Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-03-2010, 06:52
Mevrouw Lul
Mevrouw Lul is offline
Citaat:
Ik las hier reacties over Joey Goebels "Het kan altijd erger" dus daar ben ik aan begonnen.
Tot nu toe vind ik het een apart boek. Positief apart, dat wel.
Vond ik inderdaad ook wel leuk, hoewel ik me bar weinig van het plot herinner .

Zwanenroof inmiddels uit, best de moeite waard eigenlijk . Mooi uitgebreid geschreven zonder dat het zwaar wordt en de plot wordt ontzettend geleidelijk uitgewerkt, dat vond ik heel prettig en goed gedaan. Niets zo irritant als een plot dat op de laatste pagina's nog even bij elkaar moet komen. Ik vond alleen de manier waarop het met het lijdend voorwerp eindigt een beetje slapjes maar eigenlijk gaat het boek daar verder niet om. Dus , voldaan gevoel.

Nu net begonnen in 'De verzamelde werken van T.S Spivet'. Officiele beschrijving:

Tecumseh Spreeuw Spivet komt uit een wonderlijke familie: zijn vader is een nuchtere boer, zijn moeder een excentrieke bioloog op zoek naar een zeldzame mestkever en zus Gracie doet het huishouden. Er was nog een broertje, Layton, maar die is omgekomen bij een schietexperiment. T.S. Spivet heeft een geniaal tekentalent en maakt natuurhistorische tekeningen voor het tijdschrift van Smithsonian Institute in Washington. Als ze hem een prijs toekennen - ze weten niet dat hij slechts twaalf jaar is - besluit T.S. alleen naar Washington af te reizen. Het spannende verslag van zijn krankzinnige avontuur met behulpzame hobo's en geheime genootschappen noteert hij in zijn tekenblok. Als hij ten slotte aankomt, loopt alles anders dan hij had gedacht.

Wat grappig is, is dat het boek behalve het verhaal ook het tekenblok van het jongetje is. Je ziet dus overal zijn (aan)tekeningen . Maar ik ben dus pas net begonnen en ik moest heel even wennen aan de lange zinnen maar ik ben benieuwd hoe het is als ik er echt in zit .

Boeken <3!
Advertentie
Oud 16-03-2010, 08:02
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Nachtwacht van Sarah Waters
Oud 16-03-2010, 13:55
Giles
Giles is offline
The Bell Jar van Sylvia Plath. In dit geval eens een Grote Titel/Klassieker (depends on who you ask) waarvan ik meer over de auteur dan het boek weet.
Oud 16-03-2010, 15:29
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Nu net begonnen in 'De verzamelde werken van T.S Spivet'.
Dat vond ik echt een geweldig boek. Niet eens zozeer om het verhaal (op zich is het niet heel diepgaand, hoewel het vermakelijk is en leuk geschreven), maar inderdaad om die geweldige tekeningen overal tussendoor.
Oud 20-03-2010, 18:23
Lilium
Lilium is offline
Pnin - Nabokov en Margot en de engelen - Hemmerechts
Oud 20-03-2010, 22:00
Issun
Issun is offline
Dertien van David Mitchell.
Oud 21-03-2010, 07:16
Mevrouw Lul
Mevrouw Lul is offline
Citaat:
Dat vond ik echt een geweldig boek. Niet eens zozeer om het verhaal (op zich is het niet heel diepgaand, hoewel het vermakelijk is en leuk geschreven), maar inderdaad om die geweldige tekeningen overal tussendoor.
Ja ik vind 'm ook echt fantastisch! Ik vind het heel ontroerend dat een jongetje de wereld om zich heen in kaart brengt om die wereld beter te kunnen begrijpen. En je leert het karakter door zijn aantekeningen juist echt kennen, die geven echt zijn gekke gedachten goed weer. Ik ben er een beetje verliefd op geloof ik .
Oud 21-03-2010, 11:21
Giles
Giles is offline
Bromeliad van Pratchett. Duidelijk werk voor jongere kinderen, helaas stuk minder 'volwassen' humor.
Oud 21-03-2010, 12:43
wup
wup is offline
Shutter Island, en ik moet ook gaan beginnen in On the road van Kerouac voor school.
Oud 21-03-2010, 19:44
Solee
Solee is offline
Heb het de gedichtenbundel Het waait van Marjoleine de Vos uit.
Kan iemand mij misschien vertellen waar de titel voor staat?
Oud 22-03-2010, 08:57
Chick Rock
Chick Rock is offline
Schijnbewegingen - Floortje Zwigtman voor de zoveelste keer <3.
Oud 22-03-2010, 09:26
Aurora
Aurora is offline
Citaat:
Dat boek is echt geweldig.
Oud 22-03-2010, 10:05
Chick Rock
Chick Rock is offline
Zeker , deel 2 is ook een aanrader. Deel 3 nog niet gelezen, maar dat gaat snel gebeuren!
Oud 22-03-2010, 14:59
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
De weg naar het noorden van Naima el Bezaz
Oud 23-03-2010, 17:38
Hawahaai
Hawahaai is offline
Ik ben begonnen in Mannen die vrouwen haten van Stieg Larsson. Eens kijken wat zoveel mensen daar in aantrekt.
Oud 25-03-2010, 15:29
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Meester van de zwarte molen- Preusler
Oud 25-03-2010, 20:32
Aurora
Aurora is offline
Ik ben net begonnen in City of Bones van Cassandra Clare.
Oud 27-03-2010, 16:42
Nienna*
Nienna* is offline
Ik herlees Tirza - Arnon Grunberg, want ik ga binnenkort naar het theaterstuk
Oud 28-03-2010, 15:01
Giles
Giles is offline
The Kraken Wakes uit 1953.
Oud 28-03-2010, 16:29
Verwijderd
Aanpakken van Sophie Kinsella
Oud 29-03-2010, 14:27
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
De stad der zienden van José Saramago.

Pff, wat een lange zinnen
Oud 29-03-2010, 14:29
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Uit. Nu begonnen aan deel 2, Tegenspel .
Oud 29-03-2010, 16:42
Verwijderd
De Grens van Riikka Pulkkinnen, of hoe je dat dan ook schreef.
Ik vind hem mooi.
Oud 29-03-2010, 16:46
Verwijderd

<3
Oud 31-03-2010, 09:02
Issun
Issun is offline
Het Leven Van Pi.

Nadat ik van iedereen had gehoord hoe geweldig dit wel niet is ben ik er ook maar in begonnen.
Oud 31-03-2010, 15:45
Geel
Geel is offline
Citaat:
Het Leven Van Pi.

Nadat ik van iedereen had gehoord hoe geweldig dit wel niet is ben ik er ook maar in begonnen.
Het boek is ook geweldig!
Al is 'the clue' (aan het einde ergens) in de Nederlandse vertaling een beetje verstopt.
Oud 01-04-2010, 11:29
Issun
Issun is offline
Citaat:
Al is 'the clue' (aan het einde ergens) in de Nederlandse vertaling een beetje verstopt.
Ik ben nu op het moment dat de boot gaat zinken. Ik had eerst zoiets van: waarom is dat pas na honderd pagina's? Maar de eerste honderd pagina's zijn juist erg mooi. ^^
Oud 02-04-2010, 21:08
ikkebenikke
ikkebenikke is offline
Pillars of the earth - Ken Folleth
Oud 03-04-2010, 15:32
Lilium
Lilium is offline
Citaat:
Pillars of the earth - Ken Folleth
Ik heb zo genoten van dat boek! Heel erg dik, soap-achtige liefdes en in de Middeleeuwen. Ga je het vervolg ook lezen?

OT: Sonny Boy - Annejet van der Zijl
Oud 03-04-2010, 15:42
Geel
Geel is offline
Ben gisteren begonnen in The Infinities van John Banville.
En heel stiekum ook in The Southern Vampire Mysteries
Oud 03-04-2010, 17:13
ikkebenikke
ikkebenikke is offline
Citaat:
Ik heb zo genoten van dat boek! Heel erg dik, soap-achtige liefdes en in de Middeleeuwen. Ga je het vervolg ook lezen?
Uiteraard, maar het zal nog wel even duren voor ik door het eerste deel heen ben. In de vakantie een flink eind opgeschoten, maar nu ik weer aant werken ben gaat het een stuk langzamer.
Oud 04-04-2010, 21:51
Giles
Giles is offline
A A Sorcerer's Treason van Sarah Zettel. Het klinkt wel als een oké fantasy, maar ik heb nog geen zin om er aan te beginnen
Oud 05-04-2010, 07:50
Hawahaai
Hawahaai is offline
Jan Siebelink - de overkant van de rivier
Oud 05-04-2010, 09:37
Lilium
Lilium is offline
Citaat:
Uiteraard, maar het zal nog wel even duren voor ik door het eerste deel heen ben. In de vakantie een flink eind opgeschoten, maar nu ik weer aant werken ben gaat het een stuk langzamer.
Begrijpelijk.Veel plezier!

Ragtime - Doctorow
Oud 05-04-2010, 15:33
Noinin
Noinin is offline
At the Same Time: Essays and Speeches - Susan Sontag
De Gedichten - Sappho
Oud 06-04-2010, 11:33
Lisanne
Lisanne is offline
Ik lees nu: En je zult spinazie eten - Jan Knol. :$
Een 'samenvatting' van 'De Ethica' van Baruch de Spinoza.
Oud 06-04-2010, 12:01
Verwijderd
slapeloze nachten van Sophie Kinsella/Madeleine Wickham

Het is een schrijver alleen heeft ze zelf een pseudoniem aangenomen
Oud 07-04-2010, 12:55
Issun
Issun is offline
Citaat:
Ik heb 'm nu uit. Leg eens uit wat er dan verstopt is?

Ben nu begonnen aan Red Ons, Maria Montanelli van Herman Koch.
Oud 07-04-2010, 16:50
Chick Rock
Chick Rock is offline
Ik lees deel 3 van de Sookie Stackhouse-serie Club Dead van Charlaine Harris, en TH Whites The Once and Future King voor mijn minorwerkstuk.
Oud 08-04-2010, 09:42
Vamp.
Vamp. is offline
Zoenoffer, van Karin Slaughter.

Het het eerste boek van haar ook gelezen, en vond die erg leuk..
In dit boek is echter nog niet echt iets spectaculairs gebeurd
Oud 08-04-2010, 11:55
Miekje*
Miekje* is offline
De A van Anna van Tobea Brink. Goed leesbaar boek wel .
Oud 08-04-2010, 15:27
Geel
Geel is offline
Citaat:
Ik heb 'm nu uit. Leg eens uit wat er dan verstopt is?
Nou ja, het was iets dat ik pas begreep toen een vriend het tegen me zei. En later toen ik het boek in het Engels las, toen snapte ik het al wel (maar misschien lag dat aan het feit dat ik al wist wat het was). Wat ik niet meteen begreep was

Spoiler
Oud 11-04-2010, 10:20
Issun
Issun is offline
Citaat:
Nou ja, het was iets dat ik pas begreep toen een vriend het tegen me zei. En later toen ik het boek in het Engels las, toen snapte ik het al wel (maar misschien lag dat aan het feit dat ik al wist wat het was). Wat ik niet meteen begreep was

Spoiler
Weet je het zeker? Ik dacht dat dat juist niet zo was. Volgens mij is dat het raadsel van het boek.

Maria Montanelli uit, nu begonnen aan Kafka aan het strand van Haruki Murakami (hier ben ik nog wel even mee bezig).
Oud 11-04-2010, 12:23
Geel
Geel is offline
Citaat:
Weet je het zeker? Ik dacht dat dat juist niet zo was. Volgens mij is dat het raadsel van het boek.
Haha, ja, volgens mij weet ik het zeker, maar ik kan het me wel voorstellen dat dat het raadsel van het boek is. Laten we het daarop houden

OT: Ik ben maar begonnen aan The Owl Killers van Karen Maitland. Had geen geduld om te wachten totdat ik de twee eerder genoemde boeken uit had
Oud 11-04-2010, 14:05
Larry Flint
Larry Flint is offline
U zult versteld staan van onze beweeglijkheid (ja, NL ) en A heartbreaking work of staggering genius van Dave Eggers, beide hilarisch, maar dat wist ik al.
Oud 11-04-2010, 17:15
Verwijderd
So long, and thanks for all the fish - Douglas Adams

Ik vond de eerste paar delen leuker, nu ga ik opeens heel langzaam. Maar alsnog fijne boeken <3
Oud 12-04-2010, 08:15
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ik lees Jacoba van Holland van Simone van der Vlugt. En ook nog steeds Een stad der zienden van José Saramago, maar dat is zo moeilijk
Oud 12-04-2010, 14:24
Chick Rock
Chick Rock is offline
Hoe is Jacoba van Holland? Ik heb vroeger een aantal jeugdboeken van Simne van der Vlugt gelezen die ik erg mooi vond, en vraag me af hoe haar 'volwassenenenboeken' zijn.
Oud 12-04-2010, 14:44
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Nou, het is net zoiets als zo'n jeugdboek, maar dan niet over een tienjarige, maar over een zestienjarige. Ik vind het wel tof
Oud 12-04-2010, 14:57
Verwijderd
Voor de zoveelste keer Twilight, Stephenie Meyer.
Ik wacht met spanning af op Morgenrood!!
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten