Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-12-2013, 21:51
Verwijderd
Ik baal zo dat ik elke keer alles maar pik van iedereen. M'n klasgenoten kleineren me constant en ik word gigantisch buitengesloten maar ik accepteer het maar gewoon. Ik ben vandaag gewoon zo boos geworden op mezelf en de rest, maar dat heb ik natuurlijk ook weer niet laten merken. Maar ik ben het nu zat, morgen ga ik er wat van zeggen als t weer gebeurt of ik sla een keer goed van me af of ik grijp er een bij de keel want ze maken me kapot en ik voel me ontzettend machteloos
Advertentie
Oud 20-12-2013, 08:30
winnie the pooh
winnie the pooh is offline
Citaat:

@ Winnie: ik vind je eigenlijk best positief klinken ondanks dat het thuis nog steeds niet goed gaat. Je klinkt echt een stuk zelfverzekerder dan de laatste keer dat ik je las en dat is denk ik nu zo'n jaar geleden (ik ben hier echt lang niet meer geweest). Heel fijn dat je nu de opleiding doet die je leuk vindt en dat je met de meeste mensen goed op kunt schieten en niet meer gepest wordt. Dat is al zoveel waard! Het is natuurlijk nog wel een heel proces om met die periode goed om te kunnen gaan en ik denk ook dat het echt goed is dat je emdr doet nu, al lijkt het me ook behoorlijk zwaar. Merk je al of het helpt? Ik ben ook langere tijd gepest, alleen niet op de manier zoals jij, maar goed, ik ken wel de eenzaamheid en de angst ervan. En ik merk nu, tien jaar nadien, dat het niet meer elke dag invloed heeft op wat ik doe (en vooral: niet doe). Dat ik er niet meer elke dag aan denk. Maar het is natuurlijk ook voor iedereen anders hoelang je er last van hebt. Het is gewoon nu al heel fijn dat je gewoon geaccepteerd wordt op school, dat mensen normaal tegen je doen. Je hoeft ook niet meteen allemaal vriendinnen te hebben, als ze je maar normaal behandelen. Dat vrijwilligerswerk is ook heel goed voor je, ik vind het ook knap dat je dat doet.

Over begeleid op kamers wonen kan ik je helaas niks vertellen, ik weet alleen dat er in de tijd dat ik nog veel postte hier in het topic iemand was die zo woonde, maar ik weet niet meer wie het was. Maar het kan natuurlijk nooit kwaad om er meer informatie over op te vragen. Jouw thuissituatie lijkt me ook vreselijk en helemaal niet goed voor je (voor niemand). Daarmee wens ik je vooral veel sterkte en ik hoop dat er snel verandering en verbetering in komt. En als dat niet zo is, dat je snel uit huis kunt. Het klopt dat een beslissing nemen soms moeilijk is, helemaal als je over de consequenties na gaat denken. Maar je hebt wel gelijk dat je echt voor jezelf moet kiezen. Als je ouders de situatie met je broertje niet willen veranderen, kun je hen niet dwingen dat wel te doen. Zelf kun je die situatie thuis ook niet veranderen. Maar je bepaalt wel (voor een deel dan, omdat je nog minderjarig bent) hoe je zélf met die situatie omgaat. Of je het wel of niet accepteert of tolereert. Daarom denk ik ook dat je je goed moet laten informeren over het begeleid op kamers wonen. En je hebt denk ik genoeg mensen om je heen die je daarbij kunnen helpen. Ik hoop voor je dat er snel iets verandert.
De emdr werkt wel merk ik, voordat ik emdr had kwam ik een pestkop tegen die nog eens schold ofzo en dan verpestte het mijn hele dag, nu zakt dat na een uurtje ofzo weer weg en verpest het niet meer mijn hele dag, dat is me heel veel waard.
Alleen door al het gedoe thuis enzo lukt emdr de laatste tijd niet meer zo goed, het is een best heftige therapie dus vaak als ik er kom komen we tot de conclusie dat het niet het juiste moment is om weer een behandeling te doen en praten we even een uurtje ipv dat we emdr doen. maar die therapeute is echt heel aardig en zei ook dat mijn zorgverzekering emdr vergoed zolang als het nodig is,en dat zij degene is die bepaalt hoe lang dat is dus dat is heel fijn.
Het is kost me idd veel moeite om het achter me te laten en af te sluiten, en als je dan continu van je ouders hoort dat je te langszaam daarmee bent en dat ik er te lang over doe dan helpt het ook niet echt.
Ik hoop dat ik het ooit een keer achter me kan laten, en ik hoop ook echt dat het me niet meer gaat belemmeren.
Ik wil misschien na deze opleiding kunstacademie gaan doen,en daarna de versnelde lerarenopleiding, het lijkt me echt gaaf om een paar dagen per week les te geven. Maar aan de andere kant twijfel ik er ook ontzettend over, misschien dat het me op een mbo wel lukt, maar op een middelbare school weet ik niet hoe het gaat. Ik denk dat als ik dan zie dat er een kind gepest wordt dat ik dan helemaal doordraai.

Ik merk nu op school ook dat ik lastig nee durf te zeggen als meerdere mensen me onder druk zetten. En dat gaat dan vooral over spullen uitlenen enzo. Ik durf dan geen nee te zeggen, maar soms heb ik wel gevatte opmerkingen en dan houden ze toch op. Zo was er een meisje wat mijn hele dure markers wilde lenen(iedereen heeft ze, je moest ze kopen van school) En toen zei ik 'ja hoezo, heb je je eigen markers niet bij dan' En ze antwoordde met 'leen ze nou maar uit, ik neem de mijne niet mee want ik gebruik ze toch nooit' En toen zei ik weer 'ja nee, dat snap ik als je ze altijd van anderen leent, dan gebruik je je eigen markers idd nooit!'
En dan houden ze meestal toch wel hun mond.
Oud 20-12-2013, 10:46
Pluis
Pluis is offline
Citaat:
Ik baal zo dat ik elke keer alles maar pik van iedereen. M'n klasgenoten kleineren me constant en ik word gigantisch buitengesloten maar ik accepteer het maar gewoon. Ik ben vandaag gewoon zo boos geworden op mezelf en de rest, maar dat heb ik natuurlijk ook weer niet laten merken. Maar ik ben het nu zat, morgen ga ik er wat van zeggen als t weer gebeurt of ik sla een keer goed van me af of ik grijp er een bij de keel want ze maken me kapot en ik voel me ontzettend machteloos
kop op meis, dat je er niet direct wat van zegt of erop slaat wil niet zeggen dat je het zomaar accepteert. Want dan zou je niet zo boos worden op jezelf. Het is alleen heel moeilijk om voor jezelf op te komen als je je machteloos voelt.
het proces van moed verzamelen is óók iets doen.
Oud 24-12-2013, 14:56
winnie the pooh
Blegh!
Het ging net een paar dagen weer wat beter met mijn humeur, en ik ging voor mijn gevoel ook elke dag een klein beetje vooruit wat betreft het niet continu eraan denken dat Joyce zo ver weg is en dat ik haar zo mis.
Maar door die verschrikkelijke kut storm vannacht heb ik de halve nacht wakker gelegen(ik slaap op zolder dus het sloeg tegen 2 ramen aan) en nu ben ik volgens mij weer terug bij af.
Ik heb dus de halve nacht wakker gelegen, bijna non-stop gepiekerd, en vandaag wil ik al de hele dag huilen maar het lukt me niet, en ik durf het niet omdat ik weet dat mijn ouders en broertje altijd mijn kamer in komen voor niets en het niet snappen als ik 'nu even niet' zeg, ze gaan dan wel weg maar willen naderhand horen waarom en gaan me uithoren en toelichting vragen en daar heb ik geen zin in. Vandaag ben ik echt weer terug bij af volgens mij. Ik heb vannacht ook echt alles geprobeerd om het piekeren te stoppen, maar zelfs lezen of muziek luisteren hielp niet omdat mijn gepieker me afleidde. En vandaag mis ik joyce dus weer ontzettend en kan ik dat niet uit mn kop krijgen of mijn gedachten verzetten, en ik wil steeds huilen maar het lukt me niet.
En nog een minpunt is dat mama vandaag jarig is, eerst zou er geen visite komen omdat we ze toch met de feestdagen al zien en nu kwamen dus net mijn oma en een oom,tante en nichtje waar ik het alles behalve goed mee kan vinden ook nog langs vandaag.
Ik haat zulke dagen, en ik haat het dat ik mijn gedachten vandaag niet kan verzetten, het is echt verschrikkelijk.
Als het vannacht weer zo'n nacht wordt pak ik eenmalig melatonine(daar ben ik deze zomer mee gestopt, maar ik heb ze nog wel)
Oud 24-12-2013, 21:02
Nonny
Nonny is offline
Arghhh. Volgens mij ben ik de enige op deze fucking aardbol die kerst echt niks speciaals vind hebben. iedereen word er vrolijk door en gaat ineens aardig doen. Nou. Stfu. Doe dat eerst de rest van het jaar maar en kom dan maar weer bij mij. BLUGH.
Oud 24-12-2013, 21:28
Pluis
Pluis is offline
Citaat:
Arghhh. Volgens mij ben ik de enige op deze fucking aardbol die kerst echt niks speciaals vind hebben. iedereen word er vrolijk door en gaat ineens aardig doen. Nou. Stfu. Doe dat eerst de rest van het jaar maar en kom dan maar weer bij mij. BLUGH.
Nee joh, natuurlijk vindt niet iedereen dat. Heel veel mensen voeren maar een stom toneelstukje op omdat je het leuk hoort te hebben. maar eigenlijk is kerst maar saai want er is de hele dag niets te doen en je hoort maar de hele dag bij je familie te zijn. whooptyfreakingdoo. Niet dat het net gezellig kán zijn, maar dat hoeft gewoon niet per se. Als je een goed boek leest op de bank is het ook prima.
Oud 25-12-2013, 14:08
winnie the pooh
Citaat:
haha zo denk ik er dus ook over!
Heel het jaar gezeik van familie, ik kan toch nooit wat goed doen en bla bla bla en met de feestdagen doen we ineens alsof we altijd al zo gezellig zijn!
Ik trek me ook niet veel van heel dat kerstgedoe aan, ik heb een kerst gehad dat ik gewoon met kerst folders rond heb gebracht omdat dat toch nog moest, en ook een kerst dat ik om 6 uur savonds naar boven ben gegaan en niet meer beneden ben gekomen door ruzie thuis.
Oud 25-12-2013, 17:12
Verwijderd
Citaat:
Ik heb er ook niet zoveel mee..
Oud 25-12-2013, 20:35
Verwijderd
Citaat:
kop op meis, dat je er niet direct wat van zegt of erop slaat wil niet zeggen dat je het zomaar accepteert. Want dan zou je niet zo boos worden op jezelf. Het is alleen heel moeilijk om voor jezelf op te komen als je je machteloos voelt.
het proces van moed verzamelen is óók iets doen.
Ja das waar, maar ik merk gewoon dat ik me er zoveel meer van aantrek dan dat ik eigenlijk zou willen, ik merk gewoon dat ik onzekerder ben geworden ook, ik twijfel aan van alles, dat deed ik ook al wel, maar nu nog veel meer, ook aan dingen die ik eigenlijk wel kan, en ik weet wel dat ik het kan, maar het kan ook mis gaan en wanneer ik denk dat het mis gaat gaat het bij mij ook mis en ik weet dat dat probleem in onzekerheid ook heel erg mn eigen probleem is en dat dat door mijn eigen hoofd komt en die dikke brij daarin maar het is gewoon heel lastig het te accepteren en ik wil helemaal niet onzeker zijn, en natuurlijk hoort het ook wel bij mn leeftijd (pubertijd gedoe bla bla bla) maar ik merk dat ik onzekerder dan ooit ben voor de minst kleine dingen. Eerst alleen nog maar wanneer er iemand uit mijn klas bij was, en daarna steeds vaker en vaker en nu zelfs tijdens het dansen, als we bijvoorbeeld even een trainingsfilmpje opnemen (onbelangrijk) en dan voel ik dat mijn lichaam trilt ik kan mn knieën zien knikken terwijl daar niemand uit mijn klas is. En ik heb het ook niet altijd, er zijn momenten dat ik me helemaal super voel (weekend, vakantie, door de week vrij weinig) en dan heb ik er helemaal geen last van maar het is gewoon frustrerend. Ik haalde bijvoorbeeld mijn handelingsdeel voor gym niet: hoogspringen. We moesten minimaal 1.05 meter springen, vet weinig, en dan moet je ook nog bedenken dat ik een van de langsten van de klas ben, namelijk 1.86 dus dat moet een eitje zijn normaal, maar ik heb het niet gehaald, ik trilde helemaal, had het idee dat het niet ging lukken, hoe hard ik het ook probeerde weg te drukken. Ik heb uiteindelijk de 0.95 meter nog niet eens gehaald en nu heb ik een 4,5 en ik moet het aan het eind van het jaar herkansen terwijl ik het vorig jaar makkelijk haalde, sterker nog er ver overheen was. Nu kan ik het alsnog wel halen natuurlijk maar het is wel balen want het lukte gewoon niet.
Sorry dit is echt een gezeik geworden! sorry sorry sorry!

Fijne kerstdagen enzo iedereen
Oud 25-12-2013, 21:14
Nonny
Nonny is offline
@melove, komt wel goed schatje! (Roosvicee), Keep swimming Dory, always keep swimming (nemo)enne je zeurt niet!

OT: dag 1 overleeft. Lekker tot 12uur in bed gelegen, vanmiddag muffins gebakken en meegeholpen gourmetshit klaar te maken en vanavond met mijn ouders, broertjes en opa gegourmet. Het begon met een boel gezeik maar na een half uurtje had iedereen stoom afgeblazen en was het best gezellig (: Net een stuk van van home alone gekeken voor de miljoenste x maar ik blijf het humor vinden maar ben zo moe dat ik nu in bed lig en lekker ga slapen anders trek ik de tweede dag lichamelijk niet, dan gaan we naar opa&oma koffiedrinken en savonds met thuis de cadeautjes die al bijna een week onder de kerstboom liggen uitpakken..
Oud 28-12-2013, 02:25
Verwijderd
Rare dag gehad,eerst tot 15,00 in bed gelegen en toen uit eindelijk toch maar naar beneden gegaan en toen heb ik tot twaalf uur ofzo op de bank gelegen. Toen kwam mk uit de keet (er was keet bij ons maar ik had daar niet veel zin in). Uiteindelijk toch overgehaald en naar de keet gegaan maar blijkbaar hadden ze op Me gewed met zijn allen en toen waren er heel veel weg en toen ging het in een keer over h z'n ouders die uit elkaar zijn en toen werd er gevraagd naar die van ons maar mk die wist dat dus niet dus toen moest ik in een keer gaan uitleggen wat er bij mijn ouders was/is en en ik voelde in een keer gewoon weer dat ik moest huilen en ik kom het nog wel inhouden maar toen zag ik dat j ook tranen in z'n ogen had staan en toen brak ik zo n beetje en ik had niet gedacht dat ik nog zo heftig zou reageren, emotioneel dan maar ik voelde gewoon weer zoveel boosheid en ik werd / ben er gewoon toch weer zo verdrietig van en ik snap het gewoon niet en ik snap sws nog steeds helemaal geen fuck van wat en hoe en huh en m'n gevoel vliegt alle kanten op en ik weet gewoon niet waar ik het moet laten em ik heb vnv ook weer dingen gehoord over mensen die ik zo niet can hen had verwacht en ik snap nog steeds niet waarom ik niet boos kon zijn op papa toen die kearl weg was en waarom ik hem en doe hoer probeerde te snappen en ik snap niet hoe het is hoed gekomen en waarom me dit weer zo bezighoudt en ik snap het niet en ik ben gewoon zo naďef en ik lig nu wakker en ik weet niet wat ik moet en ik kan niet slapen en ik moet zo oppassen met een paar uurtjes en ik heb nog helemaal niet geslapen en ik snap het gewoon niet meer. Ik ben helemaal in de war en mijn gedachten vliegen alle kanten op maar ik wil niet nadenken en ik ben moe maar niet moe en blegh
Oud 29-12-2013, 09:23
Nonny
Nonny is offline
Zometeen heerlijk zwemmen met vriendinnetje. Het doet (als ik me een beetje inhoud) geen pijn en het voelt heerlijk om me voort te bewegen zonder pijn, kortom veel zin aan! Daarna gezellig naar mijn huis en ze blijft tot nieuwjaarsdag, lekker chillen en genieten.
Knuffel voor iedereen die hem nodig heeft!
Oud 31-12-2013, 08:32
Nonny
Nonny is offline
Lieve allemaal, alle downs van 2013 laat ik lekker hier en ik hoop dat volgend jaar voor ons allemaal een topjaar wordt. alvast een goede jaarwisseling en op naar 2014! Liefs&een knuffel Nonny.
Oud 31-12-2013, 16:08
winnie the pooh
Citaat:
Lieve allemaal, alle downs van 2013 laat ik lekker hier en ik hoop dat volgend jaar voor ons allemaal een topjaar wordt. alvast een goede jaarwisseling en op naar 2014! Liefs&een knuffel Nonny.
Al geloof ik niet echt in goede voornemens en in oud en nieuw, ik wil jullie ook allemaal het beste wensen!
Oud 31-12-2013, 18:35
darkfairy
darkfairy is offline
ik voel me erg onrustig.
en ik hoop dat dit een gezellige avond wordt zonder ruzie's

verder wens ik iedereen een gelukkig nieuwjaar toe!.
Oud 31-12-2013, 23:59
Verwijderd
Best wishes

top dag gehad, maar nu naar bed want de knollen bint op
Oud 01-01-2014, 23:29
Verwijderd
Citaat:
ik voel me erg onrustig.
en ik hoop dat dit een gezellige avond wordt zonder ruzie's

verder wens ik iedereen een gelukkig nieuwjaar toe!.
En hoe was het?
Oud 02-01-2014, 00:41
Verwijderd
Stemmingswisselingen ik word er gek van
Oud 03-01-2014, 11:59
winnie the pooh
Maandag ben ik een dagje naar amsterdam, naar het stedelijk museum geweest met degene die Joyce nu voor een tijd vervangt/aanvult. Het was heel gezellig en fijn om even een dagje helemaal weg te zijn hier. Het klikt echt goed, ik kan heel fijn met haar praten, en het is fijn dat ik met haar ook goed over joyce kan praten omdat het vriendinnen van elkaar zijn. Ik heb er echt van genoten.

Thuis gaat het in de vakantie wel iets beter, ik zit de hele dag op mijn kamer, te tekenen of achter mijn naaimachine, en mijn broertje zit de hele dag te vissen. Dus dan kunnen pap en mam lekker samen ruzie maken als ze dat nodig vinden maar wij zijn er allebei nauwelijks.

Familie is nog steeds ronduit kut! Maar ik probeer ze maar zoveel mogelijk te ontlopen, er komen alleen heel veel verjaardagen aan, gelukkig viert het gezin waar ik het het minst mee kan vinden alle verjaardagen door de weeks, en dan kan ik sowieso bijna nooit omdat ik te laat thuis ben, en anders verzin ik wel iets waardoor ik later thuis ben.

Ik ben me ook wel gaan realiseren dat ik teveel van mezelf verwacht soms, ik wil alles kunnen doen alsof er niets aan de hand is, alsof ik geen autisme heb, geen depressie heb gehad, geen pestverleden heb en dat er verder gewoon niets aan de hand is, en dat is misschien soms niet helemaal realistisch.
Ik baal er wel van, ik had een hele to-do list voor in de vakantie en heb er maar weinig van gedaan, maar achteraf was het ook niet helemaal haalbaar en verwachtte ik denk ik ook wat teveel van mezelf.
Oud 05-01-2014, 17:48
darkfairy
darkfairy is offline
ik voel me bekaf.
en ik wordt niet goed van die slijtage in me rug.
Oud 06-01-2014, 21:57
Verwijderd
En wat kon je vandaag niet waarderen?

de opmerking dat ik sws veel lelijker was dan suus, midden in de app. Wat reactief van wtf en niet grappig (door anderen) en daaronder van dezelfde jongen: maar was geen grapje haha, k meende het wel.

Crying.
Oud 07-01-2014, 06:57
Nonny
Nonny is offline
Wauw. 3januari met de hele vriendenclub van de middelbare uit eten geweest, allemaal best wel gezellig. de volgende dag is de hele club uit elkaar gevallen door een heftige ruzie op de app en heeft iedereen wel haat aan iemand en dat komt wss niet meer goed. Ik ben nog nooit zo boos geweest. Hoe raar kan het lopen maar miss is het maar beter zo...
Oud 07-01-2014, 15:09
Verwijderd
Wtf, meidenclubje zeker?
Oud 07-01-2014, 19:11
Nonny
Nonny is offline
Nou nee, geen meidenclub. De ruzie is gestart door een enorme kwetsende kut uitspraak van een van de jongens naar een meisje toe over haar vriend, waardoor er 2kampen onstonden en het ene kamp is uiteindelijk uit de groep gegaan nadat de verwijten steeds erger werden en vanaf toen hebben we niet meer met elkaar gepraat.
Oud 07-01-2014, 20:06
Verwijderd
Klinkt als standaard middelbare school gezeur!
Oud 07-01-2014, 20:44
Nonny
Nonny is offline
en dat terwijl we allemaal op hbo zitten.. Ik hoorde echter net van iemand uit de groep dat bijna iedereen weer terug de chat in is gegaan.. Ach ik laat ze achter me en richt me op mijn echte vrienden, waar dit gezever nog nooit is voorgekomen en wat ik ook niet zie gebeuren.. Hun zoeken het maar mooi uit met z'n allen.
Oud 08-01-2014, 21:11
Verwijderd
Je kunt ook gewoon geen kant kiezen en omgaan met wie je wil

o.t.
Vandaag ziek
Was eerst wel of school want ik had maar 4 uur les en vanochtend ging het ook nog wel redelijk toen ik opstond. Na mijn lessen moest ik mijn telefoon nog even afhalen bij de sector manager (hij was afgepakt omdat t afging in de les), maar er stond dus een rij voor de sec. man., dus ik wachten en toen werd ik heel duizelig en alles om me heen begon te duizelen en het werd zwart voor mijn ogen en ik had het idee dat ik geen lucht kreeg. Dus toen ging ik zitten en toen was ik al wel minder duizelig dus ik ging weer in de rij maar toen gebeurde weer hetzelfde en ik kreeg geen lucht meer en raakte ik in paniek en toen kwam de conciërge en ging ik mee naar de receptie maar ik kreeg nog steeds amper lucht en ging ik hyperventileren, ik snap het gewoon niet want dat had ik eigenlijk nog nooit eerder gehad en nu wel
maar uiteindelijk komt het er op neer dat toen mijn moeder kwam ik spugend boven het toilet hing en dat ik nu zo ga slapen want ik ben keimoe en ik moet morgen wel weer beter zijn want ik heb een wiskunde SE (waar ik heel erg tegenop zie)

knuffel voor nonny!
Oud 09-01-2014, 09:47
Nonny
Nonny is offline
Awhh succes met je se vandaag meis, hopelijk voel je je weer wat beter.

Ot: damn deze tentamenweken worden een hell. Mijn energie moet vanuit men tenen komen, mijn concentratie moet ik nog vinden en mijn motivatie is er wel maar zonder energie en concentratie gaat dat best lastig... MAAR IK WIL ZO GRAAG MN P IN 1JAAR.. arghh
Oud 09-01-2014, 22:14
Verwijderd
Dankjewel nog nonny! Volgens mij ging t best goed dus daar ben ik wel blij mee, wel nog steeds ziekig maar niet meer zo als gisteren.

Succes met je tentamens! Voor de motivatie: bedenk waarom het belangrijk is dat je deze toetsen haalt en waarom je dit jaar wil halen
Oud 11-01-2014, 15:43
winnie the pooh
ahhw _melove, ik ken het.
Ik ben vorig jaar een keer flauwgevallen,midden in een volle bus.
Probeer ook een beetje aan jezelf te denken he, en ook af en toe te doen wat goed is voor jouw en niet alleen voor je cijfers want als je gemotiveerd bent dan kom je er toch wel!
Oud 11-01-2014, 19:23
Verwijderd
Dankjewel winnie! Nu wel weer beter, alleen behoorlijk moe nog maar. Het flauwvallen in drukte dat heb ik ook gehad haha, in de Primark vorig jaar
Fijn weekend iedereen!
Oud 11-01-2014, 19:35
Nonny
Nonny is offline
Hetzelfde meis!
Oud 12-01-2014, 07:51
Nonny
Nonny is offline
Pff. En aantal van de oude vriend en groep hebben blijkbaar besloten me definitief uit hun leven te wissen, oké dat voelt heel kut maar het is beter zo. Het probleem is alleen dat een van hun, een jongen, heel erg veel over mij weet. Hij weet zowat alles van man verleden en ik ben zo ontzettend bang dat hij alles aan C. Door lult, en zij mag me niet, heeft me nooit gemogen, wederzijds net zo maar we deden wel gewoon normaal tegen elkaar maar als ze dit allemaal te weten komt dan ben ik zo fucked.. dan weet straks de halve wereld alles.. nu wil ik wel tegen hem praten maar absoluut niet bang en zielig overkomen, maar aangezien hij me van fb en twittee heeft afgegooid, ben ik bang dat hij me gaat blocken op whatsapp. Pfff ik wil dit zo niet
Oud 12-01-2014, 08:41
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Stuur een mail?
Oud 12-01-2014, 08:55
winnie the pooh
Citaat:
Pff. En aantal van de oude vriend en groep hebben blijkbaar besloten me definitief uit hun leven te wissen, oké dat voelt heel kut maar het is beter zo. Het probleem is alleen dat een van hun, een jongen, heel erg veel over mij weet. Hij weet zowat alles van man verleden en ik ben zo ontzettend bang dat hij alles aan C. Door lult, en zij mag me niet, heeft me nooit gemogen, wederzijds net zo maar we deden wel gewoon normaal tegen elkaar maar als ze dit allemaal te weten komt dan ben ik zo fucked.. dan weet straks de halve wereld alles.. nu wil ik wel tegen hem praten maar absoluut niet bang en zielig overkomen, maar aangezien hij me van fb en twittee heeft afgegooid, ben ik bang dat hij me gaat blocken op whatsapp. Pfff ik wil dit zo niet
Ik heb het een paar jaar geleden ook meegemaakt, ik had al 10 jaar lang een beste vriendin waar ik alles mee deelde en zij ook met mij, tot het op een bepaald punt met ons allebei niet goed ging en besloten werd dat ik het schooljaar thuis af zou maken(het was toen echt nog het begin van het schooljaar, de rest van het jaar ben ik max 5 uurtjes per week naar school geweest), vanaf dag 1 dat ik thuis was liet ze me ineens vallen, ze zei dat het was omdat ik meteen in de eerste week dat ik thuis was en een uurtje naar school ging niet had gezien dat ze in een overvolle aula van 300 man zat en dus geen hoi had gezegd, maar waarschijnlijk was het gewoon jaloezie omdat zij ook niet lekker in haar vel zat.
Daarna heb ik niets meer van haar gehoord, liet ze me compleet vallen na 10 jaar hechte vriendschap.

Wat ik hiermee wil zeggen is dat het waarschijnlijk ontzettend kut voor je is, maar dat die mensen het ook niet waard zijn om je vrienden te zijn als ze je zomaar ineens denken te kunnen laten vallen. Zelfs als ze alles over jou door zouden vertellen aan anderen dan zou ik me daar niet te druk om proberen te maken, dat toont enkel de zwakte die zij hebben en het lage niveau waarop zij leven omdat ze zulke dingen blijkbaar nodig hebben om zichzelf beter te voelen en om aansluiting te vinden bij anderen. Jij komt over alsof je veel verstandiger bent dan dat en jij gaat jezelf volgens mij ook niet zomaar tot zo'n niveau verlagen als zij dan blijkbaar hebben. Het is ongelofelijk lastig, het heeft mij ook een paar jaar gekost totdat ik er geen moeite meer mee had maar mensen zijn het niet waard om je vrienden te zijn als ze zo met je om denken te kunnen gaan. En ze zijn het dan ook niet waard om je energie er nog aan te verspillen of om er continu mee bezig te zijn.
Uiteindelijk vinden zij het waarschijnlijk veel vervelender dat jij niet mee gaat in hun kinderachtige gedrag en dat jij geen moeite doet om ze terug te krijgen. Maar zolang jij je niet verlaagt tot het niveau waarop zij zich gedragen en waarop zij met anderen omgaan heb jij in elk geval niets om jezelf te verwijten.
En als ze alles door gaan vertellen maar jij doet er niet aan mee en geeft er geen reactie op dan is dat ook binnen de kortste keren niet meer interessant.
Het is ongelofelijk lastig ik weet het, sterkte!
Oud 12-01-2014, 11:33
Nonny
Nonny is offline
Ik heb hem gestuurd dat als het hem beter leek mij niet meer te zien/spreken dat oké was, maar dat ik hoopte dat hij alles voor zich zou houden. Hij antwoord dat tijdens veranderde, dat het niet meer zo was als vroeger maar dat dat miss wel weer kwam en dat hij alles tussen ons liet. Daar vertrouw ik maar op, ik heb nog gezegd dat tijden veranderen omdat mensen veranderen en daar is het bij gebleven. Wat je zegt is idd waar winnie, maar ik geloof wel dat hij het voor zich houd, ik heb hem altijd vertrouwt en dat moet nu ook maar.
Al men frustraties net ge-uit in schoon maken en opruimen, iets waar ik normaal een hekel aan heb. Zo meteen lekker lang douchen en dan op verjaardag. Fijne zondag allemaal!
Oud 13-01-2014, 13:36
winnie the pooh
Blegh, eerst best wel negatieve feedback op school waar ik het niet mee eens ben, toen naar huis gegaan en nu heeft joyce gemaild.
Het is fijn dat ze mailt, maar ik irriteert me aan de manier waarop we de laatste tijd contact hebben, nu ook, ze reageert pas ruim 2,5 week nadat ik heb gemaild, en regelmatig vraag ik of ze wat meer wil vertellen over wat ze aan het doen is en waar ze is enzo, gewoon omdat het mij meer rust geeft, en dat vertelt ze ook nauwelijks.
Ik snap dat je daar niet altijd goed internet hebt enzo, maar als je tussendoor wel een paar keer met mn moeder kunt mailen en bijna dagelijks online bent op facebook irriteer ik me er gewoon aan.
Ik hoor bijna alles over haar via die vriendin van haar die het voor een tijd van haar heeft overgenomen. En tegen haar zeg ik ook wel eens dat ik het vervelend vind hoe het contact met joyce nu is, maar om de een of andere reden vind ik het soms ook lastig om het met haar daar over te hebben, ik wil ook niet dat zij dadelijk onderling ruzie krijgen of wat dan ook door mij. Maargoed, ik ga haar eerst maar eens mailen om mn frustraties ff kwijt te kunnen(die vriendin van Joyce dan)

Maargoed, ik ben naar huis gegaan want ik hoefde niet meer op school te zijn, met het idee om thuis meteen dingen te gaan veranderen en wat met de feedback te gaan doen, maar dat gaat hem niet meer worden want ik voel me nu dus al helemaal niet meer happy.

EDIT: oke, ik heb die vriendin van joyce gemaild, toen was ik weer rustig in mijn hoofd. Begint mn moeder niet veel later te zeggen dat het ook een optie is dat ik als joyce terug is zeg dat ik bij die vriendin van haar blijf op een nogal pushy manier, nou mam dat gaat niet gebeuren en dat weten joyce en joyce2(om haar toch maar ff een naam te geven) ook. We hebben het gewoon zo afgesproken en we weten er alledrie van en we staan er alledrie achter, maar mn moeder maakt zich weer boos om dingen waarvan ik niet snap dat ze er boos over wordt, dat joyce2 niet had gezegd dat ze een weekendje wegging bijvoorbeeld, ja en? waarom zou ze dat zeggen als we die dagen verder toch niet afgesproken hadden en het maar een vakantie van 4 dagen is? En dat Joyce zo weinig van zich laat horen aan mn moeder, oke dat vind mam vervelend, maar ik weet dat mam zelf ook echt geen moeite zal doen om haar te contacten en als Joyce slecht internet heeft of wat dan ook daar dan is het inderdaad logischer dat ze mij vaker mailt want ze helpt mij en niet mn moeder(al kan die ook wel heel wat hulp gebruiken). Arrgghhh! ik kan mam soms echt niet uitstaan, zoals ze over dingen denkt en gewoon echt zo in hokjes en regeltjes denkt. En alles negatief ziet. En denkt dat ze nog steeds sommige dingen voor mij moet bepalen enzo. Verschrikkelijk! Ik probeer me er niets van aan te trekken maar het gaat nogal lastig.

Laatst gewijzigd op 13-01-2014 om 15:42.
Oud 13-01-2014, 18:58
WhiteBlossom
WhiteBlossom is offline
Ik ken niet je hele verhaal, dus ik kan niet naar 'the bigger picture' kijken op dit moment, maar van wat ik nu lees lijkt het alsof je moeder je hele relatie probeert te beinvloeden?
Het is logisch dat je ouders weten als je al wat langer met iemand iets hebt, maar ik vind niet dat ze zich daar dan ook mee zouden moeten bemoeien...
Kan je er niet (als jullie beiden rustig zijn) over praten met je moeder?
Oud 13-01-2014, 19:18
winnie the pooh
Uuuuhm ik volg je niet helemaal, ik denk dat je inderdaad weinig leest hier, ik heb echt geen relatie met haar ofzo, het is een hulpverleenster vanuit pgb.
Oud 14-01-2014, 15:32
WhiteBlossom
WhiteBlossom is offline
Oh, dan moet je je maar niks aantrekken van wat ik zei ^^
Ik had andere conclusies getrokken
Sterkte iig
Oud 14-01-2014, 21:30
Verwijderd
Kijk naar wat je zelf wil en hoor je moeders verhaal aan. Jij bent de gene die kiest voor hulp (van Joyce of Joyce2) dus weet jij ook bij wie je je het meest op je gemak voelt en waar je het liefste mee praat. In ieder geval wel fijn dat je ook goed met Joyce2 kan

o.t.
Mijn broer komt weer thuis wonen (of nouja eigenlijk doet hij dat al wel weer zo'n beetje). Ik voel me echt een kreng, maar ik vind dat zo vervelend en ik zie d'r zo tegenop
Oud 15-01-2014, 18:41
Nonny
Nonny is offline
Pfff. Soms drijft die dagelijkse pijn me echt tot wanhoop.. nu al voor de 4 achtereenvolgende avond met mn knie op een kussen omhoog omdat het anders gewoon echt bijna niet vol te houden is.. kan het niet gewoon heel even, al is het maar voor een uurtje stoppen.. eigenlijk moet ik gewoon weer naar de dokter gaan maar op mijn manier is dat weer niet nodig en heb ik er de tijd niet voor dus eigenlijk mag ik niet zeuren maar toch.. ik probeer het laatste halfjaar overal rekening mee te houden.. stapavonden plan ik zorgvuldig in, zelfs met een paar uurtjes shoppen houd ik rekening in men planning en toch helpt het (voor mijn gevoel) niks.. ik heb het gewoon even helemaal gehad met die klotepijn...

Edit: sorry voor het achterwege laten van hoofdletters, mijn mobiel doet kut en ik heb geen energie/zin meer om het te veranderen. Volgende x komt er een berichtje met kloppende interpunctie.
Oud 15-01-2014, 20:44
Verwijderd
Citaat:
Kijk naar wat je zelf wil en hoor je moeders verhaal aan. Jij bent de gene die kiest voor hulp (van Joyce of Joyce2) dus weet jij ook bij wie je je het meest op je gemak voelt en waar je het liefste mee praat. In ieder geval wel fijn dat je ook goed met Joyce2 kan

o.t.
Mijn broer komt weer thuis wonen (of nouja eigenlijk doet hij dat al wel weer zo'n beetje). Ik voel me echt een kreng, maar ik vind dat zo vervelend en ik zie d'r zo tegenop
Niet heel raar, had het zelfde gevoel toen mijn zus weer thuis kwam wonen.
Oud 15-01-2014, 22:18
Verwijderd
Dankje voor je reactie koningcarl
Oud 15-01-2014, 22:37
Verwijderd
Ik zit helemaal met mezelf in de knoop en er is een leraar en die zei een paar weken geleden zei hij al dingen tegen mij en ik zit daar nu zo mee in de knoop en het klopt hij heeft gelijk, maar ik snap gewoon niet hoe hij dingen over mij weet en hij zei dingen die anderen zo weer zouden vergeten, maar nu ik erover nadenk is het allemaal zo waar
en hij zei meer op een vragende manier iets van: jij bent niet echt een groep mens he?
Nu ik erover na denk: het klopt gewoon, in een groep met een of meerdere personen die ik niet ken klap ik dicht, ik weet niet wat ik moet zeggen en ik heb het idee dat ik mezelf moet bewijzen maar omdat ik dan dichtklap en niet weet hoe heb ik het idee dat ik faal
Het tweede wat hij zei was dat ik echt anders dan de rest ben, ook over nagedacht en klopt ook. Ik heb ouders met allebei een totaal andere achtergrond (streng/makkelijk, heel erg netjes/troepjes overal, streng tegen roken/geeft kinderen sigaretten als ze nodig zijn enz...). Ik merk bij mezelf daar ook best veel van, ik heb heel erg dat ik op het ene moment heel netjes ben en sociaal en voor anderen, en het andere moment totaal niet netjes enzo en ik merk gewoon ook dat mijn humeur gigantisch snel kan omslaan en dat gebeurt heel vaak. Ik heb extreem last van stemmingswisselingen, en ik ben of heel vrolijk, of ik voel me helemaal na de klote. En daarbij verklaard het ook een berg.
Zijn derde ding wat hij zei is dat het heel eenzaam kan zijn in een klas waar je niet in thuis bent, klopt ook wel, ik zit vaak alleen en daar baal ik gigantisch van.

Ik vind het zo raar, alles wat hij zegt over/tegen mij lijkt gewoon exact te kloppen, ook dingen die ik mezelf helemaal nog niet bewust was en die hij dan over mij zegt, ik denk er dan vervolgens over na en het klopt. Ik weet echt niet wat ik hier mee moet en het lijkt misschien wel zo van wtf kleine dingen maar dit maakt voor mij gewoon zo veel duidelijker
Oud 15-01-2014, 22:50
Daantjer
Daantjer is offline
Als hij zulke ruime begrippen gebruikt, kan ik me ook wel voorstellen dat je dat op jezelf projecteert. Ik ben zelf ook liever met bekenden. Ik weet meestal ook niet zomaar wat ik moet zeggen. Daarnaast ben je een jongere, dus je stemming wisselt wel af en toe. Dat hoort erbij. En ja, je hoeft je niet thuis te voelen in je klas. Ik ben ook niet in elke omgeving op mijn plek.
Alles wat hij zei, had hij tegen iedereen kunnen zeggen. Dat ervaart iedereen, en zeker jongeren, op momenten.

o.t.
Ik ben gestopt met mijn vreselijke studie (rechten) en ben weer aan een job gekomen. Ik mag dit weekend al beginnen, terwijl ik morgen al een assessment heb over mijn (toekomstige) studiekeuze. Het vreet allemaal wel energie.
Oud 16-01-2014, 21:11
Verwijderd
Citaat:
Als hij zulke ruime begrippen gebruikt, kan ik me ook wel voorstellen dat je dat op jezelf projecteert.

Alles wat hij zei, had hij tegen iedereen kunnen zeggen.
Hm ja das wel een beetje waar, maar toch heb ik het idee dat dit me wel meer zelfinzicht geeft ofzo, het verklaard misschien best wel een beetje waarom sommige dingen gebeuren en waarom ik soms het idee heb dat mijn gedachten me uit elkaar trekken omdat ze zo tegenovergesteld zijn af en toe

Wel goed dat je gestopt bent met je studie als je er zo'n hekel aan had; als je het nu al niet leuk kun je je er toch na je studie geen 40 jaar meer mee vermaken
Oud 22-01-2014, 06:59
Nonny
Nonny is offline
Pfff. Tentamenweken en geen nee kunnen zeggen werkt niet.. Zaterdag gewerkt, 's avonds opgepast en de kinderen bleven tot na half op, zondag pas om 1uur te huis maar ik voelde me zo verrot dat ik eerst 2 uur in bad heb gelegen en daarna tot kwart voor 12 door ben gegaan met school. Maandag om half10 begonnen met school maar moest om 12.15 al weer weg om te werken (want ze hadden me extra gevraagd) kwart voor6 was ik thuis, 's avonds ook tot11 bezig geweest.. Gister hele dag bezig geweest met enkele onderbrekingen, en toen tentamenonderdeel 1 ingeleverd want ik bleek maar perfectioneren en dat wou niet dus ik raakte mrga gefrustreerd... zo meteen eerste tentamen en vanmiddag een presentatie voor 4credits dus ik hoop zo op een 5.5.. Morgen een tentamen sociologie wat ik nooit ga halen want ik snap er geen zak van en heb nog niet eens de helft doorgelezen dus dat wordt Sws herren maar dat geeft niet.. het probleem is wel een beetje dat ik nu al bekaf ben, en de tentamen weken pas volgende week donderdag afgelopen zijn.. Laten we hopen op het beste.. Fijne dag allemaal!
Oud 25-01-2014, 11:19
winnie the pooh
Blegh er hangt thuis echt een nare, gespannen sfeer!
Ik heb donderdag een heel goed gesprek met Joyce op facebook gehad, we begrijpen elkaar nu veel beter volgens mij en ik merk dat het me echt rust heeft gegeven dat we zo fijn gepraat hebben.
Joyce heeft een mailtje naar mam gestuurd, en gedaan alsof ze het van Joyce2 had gehoord(maar ze had het van mij gehoord) dat mam continu van die nare opmerkingen maakt en lelijke dingen zegt over Joyce tegen mij, en dat ik het gevoel heb dat ik moet kiezen tussen ze terwijl ik dat dus mooi niet ga doen. (ik heb er ook al eens wat van gezegd tegen mam maar ze negeert me of luistert gewoon niet, ze doet echt alsof ze moet luisteren naar een 3 jarige als ik er wat van zeg)
Meteen diezelfde avond nog zag ik mam ineens rood worden achter de computer en ik zag dat ze haar mail open had staan, een kwartier voordat ik eigenlijk weg zou gaan naar vrijwilligerswerk. Ik had geen zin in gezeik want ik zag aan haar dat ze boos was ofzo, dus ik ben eerder weggegaan. Mam maakte er nog een opmerking over en ik zei 'uuh ja die kinderen gaan vandaag verven, ik moet ff de tafels afdekken vantevoren' en ben vertrokken.
Gisterochtend was ik alleen thuis met mam en toen was het ook echt heel raar, mam gedraagt zich heel ontwijkend,wantrouwend en negerend tegenover mij. En papa ook. En mijn broertje kan echt alles maken hij scheld ze de huid vol en ze zeggen er nog niets van, maar ik krijg dus ook al 2 dagen om het minste of geringste continu opmerkingen van ze. Pap zei straks nog dat ik de meest luie was thuis en bla bla bla. En ik deed het minste moeite thuis van iedereen omdat mam haar 2 fietsen vooraan in de garage had gezet waardoor ik er niet meer door kon met mijn fiets, en ik dus gewoon weigerde om haar fietsen aan de kant te zetten ook al staan ze normaal wel zo want als ik dat een keer doe dan weet mam dat ook meteen en doet ze het zelf nooit meer. Ik ben dus met heel veel gefrot er langs gegaan met mijn fiets zonder die van mam aan de kant te zetten. Maarja natuurlijk ben ik de meest luie thuis, ik vertrek iedere ochtend om 7 uur, ben om 6 uur savonds thuis, en dan is het natuurlijk ontzettend logisch dat je nog vanalles in het huishouden doet na zo'n lange dag! Ik laat ook nooooooiiiittt de hond uit!(ahum, eigenlijk altijd als ik tijd heb doe ik het) En ruim nooit mijn kamer op of verschoon nooit zelf mijn bed!(doe ik dus ook iedere week). Mam wordt ook boos als ik zeg dat mijn kleren al 3 weken in de was zitten, maar als ik dan zeg ' dan geef hier dan zet ik zelf de wasmachine aan' is het ook weer niet goed omdat ik volgens haar de verkeerde kleren bij elkaar in de wasmachine doe. Tuurlijk, ik ben de luiste thuis!
Mam zegt ook regelmatig dat ik lelijke kleren draag, prima hoor, dan ga ik ook wel voortaan iedere dag net als mijn broertje op afgetrapte sportschoenen met een joggingbroek die op mijn knieën hangt en een onderbroek die er meters bovenuit steekt naar school als ze dat liever heeft!
Maargoed, dan maak ik er ook geen melding meer van als mijn broertje me vertelt dat ie soms rookt en dat ie een soort van de sigarettenkoerier uit aan het hangen is voor kinderen op zijn school.(dat had ie me verteld, en hij dacht dat het in vertrouwen was, maar mijn broertje durft onder groepsdruk nooit nee te zeggen en dat was dit dus ook duidelijk weer, hij moet telkens sigaretten van kinderen op zijn school aan kinderen in zijn taxi geven)
Ik kan me niet voorstellen hoe kut hun leven moet zijn, zo vast zitten aan je eigen domme regels en altijd maar weer zeiken!
Oud 26-01-2014, 15:24
darkfairy
darkfairy is offline
na lange tijd zijn me eet gestoorde gedachtes weer terug gekomen.
en nou is het daarmee net dus misgegaan.
en met am ook weer kutzooi.

Regels voor berichten