Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-10-2010, 18:00
Verwijderd
Citaat:
Ik kende het werkwoord bunkeren mijn hele leven alleen als synoniem voor vreten. Ik kom er nu achter dat dat slechts de bijbetekenis is

bun·ke·ren bunkerde, h gebunkerd 1 brandstof aan boord nemen 2 (inform) flink en veel eten
Dit! Achteraf heel logisch dat het nog een 'echte' betekenis heeft.
Advertentie
Oud 14-10-2010, 18:26
Verwijderd
Citaat:
Dat Onno Hoes getrouwd is met Albert Verlinde.
Dat wist ik, maar ik had de link Onno Hoes en Isa Hoes niet gelegd, en zodoende bleek tot mijn verbazing dat Albert Verlinde "familie" was van Antonie Kamerling.
Oud 15-10-2010, 09:52
Verwijderd
Dat eh...dit:

Oud 17-10-2010, 10:40
Verwijderd
Dat linda de mol ADHD heeft, dat wist ik niet.
Oud 18-10-2010, 14:50
Verwijderd
Vandaag kwam ik het lokaal Engels binnen. Op het bord stond:
10 : 5 = 2
10/5 = 2
Ik staarde er ongeveer een minuut naar en liet het doordringen. Tien-vijfde is hetzelfde als tien gedeeld door twee. En, eigenlijk, drie-achtste is hetzelfde als drie gedeeld door acht. Breuken zijn gewoon het bovenste getal gedeeld door het onderste getal! Drie jaar steeds wanhopiger naar wiskundeboeken staren viel op zijn plaats.

Laatst gewijzigd op 18-10-2010 om 16:02.
Oud 18-10-2010, 16:02
Hanneke
Hanneke is offline
Maar waarom staat er dan dat 10/5=10?
Oud 18-10-2010, 16:02
Verwijderd
Oh, dat was een typfout
Oud 18-10-2010, 16:10
Hanneke
Hanneke is offline
Jammer, dacht misschien zit er iets achter

Maar heb je op de basisschool niet geleerd dat 1/5 deel van een pizza hetzelfde is als 1 pizza verdelen over 5 mensen, en dat soort dingen?
Oud 18-10-2010, 16:11
Verwijderd
Citaat:

Maar heb je op de basisschool niet geleerd dat 1/5 deel van een pizza hetzelfde is als 1 pizza verdelen over 5 mensen, en dat soort dingen?
Idd, zo leerde ik dat ook op de basisschool.
Oud 18-10-2010, 16:14
Verwijderd
Citaat:

Ik zag breuken altijd als een soort hokjes. Bijvoorbeeld, drie-achtste is acht hokjes op een rijtje met drie hokjes ingekleurd. Zeventien-achtste is dan twee rijtjes vol plus een rijtje met een ingekleurd. Ik kan dat soort dingen vrij goed visualiseren en telde zo al mijn breuksommen uit.
Oud 19-10-2010, 11:11
Manmano
Manmano is offline
De schoonheid van taal!
Oud 19-10-2010, 16:37
Verwijderd
Forumbaas is eigenlijk een ontzettend debiel woord
Oud 21-10-2010, 16:01
Verwijderd
Oh dat een roadrunner een echt beest is, en dat hij in het nederlands een renkoekoek heet. Renkoekoek
Ze lijken niet echt op Roadrunner, maar kunnen wel ziek snel rennen.

Oud 21-10-2010, 16:17
Em.
Em. is offline
Citaat:
Ik zag breuken altijd als een soort hokjes. Bijvoorbeeld, drie-achtste is acht hokjes op een rijtje met drie hokjes ingekleurd. Zeventien-achtste is dan twee rijtjes vol plus een rijtje met een ingekleurd. Ik kan dat soort dingen vrij goed visualiseren en telde zo al mijn breuksommen uit.
Ik zie ook altijd hokjes en tóch wist ik dat je het moest delen. Ik wist dat 'een deel van' (hokjes) hetzelfde was als 'delen (door)'. En wat ondersteunt de taal dat toch weer mooi.

En ik kwam er zojuist achter het bestaan van het woord 'renkoekoek'. Mijn spellingscontrole nog niet, die zegt krentenkoek.
Oud 22-10-2010, 23:04
Verwijderd
Dat Hier in de disco van Sharon geen origineel nummer is Maar een schaamteloze cover van het jaren tachtig liedje I think we're alone now van ene Tiffany.
Oud 22-10-2010, 23:05
Verwijderd
Citaat:
Dat Hier in de disco van Sharon geen origineel nummer is Maar een schaamteloze cover van het jaren tachtig liedje I think we're alone now van ene Tiffany.
omg ja nu je het zegt!
Oud 22-10-2010, 23:44
HomoSignificans
HomoSignificans is offline
Een lover is iemand die looft.
Oud 23-10-2010, 02:24
Verwijderd
Citaat:
Tien-vijfde is hetzelfde als tien gedeeld door twee.
*wereld stort in*

Tenzij je bedoelt: tien-vijfde is hetzelfde als tien gedeeld door vijf.

En ik weet niet of je al algebra krijgt? Want dan ga je ineens heel anders kijken naar 'rekensommen', want dan worden het 'vergelijkingen' en dan kun je 'ineens' delen aan beide kanten van het =-teken wegstrepen/bijvoegen, en dan worden getallen ineens vervangen door 'variabelen' zoals x en y.

Laatst gewijzigd op 23-10-2010 om 02:33.
Oud 23-10-2010, 15:05
Verwijderd
Citaat:
*wereld stort in*

Tenzij je bedoelt: tien-vijfde is hetzelfde als tien gedeeld door vijf.

En ik weet niet of je al algebra krijgt? Want dan ga je ineens heel anders kijken naar 'rekensommen', want dan worden het 'vergelijkingen' en dan kun je 'ineens' delen aan beide kanten van het =-teken wegstrepen/bijvoegen, en dan worden getallen ineens vervangen door 'variabelen' zoals x en y.
Eh, ja, dat bedoelde ik. Maar ik maak snel veel typfouten als het gaat over cijfers. En ik krijg ook algebra, maar had het dus nog nooit gezien
Oud 23-10-2010, 17:41
Verwijderd
Omdat dit ook een beetje een 'wat heb je vandaag geleerd'-topic is geworden: dat je je eigen stem veel beter kunt horen als je je oren vastpakt en ze een beetje naar voren vouwt.
Oud 23-10-2010, 18:13
flyaway
flyaway is offline
Citaat:
Omdat dit ook een beetje een 'wat heb je vandaag geleerd'-topic is geworden: dat je je eigen stem veel beter kunt horen als je je oren vastpakt en ze een beetje naar voren vouwt.
Woooot Geniaal
Oud 23-10-2010, 18:53
Verwijderd
Citaat:
omg het is waar
Oud 23-10-2010, 19:09
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Ken je Tiffany nie?! Queen of the mall!
Oud 23-10-2010, 19:25
Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Citaat:
Citaat:
Woooot Geniaal
Citaat:
omg het is waar
Dat sommige mensen wel heel vaak aan hun oren zitten..

*als je dat maar vaak genoeg doet blijven ze zo staan hoor *
Oud 30-10-2010, 13:20
Verwijderd
dat een banaan een kruid is.

Een bananenplant of bananenboom is in werkelijkheid een kruid, `s werelds grootste kruid (kruidachtige). Volgens de tuinbouwkundige definitie wordt de banaan echter tot de groenten gerekend. Volgens de culinaire definitie is het echter een vrucht, omdat de banaan als nagerecht dan wel als tussendoortje wordt gegeten.
Oud 06-11-2010, 21:40
Verwijderd
Dat Paul de Leeuw de uitdrukking 'helaas pindakaas' heeft geintroduceerd. Volgens wiki.
Oud 07-11-2010, 07:12
snoopy
snoopy is offline
Dat er een quote knop zit in 'snel reageren'
Oud 07-11-2010, 13:23
HomoSignificans
Citaat:
Dat er een quote knop zit in 'snel reageren'
Oud 07-11-2010, 13:27
Em.
Em. is offline
Citaat:
dat een banaan een kruid is.

Een bananenplant of bananenboom is in werkelijkheid een kruid, `s werelds grootste kruid (kruidachtige). Volgens de tuinbouwkundige definitie wordt de banaan echter tot de groenten gerekend. Volgens de culinaire definitie is het echter een vrucht, omdat de banaan als nagerecht dan wel als tussendoortje wordt gegeten.
Dat een banaan een groente is volgens sommigen. Wel apart hoor, én kruid én fruit én groente. Wat wil je nog meer.

En dat je het vakje 'snel reageren' kunt vergroten/verkleinen.
Oud 07-11-2010, 13:32
HomoSignificans
Als je twee bananen eet op een dag, heb je dan direct genoeg groente en genoeg fruit?
Oud 07-11-2010, 17:46
TopDrop
TopDrop is offline
Dat Bram Moskowicz en Eva Jinek een relatie hebben.
Oud 08-11-2010, 00:46
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Dat Californian gurls van Katy Perry en Tiktok van Ke$ha dezelfde tune hebben :')
Oud 08-11-2010, 01:01
Verwijderd
Citaat:
Als je twee bananen eet op een dag, heb je dan direct genoeg groente en genoeg fruit?
hahaha
Oud 08-11-2010, 18:23
Chick Rock
Chick Rock is offline
Hoe je een bestand verkleint in paint met dank aan Sann.
Oud 08-11-2010, 18:28
Verwijderd
Citaat:
Hoe je een bestand verkleint in paint met dank aan Sann.
Oud 08-11-2010, 18:35
Chick Rock
Chick Rock is offline
Ik kijk even heel raar tegen 'verkleint' aan, heb ik weer een mongoloïde spelfout gemaakt?
Oud 08-11-2010, 18:57
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Ik kijk even heel raar tegen 'verkleint' aan, heb ik weer een mongoloïde spelfout gemaakt?
Nee. Je verkleint iets, je hebt iets verkleind, het verkleinde iets. Niks mis met je spelling.
Oud 08-11-2010, 19:04
Sander.
Sander. is offline
Dat de kiosks op de perons geen keuze hebben tussen een grote en kleine cappuchino, en die in de stationshal wel.
Oud 08-11-2010, 19:24
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Nee. Je verkleint iets, je hebt iets verkleind, het verkleinde iets. Niks mis met je spelling.
Pfiew! Maak de laatste tijd de belachelijkste fouten .
Oud 08-11-2010, 22:37
Uice
Uice is offline
Citaat:
Dat een banaan een groente is volgens sommigen. Wel apart hoor, én kruid én fruit én groente. Wat wil je nog meer.
Een banaan is volgens sommigen ook een bes, omdat er meerdere pitten aan de binnenkant zitten.
Oud 08-11-2010, 23:15
HomoSignificans
Volgens sommigen is een banaan een vervoersmiddel.

Oud 09-11-2010, 00:13
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Dat de kiosks op de perons geen keuze hebben tussen een grote en kleine cappuchino, en die in de stationshal wel.
Ligt er aan op welk station je komt denk ik.
Veel kiosken worden verbouwd en mss dat er op de perrons nog oude winkels staan en dat er in de hal al een nieuwe is?
Bij de oude kon je idd uit 2 maten kiezen, bij de nieuwe is er 1 knop, gewoon 'koffie'.

[/exkioskmedewerkster]
Oud 09-11-2010, 06:52
Rationeel
Rationeel is offline
met het banaanverhaal kun je geld verdienen, net zoals met het feitje dat groen een primaire kleur is (lees: kan zijn, afhankelijk van de definitie)
Oud 10-11-2010, 08:03
snoopy
snoopy is offline
Dat je maar één keer op Tab hoeft te drukken (en dan op enter) om een post te plaatsen. En niet alleen in het 'snel reageren'-vakje, maar ook bij meer opties.
Oud 10-11-2010, 08:21
Carn
Carn is offline
ctrl-enter kan ook. tenminste, vroegah. nu moet je dat ff ergens instellen.
Oud 10-11-2010, 08:23
snoopy
snoopy is offline
Ik gebruikte altijd al tab, maar dacht dat het twee keer moest. Scheelt toch weer een keer klikken he?
Oud 10-11-2010, 09:11
HomoSignificans
Citaat:
met het banaanverhaal kun je geld verdienen, net zoals met het feitje dat groen een primaire kleur is (lees: kan zijn, afhankelijk van de definitie)
Ik heb een keer geld verdiend met ''de snoep''. Ik kreeg het niet, want de ander dacht dat het een drukfout was in het woordenboek.
Oud 16-11-2010, 16:45
Verwijderd
Dat potten schijnbaar heel makkelijk open gaan als je een gat in de deksel maakt.
Oud 16-11-2010, 16:45
Verwijderd
Dat ik bijna iedereen haat. Oh nee wacht, dat wist ik al heel lang!
Oud 16-11-2010, 17:16
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Dat potten schijnbaar heel makkelijk open gaan als je een gat in de deksel maakt.
Uiteraard

Regels voor berichten