Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-02-2010, 23:46
Verwijderd
Omg, ik dacht dat de dodenmars van Camil Saint-Saens was. Maar dat is de dodendans. *mept dronken hoofd*

En dat kende ik nog niet *shame on me* want ik vind het wel heel leuk!
Ik wou iets in de sfeer van... posten, maar mijn youtube is me voor dus, dan wordt het dit:

EDIT: ZIE je wel kutding van een trage pc, nou niemand posten anders word ik gek *tuuttuutbliepbliep*
Tàr: Leuk begin. Ik wacht af...Het wordt leuker Beetje jammer van de stem, maar dat mag ook wel eens. refrein vind ik een stuk toffer. *luistert* Ja wel tof!

*en een schop aan mijn trage pc...*
Advertentie
Oud 07-02-2010, 03:15
Verwijderd
Zeer leuk mysterieus sfeertje. Powermetal en de bijhorende fantasiesfeer is iets waar ik me al paar jaar niet meer intensief mee bezig hou. Maar toegeven, dit blijft adembenemende muziek. ^^

Dusja, na enige pijnigen van opgebrande hercencellen, is me dan toch nog iets te binnengeschoten dat min of meer in vergelijkbare thematiek zit:

GRAVE DIGGER - Rebellion (The Clans Are Marching)

Toen ik 14 jaar was, was ik hier verslingerd aan... (A)
Oud 07-02-2010, 13:09
blubfish
blubfish is offline
Oef,, best cewl <3

we butter the bread with butter- 13 wunsche
Oud 07-02-2010, 19:05
Verwijderd
Heb het dus opgezocht.
Opmerkelijke muziek. Soort grindcore met industrial invloeden in precies...
Niet slecht, al vind ik er persoonlijk niet veel aan...

The 69 Eyes - Gothic Girl
Oud 08-02-2010, 15:16
Verwijderd
Het heeft wel een heel luchtig melodietje voor zo'n sombere stem ^^ En ik hoor een klavecimbel of iets wat erop lijkt, dat instrument vind ik wel heel tof.

Nu iets dat waarschijnlijk niemand waardeert, maar ik vind het tof
Oud 08-02-2010, 17:18
Verwijderd
Geen idee welk genre dat is, maar komt op mijn gevoel nog dichtst in de buurt van 2de golf Black Metal gehaald dooor een versnipperaar en door een techneut in een monstercomputer her in elkaar geplakt...
Ik verkies al heel lang melodie en muzikaal ritme boven 'extreemheid' maar om toch maar pas te volgen:

Mayhem - Freezing Moon (Dead on vocals)
Oud 08-02-2010, 17:59
Verwijderd
Het is een vorm van industrial: (Japanse) Noise. En dit vind ik nog 1 van de meest 'melodieuze' stukken die hij heeft Jij als Vlaming, zou zeker Alex Agnew moeten kennen, die heeft daar een heel leuk stukje over (industrial: een bezoek aan de tandarts met alles erop en eraan ^^), alleen is het nu al tot 2x toe van Youtube gehaald, terwijl de rest wel blijft staan

Voor dat van jou moet ik in de stemming zijn en dan kan ik er nog niet teveel van achter elkaar luisteren.

Nu iets heel anders:
Oud 08-02-2010, 20:48
Verwijderd
Gaaf nummer ja

edit: dat Noisenummer is wel ontzettend gaaf.
Oud 08-02-2010, 21:32
Verwijderd
Leuk ritme ^^
Maar verder eum... 'rommelig'

Grendel - Pax Psychosis
Oud 09-02-2010, 12:56
Tar Anárion
Tar Anárion is offline
Deed me een beetje aan Prodigy denken, maar dat kan ook komen door de zanger Ik dig het wel

Oud 09-02-2010, 19:33
Verwijderd
Een soort Trance neem ik aan?
Niet slecht, kan ik doorgaans op uitgaan al zal ik het thuis niet snel opzetten.

Maxx - Getaway
Eurodance is overigens mijn dingn iet echt, maar ik vond de clip altijd heel leuk.
Oud 09-02-2010, 19:39
Verwijderd
Hier zit ik heerlijk op mee te deinen. Niet bijzonder, wel leuk. -> Tàr

Edit: FA is me weer voor
Oh de goeie ouwe tijd <3, maar is dat niet een beetje van voor jouw tijd?

Beetje kutkwaliteit, het klinkt een beetje hol.
Oud 10-02-2010, 11:57
Tar Anárion
Tar Anárion is offline
@FA: Psy-trance idd, een van de weinige soorten trance die ik ten zeerste kan waarderen.

@Mutant: "Van voor jouw tijd" is wel een kutbegrip zeg, ik neem aan dat jij ook nummer luistert die ver voor dat jij geboren was zijn geschreven

Amen Ra is wel echt de shit, als je je ff over het slechte geluid zet, ga ik eens even wat meer van luisteren.

Hier nog een van Mercenary, zingt ie wat meer clean in.

Oud 10-02-2010, 15:40
Verwijderd
Natuurlijk luistert iedereen wel muziek van voor zijn tijd, maar dit is gewoon commerciële pop uit de jaren 90, iets dat niet zo kwalitatief goed is, dat je dat gaat onthouden als klassieker ofzo. Ik heb het in mijn puberteit meegemaakt, FA is 7 jaren jonger, dus ik vind het opmerkelijk dat net hij zo'n liedje uitkiest., omdat hij er niet is mee doodgegooid in zijn puberteit.

Als je trouwens wat van Amen Ra wil hebben en niet kan vinden, spreek me maar aan op msn

Mercenary vind ik echt wel goed, stem is iid een stuk beter zo.

Dit vind ik zo'n fucking mooi nummer <3 En de clip vind ik ook erg gaaf (let erop dat Brainpower en die kerel van Kane er ook in voorkomen ^^)
Oud 10-02-2010, 15:57
Sorry.x
Sorry.x is offline
I like it.

Free Fallin' John Mayer
Oud 10-02-2010, 16:45
Verwijderd
John Mayer geloof ik niet in en ga ik al helemaal niet opzoeken dus hou ik het maar bij green lizard. Grappig bandje voor nederlandse begrippen en regelmatig op festivals bekeken. Niets bijzonders verder en ik luister het ook niet meer maar autumn vond ik wel een heel cool nummer.

Oud 10-02-2010, 16:53
Verwijderd
@mutant, ik was jaar of 6 toe eurohouse op zijn toppunt was. Kindertijd herinneringen dus. Zoals ik al zei ben ik geen eutohouse fan, maar ik vind het nog altijd stukken beter dan wat ik bvb pakweg de jumpers van vandaag hoor luisteren.

Iedereen hier kent ondertussen allicht mijn mening over wat ik van hip hop muziek vindt, dusja...
Elk beestje zijn pleziertje dus

Nacht Und Nebel - Victoria 2000
Héél véél winters geleden een Vlaamse supperhit.
Oud 10-02-2010, 16:59
Verwijderd
Ik vind het een beetje saai. De oude sound geeft wel een gevoel van nostalgie en daardoor is het te verdragen.

Altijd vreemd gevonden hoe je een heel genre in één keer kan afschrijven. Dat is toch een stukje kortzichtigheid, zonde.

Oud 10-02-2010, 17:01
Verwijderd
Toen was ik 3 en woonde ik niet meer in Vlaanderen, dus in de jaren erop heb ik het ook niet kunnen horen, dus het zegt me niks. Ik vind het wel ok, maar niet iets dat ik snel zelf zou opzetten. Het stukje Victoria vind ik trouwens het best.

Edit: Reverend was me voor!!! Dus even naar het zijne luisteren. Ah leuk begin <3 Romantische noise En ik blijk dit te kennen (ik heb zoveel muziek ook)! Mooi nummer.

Nog eentje in de aard van de clip van Green Lizard. Mansun - Legacy. Nobody cares when you're gone
Oud 10-02-2010, 17:05
Verwijderd
Ketels moeten geen stoofpotten verwijten zwart te zien zeg ik altijd.
Dit is een wereld van puristen en vooroordelen. Ik heb er nooit zelf voor gekozen in deze wereld geboren te worden, maar ik ben er wel helemaal door geschapen.
En daarbij, ik vind van mijzelf dat ik me nog zeer diplomatisch uitdruk. Ik heb veel mensen gekend die erger zijn dan ik...

Pluxus klinkt wel nice. Leuke sfeer muziek.

Bauhaus - She's In Parties

Edit: Deze keer zelf te laat

Mansun-legacy?
Niet slecht, beetje eentonig wel...

Laatst gewijzigd op 10-02-2010 om 17:23.
Oud 10-02-2010, 18:54
Verwijderd
Bauhaus vind ik tof.

Roger Pontare met het origineel in het Zweeds:

En de Engelse versie op het Eurovisie Songfestival 2000:

En de versie met Hammerfall
Oud 10-02-2010, 19:00
Verwijderd
Eurosong...
Ik heb al erger gehoord in dat programma, maar een hoogvlieger kan je hem vrees ik toch niet noemen...

Alice & Franco Battatio - I Treni di Tozeur
Schijnt te gaan over een trein
Oud 10-02-2010, 19:16
Verwijderd
Ah ik ontdekte er altijd leuke dingen in, zoals voorgaande dus

Dit vind ik een beetje saai en zoetsappig. (maar ik moest aan dit treinnummer denken)

Edit: betere kwaliteit.
Oud 10-02-2010, 19:27
Verwijderd
Niet genoeg gesuikerd naar mijn smaak
Evenwel technisch niets op aan te merken. steekt even goed in elkaar als een Honda Civic zeg maar.
E Nomine - Laetitia

Laatst gewijzigd op 10-02-2010 om 19:35.
Oud 10-02-2010, 20:51
Verwijderd
Ik heb een hele reeks mappen met E Nomine gekregen van een vriend, maar nog nooit echt bewust opgezet. Ik vind het op zich wel mooi, maar een beetje saai.

Ik heb echt spijt als haren op mijn kop dat ik dit heb gemist op Pukkelpop!

(FA: Dit is Noise Rock mét melodie )
Oud 11-02-2010, 14:37
Issun
Issun is offline
Niet echt mijn smaak. Maar daarmee ook niet slecht of zo.

[filmpje]
Oud 11-02-2010, 15:37
Verwijderd
Ik vroeg me af wat de 'jeugd' plots zo gaaf vindt aan John Mayer, de muziek is niet bepaald wat je bij een 15jarige zou verwachten, maar na wat google en wiki, snap ik het al . *sigh* Maar ik hou wel van wat blues op zijn tijd, vind het dan ook wel goed. En hij heeft een 'oudere' stem dan zijn koppie laat uitschijnen.

Oud 11-02-2010, 16:22
Verwijderd
Geef mij de album versie maar.
Oud 11-02-2010, 16:46
Toneless
Toneless is offline
Leuk als achtergrond muziekje maar om echt lekker muziek te luisteren niet. Heb ik liever dit.

Oud 11-02-2010, 17:20
Issun
Issun is offline
Muse . Die solo is ook vet, leuk om te spelen ook.

Om een beetje binnen het thema te blijven:

Muse - Stockholm Syndrome

Citaat:
Ik vroeg me af wat de 'jeugd' plots zo gaaf vindt aan John Mayer, de muziek is niet bepaald wat je bij een 15jarige zou verwachten, maar na wat google en wiki, snap ik het al . *sigh* Maar ik hou wel van wat blues op zijn tijd, vind het dan ook wel goed. En hij heeft een 'oudere' stem dan zijn koppie laat uitschijnen.
Want er bestaan geen 15-jarigen die blues ook vet vinden? (niet dat ik John Mayer gelijk zie als typische blues hoor, ik hou ook wel van B.B. King.)

Offtopic: BTW, leg mij eens uit hoe je zo mooi een filmpje in je post krijgt?
Oud 11-02-2010, 17:42
Verwijderd
Meh, muse. Vroeger veel naar geluisterd maar nu ik het later nog eens herluister begrijp ik niet zo goed wat ik erin zag (of hoorde). Geen vervelende muziek maar ik zal het niet snel zelf opzetten.

Oud 11-02-2010, 17:45
Verwijderd
Dat zeg ik ook niet. Ik heb het over verwachtingen. En het viel me gewoon op, niet alleen van jou hoor.

Filmpje krijg je door [ YOUTUBE ] de code van het youtube-filmpje, dus niet de link, XPYLIy3FWpk in jouw geval [ /YOUTUBE ] En dan de tags zonder spaties.

Muse vind ik persoonlijk wel tof. Al kan ik me de tijd herinneren dat ik de mensen warm moest maken voor Muscle Museum ^^

EDIT: ARGH.... Reverend . Oh Kid Cudi, die vind ik goed (maar ja,van mij komende heeft dat weinig waarde natuurlijk ) en dit nummer vind ik ook tof. Ik ga er wat van downloaden, had ik al eerder moeten doen.

Muziek:

Dat is de clip voor de geïnteresseerden:

Voor de mensen die denken, gut, ik ken die kerel en de muziek komt me zo bekend voor. SOAD
Oud 11-02-2010, 17:58
Verwijderd
3 minuten mute, je bent langzaam

Ja, soad en ook die kerel hebben me altijd aangesproken. Tegenwoordig mag ik het zo nu en dan nog graag eens opzetten. Laatste (of een-na laatste, ik hou het niet zo goed bij) van soad ook op de mp3 speler gehad. Had nog een keer een kaartje voor een optreden van hem gewonnen in de 013 maar ik was helaas ziek.

Oud 11-02-2010, 19:04
Verwijderd
Ik wou dat het aan mij lag, ik kan mezelf gratis aansporen tot sneller zijn, een nieuwe pc kost helaas geld, die slaat namelijk op tilt van al dat geyoutube...

Maar stom dat je dat hebt gemist in de 013! SOAD en Serj heb ik altijd heel gaaf gevonden, die bijna waanzin, dat stemgeluid, die muziek, heerlijk .

Bovenstaande vind ik wel ok, niet bijzonder tof ofzo. Wel leuke deuntjes, goed meedeinbaar.

Ik had nog iets gevonden in mijn favorieten, maar dat klote gedoe met not longer available. Gezeik altijd.
Oud 11-02-2010, 19:09
Daantjer
Daantjer is offline
wel grappig
Oud 11-02-2010, 19:20
Verwijderd
Ah Nirvana <3 Ik heb er niet voor niets zo'n 30 cds van

Oud 11-02-2010, 20:24
Daantjer
Daantjer is offline
Happy HC? anyway, gewoon heel vet.

30 Seconds to Mars - The Kill
Oud 11-02-2010, 21:10
Verwijderd
Chiptunes.

In hetzelfde genre:

Oud 11-02-2010, 23:19
Verwijderd
Goed als achtergrondmuziek voor Super Mario , verder doet het me weinig of niets

Dé single van een plaat waar de meningen over verdeeld zijn. Voor sommigen té veel synthpop geworden, voor anderen dan weer een legendarische plaat die hét hitpoptentieel van Dark Wave toonde. Voor mij is Twist of Shadows in ieder geval de laatste plaat van Xymox die van belang was voor het genre.
Oud 11-02-2010, 23:46
Tar Anárion
Tar Anárion is offline
Ik hoorde bij die eerste groep, dit is mij echt te poppy...

Oud 12-02-2010, 09:48
DanielC
DanielC is offline
Beetje kazig. Kan er alleen niet zo om lachen.

Wilde eigenlijk de Retribution Gospel Choir versie, want die is leuker. Maar die kon ik niet vinden en dit clipje is ook best grappig.

Oh, hier nog een live versie van die andere versie.

kwaliteit is alleen niet al te best. Mjah.
Oud 12-02-2010, 12:38
Verwijderd
humm. Ik vond het liedje geeneens zo slecht maar die clip was waardeloos. Wederom iets wat ik niet zelf zal opzetten maar wat ik ook niet vervelend vind om ergens te horen.

Oud 12-02-2010, 15:56
Verwijderd
Niet iets dat ik bij jou verwacht had Ik vind het wel lekker klinken.

Dit vind ik een gave clip en een gaaf nummer:
Oud 12-02-2010, 16:52
Verwijderd
mmmm nee.

Oud 12-02-2010, 16:52
Verwijderd
Nummer Mutant: Misschien leuk als grap, maar muzikaal vind ik het maar wat rotzooi

Nummer barabas: Wat ik van u gewoon ben: volledig ondansbaar maar wel prachtig om nar tel uisteren zo 's avonds bij leven van een crimi die gaat over een moord op een rentenier in Spanje ofzo.

Made in Belgium and N°1 in Israel! ^^
Oud 12-02-2010, 16:58
Verwijderd
Niet heel veel aan, dertien uit een dozijn-muziek.

Dansmuziek!
Oud 12-02-2010, 17:03
Issun
Issun is offline
Saai en eentonig. Misschien dans je hier op maar je ik kan me niet voorstellen dat je hier echt naar gaat luisteren voor de muziek. Oftewel, 't is niet echt mijn muziek.

Een beetje een ander soort Muse dan normaal, maar nog steeds goed.
Oud 12-02-2010, 17:09
Verwijderd
Ik ken ander wel wat mensen die op Skream dansen hoor

Muse ja, ik ben geen fan maar ik waardeer het wel. Zeer mooie clips ook altijd. ^^

Dit nummer was al een legende toen het uitkwam...
... maar dan enkel bij de verstokte liefhebber
Oud 12-02-2010, 17:15
Verwijderd
Maar goed dat ik even refreshte. Opnieuw luisteren dan maar...

Muse vind ik best ok hier. Maar ik ken nummers die ik leuker vind.

Zeg! Ik blijf niet refreshen hoor!!! Sisters: weer een nummer waar ik voor in de stemming moet zijn.

Dat eerste nummer van Barabas vind ik trouwens erg gaaf en ik zou er ook best op kunnen dansen <3.

Het origineel van een sample die gebruikt wordt bij een erg 'in'-liedje.
Oud 12-02-2010, 17:17
Verwijderd
Stem is goed, maar de drive voelt mij te veel aan als een stoptreintje. Ik wordt liever echt in een nummer 'gezogen'.

Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten