Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-01-2011, 20:35
Geel
Geel is offline
Citaat:
Hahaha, ik heb wel een beetje medelijden met Michelangelo.. hij hield het nog niet eens een hele ronde vol om 'undercover' te blijven
Het is niet zo slim om op 't forum te zeggen wie je vroeger was als je undercuvur wil blijven, me dunkt...
Oud 19-01-2011, 20:36
Dott
Dott is offline
Maar wat ik hier nu lees is dat heel veel wisten dan ie archont/solero was, maar ik word erop aangekeken toen ik een vemoeden had dat t een uc kon zijn... ja nee lekker dan..
Oud 19-01-2011, 20:40
Verwijderd
Ik ken Michelangelo's speelstijl niet, maar ik ben wel blij dat we een badguy hebben, ook al is dat het einde van de leerling. We moeten gewoon deze tendens aanhouden en alleen maar badguys ophangen, dan hebben we die leerling helemaal niet nodig gehad ^^.
Oud 19-01-2011, 20:43
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Maar wat ik hier nu lees is dat heel veel wisten dan ie archont/solero was, maar ik word erop aangekeken toen ik een vemoeden had dat t een uc kon zijn... ja nee lekker dan..
Ik wist het ook niet, zijn speelstijl verraadde hem. En vervolgens probeer ik volgens hem door te laten schemeren dat hij Solero/Archont is, omdat ik zijn naam verkeerd schrijf. Zodat hij opgehangen/opgegeten wordt.
Dus ik weet hoe je voelt, maar maak je niet druk, hij heeft zichzelf verraden door zijn stijl en zijn posts op onzin en wij hebben het alleen maar opgemerkt. Ik zeg, punt voor onze opmerkzaamheid en verder met het spel!
Oud 19-01-2011, 20:53
Verwijderd
Oke.
Dit is raar. Ik heb uiteindelijk mijn stem gewijzigd naar dott mensen.
Dit omdat men mij stem op VeGs blijkbaar verdacht vond en ik wel wilde dat mijn stem nut zou hebben.
Oud 19-01-2011, 21:10
Daboman
Daboman is offline
Godallemachtig, wat gaat het hier snel, ik kan het maar nauwelijks bijbenen.

Uit zijn manier van discusseren vermoedde ik ook al dat michelangelo Archont was, maar daar kwam ik pas achter nadat ik mijn random.org deed. Hij trok weer s het complete spel naar zich toe. Archont, als je langer wil leven, moet je dat echt eens afleren Nou, in ieder geval ben ik blij dat we niet Archont als bad guy hebben. Wel jammer van de leerling.

Nou dit impliceert dus in ieder geval 1 wolf die zich onder Dott heeft geplaatst of dat de verrader op Dott heeft gestemd. Gaat zijn wens toch nog in vervulling, alleen niet op de manier die hij hoopte waarschijnlijk. Be careful what you wish for.
Oud 19-01-2011, 21:18
Verwijderd
Sowieso wel 1 wolf onder Dott. Want ik heb namelijk ook nog op Dott gestemd he en dat staat niet op de stemlijstjes.
De andere stem kun je nog niet zeggen want de verrader speelt nog mee.
Oud 19-01-2011, 21:19
Dott
Dott is offline
Citaat:
Ik wist het ook niet, zijn speelstijl verraadde hem. En vervolgens probeer ik volgens hem door te laten schemeren dat hij Solero/Archont is, omdat ik zijn naam verkeerd schrijf. Zodat hij opgehangen/opgegeten wordt.
Dus ik weet hoe je voelt, maar maak je niet druk, hij heeft zichzelf verraden door zijn stijl en zijn posts op onzin en wij hebben het alleen maar opgemerkt. Ik zeg, punt voor onze opmerkzaamheid en verder met het spel!
Heb je wel gelijk in, maar dat koste mij bijna mn kop
Oud 19-01-2011, 21:19
Verwijderd
Plus dat ik denk dat michelangelo wel op dott heeft gestemd uit lijsbehoud.
Oud 19-01-2011, 21:21
Verwijderd
Citaat:
Plus dat ik denk dat michelangelo wel op dott heeft gestemd uit lijsbehoud.
Dan zouden er dus iig twee bad-guys onder Dott moeten staan. Of zie ik dat nu verkeerd?
Oud 19-01-2011, 21:22
Geel
Geel is offline
Dus je hebt je stem twee keer gewijzigd Queasy?
Ik moet zeggen, van jou kun je zoiets wel verachten - no offense - maar toch blijf ik het een beetje verdacht vinden.
Oud 19-01-2011, 21:23
Verwijderd
Citaat:
Dan zouden er dus iig twee bad-guys onder Dott moeten staan. Of zie ik dat nu verkeerd?
Ja maar je weet niet zeker of michelangelo heeft gestemd op dott. Hij zegt van niet. Maar ik zou het wel doen als de kans groot is dat het gelijkspel wordt tussen jou en een ander.

De verrader stemt meestal ook niet wat hij zegt. Dus daar moeten we dus rekening mee houden. Als die in het slechtse geval zegt op dott te stemmen en op michelangelo stemt dan heeft dott nog 1 stem meer dan michelangelo(aangenomen dat michelangelo niet op dott heeft gestemd) en dat moet dan wel die wolf zijn. Als michelangelo wél op dott heeft gestemd zijn er 2 wolven onder dott.
Oud 19-01-2011, 21:25
Verwijderd
Citaat:
Dus je hebt je stem twee keer gewijzigd Queasy?
Ik moet zeggen, van jou kun je zoiets wel verachten - no offense - maar toch blijf ik het een beetje verdacht vinden.

Jullie wijzigen zelf ook vet veel. En jullie gaan zo snel met theorieën dat ik het niet meer bij kan houden.
Oud 19-01-2011, 21:26
Geel
Geel is offline
Omg, wat ik me bedenk - en dit kan me de kop kosten in de eetronde - is dat de verrader niet wist dat Michelangelo slecht was en dus zijn/haar stem gewijzigd heeft naar hem. Hij kan dit gedaan hebben omdat hij/zij wist dat er een gelijkspel zou ontstaan, of anders omdat de kans dat er een gelijkspel zou ontstaan vergoot zou worden.

Nu, waarom zou hij/zij op Michelangelo stemmen? Ik denk dat Dott een wolf is dat de verrader het gevoel had dat hij/zij in actie moest komen. Vooral op het einde toen Dott zoveel stemmen kreeg.

Dott is mijn hoofdverdachte. Mutant en VeGs zijn nummer 2 en 3, in een willekeurige volgorde.

Edit: O ja, ik wil nog zeggen dat het waarschijnlijk geen zin heeft om Michelangelo's posts door te spitten, want hij heeft toch niemand kunnen opvragen. Ja, je zou het kunnen doen om te zien wie hij wel of niet verdacht, maar dat zou alleen maar misleidend zijn, aangezien hij niet aan onze kant stond.
Oud 19-01-2011, 21:31
Daboman
Daboman is offline
Hmm, misschien heeft de verrader dan opruiïng veroorzaakt toen bleek dat Michelangelo Archont was. Immers, toen ik wegging was er nog geen enkele stem op hem, toen ik terug was was er ineens heel veel animo. Dat kan echt niet zomaar.
Oud 19-01-2011, 21:36
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Heb je wel gelijk in, maar dat koste mij bijna mn kop
Snap ik. Maar ik geloof niet dat deze onzin over uc's je gaat achtervolgen hoor.
Oud 19-01-2011, 21:38
Verwijderd
Hm ik stap uit het ww-spel, het gaat nu wel donders hard hier en ik heb geen zin om iedere dag 5 pagina's te lezen dus aan mij heb je niks. Teveel werk.

Als in, ben hele dag op school aan het werk en de enkele uurtjes vrije tijd wil ik stiekem wel anders verdelen. Is natuurlijk jammer om dan met half de aandacht mee te gaan doen.
Wie kan me even overnemen?

KAKWOLF LP, GA DOOD OFZO!
Oud 19-01-2011, 21:39
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Nee RP! Die 5649293 pagina's was alleen maar Archont. Blijf nou!

(en dat ondanks dat je me kakwolf noemt )
Oud 19-01-2011, 21:43
Verwijderd
maar maar maaar ik kijk soms wel als ik pauze heb of even achter de computer zit. Dat zijn enkele schaarse minuten.

Je wilt me alleen hier houden zodat je je bek vol mij kan krijgen he?!

Sowieso ben je wolf want al je argumenten tot nu slaan echt he-le-maal nergens op!
Oud 19-01-2011, 21:50
Verwijderd
Citaat:
Omfg. Had ik toch gelijk dat dat hij anders speelde dan anders!

Natuurlijk is het jammer van de leerling, maar beter een minder goede leerlingevilziener dan Michelangelo/Solero/Archont als evilziener.
Nee, dat is niet zo.

Citaat:
. Hij trok weer s het complete spel naar zich toe. Archont, als je langer wil leven, moet je dat echt eens afleren
Mwah, ik heb wat fouten gemaakt en wat foute aannames.

En succes wolven maar dat komt wel goed

edit: En wat een topverhaal spelleider! Zo wil ik wel aan mijn einde komen

Laatst gewijzigd op 19-01-2011 om 21:55.
Oud 19-01-2011, 21:52
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
maar maar maaar ik kijk soms wel als ik pauze heb of even achter de computer zit. Dat zijn enkele schaarse minuten.

Je wilt me alleen hier houden zodat je je bek vol mij kan krijgen he?!

Sowieso ben je wolf want al je argumenten tot nu slaan echt he-le-maal nergens op!
Joh, blijf nou maar. Je noemt me wel non stop wolf, maar dat moet dan maar als je je tunnelvisie van me af haalt, ben je soms best nuttig.
Oud 19-01-2011, 22:08
Dingaantouwtje
Dingaantouwtje is offline
Ik geloof dat we een back-uppers hadden voor iemand die weg wou?
Oud 19-01-2011, 22:09
Dingaantouwtje
Dingaantouwtje is offline
Citaat:
Ik bied mij alvast aan als EPS (Eerste Plaatsvervangend Speler).
(ja, gevonden!)
Oud 19-01-2011, 22:12
Sherlock
Sherlock is offline
Lekker voorspelbaar is het wel weer.

Morgen alles even doornemen want moe
Oud 19-01-2011, 22:17
Röps
Röps is offline
Citaat:
Nu, waarom zou hij/zij op Michelangelo stemmen? Ik denk dat Dott een wolf is dat de verrader het gevoel had dat hij/zij in actie moest komen. Vooral op het einde toen Dott zoveel stemmen kreeg.
Dit waren de lijstjes voor zover ik kan terugzien (correct me if I'm wrong):

Dott
6. Röps
20. VeGs
22. Mr.Mark
23. Geel
25. Twinkebel
++ Queasy
+ eventueel Archont uit lijfsbehoud

Michelangelo
15. Daboman
23. Etmakas
24. Mutant
25. Dott

Even wat rekenen (sorry als het er verwarrend staat):

Case dat het 7-4 is (Archont lijfsbehoud) - Stel de verrader staat onder Dott, maar stemt Archont, dan is het "6-5", wolf in Dott rijtje. Stel de verrader staat niet onder Dott, maar stemt Archont, dan zitten er 2 wolven in het Dott rijtje. Kan ook nog dat de verrader helemaal niet op Archont stemde en dan staan er 3 wolven maar dat is niet heel logisch mssn.

Case dat het 6-4 is (Archont boeit het niet ofzo) - Verrader staat onder Dott, maar stemt Archont, dan is het 5-5 gelijkspel, en dus staat er niet noodzakelijk een wolf in het Dott rijtje, of mssn staat er wel een wolf in beide rijtjes. Stel de verrader staat niet onder Dott, maar stemt Archont, dan zit er 1 wolf in het Dott rijtje.

Hmm, dikke kans dat er een wolf en/of verrader in het Dott-rijtje staat dus, maar dat Dott wolf is geloof ik nog niet zo op basis van deze uitslag.

Laatst gewijzigd op 19-01-2011 om 22:20. Reden: lidwoorden toegevoegd :o
Oud 19-01-2011, 22:19
Daboman
Daboman is offline
Mag ik vragen wat er zo verdacht is aan wisselen? Ik heb dat nooit begrepen. Oprecht niet.
Oud 19-01-2011, 22:23
Sherlock
Sherlock is offline
Citaat:
Mag ik vragen wat er zo verdacht is aan wisselen? Ik heb dat nooit begrepen. Oprecht niet.
Wisselen als je wolf bent is meestal in de hoop dat er mensen met je meegaan zodat je je mede wolf kan beschermen.
Oud 19-01-2011, 22:26
Daboman
Daboman is offline
Citaat:
Wisselen als je wolf bent is meestal in de hoop dat er mensen met je meegaan zodat je je mede wolf kan beschermen.
Ja maar dan moet je dus alleen wisselen als je je medewolf in gevaar hebt gebracht als die ineens veel stemmen blijkt te hebben en jij daar als wolf ook bij staat. En dat 2 wolven op elkaar stemmen in het begin lijkt me erg onwaarschijnlijk. Gebeurt hooguit wanneer de uitslag al enigszins voorspelbaar is.
Oud 19-01-2011, 22:35
Verwijderd
Godver, wat een gekke ronde. Ik ging weg en toen stonden we nog met vier of vijf onder Geel, en inmiddels als evilziener Michael eruit gestemd en zijn we de leerling dus kwijt. Ik weet niet zo goed wat ik hiervan moet vinden.
Maar het verhaal OMG Sann!

En nog iets stoms, ik heb gisteren dus de houten poot-hint totaal niet begrepen. Misschien dat stukje verhaal niet goed gelezen ofzo Ik snap hem serieus nu pas, dáárom zag ik de hint naar de wolven dus niet. Geel is daarmee voor mij even minder verdacht, en Queasy ook. En Dott juist verdachter, ook omdat ze niet werd gekozen door de wolven.

Wat betreft de rijtjes; interessant om te onthouden Nu vind ik het nog heel lastig om er iets zinnigs uit te halen, door de verrader en evilziener enzo.
Oud 19-01-2011, 22:36
Batave
Batave is offline
Dus er staat in ieder geval een wolf hiertussen:
Röps
VeGs
Mr.Mark
Geel
Twinkebel
Queasy
Oud 19-01-2011, 22:37
Verwijderd
Citaat:
Of als je toch wel behoorlijk in een verkeerd rijtje lijkt te staan, als wolf. Dan wissel je omdat het anders misschien uitkomt bij gelijkspel oid.
Oud 19-01-2011, 22:52
Dott
Dott is offline
Citaat:
Godver, wat een gekke ronde. Ik ging weg en toen stonden we nog met vier of vijf onder Geel, en inmiddels als evilziener Michael eruit gestemd en zijn we de leerling dus kwijt. Ik weet niet zo goed wat ik hiervan moet vinden.

En nog iets stoms, ik heb gisteren dus de houten poot-hint totaal niet begrepen. Misschien dat stukje verhaal niet goed gelezen ofzo Ik snap hem serieus nu pas, dáárom zag ik de hint naar de wolven dus niet. Geel is daarmee voor mij even minder verdacht, en Queasy ook. En Dott juist verdachter, ook omdat ze niet werd gekozen door de wolven.

Wat betreft de rijtjes; interessant om te onthouden Nu vind ik het nog heel lastig om er iets zinnigs uit te halen, door de verrader en evilziener enzo.
Op zich is het wel logisch dat ik niet werd gekozen vind ik nu, ervanuitgaande dat michelangelo echt archont is, is hij voor de wolven idd een grote tegenstander... ik daarintegen wat minder.. want zo'n geweldige speler ben ik niet.. ik ben dit spel hooguit heel fanatiek omdat ik de hele dag me thuis zit te vervelen en dus zeeen van tijd heb.
Oud 19-01-2011, 23:14
Daboman
Daboman is offline
Citaat:

Okee, dit vind ik dus een zeer interessante theorie want ik heb de verhalen ook nog niet gelezen (drukte!). Maar ik kreeg de indruk dat Dott in het verhaal dus gewoon een houten been had.
Oud 19-01-2011, 23:35
Dott
Dott is offline
klopt ook
Oud 19-01-2011, 23:55
Verwijderd
Citaat:
Okee, dit vind ik dus een zeer interessante theorie want ik heb de verhalen ook nog niet gelezen (drukte!). Maar ik kreeg de indruk dat Dott in het verhaal dus gewoon een houten been had.
Ja, precies. Dat is ook zo. En daar had ik overheen gelezen (in het verhaal) waardoor ik al het verradergevingertjewijs niet begreep.
Oud 20-01-2011, 05:40
Bright Blue
Bright Blue is offline
Ik lees een paar keer dat mensen denken dat Dott wolf is, maar dat lijkt me heel sterk als ik naar het stemlijstje kijk. Namelijk, die 4 stemmen onder Michelangelo, hebben een hele kleine kans dat daar een wolf tussen zit.
Oud 20-01-2011, 07:24
Röps
Röps is offline
Citaat:
Ik lees een paar keer dat mensen denken dat Dott wolf is, maar dat lijkt me heel sterk als ik naar het stemlijstje kijk. Namelijk, die 4 stemmen onder Michelangelo, hebben een hele kleine kans dat daar een wolf tussen zit.
Eensch.
Oud 20-01-2011, 07:59
Furby Feeder
Furby Feeder is offline
rationeel:

aan de ene kant vind ik het lullig voor michelangelo, maar aan de andere kant roep je het op deze manier wel helemaal over jezelf af zeg. en ik vind actieve spellen natuurlijk stukken beter dan niet actieve spellen, maar om nog vóór ronde 1 al 5 pagina's met crap te moeten doorlezen (vingertjewijzen, meer niet)... ik word er niet vrolijk van

verder ben ik volledig voor het zoeken van de wolf onder dott, want de analyse van röps laat zien dat er maar één (onwaarschijnlijk) scenario is waarbij er géén wolf onder dott staat.

voor mij zijn vegs en geel op dit moment het meest verdacht, in die volgorde. geel vanwege zijn verraderbenoemingen na slechts een post of 10 maar dit kan gewoon het 'openenen' van het spel zijn. en vegs verdedigt in het begin actief andere spelers... waarom?
Oud 20-01-2011, 09:11
Röps
Röps is offline
En in dat ene onwaarschijnlijke scenario zit dan nog altijd de verrader in het dott-rijtje en die mag ook wel dood
Oud 20-01-2011, 11:31
Daboman
Daboman is offline
Dat is idd ook zoiets, mutant, etmakas en dott (en ikzelf) lijken me voor nu even minder waarschijnlijk als wolf.
Oud 20-01-2011, 11:36
Verwijderd
Opzich hebben jullie daar wel een punt ja. Nog even niet aan gedacht. Ik ben een beetje spuit 11 in dit spel tot nu toe Maar Geel is voor mij toch even soort van verdachte-af. Dus richt ik me liever op andere spelers in dat rijtje.

Ik noemde er eerst Queasy ook bij als verdachte-af, maar ik blijf haar geswitch, zeker ook naar een random forumer toen het waarschijnlijk heet onder haar voeten werd, vreemd vinden.
Oud 20-01-2011, 12:07
Daboman
Daboman is offline
Ja maar dat begrijp ik nog steeds niet. Dat zou impliceren dat wolf is EN dat ze in de eerste instantie op een medewolf wilde stemmen. Dus die theorie gaat in mijn ogen wel uit van behoorlijk veel aannames. Natuurlijk kan je gelijk hebben, daar gaat het niet om, maar het is niet zo waarschijnlijk.

@Furby: ik lees het gewoon scannend door. En anders kan je altijd nog leren snellezen
Oud 20-01-2011, 12:12
Verwijderd
Citaat:
Ja maar dat begrijp ik nog steeds niet. Dat zou impliceren dat wolf is EN dat ze in de eerste instantie op een medewolf wilde stemmen. Dus die theorie gaat in mijn ogen wel uit van behoorlijk veel aannames. Natuurlijk kan je gelijk hebben, daar gaat het niet om, maar het is niet zo waarschijnlijk.

@Furby: ik lees het gewoon scannend door. En anders kan je altijd nog leren snellezen
Nee, dat stukje theorie gooi ik nu juist overboord. Ik bedoel vooral dat ze in een gevaarlijk rijtje kan staan als haar nepstem maakt dat er een stem minder voor Geel is (en dan stond ze ook nog als eerste in dat rijtje), en vervolgens kan ze nergens echt 'veilig' staan dus gaat ze voor een random speler, waar verder nog maar één andere stem op is. Dan kan er weinig fout gaan.
Dit is natuurlijk maar een scenariootje, maar het lijkt me niet onwaarschijnlijk. In elk geval vind ik haar switch naar een speler met weinig stemmen vreemd, zeker als het op dat moment tussen twee(/drie?) andere spelers gaat.
Oud 20-01-2011, 14:12
Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Het is Archont wel gelukt om anderen te overtuigen van zijn onschuldigheid haha, de wolven hebben hem zelf gekozen. Maar het is nu wel jammer van de leerling, toch kan niet niet snel slechter dan archont als bad-guy.

Citaat:
In elk geval vind ik haar switch naar een speler met weinig stemmen vreemd, zeker als het op dat moment tussen twee(/drie?) andere spelers gaat.
Dat vind ik dus ook nog steeds vreemd.

Maar ik kan vanaf nu even een dagje wat minder reageren want ik moet m'n spullen voor morgen even op orde maken. Ook vroeg op bed dus. Zaterdag ben ik er weer, vanavond beslis ik wel even op wie ik stem.
Oud 20-01-2011, 14:23
Verwijderd
Tuurlijk iedereen vindt mijn geswitch verdacht. handig voor de wolfjes want die gaan mee in die theorie.
Oud 20-01-2011, 14:28
Verwijderd
Ik zei precies hetzelfde dus Rops
Oud 20-01-2011, 14:35
Verwijderd
Citaat:
Tuurlijk iedereen vindt mijn geswitch verdacht. handig voor de wolfjes want die gaan mee in die theorie.
Of je legt even uit waarom je zo'n rare actie doet.
Oud 20-01-2011, 15:12
Verwijderd
Er is helemaal geen houten poot hint. Ik dacht helemaal niet dat Dott wolf was, ik zat gewoon wat te stangen

Iig. Ik ga hier als ik thuis ben nog eens goed nalezen en nadenken.
Oud 20-01-2011, 16:34
Verwijderd
Citaat:
Of je legt even uit waarom je zo'n rare actie doet.
Euh dat heb ik allang gedaan?
Lees terug zou ik zeggen.
Oud 20-01-2011, 16:46
Verwijderd
Citaat:
Euh dat heb ik allang gedaan?
Lees terug zou ik zeggen.
Nou, doe dat dan nog maar eens, want ik snap er niks van. Oh, en ik houd er niet van als iemand posts heeft van 'nouja verdenk mij maar lekker, wat zullen de wolven daar blij mee zijn!1!!11'.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten