Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-10-2012, 15:23
Verwijderd
Citaat:
Nou ja, ik vind dat nogal verschillen per opleiding; en om eerlijk te zijn, volgens mij vind niemand het 'ideaal' om fulltime in de schoolbanken te zitten: het model is simpelweg niet ideaal. Maar goed, laat niet weg dat je op een gegeven moment wel een keuze moet maken en een bepaalde weg in moet slaan (al dan niet deeltijd of whatever) en dat ook doorlopen tot het einde.
Klopt helemaal, dat ben ik met je eens. En ik heb nagedacht over hoe ik kan verwoorden wat ik bedoel, maar Klaverhap komt aardig in de buurt.
Citaat:
Ja dat vind ik ook. Maar ik denk ook dat dat niet te doen is als je zelf vindt dat je kansen verkeken zijn en zo met jezelf in de clinch ligt eigenlijk. .
Advertentie
Oud 01-10-2012, 15:24
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Bong! </Jay>

/boobookittyfuck
Oud 01-10-2012, 15:26
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Oh, mijn boek over sociolinguistics is echt 't saaiste ding ooit! Dan heb je tig pagina's met bronnen en namen en statistics en dan denk je 'nu komt er vast iets interessants!', MAAR NEE! Dan zijn er ineens nog 80 bladzijdes in dat hoofdstuk! Aaaargh!
Oud 01-10-2012, 15:27
Verwijderd
Citaat:
Is al begonnen. Een megaschuld zonder er een diploma aan over te hebben gehouden.
En een cv van niks waar ik ook niet zomaar 'een paar jaartjes mee kan gaan werken'. Zeker niet 'in deze tijden'.
Dus zoals jullie misschien begrijpen kan ik het niet zo luchtig bekijken zoals de meesten hier doen (wel lief hoor, jullie reacties!).
Volgens mij onderschat je met wie je hier allemaal praat en hoe luchtig de meesten het zien. Van sommigen vermoed ik dat ze makkelijk praten hebben maar jij zo te lezen van zowat iedereen hier.
Oud 01-10-2012, 15:30
Verwijderd
Citaat:
Volgens mij onderschat je met wie je hier allemaal praat en hoe luchtig de meesten het zien. Van sommigen vermoed ik dat ze makkelijk praten hebben maar jij zo te lezen van zowat iedereen hier.
Riddles, young padawan, speak not them!
Oud 01-10-2012, 15:32
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Kak ik moet mijn inleiding schrijven voor mijn propedeusewerkstuk zodat ik het tyfus ding eindelijk kan opsturen. Maar ik weet niet wat er precies precies in de inleiding van een werkstuk moet komen te staan en het boekje ding wat wij ervoor moeten gebruiken is er echt te vaag over. Nu heb ik dus geen idee.
Is een inleiding voor een werkstuk zovan 'hoi, dit werkstuk gaat hier en hier over, en de probleemstelling is dit, en de hoofdvragen dit, en de deelvragen dit, en de conclusie dit'

Nouja, ik zit er ook altijd mee te klooien, hoor. Met een voorwoord en een inleiding en een conclusie en discussie aan het eind, wat een poespas.

--------------

Ik vind trouwens ook wel dat opleidingen vooral zijn van: 'je moet nu dit en dit kunnen!!!!1!' En dat is jammer, want je zit op school om te leren en bij mensen die niet zo goed tegen veel druk kunnen, gaat het dan fout
Oud 01-10-2012, 15:34
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Ik heb straks ook een megaschuld, een kutbaan en hetzelfde leven als 6 jaar geleden. Hahahaha, kutleven.
Verwijderd
Ik durf niet meer mee te posten omdat het bij mij eigenlijk wel prima gaat. Ironisch genoeg heb ik wel de studie met de slechtste mogelijkheden op een baan geloof ik
Verwijderd
Citaat:
Riddles, young padawan, speak not them!
'je bent niet de enige die school kut vindt en nog genoeg aan z'n hoofd erbij heeft. Doe wat je wil maar het is niet te voorkomen dat je er helemaal klaar mee bent nu en dan. Of het nou werken of studeren is.'
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
En nu moet ik werken, KUSJEDOEI!
Oud 01-10-2012, 15:35
Verwijderd
Collectief zelfmoord een idee? Laten we er een olijke dag van maken, ik stel de John Frostbrug voor, in combinatie met fleurige molenstenen Hoedjes, toetertjes, slingertjes, schmink en gas er op
Oud 01-10-2012, 15:35
Verwijderd
Oud 01-10-2012, 15:36
Carn
Carn is offline
Citaat:
Ik vind trouwens ook wel dat opleidingen vooral zijn van: 'je moet nu dit en dit kunnen!!!!1!' En dat is jammer, want je zit op school om te leren en bij mensen die niet zo goed tegen veel druk kunnen, gaat het dan fout
Ja, maar in de 'echte wereld' moet je soms ook tegen druk en stress kunnen, en, nu komt iets shockerend; soms verantwoordelijkheid voor dingen nemen. Als je dat soort dingen allemaal 'niet wil', prima, maar dan krijg je het erg lastig.
Verwijderd
En ik wil helemaal geen zelfmoord plegen . Ik vind mijn leven echt heel awesome op het moment.
Verwijderd
Citaat:
Collectief zelfmoord een idee? Laten we er een olijke dag van maken, ik stel de John Frostbrug voor, in combinatie met fleurige molenstenen Hoedjes, toetertjes, slingertjes, schmink en gas er op
Toeters
Oud 01-10-2012, 15:37
Miekje*
Miekje* is offline
Hmja, ik ga geloof ik ook nog maar even niet vooruitdenken over wat mijn schuld is als ik klaar ben met mijn (komende) studie(s)

Oh, FrayneApateIngrid naamzoek! In mijn boekjedingetje over het maken van verslagen staat bij het kopje 'Inleiding':

In de inleiding van het verslag komen de volgende punten aan de orde:
  • de aanleiding van het shrijven van het verslag
  • de probleemsteling en de doelstelling(en)
  • de doelgroep (voor wie is het verslag geschreven, dus nooit voor de docent!)
  • de opbouw van de resultaten
Ook lekker vaag, dus :')
Oud 01-10-2012, 15:38
Verwijderd
Citaat:
Ja, maar in de 'echte wereld' moet je soms ook tegen druk en stress kunnen, en, nu komt iets shockerend; soms verantwoordelijkheid voor dingen nemen. Als je dat soort dingen allemaal 'niet wil', prima, maar dan krijg je het erg lastig.
Ja dit dus.
Oud 01-10-2012, 15:38
Verwijderd
Citaat:
Toeters
Juh. De Suicidemeet Er is vast wel een Sjaak Afhaak ter plekke, die mag dan de fotoreportage verzorgen.
Oud 01-10-2012, 15:39
Verwijderd
Citaat:
Hmja, ik ga geloof ik ook nog maar even niet vooruitdenken over wat mijn schuld is als ik klaar ben met mijn (komende) studie(s)

Oh, FrayneApateIngrid naamzoek! In mijn boekjedingetje over het maken van verslagen staat bij het kopje 'Inleiding':

In de inleiding van het verslag komen de volgende punten aan de orde:
  • de aanleiding van het shrijven van het verslag
  • de probleemsteling en de doelstelling(en)
  • de doelgroep (voor wie is het verslag geschreven, dus nooit voor de docent!)
  • de opbouw van de resultaten
Ook lekker vaag, dus :')
Oh, het is al meer dan mijn boekje

Citaat:
Juh. De Suicidemeet Er is vast wel een Sjaak Afhaak ter plekke, die mag dan de fotoreportage verzorgen.
Oh, maar ik wil best de fotoreportage verzorgen hoor. En cupcakes, om de blijdschap nog meer te vergroten enzo!
Oud 01-10-2012, 15:39
Verwijderd
Citaat:
Oud 01-10-2012, 15:42
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Ik snap best dat je dat moet leren, maar dan mogen ze je dat wel geleidelijker aan op gaan leggen. Bij het gros van de opleidingen komt dat nu neer op: 'hoi, welkom in het eerste jaar van je opleiding, we verwachten dit en dit van je dus AAN DE SLAG!!!'
En dat is nogal een hele smak als je net van de middelbare school af komt. Natuurlijk mogen ze op middelbare scholen ook wel meer hun best doen om hun leerlingen voor te bereiden op vervolgopleidingen, maar in de praktijk blijkt beide nogal lastig te zijn.
Oud 01-10-2012, 15:43
Verwijderd
Oh. Hier niet. Hier leggen ze alles tot in het extreme uit.

Het vervelende is dat ze bij kunstgeschiedenis er een heel vak voor hebben en dat het verplicht is en ik geen vrijstelling krijg. Dus moet ik naar verhalen luisteren over 'hoi, dit is een bron. Je hebt primaire en secundaire bronnen'.
Oud 01-10-2012, 15:44
Hazel
Hazel is offline
Citaat:
Ik kan wel voor de kool-aid zorgen
Oud 01-10-2012, 15:45
Verwijderd
Oke, mini-inleiding
Oud 01-10-2012, 15:51
Carn
Carn is offline
Citaat:
Ik snap best dat je dat moet leren, maar dan mogen ze je dat wel geleidelijker aan op gaan leggen. Bij het gros van de opleidingen komt dat nu neer op: 'hoi, welkom in het eerste jaar van je opleiding, we verwachten dit en dit van je dus AAN DE SLAG!!!'
En dat is nogal een hele smak als je net van de middelbare school af komt. Natuurlijk mogen ze op middelbare scholen ook wel meer hun best doen om hun leerlingen voor te bereiden op vervolgopleidingen, maar in de praktijk blijkt beide nogal lastig te zijn.
Dat verschilt dus behoorlijk per opleiding. En het is natuurlijk ook een 'manier' om het kaf van het koren te scheiden. Maar ik ben het helemaal met je eens hoor; in een ideale wereld wordt iedereen individueel en beter begeleid en heeft iedereen een eigen 'studietraject' en weet ik het; maar dat is simpelweg onmogelijk in het huidige 'systeem'.
Oud 01-10-2012, 15:52
Verwijderd
Ik wil een confettibom laten afgaan.
Oud 01-10-2012, 15:53
Verwijderd
Citaat:
Ik wil een confettibom laten afgaan.
dat lijkt me zo awesome
Oud 01-10-2012, 15:53
Verwijderd
Bedankt quintiano, nou heb ik paradedrang. Met zo'n lintengroep erbij.
Oud 01-10-2012, 15:55
Verwijderd
Citaat:
dat lijkt me zo awesome
Mij ook! Als sann het leuk vindt doen we dat oponze bruiloft.

ik zag green day eens (op pinkpop) en die hadden allemaal bedrukte snippers, supergaaffff. Kunnen we doen met deadlock's gezicht erop'
Oud 01-10-2012, 15:56
Carn
Carn is offline
Carnivore schoot in aardbeiensap gedrenkte tampons het publiek in
Oud 01-10-2012, 15:57
Verwijderd
Haha wat
Oud 01-10-2012, 15:58
Carn
Carn is offline
En als intro had men ruim een half uur lang de Carnaval Festival tune
Oud 01-10-2012, 15:58
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Ja, dat is allemaal goed en wel, maar ondertussen schaam ik me zo erg voor mezelf, dat ik op mijn leeftijd nog geen stap verder ben dan op m'n 18e en ook financieel nog steeds niet volledig op eigen benen kan staan (en daar voorlopig ook geen uitzicht op is) dat ik het gewoon niet meer trek om naar m'n ouders te gaan, m'n zusje onder ogen te komen die pas haar MBO-diploma gehaald heeft en bezig is met rijlessen, met m'n vriendinnen daar af te spreken die allemaal een keurig netjes leuk leven hebben met alles dat daarbij hoort. Het is vreselijk moeilijk en vermoeiend om mensen aan te moeten zien die 'kunnen leven' (zo noem ik het altijd maar). De normaalste gespreksonderwerpen en dingetjes trek ik al niet meer, ik kan af en toe geen film of tvprogramma kijken, of dingen lezen, zonder dat ik het op mijn eigen situatie en leven betrek.

De beslissing die ik gemaakt heb om te stoppen gaat veel verder dan alleen 'jammer, maar wel verstandig van je'. Het gaat van een toekomstperspectief naar niks + nog een beetje erger, want weer een jaar verder.
Ik begrijp je heel erg goed. Soms vind ik bijvoorbeeld fb een bron van frustratie, met al die berichten van 'kijk mij m'n leven eens goed op orde hebben '. En ik kan regelmatig janken van romkoms met hun eind-goed-al-goed, dan voel ik me maar alleen. Het heeft uiteraard een andere reden, maar ook ik ben bepaald niet blij met m'n leven. En dat is kut. En soms zelg ik erin. En soms wil ik er iets aan doen. Ik heb de ultieme oplossing nog niet gevonden maar ik geef de moed nog niet op en dat zou jij ook niet moeten doen. Denk alleen eens aan alle lieve mensen hier die met je meeleven en meedenken!

Citaat:
Kak ik moet mijn inleiding schrijven voor mijn propedeusewerkstuk zodat ik het tyfus ding eindelijk kan opsturen. Maar ik weet niet wat er precies precies in de inleiding van een werkstuk moet komen te staan en het boekje ding wat wij ervoor moeten gebruiken is er echt te vaag over. Nu heb ik dus geen idee.
Ik weet het In een inleiding komt achtereenvolgens aan bod: reden tot doen onderzoek/schrijven werkstuk (introductie), je vraagstelling (hoofd- en deelvragen, met verantwoording), indeling van het werkstuk (hoofdstukken, met korte inhoudsbeschrijving) en tot slot een literatuurverantwoording (welke boeken waren het belangrijkst voor welk deel van je onderzoek, dit kan evt ook bij de indeling per hoofdstuk worden beschreven).

Succes!
Oud 01-10-2012, 15:59
Verwijderd
Citaat:
Dat verschilt dus behoorlijk per opleiding. En het is natuurlijk ook een 'manier' om het kaf van het koren te scheiden. Maar ik ben het helemaal met je eens hoor; in een ideale wereld wordt iedereen individueel en beter begeleid en heeft iedereen een eigen 'studietraject' en weet ik het; maar dat is simpelweg onmogelijk in het huidige 'systeem'.
Nee dat is het niet en steeds meer scholen gaan naar individueel onderwijs.
Oud 01-10-2012, 16:00
Miekje*
Miekje* is offline
Waarom neemt de praktijk met mijn LAATSTE KANS op een stageplek nou niet op
Oud 01-10-2012, 16:01
Chick Rock
Chick Rock is offline
Trouwens ALLE dingen die ik bij de AH wilde gaan kopen waren in de bonus
Oud 01-10-2012, 16:04
Verwijderd
Alsof facebookposts iets zeggen over hoe gelukkig iemand is ze zullen daar geen berichten posten als ze niet kunnen schijten of als ze een mega puist op hun neus hebben, om maar iets te noemen. Is toch allemaal zeer selectief.
Ik heb dat gelukkig afgeleerd, mezelf de hele tijd vergelijken met andere mensen. Je schiet er niks mee op, word je alleen maar ongelukkig van en het wordt toch nooit zoals bij een ander. Je kan beter gewoon naar jezelf kijken en je situatie proberen te verbeteren als iets je niet zint
Oud 01-10-2012, 16:04
Carn
Carn is offline
Citaat:
Ik begrijp je heel erg goed. Soms vind ik bijvoorbeeld fb een bron van frustratie, met al die berichten van 'kijk mij m'n leven eens goed op orde hebben '. En ik kan regelmatig janken van romkoms met hun eind-goed-al-goed, dan voel ik me maar alleen. Het heeft uiteraard een andere reden, maar ook ik ben bepaald niet blij met m'n leven. En dat is kut. En soms zelg ik erin. En soms wil ik er iets aan doen. Ik heb de ultieme oplossing nog niet gevonden maar ik geef de moed nog niet op en dat zou jij ook niet moeten doen.
Mjah, je moet jezelf sowieso niet meten met anderen, me dunkt.

En je hebt het ook voor een groot gedeelte zelf in de hand hoe je met dingen omgaat, lijkt me. Ik heb bij mijn eerste studie ook redelijk wat vertraging opgelopen omdat ik een tijdje uit de roulatie lag door een ferme hersenschudding; en niet lang daarna gingen mijn ouders uit elkaar met alle ellende die daar bij hoort. Dat is kut en niet fijn en etcetera; maar dat laat niet weg dat je toch op een gegeven moment weer aan de slag moet; hoe erg je hoofd er misschien niet naar staat.

Maar aan de andere kant, als je van jezelf weet dat je bijvoorbeeld snel een emotioneel onstabiel wrak bent, angst hebt voor van alles en nog wat en noem het maar op; dan kan je beter naar een psychiater gaan en je leven afstemmen op het feit dat je misschien simpelweg nog niet klaar bent om een volgende stap te ondernemen; en dan gewoon in kleine stappen proberen te doen wat je eigenlijk het liefst wil doen.
Oud 01-10-2012, 16:05
Carn
Carn is offline
Citaat:
Nee dat is het niet en steeds meer scholen gaan naar individueel onderwijs.
Jajajajaja Basjuh dat weet ik ook wel maar het zal nog behoorlijk lang duren voordat dat overal kek en gaaf en coool en goed is!
Oud 01-10-2012, 16:09
Verwijderd
Citaat:
Bedankt quintiano, nou heb ik paradedrang. Met zo'n lintengroep erbij.
Nou, leef je uit! Paradepaardjes moeten nou eenmaal paraderen
Oud 01-10-2012, 16:10
Verwijderd
overigens ben ik ook totaal niet geschikt voor school. Dat hele systeem waar jullie het net over hadden wekt veel frustratie en kont in kribbe-gedrag op. Voor mijn toekomst zou het beter zijn als ik nog een opleiding zou beginnen, maar daar ben ik nu nog niet aan toe.
het ligt wel in de lijn der verwachtingen daar ik in zo'n positieve flow zit sinds ik uit de kast ben. Maar eerst nog even wat persoonlijke dingen opruimen
Oud 01-10-2012, 16:11
Verwijderd
Citaat:
Ik weet het In een inleiding komt achtereenvolgens aan bod: reden tot doen onderzoek/schrijven werkstuk (introductie), je vraagstelling (hoofd- en deelvragen, met verantwoording), indeling van het werkstuk (hoofdstukken, met korte inhoudsbeschrijving) en tot slot een literatuurverantwoording (welke boeken waren het belangrijkst voor welk deel van je onderzoek, dit kan evt ook bij de indeling per hoofdstuk worden beschreven).

Succes!
Heldin
Oud 01-10-2012, 16:13
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Alsof facebookposts iets zeggen over hoe gelukkig iemand is ze zullen daar geen berichten posten als ze niet kunnen schijten of als ze een mega puist op hun neus hebben, om maar iets te noemen. Is toch allemaal zeer selectief.
Ik heb dat gelukkig afgeleerd, mezelf de hele tijd vergelijken met andere mensen. Je schiet er niks mee op, word je alleen maar ongelukkig van en het wordt toch nooit zoals bij een ander. Je kan beter gewoon naar jezelf kijken en je situatie proberen te verbeteren als iets je niet zint
Dat snap ik ook wel natuurlijk Maar ik bedoel dat ik soms jaloers kan zijn op vrienden/kennissen die op reis gaan of andere geweldig leuke dingen ondernemen, of een geweldige relatie hebben. Dingen die ik ook wel zou willen doen of hebben, maar die er (nu) niet inzitten. Dat is frustrerend. En uiteraard is het een stuk gezonder je niet te spiegelen aan anderen, daar werk ik aan
Oud 01-10-2012, 16:14
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Heldin
Danku Geef maar een gil als je een voorbeeldinleiding nodig hebt
Oud 01-10-2012, 16:15
Verwijderd
Zo, keuken klaar, slaapkamer klaar, wasmachine aan.. Fijn. Ordnung muss sein.
Oud 01-10-2012, 16:18
Verwijderd
Ik ben net ook weer een beetje aan het opruimen/schoonmaken/orde scheppen geweest hier. Was/is wel nodig.

Wat studie betreft ben ik trouwens ook een beetje een 'dieseltje'.
Oud 01-10-2012, 16:20
Chick Rock
Chick Rock is offline
Ben je nog naar het museum geweest Commendatore?
Oud 01-10-2012, 16:21
Verwijderd
Jazeker! Voor herhaling vatbaar.
Oud 01-10-2012, 16:23
Chick Rock
Chick Rock is offline
Hah Wat vond je van Yin Xiuzhen? Ik vind haar werk nogal tof En je hebt Painting Canada nog op de valreep gezien, die was tot gisteren. Was je er eigenlijk eerder geweest?
Oud 01-10-2012, 16:30
Verwijderd
Dat was inderdaad wel interessant om te zien en ik ben inderdaad expres vrijdag nog gegaan, zodat ik Painting Canada nog mee kon pakken. En, nee, dit was mijn eerste keer in het Groninger Museum, maar waarschijnlijk niet de laatste. Ik heb namelijk al gezien dat er in december weer een tentoonstelling komt die me wel interessant lijkt.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten