Advertentie | |
|
![]() |
|
100 Days of Summer 7/10
Toch maar gekeken naar aanleiding van positieve reacties hier, ik vond 'm wel ok maar niet heel erg geweldig. Voor een romantische komedie is 't waarschijnlijk wel heel goed ![]() Law Abiding Citizen 6/10 Mwah, ik ben al niet zo weg van actiefilms, maar deze was op zich wel vermakelijk. Diepgang en echt spannende plotwendingen vond ik missen.
Spoiler
|
![]() |
humpday - 6/10
aparte film. ik ging de film in met het idee dat het een komedie komedie (a la the hangover) was, maar het is een tragikomedische speelfilm. daardoor viel hij in het begin erg tegen en vooral het camerawerk irriteerde me. maar ik vond de film steeds interessanter worden en 'de finale' is een zeer aparte scene ![]() |
![]() |
|
25.
![]() 26. ![]() ![]() 27. ![]() ![]() 28. ![]() De cinemageddon van deze maand zit er ook weer op. Fuller was deze maand het thema, een obscure (park row) die werkelijk waar fantastisch was. Een eerste klas emotionpicture van Fuller die natuurlijk zeer betrokken was bij het onderwerp wat resulteert in een bijzonder gepassioneerde film. Zeer fraai camera werk ook van Jack Russel (Psycho) die een aantal zeer fraaie shots uit zijn mouw weet te schudden. Klassieker Pickup on Southstreet was daarna toch wel wat minder. Was vroeger een van mijn favo Fullers, maar voelt toch iets te glad en studio-achtig aan. Nog steeds zeer vermakelijk, geweldig dialoog, opermerkelijk agressief tegen vrouwen, en een geniale Richard Windmark. De beroemde scčne van Thelma Ritter is trouwens een van de mooiste film-momenten ooit. Dit alles mochten we lekker kijken op een mooie HD-beamer, het was dus net alsof we in de bios waren. ![]()
Laatst gewijzigd op 18-01-2010 om 00:35. |
![]() |
|
Om in de stemming te komen voor 4 februari, wanneer The Imaginarium of Doctor Parnassus eindelijk in Nederland van het witte doek gaat spatten staat deze maand een beetje in het teken van het (her)kijken van alle films van Terry Gilliam. Waar ik vrijdag al The Adventures of Baron Munchausen (1988) / 8.2 en Jabberwocky (1977) / 5.8 heb mogen aanschouwen was het gisteren tijd voor onderstaande 3 films:
30. ![]() Een typische setting voor Gilliam. Vreemde, uitgesproken hoofdpersonen en een steeds vreemder wordend verhaal waarbij realisme en surrealisme steeds meer door elkaar heen lijken te lopen. De sterkte contrasten tussen de personages worden erg goed neergezet en vooral Jodelle Ferland zet een geweldige prestatie neer. Een, in mijn ogen, ondergewaardeerde film die zeker het kijken waard is. 31. ![]() ![]() Eén van de mindere films van Gilliam in de ogen van de critici die bij een herkijkbeurt aanzienlijk meer indruk op me maakte dan 4 jaar geleden. Het niet al te subtiel verwerken van bekende sprookje in de film werkte dit keer niet negatief op mij en hoewel het niets toevoegde aan het daadwerkelijke verhaal paste het toch wel in de film. Het samenspel van Matt Demon en Heath Ledger komt soms wat geforceerd op me over, maar de hele film heeft last van overacting, wat eigenlijk juist bij deze film past. Erg vermakelijk en zeker geen 5,9 waard zoals op IMDB. 32. ![]() ![]() Monty Phyton blijft geweldig, zelfs de minste van de 3 films weet na minstens 10 kijkbeurten nog steeds te overtuigen en een lach op mijn gezicht te toveren. Heerlijk aanstekelijke liedjes, John Cleese op zijn best en over de top grappen. Vandaag of morgen The Fisher King (1991) nog kijken en dan heb al zijn films gehad.
|
33.
![]() Weer een pareltje van Gilliam. Deze keer is de wereld niet surrealistisch, maar weten de hoofdpersonages deze eigenschap prima op te vangen. Jeff Bridges en Robin Williams zetten een heerlijk duo neer die bijna de gehele duur van de film weten te boeien, met een kleine inzakking na een uur film. Vooral Robin Williams als de geestelijk instabiele Parry wist me erg te raken. 34. ![]() ![]() Ook bij de zoveelste kijkbeurt staat het als een paal boven water dat dit één van de meest briljante comedy's is uit de filmgeschiedenis waar het Monty Python-gezelschap geschiedenis mee heeft geschreven. Volslagen gestoorde dialogen, losse flarden die een prima samenhang weten te krijgen in de loop van de film en absurdisme van het hoogste niveau!
|
Heat - 7/10
Die lompe schietpartij is een behoorlijke stevige binnenkomer. Daarna wordt het toch wat minder, hoewel het zeker vermakelijk genoeg blijft. Once Upon A Time In The West - 10/10 Ik rust mijn zaak.
|
Verwijderd
|
Een titel die ik niet meer kan herinneren maar ik keek hem met een chick die heel erg deed alsof het géén vrouwenfilm zou zijn dit keer. De film wist mij even te bedonderen maar opeens werd het zo helder als glas dat ze mij erin had gestonken. Hij was vrij nieuw en het ging over George Clooney die de hele tijd in het vliegtuig zat en mensen ging ontslaan.
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Up in the Air dus. Ik vond het niet echt een vrouwenfilm in de klassieke zin van het woord. Vrouwenfilms zijn cliché romantische drama's met happy ends. Deze film ontsteeg die categorie wel. Niet dat de film megagoed was. Het begon wel aardig, maar halverwege werd de boodschap enorm moralistisch en dwepend. Het acteerwerk was prima, maar Anna Kendrick (dat infantiele meisje) was kut.
Spoiler
7/10 |
![]() |
|
Ik was blij, want ik was naar de sneak en daar draaide:
The Imaginarium of Doctor Parnassus Ik vond het echt een vette film. Mooie fantasieën, goede sfeer en lekkere mannen ![]() 10/10
Laatst gewijzigd op 20-01-2010 om 12:42. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
|
Land of the Lost Goed, wat een sof. *de nieuwe Will Ferrell*, normaal gesproken ga ik altijd met een boog om zijn films heen, maar deze trailer zag er zo veelbelovend uit. Het set-design vond ik erg cool en het leek op een leuk eerbetoon aan die kazige sci-fi films die we kennen van de jaren 50. Helaas was het niet echt leuk. Het was zelfs zo erg dat ik twee keer in slaap gevallen ben. De eerste keer werd ik nog wakker van de deurbel, twee meisjes die statiegeldflessen kwamen ophalen voor Haďti, de 2e keer werd ik gewekt door het DVD-menu. Zeldzaam niet grappig, en ontzettend saai. Volgende keer toch maar weer met een grote boog om meneer Ferrell heen. 3/10
|
Burn After Reading - 5/10
Jammer hoor, Coentjes. Om zo uit de bocht te vliegen nadat je een meesterwerk (No Country) hebt geproduceerd ![]() Nou ja, ik overdrijf enigszins. Het was niet HEEL slecht ofzo, maar de humor slaat de plank vrijwel altijd mis en het verhaal is (ondanks z'n aardige subtext) gewoon doodsaai. De personages zijn ook nog eens te gewild maf. Weet je, eigenlijk is het wel gewoon HEEL slecht.
||
Offtopic:
Citaat:
![]() edit: Evenals Fear and Loathing in Las Vegas trouwens ![]()
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose. Laatst gewijzigd op 21-01-2010 om 12:24. |
![]() |
|
Red Cliff (Asian release)
Hij duurt ą4,5 uur, en het is elke minuut waard. Hij heeft een goeie opbouw naar de battle of red cliffs, en de overhead views op het slagveld zijn prachtig. Ik vond het een hele strakke film, ondanks zijn lengte blijf je elke seconde geboeit over wat er gaat gebeuren. En ze doen niet als Lord of the Rings, Troy en al dat soort films gewoon een stel poppetjes neerzetten en die 'raaah' laten roepen. Nee, hier laten ze ook zien hoe de strategieëen, het weer, het aantal, het moraal, etc invloed heeft op overwinning. Formaties, wapens, en al dat soort zaken, tot in de detail laten ze het zien. Ook de kleine subplotten, fantastisch. ![]() Een klein minpuntje was dat ik soms wat moeite had de chinezen uitmekaar te houden. Want blauw is slecht en rood is goed, en dat haalde ik soms nog wel eens doormekaar. Je hebt van alles wat, maar niks teveel. Ik voel me nu heel erg gul van het aantal 10en dat ik tot dusver heb al gegeven. Maar kom op. Je hebt troy, je hebt lotr, je hebt kingdom of heaven en dan heb je Red Cliff die er met vlag en al bovenuit steekt. 10/10.
|
The Fantastic Mr Fox
Roald Dahls verhaal met Wes Andersons personages: goede mix. De animatie is ook prachtig. Willem Dafoe steelt trouwens met twee korte scčnes de hele film. The Lovely Bones Prima. Jackson gaat een beetje terug naar Heavenly Creatures, nog altijd zijn beste film (samen met Braindead). Het familiedrama overtuigt niet echt, maar de spanning zit er soms goed in en tussen de 'afterlife'-scčnes zitten juweeltjes. Saoirse Roman is erg goed, daar gaan we meer van horen. Mark Wahlberg is verrassend goed. Susan Sarandon is altijd goed.
|
"Fluke" - 8/10
Deze film hadden we jaren geleden (ergens in mijn vroege tienerjaren) ooit eens gehuurd bij de videotheek, en na het bekijken van de film is deze altijd in mijn hoofd blijven zitten. Niet erg verwonderlijk ook, want na het zojuist opnieuw kijken van de film (voor de tweede keer ooit; ik dacht er opeens weer eens aan en had 'm in één dag gedownload) bleek dat het wéér een grote indruk op me had gemaakt. Eigenlijk is deze film uit 1995 een echte tearjerker: het gaat over een drukbezet man die tijdens zijn leven te veel met zijn werk bezig is en daarbij zijn gezin verwaarloost. Op een avond verongelukt hij en reďncarneert hij vervolgens als hond. Als hond herinnert hij zich stukje bij beetje meer van zijn oude leven, en uiteindelijk vindt hij de weg terug naar zijn gezin - maar dat gaat niet zonder slag of stoot. Misschien ben ik wel een typisch v-lid wat deze film betreft, maar ik vond 'm echt mooi. ![]() ![]()
|
Verwijderd
|
Fantastic Mr. Fox
Ik wist niet eens dat Wes Anderson een nieuwe had gemaakt, laat staan een bewerking van Roald Dahls boek. Maar Uice' post hierboven maakte me nieuwsgierig. Niets dan liefde voor deze film! De stopmotion is knap gemaakt, de personages zijn heel sympathiek, goed gecast qua stemmen en het verhaal is lekker eenvoudig. Ik heb het boek nooit gelezen maar ik begrijp dat de film een iets uitgebreider verhaal heeft. Naar het schijnt heeft deze film een zeer slechte promotie gehad waardoor het aan iedereens neus is voorbij gegaan. 9/10 |
![]() |
||
Citaat:
|
38.
![]() War and Peace Ik had verwacht dat ik deze film wel in één dag kon kijken, maar ondanks dat ik van de speelduur (403 minuten) op de hoogte was, was de film als geheel te zwaar om in één dag te kijken. Heb uiteindelijk deel 1 en 2 (3u53) en deel 3 en 4 (2u50) los bekeken, net zoals ze ooit in de bioscoop vertoond zijn. Maar nu de film zelf natuurlijk. Lang, ontzettend lang. Maar desondanks absoluut de moeite waard om gezien te worden. Rusland begin 1800 in Oorlog met Napoleon. Niet een periode waar ik bijster veel vanaf weet maar daarom misschien ook wel ontzettend interessant. Het verhaal zelf kabbelt soms op een iets te laag tempo voort, maar Sergei Bondarchuk neemt de tijd om alle rustig uit te leggen en de personages uit te diepen. Maar het grootste pluspunt in de film zit hem in de details waar rekening mee is gehouden. Het Russische, Oostenrijkse en Franse leger marcheren allemaal in hun eigen originele tempo, de liederen in de film dragen heel goed bij aan de beelden en de tienduizenden figuranten die in de veldslagen meegespeeld hebben zijn stuk voor stuk in een gedetailleerd kostuum gestoken. Misschien wat mindere acteerprestaties maar dag mag geen echt minpunt zijn aan een film van deze omvang waarvan er waarschijnlijk geen tweede gaat komen in de filmgeschiedenis. 8.8/10
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose. Laatst gewijzigd op 22-01-2010 om 17:11. |
![]() |
|
JCVD - 7/10
Heh. Deze is helemaal zo slecht nog niet. Van Damme in een arthousefilm? Wie had dat nou kunnen denken. De dialogen zijn soms erg grappig en de personages en situaties lekker goofball.
|
Verwijderd
|
Sherlock Holmes
Downey Jr. is tof als altijd, maar het verhaal is saai en de ontknoping al helemaal. De vechtpartijen waren heel erg Guy Ritchie-style, maar dat maniertje kende ik al en voegde dus niks toe. 6/10 De credits waren wel mooi gemaakt, met stukjes uit de film in 'authentiek' zwart-wit. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Not without my daughter - lekker conservatieve Amerikaanse drama film, die best vermakelijk was
![]() Midnight express - ik blijf nog even lekker tussen de conservatieve Amerikanen. Los van al dat platte racisme, was deze film ook heel erg in orde 3/5 Eurotrip - fucking slecht, bevestigd alleen maar weer de vooroordelen over dat Amerikanen echt wereldvreemd zijn 1/5 Super bad- leuke personages, maar ik vond de film zelf erg lame 2/5. |
![]() |
||
Citaat:
Spoiler
Ik vond ook de credits erg gaaf. 7/10
|
Sherlock Holmes, Ja leuke film, ik had er helemaal niks van verwacht dus viel alles mee.
The men who stare at goats, moah goede cast natuurlijk, maar de film viel tegen vond ik. Grapdichtheid was laag. Spacey had een mini rolletje en hij duurde trouwens kort.
|
Stalker (1979)
M'n tweede Tarkovsky en vond hem aanzienlijk beter dan de vorige, Zerkalo. De verhaallijn was nog steeds vrij wazig op z'n tijd en er werd heel veel vanuit het gevoel van de hoofdpersonages gewerkt, maar de wereld waar de drie hoofdpersonen in terechtkwamen was geweldig ![]() 8,5/10
|
Cape Fear '91
Het wordt soms erg spannend, maar ik denk dat het nog een stuk spannender was als De Niro wat minder vaak in beeld geweest zou zijn. Hij is natuurlijk fantastisch, maar wat je niet kan zien is veel enger dan wat je wel kan zien. Nou ja. Ik moet niet zeuren. Het is gewoon een thriller zoals het hoort, deels spannend en deels lekker over the top met geweld en geschreeuw. Nu nog even het origineel zien. 8/10
|
![]() |
sherlock holmes - 7.5/10
na veel negatieve verhalen natuurlijk toch gaan kijken, want ritchie en downing jr. het viel me allemaal enorm mee en eigenlijk vond ik de film goed. duidelijk geen schrijven van ritchie, maar als regisseur is hij zeker te herkennen. alleen was het einde, zoals eerder vermeld, een afknapper.
Spoiler
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Cloudy with a Chance of Meatballs
Zelden zó een flauwe film gezien. Het begint al met de credits: "Sony Pictures Animation presents..." "A film by...a lot of people." ![]() Wat een faalhumor. Het verhaal is inspiratieloos en voorspelbaar, de personages zijn niet grappig, animatie is oké maar niet bijster interessant en dan blijft er eigenlijk nog weinig over. 4/10 |
![]() |
||
Citaat:
Micmacs ŕ tire-larigot 8/10 Je moet Amélie wel leuk vinden om deze film te kunnen waarderen denk ik, het is allemaal een beetje bizar en surrealistisch. Desalniettemin heb ik me heel erg vermaakt ![]()
|
Als de echte oorlogsvoering begint is het een en al plezier, maar op alle momenten dat er niet gevochten wordt zit je te wachten tot er gevochten wordt. Dan moet je je door een saai en voorspelbaarverhaal heen worstelen met een irritant dom hoofdpersonage en onwaarschijnlijk slechte dialogen. Je zou verwachten dat iemand met de ervaring van Cameron wel beter zou kunnen, maar het lijkt haast alsof hij zijn best heeft gedaan om alles behalve de actie zo slecht mogelijk te maken. Het 'so bad it's good'-niveau wordt soms behaald, maar niet vaak genoeg om het acceptabel te maken. Het spektakel is zo mooi dat ik hem niet onder de zeven kan geven, maar de rest is zo slecht dat ik hem ook absoluut niet hoger kan geven. 7/10 dus. A serious man Niet zo leuk als ik had verwacht. Wel een heerlijke sfeer en lekker veel Jefferson Airplane. Misschien hoger als ik hem nog een keer zie, maar nu 7.5/10.
|||
Citaat:
Citaat:
![]()
|
Verwijderd
|
Beter dan verwacht. Hij is niet zozeer goed als wel gewoon gaaf, met mooie actieshots en leuke flora en fauna. Verwacht cijfer: 5,5. Uiteindelijk cijfer: zeventje. A serious man Slechter dan verwacht. Of nouja, slechter. Vooral minder interessant. De sfeer is inderdaad wel goed neergezet en er zitten wat aardige momenten in, het was ook zeker wel vermakelijk, maar het is toch allemaal.. weinig indrukwekkend, ofzo. Verwacht cijfer: 8. Uiteindelijk cijfer: zie Avatar. Bioscooppubliek Nog steeds tamelijk retarded. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|