Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-07-2010, 12:40
Verwijderd
Hoi Jasmijn...
Heb jij nog tips voor een potentiele humor-donor?
Advertentie
Oud 21-07-2010, 12:46
Verwijderd
Citaat:
welke?
Eentje die in mijn fapmap staat Van onze eerste meet in Agga.

Nee het was meer omdat hij zo leuk meedoet in het donortopic.
Oud 21-07-2010, 12:47
Jasmijn.
Jasmijn. is offline
je hebt een portie gezonde humor, wat wil je nog meer ^^
Oud 21-07-2010, 12:47
Verwijderd
hoe kan ik die doneren??
ik kan er best wel wat van missen

hoe is het in spanje?
Oud 21-07-2010, 12:54
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
.
Arm kind... Echt een zielig geval, ze hebben toen volgensmij ook ergens anders een feest georganiseerd waar ze alle homoleerlingen niet op hebben uitgenodigd.
Oud 21-07-2010, 12:57
Verwijderd
ik kwam er vandaag achter dat mijn baas een lezzer is!
en de schuddebuikjes zijn op
Oud 21-07-2010, 13:05
Rivka
Rivka is offline
Citaat:
Arm kind... Echt een zielig geval, ze hebben toen volgensmij ook ergens anders een feest georganiseerd waar ze alle homoleerlingen niet op hebben uitgenodigd.
Dat is echt heel vreselijk! Daar kan ik dus enorm kwaad en verdrietig om worden.
Oud 21-07-2010, 13:05
Verwijderd
Ok, ik heb dus in maart ergens gewerkt als trainingsacteur. Daar kreeg ik steeds maar niet van betaald, had een factuur gestuurd, maar ik kreeg maar niets. Pas na 2,5 maand kreeg ik m'n geld. En nu heb ik vandaag wéér datzelfde geld ontvangen, o.v.v. hetzelfde factuurnummer ook. Wat moet ik hier nu mee? Kan ik in de problemen komen als ik het geld gewoon hou?

Ik heb het idee dat hun administratie zo bagger is dat ze er waarschijnlijk niet achter zullen komen, maar hoe zit het met de belastingdienst...?
Oud 21-07-2010, 13:06
Verwijderd
Wat een discussie in dat donortopic <3.
Oud 21-07-2010, 13:08
Verwijderd
Overigens krijg je daar ook bar weinig betaald hoor, als je het vergelijkt met andere tarieven voor trainingsacteur. Dus twee keer betaald krijgen maakt het bedrag eigenlijk pas acceptabel
Oud 21-07-2010, 13:10
Verwijderd
Citaat:
Wat een discussie in dat donortopic <3.
ja echt he
Oud 21-07-2010, 13:12
Verwijderd
dat soort discussies zijn de mooiste die er zijn, moet ik zeggen
Oud 21-07-2010, 13:13
Verwijderd
Ik weet niet of en hoe de belastingdienst daar achter komt, maar als zij er zelf toch achter komen zullen ze waarschijnlijk niet blij zijn en loop je het risico je goede naam te bezoedelen. Als ik dat bedrijf was zou ik er iig alles aan doen om jou keihard terug te naaien
Oud 21-07-2010, 13:14
Verwijderd
Citaat:
Overigens krijg je daar ook bar weinig betaald hoor, als je het vergelijkt met andere tarieven voor trainingsacteur. Dus twee keer betaald krijgen maakt het bedrag eigenlijk pas acceptabel
Dat gaat natuurlijk niet op, je bent er mee akkoord gegaan dat je dat betaald krijgt. Het is onverschuldigde betaling, 6:203, zij kunnen dus altijd terugvorderen,of iig tot verjaringstermijn van 5 jaar (maar jij bent niet te goeder trouw, dus waarschijnlijk 25 jaar). Volgens mij ben je, wettelijk gezien, niet verplicht dit uit jezelf te doen, maar het is eigenlijk een beetje te lang geleden dat ik me met dergelijke zaken heb beziggehouden. Belastingtechnisch weet ik eigenlijk niet zo goed hoe het zit.
Oud 21-07-2010, 13:15
Verwijderd
Citaat:
Ik weet niet of en hoe de belastingdienst daar achter komt, maar als zij er zelf toch achter komen zullen ze waarschijnlijk niet blij zijn en loop je het risico je goede naam te bezoedelen. Als ik dat bedrijf was zou ik er iig alles aan doen om jou keihard terug te naaien
+ dat natuurlijk
Oud 21-07-2010, 13:16
Verwijderd
Citaat:
dat soort discussies zijn de mooiste die er zijn, moet ik zeggen
ik dig ze ook wel. Nu vind ik bepaalde standpunten vrij ver gaan, maar ik vind iig wel dat wettelijk gezien iedereen donor zou moeten zijn & je maar je best moet doen om het niet te zijn, ipv andersom.
Oud 21-07-2010, 13:17
Verwijderd
Als het bedrijf het maar 1 keer opgeeft aan de belastingen, hoef je er maar 1 keer belasting over te betalen, maar aangezien ze het waarschijnlijk dus ook 2 keer aan de belastingdienst opgeven, moet je er ook 2 keer op betalen. Dus als je het terugbetaalt, moet je ook goed zorgen dat zij het uit hun systeem halen, anders betaal je 2 keer, terwijl je maar 1 keer hebt ontvangen...
Oud 21-07-2010, 13:18
Verwijderd
Citaat:
ik dig ze ook wel. Nu vind ik bepaalde standpunten vrij ver gaan, maar ik vind iig wel dat wettelijk gezien iedereen donor zou moeten zijn & je maar je best moet doen om het niet te zijn, ipv andersom.
Vind ik ook. Iedereen die geschikt is dan natuurlijk. En ik ben eigenlijk ook niet pertinent tegen een boete voor niet-donor zijn. (ook hier uiteraard muv mensen die ongeschikt zijn)
Oud 21-07-2010, 13:19
Verwijderd
Citaat:
Vind ik ook. Iedereen die geschikt is dan natuurlijk. En ik ben eigenlijk ook niet pertinent tegen een boete voor niet-donor zijn. (ook hier uiteraard muv mensen die ongeschikt zijn)
doe dan maar geen donor zijn = geen donororganen mogen ontvangen. Of ergens onderaan de lijst en als echt niemand er iets aan heeft mag jij 'm. Ofzoiets.

Edit: maar ik vind dit niet zo heel belangrijk, eerst het bestaande systeem maar eens compleet omkeren, kijken hoe het gaat en hoeveel donors er dan zijn & dan kijken of er nog meer maatregelen nodig zijn.
Oud 21-07-2010, 13:19
Verwijderd
Citaat:
ik was het eerst niet, misschien uit luiigheid, of uit niet genoeg care.
Maar uiteindelijk wel geworden. Omdat ik uiteindelijk toch vond dat dood dood is en dus mijn kadaver leeg mag. En mits goed opgevuld met een beetje bouwschuim de oven in gaat.

Maar voor de rest vind ik de vergelijkingen vooral een beetje te ver gezocht. Van beide kanten...
Oud 21-07-2010, 13:21
Verwijderd
Citaat:
doe dan maar geen donor zijn = geen donororganen mogen ontvangen. Of ergens onderaan de lijst en als echt niemand er iets aan heeft mag jij 'm. Ofzoiets.

Edit: maar ik vind dit niet zo heel belangrijk, eerst het bestaande systeem maar eens compleet omkeren, kijken hoe het gaat en hoeveel donors er dan zijn & dan kijken of er nog meer maatregelen nodig zijn.
Mja maar het probleem is dan dat als een niet-donor onder een bus huppelt hij heel snel even zijn donorregistratie aan kan passen zodat hij niet meer onderaan de lijst bungelt.
Oud 21-07-2010, 13:22
Verwijderd
Citaat:
ik was het eerst niet, misschien uit luiigheid, of uit niet genoeg care.
Maar uiteindelijk wel geworden. Omdat ik uiteindelijk toch vond dat dood dood is en dus mijn kadaver leeg mag. En mits goed opgevuld met een beetje bouwschuim de oven in gaat.

Maar voor de rest vind ik de vergelijkingen vooral een beetje te ver gezocht. Van beide kanten...
Hm, ik ben donor geworden zodra het kon, en ik vond het vet cool . Maar mijn ouders hebben me ook van kleins af aan verteld dat je natuurlijk donor moet zijn, dat er na de dood toch niets is, en als dat wel zo is je zeker niks aan je organen hebt, dus dat je ze maar beter weg kan geven. Maar ik hoor in mijn omgeving zoveel mensen die er principieel niet echt iets tegen hebben maar gewoon te lui zijn om het te regelen. Ik bedoel gooi het dan maar om.
Oud 21-07-2010, 13:23
Verwijderd
Citaat:
Mja maar het probleem is dan dat als een niet-donor onder een bus huppelt hij heel snel even zijn donorregistratie aan kan passen zodat hij niet meer onderaan de lijst bungelt.
Daar verzinnen we natuurlijk een mooie oplossing voor.
Oud 21-07-2010, 13:23
Verwijderd
Ook heel slecht trouwens dat nu nabestaanden alsnog een stokje kunnen steken voor het doneren. Dat zou ook niet moeten kunnen.
Oud 21-07-2010, 13:25
Rivka
Rivka is offline
@Katje: Dat is bij jongeren ook zo, want je mag je op je 12e registeren maar in the end bepalen je ouders alles tot je 16 bent. Ik vind dat je als je 12 bent wel mag kiezen hoor.
Verwijderd
Citaat:
Ook heel slecht trouwens dat nu nabestaanden alsnog een stokje kunnen steken voor het doneren. Dat zou ook niet moeten kunnen.
is dat zo?
dat is wel slecht en respectloos tegenover de dode
Verwijderd
ik ben voorstander van het geven van je organen aan familie. maar liever niet aan iemand die ik niet ken. misschien is die persoon het wel niet waardig om nog te leven. (in het geval van kettingroker, drugsgebruiker enz.)
Verwijderd
Citaat:
Ja dat is raar inderdaad. Zeker met dit systeem waar het uitdrukkelijk is aangegeven door de overledene dat ie het wel wil zijn. Ik zou echt nooit zeggen: no way, jullie mogen mijn moeder niet leeghalen, ook al was het haar uitdrukkelijke wens.
Oud 21-07-2010, 13:26
Verwijderd
Citaat:
ik ben voorstander van het geven van je organen aan familie. maar liever niet aan iemand die ik niet ken. misschien is die persoon het wel niet waardig om nog te leven. (in het geval van kettingroker, drugsgebruiker enz.)
Wie ben jij in hemelsnaam om te besluiten of iemand het waard is om te leven?
Rivka
Rivka is offline
Citaat:
Dus iemand die drugs gebruikt is het leven niet waard?
Als ik iemand gezond kan maken met een orgaan mogen ze het hebben. Ik zou, als het kon, nu ook een nier afstaan aan bijv. mijn zusje, als die er één nodig mocht hebben.
Verwijderd
Wat een kettingroker is niet waardig om nog te leven?
Verwijderd
Citaat:
Wie ben jij in hemelsnaam om te besluiten of iemand het waard is om te leven?
huh dat zeg ik toch niet?
Oud 21-07-2010, 13:27
Verwijderd
waarom zou ik mijn longen geven aan iemand die er zelf voor heeft gekozen om te gaan roken? daar zit voor mij geen logica in.
Rivka
Rivka is offline
Citaat:
Ziehier.
Verwijderd
Citaat:
Nouja, de nabestaanden zijn degenen die er iets van merken natuurlijk. Degene die net overleden is moet dan moet dan zo snel mogelijk naar de pathologie om de organen eruit te halen als die nog 'vers' zijn, dat beperkt ze mogelijk in het afscheid nemen. Dus het is wel logisch dat je het er wel even met ze over moet hebben, je kunt niet zomaar dat bed wegrollen terwijl er tien huilende mensen omheen zitten.
Ik vind het vooral van die nabestaanden zo egoïostisch tegenover de wens van de overledene, dat ze dat doen
Oud 21-07-2010, 13:28
Verwijderd
het is een keuze om te roken.
Oud 21-07-2010, 13:28
Rivka
Rivka is offline
Citaat:
waarom zou ik mijn longen geven aan iemand die er zelf voor heeft gekozen om te gaan roken? daar zit voor mij geen logica in.
Maar wat maakt het uit? Je bent toch dood? Wat is nou nuttiger, geven aan een kettingroker of laten verbranden/rotten?
Oud 21-07-2010, 13:29
Verwijderd
Die donorregistratie kon tegenwoordig toch ook via digid?
Verwijderd
Ik heb mijn man al op het hart gedrukt dat hij het niet moet wagen dat tegen te houden mocht ik doodgaan op een moment dat mijn organen geoogst kunnen worden
Rivka
Rivka is offline
Goed Moz!
Verwijderd
Citaat:
waarom zou je iemand laten sterven die mensen heeft die van 'm houden, die wellicht kinderen heeft, die misschien nog wel 30 jaar kan leven met jouw longen, als je 'm ook kan redden?
Oud 21-07-2010, 13:30
Verwijderd
Citaat:
Diegene zou, als hij het over mocht doen, mogelijk niet meer gaan roken. Moet je iemand van bv. 50 dan straffen voor een keuze die hij op z'n 15e heeft gemaakt? En uiteraard komt iemand die nog stééds rookt niet in aanmerking voor donorlongen, je moet wel minimaal 6 maanden gestopt zijn. Anders kun je die donorlongen net zo goed meteen in de prullenbak gooien.
Verwijderd
Bij mij in de omgeving kent ook iedereen mijn standpunt over donor zijn. Ik ga ze persoonlijk poltergeisten als ze het tegenhouden
Rivka
Rivka is offline
Citaat:
waarom zou je iemand laten sterven die mensen heeft die van 'm houden, die wellicht kinderen heeft, die misschien nog wel 30 jaar kan leven met jouw longen, als je 'm ook kan redden?
Oud 21-07-2010, 13:31
Verwijderd
Citaat:
Ik heb mijn man al op het hart gedrukt dat hij het niet moet wagen dat tegen te houden mocht ik doodgaan op een moment dat mijn organen geoogst kunnen worden
Ja als ze dat bij mij doen kom ik spoken
Verwijderd
Citaat:
Ja als ze dat bij mij doen kom ik spoken
gmta
Verwijderd
Als ik een orgaan nodig heb ga ik wel naar een duister oord waar je die dingen kunt kopen <3
Oud 21-07-2010, 13:32
Verwijderd
Citaat:
gmta
Oud 21-07-2010, 13:32
Verwijderd
Citaat:
het is een keuze om te roken.
Jij drinkt dan neem ik aan ook geen alcohol? Of cafeïnehoudende dranken? Junkfood?
Oud 21-07-2010, 13:33
Verwijderd
Citaat:
Als ik een orgaan nodig heb ga ik wel naar een duister oord waar je die dingen kunt kopen <3
goed zo knul
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten