Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-07-2012, 12:51
Carn
Carn is offline
Citaat:
Maar het is zo vervekend dat iedereen op andere dagen vrij heeft / kan krijgen. Of ik dan volgende week kan. Nee dus, want dan werk ik iedere dag. Tsja, zo schiet het niet op. En eigenlijk is het ook wel een beetje frustrerend.
Heb je geen last meer van zodra jij en je meeste vrienden een fulltime baan hebben .
Oud 03-07-2012, 12:55
Verwijderd
Citaat:
Heb je geen last meer van zodra jij en je meeste vrienden een fulltime baan hebben .
Ik zal er niet meer over klagen
Oud 03-07-2012, 13:19
Carn
Carn is offline
hehe, ik moet zeggen dat ik de eerste paar maanden toen ook wel vervelend vond, constant berichten van "HEY KOM JE MEE HIERHEEN" enzo, maar dat werd vanzelf minder.
Oud 03-07-2012, 13:31
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Ik wil ook graag op een terrasje gaan zitten, maar iedereen die ik vroeg moet werken
Same here En ik zit nu nog steeds in m'n pyjama

Ik heb ineens wel erg veel zin in koekjes bakken ofzo. Maar moet dan eerst nog een mixer kopen. Misschien dat ik dat zo maar even ga doen.
Oud 03-07-2012, 13:41
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik heb gestofzuigd. Was wel weer productief genoeg voor vandaag
Oud 03-07-2012, 13:47
Verwijderd
Koekjes bakken sowieso doen.
Oud 03-07-2012, 14:08
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
hehe, ik moet zeggen dat ik de eerste paar maanden toen ook wel vervelend vond, constant berichten van "HEY KOM JE MEE HIERHEEN" enzo, maar dat werd vanzelf minder.
Ik kan gewoon praktische iedere dag vrij nemen.
Oud 03-07-2012, 14:20
Verwijderd
Citaat:

Ik heb ineens wel erg veel zin in koekjes bakken ofzo. Maar moet dan eerst nog een mixer kopen. Misschien dat ik dat zo maar even ga doen.
Dat kun je ook gewoon met een garde doen! Ik bak regelmatig iets en doe altijd alles met een garde. Da's veel leuker vind ik
Oud 03-07-2012, 14:32
Verwijderd
Citaat:

Voor cakebeslag heb je geen mixer nodig. Gewoon lekker met je handen Maarja, cakejes zijn geen koekjes natuurlijk.
Oud 03-07-2012, 14:49
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Dat kun je ook gewoon met een garde doen! Ik bak regelmatig iets en doe altijd alles met een garde. Da's veel leuker vind ik
Citaat:
Voor cakebeslag heb je geen mixer nodig. Gewoon lekker met je handen Maarja, cakejes zijn geen koekjes natuurlijk.
Heel veel kán ook wel met een garde, maar - en dit klinkt dramatisch, maar zo is het niet bedoeld - ik probeer zoveel mogelijk energie te sparen. Dus energie sparen bij veel kleine dingen op een dag levert misschien wat op
Oud 03-07-2012, 14:50
Chick Rock
Chick Rock is offline
En ik heb dus net een mixer gekocht, die dingen kosten toch maar een tientje En nou ga ik dus mórgen iets bakken, want nu moest ik naar de hema fietsen en ben ik moe
Oud 03-07-2012, 14:51
Noedelhap
Noedelhap is offline
Applaudiseren voor een voorstelling, natuurlijk. De makers kunnen dat dan in ontvangst nemen. Een premiere? Tuurlijk, want dan zijn de regisseur en castleden er vaak bij. Maar een reguliere filmvoorstelling ga je toch niet voor klappen? Een projectionist doet gewoon zijn werk, en die hóórt gewoon goed te zijn, en HIJ heeft de film niet gemaakt.

Waar ik een hekel aan heb is klapvee dat overal altijd doorheen klapt, met name bij een live muziekstuk. Als iemand nét begint te zingen, of als een bepaalde noot wordt gehaald, staan de klapjosti's alweer klaar om het te verstoren met gejoel en geklap.
Maar goed, dat is weer een ander verhaal.
Oud 03-07-2012, 14:54
Verwijderd
Turk February naamzoek; mocht je nog op zoek zijn naar pittige pindakaas: probeer die van Rani's eens, da's Surinaamse pindakaas. Deze badboy overschrijdt met gemak de Nederlandse consumentendefinitie "pittig", "pikant" en "heet" En je kunt er ook lékkere saté- c.q. pindasaus van maken met slechts een kopje water
Oud 03-07-2012, 14:54
Chick Rock
Chick Rock is offline
Ik moet trouwens wel bekennen dat wát ik ga bakken gewoon een cake uit een pakje is waar alleen nog water en boter aan hoeft te worden toegevoegd

Ik kan niet zoveel, dus makkelijk beginnen.
Oud 03-07-2012, 14:56
Verwijderd
Citaat:
Waar ik een hekel aan heb is klapvee dat overal altijd doorheen klapt, met name bij een live muziekstuk. Als iemand nét begint te zingen, of als een bepaalde noot wordt gehaald, staan de klapjosti's alweer klaar om het te verstoren met gejoel en geklap.
Dat vind ik nog niet zo tergend als mensen die de afgelopen week op 't dooie akkertje doornemen tijdens het optreden. Ik weet niet of het waar is, maar zo structureel door concerten heen lullen schijnt iets typisch Nederlands te zijn.

Laatst gewijzigd op 03-07-2012 om 15:07.
Oud 03-07-2012, 15:06
Carn
Carn is offline
Citaat:
Ik kan gewoon praktische iedere dag vrij nemen.
Ik ook, mits tijdig gemeld
Oud 03-07-2012, 15:16
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Applaudiseren voor een voorstelling, natuurlijk. De makers kunnen dat dan in ontvangst nemen. Een premiere? Tuurlijk, want dan zijn de regisseur en castleden er vaak bij. Maar een reguliere filmvoorstelling ga je toch niet voor klappen? Een projectionist doet gewoon zijn werk, en die hóórt gewoon goed te zijn, en HIJ heeft de film niet gemaakt.
Ze doen gewoon hun werk en ze horen goed te zijn, maar 1. dat geldt ook voor acteurs, regisseurs et cetera, en 2. dat zijn ze vaak niet. De keren dat ik slecht geprojecteerde films hebben gezien, zorgen ervoor dat ik vind dat een goede projectionist wel een compliment verdient voor het goed verzorgen en tonen van het materiaal. Er wordt zo vaak met de spreekwoordelijke pet naar gesmeten. Zit er weer een of andere student die wel een filmrolletje in een projector mag proppen en dan gewoon tussen het publiek in de zaal gaat zitten kijken.

Citaat:
Dat ben ik met je eens. Mensen die bij een concert besluiten dat het nummer afgelopen is door te gaan klappen. Ik snap dat niet. Hoe komt zo iemand daarop?
Oud 03-07-2012, 15:18
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Turk February naamzoek; mocht je nog op zoek zijn naar pittige pindakaas: probeer die van Rani's eens, da's Surinaamse pindakaas. Deze badboy overschrijdt met gemak de Nederlandse consumentendefinitie "pittig", "pikant" en "heet" En je kunt er ook lékkere saté- c.q. pindasaus van maken met slechts een kopje water
Die badboy zal ik dan maar eens checken. Hoewel ik betwijfel of het kan overtreffen een fijne boterham met Horizon en een goede lik sambal.
Oud 03-07-2012, 15:21
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Zo. Ik heb mezelf eens uit bed gesleept en ga zo maar eens ontbijten.

En ben nu al aan't denken over avondeten. Ik heb nog 2 zoete aardappels, een groene paprika en een bakje champignons. Iemand tips over wat ik daar mee kan doen?
Oud 03-07-2012, 15:22
Verwijderd
Jezus wat een ondag op m'n werk.

Ik ben alweer toe aan vakantie Of nog niet gewend aan weer werken /aftelttotlowlands.
Oud 03-07-2012, 15:23
Verwijderd
Maar ik heb maar even geregeld dat ik volgende week 2 dagen workshops ga volgen ipv normaal werken, met m'n lievelings(ex)collega's.
Oud 03-07-2012, 15:23
Verwijderd
Hopelijk gaan ze me ook leren hoe ik stom kan doen tegen personeel zonder me schuldig te voelen
Oud 03-07-2012, 15:24
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Dat vind ik nog niet zo tergend als mensen die de afgelopen week op 't dooie akkertje doornemen tijdens het optreden. Ik weet niet of het waar is, maar zo structureel door concerten heen lullen schijnt iets typisch Nederlands te zijn.
Rustig blijven bij concerten volgens mij ook. Nederlanders gaan naar een concert om te lullen met een muziekje op de achtergrond en willen af en toe een beetje klappen als het moet. Nou ben ik ook niet van het hard juichen en al helemaal niet van het meezingen en door de pit raggen, maar het was toch een beetje meh hoe weinig reactie er was toen ik vorige week in Paradiso The Mars Volta zag. Cedric reageerde zelfs met verbazing toen mensen antwoorden op zijn vraag hoe het ging; hij had verwacht dat we met de ogen zouden rollen.

Over storend gedrag bij voorstellingen gesproken: Patton Oswalt reciteert een voicemailbericht dat een boze bezoeker achterliet bij The Alamo Drafthouse, nadat hij de zaal uitgezet was wegens sms-en.

Oud 03-07-2012, 15:26
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Zo. Ik heb mezelf eens uit bed gesleept en ga zo maar eens ontbijten.

En ben nu al aan't denken over avondeten. Ik heb nog 2 zoete aardappels, een groene paprika en een bakje champignons. Iemand tips over wat ik daar mee kan doen?
Allemaal in de roerbakpan en lekker laten dansen. Hoog vuur, zout en peper. Prima maaltje.
Oud 03-07-2012, 15:33
Verwijderd
Absinthe naamzoek. Heb je je zusje al gesproken over Bon Iver? Misschien ga ik toch niet op stap in Groningen, moet de 12e veel doen, dus ik slaap misschien in ons hotel in Zwolle, afhankelijk van de beschikbaarheid daar, uiteraard kun je prima bij 'mij' slapen, maar ik weet niet of ik meer kamers dan 1 kan regelen.
Oud 03-07-2012, 15:37
Verwijderd
Citaat:
En ik heb dus net een mixer gekocht, die dingen kosten toch maar een tientje En nou ga ik dus mórgen iets bakken, want nu moest ik naar de hema fietsen en ben ik moe
Nice! Zo moet het! Wat ga je bakken? Echt aleleen maar een meel en water cake? Da's zo zonde
Oud 03-07-2012, 15:41
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Allemaal in de roerbakpan en lekker laten dansen. Hoog vuur, zout en peper. Prima maaltje.
Hmm, maar er moet nog wat bij, anders is't zo karig en kaal.

Van de week heb ik een hartige taart gebakken met oa zoete aardappel, erwten en paprika en een shitload aan indiase kruiden en 't was lekkaaaah!
Oud 03-07-2012, 15:42
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Nice! Zo moet het! Wat ga je bakken? Echt aleleen maar een meel en water cake? Da's zo zonde
Zo'n kant-en-klaar-duo-cake, maar inderdaad water en boter toevoegen, verder niks Maar als ik de smaak te pakken krijg probeer ik wel wat moeilijkers!
Oud 03-07-2012, 15:43
Verwijderd
Citaat:
Zo'n kant-en-klaar-duo-cake, maar inderdaad water en boter toevoegen, verder niks Maar als ik de smaak te pakken krijg probeer ik wel wat moeilijkers!
Probeer het recept van Apate, dat was lekker Wacht, ik zoek het voor je op.

EDIT: Deze dus, echt lekkere koekjes.

Spoiler
Oud 03-07-2012, 15:44
Chick Rock
Chick Rock is offline
@Trimm: je kan ook wat vis erdoor roerbakken, of bijvoorbeeld feta ofzo.
Oud 03-07-2012, 15:45
Chick Rock
Chick Rock is offline
Ik heb ook eens pindakaaskoekjes gemaakt, die waren heul erg lekker Misschien moet ik dat recept weer eens opzoeken.
Oud 03-07-2012, 15:46
Chick Rock
Chick Rock is offline
Ik moet eigenlijk wel een bakblik kopen, want mijn over heeft een draaiplateau die heel klein is (en bovendien een rooster is), dus daar kan ik weinig op kwijt.
Oud 03-07-2012, 15:52
Verwijderd
Ik kocht laatst dit jurkje, en ik ben er heel blij mee, want ik heb al heel veel jurkjes gepast die ik dan weer lelijk vond als ik ze aanhad en deze bleef leuk.
Oud 03-07-2012, 15:56
Schrödinger
Schrödinger is offline
Wat een vormloos ding.
Oud 03-07-2012, 15:57
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Ik kocht laatst dit jurkje, en ik ben er heel blij mee, want ik heb al heel veel jurkjes gepast die ik dan weer lelijk vond als ik ze aanhad en deze bleef leuk.
Ik vind die groene mooier
Oud 03-07-2012, 15:57
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Wat een vormloos ding.
Idd En dan op die foto's ook nog eens gedragen door iemand zonder enige vorm van tiet.
Oud 03-07-2012, 16:07
Chick Rock
Chick Rock is offline
Maar als Uomi dus meer vorm heeft dan dat model zal de jurk vast leuker staan bij haar Bovendien zitten vormloze dingen wel heel erg lekker
Oud 03-07-2012, 16:16
Verwijderd
Citaat:
Ik vind die groene mooier
Vond ik eerst ook, maar die kleur groen stond niet zo leuk. En ik heb inderdaad wel meer vorm dan dat model en meer tiet zeker.
Oud 03-07-2012, 16:24
Verwijderd
CR Heb je geen ovenschaal? Daar kan het misschien ook wel in, hoef je nietn og eens de deur uit
Oud 03-07-2012, 16:25
Chick Rock
Chick Rock is offline
Ik zit Ready steady cook te kijken en nu heb ik hongerrrr, maar het is nog maar half 6 en als ik nu al ga eten krijg ik vast over 2 uur weer honger. /first world problems
Oud 03-07-2012, 16:27
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
CR Heb je geen ovenschaal? Daar kan het misschien ook wel in, hoef je nietn og eens de deur uit
Heb ik, maar wel een echt kleintje. En ach, morgen ga ik toch de deur wel uit, dat maakt niet uit Ga toch eerst alleen die cake bakken, heb ik geen bakplaat voor nodig!
Oud 03-07-2012, 16:32
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:

Spoiler
Godver, Apate is echt geniaal
Oud 03-07-2012, 16:34
Chick Rock
Chick Rock is offline
Die koekjes klinken inderdaad wel heel lekker <3
Oud 03-07-2012, 16:59
Verwijderd
Citaat:
Ja, daar heb ik ook een hekel aan. Bewaar dat even lekker voor als je naar Frans Bauer gaat ofzo.
Ik heb het daar ook irl over gehad en toen bleek dat veel mensen het gevoel hebben dat ze "mee moeten klappen", niet omdat ze een drang voelen ofzo, maar gewoon dat het zo hoort en dat het onbeleefd is om niet ook door de muziek heen te gaan klappen als je buurman dat doet.
Oud 03-07-2012, 17:00
Verwijderd
Citaat:
Over storend gedrag bij voorstellingen gesproken: Patton Oswalt reciteert een voicemailbericht dat een boze bezoeker achterliet bij The Alamo Drafthouse, nadat hij de zaal uitgezet was wegens sms-en.

[filmpje]
Oef. Wat een galbak.
Oud 03-07-2012, 17:03
Verwijderd
Citaat:
Ik moet trouwens wel bekennen dat wát ik ga bakken gewoon een cake uit een pakje is waar alleen nog water en boter aan hoeft te worden toegevoegd

Ik kan niet zoveel, dus makkelijk beginnen.

Maar er zijn zó veel makkelijke dingen die ik echt bijzonder weinig moeite kosten maar die echt duisent keer lekkerder zijn dan dingen die je uit een pakje maakt!

Ook al moet ik eerlijk bekennen, ik weet de laatste keer dat ik cake uit een pak heb gegeten niet meer, en dat is vast heel erg prima

Citaat:

Spoiler
Citaat:
Godver, Apate is echt geniaal
Omg, wat een leuke naamzoek
Oud 03-07-2012, 17:05
Verwijderd
Tijd voor een poll.
Oud 03-07-2012, 17:08
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Maar er zijn zó veel makkelijke dingen die ik echt bijzonder weinig moeite kosten maar die echt duisent keer lekkerder zijn dan dingen die je uit een pakje maakt!

Ook al moet ik eerlijk bekennen, ik weet de laatste keer dat ik cake uit een pak heb gegeten niet meer, en dat is vast heel erg prima
Het gaat ook vooral om gemak. Ik heb geen meel enzo in huis, dus zou veel moeten kopen om iets te maken. En ik maak ook weleens van die brownies waar je alleen water aan hoeft toe te voegen en die zijn echt lekker. Maar verder heb je natuurlijk best gelijk, er zijn veel makkelijke recepten!
Oud 03-07-2012, 17:13
Verwijderd
Die brownies zijn heel goed te eten ja
Oud 03-07-2012, 17:15
Verwijderd
ik ga je recept eens uitproberen. het lijkt me erg lekker
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten