Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-12-2010, 14:13
Verwijderd
David Sedaris - Me talk pretty one day
Advertentie
Oud 27-12-2010, 15:03
S-eline.
S-eline. is offline
Momenteel lees ik De Weldoener - P.H. Thomese.
Met kerst gekregen, nu bijna uit.
Wel wennen in het begin, moeilijk in te komen.
Maar zit je er eenmaal in, dan blijf je lezen !
Oud 27-12-2010, 21:21
Hawahaai
Hawahaai is offline
Ik heb een boek en een kort verhaal van Esther Verhoef gelezen (maar ik kom nu even niet op de titels...)
Oud 27-12-2010, 21:41
Giles
Giles is offline
The girl that chased the moon

Voorlopig zeer aantrekkelijk magisch-realisme.
Oud 27-12-2010, 21:48
Rozelotte
Rozelotte is offline
Chosen van P.C. en Kristen Cast
Oud 27-12-2010, 22:40
Roosje
Roosje is offline
Ik lees House of Leaves van Mark Z. Danielewski, een bijzonder aantrekkelijk boek wat betreft vormgeving, bijzonder postmodern ook (en laat ik daar nu net van houden!). Maar ik kom er nog niet echt doorheen, want het is lastig en doordat ik het in het Engels lees, krijg ik niet precies mee hoe bijzonder/vreemd de gebeurtenissen zijn.
Oud 27-12-2010, 23:01
Strueg
Strueg is offline
Ik lees nu:
- Wij zijn ons brein - Dick Swaab
- Het raadsel van linkshandigheid - Rik Smits
- Op het spoor van de materie (Ontwikkelingen in de natuurwetenschap)
- De aarde is plat - Thomas L. Friedman.
En op het verzoek van mn vader ook nog: Een kleine geschiedenis van bijna alles - Bill Bryson.

Veel tegelijkertijd dus. Maar het ligt er dan ook aan waar ik op welk moment zin in heb. =)
Oud 28-12-2010, 11:39
Geel
Geel is offline
Citaat:
The girl that chased the moon

Voorlopig zeer aantrekkelijk magisch-realisme.
Ik dacht dat de titel een grapje was, aangezien het the girl who chased the moon moet zijn, maar toen zag ik op internet dat jij een foutje hebt gemaakt.

OT: Ik lees The Mysteries of Udolpho van Ann Radcliffe.
Oud 28-12-2010, 15:46
Giles
Giles is offline
Citaat:
Ik dacht dat de titel een grapje was, aangezien het the girl who chased the moon moet zijn, maar toen zag ik op internet dat jij een foutje hebt gemaakt.

OT: Ik lees The Mysteries of Udolpho van Ann Radcliffe.
Dat doe ik graag, foutjes maken.
Oud 28-12-2010, 20:16
Larry Flint
Larry Flint is offline
Citaat:
Ik lees House of Leaves van Mark Z. Danielewski, een bijzonder aantrekkelijk boek wat betreft vormgeving, bijzonder postmodern ook (en laat ik daar nu net van houden!). Maar ik kom er nog niet echt doorheen, want het is lastig en doordat ik het in het Engels lees, krijg ik niet precies mee hoe bijzonder/vreemd de gebeurtenissen zijn.
postmodern en lastig staan toch gelijk aan elkaar

ik lees nog steeds De speler van Dostojevski want ondanks dat het kerstvakantie is heb ik vrijwel geen tijd om te lezen
Oud 30-12-2010, 18:31
Hawahaai
Hawahaai is offline
Inmiddels uit: Ring van Koji Suzuki.
Nu bezig in: Het hart en de moordkuil van Nicolet Steemers.
Oud 31-12-2010, 11:18
Giles
Giles is offline
Mijn eerste boek van 2011 is/wordt The Sword and the scimitar. Dikke pil over het Middellandse Zeegebied in de zestiende eeuw.
Oud 31-12-2010, 11:28
Hawahaai
Hawahaai is offline
Zachte heelmeesters - Nicolet Steemers.

Ik heb nu twee (van de drie) boeken van haar gelezen, maar ze bevielen niet echt. Redelijk dunne boeken, die qua taalgebruik op zich wel makkelijk weglezen, maar het verhaal hangt te veel van toevalligheden en zo aan elkaar. Niet mijn smaak in ieder geval.
Oud 31-12-2010, 12:55
Verwijderd

Gratis gehad bij tijdschriftabbonement ga er vanavond in beginnen denk ik....
Oud 02-01-2011, 09:05
Verwijderd
Virgil and Beatrice van Yann Martel. Begon echt heerlijk, echt helemaal geweldig, maar nu heb ik een beetje mijn twijfels bij een personage? Maar ik lees gewoon door hoor, hij schrijft echt fijn

Oh en ik was ook nog Great House van Nicole Strauss aan het lezen, maar die had ik even niet bij de hand Tot nu toe ook wel fijn, ietsje deprimerender.
Oud 02-01-2011, 09:39
Larry Flint
Larry Flint is offline
Citaat:
Virgil and Beatrice van Yann Martel. Begon echt heerlijk, echt helemaal geweldig, maar nu heb ik een beetje mijn twijfels bij een personage? Maar ik lees gewoon door hoor, hij schrijft echt fijn

Oh en ik was ook nog Great House van Nicole Strauss aan het lezen, maar die had ik even niet bij de hand Tot nu toe ook wel fijn, ietsje deprimerender.
Ik vond hem uiteindelijk een beetje tegenvallen, ben benieuwd wat jij er van vindt! (en ook van Nicole Krauss)

Ik heb de Speler - Dostojevski uit en dat was eigenlijk ook een tegenvaller maar dat was het hele boek al wel duidelijk. Daarna Dagboek van een gek & De neus van Gogol gelezen, dat was dan wel weer erg tof. En nu weer stug door in Misdaad & Straf want dat vind ik veel interessanter lezen en beter geschreven door Dostojevski dan de Speler. Hoop Russen momenteel!
Oud 04-01-2011, 10:02
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Gewoon doorgaan, het is de moeite waard (maar ik las het wel in het Nederlands )

Ik lees Godenslaap van Erwin Mortier. Mooi.
Oud 04-01-2011, 20:47
ikkebenikke
ikkebenikke is offline
Goal - Eliyahu M. Goldratt en Jeff Cox
Oud 05-01-2011, 11:33
Adore
Adore is offline
Citaat:
Ik vond er niet zo veel aan, hoe vind jij 'm?
Heb Prince of Mist nu een tijdje uit, vond 'm wat tegenvallen aan het eind.

Wel weer een spanningsopbouw zoals Zafón dat kan, mooi geschreven, maar het einde vond ik te gezapig. Alsof het spannende deel afgerond was en -ah ja- het boek heeft nog een afsluiting nodig. Of hij zat tegen een deadline aan. En een aantal elementen in het boek waarbij ik vragen had, zijn helemaal niet verklaard. Jammer.
Oud 07-01-2011, 21:20
Verwijderd
Jane Austen - Mansfield Park
Oud 07-01-2011, 22:45
ikkebenikke
ikkebenikke is offline
John Grisham - De bekentenis

helaas in het Nederlands, maarja kerstcadeautje
Oud 09-01-2011, 10:44
Lilium
Lilium is offline
Buddenbrooks van Thomas Mann
Oud 09-01-2011, 16:50
Hawahaai
Hawahaai is offline
Vanochtend las ik De eerlijke vinder van Ruth Rendell.
Nu ben ik begonnen in Stuk van Judith Visser.
Oud 09-01-2011, 20:36
Signy
Signy is offline
het leven van pi, van yann martel
Oud 09-01-2011, 20:36
Verwijderd
Citaat:
Ik vond hem uiteindelijk een beetje tegenvallen, ben benieuwd wat jij er van vindt! (en ook van Nicole Krauss)
Ik weet nog niet wat ik van Virgil and Beatrice vind... ik had geen idee waar het boek naartoe ging en aan het eind weet ik niet of ik nu goed of ik dat nou een bevredigend plot vond? En ik vond dus die taxidermist echt een naar personage, en hun interactie ook niet echt leuk ofzo. Maar toch maakte het boek wel indruk op me, en ook het toneelstuk dat ze schrijven... maar hmm ik weet het echt niet goed. Zie recensies die het boek echt afmaken maar ik weet niet of ik dat gerechtvaardigd vind, daarvoor vond ik het boek toch wel teveel indruk op me maken.
Oud 09-01-2011, 20:37
Verwijderd
Nu bezig met Schaduwval van Tad Williams <3
Oud 09-01-2011, 21:41
Aurora
Aurora is offline
Ik ben bezig in De verborgen geschiedenis van Courtillon van Charles Lewinsky, héééérlijk.
Oud 10-01-2011, 15:19
Omniscoop
Omniscoop is offline
Ik lees nu Ritueel door Mo Hayder. Het is wel een leuk boek, maar je moet wel een beetje tegen iets kunnen. Het is soms best wel... bloedering. Ik vind het best wel moeilijk om in het verhaal te komen omdat je het niet even kan wegleggen en dan weer verder gaan. Niet omdat het zo verslavend is, maar omdat je elk klein detail moet onthouden.
Oud 10-01-2011, 20:13
Larry Flint
Larry Flint is offline
Citaat:
Ik weet nog niet wat ik van Virgil and Beatrice vind... ik had geen idee waar het boek naartoe ging en aan het eind weet ik niet of ik nu goed of ik dat nou een bevredigend plot vond? En ik vond dus die taxidermist echt een naar personage, en hun interactie ook niet echt leuk ofzo. Maar toch maakte het boek wel indruk op me, en ook het toneelstuk dat ze schrijven... maar hmm ik weet het echt niet goed. Zie recensies die het boek echt afmaken maar ik weet niet of ik dat gerechtvaardigd vind, daarvoor vond ik het boek toch wel teveel indruk op me maken.
Ik had exact hetzelfde, het einde was ontzettend onbevredigend en die taxidermist was zo ontzettend vervelend dat dat echt een hoop verpest heeft. Ik vond het idee van de allegorie zo mooi klinken, a la animal farm (maar dan anders ), maar de uitwerking vond ik echt enorm tegenvallen. Jammer, want Martel kan veel meer denk ik.

Momenteel lees ik Laughter in the dark van Nabokov!
Oud 10-01-2011, 21:59
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Vanochtend las ik De eerlijke vinder van Ruth Rendell.
Nu ben ik begonnen in Stuk van Judith Visser.
Stuk vond ik een vreemd fascinerend verhaal. Ik ging me alleen een beetje zorgen maken over de schrijfster. Wil je posten wat je ervan vond?
Oud 11-01-2011, 17:58
Hawahaai
Hawahaai is offline
@*Miekje*: dat zal ik doen, zodra ik het boek uit heb. Ik ben nu alleen nog niet zo ver...
Oud 11-01-2011, 20:38
Swlabr
Swlabr is offline
Les Miserables - Victor Hugo
Memoirs of a Nun - Denis Diderot
Confessions - Jean Jacques Rousseau
On Liberty - John Stuart Mill

Jean Jacques Rousseau schrijft erg mooi, vind ik.
Oud 12-01-2011, 13:40
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
De duivel draagt Prada.

Ja, in het Nederlands, want in het Engels hadden we het niet
Oud 12-01-2011, 13:51
anne11112
anne11112 is offline
haahaa. Ik lees nu wiskundeboek 4. Voor havo. Snap dr geen bal van xD
Oud 12-01-2011, 15:47
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik wou dat ik iets te lezen had! Een lekker boek waar je verder niet een woordenboek bij nodig hebt, maar wel blijft boeien. Iemand tips?
Oud 12-01-2011, 15:51
Verwijderd
Ik lees nu Sneeuwval van Tess Gerritsen, een fijn treinboek
Oud 13-01-2011, 19:09
Aurora
Aurora is offline
Ik lees Stardust van Neil Gaiman. Erg leuk.
Oud 15-01-2011, 15:57
Verwijderd
ik ben bezig in wreck this journal, maar das natuurlijk geen boek meer als je t uit hebt!!
Oud 15-01-2011, 19:03
Verwijderd
Ik lees nu (op aanraden van mijn docente Latijn ) Secrets Of History - Donna Tartt. Vertaalt naar het Nederlands heet het boek: De Verborgen Geschiedenis.

Maar even serieus, wat een prachtboek. Tartt bouwt de verhaallijn mooi op. Veel elementen in het boek zijn tot in detail uitgewerkt waar door het verhaal zeer levendig wordt voor mij. Een aanrader!
Oud 15-01-2011, 20:45
Verwijderd
The Secret History bedoel je. Gaaf boek inderdaad!
Oud 16-01-2011, 13:25
Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
Stuk vond ik een vreemd fascinerend verhaal. Ik ging me alleen een beetje zorgen maken over de schrijfster. Wil je posten wat je ervan vond?
Ik vond het inderdaad ook een vreemd verhaal. In het begin was het allemaal nog wel realistisch, maar daarna werd het allemaal veel te. De schrijfstijl ging wel, maar de verhaallijn was echt niets voor mij.
Oud 16-01-2011, 21:03
flyaway
flyaway is offline
Net De Mannentester van Heleen van Rooyen uit, erg typisch maar wel leuk concept.

Ben nu bezig met Liefdesles van Vervoorn en van der Meijden. Het doet me meer aan een film dan een boek denken, gezien de lengte van de dialogen en de geschetste scenes. Wel vermakelijk.
Oud 17-01-2011, 12:12
Adore
Adore is offline
Citaat:
Ik lees nu (op aanraden van mijn docente Latijn ) Secrets Of History - Donna Tartt. Vertaalt naar het Nederlands heet het boek: De Verborgen Geschiedenis.

Maar even serieus, wat een prachtboek. Tartt bouwt de verhaallijn mooi op. Veel elementen in het boek zijn tot in detail uitgewerkt waar door het verhaal zeer levendig wordt voor mij. Een aanrader!
Hé die heb ik thuis nog 'op voorraad' liggen. Ooit tweedehands in een winkeltje opgediept omdat het me wel interessant leek. Nu raak ik gemotiveerd.

Heb net Vinexvrouwen van Naima el Bezaz uit, die kon ik lenen. Er zitten herkenbare dingen in en ik heb moeten gniffelen, het boek leest ook als een trein. Maar ik zou het niet hoeven hebben, want van voor tot achter zijn de hoofdstukken losse verhalen zonder echt een verhaallijn. Wel grappig, maar niet overal bovenuit springend.

Nu net begonnen in de Eetclub van Saskia Noort. Gaf een vriendin me te leen, wil weten wat ik er van vind. Hoor veel dat het tegenvalt, dus ik merk het wel. Niet echt mijn genre of schrijfster..
Oud 18-01-2011, 12:50
Verwijderd
Citaat:

Inderdaad, dat boek is fijn
Oud 18-01-2011, 14:50
Larry Flint
Larry Flint is offline
Citaat:
Les Miserables - Victor Hugo
Memoirs of a Nun - Denis Diderot
Confessions - Jean Jacques Rousseau
On Liberty - John Stuart Mill

Jean Jacques Rousseau schrijft erg mooi, vind ik.
Nou nou, dat is me nogal een pittig lijstje

Ik ben opnieuw begonnen in the Corrections van Jonathan Franzen, vorige keer bleef het niet zo hangen omdat ik me er niet op kon concentreren. Ben benieuwd waar het heen gaat!
Oud 18-01-2011, 17:28
Geel
Geel is offline
The Bluest Eye - Toni Morrison
Oud 18-01-2011, 18:17
Aurora
Aurora is offline
The Firebrand van Marion Zimmer Bradley. Ik vind hem geweldig.
Oud 18-01-2011, 22:15
Verwijderd
Dimitri Verhulst - De helaasheid der dingen.
<3
Oud 23-01-2011, 12:26
Severus
Severus is offline
"De nacht is nabij" van Kay Redfield Jamison (Nederlandse uitgave van het oorspronkelijke "Night Falls Fast"). Een heel interessant, educatief en goed geschreven boek.
Oud 25-01-2011, 15:53
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
The Firebrand van Marion Zimmer Bradley. Ik vind hem geweldig.
Ja geweldig boek, één van mijn favorieten <3

Ik heb net Twilight Eclipse gelezen, bit of light reading. Straks beginnen in De Smaak van Venijn - Alan Bradley. Ik ben benieuwd.

Regels voor berichten