Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Wel zou het nuttig zijn om die mensen na afstuderen aan te moedigen te blijven. Mensen met academische titels op zak komen over het algemeen verder in het leven dan de gemiddelde domgehouden kookslavin die men met duizenden tegelijk importeert.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Ik blijf het knap vinden dat mensen wetenschappelijk onderzoek als een redelijk lokaal effect blijven beschouwen. Ik ga er van uit dat als ik mijn huidige werk goed doe, ook mensen ergens anders daar direct profijt van zullen hebben op de lange termijn, niet alleen Nederland(ers). Natuurlijk is mijn bijdrage niet groot, maar ik bedoel het als voorbeeld.
||
Citaat:
Natuurlijk moeten ze het kunnen krijgen... gelukkig is er een wet daarvoor die al dan niet toereikend is en kan dat dus ook. Of dat verzoek gehonoreerd ofwel afgewezen wordt is een andere kwestie, wel ben ik benieuwd naar je motivatie achter je mening dat iedereen die hier om welke reden dan ook een (internationaal) programma heeft gevolgd op een der uni's een paspoort toegeworpen dient te krijgen. Andere landen doen dit volgens mij ook niet, en het lijkt me ook niet nodig daarmee doel ik op het gegeven dat buitenlandse studenten op onze uni's meestal uit (semi-)bevriende naties komen, en ze dus sowieso ongehinderd kunnen reizen e.d.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Uiteraard speelt opleiding en wellicht nog wel enige andere kwalificaties een rol (alhoewel; ik lees toch pas in de metro dat ze de inburgeringstoets verzwaard hebben, er is wel een heel schriftelijk deel bijgekomen in de strijd tegen migratiebruiden e.d. een AM rijbewijs halen is nog lastiger, schijnt) Ik vroeg je dus, voor de goede orde, wat je redenering is achter je stelling dat een universitaire opleiding een paspoort zou moeten garanderen, tevens waarom een universitair opgeleid persoon hier niet zou kunnen werken zonder Nederlands paspoort. Uiteraard mogen ook universitair opgeleiden een "asiel"aanvraag doen, en zelfs een paspoort aanvragen mochten ze dat willen, dat mag immers iedereen. Het staat alleen los van bovenstaande stelling. p.s. je snapt zelf ook wel dat ik het niet over 3 landen heb (met anglo roots) maar over zeg: het gros van alle landen op de wereld.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Beetje lame om dan een drogreden te postuleren.
||
Citaat:
Ja is het niet zo dat als een buitenlandse student in Nederland een universitaire graad behaald, dat hij of zij dan hier kan werken met zijn niet-Nederlandse paspoort alsmede is het niet zo dat die buitenlandse student die aan een Nederlandse uni zijn of haar graad behaald heeft, mocht hij of zij dat willen een Nederlands paspoort aan kan vragen? Indien beiden kunnen, waarom moet dan de wetgeving herzien worden (met welk doel?) En voorts wat is jouw persoonlijke redenatie dat paspoorten dan maar bij een pakje blueband moeten worden meegegeven, puur en alleen op de kwalificatie van opleiding. Ik weet dat het praktisch misschien niet zo is maar een hogere opleiding lijkt me 'normaal gesproken' sowieso een positieve factor mocht je een paspoort aan willen vragen, waarom moet dat geforceerd worden? Zo duidelijk?
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
maar waarom zouden ze die standaard moeten krijgen en niet op aanvraag, en waarom alleen naar opleidingsniveau kijken en niet bv. arbeidssector?
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Waaruit blijkt dat dat te moeilijk is?
||
Verwijderd
|