenaamd "fout gezeten" (en vorig spel ook), dus ik vind het wel gezond verstand dat men hem niet blind moet vertrouwen (dat moet je sowieso niet doen in dit spel, bij niemand). Dus wat jullie deze ronde ook mogen stemmen, gebruik in ieder geval je eigen hersens en stem niet op mij omdat je blind op Archont of op Barabas vertrouwt.

Citaat:
Is Fizzle echt zo dom geweest om bij een medewolf te gaan staan in de eerste ronde?
Hier heb ik al eerder over verteld (zie hier). Als ik wolf zou zijn, stond ik wel als eerste van de wolven in het rijtje van m3tr01dm1nd3d (van de 1e ronde) en dan zou het wel héél erg dom van Fizzle-fluffy zijn geweest om ook bij mij in dat rijtje te gaan staan. Ik ben geen onervaren speler, dus als ik wolf zou zijn, denk je niet dat ik dan al met mijn medewolven over de tactiek heb gesproken en dat ik ze preventief duidelijk heb gemaakt dat ze elk ergens anders moeten gaan staan (dus niet bij een andere wolf in het rijtje)? Denk na: dat ik wolf zou zijn, is onlogisch.

Citaat:
Als ze dat doen is severus dan (volgens barabas) Geliefde of heks dus geen Wolf want anders zou het een hele domme zet zijn.
Nogmaals: bij deze editie van het Weerwolfspel is er géén heks in het spel aanwezig, zie daarvoor de volgende twee posts van de Spelleider (klik hier en hier). Met de dood van de verrader en leerling-verrader zijn momenteel de wolven en de geliefden de enige overgebleven slechteriken in het spel.

Citaat:
"Een echt staaltje Severus," daarmee pretendeer je mijn speelstijl te kennen en insinueer je ook dat je mij al genoeg spellen hebt meegemaakt. Het tegendeel is echter waar: de vorige editie van het weerwolfspel (#59) was jouw allereerste spel (zie bijvoorbeeld jouw eerste post in het topic van dat spel). Dit is pas jouw tweede spel. Je bent dus nog steeds een beetje een n00b, maar wel een slimme en tenminste wel een die actief meedoet en goed nadenkt. Afgezien van dat zat je het vorige spel ook van alles te roepen en zat je meer dan eens fout, en daardoor was je ook vrij snel verdacht waardoor je er ook vrij snel er uit lag (opgehangen bij de 3e hangronde). Come to think of it, eigenlijk is het best wel een beetje vreemd dat je nu ook vanalles roept, maar dit keer om de een of andere reden niet verdacht wordt. Wolf zal je vast wel niet zijn, want het lijkt me sterk dat je je medeweerwolf Fizzle-fluffy dan al zo vroeg in het spel verdacht hebt zitten maken (en dat dat dan uiteindelijk tot haar dood heeft geleid) - maar voor geliefde zie ik je wel aan.
Maar om even terug te gaan op jouw insinuaties richting mijn speelstijl: het is misleidend van jou om te zeggen "een echt staaltje Severus", want je maakt me nu pas maar voor de tweede keer mee. Om écht een goed idee van iemands speelstijl te hebben, moet je die persoon toch wel meer dan eens hebben meegemaakt, bij zowel goede als slechte functies van die persoon (note: ik was het vorige spel een onschuldige dorpeling, net als nu). Maar jij denkt, na slechts het vorige spel gespeeld te hebben, al een heel goed idee te hebben van hoe ik speel. Mijn mening: dat is onmogelijk. En again, misleidend, maar als jij geliefde bent, is dat misleidend zijn natuurlijk ook jouw doel, om zo gemakkelijk de andere dorpelingen mee te krijgen (en dan met name de nieuwelingen).

Citaat:
Je wilt gaan gokken? Volg nou maar de Ziener. En dan kijken we wel weer verder.
Het kan puur aan mij liggen, maar aan de manier waarop je in de laatste posts praat (en zeker bij deze van de quote hierboven) doe je me een beetje aan Biertank 52 denken, die vorig spel ook een beetje op zo'n dwingende manier - rekenend op de onervarenheid en volgzaamheid van een nieuweling - had geprobeerd om Sens. mee te krijgen (en daar uiteindelijk in geslaagd was, omdat zij nog een n00b was). Dat zit mij logischerwijs niet lekker, en ik hoop dat andere mensen hier ook een beetje op gaan letten.

Hmm, mijn handen jeuken om op jou te stemmen, maar zoals ik al eerder in deze post zei, verwacht ik dat mensen nog liever voor Ghidorah of Kleinepierik gaan dan dat ze op jou stemmen (je hebt ze goed onder de plak, zie ik) dus het zou maar een weggegooide stem zijn. Tenzij het tij onverwachts keert voor jou, natuurlijk, want dan ga ik alsnog op jou stemmen.
Oud 27-06-2009, 21:56
Verwijderd
Citaat:
Wow, goed nagedacht! Ghidorah lijkt zo haast nog wel verdachter dan Kleinepierik - ik ga in ieder geval op één van deze twee stemmen, want ik kan uiteraard niet op mezelf stemmen. Ik zou ook wel op Archont willen stemmen, maar aangezien maar weinig mensen op hem hebben gestemd de afgelopen rondes, denk ik dat dat maar een weggegooide stem zou zijn. Dus Ghidorah of Kleinepierik gaat het worden voor mij; ik wacht tot morgenmiddag met het uitbrengen van mijn definitieve stem. Mocht er een meerderheid zijn voor iemand anders dan ik, dan zal ik dan uiteraard uit zelfbehoud voor die persoon gaan. 1

Jammer dat je dood bent, je was in eerste instantie zowat één van de eersten die serieus naar mijn verweer heeft geluisterd en dat niet meteen op voorhand heeft afgewimpeld. Nu heb ik één potentiële medestander minder. 't Lijkt me duidelijk dat de wolven hebben geprobeerd om mij met jouw dood extra verdacht te maken, maar één ding hebben ze vergeten: dat jij onschuldig blijkt, laat alleen maar meer zien dat Barabas een belabberde ziener was (aangezien jij eerst één van Barabas' verdachten was), dus dat pleit toch nog wel een beetje voor mijn onschuldigheid. 2

Inderdaad, en dat komt de geliefden natuurlijk wel héél erg goed uit. Als je je voorstelt dat Archont geliefde is, dan is het logisch dat hij er zo op zit te hameren om mij er uit te krijgen - bovendien zit hij dan in zijn vuistje te lachen dat hij iedereen zo gemakkelijk meekrijgt. Hij denkt vast: "Zolang ik maar een beetje redelijke theorieën schrijf van minimaal twee alinea's lang, dan geloven ze me vast." Immers, er zitten relatief veel nieuwelingen in het spel, dus het moet dan een eitje zijn voor de geliefden (en ook de wolven, for that matter) om de spelers te manipuleren (ik denk namelijk dat er minimaal één ervaren speler bij de geliefden zit, zoals ik al eerder heb gezegd) en zo het spel te winnen. Bedenk ook dat Archont niet alwetend is, hij heeft dit spel ook al een paar keer zogenaamd "fout gezeten" (en vorig spel ook), dus ik vind het wel gezond verstand dat men hem niet blind moet vertrouwen (dat moet je sowieso niet doen in dit spel, bij niemand). Dus wat jullie deze ronde ook mogen stemmen, gebruik in ieder geval je eigen hersens en stem niet op mij omdat je blind op Archont of op Barabas vertrouwt. 3

Hier heb ik al eerder over verteld (zie hier). Als ik wolf zou zijn, stond ik wel als eerste van de wolven in het rijtje van m3tr01dm1nd3d (van de 1e ronde) en dan zou het wel héél erg dom van Fizzle-fluffy zijn geweest om ook bij mij in dat rijtje te gaan staan. Ik ben geen onervaren speler, dus als ik wolf zou zijn, denk je niet dat ik dan al met mijn medewolven over de tactiek heb gesproken en dat ik ze preventief duidelijk heb gemaakt dat ze elk ergens anders moeten gaan staan (dus niet bij een andere wolf in het rijtje)? Denk na: dat ik wolf zou zijn, is onlogisch.
4

Nogmaals: bij deze editie van het Weerwolfspel is er géén heks in het spel aanwezig, zie daarvoor de volgende twee posts van de Spelleider (klik hier en hier). Met de dood van de verrader en leerling-verrader zijn momenteel de wolven en de geliefden de enige overgebleven slechteriken in het spel.
5

"Een echt staaltje Severus," daarmee pretendeer je mijn speelstijl te kennen en insinueer je ook dat je mij al genoeg spellen hebt meegemaakt. Het tegendeel is echter waar: de vorige editie van het weerwolfspel (#59) was jouw allereerste spel (zie bijvoorbeeld jouw eerste post in het topic van dat spel). Dit is pas jouw tweede spel. Je bent dus nog steeds een beetje een n00b, maar wel een slimme en tenminste wel een die actief meedoet en goed nadenkt. Afgezien van dat zat je het vorige spel ook van alles te roepen en zat je meer dan eens fout, en daardoor was je ook vrij snel verdacht waardoor je er ook vrij snel er uit lag (opgehangen bij de 3e hangronde). Come to think of it, eigenlijk is het best wel een beetje vreemd dat je nu ook vanalles roept, maar dit keer om de een of andere reden niet verdacht wordt. Wolf zal je vast wel niet zijn, want het lijkt me sterk dat je je medeweerwolf Fizzle-fluffy dan al zo vroeg in het spel verdacht hebt zitten maken (en dat dat dan uiteindelijk tot haar dood heeft geleid) - maar voor geliefde zie ik je wel aan.
Maar om even terug te gaan op jouw insinuaties richting mijn speelstijl: het is misleidend van jou om te zeggen "een echt staaltje Severus", want je maakt me nu pas maar voor de tweede keer mee. Om écht een goed idee van iemands speelstijl te hebben, moet je die persoon toch wel meer dan eens hebben meegemaakt, bij zowel goede als slechte functies van die persoon (note: ik was het vorige spel een onschuldige dorpeling, net als nu). Maar jij denkt, na slechts het vorige spel gespeeld te hebben, al een heel goed idee te hebben van hoe ik speel. Mijn mening: dat is onmogelijk. En again, misleidend, maar als jij geliefde bent, is dat misleidend zijn natuurlijk ook jouw doel, om zo gemakkelijk de andere dorpelingen mee te krijgen (en dan met name de nieuwelingen).
6

Het kan puur aan mij liggen, maar aan de manier waarop je in de laatste posts praat (en zeker bij deze van de quote hierboven) doe je me een beetje aan Biertank 52 denken, die vorig spel ook een beetje op zo'n dwingende manier - rekenend op de onervarenheid en volgzaamheid van een nieuweling - had geprobeerd om Sens. mee te krijgen (en daar uiteindelijk in geslaagd was, omdat zij nog een n00b was). Dat zit mij logischerwijs niet lekker, en ik hoop dat andere mensen hier ook een beetje op gaan letten.

Hmm, mijn handen jeuken om op jou te stemmen, maar zoals ik al eerder in deze post zei, verwacht ik dat mensen nog liever voor Ghidorah of Kleinepierik gaan dan dat ze op jou stemmen (je hebt ze goed onder de plak, zie ik) dus het zou maar een weggegooide stem zijn. Tenzij het tij onverwachts keert voor jou, natuurlijk, want dan ga ik alsnog op jou stemmen. 7
Ooh heerlijk een wolf in het nauw, maar jij maakt wel hele rare sprongen!

Ik weet na ruim 6 jaar forummen nog steeds niet hoe ik die quotes onder elkaar zo mooi kan zetten als jij maar ik zal alles even op een rijtje zetten via nummers:

1. Niet veel over te zeggen, natuurlijk probeer je in allerhaast iemand anders verdacht te maken.

2. Barabas heeft niet expliciet kenbaar gemaakt Fantome te checken maar wél bij jou. Hij heeft in 3 a 4 quotes en andere verwijzingen proberen duidelijk te maken, toen hij zag dat hij opgehangen werd dat, jij, Severus, een wolf bent.

3. Natuurlijk weet ik niet alles en probeer ik zo goed mogelijk theorieen te posten, nemen mensen het over of vullen ze het aan? Heel goed

Denken ze van niet en komen ze zelf met een theorie, ook perfect en daar luister ik dan ook naar.

Enkel met Fizzle had ik een stukje meer informatie omdat ik toen een van de LF stemmers ben geweest. Dit was een tactiek van mij die ik op het juiste moment kon toepassen zodat ik er een wolf uit kan gooien. Hetzelfde wat Barabas als Ziener doet hij wist dat hij eruit ging maar kon ons nog helpen met zijn Zienerkrachten en zodoende jou aanwijzen als Wolf nadat hij jou functie had opgevraagd.

Heel logisch trouwens dat hij jouw functie opvraagd, jij bent altijd een van de actiefste spelers en je moet jou zelfs niet tegenkrijgen omdat je vaak mensen meekrijgt. Als ik zelf ziener was had ik in de eerste ronde jou functie al opgevraagd om te kijken wat ik aan je heb. Barabas wilde dat ook en zag dat je een wolf bent.

4.5.6

Natuurlijk ben ik nog niet zo ervaren als de meest ervaren (tientallen spellen) maar ik heb me duidelijk ingelezen. Zoals je vorige keer mij ook zag had ik al een bepaalde tactiek. Het mooie wat je zegt is dat ik het de vorige keer vaak fout heb, toen was ik ook een heks. Nu ben ik een dorpeling en kan ik goede theorieen posten.

Daarnaast is in ronde 1 op 2 manieren te verklaren waarom jij wolf bent:

3 mensen hebben op LF gestemd:

Barabas (ziener)
Vegs
Archont

4 mensen hebben op Metromind gestemd:
Severus (wolf)
Fantome (dorpeling)
Arpos
Fizzle (wolf)

in deze toestand zou het gewoon een 3-2 zijn voor LF. En is het logisch dat ze eruit is gegaan.

Daarnaast vind ik het een geniale zet om meteen in de eerste ronde met zijn 2en bij 1 persoon te gaan staan. Niemand verwacht het (ArPos had het al keer aangegeven dat hij het onwaarschijnlijk vond, en hij is een ervaren speler) en ikzelf ook niet.

Maar nu Barabas de Ziener jouw functie heeft opgevraagd en ons in zijn laatste ademtochten heeft verzocht jou eruit te stemmen omdat je een Wolf bent doe ik dit graag.
Oud 27-06-2009, 22:00
Alyssia
Alyssia is offline
Hm, weer een dorpeling eruit. Het schiet niet erg op zo. Barabas heeft wel de verkeerde mensen opgevraagd... Maargoed, hij is natuurlijk ook maar een mens Maar zowel Fizzle én Fantome fout? Ik weet niet goed wat ik nu moet concluderen uit zijn verdachtmakingen. Zoals ik eerder zei, heeft hij zijn verdachtmaking richting Severus wel erg slecht onderbouwd, tenzij hij haar natuurlijk helemaal niet opgevraagd heeft en haar puur op de gok noemde.
Ik weet het nog niet hoor.
Oud 27-06-2009, 22:03
Verwijderd
Citaat:
Hm, weer een dorpeling eruit. Het schiet niet erg op zo. Barabas heeft wel de verkeerde mensen opgevraagd... Maargoed, hij is natuurlijk ook maar een mens Maar zowel Fizzle én Fantome fout? Ik weet niet goed wat ik nu moet concluderen uit zijn verdachtmakingen. Zoals ik eerder zei, heeft hij zijn verdachtmaking richting Severus wel erg slecht onderbouwd, tenzij hij haar natuurlijk helemaal niet opgevraagd heeft en haar puur op de gok noemde.
Ik weet het nog niet hoor.
Dit vind ik écht extreem verdacht he.

Barabas heeft in ronde 1 en 2 de verkeerde mensen opgevraagd

Er is bijna nog niks duidelijk in die rondes. En hij had niet de informatie die ik toevallig had toen.

Hij heeft blijkbaar wél Severus opgevraagd en die hoef je dan toch ook niet te onderbouwen lijkt mij? Als hij de ronde erna al weet dat hij dood is en dat dan bekend wordt dat hij Ziener is. Welke onderbouwing heb je nog nodig

*noteer omhoog op verdachtenlijstje*
Oud 27-06-2009, 22:09
Alyssia
Alyssia is offline
Ten eerste, ik heb die post een tijdje open laten staan voordat ik hem postte, oorspronkelijk zou mijn post na die van Severus komen.
En hij zal best Severus opgevraagd hebben, maar jij suggereert dat hij dat meteen de eerste keer al heeft gedaan, maar waarom kwam hij pas zo laat met zijn verdenkingen dan?
Als hij haar als eerste had opgevraagd, had hij vast genoeg theorieën kunnen noemen om haar er eerder uit te krijgen, door háár als hoofdverdachte uit het Metroid lijstje te noemen in plaats van voor iemand anders te gaan. Toch?

En met 'verkeerde mensen' bedoel ik dus dat hij blijkbaar díe mensen heeft opgevraagd die wél dorpeling (of andere onschuldige functie) waren. Het lijkt me logisch dat hij dan een aantal andere mensen verdacht, maar van Fantome had hij in ieder geval fout dat zij wolf zou kunnen zijn en Fizzle onschuldig is. Niet dat Severus nu per se ook onschuldig zou zijn, maar dat het 100% zeker is dat zij wolf is, afgaande op zijn posts vind ik te ver gaan.

Zegt niet dat ik morgen niet op haar stem, dat is tot nu toe wel mijn plan.
Oud 27-06-2009, 22:16
Verwijderd
Citaat:
Ten eerste, ik heb die post een tijdje open laten staan voordat ik hem postte, oorspronkelijk zou mijn post na die van Severus komen.
En hij zal best Severus opgevraagd hebben, maar jij suggereert dat hij dat meteen de eerste keer al heeft gedaan, maar waarom kwam hij pas zo laat met zijn verdenkingen dan?
Als hij haar als eerste had opgevraagd, had hij vast genoeg theorieën kunnen noemen om haar er eerder uit te krijgen, door háár als hoofdverdachte uit het Metroid lijstje te noemen in plaats van voor iemand anders te gaan. Toch?

En met 'verkeerde mensen' bedoel ik dus dat hij blijkbaar díe mensen heeft opgevraagd die wél dorpeling (of andere onschuldige functie) waren. Het lijkt me logisch dat hij dan een aantal andere mensen verdacht, maar van Fantome had hij in ieder geval fout dat zij wolf zou kunnen zijn en Fizzle onschuldig is. Niet dat Severus nu per se ook onschuldig zou zijn, maar dat het 100% zeker is dat zij wolf is, afgaande op zijn posts vind ik te ver gaan.

Zegt niet dat ik morgen niet op haar stem, dat is tot nu toe wel mijn plan.
Je moet goed lezen ik suggereer helemaal NIET dat hij Severus als eerste heeft opgevraagd ik denk juist als derde pas.

ík zou dat gedaan hebben maar dat zei ik. Ik neem aan dat ik mezelf nu niet hoef te quoten en je het gewoon nogmaals goed leest.

Daarnaast vind ik niet dat hij Barabas heeft gezegd dat hij Fantome zo ontzettend verdacht vond. Maar wél Severus.

Misschien heeft hij 2 mensen opgevraagd (niet fantome) was fout, helaas. Toen ging Severus hem verdacht maken, heeft hij Severus opgevraagd en bleek dat ze wolf was.

Volgende ronde werd hij eruit gestemd maar zei hij op het einde nog snel dat hij Severus een wolf vond. En hij bleek een Ziener, hoeveel informatie wil je nog hebben vraag ik mij dan af? Moet Severus het zelf maar kenbaar maken voordat jij gelooft dat ze wolf is?

Zeer verdacht.
Oud 27-06-2009, 22:20
Sherlock
Sherlock is offline
Citaat:
ik vind het wel gezond verstand dat men hem niet blind moet vertrouwen (dat moet je sowieso niet doen in dit spel, bij niemand). Dus wat jullie deze ronde ook mogen stemmen, gebruik in ieder geval je eigen hersens en stem niet op mij omdat je blind op Archont of op Barabas vertrouwt.
.
Tuurlijk doe ik zoiets niet ik ben miss wel een n00b maar ik ben niet achterlijk toch lijkt het me wel logisch op jou te stemmen na wat barabas heeft gezegt maar ik wil eerst de stemmen kijken van andere..

Citaat:
daarom heb ik dat er ook nog staan
Oud 27-06-2009, 22:22
Verwijderd
Citaat:
Tuurlijk doe ik zoiets niet ik ben miss wel een n00b maar ik ben niet achterlijk toch lijkt het me wel logisch op jou te stemmen na wat barabas heeft gezegt maar ik wil eerst de stemmen kijken van andere..

daarom heb ik dat er ook nog staan
Het kan van de wolven ook een stukje geniale reverse psych zijn om mensen te laten twijfelen. Zoals jij nu begrijpelijk doet.

Ik denk dat ze wolf is maar als ze geliefde blijkt te zijn zou dit ook zeer gunstig zijn, toch?
Oud 27-06-2009, 22:28
Sherlock
Sherlock is offline
Citaat:

Misschien heeft hij 2 mensen opgevraagd (niet fantome) was fout, helaas. Toen ging Severus hem verdacht maken, heeft hij Severus opgevraagd en bleek dat ze wolf was.

Volgende ronde werd hij eruit gestemd maar zei hij op het einde nog snel dat hij Severus een wolf vond. En hij bleek een Ziener, hoeveel informatie wil je nog hebben vraag ik mij dan af? Moet Severus het zelf maar kenbaar maken voordat jij gelooft dat ze wolf is?

Zeer verdacht.
Ik weet niet hoor maar de theorie van dat hij geliefde was (dat helaas verkeerd uitpakte) kwam van ons en dat was een van de hoofd redenen waardoor hij weggestemd was! En ik zie ook geen posts van Severus die heel erg naar barabas neigen...

*noteert*
Oud 27-06-2009, 22:30
Verwijderd
Citaat:
Ik weet niet hoor maar de theorie van dat hij geliefde was (dat helaas verkeerd uitpakte) kwam van ons en dat was een van de hoofd redenen waardoor hij weggestemd was! En ik zie ook geen posts van Severus die heel erg naar barabas neigen...

*noteert*
Ze zitten het hele spel al tegen elkaar te vitten Lees eerste post bovenaan van Severus nog maar is. Geeft ze het zelf toe ''rancuneuze zet''.
Sherlock
Sherlock is offline
Citaat:
Het kan van de wolven ook een stukje geniale reverse psych zijn om mensen te laten twijfelen. Zoals jij nu begrijpelijk doet.

Ik denk dat ze wolf is maar als ze geliefde blijkt te zijn zou dit ook zeer gunstig zijn, toch?
antwoord:

Citaat:
Alyssia
Alyssia is offline
Citaat:
Als ik zelf ziener was had ik in de eerste ronde jou functie al opgevraagd om te kijken wat ik aan je heb. Barabas wilde dat ook en zag dat je een wolf bent.
Suggereert anders wel dat Barabas Severus als eerst heeft opgevraagd, volgens jou. Waarom zeg je anders dat Barabas ook meteen zou kijken wat hij aan Severus zou hebben?

Citaat:
Daarnaast vind ik niet dat hij Barabas heeft gezegd dat hij Fantome zo ontzettend verdacht vond. Maar wél Severus.
Hij heeft haar enkel genoemd, inderdaad. Ik snap je bedoeling met deze opmerking niet echt (behalve het gedeelte van Severus dan).

En omdat ik Barabas' spel onduidelijk vind, zit ik me dit af te vragen hoe hij heeft gedacht, dat heeft niks te maken met het wel of niet onschuldig achten van Severus, maar puur voor de doorzichtigheid van het spel voor mij.
Ja hij is ziener en vindt Severus verdacht, daarom zal ik ook op haar stemmen. Maar je zit er wel erg op te hameren dat het zo en zo is terwijl je dat helemaal niet zeker weet. Bovendien heb ik al gezegd dat ik op Severus ga stemmen, dus waarom je dan nog verder tegen me in gaat, zou ik niet weten.

Edit: nog even een note naar JasperJD: er zit geen heks in het spel.
Oud 27-06-2009, 22:33
Sherlock
Sherlock is offline
Citaat:

Edit: nog even een note naar JasperJD: er zit geen heks in het spel.
dat weet ik onderhand ook wel maar ik noteerde mijn oude post nog ff omdat hij al hetzelfde tegen mij had gezegd
Oud 27-06-2009, 22:41
Verwijderd
Ik weet het ik hamer erop voort. Misschien enig fanatisme (sorry) van mijn kant maar ik wil die volgende wolf er zo graag uit. Ik had beter moeten lezen dat jullie ook naar de Ziener kijken en er misschien nog een andere theorie op nahouden.
Oud 27-06-2009, 23:17
Severus
Severus is offline
Citaat:
Ooh heerlijk een wolf in het nauw, maar jij maakt wel hele rare sprongen!
Ik word met de strop bedreigd, dus het is logisch dat ik mezelf dan fel ga verdedigen (dit heb ik al in eerdere post gezegd). Ik zal mezelf áltijd fel verdedigen en mensen ervan proberen te overtuigen om niet op mij te stemmen maar op een andere verdachte kandidaat, maakt niet uit of ik nu een slechterik of een goeierik ben. Jouw insinuatie dat ik in het nauw zit omdat ik slecht zou zijn, vind ik dus op z'n zachtst gezegd misleidend.

Citaat:
Ik weet na ruim 6 jaar forummen nog steeds niet hoe ik die quotes onder elkaar zo mooi kan zetten als jij maar ik zal alles even op een rijtje zetten via nummers:
Ik geloof dit niet en vind dit in eerste instantie een beetje een poging om onschuldig over te komen (à la waar ik Absinthe het vorige spel van beschuldigde, maar waar ik toen eerlijkheidshalve wel fout mee zat; maar misschien zit ik dit keer niet fout). Maar goed, voor het geval je het toch écht niet weet, Solero, dan hier even hoe het moet (want ik vind die nummers lezen en dan steeds terugscrollen naar het bewuste stukje tekst voor referentie niet erg handig): altijd het beginstukje van de quote-tag kopiëren en dan vóór het stukje van de tekst (dat je wilt citeren) plakken, en dan aan het einde van het stukje moet je dan de tag afsluiten (je weet wel, met het slash-teken: / ). Dit dan blijven herhalen totdat je alle stukjes tekst (die je wilt citeren) hebt gehad. Echt, zo moeilijk is BB-code niet, hoor.

Citaat:
Daarnaast is in ronde 1 op 2 manieren te verklaren waarom jij wolf bent:
Zoals al eerder is gezegd, ga jij gemakshalve van het weerwolf-scenario uit en noem je nergens de cupido en de geliefden (dus: 3 mogelijke spelers die waarschijnlijk niet hebben gestemd op degene die ze gezegd hebben te stemmen) als mogelijke oorzaak voor de vreemde uitslag. Dat komt jou natuurlijk wel goed uit, aannemende dat je een geliefde bent of zelfs de cupido (want de cupido helpt de geliefden immers ten allen tijde, totdat ze dood zijn). Daarnaast heeft m3tr01dm1nd3d in de eerste hangronde zeer waarschijnlijk van stem gewisseld (ook al heeft hij daar verder niks over gezegd) en op Light Fighter gestemd om zijn eigen hachje te redden. Jouw redenaties gaan maar van één ding uit (namelijk het weerwolf-scenario) en de andere onbekende variabelen negeer je gemakshalve: dit is niet alleen misleidend maar ook simpelweg verdacht.

Citaat:
Daarnaast vind ik het een geniale zet om meteen in de eerste ronde met zijn 2en bij 1 persoon te gaan staan. Niemand verwacht het (ArPos had het al keer aangegeven dat hij het onwaarschijnlijk vond, en hij is een ervaren speler) en ikzelf ook niet.
Ik snap wel hoe je dat een geniale zet kunt vinden, maar het is niet logisch. Het is een onnodig risico voor de wolven om dat te doen, en het is simpelweg dom of destructief om al in de eerste ronde (die doorgaans heel veilig is voor een slechterik) om al zo'n risico te nemen. En dan ga ik nog niet eens uit van spelers die net als jij zo'n stunt doen en op iemand anders gaan stemmen dan ze aanvankelijk zeggen: het laat nog maar eens zien dat zelfs een dorpeling (wat jij zegt te zijn) nooit voor 100% te vertrouwen is. Daarom zou een ervaren speler als ik nooit, als ik wolf was, zo'n risico nemen - en dat weet je best.

Citaat:
Maar nu Barabas de Ziener jouw functie heeft opgevraagd en ons in zijn laatste ademtochten heeft verzocht jou eruit te stemmen omdat je een Wolf bent doe ik dit graag.
Uiteraard begrijpelijk, maar je zit (met opzet?) fout.

Citaat:
Niet dat Severus nu per se ook onschuldig zou zijn, maar dat het 100% zeker is dat zij wolf is, afgaande op zijn posts vind ik te ver gaan.
Dit dus, da's de kern van wat ik hier allemaal probeer te zeggen.

Citaat:
Wederom misleidend; hier insinueer je dat ik zowat de eerste was die begon met Barabas verdacht te maken, wat dus niet zo is - en dat weet je heel goed. In de eerste hangronde had je zelf op Barabas gestemd (maar goed, dat is pas de eerste ronde, dus de stem was random en telt niet echt), samen met JasperJD (hij maakte zijn stem pas achteraf bekend). Daarna vond ik Barabas samen met jou (Archont) verdacht omdat jullie bij de tweede hangronde opeens geswitcht waren naar Allure. Het is begrijpelijk dat ik dat dan vond, zeker omdat later bleek dat jullie expres hadden zitten proberen om gelijkspel uit te lokken. Verder heb ik toen verder nog niet concrete en intensieve verdachtmakingen jegens Barabas gemaakt; sterker nog, ik zat vooral op jóu (zie allerlaatste alinea in deze post) en jij probeerde mij toen de hele tijd ervan te overtuigen dat je niet slecht was door in den treure uit te leggen waarom je gelijkspel had willen uitlokken. Later, nadat Barabas met zijn weinig onderbouwde "onderbuikgevoel" richting Fizzle-fluffy kwam, vond ik hem nóg verdachter (wat ook begrijpelijk is), maar weer heb ik toen niet direct de jacht op hem geopend - totdat Barabas kortaf begon te doen tegen mij, maar pas helemaal toen JasperJD met zijn interessante theorie kwam en jij (Archont) uiteindelijk zelf ook op Barabas meeging (zie hier). En toen jij uiteindelijk meeging, ging jij Barabas ook het hardst van iedereen verdacht maken (hier - maar dat probeer je nu gemakshalve ook wat te verdoezelen.

Citaat:
Dit dus, ja, om een lang verhaal kort te maken.

Citaat:
Het kan van de wolven ook een stukje geniale reverse psych zijn om mensen te laten twijfelen.
Het kán, ja, dus het is mogelijk - daaruit blijkt dat het niet 100% zeker is en in steen is gehouwen. Het tegenovergestelde is óók mogelijk. Toch probeer jij over het algemeen graag om het te laten lijken dat datgene wat jij zegt écht zo is, alsof jij een derde oog hebt ofzo (en leerling-ziener ben je niet). Ondanks dat blijft het een onzekerheid, en moet ik zeggen dat jouw beweringen vooral op onzekerheden gestoeld zijn, op "what ifs." Dat moet toch wel wat zeggen, vind ik zelf.

Citaat:
Ze zitten het hele spel al tegen elkaar te vitten Lees eerste post bovenaan van Severus nog maar is. Geeft ze het zelf toe ''rancuneuze zet''.
Ik geef helemaal niks toe met "rancuneuze zet", afgezien dan van het feit dat er inderdaad wrijvingen tussen ons waren. Maar dit is totaal geen bewijs voor jouw bewering dat ik als eerste was begonnen met Barabas verdacht te maken - dit (en dan vooral hoe je het formuleert) vind ik wederom misleidend en (expres) zwart/wit van jou.
Oud 27-06-2009, 23:36
Verwijderd
Opeens schijnt men severus verdacht te vinden. Severus komt met veel theorien, Archont ook. Dat vind ik dan weer verdacht.

Mijn stem deze ronde zal dus ook naar een van deze twee gaan.
Oud 27-06-2009, 23:37
Sherlock
Sherlock is offline
Citaat:
Opeens schijnt men severus verdacht te vinden. Severus komt met veel theorien, Archont ook. Dat vind ik dan weer verdacht.

OMG ga eerst ff de vorige posts lezen voordat je zoiets zegt....
Oud 28-06-2009, 00:57
arPos
arPos is offline
Citaat:
Offtopic:

[ quote]
citaat
[/ quote]
reactie

wordt:
Citaat:
citaat
reactie

je neemt dus het stukje wat je wilt citeren en plaatst daar quote tags om achter of onder [/quote ] schrijf je dan je reactie waarna je weer een stukje citeert tussen [ quote] en [/ quote] waarna je weer een reactie geeft:

[ quote]
Lala is een teletubbie[/ quote]
Niet
[ quote]en geel[/ quote]
O ik dacht paars

wordt dan:
Citaat:
Lala is een teletubbie
Niet
Citaat:
en geel
O ik dacht paars

Citaat:
2. Barabas heeft niet expliciet kenbaar gemaakt Fantome te checken maar wél bij jou.
Ehm m.i zijn ze beiden net zo expliciet, het lijkt me uberhaupt voorbarig om direct er vanuit te gaan dat de ziener in 3 ronde tijd een functie heeft kunnen vinden zonder op zijn minst naar de rest van het spelverloop te kijken.

de geliefden spelen ook tegen de wolven en hoewel ze geen dorpeling zijn is het uiteindelijk dus toch voordeliger voor wolven dan voor dorpelingen als ze eruit gaan, ik dacht er eerst niet aan maar je blijft zo hameren.
Bovendien kunnen we severus altijd nog volgende ronde eruit werpen als we dat zouden willen (ik zeg niet dat we dat moeten doen lees verder voordat je rood aanloopt )

Citaat:
Hij heeft in 3 a 4 quotes en andere verwijzingen proberen duidelijk te maken, toen hij zag dat hij opgehangen werd dat, jij, Severus, een wolf bent.
Ik zie er maar 1 en daaruit vind ik nou niet echt geweldige zekerheid blijken.

Citaat:
Enkel met Fizzle had ik een stukje meer informatie omdat ik toen een van de LF stemmers ben geweest.
Ja dat is een beetje het probleem met je theorien ze zijn allemaal gevormd rond het concept dat jij de waarheid spreekt en dat je LF hebt gestemd, daaruit dacht ik zoals je ziet aan mijn grafsteen een bepaalde wolvenorde uit te kunnen maken.

die bleek alleen gelijk al onjuist waarmee ik zit te twijfelen of ik jou wel moet vertrouwen.

Citaat:
Dit was een tactiek van mij die ik op het juiste moment kon toepassen zodat ik er een wolf uit kan gooien.
O het is niet een taktiek die jou zogenaamd onschuldig maakt?

Citaat:
Barabas wilde dat ook en zag dat je een wolf bent.
Ik vermoed geliefde, hoe kom je erbij dat het perse wolf moet zijn?

Citaat:
in deze toestand zou het gewoon een 3-2 zijn voor LF. En is het logisch dat ze eruit is gegaan.
Uhhuh mits jij dus op LF hebt gestemd zoals je ons wilt doen geloven.

Citaat:
En dat vind ik nog steeds daarom vermoed ik dat severus als ze al slecht is een geliefde is, mogelijk wolf en geliefde.
Maar waar ik het meest op blijf haken is wat Vegs zegt, wat als het een wolf-dorpeling of nog erger 2 wolvenkoppetje is en ze nu fantome gebruiken als wig om het voordeel naar hun kant te trekken.

Iets zint me niet en zorgt dan ook dat ik eerst heel goed ga overwegen wat, hoe en waarom ik op wie ga stemmen.

zoals het er nu uit ziet wordt het waarschijnlijk severus maar ik zal morgen eerst even alle opties en posts nagaan met name die waar pierik en/of ghidorah in de lijst voorkomen.

Citaat:
Je moet goed lezen ik suggereer helemaal NIET dat hij Severus als eerste heeft opgevraagd ik denk juist als derde pas.
Je bedoelt in de ronde dat allure werd opgegeten dus voor dat iemand inclusief severus barabas verdacht ging maken..,
ik ga eerst maar eens voor het slapen kijken wie begon met de barabas hetze.

edit: gecheckt; severus neigt pas naar barabas nadat de eetronde is afgelopen itt tot jou archont

Citaat:
Citaat:
@
En los van alle reacties:
Er valt wel wat te zeggen voor Archonts punt dat er waarschijnlijk niet nog een wolf onder metroid staat. Geheel uitsluiten kun je het nooit, maar zowel Fizzle als arPos schat ik hoger in dan bij een medewolf te gaan staan in die fase van het spel. Zou erg link zijn.
(Als Mr.Soija er nou in had gestaan... )

In dat geval staan daar drie stemmen; dan moet LF er minimaal twee meer gehad hebben. Vier in totaal. Maar goed, d
at het lijstje niet klopte, wisten we al.
Hmm zeker ook geheel toevallig weer dat niet ik maar jij meende dat "niemand dat verwacht" zoals de rest van je theorieën ben jij een beetje onmisbaar in het plaatje.

zie sig.

Citaat:
Barabas
Citaat:
Citaat:
~~Fantôme~~ schreef:
Ik vind op dit moment AllureV verdacht.
Dit komt doordat ze in ronde 1 niet heeft gestemd, weinig post en in ronde 3 op metroid stemt als één van de laatsten. Ik verwacht zeker dat er in ieder geval een wolf in het metroidrijtje van ronde 3 zit en dan is AllureV dus een goede kandidaad.
Kandidaat. En in de eerste ronde zie ik een wolf dat nog niet doen. Mijn ervaring als wolf is juist dat de eerste ronde er nog amper communicatie is, en niemand het dan in zijn of haar hoofd haalt zoiets te doen.
Citaat:
23-06-2009, 23:10
fizzle-fluffy
'zoiets' betekent niet stemmen, barabas?
Citaat:
23-06-2009, 23:12
Barabas
Zoiets betekent op metroid stemmen de eerste ronde.
Lollig genoeg zat ziener barabas hier fout.

Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ga jij maar eens uitleggen waarom je er opeens van overtuigd was dat Fizzle-fluffy onschuldig was (zie hier), en in eerste instantie ook niet op haar wilde stemmen, om vervolgens uiteindelijk toch op Fizzle-fluffy te stemmen om je "eigen hachje te redden." Daar had iemand je al eerder naar gevraagd (ik weet even niet wie), maar daar gaf je toen geen antwoord op.
Citaat:
24-06-2009, 21:12
Barabas
Onderbuikgevoel.
Het befaamde "onderbuikgevoel" wat barabas zei dat fizzle onschuldig was...
foutief.

Citaat:
Citaat:
Ik vind Kazet zich ook wel (té?) makkelijk door het spel bewegen. Hij wilde eerst mustieprutsie stemmen maar stemt nu ineens fizzle toen hij zag dat het er meer werden.

Is dat indekken?
Citaat:
Barabas
Misschien, je kan het ook zien als dat hij tegen gelijkspel was. als wolf zou ik niet zijn verandert, want dat valt op. En reverse-dinges heb je ook nog, maar dan kan je weer denken aan reverse-reverse-dinges en bla.
Citaat:
Archont
Klopt ik blijf de eerste ronde belangrijk vinden. Ik denk dat er onder 1 van de stemmen van LF een geliefde stond jij of Barabas, en dat de andere geliefde ergens anders onder staat maar wel op LF heeft gestemd.

Ik denk dat Barabas daarom de geliefde is.
Ah dus jij was het die er zo'n beetje serieus mee begon net voordat allure kassie wijlen ging.

<Allure opgegeten>

Citaat:
Citaat:
Severus
Hmm, bla. Jammer dat we weer een dorpeling kwijt zijn, maar net zoals bij m3tr01dm1nd3d kan ik niet echt zeggen dat het een verlies is, aangezien Allure toch vrijwel geen zak heeft gedaan dit spel (in tegenstelling tot het vorige spel).
Citaat:
Citaat:
JasperJD schreef:
juist een (slimme?) tactiek voor als hij geliefde is want hij moet de andere toch beschermen maar dat moet niet te veel opvallen dus kan hij net zo goed iedereen (een beetje) beschermen
Citaat:
Waw, dat is de slimste post die ik je tot nu toe heb zien maken. Het door jou geschetste scenario is in ieder geval wél mogelijk, dus dat laat mij alleen nog maar meer naar Barabas neigen.
Op aandringen van jou archont en jasperJD gaat severus vervolgens meer neigen naar barabas.

Citaat:
Citaat:
Archont schreef:
Klopt ik blijf de eerste ronde belangrijk vinden. Ik denk dat er onder 1 van de stemmen van LF een geliefde stond jij of Barabas, en dat de andere geliefde ergens anders onder staat maar wel op LF heeft gestemd.
Citaat:
Archont
Citaat:
Citaat:
Severus schreef:
Waw, dat is de slimste post die ik je tot nu toe heb zien maken. Het door jou geschetste scenario is in ieder geval wél mogelijk, dus dat laat mij alleen nog maar meer naar Barabas neigen.

Laten we trouwens niet vergeten dat ook de cupido op Light Fighter gestemd kan hebben. Als er dan al een geliefde onder het rijtje van Light Fighter stond, zal die daar zeker alleen hebben gestaan - de andere geliefde zal dan bij een ander rijtje zijn gaan staan, evenals de cupido (want dat is veiliger, lijkt me - tenzij ze het risico wilden nemen en op reverse psychology rekenden) - maar ondertussen op Light Fighter hebben gestemd. We moeten dus ook letten op wie de cupido kan zijn - als we die te pakken hebben voordat we de geliefden hebben gevonden, moet het niet zo moeilijk meer zijn om de geliefden te kunnen uitschakelen.
Eens, ik zie ook wel iets in Jasper's zijn reden, in mijn vorige post (349) liet ik dit ook al weten.
Typisch.
Citaat:
Daarnaast wil ik nog wel het een en ander onthullen. Ik wilde in de eerste ronde véél informatie verschaffen toen ik het rijtje metromind én LF zag. het was toch gokwerk en je weet niet wie eruit kon gaan. Ik wilde weten waar de weerwolven zaten.

LF
Vegs
Barabas

Metro
Fantome
Severus
Fizzle (wolf)
Arpos

Ik heb in deze ronde op LF gestemd.

Ik weet dat deze post mijn de kop kan kosten maar ik hoop dat jullie mijn tactiek begrijpen om al zo snel mogelijk info te verkrijgen. Stel LF ging eruit móet er minimaal 1 wolf in rijtje Metro zitten. Kon ik al gaan vinken en verdachten zoeken (Fizzle heb ik zo samen met jullie snel gevonden)
Er is iets raars aan rijtje LF want dan is het nog steeds 3 vs 3. Dus er moet geliefde in zitten (Barabas gok ik)
Geinig vooral ook dat je dan "ineens" uit de kast komt met je grote geheim.

Citaat:
Barabas
Nee, die regel is verandert, cupido blijft bij geliefden horen totdat die dood zijn.
Citaat:
Archont
Citaat:
Citaat:
VeGs schreef:
@ Archont:
Gast, kom je nu mee.

Met die extra stem van jou, kan ik die eerste ronde ineens heel prima verklaren.
Wat dacht je van Metroidminded die geswitched is uit eigenbelang?
Ik wilde hiermee wachten, anders zou er teveel een onterechte verdenking op mij komen. Lijkt mij logisch.

Ik denk dat er ook geliefde in het rijtje zitten.

Laatst gewijzigd door Archont; 25-06-2009 om 21:36.
wijzigingstijd van bekant 10 minuten.

Citaat:
25-06-2009, 21:44
JasperJD
Ik stem denk ik ook op barabas ik heb namelijk het gevoel dat hij of zijn geliefde (als hij die heeft) weleens een wolf zou kunnen zijn
Citaat:
25-06-2009, 21:44
Archont
Mijn stem gaat naar Barabas. Ik denk namelijk dat hij 1 helft van de Geliefde is.
Citaat:
Archont
Citaat:
Citaat:
JasperJD schreef:
Ik stem denk ik ook op barabas ik heb namelijk het gevoel dat hij of zijn geliefde (als hij die heeft) weleens een wolf zou kunnen zijn
wolf lijkt mij bijna uitgesloten. Maar juist ik denk ook geliefde. Ik hoop het in ieder geval, ik wil niet nog 1 dorpeling verliezen.
Citaat:
25-06-2009, 22:42
Barabas
Ik vind Severus best verdacht, maar dat kan ook een ONDERBUIKGEVOEL zijn.
Och het befaamde onderbuikgevoel, afgaande op de fizzle ronde betekent dit in barabas ziener taal; ik weet het eigenlijk niet zeker.

Yup, seems like I got a lot of thinking ahead of me.
Oud 28-06-2009, 01:00
Verwijderd
Heel mooi een paar quoten. Sommige staan niet in de juiste volgorde naar onderen toe. Severus bijvoorbeeld refereert aan andere post.

Maar 2 dingen kloppen wel ja.

Ik heb Fizzle verdacht gemaakt (wolf) wist ik toen bijna zeker..

Ik heb Barabas verdacht gemaakt (Ziener) dit wist ik niet zeker, maar ik had hier een theorie over, toen jullie met aanvullende theorieen/info kwamen begon ik hetzelf ook sterker te geloven.

Tja, ik heb helaas geen zienerkwaliteiten.

Wijziging is dat het eerst spel was toen rijtje. Was typfout.

Nogmaals als Ziener zijnde ga je niet iemand zomaar ZO sterk verdacht maken als Barabas bij Severus deed. Hij had wel onderbuikgevoel lijkt me in de eerste paar rondes maar had hij nog kunnen checken als Ziener.
Oud 28-06-2009, 01:09
Verwijderd
Citaat:

Dude, het is dat ik op Severus stem de volgende ronde, maar deze post.. pff.. inactief ten top.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten