Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Het verbaast me toch wel hoeveel mensen er (nog) daadwerkelijk in God geloven, en ook de Bijbel vrij letterlijk nemen.
Zoals die gast van Knevel en van den Brink. Dat is vast geen enorm dom iemand, hij maakt een journalistiek programma, staat toch vrij modern in het leven, maar die gelooft dus gewoon oprecht dat Jezus uit de dood is opgestaan. 'Er kunnen toch wonderen gebeuren?' zei hij. Daar moet ik echt van fronsen hoor. Kijk, je geloof in jezelf beleven als iets spiritueels en je daar fijn bij voelen, een goed mens willen zijn, ideeën hebben over de zin van het leven en leven na de dood, allemaal prima. Maar die Bijbel, mensen toch. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Mja. Maar als mensen in God geloven maar op een manier als: "God is alles om ons heen, de bomen, de planten, de dieren, het heelal" is dat ook prima, want dan is het vervangbaar door "Moeder Natuur". Geen persoon, geen entiteit, geen gezwam met sprookjes, maar gewoon een soort systeem in de natuur dat zijn eigen gang gaat. Het IS er, niets meer, niets minder.
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik vind mezelf nog vrij inlevend door te zeggen dat ik wel begrijp dat mensen zoeken naar zingeving. Zelfs geloven in een God of een schepper (wat dat voor die persoon ook moge zijn) kan ik nog wel bij (ook al bijna niet, maar goed), maar om dan Bijbelverhalen letterlijk te gaan nemen, dingen die toch vooral symbolisch bedoeld zijn, nee, daar kan ik niet helemaal bij. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |