Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-09-2010, 23:03
Verwijderd
Citaat:
Haha, kunstvakken.
he leef jij nog.
Advertentie
Oud 27-09-2010, 23:04
Verwijderd
Citaat:
Ja ik dus ook. Maar ik vraag me af, als ik echt vet veel zou oefenen, of het dan wel iets zou worden.

Trouwens, wat raar is, ooit heb ik een vuist getekend die echt PRACHTIG was, voor mijn doen. Daarvoor en daarna is zoiets me nooit meer gelukt.
Journey of an absolute rookie: Paintings and sketches

Dit topic is zo briljant... iemand die voor geen meter kan tekenen leert in 5 jaar (70 topicpagina's) als een meester te tekenen en schilderen, door zelfstudie. Heel indrukwekkend en doet je beseffen dat het voor iedereen is weggelegd.

http://www.conceptart.org/forums/sho...?t=870&page=19
Verwijderd
Citaat:
ja maar het is niet alsof ik een beeld in mijn hoofd heb dat ik vervolgens rechtstreeks op papier vertaal?
Niet? Maar goed, je kan dat in ieder geval beter dan ik.

Soms heb ik een idee dat ik zou willen tekenen, maarja, als je niet kan tekenen.
Verwijderd
Citaat:

Dit topic is zo briljant... iemand die voor geen meter kan tekenen leert in 5 jaar (70 topicpagina's) als een meester te tekenen en schilderen, door zelfstudie. Heel indrukwekkend en doet je beseffen dat het voor iedereen is weggelegd.

nou, iedereen, het vereist een goede werkhouding enzo.
Oud 27-09-2010, 23:05
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Ik ben geen van beide
En wat tekenen betreft jullie tekenen nooit zo slecht als ik.
Wedden?
Verwijderd
Citaat:

Ik geloof dat ik dat weleens gezien heb ja, ongelooflijk

Maar diegene had gewoon een onderliggend talent hoor, want ik zie mezelf dat nevernooit doen.
Verwijderd
Citaat:
21 grams heb ik ook gezien in de bios, wat een verschrikkelijke film was dat

Ik vind dat zo'n bizar mooie en goede film.

Citaat:
Bedtijd, slaap lekker allemaal!
Slaap fijn.
Oud 27-09-2010, 23:06
Verwijderd
noodles, hoe heb jij dat eigenlijk? heb je zoiets van, nu ga ik een man tekenen, ja, een man. Mmm, man, ik zie een neus voor me, een oog voor me en alles?
Oud 27-09-2010, 23:06
Verwijderd
Ik denk dat ik slechter teken dan jij Queasy. NAtekenen kan ik wel goed. Ik tekende altijd Disneyplaten uit een kleurboek na en heb ook ooit een Jan, Jans en de kinderen-kalender gemaakt met allemaal nagetekende figuren. Dat ging me heel prima af, maar zelf iets tekenen...
Oud 27-09-2010, 23:07
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Ik kan best goed overtrekken?

...

Oud 27-09-2010, 23:07
Verwijderd
Natekenen kan ik ook niet. Ik kan gewoon niks wat betreft tekenen.
Oud 27-09-2010, 23:08
Verwijderd
Citaat:

...

Oud 27-09-2010, 23:08
Verwijderd
Citaat:
Haha jawel schat. Ik teken zó slecht, dat kan je je niet voorstellen.
Ik wed met je dat ik echt veel slechter teken.
Deal: we maken allebei een zo mooi mogelijk mens, en gaan dan vergelijken
Oud 27-09-2010, 23:09
Verwijderd
Citaat:
Maar mensen tekenen is het moeilijkste wat er is he, heb ik weleens gehoord.
Oud 27-09-2010, 23:10
Verwijderd
ja ga dan maar eens tekenen, zogenaamd slechte tekenaars!
Verwijderd
Ik kan wel goed tekenen in Pro/Engineer, telt dat?
Verwijderd
Citaat:
Maar mensen tekenen is het moeilijkste wat er is he, heb ik weleens gehoord.
ik vind mensen makkelijker dan uh, een koffiekopje
Verwijderd
Citaat:
ik vind mensen makkelijker dan uh, een koffiekopje
nee, echt?

Je bent bizar Egon!
Oud 27-09-2010, 23:11
Verwijderd
De bedenker van de Segway is vandaag met zijn Segway in een ravijn gestort.

En hij is dood.

Spoiler
Verwijderd
Citaat:
noodles, hoe heb jij dat eigenlijk? heb je zoiets van, nu ga ik een man tekenen, ja, een man. Mmm, man, ik zie een neus voor me, een oog voor me en alles?
Nou, wat ik dus zeg, 2 posts geleden: nee, ik heb een vaag idee, en op papier zet ik een lelijke thumbnailschets neer die echt afzichtelijk is (verkeerde proporties, scheef, mislukt perspectief) waardoor ik altijd zoiets heb van "waarom ben ik in hemelsnaam freelance illustrator geworden"...En dan teken ik wat verder en dan begint het zowaar ergens op te lijken, al is het dan niet exact wat ik in gedachten had, maar wel leuk op de een of andere manier. Voor een weekje. Daarna beginnen de gedachtes op te doemen van: "hm, eigenlijk helemaal niet zo mooi, hoe heb ik die en die fout niet eerder kunnen zien?"
Verwijderd
Citaat:
Oh dat zal best kunnen. Moment maak een foto van mij getekende mens.
Oud 27-09-2010, 23:12
Verwijderd
Citaat:

Ha ja, mijn grote held Qua doorzettingsvermogen dan, de dingen die hij uiteindelijk maakt met al z'n skills zijn niet zo heel boeiend. Maar wel behoorlijk skillvol. Dus.

Ik zag trouwens laatst een paar uitstekende handen op conceptart.

Hggn.
Verwijderd
Citaat:
Oh dat zal best kunnen. Moment maak een foto van mij getekende mens.
Ehm, je quote nu jezelf he?
Verwijderd
Citaat:
nee, echt?

Je bent bizar Egon!
ik heb moeite met simpele vormen zoals ellipsen enzo.
Verwijderd
Citaat:

...

Niks , daar begint het allemaal toch mee! Als je goed kunt overtrekken heb je iig een vaste hand, niet onbelangrijk.
Oud 27-09-2010, 23:13
Verwijderd
Citaat:
Nou, wat ik dus zeg, 2 posts geleden: nee, ik heb een vaag idee, en op papier zet ik een lelijke thumbnailschets neer die echt afzichtelijk is (verkeerde proporties, scheef, mislukt perspectief) waardoor ik altijd zoiets heb van "waarom ben ik in hemelsnaam freelance illustrator geworden"...En dan teken ik wat verder en dan begint het zowaar ergens op te lijken, al is het dan niet exact wat ik in gedachten had, maar wel leuk op de een of andere manier. Voor een weekje. Daarna beginnen de gedachtes op te doemen van: "hm, eigenlijk helemaal niet zo mooi, hoe heb ik die en die fout niet eerder kunnen zien?"

Ah ja, oke, maar nu stel ik mijn vraag opnieuw, wat is dan het vage idee dat in je hoofd zit? Hoe ziet dat eruit?
Oud 27-09-2010, 23:13
Verwijderd
Citaat:
Ha ja, mijn grote held Qua doorzettingsvermogen dan, de dingen die hij uiteindelijk maakt met al z'n skills zijn niet zo heel boeiend. Maar wel behoorlijk skillvol. Dus.

Ik zag trouwens laatst een paar uitstekende handen op conceptart.

Hggn.
Hggn indeed! Ik snap daar niks vahan! Hoe kan iemand dat.
Oud 27-09-2010, 23:14
Verwijderd
Citaat:
ik heb moeite met simpele vormen zoals ellipsen enzo.
Haha, idem, een correct koffiekopje dat recht is, is moeilijk om in één keer goed te krijgen. Ik kan ook geen correcte cirkels maken in 1 polsbeweging.
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Niks , daar begint het allemaal toch mee! Als je goed kunt overtrekken heb je iig een vaste hand, niet onbelangrijk.
Niet noodzakelijk.
Verwijderd
Citaat:
Ik kan ook geen correcte cirkels maken in 1 polsbeweging.
Dat kan dan ook bijna niemand, lijkt me.
Oud 27-09-2010, 23:15
Verwijderd
Citaat:
Ehm, je quote nu jezelf he?
Ja stomme knopjes ook
Oud 27-09-2010, 23:15
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Queasy is slecht met haar knopjes.
Oud 27-09-2010, 23:16
Verwijderd
Citaat:
Haha, idem, een correct koffiekopje dat recht is, is moeilijk om in één keer goed te krijgen. Ik kan ook geen correcte cirkels maken in 1 polsbeweging.
Spoiler
Oud 27-09-2010, 23:16
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Spoiler
:jaloers:
Oud 27-09-2010, 23:17
Verwijderd
Dankje. Maar het wil soms niet lukken nee.
Overigens maak ik morgen wel een foto van mijn net getekende poppetje.
Mijn fotocamera op mijn telefoon is in het donker niet zo heel scherp.

Morgen mogen jullie mij uitlachen. Zelfs een leraar zei ooit tegen mij dat ik tekende als een kind van 6

Wutt egon ja daar kan ik ook jaloers op zijn.
Verwijderd
het is echt een slecht kopje ook oh oh oh! We hadden wel een aardrijkskunde docent die altijd waanzinnig goede cirkels kon tekenen in één keer, uit de elleboog, maar die tekende dan ook al dertig jaar de aarde.
Verwijderd
Citaat:
Dankje. Maar het wil soms niet lukken nee.
Overigens maak ik morgen wel een foto van mijn net getekende poppetje.
Mijn fotocamera op mijn telefoon is in het donker niet zo heel scherp.

Morgen mogen jullie mij uitlachen. Zelfs een leraar zei ooit tegen mij dat ik tekende als een kind van 6
Ik heb geen scanner en al die dingen, dus jullie moeten het maar gewoon van me aannemen!
Oud 27-09-2010, 23:18
Verwijderd
Citaat:
het is echt een slecht kopje ook oh oh oh! We hadden wel een aardrijkskunde docent die altijd waanzinnig goede cirkels kon tekenen in één keer, uit de elleboog, maar die tekende dan ook al dertig jaar de aarde.
Wtf een slecht kopje?

Ik zal nooit zo'n kopje kunnen tekenen
Verwijderd
Het klopt trouwens niet dat mensen het moeilijkste zijn. Het moeilijkste zijn juist dingen die simpel van vorm zijn, want dan moet je al je skillz benutten om het tóch te laten lijken op wat het is. Een kubus van papier op een witte achtergrond, bijvoorbeeld. Probeer dat maar eens herkenbaar (dus: dat het duidelijk is dat het een kubus van papier is en geen suikerklontje of houten blokje of whatever) voor elkaar te krijgen als je niet über bent.
Verwijderd
Citaat:
Ik heb geen scanner en al die dingen, dus jullie moeten het maar gewoon van me aannemen!
Heb ik ook niet. Gewoon foto maken van je poppetje dmv camera of mobiel, en dan uploaden/sturen naar je mail.
Oud 27-09-2010, 23:19
Verwijderd
Citaat:
De aarde is geen cirkel!
Oud 27-09-2010, 23:19
Lorelei
Lorelei is offline
Ik ga de rest morgenochtend doen. Wat een kuttig rotwerk
Oud 27-09-2010, 23:20
Verwijderd
Oh ik ga slapen. Ik moet om 7 uur al met de trein, en eigenlijk wou ik een halfuur geleden al slapen.

Gedraag jullie vannacht
Verwijderd
Citaat:
Het klopt trouwens niet dat mensen het moeilijkste zijn. Het moeilijkste zijn juist dingen die simpel van vorm zijn, want dan moet je al je skillz benutten om het tóch te laten lijken op wat het is. Een kubus van papier op een witte achtergrond, bijvoorbeeld. Probeer dat maar eens herkenbaar (dus: dat het duidelijk is dat het een kubus van papier is en geen suikerklontje of houten blokje of whatever) voor elkaar te krijgen als je niet über bent.
Ik zou gewoon het papier vouwen
Verwijderd
nou het is echt een slecht kopje hoor
Oud 27-09-2010, 23:21
Verwijderd
Citaat:
Heb ik ook niet. Gewoon foto maken van je poppetje dmv camera of mobiel, en dan uploaden/sturen naar je mail.
Ik heb ook geen camera.
Oud 27-09-2010, 23:22
Verwijderd
Citaat:
Gedraag jullie vannacht
Altijd.
Verwijderd
Citaat:
oh ja, dat heb ik nu in een heel raar beeldverhaal ook, over het syndroom van cotard, een man vindt dus iets in zijn koffie (dat met dat kopje) en dat lijkt dan een suikerklontje omdat het wit is en hij bekijkt het van alle kanten en dan ziet hij opeens een haar en dan beseft hij dat het een stuk huid is!
Verwijderd
Dan leen je een camera
Verwijderd
Citaat:
nou het is echt een slecht kopje hoor

Nou, ik kan best mooi zingen.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten