Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-03-2012, 16:32
Verwijderd
Citaat:
[afbeelding]

[afbeelding]

Superlief! Vroeger had ik ook een olifantje op mijn geboortekaartje, dus nu ben ik dubbel vertederd!

In de binnenkant zitten wat minder bloemetjes hoor, maar ik denk dat ik een boze mammaGnork achter me aan krijg als ik naam en adres hier publiceer
Ik heb 'm ook!
Advertentie
Oud 13-03-2012, 16:35
Martiño
Martiño is offline

Ik vind de namen van Gnorkie en Gnorkelientje trouwens wel erg goed bij elkaar passen
Oud 13-03-2012, 16:37
Verwijderd
Als ergens staat "De psychiater werd in consult gevraagd ivm angststoornis welke lorazepam heeft voorgeschreven", lezen jullie dan ook dat de angststoornis zichzelf behandelde?
Oud 13-03-2012, 16:39
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Als ergens staat "De psychiater werd in consult gevraagd ivm angststoornis welke lorazepam heeft voorgeschreven", lezen jullie dan ook dat de angststoornis zichzelf behandelde?
Ja.
Oud 13-03-2012, 16:39
Martiño
Martiño is offline
Om Herman Finkers te citeren: Een verkeerde komma of letter, maakt van Jezus nog een ketter
Oud 13-03-2012, 16:40
Martiño
Martiño is offline
En de sig van Trimm is daar uiteraard het bewijs van
Oud 13-03-2012, 17:01
Verwijderd
Citaat:
Ja.

Wat is het verschil tussen een angststoornis en een paniekstoornis? En hoe vaak wordt medicatie voorgeschreven?

Edit: ik lees namelijk op wikipedia dat lorazepam sterke angstwerende eigenschappen heeft , maar minder goed werkt bij paniekstoornissen, dus ik neem aan dat er een verschil is?
Oud 13-03-2012, 17:04
Verwijderd
Citaat:
Ja.

Wat is het verschil tussen een angststoornis en een paniekstoornis? En hoe vaak wordt medicatie voorgeschreven?
Bij een paniekstoornis krijg je paniekaanvallen, bij een gegeneraliseerde angststoornis is het meer een continu onderhuids angstgevoel. Het kan in combinatie voorkomen.

Ik weet niet hoe vaak door de huisarts medicatie wordt voorgeschreven. Hier bij de psychiatrie voor een paniekstoornis eigenlijk altijd, want dan kun je de medicatie gebruiken alleen als het nodig is. Bij een gegeneraliseerde angststoornis in ongeveer driekwart van de gevallen ofzo, afhankelijk van hoe erg het is en in hoeverre we verwachten dat andere behandelingen (cognitieve gedragstherapie of beeldende therapie bijvoorbeeld) gaan helpen, en natuurlijk ook afhankelijk van of de patient uberhaupt wel medicatie wil.

Edit: maar ik weet ook niet precies wat Wikipedia daarmee bedoelt
Oud 13-03-2012, 17:05
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
En de sig van Trimm is daar uiteraard het bewijs van
Oud 13-03-2012, 17:09
Verwijderd
Zo ik heb 1 uur overgewerkt, maar daarin wel 4 brieven ingehaald en met de apotheker overlegd en nog een beetje geforumd ook. Dus ik mag nu wel naar huis

Het is wel wat stressen om op vakantie te gaan hoor moet alles ineens vóór donderdag rond zijn omdat ik niet kan denken 'ik doe het morgen wel'.
Ik heb nu geen brievenstapel meer om in te halen, maar er gaan terwijl ik op vakantie ben wel drie van mijn patienten met ontslag, ook echt alledrie tegelijk dus ik moet morgen nog even ontslagbrieven vooruit schrijven.
Oud 13-03-2012, 17:12
Verwijderd
Citaat:
Bij een paniekstoornis krijg je paniekaanvallen, bij een gegeneraliseerde angststoornis is het meer een continu onderhuids angstgevoel. Het kan in combinatie voorkomen.

Ik weet niet hoe vaak door de huisarts medicatie wordt voorgeschreven. Hier bij de psychiatrie voor een paniekstoornis eigenlijk altijd, want dan kun je de medicatie gebruiken alleen als het nodig is. Bij een gegeneraliseerde angststoornis in ongeveer driekwart van de gevallen ofzo, afhankelijk van hoe erg het is en in hoeverre we verwachten dat andere behandelingen (cognitieve gedragstherapie of beeldende therapie bijvoorbeeld) gaan helpen, en natuurlijk ook afhankelijk van of de patient uberhaupt wel medicatie wil.

Edit: maar ik weet ook niet precies wat Wikipedia daarmee bedoelt
Ok, dank je wel!
Oud 13-03-2012, 17:18
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Leuk kaartje ja! De vorige was ook leuk, dus dat was ook wel te verwachten
Oud 13-03-2012, 17:19
Martiño
Martiño is offline
De vorige heb ik nooit gehad "(
Oud 13-03-2012, 17:22
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik heb er geen een gehad Pip wel.
Oud 13-03-2012, 17:23
Verwijderd
Ik ben zo verkouden dat ik niet meer kan ademen zonder m'n mond ver open en ik lijk wel een debiel
Oud 13-03-2012, 17:24
Verwijderd
Oud 13-03-2012, 17:25
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Ik heb er geen een gehad Pip wel.
LP, ik snap niks van je laatste tekening
Oud 13-03-2012, 17:27
Martiño
Martiño is offline
nevermind, al gevonden... jezus, die was wel lastig
Oud 13-03-2012, 17:32
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
LP, ik snap niks van je laatste tekening
Citaat:
nevermind, al gevonden... jezus, die was wel lastig
De schaduw? Denk ik? Ik speel echt 30 spellen tegelijk
Oud 13-03-2012, 17:35
Martiño
Martiño is offline
ja, het was echt gokken hoor, jeetje, dat is toch geen schaduw, muts!
Oud 13-03-2012, 17:40
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Hoe was dat geen schaduw

Ik heb hele lekkere cappuccino trouwens
Oud 13-03-2012, 17:43
Martiño
Martiño is offline
Het was een wit poppetje met een zwart poppetje en een rode lijn, hoe moet ik daar nu uithalen dat het een schaduw is?
Oud 13-03-2012, 18:02
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
NOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO!!!!
Ik was al 'on the edge' omdat huisgenote net thuiskwam en een uur lang met vriendlief stond te giebelen en te smoochen en dat belt er ook nog eens een of andere mongool duizent keer heel hard aan. Is het een zeer luidruchtige vriend van hun die ook nog eens even langskomt. GODVERDOMME, FLIKKER OP!!! Dit kan ik echt niet hebben nu.
Serieus, ik voel me echt een gevangene in m'n eigen kamer. AAAAAAH!
Oud 13-03-2012, 18:03
Verwijderd
kan je niet ergens heen waar het rustiger is?
Oud 13-03-2012, 18:03
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Waarheen dan? Ik heb maar 1 kamer.
Oud 13-03-2012, 18:07
Verwijderd
kerk

geen familie/vrienden in de buurt, wie een rustige plek hebben voor je?

rustige muziek in je ipod of wat je ook hebt douwen.
oordopjes in
kamer op slot
Oud 13-03-2012, 18:27
Verwijderd
ik heb net echt even dit moeten doen x1000000000000000
wil een achterlijke vrouw van bestuur van koor, de enige jongen die erbij zit een roze meisjes t-shirt laten aandoen, is dat over het hele land af aan het zoeken. gelukkig voor hem houdt mijn vader die ook bij het bestuur zet haar tegen. zij spoort echt niet. zo jaag je de mensen weg.
Oud 13-03-2012, 18:27
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Het was een wit poppetje met een zwart poppetje en een rode lijn, hoe moet ik daar nu uithalen dat het een schaduw is?
Hahaha oké goed punt ik zal in het vervolg wat duidelijker tekenen.

Maar nu, eten maken en aan een nieuwe serie beginnen
Oud 13-03-2012, 18:33
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
ik heb net echt even dit moeten doen x1000000000000000
wil een achterlijke vrouw van bestuur van koor, de enige jongen die erbij zit een roze meisjes t-shirt laten aandoen, is dat over het hele land af aan het zoeken. gelukkig voor hem houdt mijn vader die ook bij het bestuur zet haar tegen. zij spoort echt niet. zo jaag je de mensen weg.
Wat is er zo meisjesachtig aan het shirt dan?
Oud 13-03-2012, 18:35
Verwijderd
Citaat:
NOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO!!!!
Ik was al 'on the edge' omdat huisgenote net thuiskwam en een uur lang met vriendlief stond te giebelen en te smoochen en dat belt er ook nog eens een of andere mongool duizent keer heel hard aan. Is het een zeer luidruchtige vriend van hun die ook nog eens even langskomt. GODVERDOMME, FLIKKER OP!!! Dit kan ik echt niet hebben nu.
Serieus, ik voel me echt een gevangene in m'n eigen kamer. AAAAAAH!
Ik zou een stukje gaan wandelen. Of een boek mee en ergens onder een lantaarnpaal gaan lezen Het weer is er best naar.
Oud 13-03-2012, 18:36
Verwijderd
Citaat:
Wat is er zo meisjesachtig aan het shirt dan?
de vorm en de kleur roze. niet dat jongens geen roze aankunnen, maar dit is echt zo'n meisjes roze.
Oud 13-03-2012, 18:37
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
kerk

geen familie/vrienden in de buurt, wie een rustige plek hebben voor je?

rustige muziek in je ipod of wat je ook hebt douwen.
oordopjes in
kamer op slot
M'n familie woont ver weg en m'n kamer is al op slot, maar de keuken zit naast mijn kamer en het is erg gehorig. ERG gehorig. Plus dat het 2 Brabanders en een Amerikaan zijn, dus je kan je mss iets voorstellen van het decibel-niveau. Daar kunnen geen oordopjes tegenop.

En ik weet ook wel dat ik wrs de weirdo ben, omdat ik menselijk contact ontloop, maar ik ben al sinds 4 uur thuis en vrijwel al die tijd is er al iemand in de keuken. Ik ben 't zat. Nu al. En dit gaat nog weken duren.
Ik ben zo erg dat ik zelfs al meteen op websites van huurcorporaties ging kijken, om te zien wat een huurhuisje in Leiden kost...

Citaat:
Ik zou een stukje gaan wandelen. Of een boek mee en ergens onder een lantaarnpaal gaan lezen Het weer is er best naar.
Ik ben net door de achterdeur naar de supermarkt gesneakt om iets van avondeten te halen (aangezien ik dus niet de keuken in wil) en het is Kkkkkoud hier! Helaas woon ik ook niet in het centrum, dus er zit alleen een lidl en verder is er hier niks. *zucht*
Oud 13-03-2012, 18:39
Verwijderd
Citaat:
M'n familie woont ver weg en m'n kamer is al op slot, maar de keuken zit naast mijn kamer en het is erg gehorig. ERG gehorig. Plus dat het 2 Brabanders en een Amerikaan zijn, dus je kan je mss iets voorstellen van het decibel-niveau. Daar kunnen geen oordopjes tegenop.

En ik weet ook wel dat ik wrs de weirdo ben, omdat ik menselijk contact ontloop, maar ik ben al sinds 4 uur thuis en vrijwel al die tijd is er al iemand in de keuken. Ik ben 't zat. Nu al. En dit gaat nog weken duren.
ik heb echt medelijden met je nu. zaxhte en amerkiaans is geen goede combi nee. dat kan echt heul luidruchtig woorden. misschien moet je politie bellen, dat ze te luidruchtig zijn en doe je je als een buur ofzo voor. of miss werkt dat toch niet.

wandelen en dan en een boek meenemen.
Oud 13-03-2012, 18:41
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
^ Joh, ik ga m'n huisgenoten toch niet aangeven omdat ze op een normaal tijdstip staan te praten in de keuken?
Ik weet dat zij eigenlijk niks fout doen en dat ik degene ben met het probleem.
Oud 13-03-2012, 18:43
Verwijderd
dat is er nog maar een manier, niet zeuren en doorbijten.
Oud 13-03-2012, 19:03
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Nou ja, ik mag me hier toch wel even afreageren?
Oud 13-03-2012, 19:05
Verwijderd
tuurlijk... was als grapje bedoeld.
Oud 13-03-2012, 19:49
Verwijderd
Citaat:
Ik ben zo erg dat ik zelfs al meteen op websites van huurcorporaties ging kijken, om te zien wat een huurhuisje in Leiden kost...
Mijn zus heeft een eigen huisje, en dat kost haar geloof ik niet heel erg veel omdat ze huurtoeslag krijgt. Zit op de Anthony Fokkerweg, vlakbij het station
Oud 13-03-2012, 20:07
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Hmm, alle mensen die ik ken in het centrum van Leiden betalen aardig wat, maar kunnen het betalen omdat ze samenwonen.
Ik zit nu aan de 340 pm voor 24m2 en meer kan ik echt niet betalen. Weet jij mss wanneer je in aanmerking komt voor huurtoeslag?
Oud 13-03-2012, 20:08
Verwijderd
Ja, als je een eigen voordeur hebt enzo, en dat de huur onder een bepaald bedrag zit ofzo? Volgens mij betaald mijn zus niet veel meer dan dat hoor , voor eigen appartementje daar.

Maar dat is allemaal via de sls, ik weet niet of je daar ingeschreven bent?
Oud 13-03-2012, 20:09
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Ja, maar de sls is alleen voor studenten en ik wil toch liever iets wat niet werkt met een campuscontract.
Oud 13-03-2012, 20:16
Verwijderd
Ik zou naar een willekeurige film gaan Trimm. Lekker in het donker zitten, zonder de wereld. Liefst een film die langer draait en waar weinig jongeren op af komen.

/laatpraat.
Oud 13-03-2012, 20:19
Verwijderd
Citaat:
Ja, maar de sls is alleen voor studenten en ik wil toch liever iets wat niet werkt met een campuscontract.
Nee, dit is zonder campuscontract. De appartementen van de sls zijn namelijk ook wel voor starters
Oud 13-03-2012, 20:19
Verwijderd
Citaat:
Ik zou naar een willekeurige film gaan Trimm. Lekker in het donker zitten, zonder de wereld. Liefst een film die langer draait en waar weinig jongeren op af komen.

/laatpraat.
Vind ik een goeie
Oud 13-03-2012, 20:21
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Ik heb geen fiets, Leiden heeft alleen kutbioscopen en moet door de keuken om buiten te komen. (De achterdeur kan van de buitenkant niet op slot).

Maar serieus, ik trek dit echt niet. Ik word echt panisch van mensen die op een bepaalde manier lachen en dit zijn dus zulk soort mensen. (Ze zijn overigens de keuken nog steeds geen moment uit geweest.)

Whiskey en sigaretten dan maar.
Oud 13-03-2012, 20:22
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Nee, dit is zonder campuscontract. De appartementen van de sls zijn namelijk ook wel voor starters
Ah, ok. Thanks voor de tip dan. Ik zal wel effe kijken op hun site.

De rest ook thanks voor het meeleven, ofzo.
Oud 13-03-2012, 20:23
Verwijderd
Ik zou bijna zeggen kom hiernaartoe maar goed, dan zit je met mij opgescheept
Oud 13-03-2012, 20:31
Verwijderd
Maar ik snap je heel goed Trimm, ik woon ook het liefst in een zo rustig mogelijk huis (en goddank woon ik daar nu), ik ben ook para als er mensen in de keuken bezig zijn, en al helemaal als ze vrienden bij zich hebben. Dan ga ik ook liever niet de keuken in, en ga ik belachelijk zitten wachten in m'n kamer totdat de kust veilig is. En ik ben ook telkens aan het luisteren wie er in de keuken is, wie de wasmachine gebruikt, wie er thuiskomt, wie er weggaat.

Vorige week kwam er een nieuwe huisgenote, en dat vind ik dan echt naar, want voor hetzelfde geld is ze slordig, luidruchtig, en neemt ze elke dag hordes vrienden mee. Maar gelukkig valt dat mee.

Maar in ieder geval, ik voel je.
Oud 13-03-2012, 20:32
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Ik heb geen fiets, Leiden heeft alleen kutbioscopen en moet door de keuken om buiten te komen. (De achterdeur kan van de buitenkant niet op slot).

Maar serieus, ik trek dit echt niet. Ik word echt panisch van mensen die op een bepaalde manier lachen en dit zijn dus zulk soort mensen. (Ze zijn overigens de keuken nog steeds geen moment uit geweest.)

Whiskey en sigaretten dan maar.
Je hebt toch in Leiden een heel klein bioscoopje ergens, soort arthouse-tentje? Klein zaaltje, weinig publiek, goeie films...Ik weet de naam niet meer.
Oud 13-03-2012, 20:35
Verwijderd
Citaat:
Je hebt toch in Leiden een heel klein bioscoopje ergens, soort arthouse-tentje? Klein zaaltje, weinig publiek, goeie films...Ik weet de naam niet meer.
Ronnies seksbios?
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten