Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() En een antwoord op je vraag: ja, dat heb ik wel eens, maar zeker ook bij goede films. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() Dat gezegd hebbende. Ik heb 17 oudere zussen (ok iets minder ik overdrijf graag) en ik ben dus de jongste en de enige jongen. Ik ben met afstand de minst assertieve, de persoon met de minst grote mond van ons gezin. Misschien moeilijk voor te stellen hier op het forum, het zegt natuurlijk vooral ook iets over hoe mijn zussen zijn ![]() Zij ligt in scheiding omdat haar huwelijk niet meer werkt. Haar man heeft haar meerdere malen geslagen, geschopt, aan de haren door het huis gesleept. Dat wist ik eerder allemaal niet, is vakkundig voor mij en mijn vader verborgen gehouden. Maar zij heeft dat ook jarenlang toegestaan. Dit is echt zo'n geval dat je bijna niet gelooft, dat deze zus dat laat gebeuren, dat kan toch niet? Zij toch niet? Dus wat dat betreft durf ik bij niemand meer te zeggen dat ze dan meteen weg zouden gaan. Het is doorgaans niet iets wat uit het niets komt. Er zit een hele voorgeschiedenis aan vast waarbij grenzen steeds weer verlegd worden en opeens zit je in een situatie waarbij je je man gaat verdedigen/beschermen als hij zoiets doet. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Hahaha. Ha. Ha. Die vreselijke tekst, waarvan ik vooral het tweede deel goed begreep, maar het eerste deel maar een warboel vond, mist twee pagina´s in het begin
![]() ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
En uiteraard ligt het genuanceerder dan een simpel "ja". Daar gaat vaak veel aan vooraf, zoals Sarah en Ertur zeggen. En dan gaat op wat Pip zegt - ik denk niet dat ik iemand ben die mannen met losse handjes aantrekt/daar op valt maar weet niet hoe ik zou reageren al smijn vriend me kleinerend zou behandelen en daar veel verder in zou gaan. Stiekem denk ik dan altijd: "Al die vrouwen die gemept zijn en gekleineerd zijn en jaren in een kapotte relatie hebben gezeten, die hebben ook altijd gedacht dat het hen niet zou overkomen en hebben dat nooit als toekomstbeeld gehad. En toch overkwam het hen." Dus wie weet. Ik zei wel dat ik zou gaan, maar ach. Dat zeiden zij vast ook ooit, op een gegeven moment. Misschien zou ik wel bij 'm blijven en me jarenlang laten meppen, wie weet. Ik hoop dat ik er nooit achter kom. |
![]() |
|
Ik ben er recent achter gekomen dat één van mijn beste vriendinnen jarenlang door haar vriend werd gekleineerd. Zij is een ontzettend sterke vrouw en bepaald niet op haar mondje gevallen, maar is toch bijna 10 jaar bij hem geweest. Voor zover ik weet heeft hij haar nooit lichamelijk mishandeld, maar ik denk dat geestelijke en lichamelijke mishandeling dicht bij elkaar liggen. Het heeft me in ieder geval heel erg verrast en geschokt dat ik dat nooit heb doorgehad, hoewel dat natuurlijk in dat soort situaties juist een instandhoudende factor is. Ik vond hem altijd zo´n leuke lieve jongen
![]() ![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Daarnaast weet ik hoe ik in het verleden op fysieke agressie heb gereageerd en heb ik de gevolgen van in ieder geval geestelijke mishandeling en fysieke agressie gezien, dus ik hoop uit de grond van mijn hart dat ik het nooit zo ver ga laten komen. En vanuit dat standpunt zeg ik: Ja, ik verlaat iemand bij het eerste signaal, fysiek dan wel psychisch. Wat overigens niet wil zeggen dat ik nooit van me heb laten profiteren (ook wel uit liefde en verliefdheid en bang zijn), dus tja ![]() |
![]() |
|
Ik ken ook iemand die zich liet slaan na een ruzie over zijn affaire met een minderjarig meisje. Maar hij had alleen maar hulp nodig, zei ze, en het speet hem echt. Ze zat met hechtingen en wat nog meer naast hem op de bank, terwijl hij met dat andere meisje zat te sms'en. Nou sorry, maar dat zou ik dus niet pikken.
Was niet de eerste keer dat hij haar sloeg, wel de eerste keer dat ze ervoor naar het ziekenhuis moest. Het was ook niet de eerste ruzie over zijn vreemdgaan. Ik zou het allemaal niet pikken.
|
Mijn huidige vriendje zou mij nooit slaan, dus ik kan me het niet voorstellen. Mijn ex heeft mij wel een paar keer hard vastgegrepen uit boosheid, dus dat was dan ook wel snel over
![]() ![]()
|
Ik vind het ook naar om over na te denken, eigenlijk. En ik weet oprecht niet wat ik zou doen. Ik denk dat alleen een keer slaan geen reden is om een relatie meteen te verbreken, maar ook dat is wel afhankelijk van de situatie waarin het gebeurt. Ik hoop er ook nooit achter te hoeven komen wat ik dan zou doen.
|
Verwijderd
|
Zonder meteen het leed van de persoon die geslagen is te bagatelliseren, de persoon die slaat is ook een soort slachtoffer. Het is geen in en in slecht, verrot onmens per definitie. Eigenlijk hebben dat soort mensen die in zo'n dynamiek zitten hetzelfde probleem (wat naar mijn mening neerkomt op onzekerheid), alleen uiten zij dit op een totaal andere manier.
|
![]() |
|
|