Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-11-2010, 17:54
snoopy
snoopy is offline
Wtf?!
Oud 10-11-2010, 18:45
Verwijderd
Citaat:
gister bekakte mensen joh
1: ja weet jij die stefanie die kakker, die gaat t nooit echt carriere maken
2: nee idd met zo'n gezicht!
1: ja en die kleeeren!! zo niet modieus!!
2: nou kun je wel zeggen
1: wacht ff ik krijg telefoon
2: wat stefanie belt jou?
1: hee stefanie,
telefoon
1: ja we hadden het net over je,
2: we wilden vragen of je zin had in een vriendinnenavondje

Met citaat reageren
Oud 10-11-2010, 18:46
Verwijderd
Stefenootje naamzoek laatst nog gebeld?
Met citaat reageren
Oud 11-11-2010, 13:28
Verwijderd
Niet enorm grappig ofzo, maar ik vind het wel leuk. Er zitten twee brabantse meisjes in de trein, verkleed voor de 11de van de 11de. En ze zeggen dingen als;
- 'Maar Pieter zegt altijd dat soort dingen. Zei hij dat straks ook niet?'
+ 'Nee, straks zei hij iets anders...'

Gaaf dat 'straks' ook op het verleden kan slaan
Met citaat reageren
Oud 11-11-2010, 15:56
Verwijderd
Citaat:
Niet enorm grappig ofzo, maar ik vind het wel leuk. Er zitten twee brabantse meisjes in de trein, verkleed voor de 11de van de 11de. En ze zeggen dingen als;
- 'Maar Pieter zegt altijd dat soort dingen. Zei hij dat straks ook niet?'
+ 'Nee, straks zei hij iets anders...'

Gaaf dat 'straks' ook op het verleden kan slaan
haha is dat in de rest van nederland niet zo dan?
dan ben ik blijkbaar meer brabander dan ik dacht,
ik gebruik dat ook vaak zo
Met citaat reageren
Oud 11-11-2010, 16:14
Verwijderd
Citaat:
haha is dat in de rest van nederland niet zo dan?
dan ben ik blijkbaar meer brabander dan ik dacht,
ik gebruik dat ook vaak zo
Ik twijfel nu, want het staat in de Van Dale ook als 'zo-even', maar ik ken het écht alleen maar als 'zeer binnenkort'.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2010, 16:36
Verwijderd
Ik ken alleen 'daarstraks' als het om verleden tijd gaat.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2010, 16:59
snoopy
snoopy is offline
Sommige mensen zeggen ook toenstraks
Oud 11-11-2010, 17:01
Verwijderd
Ik ken die woorden idd wel, maar zou zelf altijd 'daarnet' zeggen oid.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2010, 17:02
Verwijderd
Ik zeg altijd toennet.

'Straks' kan in het Brabants trouwens elke bepaling van tijd zijn: terug in het verleden, over een seconde, of nooit. Alleen niet 'nu' of 'lang geleden'.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2010, 17:06
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Brabanders zijn niet goed
Oud 11-11-2010, 19:50
Dingaantouwtje
Dingaantouwtje is offline
Ik zeg altijd zostraks of zonet.
Oud 12-11-2010, 11:38
Verwijderd
Ik ken het ook hier. Al vind ik daarstraks mooier.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2010, 08:12
Verwijderd
omg, pas kwam de bus n kwartier te laat opdagen, dus kei veel mensen gingen n stempel vragen zodat ze niet op zn kop zoude krijgen op school(ze hadden dus ff bewijs nodig), kwam dr n stelletje binnen, die meid gaat dus 2 stempels halen ook 1 voor dr vriend, daarna zegt ze zo tegen die vriend, ja schatje ik had gister je huiswerk ook al gemaakt he, en nu stempel gehaald, vind je me niet lief dan? verdien ik geen kus? en zo zat ze echt n halfuur te praten en de hele bus zat echt steeds met spanning te wachten waneer ze nou dr kus kreeg zodat ze dr kop hield
Met citaat reageren
Oud 13-11-2010, 11:09
Signy
Signy is offline
Gisteren zat er een vrouw in de trein en ze was maar aan het tetteren in haar telefoon over haar werk. Waarschijnlijk belde ze met een andere collega ofzoiets. Maar het was half 8 in de ochtend en ze tetterde zo hard en onzinnig. Ik moest op A'dam CS overstappen, en ik hoorde de hele tijd achter mij alsnog haar geklets. Uiteindelijk dacht ik dat ik haar kwijt was, bleek ze gewoon in dezelfde trein als mij weer in te stappen en zat ze weer 4 stappen van me verwijderd. En het geklets ging nog lang door.....
Oud 15-11-2010, 00:03
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Net in de bus:

Meisje vraagt aan buschauffeur: "Meneer, gaat u ook naar Oegstgeest?"
Chauffeur: "Ja, ik weet toch niet waar je eruit moet?! "
Meisje: *bang en confused* Eh, haaswijk.
Chauffeur: *kijkt boos en geïrriteerd*
Ik: "Ja hoor, daar stopt 'ie. Moet ik ook heen.
Meisje: "Oh, want omdat er Noordwijk op de bus stond dacht ik dat..."
Chauffeur: "Ja, als ik jullie dat allemaal uit moet gaan leggen ben ik nog wel effe bezig. Dan mot je nog maar een paar jaar 'studeren' voordat je dat begrijpt..."
Meisje en ik:

Srsly, het is als chauffeur toch onderdeel van je baan om mensen te helpen en te vertellen waar ze heenmoeten? En als hij 't zo'n kutbaan vind had hij zelf maar ooit moeten gaan studeren, stuk chagrijn.
Oud 17-11-2010, 09:22
Lorelei
Lorelei is offline
Eergisteren zat ik in de bus, met twee verwende kutjochies (studenten) achter me.

Jongen 1: Jaaaa, ik vind het echt zo lullig he! Mijn ouders willen niet eens een huisje voor me kopen!!!
Jongen 2: Haha, echt niet?! Waarom niet dan?
Jongen 1: Mja, ik weet het echt niet hoor. Ik heb zelfs nog aangeboden om hen dan een paar honderd euro huur te betalen maar ze willen het zelfs dan niet doen...

Oud 17-11-2010, 10:01
Verwijderd
Citaat:
Net in de bus:

Meisje vraagt aan buschauffeur: "Meneer, gaat u ook naar Oegstgeest?"
Chauffeur: "Ja, ik weet toch niet waar je eruit moet?! "
Meisje: *bang en confused* Eh, haaswijk.
Chauffeur: *kijkt boos en geïrriteerd*
Ik: "Ja hoor, daar stopt 'ie. Moet ik ook heen.
Meisje: "Oh, want omdat er Noordwijk op de bus stond dacht ik dat..."
Chauffeur: "Ja, als ik jullie dat allemaal uit moet gaan leggen ben ik nog wel effe bezig. Dan mot je nog maar een paar jaar 'studeren' voordat je dat begrijpt..."
Meisje en ik:

Srsly, het is als chauffeur toch onderdeel van je baan om mensen te helpen en te vertellen waar ze heenmoeten? En als hij 't zo'n kutbaan vind had hij zelf maar ooit moeten gaan studeren, stuk chagrijn.
Ik vroeg laatst aan een chauffeur of een bepaalde halte op zijn route lag, hij wist eerst niet waar die halte was, vervolgens zei hij dat hij daar inderdaad zou stoppen en mij zou waarschuwen, komt hij er later bij een rotonde achter dat hij de andere kant op moet Hij liet me aan de rotonde weer uitstappen zodat ik een stukje kon lopen richting een halte waar wel de goede bus zou stoppen. Echt bizar dat buschauffeurs de routes en haltes niet kennen
Met citaat reageren
Oud 17-11-2010, 10:28
Verwijderd
Citaat:
Ik vroeg laatst aan een chauffeur of een bepaalde halte op zijn route lag, hij wist eerst niet waar die halte was, vervolgens zei hij dat hij daar inderdaad zou stoppen en mij zou waarschuwen, komt hij er later bij een rotonde achter dat hij de andere kant op moet Hij liet me aan de rotonde weer uitstappen zodat ik een stukje kon lopen richting een halte waar wel de goede bus zou stoppen. Echt bizar dat buschauffeurs de routes en haltes niet kennen
och, je rijdt dikwijls verschillende routes, en als je nog met je hoofd bij de andere route bent, is een vergissing zo gemaakt. Het zijn net mensen, buschauffeurs.
Met citaat reageren
Oud 17-11-2010, 10:52
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
och, je rijdt dikwijls verschillende routes, en als je nog met je hoofd bij de andere route bent, is een vergissing zo gemaakt. Het zijn net mensen, buschauffeurs.
Ja, maar als een chauffeur dat gewoon tegen me zou zeggen is er niks aan de hand. Ik heb wel eens gehad dat ik een buschauffeur de weg moest wijzen, omdat hij nooit op die route reed.
Maar arrogant doen of doen alsof je iemand gaat helpen terwijl je dat niet kan is imo een nono.
Oud 17-11-2010, 10:55
Verwijderd
Citaat:
Hij wist op welke lijn hij reed, dus als hij dan twijfelt, zoek het dan even op. Dat lijkt me gewoon zijn taak. Dat iedereen wel eens een foutje maakt, prima, maar dit was gewoon dom En ik ken genoeg buschauffeurs die precies weten welke lijn je moet hebben voor halte X, maar de laatste tijd kom ik alleen maar chauffeurs tegen die niet eens weten langs welke haltes ze zelf rijden. Dus dat een passagier dan idd moet zeggen dat hij idd langs halte X rijdt, dat vind ik wel erg onprofessioneel
Met citaat reageren
Oud 17-11-2010, 11:09
Chick Rock
Chick Rock is offline
Ik zat een tijd geleden in de bus naar huis, die langs zo'n busknooppunt komt. Er stappen daar altijd wel mensen in en uit, dus de bus moet er altijd stoppen. Niemand had daarom op het knopje gedrukt, omdat we allemaal dachten dat 'ie wel zou stoppen. Doet 'ie dat dus niet, waarop een stuk of vier mensen zeggen dat ze er daar uit moesten (waaronder ik). Buschauffeur wordt boos, 'hadden we maar op het knopje moeten drukken', en moeten maar bij de volgende halte uitstappen, ruim een kilometer verderop, terwijl het hartstikke koud was en donker. zo flauw.
Oud 17-11-2010, 11:17
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Ik vind dat de chauffeur wel gelijk heeft, dat knopje zit er niet voor niks en het is niet alsof het zo moeilijk is om dat ding in te drukken.
Oud 17-11-2010, 11:21
Chick Rock
Chick Rock is offline
Tuurlijk had hij in principe gelijk, het gaat erom dat hij als een aantal mensen hem vriendelijk vragen toch te stoppen, hij dat weigert.
Oud 17-11-2010, 11:23
Volk
Volk is offline
Citaat:
Tuurlijk had hij in principe gelijk, het gaat erom dat hij als een aantal mensen hem vriendelijk vragen toch te stoppen, hij dat weigert.
Je kunt toch niet verwachten dat hij zomaar langs de weg stopt? Ik vind het heel logisch dat hij doorreed naar de volgende halte.
Met citaat reageren
Oud 17-11-2010, 11:27
Chick Rock
Chick Rock is offline
Hm nou ik vond het toch stom
Oud 17-11-2010, 11:27
Röps
Röps is offline
Ik heb tegenwoordig het lef niet meer iets aan een buschauffeur te vragen. Ik heb te vaak een chagrijn gehad die het niet wist, het niet wilde weten, het niet opzocht, boos werd omdat ik dan maar op de bus en de routekaart moest kijken, of weet ik het wat. Laatst werd er ook eentje boos toen ik mijn OV-jaarkaart langs de chippaal haalde. Er stond op "GEEN sterabonnementen", en nou, dat van mij is geen sterabonnement en ik zag die studenten met hun studenten-OV allemaal inchecken. Dus deed ik dat ook braaf
Met citaat reageren
Oud 17-11-2010, 16:27
Verwijderd
Citaat:
haha, dat heb ik ook vaak meegemaakt,
meestal pak ik de ene bus naar school, maar als ik met de ander ga moet ik verder lopen dus ''vergeet'' ik altijd op het knopje te drukken en als we dichter bij school zijn roep ik altijd ''ho stop ik moest eruit'' trappen ze altijd in

gister trouwens n vrouwtje tegengekomen bij de jumbo, dat hier in de omgeving nogal bekend is omdat ze najaa gewoon niet echt spoort, ze zet altijd 2 passen vooruit dan weer 1 naar achter, gaat altijd met dezelfde bus naar een bepaalde stad hier in de buurt en gaat midden op de weg staan bij een bushalte omdat ze bang is dat de bus voorbij rijd, stapt ze in roept ze heel hard abbonnement abbonnement die chauffeurs kennen dr ondertussen allemaal al
ze praat ook in de bus over de meest boeiende onderwerpen tegen random personen die ze niet eens kent, lijkt wel op de benidorm bastards gesprekken, buiten dan dat zij alles 3 keer herhaalt, en dan ook nog bij de jumbo bij de balie gaan vragen of kassa 6 open mag omdat zij altijd bij kassa 6 af wil rekenen en ze stinkt
heb me gister weer suf gelachen bij de jumbo
en op t station weet ook iedereen waar ze altijd staat te wachten en daar staat dan ook nooit iemand te wachten op de bussen
Met citaat reageren
Oud 17-11-2010, 20:05
Dingaantouwtje
Dingaantouwtje is offline
Twee echt ontzettend dom-uitziende mensen, 1 is een vrouw en 2 is een man.

1: "Ja, maar ik vind wel dat ze het even anders had mogen aanpakken."
2: "Ja, even een briefje achterlaten ofzo."
1: "Uhu, dat er even opstond dat het haar schuld niet was enzo."
2: "Ja dat was wel netjes geweest."
1: "Misschien was ze wel depressief ofzo"
2: "Ja, dat kan zomaar"
1: "Of vergeetachtig, dat gaat ook zo makkelijk tegenwoordig!"
2: "Ja, daar is niet veel meer voor nodig.."
1: "Mensen met een psychose zijn sowieso een beetje onvoorspelbaar"
2: "Zeker, zeker, maar dat hou je toch. Ze heeft zich dus echt opgehangen?"
1: "Ja, echt opgehangen. Aan een soort van spijl ofzo? Ik weet het niet."
2: "Er zal maar iets misgaan dan.."
1: "JA DAT JE HET VERKEERD DOET EN VOOR DE REST VAN JE LEVEN VERLAMD RAAKT OFZO!"
2: "Dat zou lullig zijn ja."

En dat de hele tijd door over echt vage onderwerpen en keihard ook, iedereen kon meegenieten.
Oud 19-11-2010, 13:10
Rivka
Rivka is offline
Jeeeezus .
Oud 19-11-2010, 14:33
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Citaat:
Ik vind het nog kutter als je wèl op het knopje drukt en de buschauffeur zonder pardon langs je halte rijdt omdat hij met een controleur in gesprek is. Dat vind ik dan wel erg asociaal.
Oud 19-11-2010, 16:54
Chick Rock
Chick Rock is offline
True, dat is inderdaad erger .
Oud 19-11-2010, 16:56
Verwijderd
Een atoombom op je bus is ook erger.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2010, 16:56
Chick Rock
Chick Rock is offline
Nee hoor. Daar merk je niks van.
Oud 19-11-2010, 16:58
Verwijderd
Daarom juist.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2010, 10:34
Verwijderd
Een zeer intelligent gesprek opgevangen toen ik in de bus zat. Ik weet het niet precies meer, maar hier kwam het iig op neer.

Ging over een meisje dat zeurde dat ze een romantisch etentje wilde oid.
Jongen tegen een vriend:
"Ik had 2 geurkaarsen gekocht bij de Etos en toen gingen we naar de Mac. Ik zette de kaarsen op tafel en zei: Zo, hier heb je je romantische etentje. Ze sloeg me toen en liep weg. Toen kwamen er een stel marrokanen en zeiden: ewaaa hoe krijg je dat voor elkaar jongeee?"

...
Met citaat reageren
Oud 01-12-2010, 15:04
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
wat een win/fail joch. Win voor het idee + uitvoering, fail voor zijn onbegrip van de reactie.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2010, 15:59
Verwijderd
Op het station haalde ik twee jongens van een jaar of eenentwintig in. De een: "Jonge, da's niks! Ik had drie jaar voorwaardelijk..." en verder kon ik het niet verstaan.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten