Advertentie | |
|
![]() |
|
Ik heb het meerdere keren gelezen, maar jij stelt gewoon een verder niet ondersteund scenario waarin de politie feitelijk niet haar werk zou kunnen uitvoeren. Dat moet je verder zelf weten, kom alleen niet met een non-verweer van 'je leest niet goed'.
||
Verwijderd
|
Ok, speciaal voor jou Kiet even het volgende opgezocht:
Citaat:
Overigens zou ik zelf wel gewoon stoppen, maar op een plek die mij uitkomt. Gewoon even met je alarmlichten aangeven dat je ze gezien hebt, dan krijg je nooit gezeik van ze. Laatst gewijzigd op 15-04-2011 om 11:17. |
![]() |
|
Nou, ten eerste is dat een heel ander uitgangspunt dan je eerst beweerde - eigen veroordeling is wat anders dan wat jij stelde een wat een gebrekkig ID en daarom niet geldig is.
En ten tweede is de intentie van de staandehouding aan de orde. Voor zover ik nu kan nagaan zijn er bepaalde delicten waarin wat jij zegt waar zou kunnen zijn voor zwaardere delicten. Mulderfeiten zijn hierin kennelijk een vaag gebied omdat het een afleiding is van Europese wetgeving en niet een specifieke vermelding. Maar het probleem zit hem in dat jij niet met zekerheid kan weten waarvoor jij een stopteken krijgt, en een stopteken op basis van bijv. de controlebevoegdheid moet je wel opvolgen. Dus wat jij zegt is maar deels waar, en valt bovendien alleen met terugwerkende kracht per geval te bevestigen.
||
Vandaag een of ander raar figuur... Ik begeleidde mijn vriendin bij paardrijden. Ik blijf dan altijd tussen het paard en overige verkeer om te voorkomen dat scooters enzovoorts er vlak langs scheren en het paard laten schrikken.
Vandaag een of andere automobilist in De Bilt die ondanks dat passeren best mogelijk was, vlak achter ons kroop (en dan kom je er dus nooit meer omheen door te weinig afstand om te sturen) en zich daarna enorm ging opwinden. Op een gegeven moment ging hij zelfs toeteren, terwijl een paard daarvan zich echt kapot kan schrikken, mogelijk met fatale gevolgen. Ik heb toen geremd, hij raampje open, ook nog schelden. Dat was het voor mij wel, ik heb toen mijn fiets dwars gezet, en heb zijn portier maar opengetrokken om te vragen of hij zijn verstand wel bij zich had die dag. Toen was het ook in één keer afgelopen met het agressieve gedoe. Nou goed, na een kleine uiteenzetting over hoe paarden kunnen reageren op schrik, en dat je ze juridisch gezien mag rijden op wegen, voetpaden, fietspaden, alles, ben ik maar verder gegaan. Toen hij twee huizen verder bleek te wonen viel mijn mond echt open. Die dude zat dus agressief te doen over een paar seconden wachten, om misschien dertig meter af te leggen tot aan zijn bestemming. ![]() En waarom in godsnaam? Hij was al enorm bang toen ik hem aansprak, en voor hetzelfde geld had hij ook iemand getroffen die er dan op slaat. Wat beweegt iemand dan om over een seconde of tien aan oponthoud al helemaal opgefokt te gaan doen en andere mensen in gevaar te brengen? ![]() Citaat:
In dit geval klopt jouw bron, wat die ook is, niet. Hier is een vonnis van iemand die veroordeeld is voor o.a. negeren van een stopteken: http://jure.nl/bp7352 Je kunt iemand niet veroordelen voor iets dat niet strafbaar is, ergo, stopteken negeren is strafbaar.
||
Citaat:
Maar ja, sommige weggebruikers zijn echt zulke apen als het om paarden gaat ![]()
|
Ik zit regelmatig achter een paard en wagen hier in de omgeving. Dan blijf ik er met de auto een eindje achter zitten en ga er zo ruim en rustig mogelijk omheen. Pas als ik er een eindje voorbij ben gaat het gas er weer voller op
![]() Met fietsers wordt trouwens net zo omgesprongen. Meeste mensen wijken nauwelijks uit en rijden met onverminderde snelheid langs je, dan schrik je je ook lam ![]()
|
Zondag op de A1 bij Eemnes, snelweg richting A-dam afgesloten, tweebaans naar 1-baans, ruimschoots op tijd aangegeven met de matrixborden zie ik links achter mij een vrachtwagen met aanhanger met z'n lichten knipperen, de auto voor 'm wil ritsen en houdt hem blijkbaar op. Ondanks dat de matrix allang aangeeft naar rechts te gaan, wil de vrachtwagen nog even voor aansluiten. Hij stuift mij voorbij en inderdaad, propt 'm ergens vooraan tussen. Professioneel? Nee.
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Niet meer dan de bumperklevende aso. En een vrachtwagen die een dermate grote slinger maakte, op mijn weghelft, dat mijn hart even in mijn keel sprong.
Die bumperklever heb ik overigens in de bebouwde kom, even op niet mis te verstane wijze duidelijk gemaakt dat hij zich als een bezopen randmongool gedroeg. Petje met een golf, en mijn scheldkanonnade raakte duidelijk doel. Wellicht heb ik er een van dat virus genezen. |
![]() |
|
![]() |
Het lijkt wel nationale spookrijders week.
Zondag ging er eentje op de toerit van de N15 voor m'n neus zo linksaf de hoofdrijbaan op, tegen het verkeer in. Meteen m'n auto op de vluchtstrook gezet en 112 gebeld om melding te maken. Daarna nog even gewacht en gelukkig kwam de beste man heelhuids mij ook weer voorbij gereden, nadat enkele andere auto's waren gepasseerd. Dus nogmaals 112 gebeld om de melding te cancelen. Vanmiddag op een afrit van de A58 keek ik ineens in de koplampen van een Fiat. Deze stond gelukkig al stil op de vluchtstrook en begon pogingen te doen om achteruitrijdend weer op de goede weg te komen. Ik ben maar even gestopt met alarmlichten en oranje zwaailamp aan om hem de tijd en ruimte te geven. |
![]() |
|
Gisteren was ik het, met een auto waarvan het vermogen gedeeltelijk weg was gevallen (stuk), maar ja, ik moest toch naar huis...
Vandaag kwam ik een tegenligger tegen die de bocht erg ruim nam en dus gedeeltelijk op mijn weghelft terecht kwam. Gelukkig was hij ook weer op tijd terug op zijn eigen helft. Oh, en ik heb getoeterd (daar heb ik altijd een hekel aan, dat voelt zo asociaal...): ik stond op de rechterbaan achter een andere auto te wachten voor het stoplicht. Het wordt groen, de linkerbaan gaat rijden, maar voor mij kwam geen beweging. Geknipperd met grootlicht, hielp niet, dus toen degene achter mij bijna mijn achterbumper eraf reed tijdens het van baan wisselen, heb ik toch maar mijn voorganger wakker getoeterd. Gelukkig kwam hij toen wel in beweging en kon ik nog precies oranje meepikken... |
![]() |
|||
Citaat:
![]() ![]() Citaat:
![]() Had ik vandaag ook, eentje die vol de binnenbocht nam net toen ik daar ook moest wezen. Moest even stevig remmen, maar hij gebaarde al dat hij wist dat hij fout zou. Op zich dan prima, maar er staat niets in de bocht dus als hij een beetje vooruit had gekeken had hij mij ook wel kunnen zien. En iemand die de verkeerde kant een éénrichtingstraat in reed, wat altijd handig ![]()
|
Verwijderd
|
Ik weet nu niet precies wie de wegpiraat was.
Het ging als volgt: Op de A1 vanaf Amsterdam, heb je de wisselstrook naar Amersfoort. ALs je vanaf de A9 komt, heb je redelijk wat meters voor je hem bereikt, maar met grote drukte vind ik het prettig om de linkerbaan toch vrij vlot te bereiken. Eigenlijk ging alles goed, tot ik een figuur in een Hyundai trof op de meest linkerbaan. Aangezien ik me goed realiseerde dat ik er niet doorheen kon, vond ik het gepast om even wat snelheid te minderen, om achter hem in te voegen. Dat kon. Ware het niet dat de sufferd ook gas terugnam, waardoor ik er achter niet meer tussenkon. Ok, prima, dan trek ik een kort sprintje om er voor te gaan, vond het nogal onzinnig, maar aardig van hem. Maar tijdens mijn sprintje ging hij ook versnellen. Al die tijd had ik mijn knipper voor links aanstaan. Dus hij wist wat mijn bedoeling was. Uiteindelijk heb ik mezelf er maar voor geforceerd. Ondanks heftig gesein en getoeter van de man. Als hij me achter en voor geen ruimte laat, dan neem ik die ruimte maar. Ik ga voor zo'n eikel niet in de file staan. En uiteindelijk was hij banger voor schade aan zijn auto dan ik. Dat ik op die manier niet chique kon invoegen, tja. Dat neem ik voor lief. Maar omdat het ging zoals het ging, weet ik niet zo goed wie de wegpiraat was. Het zou goed kunnen zijn dat ik dat was. Maar allez het ging goed ![]() |
![]() |
|
Officieel is het niet zo netjes om het grappig te vinden, maar goed iets met eigen schuld, dikke.. Gisteravond gingen we een ijsje halen met vriendinnen bij de Mac. Een stel gasten, jaartje of 20, waren even dik aan het gassen, toeteren en debiel optrekken om de aandacht een beetje op hun te vestigen. Na een kwartiertje spelen rijd er eentje zo in de zijkant in op de auto van zijn vriend. Natuurlijk allerminst leuk, maar ook wel een klein beetje grappig als je ziet hoe ze bezig waren.
![]()
|
Verwijderd
|
oh das ook fijn zeg
![]() Ik reed vanavond wel 15 minuten en in die tijd heel erg veel kapotte verlichting (12 auto's!), en bijna uiteraard een Golf-rijder die zat te kleven, rechts inhaalde over de busbaan, te hard reed, remde maar toch besloot om vol door rood te rijden. Echt, sommige mensen... |
![]() |
|
Iemand die kennelijk zonder te kijken pal voor mij afsloeg (hij kwam uit tegenovergestelde richting en ging voor hem links, voor mij rechts) zodat ik vol in de remmen moest. Ik was dus op de fiets; een motor- of scooterrijder met iets meer snelheid had er zeker tegenaan gezeten
![]()
|
Verwijderd
|
Vandaag echt een aso motorrijder. Hij kwam ineens rechts van ons opduiken, haalde ons rechts in om achter een vrachtwagen te blijven hangen, eenmaal voorbij de vrachtwagen, gaat hij extreem dicht op onze bumper hangen om vervolgens weer rechts in te halen en daarna een stukje over de vluchtstrook te rijden zonder enige reden, vervolgens gaf hij keihard gas en was hij binnen no-time foetsie. Oh, en dat dus met een flutterig helmpje (kan me niet voorstellen dat dat ding goedgekeurd was) en in spijkerbroek en t-shirt.
|
![]() |
|
Ik had gisteren een wegpiraat. Ik reed op de linkerbaan en ongeveer 50 meter verderop reed een bus/aanhanger combinatie die ik wilde inhalen, en ik vond het niet de moeite waard om daar nog voor naar rechts te gaan. Duikt er ineens achter me een nieuwe volvo op, rijdt zo'n beetje óp mijn bumper, en knippert met z'n lichten zo van ga eens . aan de kant. Ik weiger aan de kant te gaan voor bumperklevers, en ik reed gewoon 120 dus vond dat hij maar moest wachten dus ik stak m'n hand op met een vragend gebaar. Gaat die mafkees me rechts inhalen, rijdt heeel dicht langs me heen (hij durfde net m'n spiegel er niet af te rijden), gaat op de aars van de seat voor me rijden, die echt nog geen 5 meter achter de bus/aanhanger combinatie reed. Vervolgens gaat die seat naar rechts, en meneer knalt vrolijk met 160 ofzo verder.
![]()
|
Bij een parkeerplaats van een weg"restaurant" met de grote M een pauper, op blote voeten die de moeite nam een Duitser uit te kafferen die (waarschijnlijk per ongeluk) op een invalideplaats wilde parkeren. Hij zwaaide daarmee wild met een kaart met een invalidelogo erop om zijn punt duidelijk te maken.
Zelf was de pauper in z'n racebakkie echt niet invalide (misschien WaJong, jeweetmaarnooit) en z'n schaapachtig meelachende petjesdrager ook niet. Daarnaast mocht hijzelf ook wel eens aan z'n parkeerkunsten werken, hij had zelf 2 vakken nodig |
![]() |
|
Verwijderd
|
Jammer is dat altijd. Vandaag niet veel wegpiraten gezien eigenlijk. Ja, één Golfpetje die echt op maximaal 30cm van z'n voorganger reed, gewoon rechts inhaalde etc etc en dan stond hij maar liefst 4 secondes eerder voor het rode stoplicht, maar wel vooraan he! Toen het groen werd, ging hij er uiteraard vol gas vandoor.
ik vermoed dat het de Golf van zijn pa was, want het was een Golf V highline, duidelijk te duur voor zijn leeftijd ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
De man die zijn prachtige citroen DS (de oude snoek, niet zo'n nieuwe, die overigens ook prachtig zijn) hebt, helemaal in concours staat, als een soort van torpedo gebruikte. Niet alleen bij mij klevend als een gek, maar er zelfs in slaagde om een vrachtwagen de vluchtstrook op te kleven. Zo ga je niet met mensen om, maar ook niet met prachtig gerestaureerde voitures uit een vervlogen tijd.
Ergens vond ik het wel komisch, maar als die trucker het op zijn heupen had gekregen van dat bizar asociale gedrag, dan was het eeuwig zonde van zo'n mooie auto. |
![]() |
|
Bij een kruising: iemand kwam van links en wilde links. Ik wilde links (kwam voor hem van rechts en moest dus in waar hij stond). Hij stopt wel maar staat zo middenop dat ik bijna in de berm kwam om er langs te kunnen. En terwijl ik er langs probeer te komen rolt hij ook alvast maar naar voren en raakt mij bijna in de kofferbak. Hoezo ongeduldig
![]()
||
Citaat:
|
![]() |
|
O, die is ook herkenbaar
![]() ![]()
|
Verwijderd
|
Vrijdag ikzelf. Voor mij staat een auto op het punt de rotonde op te rijden. Er komt niets aan, dus ze begint te rollen, ik begin te rollen, zij stopt abrupt, ik schrik en tik het gas aan ipv de rem en tik flink tegen haar kont. Wij ons aan de kant gezet, aan haar auto was niks te zien, maar mijn bumper was flink gekreukt. Nu moest ze naar de garage, dus dan ging ze het laten controleren dus ik hoop niet dat er verborgen gebreken aan het licht komen of dat ze mij iets in mijn schoenen gaan schuiven
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Zoiets is onlogisch, jij kunt er dus geen rekening mee houden, en daardoor niet de (volledige) schuld van het ongeval krijgen. Op dezelfde manier draai je deels op voor een eventuele aanrijding als je een bumperklever inremt.
|
Daar hoor je gewoon rekening mee te houden, dat iemand om onvoorziene redenen stopt.
Bovenal maakte ze de fout door het verkeerde pedaal aan te tikken ![]() ![]()
|
Als het alleen optisch is en verder geen hinder kan vormen kan je het natuurlijk ook gewoon zo laten. Wat minder mooi, maar kost je niets.
|
Twee mensen die het allemaal niet vlot genoeg ging in de bebouwde kom. Eentje drukte me vol opzij om mij in een smalle straat met drempels (30 km-zone) met alle geweld voorbij te gaan. Dus heb ik hem even bijgebeend - want zo snel ging hij verder niet - en 5 seconden later stonden we allebei voor het verkeerslicht te wachten, waar ik hem even een gebaar heb gegund. Verkeerslicht springt op groen, voorbij het kruispunt zit een bushalte en daar dook hij snel in om mij voorbij te laten om daarna ver achter mij te blijven
![]() ![]() En in het dorp verderop in het 50-km stuk ging moest iemand even bewijzen dat hij een echte Audi-rijder was. MAW op het laatste moment mij inhalen vlak voor een kunstmatige middenberm, en met echt 100 het dorp uitscheurde ![]()
|
Vandaag eerst een vrachtwagen die voorrang forceerde door gewoon maar de rotonde op te rijden. De auto voor mij moest daar redelijk hard voor in de remmen. Later iemand die vanuit de carpoolplaats ook zonder kijken voor mij de weg op draaide, toen moest ik even stevig remmen
![]()
|
Dittrich had op die manier gister ook een abonnement op asociale weggebruikers. Op een rotonde schoot een dame zo voor z'n neus de rotonde op terwijl hij daar al reed. Op een rechte weg stond een wachtrij voor de vuilstort vanaf 2 kanten. van onze kant was de vuilstort rechtsaf, en voor ons ging doorgaand verkeer de wachtrij inhalen. dittrich gaat ook inhalen, maar net toen we naast de voorste auto reden die stond te wachten voor rechtsaf, seint die auto naar de auto aan de overkant dat hij voor mag, waarop die hem er zo voor gooit en wij dus flink in de ankers mochten. Halloo, dat 1 persoon je voorrang geeft wil niet zeggen dat je dan iemand anders, die ook voorrang heeft, maar moet passeren
![]() Ik had zelf iets heel raars gisteren. Ik reed in eindhoven op de rondweg, en ik zag voor me al een nieuwe suzuki alto heeeeeeeeeel langzaam rijden, tot grote ergernis van andere weggebruikers. Toen ik voor een stoplicht stond te wachten, stond ineens de bestuurder uit die suzuki naast me op mijn raampje te kloppen. Of ik de weg naar maastricht wist ![]() ![]()
|
Verwijderd
|
Gisteren was het weer raak trouwens. Toevallig weer een Volvo-piloot ook. Dit keer een S80 D5, met daarin een man (achter het stuur), zijn vrouw en twee kindjes. Ik zag 'm al aan komen vliegen en zigzaggen, maar ik ga niet weer terug achter een vrachtwagen als ik al aan het inhalen ben. Toen ik echter al met mijn neus naast de oplegger reed, probeerde de meneer me nog even rechts in te halen
![]() De hint snapte hij helaas niet want hij ging vol gas (getuige ook de roetwolk) verder in de richting van Zwolle, en natuurlijk moest dat zo snel mogelijk en dat gaat uiteraard het snelste wanneer je zo dicht mogelijk achter op iemand rijdt, of nog beter, wanneer je iemand rechts inhaalt en vervolgens afsnijdt omdat je naar links móét gaan om niet achter op een vrachtwagen te klappen terwijl je hele gezin in de auto zit. Ik mag voor die vrouw en kinderen hopen dat er snel een echtscheiding aan komt, want op deze manier leven ze niet bijzonder lang ben ik bang. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Zondag toen ik terugreed, hadden we bijna een gruwelijk ongeval. Ik reed met dik 120 voorbij een auto die opeens zijn voorligger begon in te halen terwijl ik er volledig naast zat. Op mijn toeteren reageerde hij niet en gelukkig kon ik wat naar links, anders had hij me vol in de flank geschept. Plots had hij het blijkbaar in de gaten en hij dook weer naar rechts terwijl ik als een gek gas bij gaf. Mijn bijrijder heeft met verschillende gebaren zijn ongenoegen getoond. Shit zeg, ik ben nog nooit zo geschrokken.
Oh en diezelfde zondag moesten we samenvoegen omdat de snelweg naar Maastricht afgesloten was. Maar sommigen hadden geen zin in enkele minuten vertraging en reden na de versperring gewoon weer de linkerbaan op om zo een paar auto's in te kunnen halen. Achter ons reed een grote bestelwagen en die vond het ook asociaal en ging gewoon dik in het midden rijden. Wij hebben onze duimen opgestoken ^^. |
![]() |
|
Verwijderd
|
wat heb ik toch de gruwelijke schurft aan van die mooi weer rijders die bij een klein zonnetje de veluwe bombarderen tot woonwijk. Op alle 80 wegen gaan ze niet sneller dan 40-50. En vaak kun je dan niet eens goed inhalen.
Ik ga gewoon een van de wegbezuinigde Leopards opkopen om de wegen op de veluwe schoon te vegen van zondagsrijders, bumperklevers, en andere achterlijke sufferds... |
Advertentie |
|
![]() |
|
|