Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-04-2011, 23:04
Verwijderd
Fun fact: de meest indrukwekkende correctie die ik voorbij heb zien komen was een paartje glazen van -22.50dpt en -24dpt, mét een behoorlijke cilinder Daar kon je ook gewoon borrels uit drinken.
Advertentie
Oud 07-04-2011, 23:05
Verwijderd
De generatie die wel opgroeit met computers is niet allemaal zo briljant met computers als jij bent hoor dobermann
Oud 07-04-2011, 23:06
Verwijderd
Citaat:
Fun fact: de meest indrukwekkende correctie die ik voorbij heb zien komen was een paartje glazen van -22.50dpt en -24dpt, mét een behoorlijke cilinder Daar kon je ook gewoon borrels uit drinken.
ik vind mijn -1,25 oid al kut ;d
Oud 07-04-2011, 23:07
Verwijderd
Door mijn avatar denk ik steeds dat ik een oude man ben. Bah.
Oud 07-04-2011, 23:08
Noedelhap
Noedelhap is offline
Van een beetje frunniken met papa's pc als pukkelig peutertje, leer je ook niet echt veel. Kijk maar naar mij. Niet dat ik aan de pc zat toen, want ik had een atari. Maar ik ben wel nog steeds een hardware-leek.
Oud 07-04-2011, 23:08
Verwijderd
Citaat:
Oh nee, ik zette het een beetje verkeerd neer. Het is het opstarten van een nieuw hotel. 20 juni gaan ze open en ze willen de eerste weken goed personeel hebben die de mensen daar kunnen opleiden.
Ah, cool! Wat ga je dan op je nemen in de zin van "opleiden"?

Een maat van me is managert van een hotel in Amersfoort en dat is best tof werk. Het mooist is nog om 'm aan het werk te zien; helemaal in z'n element en alles onder controle. Soms wil ik ook wel van dat soort hospitalityskills hebben want het lijkt me verdomd gaaf, een hotel runnen.
Oud 07-04-2011, 23:09
Verwijderd
Citaat:
De generatie die wel opgroeit met computers is niet allemaal zo briljant met computers als jij bent hoor dobermann
Mm, vergis je niet. Deze generatie van kiddo's maakt mij de pis niet lauw en ik verwacht de volgende ook niet, maar daarna gaan ze ook mij uitlachen hoor, net zoals die blagen van nu dat al doen met n00b-ouders
Oud 07-04-2011, 23:10
Verwijderd
Citaat:
Van een beetje frunniken met papa's pc als pukkelig peutertje, leer je ook niet echt veel. Kijk maar naar mij. Niet dat ik aan de pc zat toen, want ik had een atari. Maar ik ben wel nog steeds een hardware-leek.
Een hardware-leek ben ik ook wel, maar dat is vooral gebrek aan hardware.
Verwijderd
Citaat:
Ik snap je associatie verder niet maar je avatar heeft mijn seal of approval
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Haha, m'n nichtje:
wist je al dat hoe laat is het twaalf voor vijf op mundial komt?

Moby dus. Sann Martiño naamzoek. Gaan we weer dit jaar? Carn ook naamzoek.
Shantel komt ook. En Selah Sue, Paolo Nutini, Jeugd van Tegenwoordig... Niet heel spannend, maar voor zo'n goedkoop festivalletje best leuk. Moby sowieso
Oh leuk, Moby

Ik ben wel voor Wanneer is het?

En Minke, als je nog een herkansing wil voor het Literair, het is morgen nog een keer.
Verwijderd
Citaat:

Een maat van me is managert van een hotel in Amersfoort en dat is best tof werk. Het mooist is nog om 'm aan het werk te zien; helemaal in z'n element en alles onder controle. Soms wil ik ook wel van dat soort hospitalityskills hebben want het lijkt me verdomd gaaf, een hotel runnen.
Ik ben vrij multi inzetbaar, wss wordt het receptiediensten draaien & daar mensen opleiden en verder bijspringen in de bediening waar nodig.

Maar goed, van ons hotel willen er 3, er kunnen er maximaal 2 gaan, misschien maar 1, dus het is nog afwachten! Ik heb wel het grote voordeel dat ik geen vakantieplannen heb in juli en ik er dus echt 5 weken naar toe kan.
Oud 07-04-2011, 23:11
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:

Lijkt me echt stressen en neurotisch rondrennen op z'n Basils.
Sherlock
Sherlock is offline
Citaat:
Deze heb je toch al eerder gehad?
Verwijderd
Citaat:
Jawel joh! Ik kan me nog wel herinneren dat ik als 6-jarig piempie wél wist hoe ik een directoryniveau hóger moest met behulp van "dir" en "cd ", maar láger wist ik niet. Ik had nog niet de "cd .." ontdekt zeg maar. Dus wat ik deed was gewoon 't ding resetten en opnieuw beginnen

En nou ja dan krijg je al vrij snel je eigen machine, waar je na verloop van tijd je eerste HDD in gaat zetten (onder toezicht van paps natuurlijk) en zo gaat 't balletje dan rollen en voor je 't weet ben je met dipswitches, IRQ-settings en AUTOEXEC.BAT/CONFIG.SYS-menutjes in de weer min of meer
Oud 07-04-2011, 23:12
Verwijderd
Citaat:
Mm, vergis je niet. Deze generatie van kiddo's maken mij de pis niet lauw en ik verwacht de volgende ook niet, maar daarna gaan ze ook mij uitlachen hoor, net zoals die blagen van nu dat al doen met n00b-ouders
De kinders van 14 die bij mij in de klas zitten () komen niet veel verder dan weten hoe ze de [ b] codes ed op hyves gebruiken. Meer kijken ze niet naar om, en zijn nog heel dom qua IE-6 gebruik en 1000 toolbars en virussen en mail laten hacken en "oh mijn computer is veel langzamer dan eerst dus ik moet een nieuwe hebben".
Oud 07-04-2011, 23:13
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Mm, vergis je niet. Deze generatie van kiddo's maken mij de pis niet lauw en ik verwacht de volgende ook niet, maar daarna gaan ze ook mij uitlachen hoor, net zoals die blagen van nu dat al doen met n00b-ouders
Neuh, het verschil is dat onze ouders niet zijn opgegroeid met pc's, en onze generatie wel. Wij zullen dus nooit zulke n00bs op computergebied zijn als onze ouders (laat staan onze grootouders), zelfs niet als we 80 zijn. Of ze moeten echt met iets compleet nieuws komen dat 'de computer' obsolete maakt.
Oud 07-04-2011, 23:13
Verwijderd
Citaat:
Neuh, het verschil is dat onze ouders niet zijn opgegroeid met pc's, en onze generatie wel. Wij zullen dus nooit zulke n00bs op computergebied zijn als onze ouders (laat staan onze grootouders), zelfs niet als we 80 zijn. Of ze moeten echt met iets compleet nieuws komen dat 'de computer' obsolete maakt.
Toch verwacht ik dat de komende generaties zó veel makkelijker en beter met die dingen omgaan dat ook wij op een gegeven moment outdated zijn hoor.
Oud 07-04-2011, 23:14
Verwijderd
Citaat:
Ik snap je associatie verder niet maar je avatar heeft mijn seal of approval
Ik weet ook niet waar de associatie vandaan komt. Het is te duidelijk een mens denk ik. en hoera
Verwijderd
Citaat:
De kinders van 14 die bij mij in de klas zitten () komen niet veel verder dan weten hoe ze de [ b] codes ed op hyves gebruiken. Meer kijken ze niet naar om, en zijn nog heel dom qua IE-6 gebruik en 1000 toolbars en virussen en mail laten hacken en "oh mijn computer is veel langzamer dan eerst dus ik moet een nieuwe hebben".
mijn buurjongetje van uhm, ohja, 14, die had allemaal troep op zijn laptop staan dus ik had een virusscanner voor hem geïnstalleerd. Zijn reactie 'zoooo, jij bent echt goed met computers, kan je daar geen geld mee verdienen? '
toen had ik ook een pratende klok op zijn laptop gezet en hij werd helemaal gek
Verwijderd
Citaat:
Deze heb je toch al eerder gehad?
hij stond in mijn avatars-mapje, dus ik denk het wel
Oud 07-04-2011, 23:15
Verwijderd
Citaat:
mijn buurjongetje van uhm, ohja, 14, die had allemaal troep op zijn laptop staan dus ik had een virusscanner voor hem geïnstalleerd. Zijn reactie 'zoooo, jij bent echt goed met computers, kan je daar geen geld mee verdienen? '
Oud 07-04-2011, 23:16
Verwijderd
Citaat:
Nah, dat zal wel meevallen. De meerderheid van de kinderen - in welke generatie dan ook - verdiept zich niet in de werking achter hun spullen, of dat nou om computers of om wekkerradio's gaat. Het blijft hooguit bij een keer iets openschroeven (en de boel dan niet weer in elkaar kunnen krijgen). Er is een verschil tussen ergens verstand van hebben en ergens gebruik van kunnen maken.
Verwijderd
Citaat:
Lijkt me echt stressen en neurotisch rondrennen op z'n Basils.
Mij ook; daarom ben ik best jaloers op hem. Wat ik heb met computers heeft hij met horeca; z'n vader heeft een eigen catering gehad en van kinds af aan hielp-ie mee met 't familiebedrijf.
Sherlock
Sherlock is offline
Citaat:
Echt?

Dat kan ik me zelfs rond die leeftijd niet meer herinneren dat dat was
Verwijderd
Citaat:
Toch verwacht ik dat de komende generaties zó veel makkelijker en beter met die dingen omgaan dat ook wij op een gegeven moment outdated zijn hoor.
Ja omgaan wel. Maar mensen die echt weten wat er achter zit, steeds minder. het zijn alleen gebruikers. Als je zelf shit in elkaar zet ben je dat niet.
Oud 07-04-2011, 23:17
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Maar wij hebben de wil en de interesse nog meegekregen om ons erin te verdiepen in nieuwe technologieën, terwijl onze grootouders zoiets hebben van "paardentrams, we moeten weer terug naar paardentrams!".
Verwijderd
Citaat:
Echt?

Dat kan ik me zelfs rond die leeftijd niet meer herinneren dat dat was
Ik praat teveel met domme mensen, ben ik bang.
Verwijderd
Citaat:
Wacht maar tot je bekend komt te staan als "de computerexpert", dan is het snel uit met de pret. Gelukkig heb ik dat imago van me af weten te schudden zodat ik niet ieder weekend n00bs uit de penarie hoef te helpen

Citaat:
Nah, dat zal wel meevallen. De meerderheid van de kinderen - in welke generatie dan ook - verdiept zich niet in de werking achter hun spullen, of dat nou om computers of om wekkerradio's gaat. Het blijft hooguit bij een keer iets openschroeven (en de boel dan niet weer in elkaar kunnen krijgen). Er is een verschil tussen ergens verstand van hebben en ergens gebruik van kunnen maken.
Hmm, laat ik het dan anders zeggen: ik zou érnstig teleurgesteld zijn wanneer mijn kleinkinderen me níet zouden uitlachen
Oud 07-04-2011, 23:18
Verwijderd
Citaat:
Mij ook; daarom ben ik best jaloers op hem. Wat ik heb met computers heeft hij met horeca; z'n vader heeft een eigen catering gehad en van kinds af aan hielp-ie mee met 't familiebedrijf.
Ik heb vanaf m'n 15e ook altijd horeca gedaan. Ik hou ervan, en als ik dit dan ook nog kan doen is het helemaal awesome.

Wss wordt het wel meer dan fulltime werken, maar ik kan het geld supergoed gebruiken en dit is ook nog iets wat ik echt graag wil doen, dus het zou echt supergoed uitkomen.
Oud 07-04-2011, 23:18
Sherlock
Sherlock is offline
Citaat:
Zoo true

For example; ik vind analoge dingen altijd nog veel fijner dan touchscreen
Oud 07-04-2011, 23:19
Verwijderd
ik kreeg laatst van een docent liedjes via de mail en toen dacht ik 'mmm, als ik nu 10 jaar eerder was geboren had ik waarschijnlijk zo'n leuk zelfgemaakt cassettebandje gehad of zo, met zo'n mooi zelfontworpen voorkantje'
Verwijderd
Citaat:
Ik weet ook niet waar de associatie vandaan komt. Het is te duidelijk een mens denk ik. en hoera
En dan toch veranderen, he
Verwijderd
Citaat:
Oh leuk, Moby

Ik ben wel voor Wanneer is het?

En Minke, als je nog een herkansing wil voor het Literair, het is morgen nog een keer.
Willen wel, kunnen niet Moet morgen uit Spijkenisse komen, dus dat haal ik al helemaal niet... Echt goed stom, vind het ook echt lullig voor je
Is het goed gegaan gisteren?
Verwijderd
Citaat:
Wacht maar tot je bekend komt te staan als "de computerexpert", dan is het snel uit met de pret. Gelukkig heb ik dat imago van me af weten te schudden zodat ik niet ieder weekend n00bs uit de penarie hoef te helpen

Hmm, laat ik het dan anders zeggen: ik zou érnstig teleurgesteld zijn wanneer mijn kleinkinderen me níet zouden uitlachen
nah, ik vind het stiekem veel te leuk om op andermans computer rond te snuffelen. Beetje in de zoekgeschiedenis kijken en zo
Verwijderd
Citaat:

Als je gewoon de techniek blijft bijhouden heb je dat niet hoor. De oma van mijn chick kan daardoor nu zonder problemen een android-telefoon gebruiken, terwijl mijn vader daar al grote problemen mee zou krijgen.
Sherlock
Sherlock is offline
Toch kom je altijd wel heel ver met technische dingen als je gewoon logisch nadenkt
Oud 07-04-2011, 23:20
Mc Kauw
Mc Kauw is offline
Ow de kamers zijn mooi!

Ben wezen kijken bij de kamers die vrij komen, als ze me (1 iemand wilt me er graag hebben en van de ander weet ik het niet) zeggen: "kom bij ons wonen!" dan heb ik 2 kamers, 1 kleine kamer waar net een bed in past en een andere ruimere kamer.

Het huis is omringd door huizen met mede aki studenten, klasgenootje woont aan de overkant samen met een vriendin van me. Het huis zelf is zo sfeervol, krakende vloer, latjesmuren, veel kleur en just yeah! Helemaal top!

*duim*
Verwijderd
Citaat:
Zoo true

For example; ik vind analoge dingen altijd nog veel fijner dan touchscreen
Kwestie van wennen. Daarover trouwens: Ik zag http://www.ted.com/talks/jeff_han_de...uchscreen.html vandaag. 2007 over tablets
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Ik heb vanaf m'n 15e ook altijd horeca gedaan. Ik hou ervan, en als ik dit dan ook nog kan doen is het helemaal awesome.

Wss wordt het wel meer dan fulltime werken, maar ik kan het geld supergoed gebruiken en dit is ook nog iets wat ik echt graag wil doen, dus het zou echt supergoed uitkomen.
Hoe zit het dan met je rechtenstudie, of is die gewoon voor de leuk?
Oud 07-04-2011, 23:21
Verwijderd
Citaat:
Toch kom je altijd wel heel ver met technische dingen als je gewoon logisch nadenkt
idd. Mensen die niet kunnen bedenken dat de bluetooth-instellingen van hun telefoon onder "verbindingen" staat, dat soort problemen.
Verwijderd
Citaat:
Hoe zit het dan met je rechtenstudie, of is die gewoon voor de leuk?
Die ligt tot november stil (), heb je dat niet meegekregen?
Verwijderd
Citaat:

Ye ye dat is de keerzijde van de medaille; pauzes en zo zijn er alleen als de situatie het toestaat

Doet me denken aan een anecdote van hem (en z'n vader); er was zo'n HBO-knuppeltje komen werken bij het familiebedrijf en die had gezegd, na een uur of twee werken, "Ey, ik ga even pauzeren hoor!" waarop zijn pa fronsde (want het was loeidruk) en zei "Eh?", waarop die HBO'ert weer zei "Ja, na X-uur werken heb ik recht op Y-minuten pauze." Zijn vader: "Weet je wat? Ga jij lekker pauze houden. Weet je wat, neem de rest van de dag maar vrij. En kom ook maar niet meer terug. Dikke doe-hoei!" True story
Oud 07-04-2011, 23:22
Verwijderd
Citaat:
Tegen die tijd vind je iedereen onder de 60 maar dom en snotneuzerig
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Willen wel, kunnen niet Moet morgen uit Spijkenisse komen, dus dat haal ik al helemaal niet... Echt goed stom, vind het ook echt lullig voor je
Is het goed gegaan gisteren?
Mja, ik vond het wel jammer maarja, als het niet lukt dan lukt het niet, je hebt iig je best gedaan

Het ging overigens heel goed, niet zo fantastisch als zondag, maar wel echt goed, ik zat er zelf ook heel goed in. Hopelijk gaan de laatste twee ook goed, hoorde zojuist dat een van de spelers met spoed een pacemaker heeft gekregen en dat er nu een andere speler met spoed wordt ingewerkt.
Verwijderd
Citaat:
Noh! Waarom?
Oud 07-04-2011, 23:23
Verwijderd
Citaat:
Ye ye dat is de keerzijde van de medaille; pauzes en zo zijn er alleen als de situatie het toestaat

Doet me denken aan een anecdote van hem (en z'n vader); er was zo'n HBO-knuppeltje komen werken bij het familiebedrijf en die had gezegd, na een uur of twee werken, "Ey, ik ga even pauzeren hoor!" waarop zijn pa fronsde (want het was loeidruk) en zei "Eh?", waarop die HBO'ert weer zei "Ja, na X-uur werken heb ik recht op Y-minuten pauze." Zijn vader: "Weet je wat? Ga jij lekker pauze houden. Weet je wat, neem de rest van de dag maar vrij. En kom ook maar niet meer terug. Dikke doe-hoei!" True story
Oh ja, pauze is bij mij 2x per dag een peuk roken, verder is nergens tijd voor. Maar dat vind ik niet erg. Maar met meer dan fulltime bedoelde ik dat 't wss 5/6 dagen per week 10 uur of meer werken wordt. Maar /care want centjes
Oud 07-04-2011, 23:24
Sherlock
Sherlock is offline
Citaat:
Kwestie van wennen. Daarover trouwens: Ik zag http://www.ted.com/talks/jeff_han_de...uchscreen.html vandaag. 2007 over tablets
Ik kan er wel fatsoenlijk mee omgaan maar ik heb nog steeds liever analoog. Daar doelde ik op
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Tot november zo lang?

En kijk uit dat je dan niet te veel gaat verdienen! Anders krijg je een boete omdat je stufi hebt gekregen maar toch veel verdient.
Sherlock
Sherlock is offline
Citaat:
Shit, wat kut
Verwijderd
Citaat:
Noh! Waarom?
Oh ik was er zeker van dat jij het wel wist! Maar mss was het dan wel Uice. Hm. Ik was m'n scriptie aan het schrijven en toen bleek dat ik een her niet had gehaald, die ik wel nodig had om uberhaupt m'n scriptie te mogen schrijven. En toen werd het dus een jaar studievertraging omdat het vak maar 1x per jaar aangeboden wordt.

Ik weet zeker dat je dit weet trouwens, want we hebben het toen nog over die 3000 euro boete en veel werken en alles gehad.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten