Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-08-2010, 23:21
Verwijderd
Citaat:
en WOI? WOII?
Je wil een argument from numbers?
Advertentie
Oud 25-08-2010, 23:21
Jasmijn.
Jasmijn. is offline
Jongens, over 5 jaartjes wil ik het hier graag weer met jullie over hebben! Eerst een paar artikeltjes, vids en boeken bijeenzoeken!
Oud 25-08-2010, 23:22
Verwijderd
Citaat:
Jongens, over 5 jaartjes wil ik het hier graag weer met jullie over hebben! Eerst een paar artikeltjes, vids en boeken bijeenzoeken!
Stuur me tegen die tijd maar een pm, ik ben benieuwd.
Verwijderd
Terrorisme is géén product om geloof te verspreiden maar vaak wil een kleine groep een bepaalde politieke boodschap verkondigen door aanslagen te plegen en gebruiken daarbij een geloof. Geloof me nou maar, ik heb duizend boeken moeten lezen over de fucking tamil tijgers, rote armee fraktion, hamas, christian terrorism. Was trouwens heel leuke cursus. Ik heb stiekem ook wel zin in een nieuwe cursus over veiligheidsdiensten etc nerddddd

Citaat:
WOIl is toch ook echt iets van het geloof anders werden Joden niet achtervolgd
Ging niet zo zeer over het jodendom maar het feit dat ze door diaspora 'staatsloos' waren en dat paste niet bij de ideologie. Anders hadden ze net zo goed katholieken kunnen discrimineren (noordelijk deel is/was overwegend lutheraans).
Macrador
Macrador is offline
Citaat:
Jezus, gebruik leestekens ofzo. Ook al is het dan bijna half 1.
zeg niet dat je te dom bent dat jet het zonder leestekens niet kan lezen. Het gaat te snel om leestekens te zetten en elke post te volgen.
Oud 25-08-2010, 23:23
Sherlock
Sherlock is offline
Citaat:
Waarom ging hij dan over tot het elimineren van joden ipv ze gewoon te discrimineren en op te sluiten?
Ik vind het frappant dat niemand hier op reageert.
Verwijderd
Citaat:
Terrorisme is product om geloof te verspreiden maar vaak wil een kleine groep een bepaalde politieke boodschap verkondigen door aanslagen te plegen en gebruiken daarbij een geloof. Geloof me nou maar, ik heb duizend boeken moeten lezen over de fucking tamil tijgers, rote armee fraktion, hamas, christian terrorism. Was trouwens heel leuke cursus. Ik heb stiekem ook wel zin in een nieuwe cursus over veiligheidsdiensten etc nerddddd
Ik ben blij dat je wat nuttigs zegt, want jij hebt tenminste de kennis
Macrador
Macrador is offline
Citaat:
Pffft wat gaat het hier snel.
toch heel leuk ?
Sherlock
Sherlock is offline
Citaat:
zeg niet dat je te dom bent dat jet het zonder leestekens niet kan lezen. Het gaat te snel om leestekens te zetten en elke post te volgen.
HAHA onzin, leer typen vriend.
Jasmijn.
Jasmijn. is offline
Citaat:
Je hebt boeken die het tegendeel beweren?
Overigens is het niet 1 boek, maar een overzicht.
ja, maar je moet je natuurlijk niet tot je 'eigen wereldje' beperken.
Oud 25-08-2010, 23:25
Verwijderd
De holocaust had zeker niet een echt religieuze achtergrond, meer een etnische, er werden immers ook vele niet-religieuze mensen vermoord van wie men vond dat ze etnisch gezien Joods waren. Daarnaast waren ook niet alleen die mensen het slachtoffer, maar bijvoorbeeld ook zigeuners en gehandicapten. Dit etnisch geweld treed trouwens nog steeds af en toe op, kijk maar naar de Balkan in de jaren negentig, of naar Rwanda in datzelfde decennium.
Macrador
Macrador is offline
Citaat:

Ik weet het niet. Misschien omdat het een schrikeffect had en omdat hij het moest doen om de duisters tevreden te stellen ik weet het niet en ik denk dat ik ook het liefst over 5 jaar nog is discuteer
Verwijderd
Citaat:
Citaat:
Typcursus, Macrador, typcursus. En niet whinen. Dan moet je maar langer de tijd nemen om te reageren. Kijk mijn posts maar, het lukt ook gewoon. Ik neem gewoon netjes de tijd.

Sherlock, omdat Hitler gewoon een beetje geflipte gast was.
Sherlock
Sherlock is offline
Citaat:
Ik zou niet durven te beweren dat geloof vooral ellende brengt als ik er niet iets van af wist.
Oud 25-08-2010, 23:26
Macrador
Macrador is offline
Citaat:
HAHA onzin, leer typen vriend.
onzin? Zeg me dan waarom het zo een 3 weken geleden wel ging voor iedereen?
Verwijderd
Citaat:
Ik zou niet durven te beweren dat geloof vooral ellende brengt als ik er niet iets van af wist.
Je hebt tot nu toe anders niet bewezen vreselijk veel kennis van zaken te hebben, en deze opmerking onderstreept dat nog maar eens.
Verwijderd
Citaat:
onzin? Zeg me dan waarom het zo een 3 weken geleden wel ging voor iedereen?
Eh... Weet ik veel, maar ik vind je posts gewoon af en toe onleesbaar hoor .
Jasmijn.
Jasmijn. is offline
Citaat:
Die "War on Terror" was/is hartstikke economisch en politiek. Bush en de zijnen moesten toen natuurlijk wel even tonen dat ze de boel onder controle hadden, anders was het gauw met hem gedaan geweest. En daarnaast zijn er zowel in Irak als in Afghanistan grote natuurlijke grondstoffenvoorraden, dus het was ook een leuk excuus.
duidelijk. Als je Frans begrijpt wil ik je wel een paar interessante video's en artikels sturen
Oud 25-08-2010, 23:27
Macrador
Macrador is offline
Citaat:
Typcursus, Macrador, typcursus. En niet whinen. Dan moet je maar langer de tijd nemen om te reageren. Kijk mijn posts maar, het lukt ook gewoon. Ik neem gewoon netjes de tijd.

Sherlock, omdat Hitler gewoon een beetje geflipte gast was.
ik kan blind typen hoor. Maar het gaat reteslecht nu
Verwijderd
Citaat:
ja, maar je moet je natuurlijk niet tot je 'eigen wereldje' beperken.
Dus ik vraag jou om boeken die het tegendeel beweren, maar die heb je kennelijk niet
Sherlock
Sherlock is offline
Citaat:
De holocaust had zeker niet een echt religieuze achtergrond, meer een etnische, er werden immers ook vele niet-religieuze mensen vermoord van wie men vond dat ze etnisch gezien Joods waren. Daarnaast waren ook niet alleen die mensen het slachtoffer, maar bijvoorbeeld ook zigeuners en gehandicapten. Dit etnisch geweld treed trouwens nog steeds af en toe op, kijk maar naar de Balkan in de jaren negentig, of naar Rwanda in datzelfde decennium.
Toch werd je niet achtervolgd als er bewezen was dat je tot het christendom behoorde.
Verwijderd
Citaat:
duidelijk. Als je Frans begrijpt wil ik je wel een paar interessante video's en artikels sturen
Stuur maar.
Oud 25-08-2010, 23:28
Macrador
Macrador is offline
Citaat:
Eh... Weet ik veel, maar ik vind je posts gewoon af en toe onleesbaar hoor .
sorry hoor. ik zal een beetje beter proberen. Misschien is slapen echt een goed idee ik merk dat ik utivloog voor een stomme reden
Verwijderd
Citaat:
ik kan blind typen hoor. Maar het gaat reteslecht nu
Ja, dat merk ik.
Citaat:
Toch werd je niet achtervolgd als er bewezen was dat je tot het christendom behoorde.
Uh? Waar haal je dat vandaan? Nog nooit van gehoord . Alhoewel, het kan wel zo zijn, maar ik ben benieuwd .
Verwijderd
Citaat:

Ging niet zo zeer over het jodendom maar het feit dat ze door diaspora 'staatsloos' waren en dat paste niet bij de ideologie. Anders hadden ze net zo goed katholieken kunnen discrimineren (noordelijk deel is/was overwegend lutheraans).
Mij staat bij dat er gewoon veel haat tegen de rijke Joden (in Duitsland) was, terwijl de rest van Duitsland doodging als gevolg van de herstelbetalingen.
Verwijderd
Citaat:
Volgens mij is dat niet waar, maar misschien dat dit incidenteel wel eens voorkwam. Het Derde Rijk was namelijk wat minder strak georganiseerd dan veel mensen denken.
Sherlock
Sherlock is offline
Citaat:
Je hebt tot nu toe anders niet bewezen vreselijk veel kennis van zaken te hebben, en deze opmerking onderstreept dat nog maar eens.
Ik zeg niet vreselijk veel kennis erover te hebben, wel genoeg om mijn quote te ondersteunen.
Verwijderd
Citaat:
sorry hoor. ik zal een beetje beter proberen. Misschien is slapen echt een goed idee ik merk dat ik utivloog voor een stomme reden
No problem, het kan gebeuren he . Maar slapen lijkt me geen slecht plan .
Oud 25-08-2010, 23:29
Jasmijn.
Jasmijn. is offline
Citaat:
meditate on it
Macrador
Macrador is offline
Citaat:
Mij staat bij dat er gewoon veel haat tegen de rijke Joden (in Duitsland) was, terwijl de rest van Duitsland doodging als gevolg van de herstelbetalingen.
waren het niet de interne conflicten en staking die Duitsland nekten in de oorlog?
Macrador
Macrador is offline
Citaat:
No problem, het kan gebeuren he . Maar slapen lijkt me geen slecht plan .
maar ik vind het hier te leuk
Oud 25-08-2010, 23:30
Verwijderd
Citaat:
Verdrag van Versailles zorgde ervoor dat Duitsland herstelbetalingen moest betalen aan verschillende landen (Ik weet zo gauw even niet welke, dat kun je zelf opzoeken). Hierdoor ontstond een grote werkloosheid terwijl veel Joodse mensen wel werk hadden (Op de een of andere manier, mag iemand me ook nog ooit gaan uitleggen). Hitler misbruikte de haat die het Duitse volk had tegen de Joden.
Carn
Carn is offline
zo, dat was weer prima avondje met bier.
Verwijderd
Citaat:
maar ik vind het hier te leuk
Dat herken ik
Jasmijn.
Jasmijn. is offline
Citaat:
Stuur maar.
Of heb je FB? Sommige video's staan op een bepaald profiel en dan kun je die niet bekijken als profiel op 'privé' staat.
Verwijderd
Citaat:
Antisemitisme is nu niet bepaald nieuw en ook zeker geen puur Duitse aangelegenheid. In de periode van voor de Tweede Wereldoorlog was het in heel Europa sterk aanwezig.
Verwijderd
Citaat:
waren het niet de interne conflicten en staking die Duitsland nekten in de oorlog?
Het gaat over hoe de Jodenhaat ontstond...
Sherlock
Sherlock is offline
Ach het zal allemaal wel over een tijdje zullen jullie allemaal door hebben dat ik gelijk heb.
Oud 25-08-2010, 23:31
Verwijderd
Citaat:
Of heb je FB? Sommige video's staan op een bepaald profiel en dan kun je die niet bekijken als profiel op 'privé' staat.
Dat heb ik.
Carn
Carn is offline
Citaat:
Dit gaat toch echt over geloof. Net als de oorlogen rond het jaar 0 aangezien de Romeinen hun geloof en goden ook opdrongen aan de landen die ze bezette.

En de christenhonden hebben dat stokje braaf overgenomen
Macrador
Macrador is offline
Citaat:
doordat joden jezus hebben vermoord? zo gaat het geloof ofzoiets?
Verwijderd
Citaat:
Anti semitisme is niet iets wat de Duitsers uitgevonden hebben.
Sherlock
Sherlock is offline
Citaat:
zo, dat was weer prima avondje met bier.
Oud 25-08-2010, 23:32
Jasmijn.
Jasmijn. is offline
Citaat:
Dat heb ik.
PM het even, dan voeg ik je toe
Verwijderd
Citaat:
Antisemitisme is nu niet bepaald nieuw en ook zeker geen puur Duitse aangelegenheid. In de periode van voor de Tweede Wereldoorlog was het in heel Europa sterk aanwezig.
Ja, maar het ging hier specifiek om de Jodenvervolging door een Duitse heerser en dat is het gevolg van de verschillen tussen de Duitse bevolking en de in Duitslandwonende Joden.
Verwijderd
Citaat:
Ook maar het ging er even over of het puur om religie ging en dat was het naar mijn mening niet.
Verwijderd
Ja weet je wat, ik vind het hier wel goed geweest met de discussie . Ik ga slapen.
Oud 25-08-2010, 23:33
Sherlock
Sherlock is offline
Citaat:
En de christenhonden hebben dat stokje braaf overgenomen
Verwijderd
Citaat:
Anti semitisme is niet iets wat de Duitsers uitgevonden hebben.
De Jodenhaat in Duitsland dus, die leidde tot de Jodenvervolging in WOII
Verwijderd
Citaat:
Volgens mij is dat niet waar, maar misschien dat dit incidenteel wel eens voorkwam. Het Derde Rijk was namelijk wat minder strak georganiseerd dan veel mensen denken.
Inderdaad, Hitler had ook iets tegen Slavische volkeren en die kunnen ook christelijk zijn.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten