Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-09-2011, 09:34
Verwijderd
Citaat:
Dat is ook echt mijn hardnekkigste misverstand ooit geweest. Ik weet nu al een paar jaar dat het 'pijpen' zijn, maar ik vind 'spijpen' zoveel normaler, dat ik me nog vaak verspreek Maar dat komt dus door het ellendige woord 'broekspijpen', dat ik onderverdeelde in 'broek-spijpen'
Ik kwam er eigenlijk ook achter doordat jij dat gepost had in het watdachtjijalskind-topic. Ik dacht het ook door broek-spijpen. Broek-zak, broek-spijpen.
Advertentie
Oud 23-09-2011, 09:51
Chick Rock
Chick Rock is offline
Oud 23-09-2011, 09:51
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
omg
Oud 23-09-2011, 09:57
Verwijderd
Citaat:
Ik kwam er eigenlijk ook achter doordat jij dat gepost had in het watdachtjijalskind-topic. Ik dacht het ook door broek-spijpen. Broek-zak, broek-spijpen.

Het is echt heel lastig om te accepteren dat het eigenlijk 'pijpen' zijn
Oud 23-09-2011, 10:00
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Overigens heb ik dit ook lang gedacht, maar ik was er wel al eerder achter
Oud 23-09-2011, 13:00
Verwijderd
Okee, het was wel een beetje dom, maar toch niet z'o erg? Mijn ouders zeggen zelfs 'sjpijpen'.
Oud 24-09-2011, 11:10
Verwijderd
Citaat:
In die lijn dacht ik heel erg lang dat het ''Ik heb geen flauwe noodzee'' was, i.p.v. ''Ik heb geen flauwe notie.'' Toen ik nog klein was was mijn moeder de enige in de omgeving die die uitdrukking gebruikte en ze sprak het denk ik wat vreemd uit.
Oud 24-09-2011, 11:28
DAH
DAH is offline
Dat mijn biologieleraar vier dochters heeft en is getrouwd met een vrouw. Mijn god, wat is die gast een nicht.
Oud 24-09-2011, 21:22
Verwijderd
dat pino ook in geel is.
Oud 24-09-2011, 21:36
CuwleMandarijn
CuwleMandarijn is offline
dat het liedje down down down down van spacecowboys is
Oud 24-09-2011, 23:05
Verwijderd
In de familie van mijn moeder is het heel normaal om het over zomedeen te hebben, in plaats van zometeen. Jeej, dat heeft ook wel even geduurd voordat ik dat had afgeleerd! Maar goed, daar ben ik wel al lang achter [/offtopic]
Oud 24-09-2011, 23:26
Thomas.
Thomas. is offline
Dat spotify gierig is
Oud 25-09-2011, 11:53
bronze
bronze is offline
dat je in Engeland niet topless mag serveren, behalve als je in een tropisch visrestaurant werkt.
Oud 25-09-2011, 18:57
Verwijderd
Citaat:
dat je in Engeland niet topless mag serveren, behalve als je in een tropisch visrestaurant werkt.
Topless bars.
Oud 25-09-2011, 20:02
bronze
bronze is offline
Citaat:
Topless bars.
haha nee dat blijkbaar niet eens, ik las het ergens op internet en ja dat is zooo betrouwbaar
google maar eens rare wetten, en je krijgt lijsten vol
ideale zondagavond besteding!
Oud 25-09-2011, 22:14
Verwijderd
Citaat:
Rare wet #3: Het is in Liverpool een vrouw niet toegestaan topless in het openbaar te zijn behalve als ze werkt als bediende in een winkel voor tropische vissen.
Liverpool is niet heel Engeland.
Oud 25-09-2011, 22:19
Verwijderd
Waarschijnlijk was er eerst een wet gemaakt dat vrouwen in het openbaar niet topless mogen zijn en heeft die ene viswinkel dat aangevochten en gelijk gekregen, en dan heb je jurisprudentie (dat houdt in dat een uitspraak van een rechter geregistreerd staat) over dat het in tropische viswinkels wel toegestaan is, en heb je dus in feite zo'n wet.
Oud 26-09-2011, 00:25
Verwijderd
Citaat:
Waarschijnlijk was er eerst een wet gemaakt dat vrouwen in het openbaar niet topless mogen zijn en heeft die ene viswinkel dat aangevochten en gelijk gekregen, en dan heb je jurisprudentie (dat houdt in dat een uitspraak van een rechter geregistreerd staat) over dat het in tropische viswinkels wel toegestaan is, en heb je dus in feite zo'n wet.
Met dien verstande dat de precedentwerking in het Engelse (common law) systeem veel sterker is dan in het Nederlandse (civil law) systeem, waardoor rechterlijke uitspraken in Engeland inderdaad als een soort wet kunnen gelden (andere rechters mogen in hun afspraken niet meer afwijken van de gezette lijn, tenzij ze daar heel goede gronden voor hebben). Overigens betekent jurisprudentie niet meer dan "het geheel van uitspraken door rechters,'' het al dan niet registreren heeft daar niet zo veel mee te maken.
Oud 26-09-2011, 07:45
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Dus als een rechter iets zegt, dan is dat meteen een wet, in Engeland?
Oud 26-09-2011, 17:30
Verwijderd
Citaat:
Dus als een rechter iets zegt, dan is dat meteen een wet, in Engeland?
Nou ik weet niet precies hoe het zit, maar het komt er wel zo'n beetje op neer. Niet een wet op de manier dat wij wetten hebben though, anders was hun volksvertegewoordiging nergens meer voor nodig.
En waarbij dan de uitspraken van lagere rechters 'overruled' worden door hogere rechters, en alle rechters zich dus wel moeten houden aan de ingezette lijn. Ze mogen ook niet zomaar nieuwe regels 'bedenken' of zo, het gaat vooral om de interpretatie van bestaande regels. Dat ze bijvoorbeeld zeggen ''jaaa, dit is de wet, maar op dit ene geval moeten we het toch net even anders toepassen, want ..."'
Oud 26-09-2011, 17:33
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
James Earl Jones = Darth Vader /spuit11
Oud 30-09-2011, 12:57
Verwijderd
Dat de (echte) valeriaan kattenkruid is.
Dat de (echte) valeriaan behoort tot de kamperfoeliefamilie.
Dat de kamperfoelie een plant is (ken het als Kamperfoeliestraat in Den Haag, waar ik vroeger verstond "Kankerkoeliestraat" )
Oud 30-09-2011, 13:32
Volk
Volk is offline
Niet laatst laatst, maar toch pas een jaar of 3 terug... Ik dacht altijd dat het "ik stond erbij en ik cake ernaar" was. Ik vond het altijd al een rare zin, maar cake is lekker dus het zou wel goed zijn
Oud 30-09-2011, 13:35
snoopy
snoopy is offline
Dat mijn tennisschoenen nog altijd bij mijn moeder liggen
Oud 30-09-2011, 14:18
Em.
Em. is offline
Citaat:
Niet laatst laatst, maar toch pas een jaar of 3 terug... Ik dacht altijd dat het "ik stond erbij en ik cake ernaar" was. Ik vond het altijd al een rare zin, maar cake is lekker dus het zou wel goed zijn

Het heeft bij mij bij hetzelfde nummer anders ook een hele tijd geduurd voor ik wist dat het niet 'o het was een wonder / onder wonder, boven wonder' was.

En ik kwam er echt pas, gister ofzo, achter dat het was 'Alles in de wind, alles in de wind / 't is maar een schipperskind' in plaats van 'daar loopt een schipperskind'. Wil zeggen, als mijn moeder wel de juiste versie kent!
Oud 01-10-2011, 17:26
Verwijderd
Citaat:
Dat de (echte) valeriaan kattenkruid is.
Dat de (echte) valeriaan behoort tot de kamperfoeliefamilie.
Dat de kamperfoelie een plant is (ken het als Kamperfoeliestraat in Den Haag, waar ik vroeger verstond "Kankerkoeliestraat" )
Oud 01-10-2011, 17:49
Verwijderd
Ja, het paste zo goed bij Laan van NOI, vond ik.
Oud 01-10-2011, 23:56
Verwijderd
Citaat:
Zo kwam ik er een jaar geleden achter dat Alanis Morisette in You oughta know niet zingt over een cross-eyed bear, maar over een cross I'd bear
Oud 03-10-2011, 09:16
snoopy
snoopy is offline
Dat huisjesslakken met het huisje geboren worden <3

http://www.schooltv.nl/beeldbank/cli...clipsb15wijnga
Oud 04-10-2011, 20:15
snoopy
snoopy is offline
Dat McDonalds in 3 landen in Afrika zit en Burger King in 6
Oud 04-10-2011, 20:16
snoopy
snoopy is offline
Oh, en er is een vis die niet 100% onder water kan leven, die moet af en toe boven water komen om adem te halen ROFLMAO
Hij heet dan ook de longvis
Oud 04-10-2011, 20:19
Verwijderd
dat naaktslakken oplossen in zout.
Oud 04-10-2011, 21:12
flyaway
flyaway is offline
Citaat:
zo kwam ik er een jaar geleden achter dat alanis morisette in you oughta know niet zingt over een cross-eyed bear, maar over een cross i'd bear
Oud 05-10-2011, 10:59
Neko*
Neko* is offline
Citaat:
Oh, en er is een vis die niet 100% onder water kan leven, die moet af en toe boven water komen om adem te halen ROFLMAO
Hij heet dan ook de longvis
Er zijn ook tropische vissen (gourami's) die longachtige organen hebben die ervoor zorgen dat ze lucht kunnen happen en die zuurstof ook kunnen verwerken. Het is heel grappig om te zien, trouwens.
Oud 05-10-2011, 11:15
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:

En ik kwam er echt pas, gister ofzo, achter dat het was 'Alles in de wind, alles in de wind / 't is maar een schipperskind' in plaats van 'daar loopt een schipperskind'. Wil zeggen, als mijn moeder wel de juiste versie kent!
Er zullen ongetwijfeld meerdere versies zijn, maar ik geef je moeder geen gelijk:

http://www.liedjesland.com/Liedjes/k...esInDeWind.htm
Oud 05-10-2011, 11:45
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Zo kwam ik er een jaar geleden achter dat Alanis Morisette in You oughta know niet zingt over een cross-eyed bear, maar over een cross I'd bear
Dat doet me denken aan dat topic op het viva-forum van een vrouw die al jaren op zoek was naar een CD van de single "totally clips off the hard"
Oud 05-10-2011, 11:47
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Dat doet me denken aan dat topic op het viva-forum van een vrouw die al jaren op zoek was naar een CD van de single "totally clips off the hard"
Oud 05-10-2011, 11:48
Chick Rock
Chick Rock is offline
Neee
Oud 05-10-2011, 14:52
Verwijderd
Citaat:
Oud 07-10-2011, 22:34
Verwijderd
Dat er mensen zijn die twee keer per dag plassen
Oud 07-10-2011, 22:42
Verwijderd
Dat het dwingendrechtelijk is en niet dwingrechtelijk. Dat lees en schrijf ik dus al vijf jaar verkeerd.
Oud 07-10-2011, 22:45
Em.
Em. is offline
Citaat:
Er zullen ongetwijfeld meerdere versies zijn, maar ik geef je moeder geen gelijk:

http://www.liedjesland.com/Liedjes/k...esInDeWind.htm
Ah! En ik wist helemaal niet dat er zoveel coupletten waren.
Oud 08-10-2011, 11:41
Chick Rock
Chick Rock is offline
Dat dat liedje van Charmed van The Smiths is.
Oud 08-10-2011, 12:02
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Tatu heeft hem gecoverd
Oud 11-10-2011, 17:57
SophieBerry
SophieBerry is offline
Dat er garnaal in de Nasi-mix van Conimex zit
Oud 12-10-2011, 09:30
Verwijderd
Citaat:
Dat er garnaal in de Nasi-mix van Conimex zit
Zit er niet vrijwel altijd trassi in nasi? Ik dacht dat dat zo'n beetje de basis van nasi was...
Oud 12-10-2011, 11:39
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Dat er mensen zijn die twee keer per dag plassen
Vind je dat dan veel of weinig?
Oud 12-10-2011, 11:45
Verwijderd
Citaat:
Vind je dat dan veel of weinig?
Weinig natuurlijk Damn, als ik twee keer per dag al veel zou vinden ;x
Ik moet like ieder uur wel ofzo. Normaal natuurlijk niet zo vaak, maar dan nog.
Oud 12-10-2011, 13:21
Verwijderd
Citaat:
Weinig natuurlijk Damn, als ik twee keer per dag al veel zou vinden ;x
Ik moet like ieder uur wel ofzo. Normaal natuurlijk niet zo vaak, maar dan nog.
Gemiddeld plassen vrouwen zes keer per dag en mannen vijf aangenomen dat ze ongeveer anderhalve liter plassen.
Oud 17-10-2011, 11:44
Verwijderd
Dat ik blijkbaar van minimal houd. Of nouja, dat staat in elk geval als ''tag'' bij de muziek die ik nu luister en erg waarderen kan.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten