Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Ik had al zo'n vermoeden dat hij de ziener was
![]() In ieder geval vond ik het wel, wat Severus zegt, raar dat hij dan zijn verdenkingen uit met als argument 'onderbuikgevoel', terwijl hij ook prima een aantal flinke theorieën had kunnen bedenken om haar verdacht te maken (als hij haar dan had opgevraagd en zij wolf blijkt). Ik acht hem slim en ervaren genoeg daarvoor, dus dat vind ik wel een beetje raar. Verder is Severus wel de enige waar hij ''duidelijk'' zijn verdenkingen bij uitspreekt, dus ja. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
En ja mensen, ik weet dat ik mezelf nu meer verdedig dan ik tot nu toe heb gedaan dit spel, maar dat is ook logisch wanneer je met de strop bedreigd wordt. Kom dus a.u.b. niet aan met: "Oh, Severus verdedigt zich wel heel fel, dat is wel erg verdacht!" ![]() ![]()
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Heel makkelijk Severus, Barabas is helemaal niet rancuneus naar jou. Hij zou dat eerder naar mij moet en zijn. Ik ben begonnen met de verdacht maken van Fizzle (gewoon een wolf dus daar zat ik goed) Toen ben ik verder gegaan naar Barabas vanwege ronde 1 (ik wist zeker dat hij geen wolf was maar dacht echt geliefde). Ik heb Barabas echt verdacht gemaakt met mijn onderbouwing helaas is het verkeerd gebleken. Hij had wel dan extra rancuneus naar mij moeten zijn. NIet naar jou die het met mij eens was meer niet. Zodoende moet jij de volgende eetronde eruit want je bent slecht: wolf (dan wordt ronde 1 mij duidelijk), geliefde, heks. Laatst gewijzigd op 27-06-2009 om 11:25. Reden: stukje aangeplakt. |
![]() |
||||
Citaat:
Daarnaast: ik vind wel dat je met twee maten meet, als je Barabas' verdenking op Fantôme slechts een vermoeden noemt en bij mij is het meteen meer dan gewoon een vermoeden. ![]() Citaat:
Trouwens, als ik slecht was geweest, denk je dan echt dat ik ook nog meer aandacht op Barabas had gevestigd? Als ik slecht was geweest, wist ik dat Barabas goed zat met zijn verdenking op mij, en dan had ik hem eerder in het spel gelaten dan erop gehamerd om hem te laten ophangen (dus dan zou ik eerder voor Kleinepierik zijn gegaan). Dat zou toch wel een stomme zet van mij zijn geweest, of ik nu wolf of geliefde was geweest. Het is zoals jij zei: "Niemand had de komende rondes toch niet geloofd dat Barabas ziener is." Een slimme wolf of geliefde had daar dan gebruik van gemaakt en Barabas in het spel gelaten. Aangezien ik geen n00b ben, denk je nou echt dat ik de fout zou maken om Barabas er uit te werken zodra het duidelijk werd dat hij ziener was? Citaat:
Verder: er is dit spel helemaal geen heks aanwezig, getuige deze twee posts van de Spelleider: klik hier en hier.
|
Shit..dus toch..daarom zat hij natuurlijk zo op dat onderbuikgevoel te hameren! En ik denk dat toen met Fizzle, dat hij zei zeker te weten dat ze geen wolf was, dat dat was zodat de wolven niet zouden gaan denken dat hij de ziener was, ofzoiets!
Maar ja lijkt me duidelijk dat ik de volgende ronde voor Severus ga, ondanks haar pogingen de verdenkingen bij haar weg te halen ![]()
||
I hate to say didn't I tell you so, maar, didn't I tell you so!
Citaat:
ghidorah zoals gezegd een stuk omhoog. Hoe grappig is het dan met zo'n overvloed aan keuzes dat pierik zich desondanks bij mij als favoriet heeft weten te handhaven. Ik ben er nog niet helemaal uit.
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
voorlopig moeten we eerst nog wachten. Citaat:
het is niet zozeer erop letten als dat ronde 1 je anker is, daarin verzamelt zich uiteindelijk de meeste info, de info die je in de opvolgende rondes krijgt. Alleen er is veel meer over ronde 1 te zeggen dan alleen een rijtje metro en een rijtje lf. ik heb vandaag zo'n gevoel ik denk dat ik vast m'n Ik moet wel opmerken dat deze theorie ervan uitgaat dat archont een dorpeling is en op LF heeft gestemd in ronde 1:
Spoiler
Projected ideas may conflict with reality
Laatst gewijzigd op 27-06-2009 om 16:26. |
![]() |
|
Fantome is opgegeten, ze was dorpeling.
1. Allure (dorpeling) 2. VeGs 3. arPos 4. ~~Fantôme~~ (dorpeling) 5. Wammus (leerlingverrader) 6. Absinthe (dorpeling) 7. light fighter (verrader) 8. Alyssia 9. Mutsieprutsie 10. Abzg 11. Archont 12. kleinepierik 13. Kazet Nagorra 14. fizzle-fluffy (weerwolf) 15. Ghidorah 16. Severus 17. Barabas (ziener) 18. m3tr01dm1nd3d (dorpeling) 19. JasperJD 20. testout.com Blauw = opgehangen Rood = opgegeten
||
of de wolven maken de keuze makkelijker, lijkt me duidelijk dan.
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Valt het jullie ook op dat het wel erg vlotjes verloopt met wolven vangen? Ik weet niet, maar ik word hier achterdochtig van. Even op een rijtje. - Rare eerste ronde: kans om een wolf te scoren is opvallend groot. - Barabas, die eerst overtuigd is van Fizzle's schuld, wisselt spontaan van mening na een eetronde. Waarom? Hij verdacht al 'iemand' van dat rijtje. Fizzle werd al genoemd en zou waarschijnlijk gehangen worden. Redelijke kans: hij heeft Severus die ronde opgevraagd, gehoord dat ze wolf is en raakt daarmee overtuigd van Fizzle's onschuld. Immers, wat eerder geopperd is, een wolf gaat niet bij een medewolf staan. (Zou je denken). - Echter, Fizzle blijkt toch wolf. - Barabas blijft Severus beschuldigen. Wat is het volgende dat gebeurd? Barabas wordt gelyncht aan de hand van een vage theorie over het stelletje, waar genoeg op af te dingen valt. Met Barabas zijn dood wordt Severus instant verdacht. Severus als wolf, verklaart precies wat er die eerste ronde gebeurt is, zonder dat het stelletje nog nodig is. - Een paar mensen opperen Fantome als potentiele wolf. Maar in plaats dat ze proberen haar opgehangen te krijgen en de aandacht van Severus af te halen, eten ze Fantome op?! Is Fizzle echt zo dom geweest om bij een medewolf te gaan staan in de eerste ronde? Of heeft een (waarschijnlijk ervaren) medewolf haar hier toe aangezet onder het mom van reversed psychology? Met het idee dat minimaal één van beiden er wel uit te werken is? Wat als de geliefden twee wolven zijn die heel subtiel hun medewolven er uit werken? Is dat het geval, dan is het spel over als we Severus nu hangen. (En nu ga ik naar huis, eten, etc, en kom later wel terug.... Maar het spelverloop staat me niet aan... Mochten twee wolven stelletje zijn.... of een wolf met een dorpeling.... dan zijn ze briljant aan het spelen.) |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Mij iets te veel domme zetten van slimme spelers. Er klopt hier iets compleet niet. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Jongens, jongens. Even feiten op een rijtje. Ik vind het een geweldige zet van de wolven.
Fantome medeverdachte eruit, gaan wij twijfelen aan de ZIENER Barabas. En dadelijk nog niet op Severus stemmen. Reverse Psychologie --> een echt staaltje Severus vind ik. Ik zou gewoon de ziener blijven vertrouwen en op Severus stemmen. Mijn stem gaat daar in ieder geval wel heen. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||||||||
Citaat:
![]() ![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Maar om even terug te gaan op jouw insinuaties richting mijn speelstijl: het is misleidend van jou om te zeggen "een echt staaltje Severus", want je maakt me nu pas maar voor de tweede keer mee. Om écht een goed idee van iemands speelstijl te hebben, moet je die persoon toch wel meer dan eens hebben meegemaakt, bij zowel goede als slechte functies van die persoon (note: ik was het vorige spel een onschuldige dorpeling, net als nu). Maar jij denkt, na slechts het vorige spel gespeeld te hebben, al een heel goed idee te hebben van hoe ik speel. Mijn mening: dat is onmogelijk. En again, misleidend, maar als jij geliefde bent, is dat misleidend zijn natuurlijk ook jouw doel, om zo gemakkelijk de andere dorpelingen mee te krijgen (en dan met name de nieuwelingen). Citaat:
Hmm, mijn handen jeuken om op jou te stemmen, maar zoals ik al eerder in deze post zei, verwacht ik dat mensen nog liever voor Ghidorah of Kleinepierik gaan dan dat ze op jou stemmen (je hebt ze goed onder de plak, zie ik) dus het zou maar een weggegooide stem zijn. Tenzij het tij onverwachts keert voor jou, natuurlijk, want dan ga ik alsnog op jou stemmen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik weet na ruim 6 jaar forummen nog steeds niet hoe ik die quotes onder elkaar zo mooi kan zetten als jij maar ik zal alles even op een rijtje zetten via nummers: 1. Niet veel over te zeggen, natuurlijk probeer je in allerhaast iemand anders verdacht te maken. 2. Barabas heeft niet expliciet kenbaar gemaakt Fantome te checken maar wél bij jou. Hij heeft in 3 a 4 quotes en andere verwijzingen proberen duidelijk te maken, toen hij zag dat hij opgehangen werd dat, jij, Severus, een wolf bent. 3. Natuurlijk weet ik niet alles en probeer ik zo goed mogelijk theorieen te posten, nemen mensen het over of vullen ze het aan? Heel goed ![]() Denken ze van niet en komen ze zelf met een theorie, ook perfect en daar luister ik dan ook naar. Enkel met Fizzle had ik een stukje meer informatie omdat ik toen een van de LF stemmers ben geweest. Dit was een tactiek van mij die ik op het juiste moment kon toepassen zodat ik er een wolf uit kan gooien. Hetzelfde wat Barabas als Ziener doet hij wist dat hij eruit ging maar kon ons nog helpen met zijn Zienerkrachten en zodoende jou aanwijzen als Wolf nadat hij jou functie had opgevraagd. Heel logisch trouwens dat hij jouw functie opvraagd, jij bent altijd een van de actiefste spelers en je moet jou zelfs niet tegenkrijgen omdat je vaak mensen meekrijgt. Als ik zelf ziener was had ik in de eerste ronde jou functie al opgevraagd om te kijken wat ik aan je heb. Barabas wilde dat ook en zag dat je een wolf bent. 4.5.6 Natuurlijk ben ik nog niet zo ervaren als de meest ervaren (tientallen spellen) maar ik heb me duidelijk ingelezen. Zoals je vorige keer mij ook zag had ik al een bepaalde tactiek. Het mooie wat je zegt is dat ik het de vorige keer vaak fout heb, toen was ik ook een heks. Nu ben ik een dorpeling en kan ik goede theorieen posten. Daarnaast is in ronde 1 op 2 manieren te verklaren waarom jij wolf bent: 3 mensen hebben op LF gestemd: Barabas (ziener) Vegs Archont 4 mensen hebben op Metromind gestemd: Severus (wolf) Fantome (dorpeling) Arpos Fizzle (wolf) in deze toestand zou het gewoon een 3-2 zijn voor LF. En is het logisch dat ze eruit is gegaan. Daarnaast vind ik het een geniale zet om meteen in de eerste ronde met zijn 2en bij 1 persoon te gaan staan. Niemand verwacht het (ArPos had het al keer aangegeven dat hij het onwaarschijnlijk vond, en hij is een ervaren speler) en ikzelf ook niet. Maar nu Barabas de Ziener jouw functie heeft opgevraagd en ons in zijn laatste ademtochten heeft verzocht jou eruit te stemmen omdat je een Wolf bent doe ik dit graag. |
![]() |
|
![]() |
Hm, weer een dorpeling eruit.
![]() ![]() Ik weet het nog niet hoor. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Barabas heeft in ronde 1 en 2 de verkeerde mensen opgevraagd ![]() Er is bijna nog niks duidelijk in die rondes. En hij had niet de informatie die ik toevallig had toen. Hij heeft blijkbaar wél Severus opgevraagd en die hoef je dan toch ook niet te onderbouwen lijkt mij? Als hij de ronde erna al weet dat hij dood is en dat dan bekend wordt dat hij Ziener is. Welke onderbouwing heb je nog nodig ![]() *noteer omhoog op verdachtenlijstje* |
![]() |
|
![]() |
Ten eerste, ik heb die post een tijdje open laten staan voordat ik hem postte, oorspronkelijk zou mijn post na die van Severus komen.
En hij zal best Severus opgevraagd hebben, maar jij suggereert dat hij dat meteen de eerste keer al heeft gedaan, maar waarom kwam hij pas zo laat met zijn verdenkingen dan? Als hij haar als eerste had opgevraagd, had hij vast genoeg theorieën kunnen noemen om haar er eerder uit te krijgen, door háár als hoofdverdachte uit het Metroid lijstje te noemen in plaats van voor iemand anders te gaan. Toch? En met 'verkeerde mensen' bedoel ik dus dat hij blijkbaar díe mensen heeft opgevraagd die wél dorpeling (of andere onschuldige functie) waren. Het lijkt me logisch dat hij dan een aantal andere mensen verdacht, maar van Fantome had hij in ieder geval fout dat zij wolf zou kunnen zijn en Fizzle onschuldig is. Niet dat Severus nu per se ook onschuldig zou zijn, maar dat het 100% zeker is dat zij wolf is, afgaande op zijn posts vind ik te ver gaan. Zegt niet dat ik morgen niet op haar stem, dat is tot nu toe wel mijn plan. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
ík zou dat gedaan hebben maar dat zei ik. Ik neem aan dat ik mezelf nu niet hoef te quoten en je het gewoon nogmaals goed leest. Daarnaast vind ik niet dat hij Barabas heeft gezegd dat hij Fantome zo ontzettend verdacht vond. Maar wél Severus. Misschien heeft hij 2 mensen opgevraagd (niet fantome) was fout, helaas. Toen ging Severus hem verdacht maken, heeft hij Severus opgevraagd en bleek dat ze wolf was. Volgende ronde werd hij eruit gestemd maar zei hij op het einde nog snel dat hij Severus een wolf vond. En hij bleek een Ziener, hoeveel informatie wil je nog hebben vraag ik mij dan af? Moet Severus het zelf maar kenbaar maken voordat jij gelooft dat ze wolf is? Zeer verdacht. |
![]() |
|||
Citaat:
![]() Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik denk dat ze wolf is maar als ze geliefde blijkt te zijn zou dit ook zeer gunstig zijn, toch? |
![]() |
||
Citaat:
*noteert*
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
En omdat ik Barabas' spel onduidelijk vind, zit ik me dit af te vragen hoe hij heeft gedacht, dat heeft niks te maken met het wel of niet onschuldig achten van Severus, maar puur voor de doorzichtigheid van het spel voor mij. Ja hij is ziener en vindt Severus verdacht, daarom zal ik ook op haar stemmen. Maar je zit er wel erg op te hameren dat het zo en zo is terwijl je dat helemaal niet zeker weet. Bovendien heb ik al gezegd dat ik op Severus ga stemmen, dus waarom je dan nog verder tegen me in gaat, zou ik niet weten. Edit: nog even een note naar JasperJD: er zit geen heks in het spel. |
![]() |
|||||||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
![]()
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Citaat:
[ quote] citaat [/ quote] reactie wordt: Citaat:
je neemt dus het stukje wat je wilt citeren en plaatst daar quote tags om achter of onder [/quote ] schrijf je dan je reactie waarna je weer een stukje citeert tussen [ quote] en [/ quote] waarna je weer een reactie geeft: [ quote] Lala is een teletubbie[/ quote] Niet [ quote]en geel[/ quote] O ik dacht paars wordt dan: Citaat:
Citaat:
Citaat:
de geliefden spelen ook tegen de wolven en hoewel ze geen dorpeling zijn is het uiteindelijk dus toch voordeliger voor wolven dan voor dorpelingen als ze eruit gaan, ik dacht er eerst niet aan maar je blijft zo hameren. Bovendien kunnen we severus altijd nog volgende ronde eruit werpen als we dat zouden willen (ik zeg niet dat we dat moeten doen lees verder voordat je rood aanloopt ![]() Citaat:
Citaat:
die bleek alleen gelijk al onjuist waarmee ik zit te twijfelen of ik jou wel moet vertrouwen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Maar waar ik het meest op blijf haken is wat Vegs zegt, wat als het een wolf-dorpeling of nog erger 2 wolvenkoppetje is en ze nu fantome gebruiken als wig om het voordeel naar hun kant te trekken. Iets zint me niet en zorgt dan ook dat ik eerst heel goed ga overwegen wat, hoe en waarom ik op wie ga stemmen. zoals het er nu uit ziet wordt het waarschijnlijk severus maar ik zal morgen eerst even alle opties en posts nagaan met name die waar pierik en/of ghidorah in de lijst voorkomen. Citaat:
ik ga eerst maar eens voor het slapen kijken wie begon met de barabas hetze. edit: gecheckt; severus neigt pas naar barabas nadat de eetronde is afgelopen itt tot jou archont Citaat:
Citaat:
zie sig. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
foutief. Citaat:
Citaat:
Citaat:
<Allure opgegeten> Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Yup, seems like I got a lot of thinking ahead of me.
|
Verwijderd
|
Heel mooi een paar quoten. Sommige staan niet in de juiste volgorde naar onderen toe. Severus bijvoorbeeld refereert aan andere post.
Maar 2 dingen kloppen wel ja. Ik heb Fizzle verdacht gemaakt (wolf) wist ik toen bijna zeker.. Ik heb Barabas verdacht gemaakt (Ziener) dit wist ik niet zeker, maar ik had hier een theorie over, toen jullie met aanvullende theorieen/info kwamen begon ik hetzelf ook sterker te geloven. Tja, ik heb helaas geen zienerkwaliteiten. Wijziging is dat het eerst spel was toen rijtje. Was typfout. Nogmaals als Ziener zijnde ga je niet iemand zomaar ZO sterk verdacht maken als Barabas bij Severus deed. Hij had wel onderbuikgevoel lijkt me in de eerste paar rondes maar had hij nog kunnen checken als Ziener. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Weerwolfspel 72 deel 2 Heksjuh | 273 | 15-09-2010 08:12 | |
De Kantine |
Weerwolfspel #66 lid 2 Verwijderd | 500 | 18-02-2010 19:24 | |
De Kantine |
Weerwolfspel #66 Verwijderd | 500 | 06-02-2010 10:20 | |
De Kantine |
Weerwolfspel #60 deel II Verwijderd | 241 | 06-07-2009 15:40 | |
De Kantine |
Weerwolfspel #28 Saarah | 500 | 31-01-2007 16:45 | |
De Kantine |
Tribute to Quiana: Control C en ook Control V hasseltboy | 500 | 28-07-2005 22:58 |