Advertentie | |
|
![]() |
|
We zouden om half zes eten krijgen tussen het dansen door maar de man die het zou bezorgen is er nog steeds niet.en nou hoorde ik dat de 'turkse pizza' alleen een wrap met sla en tomaat wordt omdat ze verder niks konden betalen. Zeg dan niet dat het eten geregeld is! Ik heb sinds het ontbijt alleen een pruim gehad en ik ben nu best wel chagrijnig.
|
![]() |
|
Dat mijn moeder boos wegloopt van haar computer als ik probeer haar iets confronterends te vertellen. Het confronterende is in dit geval, dat ze niet duidelijk was met haar plannen van naar Nederland en Duitsland komen, en dat dat niet zoals zij zegt aan mij ligt omdat ik niks opschrijf omdat het voor mijn vriend en zijn ouders dus ook niet duidelijk was. Nu praat ze gewoon niet meer tegen me.
|
![]() |
|
Mijn mooie camera doet het alweer niet. Mijn keelontsteking is nog altijd niet weg. Ik moet dingen doen voor een stomme commissie waar ik helemaal geen zin in heb en ik faal zelf nogal op het vlak van het op tijd lezen wat voor ideëen ze suggereren, waardoor ik woensdag de hele avond moet BBQ'en terwijl ik donderdag een tentamen heb. Dat is stom van mij en dat waardeer ik ook niet.
||
Citaat:
![]()
|
De haatreacties van mensen op het feit dat de fabrikant van Oreo zich uitsprak vóór LGBT-mensen en same-sex marriage, en die nu allemaal Oreo-koekjes gaan boycotten.
![]() http://www.buzzfeed.com/mjs538/how-c...ycott-a-cookie ![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Het grappige is dat ze nu massaal over een koekje struikelen, maar ik vraag me af of ze ook daadwerkelijk zo rigoureus zijn in hun boycot.
http://imgur.com/a/akJCS Allemaal bedrijven die gay rights 'ondersteunen'. Zullen de critici ook collectief hun facebook gaan verwijderen? :') |
![]() |
|
Tja, ik heb er vooral enorme /care om. Ik ben er niet tegen dat bedrijven zich uitspreken tegen homohaat etc., maar ik heb er een hard hoofd in dat ze dat doen uit puur idealistische overwegingen. In de VS is het vooral een trend om je bedrijf wat positieve aandacht te geven, meer doen ze er ook niet mee.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Ik vind dat hele pink ribbon al verschrikkelijk. Borstkanker wordt tegenwoordig als een of ander hip modeaccesoire gebruikt, met gala's waarbij 'beroemdheden' een veer in hun reet steken omdat ze zo 'betrokken' zijn, en voor andere vormen van kanker is nauwelijks aandacht.
||
Citaat:
Het is natuurlijk niet: "Pink Ribbon, dús geen aandacht voor andere vormen van kanker." Het is: "Pink Ribbon, máár..." |
![]() |
|
Nouja, dat Pink Ribbon is gewoon een gigantische marketingmachine. Het meeste geld dat met Pink Ribbon wordt opgehaald gaat overigens niet naar de behandeling of onderzoek naar borstkanker, maar naar nog meer marketing voor borstkanker, "awareness" dus (waarvoor dit in Nederland nodig is vraag ik me af, het is een wonder dat mensen nog naar tieten kunnen kijken zonder er negatieve connotaties bij te krijgen).
En ik stoor me er aan dat mensen borstkanker gebruiken (misbruiken) om zichzelf in een positief daglicht te zetten (of het nu bedrijven of BN'ers zijn), terwijl dat hele Pink Ribbon feitelijk weinig verandert aan de huidige situatie mbt borstkankerbestrijding. En Pink Ribbon kan zich natuurlijk ook inzetten voor andere vormen van kanker, maar dat doen ze niet. Ze kiezen bewust alleen voor borstkanker. Borstkanker is hip gemaakt, omdat het nu eenmaal makkelijk een grote groep mensen aanspreekt (borsten worden als symbool van vrouwelijkheid en vruchtbaarheid gezien), maar andere veelvoorkomende vormen van kanker (prostaatkanker, (slok)darmkanker, longkanker) krijgen bij Pink Ribbon geen aandacht, terwijl daarbij het bewustzijn daar maar zeer matig aanwezig is in de samenleving en de gevolgen vaak erger (borstkanker is zeer goed behandelbaar en heeft een van de hoogste genezings/overlevingskansen). Borstkankerbestrijding wordt tegenwoordig vaak als heilig gezien, terwijl het imo geen kwaad kan om daar af en toe eens een kritische noot bij te zetten om te voorkomen dat je niet doorslaat.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Feel good-topic Verwijderd | 37 | 05-01-2014 22:08 | |
De Kantine |
Wat heb jij vandaag nou weer gewaardeerd? Verwijderd | 499 | 26-04-2012 19:29 | |
De Kantine |
Weerwolfspel #50² Verwijderd | 146 | 26-08-2008 07:00 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Welke coalities zie jij op het toneel graag verschijnen & bepaalt dit je stemgedrag? Gatara | 230 | 21-11-2006 00:05 | |
Verhalen & Gedichten |
Een derde gedachte, (verhaal, nog niet af). Noor-91 | 3 | 26-01-2006 09:55 | |
Verhalen & Gedichten |
verhalenwedstrijd: titelloos Vlooienband | 0 | 01-10-2003 14:29 |