Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-10-2010, 13:19
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Mja, maar we hebben hier in huis geen staafmixer volgens mij, dus dat wordt een beetje improviseren denk ik. En anders wordt het maar een iets dikkere soep.
Ook geen blender/keukenmachine?
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:
Mijn ex wilde altijd perse het brood in de vriezer bewaren. Best irritant als je spontaan zin had in een boterham maar dan moest wachten totdat het brood ontdooid was.
gebruik jij ook nog een wasbord en een blok groene zeep voor je kleren?
Verwijderd
Citaat:
Ik ga vandaag zelf soep maken.

Heb dat nog nooit gedaan nee.
Ik ga mezelf een beetje beter leren koken heb ik besloten. Ik kan alleen van die simpele standaard dingen maken en ik ben de tijd van 'ik ben 18 en ik woon net op mezelf' nu wel voorbij.
je moest toch afvallen?
als het toch niet lekker is wat je kookt, eet je ook niet veel...
Oud 30-10-2010, 13:20
Verwijderd
Citaat:
Mijn ex wilde altijd perse het brood in de vriezer bewaren. Best irritant als je spontaan zin had in een boterham maar dan moest wachten totdat het brood ontdooid was.
of in de magnetron, maar ik vind dat het daar altijd vies en soppig van word
Oud 30-10-2010, 13:20
Verwijderd
Citaat:
Ook geen blender/keukenmachine?
Nee, dat sowieso niet.
Oud 30-10-2010, 13:21
Verwijderd
Citaat:
of in de magnetron, maar ik vind dat het daar altijd vies en soppig van word
alles word in de magnetron zacht.
Verwijderd
brood standaard in de vriezer bewaren
Het is wel handig om wat achter de hand te hebben maar om dat per boterham te ontdooien vind ik echt helemaal niks.
Verwijderd
Staafmixer is op zich wel handig om te hebben, een goedkoop exemplaar kost ook geen drol. Hoewel ik m eigenlijk haast nooit gebruik, alleen voor soep inderdaad.
Rationeel
Rationeel is offline
hmmm, dan moet je gewoon de tomaten ontvellen en fijnsnijden. dan heb je geen staafmixer of blender nodig. hooguit een zeef als je niet van kauwen houdt
Oud 30-10-2010, 13:22
Verwijderd
ik gebruik m'n staafmixer ook voor smoothies.
Verwijderd
Citaat:
brood standaard in de vriezer bewaren
Het is wel handig om wat achter de hand te hebben maar om dat per boterham te ontdooien vind ik echt helemaal niks.
Oh ik doe dat. Ik haal er dan elke dag 3 uit, die ik 20 sec ontdooi in de magnetron en klaar.

Als ik het buiten de vriezer bewaar wordt het veel te snel niet lekker denk ik.
Verwijderd
Citaat:
Tomatensoep.
Lekker!
Oud 30-10-2010, 13:23
Verwijderd
Citaat:
Oh ik doe dat. Ik haal er dan elke dag 3 uit, die ik 20 sec ontdooi in de magnetron en klaar.

Als ik het buiten de vriezer bewaar wordt het veel te snel niet lekker denk ik.
brood in de magnetron ontdooien vind ik niks, ik ontdooi het wel in de droge lucht.
Oud 30-10-2010, 13:23
Verwijderd
ik koop telkens een half brood en dan gaat 't ook goed
Oud 30-10-2010, 13:24
Verwijderd
Citaat:
hmmm, dan moet je gewoon de tomaten ontvellen en fijnsnijden. dan heb je geen staafmixer of blender nodig. hooguit een zeef als je niet van kauwen houdt
Ja, ik koop denk ik gewoon een blik van die ontvelde tomaten, of gewoon puree.

Voordat ik de gezonde anti-blik maffia over me heenkrijg: tomaat in blik wordt zelfs aangeraden boven verse tomaten, omdat er meer lycopeen inzit. En omdat Nederlandse tomaten meestal waterig zijn met weinig smaak, zeker als je soep maakt.
Oud 30-10-2010, 13:24
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
gebruik jij ook nog een wasbord en een blok groene zeep voor je kleren?
Zoals verderop gezegd wordt, de magnetron maakt brood bah.
Oud 30-10-2010, 13:25
Verwijderd
Citaat:
Zoals verderop gezegd wordt, de magnetron maakt brood bah.
Als je het te lang doet ja, maar bij mij is het precies 10 sec per boterham en dan zijn ze prima en niet zompig ofzo.
Oud 30-10-2010, 13:25
Verwijderd
Nu heb ik zin in lekker eten, maar eigenlijk was ik niet van plan vanavond te koken want ik ben Helemaal Alleen. Hmm.
Oud 30-10-2010, 13:26
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Als je het te lang doet ja, maar bij mij is het precies 10 sec per boterham en dan zijn ze prima en niet zompig ofzo.
Ja, eh, nou, ingewikkeld! En een brood kun je prima een paar dagen bewaren, zeker met z'n tweeën heb je het zo op.
Oud 30-10-2010, 13:26
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:
Ja, ik koop denk ik gewoon een blik van die ontvelde tomaten, of gewoon puree.

Voordat ik de gezonde anti-blik maffia over me heenkrijg: tomaat in blik wordt zelfs aangeraden boven verse tomaten, omdat er meer lycopeen inzit. En omdat Nederlandse tomaten meestal waterig zijn met weinig smaak, zeker als je soep maakt.
dat klopt ja, vaak zijn de trostomaten in de winkel maar smakeloos. liever doe je het met van die tasty-toms of cherrytomaatjes, maar dat is echt stukken duurder.

dan voeg ik altijd nog zo'n potje met geconcentreerde tomatenpuree toe voor meer smaak
Oud 30-10-2010, 13:27
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Nu heb ik zin in lekker eten, maar eigenlijk was ik niet van plan vanavond te koken want ik ben Helemaal Alleen. Hmm.
Ik vind dat juist een reden om iets lekkers klaar te maken waarvan je weet dat je wederhelft dat niet zo lekker vindt.
Oud 30-10-2010, 13:27
Rationeel
Rationeel is offline
en wat taki-taki
Oud 30-10-2010, 13:28
Verwijderd
Citaat:
Ik vind dat juist een reden om iets lekkers klaar te maken waarvan je weet dat je wederhelft dat niet zo lekker vindt.
of lekker expirimenteren.
Oud 30-10-2010, 13:28
Verwijderd
ok ik ga werken doei kusje
Oud 30-10-2010, 13:29
Verwijderd
Citaat:
dat klopt ja, vaak zijn de trostomaten in de winkel maar smakeloos. liever doe je het met van die tasty-toms of cherrytomaatjes, maar dat is echt stukken duurder.

dan voeg ik altijd nog zo'n potje met geconcentreerde tomatenpuree toe voor meer smaak
Ja dat ga ik ook doen denk ik.

Ik heb gisteren echt duisent recepten gelezen, en honderd filmpjes op Youtube gekeken, maar ik weet nog steeds niet precies hoe ik het ga doen. De verhouding tomaten/bouillon (moet er uberhaupt wel bouillon bij en hoeveel dan) weet ik ook nog steeds niet. Het is ook niet de bedoeling dat ik straks met een pan soep zit voor 10 man, want ik ben ook maar alleen.
Oud 30-10-2010, 13:29
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Dat doe ik stiekem ook altijd. En je saus krijgt er een mooiere rode kleur van.
Oud 30-10-2010, 13:30
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
of lekker expirimenteren.
Oh ik vind het juist leuk om te experimenteren als je niet alleen bent, dan kun je gelijk merken hoe de ander er op reageert.
Oud 30-10-2010, 13:31
Verwijderd
Citaat:
Oh ik vind het juist leuk om te experimenteren als je niet alleen bent, dan kun je gelijk merken hoe de ander er op reageert.
maar straks is het helemaal niks, en dan moet je maar chinees gaan halen ofzo, want de ander heeft zo'n honger.
Martiño
Martiño is offline
Citaat:

Ik heb gisteren echt duisent recepten gelezen, en honderd filmpjes op Youtube gekeken, maar ik weet nog steeds niet precies hoe ik het ga doen. De verhouding tomaten/bouillon (moet er uberhaupt wel bouillon bij en hoeveel dan) weet ik ook nog steeds niet. Het is ook niet de bedoeling dat ik straks met een pan soep zit voor 10 man, want ik ben ook maar alleen.
Soms is het gewoon ook een beetje op gevoel. Er is geen perfecte verhouding tomaat/bouillon, dat is grotendeels afhankelijk van je eigen smaak.
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
maar straks is het helemaal niks, en dan moet je maar chinees gaan halen ofzo, want de ander heeft zo'n honger.
Dan heb je een goede reden om pizza te bestellen.
Oud 30-10-2010, 13:32
Verwijderd
Citaat:
Hm good point. Misschien iets van macaroni met tomatensaus, dat is ook wel makkelijk te maken in kleine hoeveelheden.
Oud 30-10-2010, 13:33
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:

dat maakt op zich niet zoveel uit, als je er per ongeluk teveel bouillon bij doet laat je het gewoon wat langer pruttelen

ik zou voor een klein hoeveelheid dan een bak tasty-toms en een bak cherry tomaatjes + 1 blikje geconcentreerde puree nemen. en dan een halve liter bouillon maken. waarschijnlijk heb je veel minder bouillon nodig, maar dat merk je vanzelf wel.
Oud 30-10-2010, 13:34
Verwijderd
Oh! Er liggen nog poffertjes in de koelkast muwhahahaha die ga ik nu opsmikkelen. En dan daarna naar de winkel voor tomaten (uit blik of uit pak) en thee en zo, en even een kat voeren. (de kat van iemand die dit weekend weg is. met mijn man. niet zomaar een random kat)
Oud 30-10-2010, 13:35
Verwijderd
Citaat:
Dan heb je een goede reden om pizza te bestellen.
Heee, goed idee, ik verpruts gewoon een keer als ik zin heb in pizza.
Verwijderd
Oke!

Nou, dan gaat het vast wel lukken.

Ik moet nog wel even een maatbeker gaan kopen bij de Blokkert, want die hebben we hier in huis niet eens.
Verwijderd
reclame op het internet:

Parttime baan
52 Euro per uur

Werkloze moeder
verdient
5235 euro per
maand
door online
te werken!
Lees hoe
ze dit deed

Een werkende werkloze moeder.
Rationeel
Rationeel is offline
een uitgebreidere truc is om de tomaten in stukken te snijden, op een bakplaat te gooien (eventueel met wat olijfolie) en dan ongeveer een kwartier in de oven te doen op 220 graden
Oud 30-10-2010, 13:36
Verwijderd
Ik hou zo van tomaten. Er zijn dagen dat ik er naar snak, en dat ik zelfs zin heb in tomatensap.
Tomatensap moet je echt zin in hebben, als je het drinkt terwijl je er niet veel zin in heb dan is het maar een vieze dikke drab.
Oud 30-10-2010, 13:36
Verwijderd
Citaat:
reclame op het internet:

Parttime baan
52 Euro per uur

Werkloze moeder
verdient
5235 euro per
maand
door online
te werken!
Lees hoe
ze dit deed

Een werkende werkloze moeder.
online werken.
Oud 30-10-2010, 13:37
Rationeel
Rationeel is offline
eigenlijk kan er niet veel mis gaan bij het maken van een tomatensoep/-saus als je van tomaten houdt. het is hoe dan ook lekkerr
Oud 30-10-2010, 13:38
Verwijderd
Dan ga ik nu spullen kopen!

Huhu, heb er helemaal zin in.
Oud 30-10-2010, 13:40
Verwijderd
flikker er ook wat slagroom of kokosmelk doorheen voor een lekker romig soepje!
Oud 30-10-2010, 13:40
Verwijderd
Als ik tomatensoep maak, koop ik zo'n pakje Euro Shopper tomatenprut (500 mL), halve liter water erbij, drie tomaten in stukjes snijden en die er ook bij flikkeren. Eén bouillonblokje en dan zelfgemaakte gehaktballetjes erdoor, eventueel met een uitje en/of sperziebonen. Mmmmm!
Oud 30-10-2010, 13:45
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Oh! Er liggen nog poffertjes in de koelkast [afbeelding]
muwhahahaha die ga ik nu opsmikkelen. En dan daarna naar de winkel voor tomaten (uit blik of uit pak) en thee en zo, en even een kat voeren. (de kat van iemand die dit weekend weg is. met mijn man. niet zomaar een random kat)
Nom, poffertjes. <3 Ik heb ook al dagen zin in pannenkoeken met blauwe bessen.

Citaat:
online werken.
Webcamseks dus.
Oud 30-10-2010, 13:45
Verwijderd
ik vind die tomatenprut altijd een beetje overheersend.
Oud 30-10-2010, 13:47
Verwijderd
Citaat:
Nom, poffertjes. <3 Ik heb ook al dagen zin in pannenkoeken met blauwe bessen.
Lijkt me wel een geslaagde combinatie. Also:

Oud 30-10-2010, 14:01
Verwijderd
Zo, beetje bijgeslapen, maar nog steeds stuk, benieuwd hoelang ik overeind kan blijven vanavond
Oud 30-10-2010, 14:06
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
huhuh ik ben ook net wakker. Maar moet nu wel m'n nest uit, want ik heb echt niks aan eten in huis.
Oud 30-10-2010, 14:12
Verwijderd
Ik heb een lekkere tijd uitgekozen om naar de AH te gaan, fucking druk, en vet veel langzame bejaarden.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten