Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-08-2013, 10:54
Miekje*
Miekje* is offline
Tijd om wat te eten en boodschappen te doen. Tada!
Oud 21-08-2013, 10:54
Verwijderd
Citaat:
die holle paaseieren en kerstballen in van dat glimmende folie :kots: dat is echt de goorste """chocola""" die er is.
chocoladeletters heb je ook wel van goede kwaliteit.
Die vind ik stiekem wel lekker op brood Met pasen dan.
Chocoladeletters vind ik sowieso geen hol aan, veel te massief en eentonig. Dan op z'n minst die met hazelnoot ofzo.
Oud 21-08-2013, 10:58
Verwijderd
Citaat:
Wat voor mij echt niet werkt, is besluiten dat ik maar 2 koekjes mag. Of een handje chips. Nee, dan moet gewoon dat pak/die zak leeg.
Daarom koop ik het gewoon niet, en dan heb ik soms wel zin in iets lekkers maar dan is dat dikke pech voor mij.
Dit is de oplossing ja, gewoon niet kopen Tenzij je /care hebt natuurlijk, dan gewoon lekker wel
Oud 21-08-2013, 10:59
Carn
Carn is offline
Citaat:
maar één keer in de twee jaar ofzo kan ik heel erg genieten van een koetjesreep. Maar dat is meer het jeugdsentiment, denk ik.

Ik vind het altijd zo apart dat als je dus weer eens denkt "JAAA koetjesrepen daar heb ik zin in" dat je daardoor met alle beste intenties dus zo'n zak koopt, maar na 1 of 2 van die dingen al weer denkt "nou, lekker, maar ik hoef er niet nog een" en dan zit je met een zak vol koetjesrepen opgescheept
Oud 21-08-2013, 10:59
Verwijderd
Citaat:
Ik vind het altijd zo apart dat als je dus weer eens denkt "JAAA koetjesrepen daar heb ik zin in" dat je daardoor met alle beste intenties dus zo'n zak koopt, maar na 1 of 2 van die dingen al weer denkt "nou, lekker, maar ik hoef er niet nog een" en dan zit je met een zak vol koetjesrepen opgescheept
Dat overkomt mij nooit want ik haal het echt niet in mijn hoofd om een hele zak koetjesrepen te kopen.
Oud 21-08-2013, 11:03
Verwijderd
Citaat:
Dat overkomt mij nooit want ik haal het echt niet in mijn hoofd om een hele zak koetjesrepen te kopen.
Oud 21-08-2013, 11:04
Verwijderd
Citaat:
Volgens mij hebben mensen eerder 'behoefte' aan gezond eten dan aan vet en suiker. Degenen die het daar niet mee eens zijn, zijn meestal te dik.
De mens is afgesteld op vet en zoet eten. Oerdrang.
Oud 21-08-2013, 11:06
Verwijderd
Koetjesrepen vond ik als kind al vies. Bah dat telt niet als chocola.

Chocoladeletters zijn wel echt hemels, met name van Droste
Oud 21-08-2013, 11:06
Verwijderd
En chocoladepepernoten
Oud 21-08-2013, 11:08
Verwijderd
Citaat:
En chocoladepepernoten
QFT. En chocoladepinda's, en chocoladerozijnen.
Oud 21-08-2013, 11:08
Verwijderd
Citaat:
En chocoladepepernoten
die wel ja
Maar ik ben vrij goed in het écht wachten tot Sinterklaas écht (ja echt) in het land is, om pepernoten e.d. in te slaan. Zelfde geldt voor paaseitjes, die koop ik eigenlijk überhaupt zelden.
Oud 21-08-2013, 11:10
Verwijderd
Citaat:
De mens is afgesteld op vet en zoet eten. Oerdrang.
Ja, die oerdrang was inderdaad relevant toen eten nog niet op elke straathoek te krijgen was en mensen reserves op moesten slaan. Inmiddels is gebleken dat dat heden ten dage niet meer nodig is in het westen en in veel gevallen voor overgewicht zorgt. Zeg je ook oerdrang als je vriend zich voortplant met zoveel mogelijk verschillende vrouwen?
Oud 21-08-2013, 11:10
Verwijderd
Citaat:
die wel ja
Maar ik ben vrij goed in het écht wachten tot Sinterklaas écht (ja echt) in het land is, om pepernoten e.d. in te slaan. Zelfde geldt voor paaseitjes, die koop ik eigenlijk überhaupt zelden.
Ja. Ik vind het ook echt heel stom dat die zooi al zo vroeg in de winkel ligt.

//Meh, het lukt niet goed genoeg, dan ga ik mijn haar wassen en leuk krullen enzo. Met mijn haar frutselen enzo
Oud 21-08-2013, 11:12
Verwijderd
En daarbij: ook in de oertijd haalden mensen hun suikers en vetten eerder uit dingen als fruit en noten dan uit taart en hamkas.
Oud 21-08-2013, 11:18
Klovorhop
Klovorhop is offline
Citaat:
En chocoladepepernoten
omg ja. ik heb wel echt een zwak voor sinterklaaszoetetroep. gevuld speculaas ook <3 truffelpepernoten <3
Oud 21-08-2013, 11:23
Qimm
Qimm is offline
Ok, zo kan het wel weer met de opsomming van heerlijkheden, krijg en snaaitrek van!
Oud 21-08-2013, 11:26
Klovorhop
Klovorhop is offline
ik heb nog steeds zin in die pizza die Uice vannacht niet heeft opegegeten
Oud 21-08-2013, 11:27
Klovorhop
Klovorhop is offline
het is tijd voor cardio 2
Oud 21-08-2013, 11:30
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
ik heb nog steeds zin in die pizza die Uice vannacht niet heeft opegegeten
oh koude pizza... hmmmm!
Oud 21-08-2013, 11:36
Verwijderd
Citaat:
Ja, die oerdrang was inderdaad relevant toen eten nog niet op elke straathoek te krijgen was en mensen reserves op moesten slaan. Inmiddels is gebleken dat dat heden ten dage niet meer nodig is in het westen en in veel gevallen voor overgewicht zorgt. Zeg je ook oerdrang als je vriend zich voortplant met zoveel mogelijk verschillende vrouwen?
Nee, nu trek je het scheef. Het gaat om zín hebben in seks met andere vrouwen. En de moeite die je moet doen om geen seks te hebben met anderen. Het lijkt me echt een kutrelatie als je vriend niet meer in staat is te kijken of ie een ander lekker vindt. Ik heb liever dat hij genoeg motivatie heeft om geen seks te hebben met die ander. En ik kies hem onder andere uit op die motivatie, maar wie ben jij om te zeggen dat de drang van een ander makkelijk onder controle te houden is?
Oud 21-08-2013, 11:53
Verwijderd
Goed en wel zes minuten in De Allerslechtste Chauffeur en ik kan het nu al niet meer geloven
Oud 21-08-2013, 11:53
Verwijderd
Citaat:
Nee, nu trek je het scheef. Het gaat om zín hebben in seks met andere vrouwen. En de moeite die je moet doen om geen seks te hebben met anderen. Het lijkt me echt een kutrelatie als je vriend niet meer in staat is te kijken of ie een ander lekker vindt. Ik heb liever dat hij genoeg motivatie heeft om geen seks te hebben met die ander. En ik kies hem onder andere uit op die motivatie, maar wie ben jij om te zeggen dat de drang van een ander makkelijk onder controle te houden is?
Ik zeg ook niet dat mensen hun drang tot suiker/vet onder controle moeten houden, maar dat ze beter fruit en noten kunt eten dan chips en koekjes om aan die drang tegemoet te komen. Oergevoel content, evenals je gezondheid en conditie. Dat (gezonde) mensen dat niet zouden kunnen is bullshit. Dat ze er geen zin in hebben is wat anders. Maar goed, van mij mag iedereen dik blijven of suikervrije dieeten proberen. Ik geef alleen een tip.
Oud 21-08-2013, 11:55
Verwijderd
Citaat:
Goed en wel zes minuten in De Allerslechtste Chauffeur en ik kan het nu al niet meer geloven
Echt hè?
Oud 21-08-2013, 12:00
Verwijderd
Ik heb het eerste stukje gezien, en mijn emoties gingen van verbijsterend tot lachen tot erg veel facepalmen.
Oud 21-08-2013, 12:06
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
maar dat ze beter fruit en noten kunt eten dan chips en koekjes om aan die drang tegemoet te komen.
Maar, voor mij, vervullen fruit en noten NIET de behoefte aan chips en koekjes. Mijn smaakbehoeftes kan ik niet rationaliseren met 'dit is ook lekker en gezonder dan dat'. Heb duidelijk te weinig genen van m'n moeder meegekregen. Die kan dat namelijk prima.
Wat voor de één een makkie is, is voor de ander niet zo eenvoudig
Oud 21-08-2013, 12:13
Verwijderd
Nee fruit staat totaal niet op dezelfde hoogte als snoep in mijn waardering.
Oud 21-08-2013, 12:26
Chick Rock
Chick Rock is offline
Voor mij ook niet nee
Oud 21-08-2013, 12:29
Verwijderd

If you got the feeling!
Oud 21-08-2013, 12:31
Chick Rock
Chick Rock is offline
He wat, waarom zegt mijn studentmail (of nou ja, alumnusmail) dat ik niet geautoriseerd ben om een mail te sturen ik moet contact opnemen met docenten!
Oud 21-08-2013, 12:32
Verwijderd
Ik vind niet snoepen supermakkelijk, maar dan moet ik ook 0 sjoemelen. Zodra ik iets eet wat op snoep lijkt is de craving er weer.
Oud 21-08-2013, 12:36
Verwijderd
Citaat:
Ik vind niet snoepen supermakkelijk, maar dan moet ik ook 0 sjoemelen. Zodra ik iets eet wat op snoep lijkt is de craving er weer.
Dit heb ik ook. Ik kan goed niet snoepen, maar dan kan ik ook niet een stukje pakken, dan moet alles in een keer op.

Alhoewel, dat gaat nu eigenlijk wel vrij goed. Ik doe al vier dagen met een chocoladereep, bedenk ik me nu.
Oud 21-08-2013, 12:36
Verwijderd
Ja precies dat. Gewoon twee dropjes pakken en de rest met rust laten bestaat niet in mijn universum.
Oud 21-08-2013, 12:38
Qimm
Qimm is offline
Bodemdrift!
Oud 21-08-2013, 12:39
Chick Rock
Chick Rock is offline
Godver kutmail
Oud 21-08-2013, 12:41
Verwijderd
Citaat:
Bodemdrift!
Oud 21-08-2013, 12:42
Carn
Carn is offline
Citaat:
Ik heb ze nog nooit individueel in de winkel zien liggen dus ik heb de koetjesrepenmalaise helaas mee moeten maken
Oud 21-08-2013, 12:44
Slome Kameel
Slome Kameel is offline
Door jullie heb ik nu ook wel weer eens zin in een koetjesreep.
Oud 21-08-2013, 12:44
Carn
Carn is offline
Citaat:
Ja precies dat. Gewoon twee dropjes pakken en de rest met rust laten bestaat niet in mijn universum.
oh dat heb ik ook, dan gaat het pak leeg. Maar dan kom je weer uit op gewoon zorgen dat je het niet in huis haalt/hebt.
Oud 21-08-2013, 12:57
Verwijderd
Citaat:
Volgens mij hebben mensen eerder 'behoefte' aan gezond eten dan aan vet en suiker. Degenen die het daar niet mee eens zijn, zijn meestal te dik.
Nou, ik kan natuurlijk alleen voor mezelf en mijn directe familie/kennissenkring spreken. En daar geldt voor vrijwel iedereen hetzelfde. Niemand is echt dik, hooguit een of twee vrienden die nogal fors zijn. En iedereen heeft heel veel eerder behoefte aan vet en suiker dan de rest.

Over mezelf kan ik het gemakkelijkst vertellen. Ik heb bijna altijd, permanent, zin in vet eten en in suikers. Ik ben verslaafd aan cola en aan frituurvoedsel. Maar toch zit ik - ondanks de dikheidsgrapjes die ik graag over mezelf maak - echt prima in mijn vel (niet figuurlijk maar letterlijk ). Waarom denk je dat alleen dikke mensen die natuurlijke behoefte hebben??
Citaat:
Ik vreet gewoon wat ik wil en ik kan iedereen aanraden dat lekker ook te doen
Ik doe dit tot op een bepaalde hoogte ook, ik let niet op calorieen en zal nooit gebak op werk of een bitterbal bij een borrel afslaan. als ik mezelf te dik vind, ga ik wat meer sporten. Is echt heel simpel.

Citaat:
Ja, die oerdrang was inderdaad relevant toen eten nog niet op elke straathoek te krijgen was en mensen reserves op moesten slaan. Inmiddels is gebleken dat dat heden ten dage niet meer nodig is in het westen en in veel gevallen voor overgewicht zorgt.
Oh ja zo simpel is het natuurlijk, ik zeg de volgende keer tegen mijn oerdrang dat hij niet meer nodig is, dan blijft hij vast voor altijd weg

Citaat:
Ik zeg ook niet dat mensen hun drang tot suiker/vet onder controle moeten houden, maar dat ze beter fruit en noten kunt eten dan chips en koekjes om aan die drang tegemoet te komen. Oergevoel content, evenals je gezondheid en conditie. Dat (gezonde) mensen dat niet zouden kunnen is bullshit. Dat ze er geen zin in hebben is wat anders. Maar goed, van mij mag iedereen dik blijven of suikervrije dieeten proberen. Ik geef alleen een tip.
WTF dit is dus serieus geen tip. Dit is precies waarom dieten niet werken. Mensen kunnen dit helemaal niet. Fruit en noten vervullen helemaal niet de drang naar suikers en vet. Mensen houden dat helemaal niet vol, zo'n absurd fruit en noten-dieet.
Oud 21-08-2013, 12:58
Verwijderd
En nu ga ik even een blikje cola halen want daar heb ik BEHOEFTE aan.
Oud 21-08-2013, 12:59
Verwijderd
Citaat:
Door jullie heb ik nu ook wel weer eens zin in een koetjesreep.
Die zijn echt lekker
Oud 21-08-2013, 13:08
Verwijderd
Citaat:
En nu ga ik even een blikje cola halen want daar heb ik BEHOEFTE aan.
Fatty. TIHI.
Oud 21-08-2013, 13:08
Verwijderd
Het is weer zover. Ik: misschien zou je deze ongezonde dingen kunnen vervangen voor deze gezondere dingen als je af wil vallen, in plaats van een moeilijk suikervrij dieet te gaan doen. Het forum: wooo achterlijk gewoon vreten waar je zin in hebt. Oke, fine with me bitches.

Oud 21-08-2013, 13:09
Verwijderd
Ik heb net nog 2 blikjes chocomelk op. Te veel suiker, en daar word ik moe van.
Oud 21-08-2013, 13:11
Verwijderd
Citaat:
Het is weer zover. Ik: misschien zou je deze ongezonde dingen kunnen vervangen voor deze gezondere dingen als je af wil vallen, in plaats van een moeilijk suikervrij dieet te gaan doen. Het forum: wooo achterlijk gewoon vreten waar je zin in hebt. Oke, fine with me bitches.

[afbeelding]
Oud 21-08-2013, 13:12
Slome Kameel
Slome Kameel is offline
Ik word ook altijd moe na heel veel suiker
Oud 21-08-2013, 13:14
Verwijderd
Volgens mij is er echt NIKS dat zoveel los maakt in saai als praten over gezond eten en afvallen. Zo gezellig
Oud 21-08-2013, 13:15
Qimm
Qimm is offline
Citaat:

[afbeelding]
ik viel alleen over het feit dat je beweert dat het eenvoudig is, want in theorie is het inderdaad de beste en meest gezonde oplossing. In de praktijk is het, voor mij iig, heel moeizaam en lastig vol te houden
Oud 21-08-2013, 13:16
Verwijderd
Citaat:

[afbeelding]
/soothe

Citaat:
Volgens mij is er echt NIKS dat zoveel los maakt in saai als praten over gezond eten en afvallen. Zo gezellig
't Maakt voornamelijk verbazing los hier.
Oud 21-08-2013, 13:16
Verwijderd
Groepsgevoel
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten