Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-10-2013, 10:23
Verwijderd
Hebben jullie dat ook, dat suffe series of films quotes bevatten die levenswijsheden lijken te bevatten? Een formule 1-coureur in een racefilm zei

Happiness is the enemy. It weakens you. Puts doubt in your mind. Suddenly, you have something to lose.

en ik dacht alleen maar OMG JA JA JA
Advertentie
Oud 14-10-2013, 10:59
Carn
Carn is offline
Nee. Ik heb dat alleen bij boeken van zeer invloedrijke filosofen; dan denk ik wel eens "verrek, die gast heeft misschien wel gelijk!"

Spoiler
Oud 14-10-2013, 11:18
Chick Rock
Chick Rock is offline
Zeer regelmatig, en dan ook nog bij de meest slechte films en series
Oud 14-10-2013, 11:35
Neko*
Neko* is offline
Heel herkenbaar.
Oud 14-10-2013, 11:49
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Is 'primaire steungroep' je gezin?
Oud 14-10-2013, 11:52
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Zouden jullie weggaan bij je partner als hij/zij je een keer zou slaan?
Citaat:
<3

het is natuurlijk een reflex om direct volmondig ja te zeggen, en ik denk zelf dat ik wel genoeg eigenwaarde heb om dat niet te pikken en dat ik uberhaupt geen mannen aantrek met losse handjes die ze laten wapperen uit frustratie. maar toch, als je er eenmaal inzit en van iemand houdt is het heus niet gemakkelijk om dan meteen al je gevoel overboord te flikkeren en het uit te maken. Wellicht ben je daarna ook gewoon bang voor 'm en durf je dat niet eens.
Wat pip zegt: het is sociaal gewenst en makkelijk om ja te zeggen maar in de praktijk werkt het waarschijnlijk niet zo simpel. Ik denk niet dat als mijn huidige partner me op dit moment om welke reden dan ook opeens zou gaan slaan, ik zomaar bij hem weg zou kunnen gaan. Daar heb ik niet de eigenwaarde en daadkracht voor.
En als het maar één keer zou gebeuren zou ik het volledig goedpraten voor hem.
Oud 14-10-2013, 12:04
Verwijderd
Citaat:
Hebben jullie dat ook, dat suffe series of films quotes bevatten die levenswijsheden lijken te bevatten? Een formule 1-coureur in een racefilm zei

Happiness is the enemy. It weakens you. Puts doubt in your mind. Suddenly, you have something to lose.

en ik dacht alleen maar OMG JA JA JA
Rush? Vond ik helemaal niet een suffe film in elk geval.

En een antwoord op je vraag: ja, dat heb ik wel eens, maar zeker ook bij goede films.
Oud 14-10-2013, 12:11
Verwijderd
Ja, Rush. Ik vond het een leuke film maar ook weer niet supergoed, vooral James Hunt werd echt extreem veel te kort gedaan.

Gelukkig ben ik niet de enige
Oud 14-10-2013, 12:20
Verwijderd
Citaat:
Ik kan er persoonlijk echt heel heel slecht tegen als mensen me in het gezicht slaan, dat is een klein persoonlijk trauma. Daarentegen, ik kan me moeilijk inleven in een situatie waarin mijn partner fysiek sterker is en dit zou gebruiken en wat ik dan zou doen. In de praktijk zijn mijn partners minimaal 15 cm kleiner en fysiek minder sterk dus zou ik ze uitlachen, zo lang ze maar niet in mijn gezicht slaan Ik zou dus niet weggaan, maar dat is vooral omdat het in een relatie gewoon geen logische keuze is om tegen mij fysiek geweld te gebruiken

Dat gezegd hebbende. Ik heb 17 oudere zussen (ok iets minder ik overdrijf graag) en ik ben dus de jongste en de enige jongen. Ik ben met afstand de minst assertieve, de persoon met de minst grote mond van ons gezin. Misschien moeilijk voor te stellen hier op het forum, het zegt natuurlijk vooral ook iets over hoe mijn zussen zijn Van die zussen is er een met gigantische afstand de meest assertieve, op het agressieve af. Als zij door allochtonen (geen racisme! We zijn zelf allochtoon!) wordt nagefloten loopt ze er op af en scheldt ze verrot, zo'n type.
Zij ligt in scheiding omdat haar huwelijk niet meer werkt. Haar man heeft haar meerdere malen geslagen, geschopt, aan de haren door het huis gesleept. Dat wist ik eerder allemaal niet, is vakkundig voor mij en mijn vader verborgen gehouden. Maar zij heeft dat ook jarenlang toegestaan. Dit is echt zo'n geval dat je bijna niet gelooft, dat deze zus dat laat gebeuren, dat kan toch niet? Zij toch niet?

Dus wat dat betreft durf ik bij niemand meer te zeggen dat ze dan meteen weg zouden gaan. Het is doorgaans niet iets wat uit het niets komt. Er zit een hele voorgeschiedenis aan vast waarbij grenzen steeds weer verlegd worden en opeens zit je in een situatie waarbij je je man gaat verdedigen/beschermen als hij zoiets doet.
Oud 14-10-2013, 12:24
Verwijderd
Citaat:
Ja, Rush. Ik vond het een leuke film maar ook weer niet supergoed, vooral James Hunt werd echt extreem veel te kort gedaan.

Gelukkig ben ik niet de enige
Ik had weinig voorkennis en ben ook totaal geen racefan, maar die Chris Hemsworth is ook een acteur van lik-me-vestje natuurlijk, die in het deze film nog beter deed dan normaal zelfs. Maar Daniel Brühl Verder vooral prima vermaak, gewoon een heel aardig opgebouwde film.
Oud 14-10-2013, 12:27
Chick Rock
Chick Rock is offline
Hahaha. Ha. Ha. Die vreselijke tekst, waarvan ik vooral het tweede deel goed begreep, maar het eerste deel maar een warboel vond, mist twee pagina´s in het begin
Oud 14-10-2013, 12:30
Chick Rock
Chick Rock is offline
Ik dacht nog 'wat een relaxt korte tekst ', maar helaas.
Oud 14-10-2013, 12:32
Carn
Carn is offline
Citaat:
Wat is je definitie van 'een keer slaan'?
Oud 14-10-2013, 12:45
Chick Rock
Chick Rock is offline
Argh één pagina nu met veel moeite geprint, maar de tweede wil niet! Ik wil niet voor één pagina naar de bieb moeten
Oud 14-10-2013, 12:50
Chick Rock
Chick Rock is offline
Nou oke, dan maar van het scherm lezen en geen aantekeningen in de tekst. Ik kom morgen in de buurt van de bieb, kan dan ook wel.
Oud 14-10-2013, 12:52
Verwijderd
Citaat:
Jij zou één keer natuurlijk te weinig vinden en als een blije Teletubbie in je handen klappen en roepen "Nog een keer! Nog een keer!"
Oud 14-10-2013, 12:53
Verwijderd
Citaat:
Mijn definitie was dat hij mij in mijn gezicht zou meppen met vlakke hand/vuist.

En uiteraard ligt het genuanceerder dan een simpel "ja". Daar gaat vaak veel aan vooraf, zoals Sarah en Ertur zeggen. En dan gaat op wat Pip zegt - ik denk niet dat ik iemand ben die mannen met losse handjes aantrekt/daar op valt maar weet niet hoe ik zou reageren al smijn vriend me kleinerend zou behandelen en daar veel verder in zou gaan. Stiekem denk ik dan altijd: "Al die vrouwen die gemept zijn en gekleineerd zijn en jaren in een kapotte relatie hebben gezeten, die hebben ook altijd gedacht dat het hen niet zou overkomen en hebben dat nooit als toekomstbeeld gehad. En toch overkwam het hen." Dus wie weet. Ik zei wel dat ik zou gaan, maar ach. Dat zeiden zij vast ook ooit, op een gegeven moment. Misschien zou ik wel bij 'm blijven en me jarenlang laten meppen, wie weet. Ik hoop dat ik er nooit achter kom.
Oud 14-10-2013, 13:08
Chick Rock
Chick Rock is offline
Ik ben er recent achter gekomen dat één van mijn beste vriendinnen jarenlang door haar vriend werd gekleineerd. Zij is een ontzettend sterke vrouw en bepaald niet op haar mondje gevallen, maar is toch bijna 10 jaar bij hem geweest. Voor zover ik weet heeft hij haar nooit lichamelijk mishandeld, maar ik denk dat geestelijke en lichamelijke mishandeling dicht bij elkaar liggen. Het heeft me in ieder geval heel erg verrast en geschokt dat ik dat nooit heb doorgehad, hoewel dat natuurlijk in dat soort situaties juist een instandhoudende factor is. Ik vond hem altijd zo´n leuke lieve jongen
Oud 14-10-2013, 13:08
Carn
Carn is offline
Citaat:
Jij zou één keer natuurlijk te weinig vinden en als een blije Teletubbie in je handen klappen en roepen "Nog een keer! Nog een keer!"
Oud 14-10-2013, 13:09
Carn
Carn is offline
Citaat:
Ik ben er recent achter gekomen dat één van mijn beste vriendinnen jarenlang door haar vriend werd gekleineerd. Zij is een ontzettend sterke vrouw en bepaald niet op haar mondje gevallen, maar is toch bijna 10 jaar bij hem geweest. Voor zover ik weet heeft hij haar nooit lichamelijk mishandeld, maar ik denk dat geestelijke en lichamelijke mishandeling dicht bij elkaar liggen. Het heeft me in ieder geval heel erg verrast en geschokt dat ik dat nooit heb doorgehad, hoewel dat natuurlijk in dat soort situaties juist een instandhoudende factor is. Ik vond hem altijd zo´n leuke lieve jongen
Misschien vond ze het wel fijn om in de huiselijke kring eens even niet ontzettend sterk te zijn!
Oud 14-10-2013, 13:15
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Misschien vond ze het wel fijn om in de huiselijke kring eens even niet ontzettend sterk te zijn!
Dat bedoel ik uiteraard niet Natuurlijk is er in een goede relatie ruimte om thuis minder sterk te zijn. Hier was alleen iets anders aan de hand. Hij heeft haar jarenlang duidelijk gemaakt dat ze niet moest denken dat ze bepaalde dingen (alleen) kon, dat hij toch wel het beste was dat haar was overkomen, dat als ze het uit zou maken ze voor altijd alleen zou blijven.
Oud 14-10-2013, 13:21
Carn
Carn is offline
Is een man eens een keer helder en duidelijk, weer niet goed!

Spoiler
Oud 14-10-2013, 13:22
Chick Rock
Chick Rock is offline
Grapjas!
Oud 14-10-2013, 13:26
Verwijderd
Gelukkig heb ik een heel heldere rolverdeling in mijn relatie. Ik ben de baas en Carn doet wat ik zeg. Werkt als een tiet.
Oud 14-10-2013, 14:01
Verwijderd
Citaat:
Wat pip zegt: het is sociaal gewenst en makkelijk om ja te zeggen maar in de praktijk werkt het waarschijnlijk niet zo simpel. Ik denk niet dat als mijn huidige partner me op dit moment om welke reden dan ook opeens zou gaan slaan, ik zomaar bij hem weg zou kunnen gaan. Daar heb ik niet de eigenwaarde en daadkracht voor.
En als het maar één keer zou gebeuren zou ik het volledig goedpraten voor hem.
Mja, ik reageer ook vanuit het nu. Ik heb een eigen woning, eigen inkomen, zit psychisch goed in mekaar, heb geen kinderen, wil geen kinderen, ik kan altijd bij mijn ouders terecht. Ik zit nu niet in een relatie, wil er ook niet zomaar een, dus het is erg onwaarschijnlijk dat ik die situatie zal gaan pikken in de nabije toekomst.
Daarnaast weet ik hoe ik in het verleden op fysieke agressie heb gereageerd en heb ik de gevolgen van in ieder geval geestelijke mishandeling en fysieke agressie gezien, dus ik hoop uit de grond van mijn hart dat ik het nooit zo ver ga laten komen. En vanuit dat standpunt zeg ik: Ja, ik verlaat iemand bij het eerste signaal, fysiek dan wel psychisch.

Wat overigens niet wil zeggen dat ik nooit van me heb laten profiteren (ook wel uit liefde en verliefdheid en bang zijn), dus tja Wel andere tijden, andere mentaliteit.
Oud 14-10-2013, 14:03
Verwijderd
CR, heb je de nieuwe Downton Abby al gezien?
Oud 14-10-2013, 14:22
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
CR, heb je de nieuwe Downton Abby al gezien?
Vandaag is er geen nieuwe toch? Dus die van afgelopen week? Dan ja!
Oud 14-10-2013, 14:24
Chick Rock
Chick Rock is offline
Oh toch wel! Dan nee dus!
Oud 14-10-2013, 14:24
Chick Rock
Chick Rock is offline
Ik moet nu écht écht studeren, dus kan 'm vanavond pas kijken.
Oud 14-10-2013, 14:27
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik ken ook iemand die zich liet slaan na een ruzie over zijn affaire met een minderjarig meisje. Maar hij had alleen maar hulp nodig, zei ze, en het speet hem echt. Ze zat met hechtingen en wat nog meer naast hem op de bank, terwijl hij met dat andere meisje zat te sms'en. Nou sorry, maar dat zou ik dus niet pikken.
Was niet de eerste keer dat hij haar sloeg, wel de eerste keer dat ze ervoor naar het ziekenhuis moest. Het was ook niet de eerste ruzie over zijn vreemdgaan.

Ik zou het allemaal niet pikken.
Oud 14-10-2013, 15:07
Miekje*
Miekje* is offline
Mijn huidige vriendje zou mij nooit slaan, dus ik kan me het niet voorstellen. Mijn ex heeft mij wel een paar keer hard vastgegrepen uit boosheid, dus dat was dan ook wel snel over In die tijd was ik ontzettend kwetsbaar, maar ik had nog wel genoeg eigenwaarde en lef om er een punt achter te zetten. Al was ik wel heel bang voor zijn reactie, hij had me best kunnen gaan slaan enzo. Maar godzijdank is dat niet gebeurd. Hij was teveel overdonderd, denk ik
Oud 14-10-2013, 15:12
Neko*
Neko* is offline
Ik vind het ook naar om over na te denken, eigenlijk. En ik weet oprecht niet wat ik zou doen. Ik denk dat alleen een keer slaan geen reden is om een relatie meteen te verbreken, maar ook dat is wel afhankelijk van de situatie waarin het gebeurt. Ik hoop er ook nooit achter te hoeven komen wat ik dan zou doen.
Oud 14-10-2013, 15:49
Verwijderd
Zonder meteen het leed van de persoon die geslagen is te bagatelliseren, de persoon die slaat is ook een soort slachtoffer. Het is geen in en in slecht, verrot onmens per definitie. Eigenlijk hebben dat soort mensen die in zo'n dynamiek zitten hetzelfde probleem (wat naar mijn mening neerkomt op onzekerheid), alleen uiten zij dit op een totaal andere manier.
Oud 14-10-2013, 15:55
Verwijderd
Oud 14-10-2013, 16:48
Chick Rock
Chick Rock is offline
Invagination. Invagionation
Oud 14-10-2013, 16:48
Chick Rock
Chick Rock is offline
Kom op, KOM OP, nog twee pagina's en dan mag je stoppen. GO!
Oud 14-10-2013, 16:58
Miekje*
Miekje* is offline
Go Chick, go Chick!
Oud 14-10-2013, 17:33
Miekje*
Miekje* is offline
Ik vroeg me af waarom iedereen het had over 'what does the fox say' WTF.
Oud 14-10-2013, 17:34
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Go Chick, go Chick!
Wooh, ENDELIJK klaar met die vreselijke tekst. Voor nu dan.
Oud 14-10-2013, 17:37
Verwijderd
Ik bedoel de Downton Abby van vorige week, ik wist biet dat er alweer een nieuwe was. Ik ben echt gruwelijk verliefd op die serie
Oud 14-10-2013, 17:41
Chick Rock
Chick Rock is offline
Ja he ik ook! En

Spoiler
Oud 14-10-2013, 17:45
Verwijderd
Citaat:
Ja he ik ook! En

Spoiler
Ja! Ik zit op t werk dus ik kn niet uitgebreid reageren, maar ik moest van binnen echt heel hard huilen
Oud 14-10-2013, 17:55
Hazel
Hazel is offline
Citaat:
Haha Pip naamzoek
Oud 14-10-2013, 18:02
Verwijderd
Citaat:
Haha Pip naamzoek
huh?
Oud 14-10-2013, 18:02
Verwijderd
om nog even terug te keren op de genderdiscussie, het is natuurlijk niet per definitie de vrouw in de relatie die altijd degene is die wordt geslagen en gekleineerd.
Oud 14-10-2013, 18:05
Hazel
Hazel is offline
Citaat:
huh?
wat je eerder zei
Oud 14-10-2013, 18:09
Miekje*
Miekje* is offline
Het is me EINDELIJK eens gelukt om mijn voorste haarlok opzij te draaien en wel zo vast te steken dat de bobby pin niet zichtbaar is. Man, wat een gedoe. Ik ben niet zo goed met haar
Oud 14-10-2013, 18:13
Hazel
Hazel is offline
Lekker belangrijk of die bobby pin zichtbaar is, ja toch
Oud 14-10-2013, 18:17
Miekje*
Miekje* is offline
Ja, want ik vind dat lelijk
Oud 14-10-2013, 18:20
Verwijderd
Doe je ze wel ondersteboven? Dan zijn ze minder zichtbaar én hebben ze meer grip op je hoofd
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten